Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Σήκωμα τροχού σε στροφή: Καλό ή κακό;
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Σήκωμα τροχού σε στροφή: Καλό ή κακό;
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1 / 6
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    29
    112
    675
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      techadmin admin last edited by

      Όλοι έχουμε δει φωτογραφίες από προσθιοκίνητα αυτοκίνητα που σηκώνουν τον πίσω εξωτερικό τροχό όταν στρίβουν στο όριο. Κλασσικό παράδειγμα τα 106 Ραλί. Αυτό σίγουρα είναι σχεδιαστική επιλογή αυτών που τα έχουν στήσει αλλά οι γνώμες διίστανται για το κατά πόσο θα έπρεπε να σχεδιάζονται αυτοκίνητα ώστε να στρίβουν με αυτό τον τρόπο.

      Σχόλια;

      1 Reply Last reply Reply Quote 2
      • T
        techadmin admin last edited by

        Όλοι έχουμε δει φωτογραφίες από προσθιοκίνητα αυτοκίνητα που σηκώνουν τον πίσω εξωτερικό τροχό όταν στρίβουν στο όριο. Κλασσικό παράδειγμα τα 106 Ραλί. Αυτό σίγουρα είναι σχεδιαστική επιλογή αυτών που τα έχουν στήσει αλλά οι γνώμες διίστανται για το κατά πόσο θα έπρεπε να σχεδιάζονται αυτοκίνητα ώστε να στρίβουν με αυτό τον τρόπο.

        Σχόλια;

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • T
          techadmin admin last edited by

          Όλοι έχουμε δει φωτογραφίες από προσθιοκίνητα αυτοκίνητα που σηκώνουν τον πίσω εξωτερικό τροχό όταν στρίβουν στο όριο. Κλασσικό παράδειγμα τα 106 Ραλί. Αυτό σίγουρα είναι σχεδιαστική επιλογή αυτών που τα έχουν στήσει αλλά οι γνώμες διίστανται για το κατά πόσο θα έπρεπε να σχεδιάζονται αυτοκίνητα ώστε να στρίβουν με αυτό τον τρόπο.

          Σχόλια;

          1 Reply Last reply Reply Quote 2
          • N
            n_olympios last edited by

            Δεν νομίζω να έχω ακούσει παράπονα για την ασφάλεια / οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων με αυτό το χαρακτηριστικό, είτε λέγονταν 106 rallye, είτε AX LeMans, είτε Corrado/Golf MkII κλπ.

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • P
              ping-of-death last edited by

              Καλο ή κακο αν ειναι δεν εχω την τεχνογνωσια να το κρινω αλλα απο τη λιγη φυσικη που ξερω κ τη λογικη μου, πιστευω οτι ειναι μηδαμινη η προσφυση του πισω εσωτερικου κ να μην σηκωθει (για προσθιοκινητα παντα) αρα λιγο εως καθολου επηρεαζει το κρατημα. Δεν ξερω ομως μηπως κατι τετοιο ενισχυει την ταση του αμορτισερ να τερματισει σε περιπτωση S πχ (αν κ μαλλον αυτο εχει να κανει περισσοτερο με την σκληροτητα του κ οχι με την διαδρομη του)

              1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • P
                proto last edited by

                Αγαπητέ kyan,

                το θέμα έχει μάλλον να κάνει με το warp (διαγώνια 'στρέβλωση' των άκρων του του οχήματος, π.χ. όταν κάθεται πίσω αριστερά και σηκώνεται εμπρός δεξιά), και συγκεκριμένα με το warp των τροχών (το οποίο, κατά περίπτωση βέβαια, διαφοροποιείται ή 'ακολουθεί' το warp (διαγώνια στρέβλωση) του πλαισίου.

