-
Από την εφημερίδα 'Τα Νέα':
Eξαρτημένοι από το αυτοκίνητο οι Έλληνες που το χρησιμοποιούν για «ψύλλου πήδημα»
«Σχέση εξάρτησης» έχει ο Έλληνας με το αυτοκίνητό του. Το χρησιμοποιεί ακόμα και για να... πεταχτεί στο περίπτερο της γειτονιάς. Δεν έχει κανένα ενδοιασμό να το πάρει, αν και ξέρει ότι θα χάσει ώρα μποτιλιαρισμένος στην κίνηση ή ψάχνοντας για πάρκινγκ.
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας ο κάθε Έλληνας που έχει στην ιδιοκτησία του αυτοκίνητο, το χρησιμοποιεί (κατά μέσο όρο) κάθε ημέρα. Ο Ιταλός οδηγεί το I.X. του μόνο 4 φορές την εβδομάδα, ο Πορτογάλος 3, ο Βρετανός επίσης 3, ο Ιρλανδός 2. H ίδια έρευνα έχει αποδείξει ότι 9 φορές την εβδομάδα ο Έλληνας οδηγός πραγματοποιεί δρομολόγιο μικρότερο του ενός χιλιομέτρου (!). Ο Ισπανός κάνει την ίδια - μικρή - διαδρομή μόλις μία φορά την εβδομάδα. «Ακόμα και αν τον βολεύει η συγκοινωνία, ακόμα και αν το λεωφορείο ή το Μετρό σταματάει μπροστά στην... πόρτα του, ο Έλληνας θα προτιμήσει να πάρει το αυτοκίνητο», εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος Παπαδάκος. «Στο εξωτερικό τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται συνήθως μόνο τα Σαββατοκύριακα», συμπληρώνει.
Αδιαφορούμε
Είναι ενδεικτικό ότι στην Αττική γίνονται κάθε ημέρα 7.000.000 μετακινήσεις με αυτοκίνητα. Το 2020 αναμένεται να φθάσουν τα 10.000.000 (και μόνο το 40% από αυτές θα αφορούν μετακινήσεις από και προς τον τόπο εργασίας). «Είναι θέμα νοοτροπίας. Αδιαφορούμε για το «κοινό καλό» και το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι η άνεσή μας, ακόμα και αν αυτή είναι εις βάρος των υπολοίπων. Ωστόσο, είναι μεγάλη η ευθύνη και της Πολιτείας που δεν έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για τη μεγαλύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς», λέει ο κ. Παπαδάκος.
«Κοιτάξτε είναι διαφορετικά να είναι κανείς μποτιλιαρισμένος μέσα σε ένα λεωφορείο και διαφορετικά να ακούει τη μουσική του, να έχει την άνεσή του και το αιρ κοντίσιον του στο αυτοκίνητο», επισημαίνει ο κ. Θεοχάρης Αλεβιζάκης, οδηγός στην Αθήνα και συνεχίζει: «Εγώ παραδέχομαι ότι πολλές φορές χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό μου, ενώ δεν το χρειάζομαι».
H... υπερβολική χρήση I.X. είναι έντονη και στην περιφέρεια. Η καθημερινή εικόνα της Λεωφόρου Παπανδρέου ή της Μακαρίου στα Γιάννινα δεν διαφέρει πολύ από την αντίστοιχη της Λεωφόρου Μεσογείων στην Αθήνα, ενώ στην Πάτρα τα οφέλη από τη λειτουργία της περιμετρικής οδού... εξανεμίστηκαν λόγω του μεγάλου αριθμού των αυτοκινήτων.
Η κοινωνική ανθρωπολόγος κ. Γιούλη Μπαγιετάκου επισημαίνει ότι «η τάση επίδειξης που καλώς ή κακώς συνοδεύει τη συμπεριφορά ορισμένων πολιτών έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή... κίνηση των αυτοκινήτων μας. Μετά το σπίτι, η απόκτηση αυτοκινήτου αποτελεί στην Ελλάδα ισχυρό μέσο κοινωνικής επιβεβαίωσης».
