-
Τα οφέλη του φόρου στις... άσκοπες μετακινήσεις
Του ΘΟΔΩΡΗ ΠΕΛΑΓΙΔΗ *
Οι έλληνες πολίτες διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές των καυσίμων και ζητούν από το κράτος να κάνει κάτι (!), προφανώς εννοώντας ότι πρέπει να μειώσει τη φορολογία στα καύσιμα. Ο αρμόδιος υπουργός δηλώνει ότι έχουμε τη φθηνότερη βενζίνη στην Ευρώπη, ενώ τα ρεπορτάζ των καναλιών «επενδύουν» πάλι το θέμα με τις υψηλές τιμές του καφέ και του αλκοόλ, της ξαπλώστρας στις παραλίες ή των ξενοδοχειακών υπηρεσιών. Βέβαια, η άνοδος της τιμής των καυσίμων δημιουργεί έντονο πρόβλημα στην εξαρτημένη από το πετρέλαιο ελληνική οικονομία και στο εξωτερικό της ισοζύγιο.
Η άνοδος των τιμών των τελικών προϊόντων μπορεί να επιδεινώσει εκ νέου την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων στις δυσμενείς, μάλιστα, συνθήκες του υπερτιμημένου ευρώ, ενώ ήδη διαπιστώνεται περιορισμός της κατανάλωσης των Ελλήνων, αφού ο φόβος για περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος στο άμεσο μέλλον συγκρατεί τις καταναλωτικές τους δαπάνες. Ουδέν κακόν αμιγές καλού πάντως.
Λαμβάνοντας υπ' όψιν όλες τις γνωστές παρενέργειες των καυσίμων που προκύπτουν από τις ιδιωτικές μετακινήσεις των πολιτών, ιδιαιτέρως δε τις άσκοπες, η παρούσα συγκυρία μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική για τα δημοσιονομικά του κράτους αλλά και για τις συνήθειες των Ελλήνων. Καθώς η οδήγηση για διασκέδαση είναι πιο ελαστική στις μεταβολές της τιμής της βενζίνης, μια άνοδος των φόρων στα καύσιμα μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή μείωση της άσκοπης μετακίνησης με ιδιωτικό αυτοκίνητο.
Αυτό σημαίνει λιγότερες εισαγωγές αυτοκινήτων, λιγότερη μόλυνση, λιγότερα ατυχήματα, λιγότερη δαπάνη σε συνάλλαγμα για καύσιμα, λιγότερη κίνηση στους δρόμους και φυσικά λιγότερες χαμένες ώρες εργασίας. Η αύξηση δε ταυτόχρονα της μετακίνησης με δημόσια μέσα μεταφοράς και συνακόλουθα των εσόδων τους, θα βελτιώσει περαιτέρω την ταχύτητα και την ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρουν, με θετικά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα για το κοινωνικό σύνολο.
Με δεδομένες τις σημερινές συνθήκες επιβάρυνσης του περιβάλλοντος αλλά και την ανάγκη στη χώρα αυτή να γίνει ευρεία ανακατανομή πόρων της οικονομίας σε πιο παραγωγικές χρήσεις, η εναρμόνιση του φόρου καυσίμων με τις ευρωπαϊκές χώρες θα ήταν γεγονός ευεργετικό για την οικονομία. Επιπροσθέτως, τα αυξημένα δημοσιονομικά έσοδα θα έδιναν την ευκαιρία στην κυβέρνηση να μειώσει τους φόρους στην εργασία, στο εισόδημα ή στις επενδύσεις, με ευρύτερα οφέλη στιν οικονομία. Οι West and Williams («Empirical estimates for environmental policy making in a second-best setting», NBER WP 10330), υπολογίζουν ότι αύξηση 10% στην τιμή του πετρελαίου στις ΗΠΑ μειώνει την κατανάλωσή του κατά 4,3%, δηλαδή κατά 37 γαλόνια ανά νοικοκυριό κατ' έτος, με αποτέλεσμα την αύξηση κατά 2 ώρες ανά νοικοκυριό ετησίως των ωρών εργασίας.
Καθώς, δε, οι οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα χρησιμοποιούν περισσότερο τις δημόσιες συγκοινωνίες παρά ιδιωτικά μέσα μετακίνησης, αναμένεται να προκύψει και αξιοσημείωτη αναδιανομή εισοδήματος.
