Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Δικάρινα - μονοκάρινα σασσί
    1. Home
    2. Formula 1
    3. Δικάρινα - μονοκάρινα σασσί
    • 1 / 1
    Formula 1
    11
    20
    1
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      mirage last edited by

      Ok μπορεί να σας φανεί αστείο αλλά αν και φανατικός της F1 και των μηχανολογικών και αεροδυναμικών θεμάτων της μου είναι αδύνατον από αυτά που διαβάζω να καταλάβω την διαφορά δικάρινου και μονοκάρινου σασσί.
      Το ξέρω ακούγεται αστείο αλλά παρακαλώ τα φώτα σας

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • M
        mirage last edited by

        Ok μπορεί να σας φανεί αστείο αλλά αν και φανατικός της F1 και των μηχανολογικών και αεροδυναμικών θεμάτων της μου είναι αδύνατον από αυτά που διαβάζω να καταλάβω την διαφορά δικάρινου και μονοκάρινου σασσί.
        Το ξέρω ακούγεται αστείο αλλά παρακαλώ τα φώτα σας

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • M
          mirage last edited by

          Ok μπορεί να σας φανεί αστείο αλλά αν και φανατικός της F1 και των μηχανολογικών και αεροδυναμικών θεμάτων της μου είναι αδύνατον από αυτά που διαβάζω να καταλάβω την διαφορά δικάρινου και μονοκάρινου σασσί.
          Το ξέρω ακούγεται αστείο αλλά παρακαλώ τα φώτα σας

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • T
            takisp last edited by

            Πίσω από την εμπρός αεροτομή στο κάτω μέρος του μονοθεσίου εκεί όπου εδράζονται τα κάτω στοιχεία της ανάρτησης υπάρχουν σασί με δυο ακμές (δικάρινα) όπου στη δεξιά ακμή στηρίζεται το κάτω μέρος της ανάρτησης του εμπρός δεξιού τροχού και στην αριστερή ακμή το κάτω μέρος της ανάρτησης του εμπρός αριστερού τροχού.
            Αντίστοιχα το μονακάρινο έχει μια μόνο κεντρική ακμή.
            Οι δυο ακμές σχηματίζουν ένα κεντρικό κανάλι που βοηθά στη μορφοποίηση - επιτάχυνση του αέρα στο πάτωμα του μονοθεσίου.
            Η μια ακμή προσφέρει πολύ πιο αξιόπιστη - άκαμπτη στήριξη της ανάρτησης.
            Χαρακτηριστικό παράδειγμα δικάρινου σασί η McLaren και η Williams.
            Χαρακτηριστικό παράδειγμα μονοκάρινου η Ferrari.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • M
              mirage last edited by

              Ευχαριστώ πολύ Τάκη.
              Κάτι τέτοιο φανταζόμουν και εγώ αλλά δεν ήμουν και απολύτως σίγουρος.
              Ευχαριστώ και πάλι.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • T
                tomgpl last edited by

                http://www.farzadsf1gallery.com/image_u ... 03keel.jpg

                http://www.farzadsf1gallery.com/image_u ... 04keel.jpg

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • R
                  raikkonen last edited by

                  Είχα κ εγώ την απορία. Ευχαριστούμε Τάκη. TomGPL διαφωτιστικότατες οι φωτογραφίες!

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • E
                    emmanoyhl last edited by

                    Ομολογώ ότι δεν ήξερα αυτή την ιδιαιτερότητα των μονοθεσίων.
                    Όταν είδα το θέμα νόμιζα ότι αφορά τα αντίστοιχα μονοθέσια στους αγώνες στη θάλασσα.
                    Εκπληκτικό θέαμα έχουν. Κατά σύμπτωση έπεσα στον αγώνα που γίνεται στη Γαρίτσα το 1999 όταν ήμουν εκεί για μήνα του μέλιτος. Πέραν του ότι η γυναίκα μου κόντεψε να με χωρίσει όταν της πρότεινα να δούμε τον αγώνα με αποτέλεσμα να δω ένα μόνο τμήμα του(ήμασταν στα μέλια ακόμα βλέπετε).
                    Οι ταχύτητες είναι πολύ μεγάλες και οι εικόνες μου έχουν μείνει αξέχαστες.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • M
                      migf1 last edited by