*Κάποια ημέρα θα φρακάρουν όλοι οι δρόμοι *
H «σχέση εξάρτησης» των Ελλήνων με τα αυτοκίνητά τους έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται οι κυκλοφοριακοί φόρτοι στο κέντρο της πόλης από 2% ώς 3% κάθε χρόνο. Οι μέχρι πρότινος ήσυχες γειτονιές της Αθήνας, που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από κύριες οδικές αρτηρίες, έχουν χάσει πια τα «προνόμιά» τους. Κάθε ημέρα χιλιάδες οδηγοί αναγκάζονται να περνούν μέσα από αυτές, αφού οι κεντρικές λεωφόροι έχουν πλέον υπερκορεστεί. «Φοβάμαι ότι θα έρθει μια ημέρα που θα ακινητοποιηθούμε στους δρόμους, χωρίς να μπορούμε να κάνουμε κάτι», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Πάνος Παπαδάκος.
-
Από την εφημερίδα 'Τα Νέα':
Eξαρτημένοι από το αυτοκίνητο οι Έλληνες που το χρησιμοποιούν για «ψύλλου πήδημα»
«Σχέση εξάρτησης» έχει ο Έλληνας με το αυτοκίνητό του. Το χρησιμοποιεί ακόμα και για να... πεταχτεί στο περίπτερο της γειτονιάς. Δεν έχει κανένα ενδοιασμό να το πάρει, αν και ξέρει ότι θα χάσει ώρα μποτιλιαρισμένος στην κίνηση ή ψάχνοντας για πάρκινγκ.
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας ο κάθε Έλληνας που έχει στην ιδιοκτησία του αυτοκίνητο, το χρησιμοποιεί (κατά μέσο όρο) κάθε ημέρα. Ο Ιταλός οδηγεί το I.X. του μόνο 4 φορές την εβδομάδα, ο Πορτογάλος 3, ο Βρετανός επίσης 3, ο Ιρλανδός 2. H ίδια έρευνα έχει αποδείξει ότι 9 φορές την εβδομάδα ο Έλληνας οδηγός πραγματοποιεί δρομολόγιο μικρότερο του ενός χιλιομέτρου (!). Ο Ισπανός κάνει την ίδια - μικρή - διαδρομή μόλις μία φορά την εβδομάδα. «Ακόμα και αν τον βολεύει η συγκοινωνία, ακόμα και αν το λεωφορείο ή το Μετρό σταματάει μπροστά στην... πόρτα του, ο Έλληνας θα προτιμήσει να πάρει το αυτοκίνητο», εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος Παπαδάκος. «Στο εξωτερικό τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται συνήθως μόνο τα Σαββατοκύριακα», συμπληρώνει.
Αδιαφορούμε
Είναι ενδεικτικό ότι στην Αττική γίνονται κάθε ημέρα 7.000.000 μετακινήσεις με αυτοκίνητα. Το 2020 αναμένεται να φθάσουν τα 10.000.000 (και μόνο το 40% από αυτές θα αφορούν μετακινήσεις από και προς τον τόπο εργασίας). «Είναι θέμα νοοτροπίας. Αδιαφορούμε για το «κοινό καλό» και το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι η άνεσή μας, ακόμα και αν αυτή είναι εις βάρος των υπολοίπων. Ωστόσο, είναι μεγάλη η ευθύνη και της Πολιτείας που δεν έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για τη μεγαλύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς», λέει ο κ. Παπαδάκος.
«Κοιτάξτε είναι διαφορετικά να είναι κανείς μποτιλιαρισμένος μέσα σε ένα λεωφορείο και διαφορετικά να ακούει τη μουσική του, να έχει την άνεσή του και το αιρ κοντίσιον του στο αυτοκίνητο», επισημαίνει ο κ. Θεοχάρης Αλεβιζάκης, οδηγός στην Αθήνα και συνεχίζει: «Εγώ παραδέχομαι ότι πολλές φορές χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό μου, ενώ δεν το χρειάζομαι».