Η αναδιανομή αυτή θα μπορούσε να γίνει πιο ορατή εάν ο φόρος (και η τιμή...) αυξανόταν και σε άλλα αγαθά που αποδεδειγμένα προκαλούν δυσμενείς επιπτώσεις στους πολίτες και στην κοινωνία ως σύνολο. Εχει αποδειχθεί από εμπειρικές μελέτες (Grossman, «Health Economics», NBER Report spring 2004), ότι αύξηση των φόρων στα τσιγάρα και στο αλκοόλ αποτρέπει σε σημαντικό ποσοστό τους πολίτες (κυρίως εφήβους, γυναίκες και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα) από την επιβλαβή χρήση τους.
Εχει αποδειχθεί ότι περίπου το 1/4 αυτών που σταματούν το κάπνισμα βασίζονται στην απόφασή τους στην υψηλότερη φορολόγηση των τσιγάρων. Ομοίως, όσον αφορά το αλκοόλ, η επιπλέον φορολόγησή του έχει αποδειχθεί πως συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσής του, με αποτέλεσμα τη μείωση της εγκληματικής βίας, ιδίως κατά την εφηβική περίοδο. Αύξηση 10% στον φόρο του αλκοόλ μειώνει κατά 4,5% την πιθανότητα για κάποια βίαιη επίθεση και κατά 20% τις επιθέσεις βιασμού.
Μελέτες σε 16 ανεπτυγμένες χώρες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα, ότι ο ανωτέρω φόρος μειώνει τις πιθανότητες ληστείας και επίθεσης με οποιοδήποτε σκοπό, ενώ μειώνει και ως αποτέλεσμα τις δαπάνες αστυνόμευσης από το κράτος.
Τέλος, ο καφές μειώνει δραστικά τη δημιουργικότητα στον ελεύθερο χρόνο μας, και γι' αυτό δεν θα πρέπει η πολιτεία να ανησυχεί τόσο για τις τιμές του καφέ στις καφετέριες.
Καλό θα ήταν λοιπόν η κυβέρνηση, ιδίως εάν επιθυμεί την καλύτερη κατανομή των πόρων στην οικονομία, στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που ετοιμάζει να λάβει υπ' όψιν μερικές επιβλαβείς συνήθειες των Ελλήνων και επιβαρύνοντάς τες φορολογικά να ενισχύσει, με αντίστοιχες μειώσεις φόρων, περισσότερο παραγωγικές δραστηριότητες.
- Ο ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΕΛΑΓΙΔΗΣ είναι καθηγητής Οικ. Ανάλυσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - 22/08/2004
και το link για τη σελίδα της Ελευθεροτυπίας:
http://www.enet.gr/online/online_text?c ... 0,59934684Με λίγα λόγια ο καθηγητής προτείνει να αυξήσει το κράτος την τιμή της βενζίνης, έτσι ώστε να περιορίσουμε τη χρήση του αυτοκινήτου ως μέσο διασκέδασης. Δηλαδή να το χρησιμοποιούμε μόνο για δουλειές και μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Πρότείνει και άλλα (σχεδόν φασιστικά κατά την προσωπική μου άποψη) πράγματα, όπως η διατήρηση της υψηλής τιμής του καφέ γιατί λέει είναι χάσιμο χρόνου και μειώνει τη δημιουργικότητά μας.
Διαβάζοντας το άρθρο έμεινα άναυδος. Εσείς πώς το βλέπετε; -
Τα οφέλη του φόρου στις... άσκοπες μετακινήσεις
Του ΘΟΔΩΡΗ ΠΕΛΑΓΙΔΗ *
Οι έλληνες πολίτες διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές των καυσίμων και ζητούν από το κράτος να κάνει κάτι (!), προφανώς εννοώντας ότι πρέπει να μειώσει τη φορολογία στα καύσιμα. Ο αρμόδιος υπουργός δηλώνει ότι έχουμε τη φθηνότερη βενζίνη στην Ευρώπη, ενώ τα ρεπορτάζ των καναλιών «επενδύουν» πάλι το θέμα με τις υψηλές τιμές του καφέ και του αλκοόλ, της ξαπλώστρας στις παραλίες ή των ξενοδοχειακών υπηρεσιών. Βέβαια, η άνοδος της τιμής των καυσίμων δημιουργεί έντονο πρόβλημα στην εξαρτημένη από το πετρέλαιο ελληνική οικονομία και στο εξωτερικό της ισοζύγιο.