                      Αν μάλιστα δεν απατώμαι, το λανσάρισε η Άρροους (ή η Ζάουμπερ?). Ας διαφωτίσει όποιος θυμάται σίγουρα.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • R
                        raikkonen last edited by

                        Ο χρήστης migf1 έγραψε:
                        Αν μάλιστα δεν απατώμαι, το λανσάρισε η Άρροους (ή η Ζάουμπερ?). Ας διαφωτίσει όποιος θυμάται σίγουρα.

                        Αναφέρεσαι για το δικάρινο σασί??? Αν δε κάνω λάθος η Sauber.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • M
                          migf1 last edited by

                          Ο χρήστης Raikkonen έγραψε:

                          Αν μάλιστα δεν απατώμαι, το λανσάρισε η Άρροους (ή η Ζάουμπερ?). Ας διαφωτίσει όποιος θυμάται σίγουρα.

                          Αναφέρεσαι για το δικάρινο σασί??? Αν δε κάνω λάθος η Sauber.

                          Ναι, στο δικάρινο αναφέρομαι. Νομίζω όμως πως ήταν η Άροους, και μάλιστα με σχεδιαστή τον Ρινλαντ (ο οποίος ήρθε μετά στη ΜακΛάρεν).

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • F
                            fanis-f1 last edited by

                            Ο χρήστης migf1 έγραψε:

                            Αν μάλιστα δεν απατώμαι, το λανσάρισε η Άρροους (ή η Ζάουμπερ?). Ας διαφωτίσει όποιος θυμάται σίγουρα.

                            Αναφέρεσαι για το δικάρινο σασί??? Αν δε κάνω λάθος η Sauber.

                            Ναι, στο δικάρινο αναφέρομαι. Νομίζω όμως πως ήταν η Άροους, και μάλιστα με σχεδιαστή τον Ρινλαντ (ο οποίος ήρθε μετά στη ΜακΛάρεν).

                            Αν δεν με γελαει η μνημη μου,εχω την εντυπωση πως ο Rinland δεν ειχε ερθει ποτε στη McLaren.Το 2002 ηρθε στην ομαδα του Woking ο συνεργατης του στην Arrows Μike Coughlan.Παντως εγω νομιζω πως πρωτη που εφαρμοσε το δικαρινο σασι,ηταν η Sauber.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • H
                              hellenic-tifosi last edited by

                              Όντως, η Sauber ήταν αυτή που το πρωτολανσάρισε. Πρακτικά βεβαίως όλα τα μονοθέσια μέχρι την καθιέρωση της ψηλής μύτης διπλοκάρινα ήταν, αφού το κάθε ψαλίδι πάταγε σε ξεχωριστή μεριά του ρύγχους.

                              Γενικά μπορεί να πει κανείς ότι τα κυριότερα πλεονεκτήματα της λύσης αυτής είναι αεροδυναμικά, αλλά έρχονται με κόστος στη στιβαρότητα του σασί. Για το σκοπό αυτό οι ομάδες που το χρησιμοποιούν ενισχύουν πάρα πολύ τις δύο άκρες του σασί στις οποιές πακτώνονται τα ψαλίδια(και όχι εδράζονται πλέον, αφού χρησιμοποιούνται flexures για τη σύνδεση τους με το σασί). Η Mclaren για να αποφύγει το επιπλέον βάρος συνδέει τις δύο 'καρίνες' με μια εγκάρσια ράβδο για να παραλαμβάνει τα μεγάλα φορτία που ασκούνται.

