-
in.gr 24-05-2004, 08:34
Το τελευταίο κομμάτι της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου τοποθετήθηκε νωρίς το πρωί της Δευτέρας, ολοκληρώνοντας με τον τρόπο αυτό την πολυαναμενόμενη ζεύξη της Πελοποννήσου με τη Στερεά Ελλάδα, ενώ απομένουν μόνο τα έργα κατασκευής οδοστρώματος προκειμένου να παραδοθεί στην κυκλοφορία.Τα τελευταίο τμήμα, μήκους οκτώ μέτρων και βάρους 430 τόνων, τοποθετήθηκε με τη βοήθεια γερανού. Λίγα λεπτά αργότερα, ο πρώτος άνθρωπος που διέσχισε τη γέφυρα, ο αρχιμάστορας του έργου Μισέλ ντε Πομπουλάν δήλωσε στη ΝΕΤ ανακουφισμένος για την ολοκλήρωση του έργου.
Η κατασκευή της γέφυρας, συνολικού μήκους 2.252 μέτρων, ολοκληρώθηκε σχεδόν τέσσερις μήνες νωρίτερα από τις συμβατικές προθεσμίες. Μέσω αυτής, οι οδηγοί θα μπορούν να περνούν από την Πελοπόννησο στην Στερεά Ελλάδα ή το αντίστροφο σε μόλις τέσσερα λεπτά.
Τα 'εγκαίνια' της γέφυρας θα πραγματοποιηθούν στις 8 Αυγούστου, όταν οι λαμπαδηδρόμοι θα περάσουν με την Ολυμπιακή Φλόγα, ενώ στην κυκλοφορία αναμένεται να δοθεί το αργότερο στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Οι οδηγοί θα χρειάζονται μόνο πέντε λεπτά για να διασχίσουν τη γέφυρα, ενώ υπολογίζεται ότι καθημερινά θα εξυπηρετούνται τουλάχιστον δέκα χιλιάδες οχήματα.
Πρόκειται για ένα μοναδικό τεχνολογικό επίτευγμα, καθώς είναι η μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων του κόσμου, με τρία κεντρικά ανοίγματα των 560 μέτρων και δύο πλευρικά των 286 μέτρων. Είναι επίσης η μοναδική που εδράζεται σε βάθος έως 65 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και στοίχισε 740 εκατομμύρια ευρώ.
Χαρακτηριστικό της ιδιαίτερα δύσκολης κατασκευής είναι το γεγονός ότι σχεδιάστηκε, ώστε να αντέχει σε περίπτωση σεισμού με επιτάχυνση εδάφους 48% επί της βαρύτητας, ενώ αντέχει σε σύγκρουση με δεξαμενόπλοιο 180.000 τόνων (με ταχύτητα 16 κόμβων) και ανέμους έως και 265 χιλιόμετρα την ώρα που αντιστοιχούν σε τυφώνα.
-
in.gr 24-05-2004, 08:34
Το τελευταίο κομμάτι της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου τοποθετήθηκε νωρίς το πρωί της Δευτέρας, ολοκληρώνοντας με τον τρόπο αυτό την πολυαναμενόμενη ζεύξη της Πελοποννήσου με τη Στερεά Ελλάδα, ενώ απομένουν μόνο τα έργα κατασκευής οδοστρώματος προκειμένου να παραδοθεί στην κυκλοφορία.Τα τελευταίο τμήμα, μήκους οκτώ μέτρων και βάρους 430 τόνων, τοποθετήθηκε με τη βοήθεια γερανού. Λίγα λεπτά αργότερα, ο πρώτος άνθρωπος που διέσχισε τη γέφυρα, ο αρχιμάστορας του έργου Μισέλ ντε Πομπουλάν δήλωσε στη ΝΕΤ ανακουφισμένος για την ολοκλήρωση του έργου.