Η άνοδος των τιμών των τελικών προϊόντων μπορεί να επιδεινώσει εκ νέου την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων στις δυσμενείς, μάλιστα, συνθήκες του υπερτιμημένου ευρώ, ενώ ήδη διαπιστώνεται περιορισμός της κατανάλωσης των Ελλήνων, αφού ο φόβος για περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος στο άμεσο μέλλον συγκρατεί τις καταναλωτικές τους δαπάνες. Ουδέν κακόν αμιγές καλού πάντως.
Λαμβάνοντας υπ' όψιν όλες τις γνωστές παρενέργειες των καυσίμων που προκύπτουν από τις ιδιωτικές μετακινήσεις των πολιτών, ιδιαιτέρως δε τις άσκοπες, η παρούσα συγκυρία μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική για τα δημοσιονομικά του κράτους αλλά και για τις συνήθειες των Ελλήνων. Καθώς η οδήγηση για διασκέδαση είναι πιο ελαστική στις μεταβολές της τιμής της βενζίνης, μια άνοδος των φόρων στα καύσιμα μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή μείωση της άσκοπης μετακίνησης με ιδιωτικό αυτοκίνητο.
Αυτό σημαίνει λιγότερες εισαγωγές αυτοκινήτων, λιγότερη μόλυνση, λιγότερα ατυχήματα, λιγότερη δαπάνη σε συνάλλαγμα για καύσιμα, λιγότερη κίνηση στους δρόμους και φυσικά λιγότερες χαμένες ώρες εργασίας. Η αύξηση δε ταυτόχρονα της μετακίνησης με δημόσια μέσα μεταφοράς και συνακόλουθα των εσόδων τους, θα βελτιώσει περαιτέρω την ταχύτητα και την ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρουν, με θετικά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα για το κοινωνικό σύνολο.
Με δεδομένες τις σημερινές συνθήκες επιβάρυνσης του περιβάλλοντος αλλά και την ανάγκη στη χώρα αυτή να γίνει ευρεία ανακατανομή πόρων της οικονομίας σε πιο παραγωγικές χρήσεις, η εναρμόνιση του φόρου καυσίμων με τις ευρωπαϊκές χώρες θα ήταν γεγονός ευεργετικό για την οικονομία. Επιπροσθέτως, τα αυξημένα δημοσιονομικά έσοδα θα έδιναν την ευκαιρία στην κυβέρνηση να μειώσει τους φόρους στην εργασία, στο εισόδημα ή στις επενδύσεις, με ευρύτερα οφέλη στιν οικονομία. Οι West and Williams («Empirical estimates for environmental policy making in a second-best setting», NBER WP 10330), υπολογίζουν ότι αύξηση 10% στην τιμή του πετρελαίου στις ΗΠΑ μειώνει την κατανάλωσή του κατά 4,3%, δηλαδή κατά 37 γαλόνια ανά νοικοκυριό κατ' έτος, με αποτέλεσμα την αύξηση κατά 2 ώρες ανά νοικοκυριό ετησίως των ωρών εργασίας.
Καθώς, δε, οι οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα χρησιμοποιούν περισσότερο τις δημόσιες συγκοινωνίες παρά ιδιωτικά μέσα μετακίνησης, αναμένεται να προκύψει και αξιοσημείωτη αναδιανομή εισοδήματος.
Η αναδιανομή αυτή θα μπορούσε να γίνει πιο ορατή εάν ο φόρος (και η τιμή...) αυξανόταν και σε άλλα αγαθά που αποδεδειγμένα προκαλούν δυσμενείς επιπτώσεις στους πολίτες και στην κοινωνία ως σύνολο. Εχει αποδειχθεί από εμπειρικές μελέτες (Grossman, «Health Economics», NBER Report spring 2004), ότι αύξηση των φόρων στα τσιγάρα και στο αλκοόλ αποτρέπει σε σημαντικό ποσοστό τους πολίτες (κυρίως εφήβους, γυναίκες και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα) από την επιβλαβή χρήση τους.
Εχει αποδειχθεί ότι περίπου το 1/4 αυτών που σταματούν το κάπνισμα βασίζονται στην απόφασή τους στην υψηλότερη φορολόγηση των τσιγάρων. Ομοίως, όσον αφορά το αλκοόλ, η επιπλέον φορολόγησή του έχει αποδειχθεί πως συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσής του, με αποτέλεσμα τη μείωση της εγκληματικής βίας, ιδίως κατά την εφηβική περίοδο. Αύξηση 10% στον φόρο του αλκοόλ μειώνει κατά 4,5% την πιθανότητα για κάποια βίαιη επίθεση και κατά 20% τις επιθέσεις βιασμού.
