-
Ξέρει κανεις να μου δώσει πληροφορίες (απο όσα ξέρει) για την Alfa Romeo Spider, για το μοντέλο που έβγαινε το 1992 με τον κινητήρα 1.6;
Ψάχνω κυρίως για το τι προβλήματα βγάζει, ποιότητα που είχε, αξιοπιστία, κτλ -
Ξέρει κανεις να μου δώσει πληροφορίες (απο όσα ξέρει) για την Alfa Romeo Spider, για το μοντέλο που έβγαινε το 1992 με τον κινητήρα 1.6;
Ψάχνω κυρίως για το τι προβλήματα βγάζει, ποιότητα που είχε, αξιοπιστία, κτλ -
Ξέρει κανεις να μου δώσει πληροφορίες (απο όσα ξέρει) για την Alfa Romeo Spider, για το μοντέλο που έβγαινε το 1992 με τον κινητήρα 1.6;
Ψάχνω κυρίως για το τι προβλήματα βγάζει, ποιότητα που είχε, αξιοπιστία, κτλ -
Φίλε αν είναι να πάρεις Σπάιντερ πάρε την καλή, την παλιά που παίζει στον Πρωτάρη. Απ'οτι θυμάμαι αυτή η ενδιάμεση που αναφέρεις ήταν η πιό άσχημη όλων των εποχών...Περί ορέξεως βέβαια...ουδείς λόγος!
-
H Spider του ´92 ειναι απο τα τελευταια που βγηκανε, μου φαινεται γινοντουσαν μεχρι το ´93!
Πολλοι τις εχουν για τις ομορφωτερες και αναμεσα σε αυτους και εγω!
Σκεψου οτι ειναι ενα αυτοκινητο που στην ουσια ειναι η Giulietta του 1953!
Αλλα μετα απο 40 χρονια στην παραγωγη το μοντελο εχει ξεπερασει πλεον τα παιδικα του προβληματα, αν ειχε μερικα και αυτο που μενει, αν ενδιαφερεσαι, ειναι να βρεις ενα καλοσυντηρημενο αυτοκινητο!Αλλα, γιατι 1,6;Το διλιτρο ταιριαζει καλυτερα στο αυτοκινητο!
Ο συγχωριανος μου Wille Roos κανει την μεγαλυτερη site για τις Spider: http://www.veloce.se , απανταει ευχαριστως σε ερωτησεις!
Αν και ειναι τοσο αρχαια κατασκευη και δεν ειναι για τρεξιματα και φιγουρες, δεν θα ξεχασω μια τετοια, μοντελο καπου του 70, με εναν ασπρομαλη γερο μεσα να με πρπσπερνα σαν τον ανεμο πανω στις Αλπεις σε πολυ κλειστες στροφες,οταν ημουν στην Ιταλια πριν 2 χρονια και νομιζα οτι πηγαινα γρηγορα!Μαλλον αυτος ηταν γεννημενος εκει, αντε να σκεφτω ετσι για να παρηγορηθω λιγο!
Σπυρος -
Φίλε Σπύρο για ποιά Σπάιντερ μιλάς ακριβώς? Έχεις λινκ? Αν εννοείς εκείνη του Πρωτάρη συμφωνώ, αλλά δεν είχε και μία κάπως επίπεδη και ασχημούτσικη?
-
Την Spider δεν την θέλω εγώ. Ενας φίλος μου στην Σκωτία έχει βρεί μία 1,6lt με 11.000χλμ! (Πραγματικά τόσα είναι. Είναι ενός που πέθανε και η γυναίκα του την είχε φυλαγμένη σε ειδικό γκαραζ για να μην χαλάσει, αλλά πέθανε και αυτή και τα παιδιά της την πουλάνε.)
Κι εμένα μου αρέσει πολύ αυτό το μοντέλο αλλά δεν ψάχνομαι γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχουν και πολλές και κυρίως ΔΕΝ ξέρω αν χωράω μέσα.
-
Ο χρήστης 106rallye03 έγραψε:
Φίλε αν είναι να πάρεις Σπάιντερ πάρε την καλή, την παλιά που παίζει στον Πρωτάρη. Απ'οτι θυμάμαι αυτή η ενδιάμεση που αναφέρεις ήταν η πιό άσχημη όλων των εποχών...Περί ορέξεως βέβαια...ουδείς λόγος!Για αυτήν μιλάω εγώ.
-
Αν λές αυτή τη spider sado, μήν τη δείχνεις έτσι απότομα, γιατί θα πάθω και τίποτα μεσημεριάτικα !
