-
Την αφορμή για το θέμα αυτό μου την έδωσε μια κουβέντα που έκανα με συνάδελφο που έχει εκπαιδευτεί στην αντιμετώπιση αεροπορικών ατυχημάτων. Η συζήτηση έφτασε στη χρήση των ανθρακονυμάτων και το πόσο επικίνδυνα είναι σε περίπτωση ατυχήματος. Όπως μου είπε είναι πολύ επικίνδυνα γιατί μετά το ατύχημα αιωρούνται στον αέρα κομμάτια τους και καταλήγουν με την αναπνοή στους πνεύμονες (από όπου δεν μπορούν να απομακρυνθούν) με συνέπεια την εμφάνιση καρκίνου. Οι Αμερικάνοι από τους οποίους εκπαιδεύτηκε σαν μέτρο προφύλαξης έχουν τον ψεκασμό της περιοχής με δεκαράκι λάδι για να εγκλωβιστούν σε αυτό οι ίνες και να πέσουν στο έδαφος. Ως γνωστόν βέβαια δεν είναι και οι ποιο φανατικοί οικολόγοι οι Αμερικάνοι. Άκου εκεί δεκαράκι λάδι. Άραγε τα ξέρουν αυτά οι αυτοκινητοβιομηχανίες; Αν ναι τι κάνουν; Από όσο ξέρω δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση που να αφορά τα ανθρακονύματα (εντάξει δεν είναι και το ποιο διαδεδομένο υλικό). Τι τρόποι υπάρχουν να προστατευτούν οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου που διαθέτει αυτό το υλικό σαν δομικό και όχι μόνο;
-
Την αφορμή για το θέμα αυτό μου την έδωσε μια κουβέντα που έκανα με συνάδελφο που έχει εκπαιδευτεί στην αντιμετώπιση αεροπορικών ατυχημάτων. Η συζήτηση έφτασε στη χρήση των ανθρακονυμάτων και το πόσο επικίνδυνα είναι σε περίπτωση ατυχήματος. Όπως μου είπε είναι πολύ επικίνδυνα γιατί μετά το ατύχημα αιωρούνται στον αέρα κομμάτια τους και καταλήγουν με την αναπνοή στους πνεύμονες (από όπου δεν μπορούν να απομακρυνθούν) με συνέπεια την εμφάνιση καρκίνου. Οι Αμερικάνοι από τους οποίους εκπαιδεύτηκε σαν μέτρο προφύλαξης έχουν τον ψεκασμό της περιοχής με δεκαράκι λάδι για να εγκλωβιστούν σε αυτό οι ίνες και να πέσουν στο έδαφος. Ως γνωστόν βέβαια δεν είναι και οι ποιο φανατικοί οικολόγοι οι Αμερικάνοι. Άκου εκεί δεκαράκι λάδι. Άραγε τα ξέρουν αυτά οι αυτοκινητοβιομηχανίες; Αν ναι τι κάνουν; Από όσο ξέρω δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση που να αφορά τα ανθρακονύματα (εντάξει δεν είναι και το ποιο διαδεδομένο υλικό). Τι τρόποι υπάρχουν να προστατευτούν οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου που διαθέτει αυτό το υλικό σαν δομικό και όχι μόνο;
-
Την αφορμή για το θέμα αυτό μου την έδωσε μια κουβέντα που έκανα με συνάδελφο που έχει εκπαιδευτεί στην αντιμετώπιση αεροπορικών ατυχημάτων. Η συζήτηση έφτασε στη χρήση των ανθρακονυμάτων και το πόσο επικίνδυνα είναι σε περίπτωση ατυχήματος. Όπως μου είπε είναι πολύ επικίνδυνα γιατί μετά το ατύχημα αιωρούνται στον αέρα κομμάτια τους και καταλήγουν με την αναπνοή στους πνεύμονες (από όπου δεν μπορούν να απομακρυνθούν) με συνέπεια την εμφάνιση καρκίνου. Οι Αμερικάνοι από τους οποίους εκπαιδεύτηκε σαν μέτρο προφύλαξης έχουν τον ψεκασμό της περιοχής με δεκαράκι λάδι για