Η κατασκευή της γέφυρας, συνολικού μήκους 2.252 μέτρων, ολοκληρώθηκε σχεδόν τέσσερις μήνες νωρίτερα από τις συμβατικές προθεσμίες. Μέσω αυτής, οι οδηγοί θα μπορούν να περνούν από την Πελοπόννησο στην Στερεά Ελλάδα ή το αντίστροφο σε μόλις τέσσερα λεπτά.
Τα 'εγκαίνια' της γέφυρας θα πραγματοποιηθούν στις 8 Αυγούστου, όταν οι λαμπαδηδρόμοι θα περάσουν με την Ολυμπιακή Φλόγα, ενώ στην κυκλοφορία αναμένεται να δοθεί το αργότερο στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Οι οδηγοί θα χρειάζονται μόνο πέντε λεπτά για να διασχίσουν τη γέφυρα, ενώ υπολογίζεται ότι καθημερινά θα εξυπηρετούνται τουλάχιστον δέκα χιλιάδες οχήματα.
Πρόκειται για ένα μοναδικό τεχνολογικό επίτευγμα, καθώς είναι η μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων του κόσμου, με τρία κεντρικά ανοίγματα των 560 μέτρων και δύο πλευρικά των 286 μέτρων. Είναι επίσης η μοναδική που εδράζεται σε βάθος έως 65 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και στοίχισε 740 εκατομμύρια ευρώ.
Χαρακτηριστικό της ιδιαίτερα δύσκολης κατασκευής είναι το γεγονός ότι σχεδιάστηκε, ώστε να αντέχει σε περίπτωση σεισμού με επιτάχυνση εδάφους 48% επί της βαρύτητας, ενώ αντέχει σε σύγκρουση με δεξαμενόπλοιο 180.000 τόνων (με ταχύτητα 16 κόμβων) και ανέμους έως και 265 χιλιόμετρα την ώρα που αντιστοιχούν σε τυφώνα.
-
in.gr 24-05-2004, 08:34
Το τελευταίο κομμάτι της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου τοποθετήθηκε νωρίς το πρωί της Δευτέρας, ολοκληρώνοντας με τον τρόπο αυτό την πολυαναμενόμενη ζεύξη της Πελοποννήσου με τη Στερεά Ελλάδα, ενώ απομένουν μόνο τα έργα κατασκευής οδοστρώματος προκειμένου να παραδοθεί στην κυκλοφορία.Τα τελευταίο τμήμα, μήκους οκτώ μέτρων και βάρους 430 τόνων, τοποθετήθηκε με τη βοήθεια γερανού. Λίγα λεπτά αργότερα, ο πρώτος άνθρωπος που διέσχισε τη γέφυρα, ο αρχιμάστορας του έργου Μισέλ ντε Πομπουλάν δήλωσε στη ΝΕΤ ανακουφισμένος για την ολοκλήρωση του έργου.
Η κατασκευή της γέφυρας, συνολικού μήκους 2.252 μέτρων, ολοκληρώθηκε σχεδόν τέσσερις μήνες νωρίτερα από τις συμβατικές προθεσμίες. Μέσω αυτής, οι οδηγοί θα μπορούν να περνούν από την Πελοπόννησο στην Στερεά Ελλάδα ή το αντίστροφο σε μόλις τέσσερα λεπτά.
Τα 'εγκαίνια' της γέφυρας θα πραγματοποιηθούν στις 8 Αυγούστου, όταν οι λαμπαδηδρόμοι θα περάσουν με την Ολυμπιακή Φλόγα, ενώ στην κυκλοφορία αναμένεται να δοθεί το αργότερο στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Οι οδηγοί θα χρειάζονται μόνο πέντε λεπτά για να διασχίσουν τη γέφυρα, ενώ υπολογίζεται ότι καθημερινά θα εξυπηρετούνται τουλάχιστον δέκα χιλιάδες οχήματα.
Πρόκειται για ένα μοναδικό τεχνολογικό επίτευγμα, καθώς είναι η μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων του κόσμου, με τρία κεντρικά ανοίγματα των 560 μέτρων και δύο πλευρικά των 286 μέτρων. Είναι επίσης η μοναδική που εδράζεται σε βάθος έως 65 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και στοίχισε 740 εκατομμύρια ευρώ.