-
Την είχα από τον Οκτώβριο του 1990 μέχρι το Νοέμβριο του 1999 που τη διέλυσα.... και θα είμαι για πάντα ερωτευμένος μαζί της. Ήταν μαύρη με μπεζ καθίσματα (μάλλον μισοδερμάτινα, suede στη μέση). Για μένα το πιο όμορφο από τα προσιτά αυτοκίνητα ever!
Έβγαινε από το 1990 μέχρι το 1993-4 που βγήκε η επόμενη η προσθιοκίνητη. Περιείχε το facelift του pininfarina με άλλα πίσω φώτα, προφυλαχτήρες, πορτμπαγκάζ με ενσωματωμένο αεροδυναμικό βοήθημα.
Στην Ελλάδα υπήρχε σαν 1,6 και 2,0 ενώ σε άλλες χώρες μόνο σα 2,0 που ήταν καταλυτική. Η 2,0 ήταν με injection και μόνο 120 άλογα ενώ οι προηγούμενες μη καταλυτικές είχαν περίπου 130+. Με τσιπάκι που έχει η superchips νομίζω φτάνεις στα αντίστοιχα. Η 1,6 ήταν μη καταλυτική με δύο διπλά Webber 40, DCO? νομίζω. Εξαιρετικός ήχος ειδικά στις στροφές της μέγιστης ροπής αν καταργήσεις το μαμά φίλτρο αέρα. Ήθελα να βάλω χωνιά με κάλτσες-φίλτρα.
Το δίλιτρο είχε μπλοκέ διαφορικό (με μακρύτερη σχέση) το 1,6 μάλλον όχι.
Το δίλιτρο είχε ηλεκτρικά παράθυρα, δερμάτινο τιμόνι και μοχλό ταχυτήτων.
Λάστιχα 185/70-14 το 1,6 και 195/60-15 το 2,0. Φαρδύτερα βρίσκουν στους θόλους οπότε χρειάζεται ψάξιμο με offset ή άλλες εργασίες....Στρεπτική ακαμψία χάλια, φίλος που με ακολουθούσε την έβλεπε να παραμορφώνεται.... Στην Αμερική είχε κυκλοφορήσει κάποιο πλαίσιο ενισχυτικό που βελτίωνε λίγο τα πράματα. Σίγουρα να βάλεις τη γκρίλια προστασίας του κάρτερ (υπάρχουν φτηνές απομιμήσεις που επαρκούν αν και κόβονται και θέλουν κόλληση) που είναι μεγάλο, χαμηλό και ακριβό.
Τα αμορτισέρ του δεν κρατήσαν πολύ και τα Koni τα κόκκινα μάλλον δεν είναι επαρκώς σκληρά. Από την άλλη αν το παρακάνεις μπορεί να κόψεις και κανένα θόλο....ιταλικό είναι....
Τα ελατήρια έκατσαν και το αυτοκίνητο έβρισκε κάτω εύκολα, υπάρχουν της eibach για το μοντέλο αλλά άντε να τα βρεις.
Στα τρακαρίσματα από πίσω (μου συνέβη 3+ φορές...καντεμιά) η επισκευή θέλει καλό μάστορα, η Alfa Romeo δεν έκανε δουλειά. Μπορείς να καταλάβεις αν αυτό έχει συμβεί από παραμόρφωση στις γωνίες στο βάθος του πορτμπαγκάζ και από τις ενώσεις των πάνελς πίσω κάτω από τα φώτα φαίνεται αν έχουν πειραχτεί. Επίσης νομίζω υπήρχαν δύο ειδών πίσω φώτα με λίγο διαφορετικό συνδυασμό χρωμάτων, προσοχή αν χρειαστεί να αλλάξεις το ένα.
Η οροφή πολύ εύχρηστη αλλά μερικές φορές θέλει δύναμη στο κλείσιμο ιδίως όταν είναι κρύα (με τη ζέστη διαστέλλεται και είναι πολύ πιο εύκολο). Η δική μου γενικά ήταν εύκολη αλλά έχω ακούσει ιστορίες για μπράτσα που χρειάζονται....στην ανάγκη μπορείς να τη ρυθμίσεις με κάτι βίδες κλπ.
Η οροφή δεν είναι υφασμάτινη καλής ποιότητας αλλά απλό βινύλιο μονού στρώματος. Δεν μπάζει νερά όμως και δεν φουσκώνει καθόλου όταν ταξιδεύεις. Εμένα μου είχε ανοίξει συμμετρικά στα πλάγια πίσω, φαίνεται εκεί τρίβεται όταν ανοίγει....