                              Στο σημείο αυτό θέλω να κάνω μια παρατήρηση. Πολλές φορές ακούμε διθυράμβους από διάφορους δημοσιογράφους για διάφορες τεχνικές λύσεις που εφαρμόζονται, ή κρίνουμε κινητήρες με βάση μόνο την ιπποδύναμη(που και αυτή μια μαντεψιά είναι). Πιστεύω ότι κάθε ομάδα προτού εισάγει οτιδήποτε κάνει μια ανάλυση της επίδρασης ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΥΡΟΥ. Λέμε συχνά, η Ferrari ή Honda έχει καλυτερο μοτέρ, η Renault είναι πίσω, κλπ. Στην πράξη, θα έπρεπε να λέμε ότι σε ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ είναι πίσω. Κάθε τι στην F1 κρίνεται με βάση την επίδραση του στο γυρολόγιο. Μπορεί οι 'Χ' ίπποι που υστερεί η Renault να κοστίζουν κάποια δέκατα, αλλά μπορεί κάλλιστα αυτό να είναι το κόστος μιας ομαλότερης καμπύλης ισχύος, βάρους, κατανάλωσης, κραδασμών, απαιτήσεων ψύξης, 'packaging', αξιοπιστίας, κλπ, πράγματα που δίνουν πίσω το θεωρητικό ντεζαβαντάζ. Γι' αυτό επιμένω να λέω ότι δεν μπορούμε να κρίνουμε μεμονωμένα, αλλά μόνο 'πακέτα'.

                              Συγνώμη για την παρένθεση και το μεγάλο ποστ.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • M
                                migf1 last edited by

                                Ο χρήστης Fanis F1 έγραψε:

                                Αν δεν με γελαει η μνημη μου,εχω την εντυπωση πως ο Rinland δεν ειχε ερθει ποτε στη McLaren.Το 2002 ηρθε στην ομαδα του Woking ο συνεργατης του στην Arrows Μike Coughlan.Παντως εγω νομιζω πως πρωτη που εφαρμοσε το δικαρινο σασι,ηταν η Sauber.

                                Σωστός, ο Κάφλαν ήρθε στη ΜακΛάρεν.

                                ΥΓ. Τελευταία κάνω πολλά λάθη μνήμης... γέρασα πολύ φαίνεται

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • M
                                  migf1 last edited by

                                  Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:

                                  [snip]
                                  Γι' αυτό επιμένω να λέω ότι δεν μπορούμε να κρίνουμε μεμονωμένα, αλλά μόνο 'πακέτα'.

                                  [snip]

                                  Άψογος!

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • R
                                    rally-maniac last edited by

                                    Ο χρήστης migf1 έγραψε:
                                    Αν μάλιστα δεν απατώμαι, το λανσάρισε η Άρροους (ή η Ζάουμπερ?). Ας διαφωτίσει όποιος θυμάται σίγουρα.

                                    Σίγουρα ήταν η Sauber το 2001 αυτή που πρωτοχρησιμοποίησε την διπλή καρίνα. Ήταν η λύση των αεροδυναμιστών της στις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς τότε, που προέβλεπαν ανύψωση της εμπρός πτέρυγας κατά 50mm.

                                    Δεύτερη λύση σε αυτό ήταν το ευρέως διαδεδομένο σήμερα ρύγχος 'μπανάνα', το οποίο 'λάνσαρε' με την f2001 η ferrari.

                                    H Arrows την επόμενη χρονιά σχεδιάζοντας ένα τέλειο αεροδυναμικά μονοθέσιο κατάφερε να συνδυάσει και τις δύο αυτές λύσεις (άσχετο αν τα οικονομικά της δεν της επέτρεψαν να το εκμεταλλευτεί). Ήταν η πρώτη που έκανε αυτό. Εξ'ου υπάρχει και η σύγχυση.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • H
                                      hellenic-tifosi last edited by

                                      Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
                                      Γενικά μπορεί να πει κανείς ότι τα κυριότερα πλεονεκτήματα της λύσης αυτής είναι αεροδυναμικά, αλλά έρχονται με κόστος στη στιβαρότητα του σασί. Για το σκοπό αυτό οι ομάδες που το χρησιμοποιούν ενισχύουν πάρα πολύ τις δύο άκρες του σασί στις οποιές πακτώνονται τα ψαλίδια(και όχι εδράζονται πλέον, αφού χρησιμοποιούνται flexures για τη σύνδεση τους με το σασί). Η Mclaren για να αποφύγει το επιπλέον βάρος συνδέει τις δύο 'καρίνες' με μια εγκάρσια ράβδο για να παραλαμβάνει τα μεγάλα φορτία που ασκούνται.