να εγκλωβιστούν σε αυτό οι ίνες και να πέσουν στο έδαφος. Ως γνωστόν βέβαια δεν είναι και οι ποιο φανατικοί οικολόγοι οι Αμερικάνοι. Άκου εκεί δεκαράκι λάδι. Άραγε τα ξέρουν αυτά οι αυτοκινητοβιομηχανίες; Αν ναι τι κάνουν; Από όσο ξέρω δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση που να αφορά τα ανθρακονύματα (εντάξει δεν είναι και το ποιο διαδεδομένο υλικό). Τι τρόποι υπάρχουν να προστατευτούν οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου που διαθέτει αυτό το υλικό σαν δομικό και όχι μόνο;
-
Φιλε μου, επιεδη δουλευα ολο τον χρονο που μας περασε με ανθρακονηματα, εχω να πω το εξης. Οταν γινονται πολυ ψιλα θρυμματα (συγκεκριμενα στην δικια μου περιπτωση οταν εκοβα κομματια, σκονη απο το σημειο οπου κοβοταν το ανθρακονηματα αιωρουνταν στον αερα) τοτε μπορεις να εισπνευσεις την σκονη αυτη. Αυτο μπορει σε παρατεταμενες καταστασεις να δημιουργησει ερεθισμο των πνευμονων (για αυτο φοραμε μασκα οταν χειριζομαστε ανθρακονηματα με τροπο τετοιο που ισως δημιουργηθει σκονη), αλλα για καρκινο λιγο δυσκολο το κοβω. Ισως σε συνεχομενη παρατεταμενη επαφη με σκονη ανθρακονηματων οπου αυτη θα επικαθισει στους πνευμονες σε μεγαλη ποσοτητα και για μεγαλο χρονο, να υπαρχει προβλημα. Παντως δεν ειναι οσο τραγικα φαινονται τα πραγματα.
-
Αυτό το πόστ μου θύμισε μια ιστορία που είχα ακούσει απο κάποιο θείο μου που έλεγε πως το ξύσμα απο το Ξυστό είναι καρκινογόνο επειδή ένα παιδάκι που τα κατάπιε ΠΝΙΓΗΚΕ
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
...... Άραγε τα ξέρουν αυτά οι αυτοκινητοβιομηχανίες; Αν ναι τι κάνουν; Από όσο ξέρω δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση που να αφορά τα ανθρακονύματα (εντάξει δεν είναι και το ποιο διαδεδομένο υλικό). Τι τρόποι υπάρχουν να προστατευτούν οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου που διαθέτει αυτό το υλικό σαν δομικό και όχι μόνο;Ακόμα και στην αεροπορική βιομηχανία επιβατικών αεροσκαφών δεν υπάρχουν προδιαγραφές ή πρόβλεψη για αυτού του είδους την 'μόλυνση'.
Οι προδιαγραφές όσον αφορά τα υλικά του θαλάμου επιβατών / διακυβέρνησης , περιορίζονται στην τοξικότητα κατά τη χρήση και στις αντιπυρικές τους ιδιότητες. Και δεν χρησιμοποιούν ανθρακονήματα παρά μόνον πλαστικά ABS και πολυεστερικά FRP , λόγω κόστους. Μάλιστα σε μακροχρόνιες μελέτες που διαρκούν ακόμα και σήμερα , ακόμα προσπαθούν να βελτιώσουν αυτά τα υλικά ως προς την τοξικότητα τους (βγάζουν ένα άσπρο σύνεφο σκόνης σε περίπτωση σύγκρουσης) , αλλά κυρίως την αντοχή τους στη φωτιά.
Για τα ανθρακονήματα υπάρχουν προβλέψεις και υποδείξεις (υγειονομική προστασία βασικά) μόνο για την κατασκευή / επεξεργασία τους. Η διαδικασία με το λαδάκι επιτρέπεται μόνο στη περίπτωση ατυχήματος , εφόσον δεν υπάρχουν εστίες φωτιάς , και βέβαια χρησιμοποιείται μόνο από ειδικευμένο προσωπικό.