Το πίσω τζαμάκι που είναι πλαστικό είναι θαύμα το ότι δεν κιτρινίζει όπως σε άλλα ανοιχτά MX5, Barchetta κλπ.
Το αριστερό σωληνάκι αποχέτευσης της υδρορροής της οροφής βγήκε από τη θήκη του και έστελνε το νερό μέσα!
Το πορτμπαγκάζ για να κλείσει δε θέλει κοπάνισμα αλλά κατέβασμα και σπρώξιμο μόνο για το τελικό κλίκ. Αρκετός χώρος αποσκευών και χώρος πίσω από τα καθίσματα που χωράνε μέχρι και 2 άτομα σε περίπτωση ανάγκης...καλύτερα μόνο ένα....
Οι θήκες στις πόρτες κρεμάνε και χτυπάνε γιατί κάτι ελάσματα που τις κρατάνε δεν αρκούν.
Έχει σχετικά μικρό ντεπόζιτο (ίσως 47 λίτρα) και ο δείκτης βενζίνης από τη μέση και κάτω τρελλαίνεται και εύκολα μπαίνει ρεζέρβα στιγμιαία και ανάβει λαμπάκι.... Κατανάλωση αρκετή στην πόλη αν το πιέζεις (το δίλιτρο ήταν μάλλον οικονομικότερο) μέχρι πάνω από 15λτ/100χλμ αλλά στην εθνική απόλυτα λογική 8-9λτ/100χλμ με νόμιμες ταχύτητες.
Το συρματόσχοινο (ή του ρεζερβουάρ ή του πορτμπαγκάζ κόπηκε).
Το κάλυμα του μοχλού του χειροφρένου δείχνει πολυτελές αλλά είναι απλό πλαστικό και έχει μια βιδούλα που χαλαρώνει και γίνεται ευκίνητο.
Η μηχανή σηκώνει βάρη και δεν κλατάρει αλλά δεν βάζει φωτιά στο δρόμο. Πολύ ευχαριστημένος με λάδι Selenia Racing (ήταν καλύτερο από το Mobil 1). Για βελτιώσεις κινητήρα υπάρχει το βιβλίο βίβλος ειδικά για Alfa Romeo από τον Καρταλαμάκη.
Το κιβώτιο είναι μια άλλη ιστορία....η πρώτη ή και η όπισθεν μπαίνουν δύσκολα, αν πρώτα αγγίξεις τη δευτέρα όμως όλα φίνα! Τα συγχρονιζέ φθείρονται και θέλουν σεβασμό. Είχα καταφέρει να διαλύσω την τρίτη τελείως.... Έχω σπάσει 2 ημιαξόνια, αυτό συμβαίνει όταν σπινάρει η ρόδα και απότομα παύει να σπινάρει πχ αλλαγή συντελεστή πρόσφυσης από χώμα σε άσφαλτο ή απότομη αλλαγή ταχύτητας σε αγγλική άσφαλτο κλπ
Φρένα φανταστικά με 4 δισκόφρενα, μαλακό πεντάλι αλλά με φοβερή προοδευτικότητα και αίσθηση. Αν όμως μπεις μετά από γερμανικό αισθάνεσαι μια ανησυχία ότι πατάς και δε φρενάρει από τα 2 πρώτα εκατοστά.... Η Alfa γενικά έχει χρησιμοποιήσει διάφορα σέρβο διάφορων μαρκών που μερικά είναι πιο καλά από άλλα.
Το υδραυλικό τιμόνι ήταν στάνταρ σε αυτή την έκδοση (ευτυχώς γιατί λένε ότι χρειάζεται) και μου είχε κάνει άριστη εντύπωση, χωρίς υπερβολική υποβοήθηση. Θέρμανση πολύ καλή. AC δεν προβλέπεται από μαμά οπότε πρέπει να κάνεις μεταμοσχεύσεις.... Ηλεκτρικά κλειδώματα γιόκ. Ηλεκτρική κεραία στα 44 εκατοστά αν θυμάμαι καλά από την άκρη του πίσω δεξιού φτερού στάνταρ. Οι ζώνη του συνοδηγού ποτέ δεν ήταν σόι, κολλούσε και δεν έβγαινε εύκολα. Φώτα συμπαθέστατα.