Μελέτες σε 16 ανεπτυγμένες χώρες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα, ότι ο ανωτέρω φόρος μειώνει τις πιθανότητες ληστείας και επίθεσης με οποιοδήποτε σκοπό, ενώ μειώνει και ως αποτέλεσμα τις δαπάνες αστυνόμευσης από το κράτος.
Τέλος, ο καφές μειώνει δραστικά τη δημιουργικότητα στον ελεύθερο χρόνο μας, και γι' αυτό δεν θα πρέπει η πολιτεία να ανησυχεί τόσο για τις τιμές του καφέ στις καφετέριες.
Καλό θα ήταν λοιπόν η κυβέρνηση, ιδίως εάν επιθυμεί την καλύτερη κατανομή των πόρων στην οικονομία, στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που ετοιμάζει να λάβει υπ' όψιν μερικές επιβλαβείς συνήθειες των Ελλήνων και επιβαρύνοντάς τες φορολογικά να ενισχύσει, με αντίστοιχες μειώσεις φόρων, περισσότερο παραγωγικές δραστηριότητες.
- Ο ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΕΛΑΓΙΔΗΣ είναι καθηγητής Οικ. Ανάλυσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - 22/08/2004
και το link για τη σελίδα της Ελευθεροτυπίας:
http://www.enet.gr/online/online_text?c ... 0,59934684Με λίγα λόγια ο καθηγητής προτείνει να αυξήσει το κράτος την τιμή της βενζίνης, έτσι ώστε να περιορίσουμε τη χρήση του αυτοκινήτου ως μέσο διασκέδασης. Δηλαδή να το χρησιμοποιούμε μόνο για δουλειές και μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Πρότείνει και άλλα (σχεδόν φασιστικά κατά την προσωπική μου άποψη) πράγματα, όπως η διατήρηση της υψηλής τιμής του καφέ γιατί λέει είναι χάσιμο χρόνου και μειώνει τη δημιουργικότητά μας.
Διαβάζοντας το άρθρο έμεινα άναυδος. Εσείς πώς το βλέπετε; -
Τα οφέλη του φόρου στις... άσκοπες μετακινήσεις
Του ΘΟΔΩΡΗ ΠΕΛΑΓΙΔΗ *
Οι έλληνες πολίτες διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές των καυσίμων και ζητούν από το κράτος να κάνει κάτι (!), προφανώς εννοώντας ότι πρέπει να μειώσει τη φορολογία στα καύσιμα. Ο αρμόδιος υπουργός δηλώνει ότι έχουμε τη φθηνότερη βενζίνη στην Ευρώπη, ενώ τα ρεπορτάζ των καναλιών «επενδύουν» πάλι το θέμα με τις υψηλές τιμές του καφέ και του αλκοόλ, της ξαπλώστρας στις παραλίες ή των ξενοδοχειακών υπηρεσιών. Βέβαια, η άνοδος της τιμής των καυσίμων δημιουργεί έντονο πρόβλημα στην εξαρτημένη από το πετρέλαιο ελληνική οικονομία και στο εξωτερικό της ισοζύγιο.
Η άνοδος των τιμών των τελικών προϊόντων μπορεί να επιδεινώσει εκ νέου την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων στις δυσμενείς, μάλιστα, συνθήκες του υπερτιμημένου ευρώ, ενώ ήδη διαπιστώνεται περιορισμός της κατανάλωσης των Ελλήνων, αφού ο φόβος για περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος στο άμεσο μέλλον συγκρατεί τις καταναλωτικές τους δαπάνες. Ουδέν κακόν αμιγές καλού πάντως.
Λαμβάνοντας υπ' όψιν όλες τις γνωστές παρενέργειες των καυσίμων που προκύπτουν από τις ιδιωτικές μετακινήσεις των πολιτών, ιδιαιτέρως δε τις άσκοπες, η παρούσα συγκυρία μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική για τα δημοσιονομικά του κράτους αλλά και για τις συνήθειες των Ελλήνων. Καθώς η οδήγηση για διασκέδαση είναι πιο ελαστική στις μεταβολές της τιμής της βενζίνης, μια άνοδος των φόρων στα καύσιμα μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή μείωση της άσκοπης μετακίνησης με ιδιωτικό αυτοκίνητο.