Τα ίδια περίπου ισχύουν και για τα αυτοκίνητα , μόνο που εδώ οι νόμοι και οι προδιαγραφές δεν είναι το ίδιο αυστηρές. Τα -λίγα- αυτοκίνητα που έχουν ανθρακονήματα (είτε μέσα στη καμπίνα , είτε σαν δομικό στοιχείο) , είναι σαφώς πιό επικίνδυνα για τους επιβάτες όταν αυτό σπάσει. Και είναι πιο επικίνδυνα γιατί σπάνε συνήθως με τεράστιες δυνάμεις (οπότε τα g στα σώματα των επιβατών είναι αυξημένα) και είναι κοφτερά σαν γυαλί .
Πάντως δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι πάνω σ' αυτό. Γιατί φτειάχνοντας μια επενδεδυμένη καμπίνα που να προστατεύει τους επιβάτες από ενδεχόμενο σπάσιμο των ανθρακονημάτων , εξουδετερώνεται και ο αρχικός λόγος κατασκευής της - το μικρό βάρος.
Οσο για τη σκόνη , σαφώς και είναι επικίνδυνη μακροχρόνια αλλά αν σε μιά σύγκρουση βγήκε σκόνη από σπασμένα ανθρακονήματα , τότε οι επιβάτες θα έχουν πιο σοβαρά προβλήματα να σκεφτούν ..... μήπως έφτασαν στον Αγιο Πέτρο -
Εγώ έχω μια άλλη απορία. Σε ιαπωνικά κυρίως αυτοκίνητα, αντικαθιστούν το καπώ με ένα απο ανθρακονήματα για μείωση του βάρους.
Το καπό απ όσο γνωρίζω, σε περίπτωση σύγκρουσης αποροφά ένα μεγάλο ποσοστό της ενέργειας κρούσης. Αν μόνο το καπώ είναι απο ανθρακονήματα (και το υπόλοιπο πλαίσιο είναι το ίδιο), τότε βελτιώνεται ή χειροτερεύει η παθητική ασφάλεια?
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Εγώ έχω μια άλλη απορία. Σε ιαπωνικά κυρίως αυτοκίνητα, αντικαθιστούν το καπώ με ένα απο ανθρακονήματα για μείωση του βάρους.Το καπό απ όσο γνωρίζω, σε περίπτωση σύγκρουσης αποροφά ένα μεγάλο ποσοστό της ενέργειας κρούσης. Αν μόνο το καπώ είναι απο ανθρακονήματα (και το υπόλοιπο πλαίσιο είναι το ίδιο), τότε βελτιώνεται ή χειροτερεύει η παθητική ασφάλεια?
Κατ'αρχάς, το καπώ ΔΕΝ αποτελεί ΔΟΜΙΚΟ στοιχείο το αμαξώματος και κατ'επέκταση δεν βελτιώνει/χειροτερεύει την παθ. ασφάλεια .- (τελεία και παύλα! ) Υπόκειται σε μεγάλη παραμόρφωση μιας και είναι και μεγάλη και λεπτή επιφάνεια τοποθετημένη πάνω από τη ζώνη πρόσκρουσης, αλλά δεν κάνει τίποτα για να σε προφυλάξει...