Δεν μπορεί να είναι μοναδικό αυτοκίνητο, το νιώθεις ότι κουράζεται για συχνά ταξίδια και άμα βρέχει καλύτερα να μην το κυκλοφορείς θα σε κουράσει ή θα σκοτωθείς. Γενικά έχει την τάση να στρίβει με το πίσω μέρος πάντα....θές δε θες. Δεν μπορείς να ακολουθήσεις κάποιον ζωηρά, χρειάζεσαι μια λωρίδα παραπάνω για να απλώνεται η ιταλίδα...και η ψυχή σου.... Σημασία έχει να καταλάβεις ότι δεν πρόκειται για σπόρ αυτοκίνητο αλλά για αυτοκίνητο βόλτας και την απόλυτη .....παγίδα. Αν τις συμπεριφέρεσαι ανάλογα δεν θα έχεις τα προβλήματα που τις δημιούργησα.... -
Ο χρήστης technik έγραψε:
Αν λές αυτή τη spider sado, μήν τη δείχνεις έτσι απότομα, γιατί θα πάθω και τίποτα μεσημεριάτικα !Tελικά βγαίναν και άσχημες Άλφα! imho πάντα, έτσι?
-
Ο χρήστης 106rallye03 έγραψε:
Αν λές αυτή τη spider sado, μήν τη δείχνεις έτσι απότομα, γιατί θα πάθω και τίποτα μεσημεριάτικα !
Tελικά βγαίναν και άσχημες Άλφα! imho πάντα, έτσι?
Όχι ! το αντίθετο εννοούσα. Μου αρέσει πολύ η spider.
Άσχημη θεωρώ την alfasud
(μήν πέσετε όλοι πάνω μου τώρα.... ) -
Μπράβο onyx, φοβερή περιγραφή!!!
-
Ο χρήστης technik έγραψε:
Άσχημη θεωρώ την alfasud
(μήν πέσετε όλοι πάνω μου τώρα.... )Μάλλον ούτε άσχημη ούτε όμορφη, ένα πολύ κλασσικό σχήμα απλώς (αναγνωρίσιμο και σήμερα).
-
Γεια σας παιδες
Σημερα ειχαμε αργια και ημουν σε μια υπαιθρια εκθεση αυτοκινητων Βετερανων, μεσα στον τεραστιο κηπο ενος παλατιου!
Δυστυχως δεν μπορω να βαλω φοτο σε αυτο το φορουμ!
Ο onyx ! μας τα ειπε παλι με ακριβεια και συνεπεια!Ειναι γεγονος οτι αυτο το αυτοκινητο ειναι μια αρχαια κατασκευη και μην το παιρνεται σαν ενα αυτοκινητο που εχει σχεδιαστει σημερα!Ειναι παντως ενα κλασσικο αυτοκινητο και θα μεινει στην ιστορια!Αυτο ομως στην Σκωτια ειναι μια πραγματικη ευκαιρια!sado, πες στον φιλο σου να το παρει, σιγουρα ειναι σαν καινουργιο και αν το οδηγησει συνετα τοτε δεν θα του δημιουργισει προβληματα για πολλα χρονια!Παντως εσυ ΔΕΝ χωρας μεσα, αυτο ειναι σιγουρο!Αν και ο Wille Roos που κανει την site spider πρεπει να ειναι γυρω στα 2 μετρα και αρκετα κιλα ποιο βαρυς απο εσενα!
Ποιος ειπε οτι η Alfasud ειναι ασχημη;
Συμφωνω μαζι του, αλλα οταν οδηγαω δεν την βλεπω, τοσο απλο ειναι!
Χαιρετησματα
Σπυρος -
Ο χρήστης alfasud έγραψε:
Ποιος ειπε οτι η Alfasud ειναι ασχημη;
Συμφωνω μαζι του, αλλα οταν οδηγαω δεν την βλεπω, τοσο απλο ειναι!
Χαιρετησματα
ΣπυροςΜε κλειστά μάτια οδηγείς ;
-
technik
NAI, με κλειστα τα ματια!!
Οταν και εσυ παρεις μια Αλφασουντ θα καταλαβεις ...........
Χαιρετησματα
Σπυρος -
Ριξε μια ματια και εδω http://www.carsfromitaly.com/
Περιμενα τον ΕΙΖΟ να το γραψει πρωτος αλλα προλαβα
-
Συμπληρωματικά στοιχεία:
Όταν άνοιγα την τάπα βενζίνης είχε πίεση μέσα και η τάπα πεταγόταν οπότε φαντάζομαι η εξαέρωση του ντεποζίτου είχε παύσει. Επίσης προσοχή να μην χαθεί το λαστιχάκι της τάπας από μέσα, δυσκολεύτηκα να βρώ κάτι που να ταιριάζει...