Χαρακτηριστικό της ιδιαίτερα δύσκολης κατασκευής είναι το γεγονός ότι σχεδιάστηκε, ώστε να αντέχει σε περίπτωση σεισμού με επιτάχυνση εδάφους 48% επί της βαρύτητας, ενώ αντέχει σε σύγκρουση με δεξαμενόπλοιο 180.000 τόνων (με ταχύτητα 16 κόμβων) και ανέμους έως και 265 χιλιόμετρα την ώρα που αντιστοιχούν σε τυφώνα.
-
Ο χρήστης GFON έγραψε:
in.gr 24-05-2004, 08:34
Το τελευταίο κομμάτι της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου τοποθετήθηκε νωρίς το πρωί της Δευτέρας, ολοκληρώνοντας με τον τρόπο αυτό την πολυαναμενόμενη ζεύξη της Πελοποννήσου με τη Στερεά Ελλάδα, ενώ απομένουν μόνο τα έργα κατασκευής οδοστρώματος προκειμένου να παραδοθεί στην κυκλοφορία.Εγώ πάντως που την είδα από κοντά προ ενός μήνα ψάρωσα πολύ άσχημα. Το φοβερό δε ήταν το θέαμα που είδα αργότερα όταν είχα αράξει για καφέ πάνω στο κάστρο της Ναυπάκτου και είδα μακρυά πως φαινόταν η γέφυρα.. Τότε έπαθα ζημιά, ακόμα τη θυμάμαι...
Άντε με το καλό το επόμενο έργο να είναι ο καρόδρομος που σε πάει μέχρι εκεί... -
Παιδιά έχω την τύχη το σπίτι της αδερφής μου στην Πάτρα να είναι sea front και βλέπει την γέφυρα τέλεια από άκρη σε άκρη. Σε πιάνει δέος πραγματικά όταν θα βάλουν και τα φώτα με βλεπω να αράζω με ουισκάκι στο μπαλκόνι και κυαλάκια να μετράω αυτοκίνητα.
Πάντως το μέρος κουνάει λίγο δηλαδή νιώθεις ότι κουνιέσαι και από μικρούς μη ανκοινώσημους σεισμούς 3 - 3.5 φαντάζομαι αλλά η Γέφυρα είναι πραγματικό θεριό. Για να πάθει κάτι από σεισμό θα πρέπει πρώτα να έχει πέσει η μισή ή όλη σχεδόν η Πάτρα.
Παιδιά πάρτε τα εργαλεία σας τώρα και φτιάξτε το κομμάτι Κόρινθος - Πάτρα
Τέλος φήμες λένε ότι οι Γάλλοι έχουν αρχίσει και αγοράζουν τα ferries
-
Όντως φοβερή η γέφυρα! Εντυπωσιακό θέαμα από όπου και να το δεις!
Τώρα να περιμένουμε καμιά τριανταριά χρόνια ακόμη για να γίνει και η ζεύξη της γέφυρας, οι δρόμοι δηλαδή που θα την ενώνουν με τον υπόλοιπο κόσμο...
Μια λύση φυσικά είναι να πάρουν τα φέρυ που τώρα είναι άχρηστα στο Ριο-Αντίριο και να τα βάλουν Αντίριο-Μεσολόγγι, Ρίο-Κόρινθο, Ρίο-Πύργο κλπ... -
Ο χρήστης drizzt έγραψε:
Άντε με το καλό το επόμενο έργο να είναι ο καρόδρομος που σε πάει μέχρι εκεί...Μακάρι φίλε μου...Ελπίζω κάποια στιγμή -σύντομα - να συμβεί κι αυτό...
-
Πάντως δεν έχω καταλάβει γιατί δεν έχουν φτιάξει ακόμη αυτό το κομμάτι Κόρινθος -Πάτρα, δεν είναι στην ΠΑΘΕ????