H... υπερβολική χρήση I.X. είναι έντονη και στην περιφέρεια. Η καθημερινή εικόνα της Λεωφόρου Παπανδρέου ή της Μακαρίου στα Γιάννινα δεν διαφέρει πολύ από την αντίστοιχη της Λεωφόρου Μεσογείων στην Αθήνα, ενώ στην Πάτρα τα οφέλη από τη λειτουργία της περιμετρικής οδού... εξανεμίστηκαν λόγω του μεγάλου αριθμού των αυτοκινήτων.
Η κοινωνική ανθρωπολόγος κ. Γιούλη Μπαγιετάκου επισημαίνει ότι «η τάση επίδειξης που καλώς ή κακώς συνοδεύει τη συμπεριφορά ορισμένων πολιτών έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή... κίνηση των αυτοκινήτων μας. Μετά το σπίτι, η απόκτηση αυτοκινήτου αποτελεί στην Ελλάδα ισχυρό μέσο κοινωνικής επιβεβαίωσης».
*Κάποια ημέρα θα φρακάρουν όλοι οι δρόμοι *
H «σχέση εξάρτησης» των Ελλήνων με τα αυτοκίνητά τους έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται οι κυκλοφοριακοί φόρτοι στο κέντρο της πόλης από 2% ώς 3% κάθε χρόνο. Οι μέχρι πρότινος ήσυχες γειτονιές της Αθήνας, που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από κύριες οδικές αρτηρίες, έχουν χάσει πια τα «προνόμιά» τους. Κάθε ημέρα χιλιάδες οδηγοί αναγκάζονται να περνούν μέσα από αυτές, αφού οι κεντρικές λεωφόροι έχουν πλέον υπερκορεστεί. «Φοβάμαι ότι θα έρθει μια ημέρα που θα ακινητοποιηθούμε στους δρόμους, χωρίς να μπορούμε να κάνουμε κάτι», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Πάνος Παπαδάκος.
-
Από την εφημερίδα 'Τα Νέα':
Eξαρτημένοι από το αυτοκίνητο οι Έλληνες που το χρησιμοποιούν για «ψύλλου πήδημα»
«Σχέση εξάρτησης» έχει ο Έλληνας με το αυτοκίνητό του. Το χρησιμοποιεί ακόμα και για να... πεταχτεί στο περίπτερο της γειτονιάς. Δεν έχει κανένα ενδοιασμό να το πάρει, αν και ξέρει ότι θα χάσει ώρα μποτιλιαρισμένος στην κίνηση ή ψάχνοντας για πάρκινγκ.
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας ο κάθε Έλληνας που έχει στην ιδιοκτησία του αυτοκίνητο, το χρησιμοποιεί (κατά μέσο όρο) κάθε ημέρα. Ο Ιταλός οδηγεί το I.X. του μόνο 4 φορές την εβδομάδα, ο Πορτογάλος 3, ο Βρετανός επίσης 3, ο Ιρλανδός 2. H ίδια έρευνα έχει αποδείξει ότι 9 φορές την εβδομάδα ο Έλληνας οδηγός πραγματοποιεί δρομολόγιο μικρότερο του ενός χιλιομέτρου (!). Ο Ισπανός κάνει την ίδια - μικρή - διαδρομή μόλις μία φορά την εβδομάδα. «Ακόμα και αν τον βολεύει η συγκοινωνία, ακόμα και αν το λεωφορείο ή το Μετρό σταματάει μπροστά στην... πόρτα του, ο Έλληνας θα προτιμήσει να πάρει το αυτοκίνητο», εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος Παπαδάκος. «Στο εξωτερικό τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται συνήθως μόνο τα Σαββατοκύριακα», συμπληρώνει.