Απο κει και πέρα θεωρώ πως υπάρχει μια ΜΕΓΑΑΑΛΗ διαφορά μεταξύ αεροπορικού ατυχήματος, των υλικών που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή αεροπλάνων και κατ'επέκταση αυτών που υπόκεινται σε καταπονήσεις πολών τάξεων παραπάνω απ'ότι στα αυτοκίνητα (Προφανές, έτσι;)
Ας αναφερθώ στο χειρότερο=ακριβότερο σενάριο που μπορεί να τύχει σ'ένα αυτοκίνητο: Άλλο να έχεις λοιπόν ένα ανθρακονημάτινο σασί (αλήθεια πόσα είναι αυτά τα πολιτικά αμάξια που κατασκευάζονται έτσι; Μήπως πρέπει να ανυσυχώ κι εγώ τώρα μιας και το μπροστινό κομμάτι του σασί μου (= ζώνη πρόσκρουσης) είναι όλο από ανθρακόνημα; ) το οποίο όταν συμβεί αυτό που απεύχεται ο καθένας μας, ούτε θα θρυματιστεί, όυτε θα γίνει στα εξ ων συνετέθη από την έκρηξη των δεξαμενών καυσίμων ούτε, τίποτε άλλο αλλά απλά θα παραμορφωθεί (άντε να σπάσει) στο σημείο πρόσκρουσής του;;;
Νομίζω πως πιάνεται όλοι το νόημα της άδικης και εντελώς άτοπης σύγκρισης... Η λογική και η τοποθέτηση του 'αεροπόρου' είναι ορθότατη, αλλά μη μεταφέρσιμη στην αυτοκινητιστική διάσταση....
Άσε που όπως ανέφερε και ο Βασίλης το μόνο που δεν σε νοιάζει εκείνη τη στιγμή είναι η carbon σκόνη! -
Αν τα ανθρακονηματα συμπεριφερονται στον οργανισμο μας (αναπνοη) σαν τον αμιαντο τοτε υπαρχει προβλημα.Η διαδοση τους ομως στην καθημερινοτητα μας ειναι ελαχιστη οποτε και οι πιθανοτητες να αρρωστησεις απο αυτα ειναι μικρες.Αλλωστε σε αεροπορικο ατυχημα οι διασωστες εχουν ειδικο εξοπλισμο,ενω αν οι επιβατες σωθουν ειναι κ###φαρδοι ουτως ή αλλως.
-
Μπορεί να μου δώσει κάποιος στοιχεία για το αν η σκόνη απο τα ανθρακονήματα είναι τοξική ?
Δύσπνοια μπορεί να πάθει κάποιος ακόμα και αν εισπνέυσει χωμάτινη σκόνη και δεν νομίζω πως αν σπάσεις ενα κομμάτι απο CFRP θα εξαπολυθούν στην ατμόσφαιρα σύννεφα σκόνης, με την ίδια λογική αν σπάσεις ενα κομμάτι νοβοπάν θα λυποθυμήσεις ?
-
dog80
Το καπω δεν αποροφαει σχεδον καθολου ενεργεια κατα την προσκρουση.
Ακομα και ετσι να ηταν, τα ανθρακονηματα ειναι πιο δυνατα απο το συμβατικο ατσαλι -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Εγώ έχω μια άλλη απορία. Σε ιαπωνικά κυρίως αυτοκίνητα, αντικαθιστούν το καπώ με ένα απο ανθρακονήματα για μείωση του βάρους.....................?
μηπως εννοεις απο πολυεστερα ή αλλου ειδους συνθετικου υλικου ωστε να ειναι και οικονομικο σχετικα;;
γιατι τα ανθρακονηματα δεν φημιζονται για το μικρο τους κοστος.
-
Ο χρήστης alexastrag έγραψε:
μηπως εννοεις απο πολυεστερα ή αλλου ειδους συνθετικου υλικου ωστε να ειναι και οικονομικο σχετικα;;γιατι τα ανθρακονηματα δεν φημιζονται για το μικρο τους κοστος.
Όχι. Εννοεί από ανθρακονήματα. Στην Ιαπωνία είναι πολύ διαδεδομένη λύση. Σκέψου ότι, ειδικά σε μπροστομήχανα αυτοκίνητα, το να μειώσεις κατά (τουλάχιστον) 10 κιλά το βάρος μπροστά, συμβάλει και στην καλύτερη κατανομή.
Και στην Ελλάδα αρκετοί το κάνουν. Το κόστος είναι όντως μεγάλο, για παράδειγμα με Nissan 200SX που έβαλε κάποιος καπώ από ανθ/τα, πλήρωσε περί τα 750 Ευρώ (το καπώ κατασκευάστηκε από -σπουδαίο-τεχνίτη στην Ελλάδα).
-
Με 600-650 ευρακια αγοραζεις απο Αγγλια. Οσο περναει ο καιρος και διαδιδεται, τοσο πεφτει το κοστος του.