Τον δρόμο τον ξέρω πολύ καλά, δεν είναι δύσκολο κομμάτι ,δεν έχει δύσκολα μέρη, εννοώ βουνά, ίσα-ίσα είναι πεδιάδα και επίσης ένα μεγάλο κομμάτι είναι σχεδόν έτοιμο ,διορθώσεις θέλει, επομένως δεν κανείς καινούργια χάραξη.
Αλλά φανταστείτε ποσά χρόνια θα πάρει για τις απαλλοτριώσεις που θα χρειαστεί να κάνουν, όταν ο καθένας θα τρέχει στα δικαστήρια ζητώντας τα κέρατα του διπλά και τρίδιπλα για το μαντρί που έχει δίπλα στο δρόμο και θα πρέπει να απαλλοτριωθεί και μάλιστα μετά θα βγαίνει ο ίδιος και θα διαμαρτύρεται γιατί δεν φτιάχνουν του δρόμο!!! -
Πολύ καλή η γέφυρα, και με πολλά ρεκόρ παγκοσμίως.Αργήσαμε λίγο βέβαια (115 χρόνια) αφού ήταν όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη και 13 χρόνια από τη προκύρηξη του διαγωνισμού αλλά θα εξυπηρετησει πολυ κόσμο και κυρίως επαγγελματίες οδηγούς. Βέβαια τα διόδια θα είναι αν δε κάνω λάθος περιπου 10€ για τα Ι.Χ. Όσογια τους άλλους δρόμους ...ε μη τα θέλουμε κι όλα δικά μας.
-
Ο χρήστης icet έγραψε:
Όσο για τους άλλους δρόμους ...ε μη τα θέλουμε κι όλα δικά μας.Προσωπικά θα προτιμούσα να πηγαίνω με (σχετική ασφάλεια Κόρινθο-Πάτρα και να περιμένω στο Ριο μισή ώρα για το ferry, παρά να μην ξέρω αν θα φτάσω στο Ρίο για να περάσω από την γέφυρα και να κερδίσω 26 λεπτά. Τα οποία 26 λεπτά σε κάθε περίπτωση θα τα κέρδιζα αν ο δρόμος μέχρι εκεί ήταν νορμάλ.
Εδώ να σημειώσω ότι σε καμία περίπτωση δεν θέλω να υποβαθμίσω το εντυπωσιακό από κάθε άποψη έργο , απλά σημειώνω ότι το ίδιο σημαντικός είναι και ο δρόμος που οδηγεί εκεί και από τις δύο πλευρές (Ρίο κάι Αντίριο)...
-
Ο χρήστης giwrgosth έγραψε:
Όντως φοβερή η γέφυρα! Εντυπωσιακό θέαμα από όπου και να το δεις!
Τώρα να περιμένουμε καμιά τριανταριά χρόνια ακόμη για να γίνει και η ζεύξη της γέφυρας, οι δρόμοι δηλαδή που θα την ενώνουν με τον υπόλοιπο κόσμο...
Μια λύση φυσικά είναι να πάρουν τα φέρυ που τώρα είναι άχρηστα στο Ριο-Αντίριο και να τα βάλουν Αντίριο-Μεσολόγγι, Ρίο-Κόρινθο, Ρίο-Πύργο κλπ...Apo oti echoun pi ta ferry tha paraminoun gia aftous pou den theloun na dosoun ta 10 EURO,gia fortiga me epikindino fortio k.l.p.
Pantos mia sosti grammi me poliarithma f/b Aigio-Itea tha exipiretouse tis metafores ke tha anakoufize ti polipathi Nafpakto.
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
Pantos mia sosti grammi me poliarithma f/b Aigio-Itea tha exipiretouse tis metafores ke tha anakoufize ti polipathi Nafpakto.Δεν μπορώ να βρω κάποιο θετικό στην ιδέα σου αυτή. Διατίθεσαι να αυξήσεις το φορτίο της ήδη φορτωμένης και ανεπαρκούς ΕΟ Πατρών-Αθηνών μέχρι το Αίγιο. Η απόσταση από το Αίγιο μέχρι την Ιτέα είναι κάμποση άρα έξοδο, καθυστέρηση..... Υποθέτω ότι μιλάμε για τα φορτηγά που θέλουν να πάνε προς Λαμία κλπ (και όχι Αθήνα, Πελοπόννησο, Δυτική Ελλάδα, Βόρεια Ελλάδα που υποθέτω πάνε από Εγνατία) Δέχομαι ότι είναι ενοχλητικά για τη Ναύπακτο αλλά είναι τόσα ώστε να δικαιολογούν τα πολυάριθμα fb?