Ο κινητήρας έχει προσωπικότητα και έτσι άλλοτε έχει κέφια και άλλοτε όχι. Υπάρχουν σαφείς διαφορές από μέρα σε μέρα ή από καιρό σε καιρό και από βενζίνη σε βενζίνη δεν ξέρω αλλά άλλες φορές πάει καλά και άλλες όχι και τόσο.
Βασικά είχα προσέξει ότι αν γκαζώσεις μερικές φορές πριν ξεκινήσεις γεμίζουν πολύ καλύτερα όλες οι ταχύτητες στη συνέχεια....μπορεί όμως απλά να ήταν η εντύπωσή μου.....
Τσοκ κατά τις γραφές συνιστάται το χειμώνα. Ειδικά σε πιο κρύες χώρες ήταν λέει μεγάλη ιστορία το να πάρει μπρος. Εγώ σχεδόν ποτε δεν έβαλα τσόκ, μια δυο γκαζιές με αναμένο το διακόπτη και μια δυο αμέσως μετά μόλις πάρει και ήταν μια χαρά. Όποτε δοκίμασα το τσόκ με δυσκόλεψε περισσότερο.... Οπωσδήποτε να μη ζορίζεται ο κινητήρας μέχρι να ανεβούν οι θερμοκρασίες.
Ισχύουν απόλυτα τα περί ιταλικού tune-up. Αν πηγαίνεις για μερικές μέρες σε πόλη ήσυχα και πολιτισμένα κυριολεκτικά τα παίζει και δεν πάει μια, θέλει βόλτα γκαζιάρικη για να επανέλθει θεαματικά.
Συνιστάται αλλαγή των μπουζοκαλωδίων (ίσως και σχετικά συχνά...)
Μέχρι 2000 μπερδεύει σαν να είναι χαλασμένο στις 2200 ξεμπερδεύει και μετά τραβάει θαύμα μέχρι 5500 οπότε αρχίζουν να πέφτουν οι ρυθμοί.... -
Επιπλέον συμπληρωματικά, τυχόν μελλοντικά θα μπουν πάλι εδώ μέσα.
-τα πιτσιλιστήρια μου έμειναν στο χέρι στο πρώτο χειρο-πλύσιμο, είναι πολύ ευτελή πλαστικά και για να περάσω καινούργια ζορίστηκα, είναι πολύ στενά.... ευτυχώς έχω μικρά χέρια....
-τα μικρά τρίγωνα παράθυρα είναι πολύ βολικά σαν ανεμοθραύστες με μέτριες ταχύτητες, πλήρως ανοιχτά φέρνουν πολύ αέρα με μικρές ταχύτητες....όπως είπαμε δεν έχει aircondition.
-τα αλεξήλια είναι πολύ ωραία και σαν ανεμοθραύστες αλλά θέλουν και λίγο σφίξιμο κάθε τόσο (2 βίδες σε κάθε αλεξήλιο) για να είναι σφιχτά και να κοντράρουν στον αέρα!
-η ταχύτητα πάνω από την οποία δεν βρέχεσαι όταν βρέχει είναι περίπου 80χλμ αλλά να μην κολλάς πίσω από λεωφορεία ή φορτηγά γιατί τότε αλλάζουν οι κανόνες....
-τα πιαστράκια που πιάνουν πάνω από τα ανοιχτήρια της οροφής είναι ολίγον γελοία αλλά χρησιμεύουν στο να μην ακούς το τσικιτσικι των ανοιχτηριών όταν είναι ανοιχτή η οροφή. Πρόσεχε όταν κλείνεις τα ανοιχτήρια να μην πιαστεί το πιαστράκι γιατί στραβώνει το μεταλλικό του μέρος και μετά δεν κλείνει το πιαστράκι...μοιάζω δυσνόητος αλλά νομίζω ότι όποιος το δει θα καταλάβει....
-θέλει 6,5 λίτρα λάδι και έτρωγε περίπου 1 λίτρο κάθε 5-7000χλμ
-το κάρτερ του μάλλον είναι αλλιώτικο από αυτό άλλων μοντέλων με ίδιο κινητήρα....μην το σπάσεις
-το ύψος των προφυλαχτήρων πολλών αυτοκινήτων είναι πιο ψηλό από τον δικό σου οπότε πρόσεχε αν παρκάρεις τσίμα τσίμα....εσύ θα την πληρώσεις!
Alfa Romeo Spider