-
Ξεφυλλίζοντας τα τεύχη του περιοδικού 'Ήχος Εικόνα' και του Hitech που έχω στο σπίτι (και συγκεκριμένα διαβάζοντας τις δοκιμές των ηχείων της JM Lab με τουίτερ με θόλο βηρυλίου) βρήκα ένα στοιχείο που κανένας δεν το ανέφερε όταν απαγορεύθηκε η χρήση βηρυλίου στα μηχανικά μέρη των αυτοκινήτων F1 (αν δεν κάνω λάθος, αφορούσε στα κιβώτια ταχυτήτων).
Λοιπόν, η κατεργασία βηρυλίου απαγορεύεται στην Ε.Ε. εκτός Γαλλίας. Πέραν της Γαλλίας, άλλη χώρα στην οποίαν επιτρέπεται η κατεργασία του υλικού αυτού είναι οι ΗΠΑ. Ως αιτιολογικό για την απαγόρευση αυτή αναφέρεται η τοξικότητα των ατμών του.
Αυτό σημαίνει πως θα έπρεπε όλες οι ομάδες F1 που θα θέλανε να χρησιμοποιήσουν βηρύλιο να εξαρτώνται από το ίδιο εργοστάσιο (στη Γαλλία νομίζω) που κατασκευάζει τα εξαρτήματα αυτά για τη McLaren. Επίσης, θα έπρεπε πολλές ομάδες να καταφύγουν σε εξωτερικούς προμηθευτές πολύ μακριά από αυτές, τη στιγμή που είχαν καταφέρει, αναπτύσσοντας τα πάντα in-house, να έχουν ταχύτατη επικοινωνία μεταξύ δοκιμών και εργαστηρίων, βελτιώνοντας έτσι τάχιστα το σύνολο μονοθέσιο/κινητήρας.
Βέβαια, μεταξύ μας, η τοξικότητα των ατμών του βηρυλίου μας μάρανε; Το απεμπλουτισμένο ουράνιο που χρησιμοποιείται ως έρμα δεν είναι τοξικό και ραδιενεργό; Δυστυχώς όμως, έτσι είναι οι νομοθεσίες.
-
Ξεφυλλίζοντας τα τεύχη του περιοδικού 'Ήχος Εικόνα' και του Hitech που έχω στο σπίτι (και συγκεκριμένα διαβάζοντας τις δοκιμές των ηχείων της JM Lab με τουίτερ με θόλο βηρυλίου) βρήκα ένα στοιχείο που κανένας δεν το ανέφερε όταν απαγορεύθηκε η χρήση βηρυλίου στα μηχανικά μέρη των αυτοκινήτων F1 (αν δεν κάνω λάθος, αφορούσε στα κιβώτια ταχυτήτων).
Λοιπόν, η κατεργασία βηρυλίου απαγορεύεται στην Ε.Ε. εκτός Γαλλίας. Πέραν της Γαλλίας, άλλη χώρα στην οποίαν επιτρέπεται η κατεργασία του υλικού αυτού είναι οι ΗΠΑ. Ως αιτιολογικό για την απαγόρευση αυτή αναφέρεται η τοξικότητα των ατμών του.
Αυτό σημαίνει πως θα έπρεπε όλες οι ομάδες F1 που θα θέλανε να χρησιμοποιήσουν βηρύλιο να εξαρτώνται από το ίδιο εργοστάσιο (στη Γαλλία νομίζω) που κατασκευάζει τα εξαρτήματα αυτά για τη McLaren. Επίσης, θα έπρεπε πολλές ομάδες να καταφύγουν σε εξωτερικούς προμηθευτές πολύ μακριά από αυτές, τη στιγμή που είχαν καταφέρει, αναπτύσσοντας τα πάντα in-house, να έχουν ταχύτατη επικοινωνία μεταξύ δοκιμών και εργαστηρίων, βελτιώνοντας έτσι τάχιστα το σύνολο μονοθέσιο/κινητήρας.