Βεβαίως το σωστότερο θα ήταν να υπήρχε περιφερειακός δρόμος ώστε τα φορηγά να μην περνάνε μέσα από τη Nαύπακτο. Η Ιτέα τον έχει αλλά εσύ θέλεις να τον αχρηστεύσεις γεμίζοντας την Ιτέα με φορτηγά προκειμένου να αδειάσεις τη Ναύπακτο.... Μου φαίνεται ότι το βλέπεις πολύ Ναυπακτο-κεντρικά! -
Πέρασα από εκεί το Σάββατο το απόγευμα και έβγαλα μια φωτογραφία. Μπορείτε να την δείτε εδώ (περίπου 1.4mb).
-
Aν δεν κάνω λάθος φτιάχνεται περιφερειακή στη Ναυπακτο , οπότε οκ.
Τα διόδια της γέφυρας σύμφωνα με την Ναυτεμπορική θα είναι μέγιστο 9,72 ευρώ, για να δούμε.
Ακούγεται ότι όταν φυσούν οι κλασσικοί θυελώδεις άνεμοι στον κόλπο ίσως σταματά η κυκλοφορία, έχετε ακούσει κάτι σχετικό? -
Μόλις τώρα άκουσα στις ειδήσεις οτι υπολογίζουν οτι απο την Γέφυρα 'Χαρ.Τρικούπης' θα περνούν καθημερινά 10.000 αυτοκίνητα επι 10 Ευρώ το κάθε ενα μας δίνουν ένα έσοδο 100.000 Ευρώ ημερησίως!!!...άντε να δούμε πως θα τα αξιοποιήσουν
Τρείς μήνες νωρίτερα απο τον προγραμματισμένο χρόνο και μέσα στον αρχικό προυπολογισμό!!!! (και καμαρώνουμε γι'αυτό!!!)
-
Θα αποσβέσουν το κόστος κατασκευής της γέφυρας και στην συνέχεια θα αρχίσουν να κερδίζουν. Όταν φύγουν οι Γάλλοι το κράτος θα έχει ένα πολύ μεγάλο έσοδο. Όμως, γιατί πάντα σε τέτοια έργα υπάρχει ένα μεγάλο όμως αν τελικά δεν επαληθευτούν οι προβλέψεις μπορεί να χάσουν κι όλας ή να μην κερδίσουν κάτι ή να κερδίσουν ελάχιστα. Υπόψιν οτι η γέφυρα έχει και κάποιο κόστος συντήρησης ( όπως θα έχουν και όλα τα ολυμπιακά έργα και ειδικά κάποια σύνθετα όπως το στέγαστρο Καλατράβα ) οποτε ένα μέρος των ετήσιων εσόδων θα πηγαίνει και εκεί. Αν θέλετε παράδειγμα έργο που τελικά απέτυχε οικονομικά δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από το τούνελ της Μάγχης.