                O λόγος που ο πίσω εσωτερικός τροχός σηκώνεται, είναι να 'εξαφανιστεί' το warp, και το όχημα να μετατραπεί στιγμιαία σε... τρίτροχο, άφού έτσι δεν υφίσταται πλέον θέμα warp (τρία σημεία ορίζουν πάντα ένα επίπεδο, όσο στρεβλό και αν είναι το επίπεδο του δρόμου), έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ελκτική πρόσφυση των δύο εμπρός κινητήριων τροχών, ιδιαίτερα του εσωτερικού, κάτι απαραίτητο όταν δεν υπάρχει μπλοκέ διαφορικό. Ούτως ή άλλως, ο κύκλος πρόσφυσης του πίσω εσωτερικού τροχού είναι αμελητέος σε σύγκριση με των εμπρός, και η 'θυσία' αυτή είναι μικρή σε σχέση με το κέρδος σε έλξη που θα έχουμε μπροστά, και όχι μόνο, αφού έτσι βοηθάμε την έναρξη του yaw κατά τη στιγμή που το όχημα είναι 'απρόθυμο' να στρίψει.

                Κι εδώ, θέτω μία ερώτηση - quiz: γιατί στα μονοθέσια της F1 σηκώνεται ο εμπρός εσωτερικός τροχός, στο τέλος της περιοχής επιβράδυνσης, όταν ετοιμάζεται να αρχίσει το yaw;

                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                • ?
                  A Former User last edited by

                  Νομίζω ότι αυτό συμβαίνει όταν υπάρχει επαρκής πρόσφυση με συνδυασμό σχετικά σφιχτών αναρτήσεων και ικανής ακαμψίας πλαισίου.
                  Καθώς η πλαδαρή ανάρτηση και το πλαδαρό αμάξωμα δεν είναι ό,τι καλύτερο για την οδική συμπεριφορά και απόκριση του αυτοκινήτου το σήκωμα του τροχού δείχνει αμάξωμα καλά στημένο-ρυθμισμένο με καλή οδική συμπεριφορά (αν και πιθανόν λιγότερο άνετο για μερικούς).
                  Καλή οδική συμπεριφορά σημαίνει και ενεργητική ασφάλεια. Αυξημένη ακαμψία αμαξώματος σημαίνει και αυξημένη παθητική ασφάλεια.
                  Συνεπώς αν εξαιρέσουμε την μέτρια άνεση μόνο καλά βλέπω στο να μπορεί να σηκώνεται ο τροχός!
                  Στα προσθιοκίνητα σηκώνεται ο πίσω εσωτερικός τροχός κατά την επιβράδυνση στην είσοδο στην στροφή ενώ στα ισχυρά πισωκίνητα σηκώνεται ο εμπρός εσωτερικός τροχός συνήθως σε επιτάχυνση στην έξοδο από στροφή.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • T
                    techadmin admin last edited by

                    Θεωρητικά ενας τροχός που είναι στον αέρα δεν μπορεί να μπορεί -προφανώς- να παράγει πρόσφυση άρα το αυτοκίνητο αυτό δεν εκμεταλεύεται πλήρως τα ελαστικά του.

                    ΣΤην πράξη είναι τόσοι πολλοί άλλοι παράγοντες που έχουν σημασία που το γεγονός αυτό απο μόνο του δεν λέει τίποτα.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 3
                    • ?
                      A Former User last edited by

                      proto
                      Καλή η εξήγηση σου !! Δεν είναι απόλυτα βέβαια τα πράγματα , υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν υφίσταται θέμα στρέβλωσης σασί και γίνεται για λόγους ρύθμισης της συμπεριφοράς (πχ. Alfa GTA , BMW 2002 ... ή σε αγωνιστικά πχ. 156). Επίσης πολλές φορές είναι και θέμα κόστους , δηλ. αν χρησιμοποιούν μια 'αρχαία' ανάρτηση μπορεί να παρουσιάζεται το φαινόμενο χωρίς να το έχουν σχεδιάσει έτσι.

                      Για την F1 , μάλλον εννοείς όταν έχει αρχίσει το yaw στο στροφή . Εκεί λοιπόν σχεδιάζεται έτσι γιατί χρειάζεται η πρόσφυση στον πίσω άξονα ώστε να περάσει η δύναμη στο δρόμο. .....

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • ?
                        A Former User last edited by

                        ...χμμ,..... ίσως σκληρή αντιστρεπτική βοηθάει και αυτή....