Αυτό σημαίνει λιγότερες εισαγωγές αυτοκινήτων, λιγότερη μόλυνση, λιγότερα ατυχήματα, λιγότερη δαπάνη σε συνάλλαγμα για καύσιμα, λιγότερη κίνηση στους δρόμους και φυσικά λιγότερες χαμένες ώρες εργασίας. Η αύξηση δε ταυτόχρονα της μετακίνησης με δημόσια μέσα μεταφοράς και συνακόλουθα των εσόδων τους, θα βελτιώσει περαιτέρω την ταχύτητα και την ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρουν, με θετικά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα για το κοινωνικό σύνολο.
Με δεδομένες τις σημερινές συνθήκες επιβάρυνσης του περιβάλλοντος αλλά και την ανάγκη στη χώρα αυτή να γίνει ευρεία ανακατανομή πόρων της οικονομίας σε πιο παραγωγικές χρήσεις, η εναρμόνιση του φόρου καυσίμων με τις ευρωπαϊκές χώρες θα ήταν γεγονός ευεργετικό για την οικονομία. Επιπροσθέτως, τα αυξημένα δημοσιονομικά έσοδα θα έδιναν την ευκαιρία στην κυβέρνηση να μειώσει τους φόρους στην εργασία, στο εισόδημα ή στις επενδύσεις, με ευρύτερα οφέλη στιν οικονομία. Οι West and Williams («Empirical estimates for environmental policy making in a second-best setting», NBER WP 10330), υπολογίζουν ότι αύξηση 10% στην τιμή του πετρελαίου στις ΗΠΑ μειώνει την κατανάλωσή του κατά 4,3%, δηλαδή κατά 37 γαλόνια ανά νοικοκυριό κατ' έτος, με αποτέλεσμα την αύξηση κατά 2 ώρες ανά νοικοκυριό ετησίως των ωρών εργασίας.
Καθώς, δε, οι οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα χρησιμοποιούν περισσότερο τις δημόσιες συγκοινωνίες παρά ιδιωτικά μέσα μετακίνησης, αναμένεται να προκύψει και αξιοσημείωτη αναδιανομή εισοδήματος.
Η αναδιανομή αυτή θα μπορούσε να γίνει πιο ορατή εάν ο φόρος (και η τιμή...) αυξανόταν και σε άλλα αγαθά που αποδεδειγμένα προκαλούν δυσμενείς επιπτώσεις στους πολίτες και στην κοινωνία ως σύνολο. Εχει αποδειχθεί από εμπειρικές μελέτες (Grossman, «Health Economics», NBER Report spring 2004), ότι αύξηση των φόρων στα τσιγάρα και στο αλκοόλ αποτρέπει σε σημαντικό ποσοστό τους πολίτες (κυρίως εφήβους, γυναίκες και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα) από την επιβλαβή χρήση τους.
Εχει αποδειχθεί ότι περίπου το 1/4 αυτών που σταματούν το κάπνισμα βασίζονται στην απόφασή τους στην υψηλότερη φορολόγηση των τσιγάρων. Ομοίως, όσον αφορά το αλκοόλ, η επιπλέον φορολόγησή του έχει αποδειχθεί πως συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσής του, με αποτέλεσμα τη μείωση της εγκληματικής βίας, ιδίως κατά την εφηβική περίοδο. Αύξηση 10% στον φόρο του αλκοόλ μειώνει κατά 4,5% την πιθανότητα για κάποια βίαιη επίθεση και κατά 20% τις επιθέσεις βιασμού.
Μελέτες σε 16 ανεπτυγμένες χώρες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα, ότι ο ανωτέρω φόρος μειώνει τις πιθανότητες ληστείας και επίθεσης με οποιοδήποτε σκοπό, ενώ μειώνει και ως αποτέλεσμα τις δαπάνες αστυνόμευσης από το κράτος.
Τέλος, ο καφές μειώνει δραστικά τη δημιουργικότητα στον ελεύθερο χρόνο μας, και γι' αυτό δεν θα πρέπει η πολιτεία να ανησυχεί τόσο για τις τιμές του καφέ στις καφετέριες.
Καλό θα ήταν λοιπόν η κυβέρνηση, ιδίως εάν επιθυμεί την καλύτερη κατανομή των πόρων στην οικονομία, στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που ετοιμάζει να λάβει υπ' όψιν μερικές επιβλαβείς συνήθειες των Ελλήνων και επιβαρύνοντάς τες φορολογικά να ενισχύσει, με αντίστοιχες μειώσεις φόρων, περισσότερο παραγωγικές δραστηριότητες.