Προσωπικά πιστεύω οτι ο εργολάβος θα πιέσει για αναβάθμιση τόσο των Ε.Ο που οδηγούν στο Ρίο όσο και αυτών που οδηγούν στο Αντίριο γιατί έτσι θα έχει και αυτός μεγαλύτερα κέρδη αφού μια αύξηση των φόρτων λόγω καλύτερων συνθηκών στο οδικό δίκτυο θα σημάνει και περισσότερα οχήματα στην γέφυρα 'Χαρίλαος Τρικούπης'. Για να μην ξεχνάμε αυτόν τον μεγάλο οραματιστή πολιτικό που τόσο έργο άφησε στην Ελλάδα και τόσο πολύ ήθελε να δεί την χώρα μας να γίνεται μια πραγματική Ευρωπαϊκή χώρα. -
Η κατασκευή της γέφυρας είναι πράγματι ένα πολύ σπουδαίο τεχνολογικό επίτευγμα. Όμως το κόστος απο τη μή ύπαρξη της γέφυρας είναι 30-45 λεπτά της ώρας(όσο διαρκεί η σημερινη διαδικασία για να περάσεις απέναντι), ενώ το κόστος απο τη μή ύπαρξή των ε.ο Πατρών-Κορίνθου και Αντιριου-Ιωαννίνων είναι ανθρώπινες ζωές. Κατα τη γνώμη μου, έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή των ε.ο, γιατι οι ανθρώπινες ζωές δεν αναπληρώνονται
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Pantos mia sosti grammi me poliarithma f/b Aigio-Itea tha exipiretouse tis metafores ke tha anakoufize ti polipathi Nafpakto.
Δεν μπορώ να βρω κάποιο θετικό στην ιδέα σου αυτή. Διατίθεσαι να αυξήσεις το φορτίο της ήδη φορτωμένης και ανεπαρκούς ΕΟ Πατρών-Αθηνών μέχρι το Αίγιο. Η απόσταση από το Αίγιο μέχρι την Ιτέα είναι κάμποση άρα έξοδο, καθυστέρηση..... Υποθέτω ότι μιλάμε για τα φορτηγά που θέλουν να πάνε προς Λαμία κλπ (και όχι Αθήνα, Πελοπόννησο, Δυτική Ελλάδα, Βόρεια Ελλάδα που υποθέτω πάνε από Εγνατία) Δέχομαι ότι είναι ενοχλητικά για τη Ναύπακτο αλλά είναι τόσα ώστε να δικαιολογούν τα πολυάριθμα fb?
Βεβαίως το σωστότερο θα ήταν να υπήρχε περιφερειακός δρόμος ώστε τα φορηγά να μην περνάνε μέσα από τη Nαύπακτο. Η Ιτέα τον έχει αλλά εσύ θέλεις να τον αχρηστεύσεις γεμίζοντας την Ιτέα με φορτηγά προκειμένου να αδειάσεις τη Ναύπακτο.... Μου φαίνεται ότι το βλέπεις πολύ Ναυπακτο-κεντρικά!Fanike e ?
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
Όντως φοβερή η γέφυρα! Εντυπωσιακό θέαμα από όπου και να το δεις!
Τώρα να περιμένουμε καμιά τριανταριά χρόνια ακόμη για να γίνει και η ζεύξη της γέφυρας, οι δρόμοι δηλαδή που θα την ενώνουν με τον υπόλοιπο κόσμο...
Μια λύση φυσικά είναι να πάρουν τα φέρυ που τώρα είναι άχρηστα στο Ριο-Αντίριο και να τα βάλουν Αντίριο-Μεσολόγγι, Ρίο-Κόρινθο, Ρίο-Πύργο κλπ...Apo oti echoun pi ta ferry tha paraminoun gia aftous pou den theloun na dosoun ta 10 EURO,gia fortiga me epikindino fortio k.l.p.
Pantos mia sosti grammi me poliarithma f/b Aigio-Itea tha exipiretouse tis metafores ke tha anakoufize ti polipathi Nafpakto.
Το ξέρω φίλε DAP...
Απλά με την ανυπαρξία δρόμων και από τις δύο πλευρές της γέφυρας αναρωτιέμε μήπως θα ήταν πιο ασφαλές η κίνηση να γίνετε με φέρρυ...
Είναι και αυτό μια λύση... -
10 ευρώ διόδια
Αυτό ειναι στυγνή εκμετάλλευση και απαξιοποίηση του νομίσματος
Αίσχος!Αν είναι ποτέ δυνατόν!10 ευρώ για να περάσεις απέναντι!Καμία κοινωνική ευαισθησία;
Έγινε η ζεύξη!!!!