Βέβαια, μεταξύ μας, η τοξικότητα των ατμών του βηρυλίου μας μάρανε; Το απεμπλουτισμένο ουράνιο που χρησιμοποιείται ως έρμα δεν είναι τοξικό και ραδιενεργό; Δυστυχώς όμως, έτσι είναι οι νομοθεσίες.
-
Ξεφυλλίζοντας τα τεύχη του περιοδικού 'Ήχος Εικόνα' και του Hitech που έχω στο σπίτι (και συγκεκριμένα διαβάζοντας τις δοκιμές των ηχείων της JM Lab με τουίτερ με θόλο βηρυλίου) βρήκα ένα στοιχείο που κανένας δεν το ανέφερε όταν απαγορεύθηκε η χρήση βηρυλίου στα μηχανικά μέρη των αυτοκινήτων F1 (αν δεν κάνω λάθος, αφορούσε στα κιβώτια ταχυτήτων).
Λοιπόν, η κατεργασία βηρυλίου απαγορεύεται στην Ε.Ε. εκτός Γαλλίας. Πέραν της Γαλλίας, άλλη χώρα στην οποίαν επιτρέπεται η κατεργασία του υλικού αυτού είναι οι ΗΠΑ. Ως αιτιολογικό για την απαγόρευση αυτή αναφέρεται η τοξικότητα των ατμών του.
Αυτό σημαίνει πως θα έπρεπε όλες οι ομάδες F1 που θα θέλανε να χρησιμοποιήσουν βηρύλιο να εξαρτώνται από το ίδιο εργοστάσιο (στη Γαλλία νομίζω) που κατασκευάζει τα εξαρτήματα αυτά για τη McLaren. Επίσης, θα έπρεπε πολλές ομάδες να καταφύγουν σε εξωτερικούς προμηθευτές πολύ μακριά από αυτές, τη στιγμή που είχαν καταφέρει, αναπτύσσοντας τα πάντα in-house, να έχουν ταχύτατη επικοινωνία μεταξύ δοκιμών και εργαστηρίων, βελτιώνοντας έτσι τάχιστα το σύνολο μονοθέσιο/κινητήρας.
Βέβαια, μεταξύ μας, η τοξικότητα των ατμών του βηρυλίου μας μάρανε; Το απεμπλουτισμένο ουράνιο που χρησιμοποιείται ως έρμα δεν είναι τοξικό και ραδιενεργό; Δυστυχώς όμως, έτσι είναι οι νομοθεσίες.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Βέβαια, μεταξύ μας, η τοξικότητα των ατμών του βηρυλίου μας μάρανε; Το απεμπλουτισμένο ουράνιο που χρησιμοποιείται ως έρμα δεν είναι τοξικό και ραδιενεργό; Δυστυχώς όμως, έτσι είναι οι νομοθεσίες.Δεν το γνώριζα αυτό και μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Γιατί έγινε αυτή η επιλογή; Το ζητούμενο στα έρμα είναι το βάρος και όχι η σκληρότητα. Έτσι δεν είναι; Θα μπορούσαν να έχουν επιλεγεί ποιο βαριά στοιχεία που θα έδιναν μεγαλύτερο βάρος με μικρότερο όγκο.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Βέβαια, μεταξύ μας, η τοξικότητα των ατμών του βηρυλίου μας μάρανε; Το απεμπλουτισμένο ουράνιο που χρησιμοποιείται ως έρμα δεν είναι τοξικό και ραδιενεργό; Δυστυχώς όμως, έτσι είναι οι νομοθεσίες.
Δεν το γνώριζα αυτό και μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Γιατί έγινε αυτή η επιλογή; Το ζητούμενο στα έρμα είναι το βάρος και όχι η σκληρότητα. Έτσι δεν είναι; Θα μπορούσαν να έχουν επιλεγεί ποιο βαριά στοιχεία που θα έδιναν μεγαλύτερο βάρος με μικρότερο όγκο.
Υπαρχει κατι πιο βαρυ και φθηνο απο το απεμπλουτισμενο ουρανιο????
Το βηρυλιο νομιζω οτι το χρησιμοποιουσαν στους κινητηρες,κι ως εκ τουτου υποβαλλοταν σε ισχυρες καταπονησεις,γι αυτο και ο λογος για απαγορευση,κλπ.Το απεμπλουτισμενο ουρανιο δεν ειναι τοξικο ως ερμα ουτε υποβαλλεται σε θερμικες και αλλες καταπονησεις οποτε δεν βλεπω το προβλημα.
-
Τόσο στην F1 όσο και στην ιστιοπλοία (πχ. America's Cup, όπου μιλάμε για έρμα της τάξης των 20 τόνων ) απαγορεύεται η χρήση depleted-U για έρμα. Το βαρύτερο υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι ο μόλυβδος.
-
Το απαγορεύσανε το απεμπλουτισμένο ουράνιο; Ωραία! Αν δεν κάνω λάθος, υπήρχε εποχή που το χρησιμοποιούσανε.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Τόσο στην F1 όσο και στην ιστιοπλοία (πχ. America's Cup, όπου μιλάμε για έρμα της τάξης των 20 τόνων ) απαγορεύεται η χρήση depleted-U για έρμα. Το βαρύτερο υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι ο μόλυβδος.Πάντως ισχύει ότι το ουράνιο είναι το πιό βαρύ μέχρι στιγμής υλικό στη φύση.
Κατα τη γνώμη μου καλά κάνανε και απαγορέψανε το βυρήλλιο. Ήταν τοξικό και καρκινογόνο και ποιός ξέρει πόσοι θα την έχουν πάθει από τα καυσαέρια των Μακλάρεν του '90...
Είπαμε, οπαδοί της τεχνολογίας και τα συναφή, αλλά μέχρι εκεί που αρχίζει να τίθεται σε κίνδυνο η ζωή ανθρώπων... -
Γνώμη μου είναι ότι η ένσταση για το βηρύλιο δεν έγινε για την υγεία των θεατών (κακά τα ψέματα, ελάχιστοι ως αμελητέοι είναι οι ατμοί του υλικού αυτού που παράγονται από δυο μονοθέσια). Και είμαι σίγουρος πως, αν αυτό το χρησιμοποιούσε η Ferrari ως επιχείρημα, θα της λέγανε ότι απλά δεν στέκει.
Έχω ήδη αναφέρει τι θεωρώ πιθανό να ενόχλησε τη Ferrari στο συγκεκριμένο θέμα.
-
Το Be εκτός από τη Μερεσέντες το είχαν δοκιμάσει και η Φεράρι και η Τζόρνταν (νομίζω μάλιστα πρώτη η Φεράρι). Οι 2 τελευταίες το απέρριψαν ως υπερβολικά ακριβό συγκριτικά με τα οφέλη, ενώ η Μερσέντες ήταν η μόνη που κατάφερε να το αξιοποιήσει βέλτιστα.
-
Apotelei episns mia apo tis kalliteres dikaiologies tns McLaren gia tnv agwvistikn tns katrakula (kakia)...
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Ξεφυλλίζοντας τα τεύχη του περιοδικού 'Ήχος Εικόνα' και του Hitech που έχω στο σπίτι (και συγκεκριμένα διαβάζοντας τις δοκιμές των ηχείων της JM Lab με τουίτερ με θόλο βηρυλίου) βρήκα ένα στοιχείο που κανένας δεν το ανέφερε όταν απαγορεύθηκε η χρήση βηρυλίου στα μηχανικά μέρη των αυτοκινήτων F1 (αν δεν κάνω λάθος, αφορούσε στα κιβώτια ταχυτήτων).Λοιπόν, η κατεργασία βηρυλίου απαγορεύεται στην Ε.Ε. εκτός Γαλλίας. Πέραν της Γαλλίας, άλλη χώρα στην οποίαν επιτρέπεται η κατεργασία του υλικού αυτού είναι οι ΗΠΑ. Ως αιτιολογικό για την απαγόρευση αυτή αναφέρεται η τοξικότητα των ατμών του.
Αυτό σημαίνει πως θα έπρεπε όλες οι ομάδες F1 που θα θέλανε να χρησιμοποιήσουν βηρύλιο να εξαρτώνται από το ίδιο εργοστάσιο (στη Γαλλία νομίζω) που κατασκευάζει τα εξαρτήματα αυτά για τη McLaren. Επίσης, θα έπρεπε πολλές ομάδες να καταφύγουν σε εξωτερικούς προμηθευτές πολύ μακριά από αυτές, τη στιγμή που είχαν καταφέρει, αναπτύσσοντας τα πάντα in-house, να έχουν ταχύτατη επικοινωνία μεταξύ δοκιμών και εργαστηρίων, βελτιώνοντας έτσι τάχιστα το σύνολο μονοθέσιο/κινητήρας.
Βέβαια, μεταξύ μας, η τοξικότητα των ατμών του βηρυλίου μας μάρανε; Το απεμπλουτισμένο ουράνιο
ΜΟΛΥΒΔΟ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΕΣ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ
που χρησιμοποιείται ως έρμα δεν είναι τοξικό και ραδιενεργό; Δυστυχώς όμως, έτσι είναι οι νομοθεσίες. -
Όσον αφορά στο βηρύλλιο το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι είναι ψαθυρό υλικό και η κατεργασία του γίνεται πολύ δύσκολα.
Εάν σπάσει κατά τη διάρκεια της κατεργασίας οι αναθυμιάσεις είναι επιβλαβείς για τον ανθρώπινο οργανισμό. Ακόμη εάν σπάσει ο κινητήρας οι αναθυμιάσεις είναι επιβλαβείς.
Δεν υπάρχουν 'ατμοί του βηρυλλίου' ή άλλου υλικού υπό Κ.Σ.
Το βηρύλλιο πλεονεκτεί σε βάρος και θερμοχωριτηκότητα σε σχέση με τα κράματα αλουμινίου σιδήρου. -
Παντως εγω δεν εχω ακουσει τουλαχιστον οτι εγινε καταγγελια απο αλλη ομαδα εκτος απο τη ferrari αρα το μονο που ο καθενας μπορει να βγαλει συμπερασμα απο αυτο ειναι το μειονεκτημα που ειχε η ferrari εναντι στη mclaren για το συγκεκριμενο υλικο...Η Ferrari εχει ευννοηθει πολυ..Ας θυμηθουμε την Μαλαισια του 99 που αθωωθηκε κ περιπτωσεις οπως το Magnycours του 2000 που η Mclaren εχασε τους βαθμους για το πρωταθλημα κατασκευαστων για μικροτερη παραβαση...Αν θυμαμαι καλα ηταν για 10 χιλιοστα στην πισω πτεριγα του IRvine k αντιστοιχα για 2 στην εμπρος του DC.. Αν δεν κανω λαθος κ στο Hungaroring toy 99 ειχε χασει η mclaren τους βαθμους αλλα δεν ειμαι σιγουρος...
-
Δηλαδή βρε παιδιά εγώ τελικά να μην αγοράσω κάτι Grande Utopia Be που έχω βάλει στο μάτι? Με φοβήσατε τώρα...
-
Άμα δε σπάσει ο θόλος του τουίτερ, δεν έχεις πρόβλημα! Άλλωστε, σε θερμοκρασία δωματίου δεν υπάρχει κίνδυνος. Αλλά είσαι σίγουρος ότι η συμβία σου (αν είσαι παντρεμένος) θα σε αφήσει να πάρεις αυτά τα τέρατα και να τα βάλεις στο σαλόνι;
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Άμα δε σπάσει ο θόλος του τουίτερ, δεν έχεις πρόβλημα! Άλλωστε, σε θερμοκρασία δωματίου δεν υπάρχει κίνδυνος. Αλλά είσαι σίγουρος ότι η συμβία σου (αν είσαι παντρεμένος) θα σε αφήσει να πάρεις αυτά τα τέρατα και να τα βάλεις στο σαλόνι;Μεγάλο σαλόνι έχω, συμβία δεν έχω (φτου φτου), μια χαρά είμαστε!
Λεφτά δεν έχω βέβαια, οπότε τα ξεχνάω!!!
-
Καλά, τοξικά αέρια μπορεί είναι οι ατμοί του Βηρυλλίου, αλλά πόση συμβολή μπορεί να έχουν; Δηλαδή ο Κούλθαρντ που τα οδήγησε πολύ καιρό θα πάθει καρκίνο στα 90 του, ή μήπως αντιθέτως φταίει το Βυρήλλιο που ανέπνευσε για την κακή του πορεία ως τώρα;
Δε νομίζω να είναι τόσο τραγικό για την δημόσια υγεία αν το χρησιμοποιούν 30 οχήματα από 30 φορές το καθένα παγκοσμίως...
Αν πάλι είναι τόσο τοξικό, ίσως φέτος γλιτώσαμε από του ΜερσεντοΧάρου τα δόντια με τον ρυθμό που εξαερώνονται τα μέταλλα των κινητήρων της Μερσεντές!!
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Καλά, τοξικά αέρια μπορεί είναι οι ατμοί του Βηρυλλίου, αλλά πόση συμβολή μπορεί να έχουν; Δηλαδή ο Κούλθαρντ που τα οδήγησε πολύ καιρό θα πάθει καρκίνο στα 90 του, ή μήπως αντιθέτως φταίει το Βυρήλλιο που ανέπνευσε για την κακή του πορεία ως τώρα;Δε νομίζω να είναι τόσο τραγικό για την δημόσια υγεία αν το χρησιμοποιούν 30 οχήματα από 30 φορές το καθένα παγκοσμίως...
Αν πάλι είναι τόσο τοξικό, ίσως φέτος γλιτώσαμε από του ΜερσεντοΧάρου τα δόντια με τον ρυθμό που εξαερώνονται τα μέταλλα των κινητήρων της Μερσεντές!!
Το [Be]x[O]y είναι τοξικό σε συγκεντρώσεις PPM οπότε υπάρχει πρόβλημα
για τον κριτή που θα προσπαθήσει να σβήσει τη φωτιά και για τον οδηγό
αν καθίσει κάμποση ώρα ελέγχοντας τι γίνεται.Τώρα το ίδιο το υλικό είναι πάρα πολύ ακριβό. Η χρήση του στην αυτοκι-
νητοβιομηχανία αποκλείεται (και κάποια κράμματα Αλουμινίου που
χρησιμοποιούνται στην Φ1 είναι και αυτά πολύ ακριβά αλλά δεν φτάνουμε
σε επίπεδο του Be).Για τα κράμματα που χρησιμοποιούνται ως έρμα στην Φ1. Το βαρύτερο
υλικό του περιοδικού πίνακα είναι το Ιρίδιο με 22.5 gr/cm3, ακολου-
θούμενο από το Όσμιο (22.4) το Ρένιο (Rhenium) με 21.0 και το
Βολφράμιο (tu) με 19.3. Το Ουράνιο έχει πυκνότητα 18.9. Αν το
ζητούμενο για τις ομάδες ήταν το μεγαλύτερο ειδικό βάρος τότε
πλάκες Ιριδίου (με αντίστοιχο αστρονομικό κόστος). Εφόσον όμως
με πολύ μικρή διαφορά και κόστος US$30 ως US$70/kg μπορείς να
πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα.Για το απεμπλουτισμένο ουράνιο πρέπει να υπενθυμίσω ότι είναι
σχετικά εύκολο να παράγεις Πλουτώνιο (ο Super Phoenix των
Γάλλων κάνει ακριβώς αυτό) από το υλικό αυτό οπότε θεωρείται
και στρατηγικό μετάλλο. Πέρα του κόστους και του γεγονότος
ότι είναι radio-active είναι και πιο ελαφρύ από το Βολφράμιο
(το υλικό των λαμπτήρων πυράκτωσης) οπότε γιατί να το χρησιμοποιήσουν
οι ομάδες??? -
http://www.atsdr.cdc.gov/tfacts4.html
What is beryllium?
Beryllium is a hard, grayish metal naturally found in mineral rocks, coal, soil, and volcanic dust. Beryllium compounds are commercially mined, and the beryllium is purified for use in nuclear weapons and reactors, aircraft and space vehicle structures, instruments, x-ray machines, and mirrors. Beryllium ores are used to make speciality ceramics for electrical and high-technology applications. Beryllium alloys are used in automobiles, computers, sports equipment (golf clubs and bicycle frames), and dental bridges.
[snip]
How can beryllium affect my health?
Beryllium can be harmful if you breathe it. The effects depend on how much you are exposed to and for how long. If beryllium air levels are high enough (greater than 1000 g/m³), an acute condition can result. This condition resembles pneumonia and is called acute beryllium disease Occupational and community air standards are effective in preventing most acute lung damage.
Some people (1-15%) become sensitive to beryllium. These individuals may develop an inflammatory reaction in the respiratory system. This condition is called chronic beryllium disease (CBD), and can occur many years after exposure to higher than normal levels of beryllium (greater than 0.5 g/m³). This disease can make you feel weak and tired, and can cause difficulty in breathing. It can also result in anorexia, weight loss, and may also lead to right side heart enlargement and heart disease in advanced cases. Some people who are sensitized to beryllium may not have any symptoms. The general population is unlikely to develop acute or chronic beryllium disease because ambient air levels of beryllium are normally very low (0.00003-0.0002 µg/m³).
Swallowing beryllium has not been reported to cause effects in humans because very little beryllium is absorbed from the stomach and intestines. Ulcers have been seen in dogs ingesting beryllium in the diet. Beryllium contact with skin that has been scraped or cut may cause rashes or ulcers.
[snip]
How likely is beryllium to cause cancer?
Long term exposure to beryllium can increase the risk of developing lung cancer in people.
The Department of Health and Human Services (DHHS) and the International Agency for Research on Cancer (IARC) have determined that beryllium is a human carcinogen. The EPA has determined that beryllium is a probable human carcinogen. EPA has estimated that lifetime exposure to 0.04 µg/m³ beryllium can result in a one in a thousand chance of developing cancer.
[snip]
Has the federal government made recommendations to protect human health?
The EPA restricts the amount of beryllium that industries may release into the air to 0.01 µg/m³, averaged over a 30-day period.
The Occupational Safety and Health Administration (OSHA) sets a limit of 2 µg/m³ of workroom air for an 8-hour work shift.
References
Agency for Toxic Substances and Disease Registry (ATSDR). 2002. Toxicological Profile for beryllium. Atlanta, GA: U.S. Department of Health and Human Services, Public Health Service.
Από τα παραπάνω, και ιδιαίτερα αυτά που έχω μαρκάρει με έντονη γραφή, είναι προφανές πως οι πιθανότητες να γίνει επιβλαβές το Be είναι απειροεχλάχιστες, σχεδόν μηδενικές αν τηρούνται οι προδιαγραφές. Ακόμα κι όταν ξεπερνιούνται οι προδιαγραφές, εκείνοι που ενδέχεται να προσβληθούν ΔΕΝ ξεπερνούν σε καμία περίπτωση το 15%, με μέσο όρο μάλιστα 7.5%, αφού το ποσοστό κυμαίνεται από 1% έως 15%. Κάτι που με τη σειρά του μειώνει ακόμα περισσότεροι τις έτσι κι αλλιώς απειροελάχιστες γενικότερες πιθανότητες.
Δυστυχώς έχω χάσει το link που ενημέρωνε πως ο τρόπος επεξεργασίας του Be ήταν πολύ κάτω από τα όρια των προδιαγραφών, όπως και οι πιθανότητες εισπνοής σε περίπτωση εξειδικευμένμου (και σπανιότατου) ατυχήματος το οποίο θα προκαλούσε εισπνοή Be από τους παρευερισκόμενους.
Ακόμα όμως και χωρίς αυτό το εξειδικευμένο link, γίνεται πιστεύω προφανές (από το υπάρχον link) ότι το Be ΔΕΝ απαγορεύτηκε στη ΜακΛάρεν για λόγους... υγείας.
ΥΓ. όσοι ενδιαφέρονται για περισσότερες λεπτομέρειες περί Be μπορούν να ακολουθήσουν το link στην αρχή του μηνύματος.
Βηρύλιο