                                      Συγνώμη που επανέρχομαι στο θέμα, αλλά η ωραία αυτή φωτό που ξετρύπωσε ο Dante δείχνει ξεκάθαρα αυτό που έγραψα παραπάνω:

                                      http://www.f1racing.net/en/photolarge.php?photoID=31869&catID=1420

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                      • C
                                        ckastam last edited by

                                        Ο χρήστης migf1 έγραψε:

                                        Αν δεν με γελαει η μνημη μου,εχω την εντυπωση πως ο Rinland δεν ειχε ερθει ποτε στη McLaren.Το 2002 ηρθε στην ομαδα του Woking ο συνεργατης του στην Arrows Μike Coughlan.Παντως εγω νομιζω πως πρωτη που εφαρμοσε το δικαρινο σασι,ηταν η Sauber.
                                        Σωστός, ο Κάφλαν ήρθε στη ΜακΛάρεν.

                                        κάτι μου θυμίζει το όνομα έτσι κολλητέ Στεπνεϋ;;;;;;;;;;;;;;

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                        • S
                                          st-devote last edited by

                                          Raising from the dead .............. ( βλεπουμε λιγο και τις ημερομην ιες των ποστ )

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • C
                                            ckastam last edited by

                                            Ο χρήστης St.Devote έγραψε:
                                            Raising from the dead .............. ( βλεπουμε λιγο και τις ημερομην ιες των ποστ )

                                            It's Rising from the dead

                                            Την ημερομηνία την είδα, γι'αυτό και το post, το σχόλιο ητανε ειρωνικό
                                            ποιός θα περίμενε το 2002 ότι κάποιος Κάφλαν θα ανακάτευε τόσο πολύ την F1
                                            Τ' αποτελέσματα φαίνονται ακόμα και φέτος, με την βεντέτα ανάμεσα σε MadMax και RonDennis.
                                            Ούτε ένας φωτοτυπάς στα midlands δε θα το πίστευε.......

                                            Υ.Γ. Better late than ever ....είπα να ξεσκονίσω λίγο τα threads του παρελθόντος μιας και rookie στο φορουμ αυτο παρόλο που ασχολουμαι χρόνια με την F1 (1997)

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • S
                                              st-devote last edited by

                                              ... δεν δικαιωνεται/ειρωνευεται κανεις με σχολια 4 χρονια μετα ...

                                              Μπορει ο φωτοτυπας σε 4 χρονια να ειναι κοκκινος ..... θα ερθει λοιπον καποιος και θα σου πει πως 'στ'λεγα' ?

                                              Καλως ορισες .....

                                              υγ ... by the way do you have weather for some english lessons ....

                                              Years a Lot

                                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                              • First post
                                                Last post
                                              • 1 / 1
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                                • ΕΛΛΑΔΑ
                                                • ΚΟΣΜΟΣ
                                                • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                                • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                                • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                                • TEST
                                                • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                                • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                                • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                                • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                                • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                                • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                              • VIDEO
                                                • 4TTV
                                                • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                                • ΑΓΩΝΕΣ
                                                • CANDID CAMERA
                                              • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                                • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                                • ΛΕΞΙΚΟ
                                              • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                                • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                                • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                                • FORMULA 1
                                                • WRC
                                                • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                                • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΤΙΜΕΣ
                                              • 4T CLASSIC
                                                • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                                • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                                • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                                • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                                • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                              • ΑΓΟΡΑ
                                                • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                                • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                                • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                              • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                                • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                                • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                                • ΑΓΩΝΕΣ
                                                • CLASSIC
                                              • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                              • MENU
                                              • ΤΙΜΕΣ
                                              • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                              • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                              • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                              • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                              • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                              • ΚΟΚ

                                              logo footer

                                              coty











                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • CLASSIC
                                              • ΤΙΜΕΣ
                                              • VIDEO
                                              • FORUM
                                              4T FORUM
                                              4T LIBRARY
                                              • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                              • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                              • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                              • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                              Powered by nxcode.gr