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • P
                          proto last edited by

                          Βασίλη,

                          Σωστός είσαι κι εσύ, το θέμα είναι μεγαλύτερο και θα επανέλθω αναλυτικότερα αύριο το απόγευμα, γιατί τώρα πρέπει να... φύγω!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • P
                            popol-ros last edited by

                            proto apantisi sto quiz : αυτο συμβαινει κυριως σε ιδιετερα κλειστες στροφες (παραδειγμα μονακο......) οπου το μονοθεσιο και οι οδηγοι για να εξαντλησουν ολα τα περιθωρεια φρεναρουν κυριολεκτικα την τελευταια στιγμη το οποιο φρεναρισμα πολλες φορες συνεχιζετε και μεχρι το apex........ οποτε λιγο η φορα του αυτοκινητου , λιγο οι ρυθμισεις των αντιστρεπτικων τσουπ να τος ο τροχος στον αερα..........

                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • M
                              manosk last edited by

                              Δεν ξέρω τι να πω για τη συγκεκριμένη επιλογή του κατασκευαστή, όμως αν σε κάποια στροφή μου σηκωνόταν η μία ρόδα, θα έψαχνα για αγοραστή.

                              Αν μου αποδείξει κάποιος ότι η πρόσφυση ενός αυτοκινήτου παραγωγής με 3 ρόδες (και αντίστοιχα ο έλεγχος από τον οδηγό) παραμένει εξίσου καλή μ'αυτήν κατά την οποία 4 ρόδες μένουν στο οδόστρωμα, θ'αλλάξω γνώμη.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 3
                              • S
                                starletrwd last edited by

                                θα καταθεσω και την δικη μοθ αποπση μετα απο πολλα και ατυχοι πειραματα που μουεδειξαν οτι ο κατασκευαστης κατι ξερει παραπανω.παω και βαζω 2 κοντα πισω αμορτισερ σε πισωκινιτο σταρλετ επειδη το ειχα χαμηλωσει και λεω για να δω τι θα γινει.αποτελσμα σε κλειστες φοθρκετες τραβαγε το διαφορικο πανω και το διαφορικο μπερδευε πεταγε και πολυ ευκολα κολο.βαζω μετα 2 μπροστινα αμορτισερ κοντα σε φουρκετεσ κλειστεσ σικωνε τιν μπροστινι τιν ροδα τιν εσωτερικη αλλα οταν γινοταν αυτο εφευγα με τα μοθτρα στισ μπαριερεσ!!!! αυτα

                                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • T
                                  techadmin admin last edited by

                                  Εγώ γιατί έχω την εντύπωση ότι, στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, ο 'τρικυκλισμός' είναι αποτέλεσμα εσφαλμένου χειρισμού του οδηγού (βίαιο φρενάρισμα ΜΕΤΑ την είσοδο και μέχρι το apex της καμπής , δηλαδή χωρίς ελεγχόμενο trail-braking)?

                                  Τα μόνα τετράτροχα τα οποία είναι σχεδιασμένα να στρίβουν στα 'τρία' είναι τα καρτ απ όσο γνωρίζω.

                                  Προσωπικά δεν έχω καθόλου πιστεί ότι το οποιοδήποτε αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί ταχύτερα σε μια στροφή 'τρικυκλίζοντας' ...

                                  Y.Γ. Kyan υποθέτω ότι εννοείς τον 'πίσω εσωτερικό τροχό' και όχι τον 'πίσω εξωτερικό'.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                  • T
                                    techadmin admin last edited by

                                    Ο χρήστης ebotonakis έγραψε:
                                    Y.Γ. Kyan υποθέτω ότι εννοείς τον 'πίσω εσωτερικό τροχό' και όχι τον 'πίσω εξωτερικό'.

                                    Προφανώς. Χεχε, είσαι ο πρώτος που το είδες.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                    • T
                                      techadmin admin last edited by

                                      Ο χρήστης ebotonakis έγραψε:
                                      Εγώ γιατί έχω την εντύπωση ότι, στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, ο 'τρικυκλισμός' είναι αποτέλεσμα εσφαλμένου χειρισμού του οδηγού (βίαιο φρενάρισμα ΜΕΤΑ την είσοδο και μέχρι το apex της καμπής , δηλαδή χωρίς ελεγχόμενο trail-braking)?