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
μηπως εννοεις απο πολυεστερα ή αλλου ειδους συνθετικου υλικου ωστε να ειναι και οικονομικο σχετικα;;
γιατι τα ανθρακονηματα δεν φημιζονται για το μικρο τους κοστος.
Όχι. Εννοεί από ανθρακονήματα. Στην Ιαπωνία είναι πολύ διαδεδομένη λύση. Σκέψου ότι, ειδικά σε μπροστομήχανα αυτοκίνητα, το να μειώσεις κατά (τουλάχιστον) 10 κιλά το βάρος μπροστά, συμβάλει και στην καλύτερη κατανομή.
Και στην Ελλάδα αρκετοί το κάνουν. Το κόστος είναι όντως μεγάλο, για παράδειγμα με Nissan 200SX που έβαλε κάποιος καπώ από ανθ/τα, πλήρωσε περί τα 750 Ευρώ (το καπώ κατασκευάστηκε από -σπουδαίο-τεχνίτη στην Ελλάδα).
Μήπως να το έκανα και γω; Αν και είναι ήδη από fiber, το αμάξωμα μπορεί να ελαφρύνει κατά 20κιλά περίπου!! Κι αν το κάνω θα με μισείς διηνεκώς, dienekes;;;
-
Ο χρήστης theo111r έγραψε:
Μήπως να το έκανα και γω; Αν και είναι ήδη από fiber, το αμάξωμα μπορεί να ελαφρύνει κατά 20κιλά περίπου!! Κι αν το κάνω θα με μισείς διηνεκώς, dienekes;;;
Όχι, αφού είπαμε θα με πας βόλτα.
Εννοείς ολόκληρο το αμάξωμα;
Χμμμ... ΟΚ, it's your millions... Αν θέλεις μπορώ να σε φέρω σε επαφή με τον εν λόγω 'μάστορα' (με την κυριολεκτική έννοια του όρου = master )
-
Σε ποια περιοχη εδρευει ο εν λογω μαστορας΅παρακαλω? (γιατι νομιζω ξερω για ποιον μιλας)
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Σε ποια περιοχη εδρευει ο εν λογω μαστορας΅παρακαλω? (γιατι νομιζω ξερω για ποιον μιλας)Δραπετσώνα
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Σε ποια περιοχη εδρευει ο εν λογω μαστορας΅παρακαλω? (γιατι νομιζω ξερω για ποιον μιλας)
Δραπετσώνα
Α ρε μαγκα Κωνσταντινε....Και γαμω τους μαστορες , εχει κανει κατι ωραια κομματακια....
(μεσα επεσα ?) -
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Α ρε μαγκα Κωνσταντινε....Και γαμω τους μαστορες , εχει κανει κατι ωραια κομματακια....
(μεσα επεσα ?)Yes sir.
Και όπως το είπες, μάγκας και μερακλής. Αυτά που έχει κάνει στην Integrale να βάλεις μόνο...
-
Αν οντως υπηρχε τοσο μεγαλο προβλημα τοτε οσοι ηταν στο μονακο με τα τοσα ατυχηματα θα εβγαιναν με καρκινο του βυζου, ε σορυ του πνευμονα.
Αλλωστε οι ινες αυτες ειναι ελευθερες μονο κατα την κατασκευη, μετα ποτιζονται με οργανικη ρητινη και τα παγιδευει, οταν σπασει κοβεται σε κομματακια , αλλα προφανως αυτα ειναι τοσο ελαφρια που δεν δημιουργουν μεγαλο προβλημα σαν θραυσματα, ισως στο σημειο που κοβεται να φευγουν καποιες ινες αλλα δεν νομιζω να υπαρχει τοσο μεγαλο προβλημα.
Τα αεροπλανα το υλικο αυτο το χρησιμοποιον πολυ λιγο σε καπακια η σε επιφανεις χωρις αναγκη ελαστικοτητας (πτερυγιακια ειλερονς κλπ)
Να και μια φωτο απο ινες ανθρακα
Συμπεριφορά εξωτικών υλικών σε ατύχημα.