- Ο ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΕΛΑΓΙΔΗΣ είναι καθηγητής Οικ. Ανάλυσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - 22/08/2004
και το link για τη σελίδα της Ελευθεροτυπίας:
http://www.enet.gr/online/online_text?c ... 0,59934684Με λίγα λόγια ο καθηγητής προτείνει να αυξήσει το κράτος την τιμή της βενζίνης, έτσι ώστε να περιορίσουμε τη χρήση του αυτοκινήτου ως μέσο διασκέδασης. Δηλαδή να το χρησιμοποιούμε μόνο για δουλειές και μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Πρότείνει και άλλα (σχεδόν φασιστικά κατά την προσωπική μου άποψη) πράγματα, όπως η διατήρηση της υψηλής τιμής του καφέ γιατί λέει είναι χάσιμο χρόνου και μειώνει τη δημιουργικότητά μας.
Διαβάζοντας το άρθρο έμεινα άναυδος. Εσείς πώς το βλέπετε; -
Καθένας με τον πόνο του!
Θα μπορούσε επίσης ο κύριος καθηγητής να προτείνει και την αύξηση στην τιμή του νερού για να μην το σπαταλάμε όπως και την τιμολόγηση του αέρα για να μην τον μολύνουμε!
Ο καθένας οτι κατεβάζει η κούτρα του!
Η λογική του 'πονάει κεφάλι,κόβει κεφάλι' σε όλη της την μεγαλοπρέπεια!
-
Να μας πει ο καθηγητής αν συμφέρει το κράτος ΜΙΑ και μόνο ημέρα στην Ελλάδα να μην λειτουργήσει κανένα συνεργείο αυτοκινήτων -άρα καθόλου ΦΠΑ από ανταλλακτικά, να μην πωληθεί κανένα αυτοκίνητο και μην καταναλωθεί ούτε ένα λίτρο βενζίνης
-
Τέτοια άποψη είχαν και ορισμένοι Γερμανοί επί εποχής πετρελαϊκής κρίσης τη δεκαετία του 70, αν δεν κάνω λάθος. Είχαν αποφασίσει να επιβάλλουν τα 'καθαρά' Σαββατοκύριακα, απαγορεύοντας σε πολλές περιπτώσεις τις μετακινήσεις με ιδιωτικό αυτοκίνητο. Οι γενικά πειθήνιοι και πειθαρχημένοι Γερμανοί κόντεψαν να γκρεμίσουν το σύμπαν και το μεγαλόπνοο ( ) σχέδιο εγκαταλείφθηκε σχεδόν αμέσως.
-
Aν η μοναδικη εξω-επαγγελματικη δραστηριοτητα μας στο μελλον,ειναι να παιζουμε τα βλεφαρα μας,θα λυθουν πολλα προβληματα...
-
Τρικυμια εν κρανιω του κ. Πελαγιδη.
Λοπον συμφωνα με τον κ. καθηγητη εχουμε και λεμε.
Οχι ασκοπες μετακινησεις = καθησιο στο σπιτι.
Υποχρεωτικο καθησιο = νευρα.
Νευρα = τσακωμοι με γυναικα κλπ.
Τσακωμοι με γυναικα = No sex.
No sex = οχι παιδια= οχι μαθητες=οχι φοιτητες=πιο λιγη δουλεια για τον κ.καθηγητη. Να γιατι γραφει κατι τετοια.Βαγγελιστρα μου,τι διαμαντια γραφω
-
Φανταζομαι η αγαπημενη ταινια του κ. καθηγητη θα ειναι το demolition man (οχι ομως μεχρι το τελος... )
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
Τρικυμια εν κρανιω του κ. Πελαγιδη.Λοπον συμφωνα με τον κ. καθηγητη εχουμε και λεμε.
Οχι ασκοπες μετακινησεις = καθησιο στο σπιτι.
Υποχρεωτικο καθησιο = νευρα.
Νευρα = τσακωμοι με γυναικα κλπ.
Τσακωμοι με γυναικα = No sex.
No sex = οχι παιδια= οχι μαθητες=οχι φοιτητες=πιο λιγη δουλεια για τον κ.καθηγητη. Να γιατι γραφει κατι τετοια.Βαγγελιστρα μου,τι διαμαντια γραφω
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
Τρικυμια εν κρανιω του κ. Πελαγιδη.Λοπον συμφωνα με τον κ. καθηγητη εχουμε και λεμε.
Οχι ασκοπες μετακινησεις = καθησιο στο σπιτι.
Υποχρεωτικο καθησιο = νευρα.