                                      Από την άλλη όμως βλέπεις φωτογραφίες από δοκιμές στους 4Τ με 'τρίκυκλα' αυτοκίνητα. Εκτός και αν το κάνουν επίτηδες οι δοκιμαστές για να μας εντυπωσιάσουν.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                      • T
                                        techadmin admin last edited by

                                        Ο χρήστης kyan έγραψε:

                                        Εγώ γιατί έχω την εντύπωση ότι, στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, ο 'τρικυκλισμός' είναι αποτέλεσμα εσφαλμένου χειρισμού του οδηγού (βίαιο φρενάρισμα ΜΕΤΑ την είσοδο και μέχρι το apex της καμπής , δηλαδή χωρίς ελεγχόμενο trail-braking)?

                                        Από την άλλη όμως βλέπεις φωτογραφίες από δοκιμές στους 4Τ με 'τρίκυκλα' αυτοκίνητα. Εκτός και αν το κάνουν επίτηδες οι δοκιμαστές για να μας εντυπωσιάσουν. 😛

                                        ... Εκεί βλέπεις επίσης αυτοκίνητα να υπερστρέφουν χαρακτηριστικά και οι δημοσιογράφοι να έχουν πλακωθεί στα 'ανάποδα' για να τα επαναφέρουν ... όμως το πραγματικά γρήγορο σπανιότατα είναι εντυπωσιακό (ειδικά σε καλή άσφαλτο, γιατί στην γλίτσα ή το χώμα τα πράγματα είναι διαφορετικά 😉

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                        • C
                                          cliodriver last edited by

                                          Νομίζω ότι ο πίσω εσωτερικός στον αέρα σημαίνει χαμηλές, σκληρές αναρτήσεις, σκληρή αντιστρεπτική, καλό πλαίσιο, το περισσότερο βάρος στον μπροστινό άξονα. Επιπλέον, το φαινόμενο νομίζω παρατηρείται σχεδόν αποκλειστικά στα μικρά αυτοκίνητα (saxo, 106, κλπ). Ίσως η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης να είναι καθοριστική.

                                          Όσο για τη θεωρία του τρίκυκλου, θα πω ότι διαφωνώ. Κάτι τέτοιο θα ίσχυε ΙΜΟ αν τα αυτοκίνητα δεν είχαν ελατήρια-αμορτισέρ, αλλά.. κούτσουρα, οπότε πράγματι σε επαφή με το δρόμο θα ήταν γενικά οι τρεις τροχοί.

                                          Για την F1, το φαινόμενο το έχω παρατηρήσει μόνο όταν το αυτοκίνητο έχει καβαλήσει κερμπ και είναι στη φάση που το ξεκαβαλάει, οπότε ο μπροστά εσωτερικός τροχός είναι στον αέρα. Δεν νομίζω αμαξώματα που πέφτουν στον τοίχο με 300 και αντέχουν να στρεβλώνουν, ή τουλάχιστον τόσο που να φαίνεται.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                          • A
                                            agalanop last edited by

                                            Πίσω εσωτερικός τροχός στον αέρα σημαίνει σκληρή πίσω αντιστρεπτική.
                                            Ας μην ξεχνάμε ότι δουλειά της αντιστρεπτικής είναι ακριβώς αυτό: να τραβάει προς τα πάνω τον εσωτερικό τροχό.
                                            Μερικές φορές λοιπόν το παρακάνει...

                                            Προσοχή: όταν ο τροχός βρίσκεται στον αέρα δε σημαίνει ότι έχει τερματίσει το αμορτισέρ, δηλαδή ότι δεν έχει άλλη διαδρομή προς τα κάτω!
                                            Και αυτο μπορείτε να το δείτε πολύ απλά αν σηκώσετε ένα τέτοιο αυτοκίνητο με γρύλο μέχρι να σηκωθεί ο τροχός (όταν δηλαδή θα έχει πραγματικά τερματίσει το αμορτισέρ) και δείτε την απόσταση μεταξύ τροχού και θόλου.

                                            Ο χρήστης manosk έγραψε:
                                            Αν μου αποδείξει κάποιος ότι η πρόσφυση ενός αυτοκινήτου παραγωγής με 3 ρόδες (και αντίστοιχα ο έλεγχος από τον οδηγό) παραμένει εξίσου καλή μ'αυτήν κατά την οποία 4 ρόδες μένουν στο οδόστρωμα, θ'αλλάξω γνώμη.

                                            Έχεις δοκιμάσει να οδηγήσεις γρήγορα κάποιο 106 Rallye, Saxo VTS κτλ.?

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 1 / 6
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr