-
Μπορεί καποιος να μου εξηγήσει εν συντομία τι εστί coilover αναρτηση και ποια τα πλεονεκτήματα της σε σχέση με τις απλές;
-
Μπορεί καποιος να μου εξηγήσει εν συντομία τι εστί coilover αναρτηση και ποια τα πλεονεκτήματα της σε σχέση με τις απλές;
-
Μπορεί καποιος να μου εξηγήσει εν συντομία τι εστί coilover αναρτηση και ποια τα πλεονεκτήματα της σε σχέση με τις απλές;
-
Coil over ονομαζονται οι αναρτησεις με τα στενα ελατηρια που φοριουνται πανω σε στενα πιατελα και ειναι οι ρυθμιζομενες καθ'υψος αναρτησεις οπως στην φωτο:
Αυτες μπορει να ειναι και ρυθμιζομενες κατα σκληροτητα αποσβεσης και επαναφορας, αλλα το κυριο χαρακτηριστικο τους (η ειδοποιος διαφορα) ειναι οτι ειναι ρυθμιζομενες καθ'υψος.
-
Αυτές μπορούν να αντικαταστήσουν οποιαδήποτε προϋπάρχουσα διάταξη (αμορτισέρ και ελατηρίου/ράβδου στρέψης) ή τοποθετούνται μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και ποιες (και γιατί αν δεν είναι αυτονόητο)??
-
Ο όρος coilover είναι κάπως καταχρηστικός, γιατί coilover είναι οποιαδήποτε ανάρτηση McPherson για παράδειγμα. Απλώς έχει κυριαρχήσει να χρησιμοποιείται για ρυθμιζόμενες καθ'ύψος αναρτήσεις, με πιατέλα.
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αυτές μπορούν να αντικαταστήσουν οποιαδήποτε προϋπάρχουσα διάταξη (αμορτισέρ και ελατηρίου/ράβδου στρέψης) ή τοποθετούνται μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και ποιες (και γιατί αν δεν είναι αυτονόητο)??Δεν καταλαβαίνω ακριβώς τι ρωτάς. Για να φέρω ένα παράδειγμα, στο Focus τα πίσω αμορτισέρ δεν είναι ομόκεντρα με τα ελατήρια. Σε 'coilover' αναρτήσεις, αυτό που γίνεται είναι τα μπροστινά να είναι ομόκεντρα (σαν αυτά που έδειξε ο Kacey), ενώ τα πίσω είναι ξεχωριστά, με τα ελατήρια να ρυθμίζονται καθ'ύψος με πιατέλα που εφαρμόζουν στη βάση των ελατηρίων. Αν δεν υπάρχει καθόλου ελατήριο σε κάποια διάταξη (π.χ. πίσω ανάρτηση σε 106, εμπρός ανάρτηση σε Alfa 75), τότε τα ελατήρια και εδώ απουσιάζουν. Βέβαια, έχω δει αγωνιστικού τύπου αναρτήσεις όπου οι ράβδοι στρέψης 'αντικαθίστανται' από ομόκεντρα ελατήρια, αλλά νομίζω ότι αυτό είναι τελείως custom λύση.
-
Απλοποιώ ή μάλλον συγκεκριμενοποιώ(!) την ερώτησή μου.
Αποφεύγοντας σοβαρό customisation όπως σε αγωνοιστικές εφαρμογές, τα coilovers που σαν κύρια χαρακτηριστικά/πλεονεκτήματα προσφέρουν το ρυθμιζόμενο ύψος και ίσως και ρυθμιζόμενη απόσβεση, αντικαθιστούν μόνο MacPherson ή και άλλες διατάξεις, καταργώντας πχ το ελατήριο αφού έχει δικό της.....?
(δεν αποκλείεται να λέω μεγάλη βλακεία που να είναι άμεσα αντιληπτή μόλις σκύψει κανείς στο θόλο ενός αυτοκινήτου..... ) -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αποφεύγοντας σοβαρό customisation όπως σε αγωνοιστικές εφαρμογές, τα coilovers που σαν κύρια χαρακτηριστικά/πλεονεκτήματα προσφέρουν το ρυθμιζόμενο ύψος και ίσως και ρυθμιζόμενη απόσβεση, αντικαθιστούν μόνο MacPherson ή και άλλες διατάξεις, καταργώντας πχ το ελατήριο αφού έχει δικό της.....?Όχι μόνο ΜακΦέρσον, υπάρχουν coilover και για την 147 που έχει διπλά ψαλίδια εμπρός (με ομόκεντρα ελατήρια-αμορτισέρ). Το πρόβλημα αν κατάλαβα καλά μάλλον υπάρχει για αυτοκίνητα με όχι ομόκεντρα ελατήρια-αμορτισέρ ή με όχι ελικοειδή ελατήρια (π.χ. ράβδους στρέψης, όπως τα 106 που προαναφέρθηκαν) και εκεί για προφανείς λόγους χρειάζονται πατέντες για να μπουν coilover.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Όχι μόνο ΜακΦέρσον, υπάρχουν coilover και για την 147 που έχει διπλά ψαλίδια εμπρός (με ομόκεντρα ελατήρια-αμορτισέρ). Το πρόβλημα αν κατάλαβα καλά μάλλον υπάρχει για αυτοκίνητα με όχι ομόκεντρα ελατήρια-αμορτισέρ ή με όχι ελικοειδή ελατήρια (π.χ. ράβδους στρέψης, όπως τα 106 που προαναφέρθηκαν) και εκεί για προφανείς λόγους χρειάζονται πατέντες για να μπουν coilover.Δεν πρόκειται για πατέντες. Απλά δεν μπαίνουν coilovers
(εκτός από custom λύσεις για αγωνιστική χρήση).
Εξάλλου δεν είναι απαραίτητο να είναι ομόκεντρα τα αμορτισέρ με τα ελατήρια για να είναι δυνατή η ρύθμιση καθ'ύψος.
-
Σε άνεση,κρατήματα κτλ υπάρχει καμία διαφορά;
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Σε άνεση,κρατήματα κτλ υπάρχει καμία διαφορά;Περίμενε, σε άνεση ή κρατήματα;
Είναι μεγάλη κουβέντα αν τα coilovers είναι 'καλύτερα' από πιο συμβατικούς συνδιασμούς αμορτισέρ/ελατηρίων. Αν θες τη γνώμη μου, είναι και λίγο μόδα.
Σίγουρα λόγω δυνατότητας ρύθμισης του ύψους, μπορείς να πειραματιστείς με το χαμήλωμα εμπρός/πίσω και να βελτιστοποιήσεις την απόκριση του αυτοκινήτου στις στροφές, το φρενάρισμα, κλπ. Όλα αυτά θεωρητικά βέβαια.
-
με όχι ελικοειδή ελατήρια (π.χ. ράβδους στρέψης, όπως τα 106 που προαναφέρθηκαν)
Τι ανάρτηση έχει το 106 πίσω;
-
Επειδή τυγχάνει να έχω φορέσει τέτοιες 'αναρτήσεις' στο γατί, (KW variant 2) θα λύσω την απορία του φίλου onyx λέγοντας ότι υπάρχει ξεχωριστό ς τύπος για κάθε αυτοκίνητο, αναλόγως τί ανάρτηση έχει. το κουτί που είχε τα δικά coilover , έγραφε ότι κάνει για τα μοντέλα φιέστ, πούμα και Κα , που είναι κοινό μυστικό όιτι έχουν το ίδιο πάτωμα και και χρησιμοποιούν τίς ίδιες λύσεις στην ανάρτηση. Ειδικότερα για το πούμα που τα πρώτα μοντέλα είχαν άλλη πίσω ανάρτηση από τα μεταγενέστερα, υπάρχουν κατά συνέπεια δύο κωδικοί.
άρα δεν αλλάζεις τύπο ανάρτησης. -
Ο χρήστης stratospuma έγραψε:
Επειδή τυγχάνει να έχω φορέσει τέτοιες 'αναρτήσεις' στο γατί, (KW variant 2).Εντυπωσεις;
-
εντυπώσεις:
τα ρέστα μου!!!!
ακόμη και η variant 1 είναι πολύ καλή. τί αμάξι έχεις; -
Ibiza FR.
Εχω βρει σε τιμη των 650 ευρώ coil over της weitec,ειναι θυγατρική της KW. -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Ibiza FR.
Εχω βρει σε τιμη των 650 ευρώ coil over της weitec,ειναι θυγατρική της KW.Με γειά! (το Ibiza)
Πρόκειται μάλλον για την 'μικρή' τους σειρά, ρυθμιζόμενα καθ'ύψος μόνο.
Ήθελα και εγώ να ρωτήσω τι σχέση έχουν, από άποψη ποιότητας, τα Weitec με τα KW. Γιατί κάποιος πονηρός θα σκεφτόταν, μήπως ό,τι πετάει η KW το παίρνει η Weitec;
-
Η άποψή μου είναι πως τέτοιες πολυρυθμιζόμενες αναρτήσεις θέλουν πολύ ψάξιμο από γνώστη σε εργαστηριακές συνθήκες (= πίστα) για να μην συμπεριφέρονται χειρότερα από απλές αναρτήσεις. Είναι τόσο πολλοί οι συνδυασμοί ρυθμίσεων ελατηρίων-αμορτισέρ που αμφιβάλλω πως μπορεί κάποιος μη ειδικός να βρει τον καλύτερο, ιδιαίτερα μάλιστα σε μεταβαλλόμενες συνθήκες (πχ. αυτό που κρατάει σε πίστα μπορεί να είναι πολύ σκληρό στο δρόμο ή να 'μπιστάει' στις λακούβες ή να μην αποδίδει με φορτίο κοκ.)
Χώρια τον παράγοντα 'βαρεμάρα' του οδηγού να αλλάζει τις ρυθμίσεις ανάλογα με τις συνθήκες κάθε φορά. Ακόμα και στις μηχανές που έχουν τέτοιες αναρτήσεις χρόνια τώρα, σπάνια κανείς ασχολείται, εκτός ακραίων περιπτώσεων (πχ. είσοδος σε πίστα ή ταξίδια με συνεπιβάτη και φορτίο).
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Ibiza FR.
Εχω βρει σε τιμη των 650 ευρώ coil over της weitec,ειναι θυγατρική της KW.Με γειά! (το Ibiza)
Πρόκειται μάλλον για την 'μικρή' τους σειρά, ρυθμιζόμενα καθ'ύψος μόνο.
Ήθελα και εγώ να ρωτήσω τι σχέση έχουν, από άποψη ποιότητας, τα Weitec με τα KW. Γιατί κάποιος πονηρός θα σκεφτόταν, μήπως ό,τι πετάει η KW το παίρνει η Weitec;
Σημερα που πηρα τηλ,μου ανεβάσανε την τιμή κατα 300 ευρώ λεγοντας μου ότι η παλια τιμή αναφέρεται στην αντίστοιχη ανάρτηση για τα παλια ibiza.Αυτά των 950 ευρώ ρυθμίζονται πανεύκολα.
Θελω να πιστεύω μια και σκέφτομαι να τις αγοράσω,ότι τα weitec ειναι κατι σαν τα μακαρόνια Μαρινόπουλος ,δηλαδή ενα καμουφλαρισμένο επώνυμο σε καλύτερη τιμή (καπως ετσι ειναι και το seat μου).Άλλωστε εχουν γερμανικό πιστοποιητικό TUV και δεν υπαρχει περίπτωση να ειναι για πέταμα.
Τωρα βέβαια το θέμα των ρυθμίσεων είναι μια πονεμένη ιστορία. -
Ο χρήστης Lord_Rutherford έγραψε:
με όχι ελικοειδή ελατήρια (π.χ. ράβδους στρέψης, όπως τα 106 που προαναφέρθηκαν)
Τι ανάρτηση έχει το 106 πίσω;
Ράβδους στρέψης.
Δεν έχει ελατήρια όπως και το 206, το clio I, το 306 και μερικά ακόμα παλιά 'καλά' γαλλικά αυτοκίνητα....
Τι εστί coil over ανάρτηση?