Νευρα = τσακωμοι με γυναικα κλπ.
Τσακωμοι με γυναικα = No sex.
No sex = οχι παιδια= οχι μαθητες=οχι φοιτητες=πιο λιγη δουλεια για τον κ.καθηγητη. Να γιατι γραφει κατι τετοια.Εναλλακτικά, θα μπορούσες να πας απ'ευθείας έτσι:
Οχι ασκοπες μετακινησεις => No Sex.
-
Τρανή απόδειξη της βλακείας μεγάλης μερίδας των καθηγηταράδων του ακαδημαϊκού συστήματος εν Ελλάδι. Ο τύπος είναι βαθύτατα νυχτωμένος και δυσκοίλιος.
Μήπως θα πρέπει να επαναφέρουμε και την απαγόρευση της συνουσίας όταν αυτή δεν αποσκοπεί στην τεκνοποίηση;
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Τρανή απόδειξη της βλακείας μεγάλης μερίδας των καθηγηταράδων του ακαδημαϊκού συστήματος εν Ελλάδι. Ο τύπος είναι βαθύτατα νυχτωμένος και δυσκοίλιος.Εγώ πιστεύω ότι ο τύπος:
- είτε πληρώνεται από κάπου να τα λέει
- είτε κάπου κάναν λάθος στον τίτλο του (δεν είναι καθηγητής, αλλά δάσκαλος ή απόφοιτος γυμνασίου)
Ακόμα κι αν κάποιος καλή τη πίστη δεχτεί έτσι απλά τα όσα λέει, γιατί το σοφό κράτος δεν αφήνει το diesel. Με το diesel:
- μπορεί να κρατήσει την φορολογία σταθερή (σε euro ανά λίτρο καυσίμου), και πάραυτα να μειωθεί η τιμή στον καταναλωτή (με ευεργετικές τιμές στα προϊόντα που εξαρτώνται από την τιμή της βενζίνης και την ανταγωνιστικότητά τους)
- μπορεί να αυξήσει την φορολογία (άρα και τα έσοδά του!) ώστε το diesel να κοστίζει όσο και η αμόλυβδη, αλλά ταυτόχρονα η αύξηση να μη φαίνεται στον τελικό καταναλωτή με diesel-οκίνητο
- καθότι τα νέα diesel-οκίνητα έχουν μικρότερη κατανάλωση, μειώνονται οι απαιτήσεις σε πετρέλαιο και συνεπώς σε συνάλλαγμα
- οι επιπτώσεις στην περιβαλλοντική ρύπανση θα είναι άμεσα ευεργετικές
Τα παραπάνω βέβαια προϋποθέτουν λίγο 'αναπτυξιακή' λογική (και όχι θα γαμ******* τους μα***** τους οδηγούς, για να τρώνε όλοι οι άλλοι) και όχι λογική του 'ότι αρπάξουμε, που έχει το ελληνικό κράτος και 'επιδοτούν' με τις απόψεις ΤΟΥΣ (λέμε τώρα) και τα επιχειρήματά τους (τα ποιά;) κρατικοδίαιτοι πανεπιστημιακοί.
Υ.Γ. Και μη μου πει κανείς ότι επιτρέπονται τα diesel παντού εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Με το 50% (και βάλε;) του πληθυσμού της χώρας να κατοικεί στα πολεοδομικά αυτά συγκροτήματα, με το ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό χιλιομέτρων να καταγράφεται από τους οδηγούς της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας και με το σκανδαλωδώς χαμηλό σε ποιότητα diesel που υπάρχει σε πολλά πρατήρια (γνωστός μου έχει πει ότι στους ταξιτζήδες με diesel στην Αθήνα έχει δοθεί λίστα με πρατήρια που μόνο εκεί μπορείς να γεμίζεις αν θες να ισχύει η εγγύηση. ισχύει;) είναι σαν να το απαγορεύει ρητά.
Υ.Γ.2 skullone, πρόσεχε τι λες, μπορεί να μας διαβάζει ο ... καθηγητής (τρομάρα μας!) -
Συμβουλές προς κ. Πελαγίδη
Το άρθρο συγκρίνει την 'άσκοπη οδήγηση' με το αλκόολ και το τσιγάρο, τους δύο μεγαλύτερους 'δαίμονες' της σύγχρονης κοινωνίας. Κύριε Πελαγίδη, το αλκοολ και το τσιγάρο είναι ξεπερασμένα πλέον. Η παχυσαρκία είναι της 'μόδας' αυτή τη χρονική περίοδο. Γι αυτό σας προτείνω στο επόμενο άρθρο σας να δείξετε πώς η 'άσκοπη οδήγηση' αυξάνει τα κρούσματα παχυσαρκίας.
Επίσης μπορείτε να συγκρίνετε την 'άσκοπη οδήγηση' με την παιδική πορνογραφία στο Ίντερνετ.
Τέλος, ώς γνωστόν οι αναφορές στους Ναζί πάντα ενισχύουν μια θέση. Γι αυτό, για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα μπορείτε να προσθέσετε οτι ο Χίτλερ ήταν υπέρ της 'άσκοπης οδήγησης'.
Δέν έχει σημασία αν κανένα απο τα παραπάνω στοιχεία δεν είναι αληθινά, έτσι κι αλλιώς κανείς δεν παίρνει στα σοβαρά τα άρθρα σας. -
Ο χρήστης avel έγραψε:
Τρικυμια εν κρανιω του κ. Πελαγιδη.
Λοπον συμφωνα με τον κ. καθηγητη εχουμε και λεμε.
Οχι ασκοπες μετακινησεις = καθησιο στο σπιτι.
Υποχρεωτικο καθησιο = νευρα.
Νευρα = τσακωμοι με γυναικα κλπ.
Τσακωμοι με γυναικα = No sex.
No sex = οχι παιδια= οχι μαθητες=οχι φοιτητες=πιο λιγη δουλεια για τον κ.καθηγητη. Να γιατι γραφει κατι τετοια.Εναλλακτικά, θα μπορούσες να πας απ'ευθείας έτσι:
Οχι ασκοπες μετακινησεις => No Sex.
Και No Sex=> Μ@λ@κί@
επομένως ο Κος Καθηγητής εννοεί
Οχι ασκοπες μετακινησεις => Μ@λ@κί@
Τώρα αποδεικνύεται !!!
-
Ο χρήστης avel έγραψε:
Τρικυμια εν κρανιω του κ. Πελαγιδη.
Λοπον συμφωνα με τον κ. καθηγητη εχουμε και λεμε.
Οχι ασκοπες μετακινησεις = καθησιο στο σπιτι.
Υποχρεωτικο καθησιο = νευρα.
Νευρα = τσακωμοι με γυναικα κλπ.
Τσακωμοι με γυναικα = No sex.
No sex = οχι παιδια= οχι μαθητες=οχι φοιτητες=πιο λιγη δουλεια για τον κ.καθηγητη. Να γιατι γραφει κατι τετοια.Εναλλακτικά, θα μπορούσες να πας απ'ευθείας έτσι:
Οχι ασκοπες μετακινησεις => No Sex.
ή ακόμη καλύτερα: 'Όταν δεν κάνεις σεξ, φταίει ότι δεν μετακινήσε άσκοπα'
-
Ένας άλλος τρόπος εξοικονόμησης πόρων για το δημόσιο είναι να μειώσει τον αριθμό των καθηγητών πανεπιστημίων.
Λιγότεροι καθηγητές => λιγότεροι φοιτητές => λιγότεροι πτυχιούχοι => λιγότεροι άνεργοι επιστήμονες... => λιγότερα έξοδα για επιδόματα ανεργείας
-
- Ο ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΕΛΑΓΙΔΗΣ είναι καθηγητής Οικ. Ανάλυσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
Οικονομική ανάλυση ε; Λέω κι εγώ, τόσες ασυναρτησίες σε έναμόνο άρθρο...
-
χμμ.. μου φαινεται παλι σαν να θεραπευουμε το συμπτωμα αλλα οχι την πραγματικη αιτια.
Πρεπει να δοθουν κινητρα οχι χαρατσωμα.
Νικος
-
Υπάρχουν και οι παρακάτω επιλογές:
- Να μειώσουμε τόσο πολύ τις συντάξεις έτσι ώστε να πεθάνουν όλοι οι συνταξιούχοι. (Ετσι το κράτος δεν θα χρειάζεται να πληρώνει συντάξεις)
- Να κόβουμε το ρεύμα μετά τις δέκα το βράδυ
- Να καταργήσουμε τις άδειες
- Να δουλεύουμε 7 μέρες την εβδομάδα
- Να επιτρέπεται η παιδική εργασία κ.α.
ή
Να απολύσουμε τον συγκεκριμένο καθηγητή
Συμφωνείτε; (άρθρο εφημερίδας περί άσκοπων μετακινήσεων )