Αδιαφορούμε
Είναι ενδεικτικό ότι στην Αττική γίνονται κάθε ημέρα 7.000.000 μετακινήσεις με αυτοκίνητα. Το 2020 αναμένεται να φθάσουν τα 10.000.000 (και μόνο το 40% από αυτές θα αφορούν μετακινήσεις από και προς τον τόπο εργασίας). «Είναι θέμα νοοτροπίας. Αδιαφορούμε για το «κοινό καλό» και το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι η άνεσή μας, ακόμα και αν αυτή είναι εις βάρος των υπολοίπων. Ωστόσο, είναι μεγάλη η ευθύνη και της Πολιτείας που δεν έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για τη μεγαλύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς», λέει ο κ. Παπαδάκος.
«Κοιτάξτε είναι διαφορετικά να είναι κανείς μποτιλιαρισμένος μέσα σε ένα λεωφορείο και διαφορετικά να ακούει τη μουσική του, να έχει την άνεσή του και το αιρ κοντίσιον του στο αυτοκίνητο», επισημαίνει ο κ. Θεοχάρης Αλεβιζάκης, οδηγός στην Αθήνα και συνεχίζει: «Εγώ παραδέχομαι ότι πολλές φορές χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό μου, ενώ δεν το χρειάζομαι».
H... υπερβολική χρήση I.X. είναι έντονη και στην περιφέρεια. Η καθημερινή εικόνα της Λεωφόρου Παπανδρέου ή της Μακαρίου στα Γιάννινα δεν διαφέρει πολύ από την αντίστοιχη της Λεωφόρου Μεσογείων στην Αθήνα, ενώ στην Πάτρα τα οφέλη από τη λειτουργία της περιμετρικής οδού... εξανεμίστηκαν λόγω του μεγάλου αριθμού των αυτοκινήτων.
Η κοινωνική ανθρωπολόγος κ. Γιούλη Μπαγιετάκου επισημαίνει ότι «η τάση επίδειξης που καλώς ή κακώς συνοδεύει τη συμπεριφορά ορισμένων πολιτών έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή... κίνηση των αυτοκινήτων μας. Μετά το σπίτι, η απόκτηση αυτοκινήτου αποτελεί στην Ελλάδα ισχυρό μέσο κοινωνικής επιβεβαίωσης».
*Κάποια ημέρα θα φρακάρουν όλοι οι δρόμοι *
H «σχέση εξάρτησης» των Ελλήνων με τα αυτοκίνητά τους έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται οι κυκλοφοριακοί φόρτοι στο κέντρο της πόλης από 2% ώς 3% κάθε χρόνο. Οι μέχρι πρότινος ήσυχες γειτονιές της Αθήνας, που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από κύριες οδικές αρτηρίες, έχουν χάσει πια τα «προνόμιά» τους. Κάθε ημέρα χιλιάδες οδηγοί αναγκάζονται να περνούν μέσα από αυτές, αφού οι κεντρικές λεωφόροι έχουν πλέον υπερκορεστεί. «Φοβάμαι ότι θα έρθει μια ημέρα που θα ακινητοποιηθούμε στους δρόμους, χωρίς να μπορούμε να κάνουμε κάτι», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Πάνος Παπαδάκος.
-
....Καβάλα προσκυνάνε
Ολα όσα αναφέρει το δημοσίευμα σωστά είναι αλλά λύση δεν βλέπω!
Όντως κάθε χρόνο χειροτερεύει η κατάσταση. Στη Θεσσαλονίκη για παράδειγμα για μια καθημερινή πρωινή διαδρομη Καλαμαρια-κεντρο απο τη Β.Όλγας, κάθε χρόνο απαιτούνται 10 λεπτά παραπάνω!
Αλλά ο Έλληνας το 'λατρεύει' το αυτοκίνητο του...Υ.Γ:Οχι ότι εγω δεν τα κάνω αυτά! Είμαι απο τους χειρότερους...όπως πολύ καλά ξέρεις φαντάζομαι Μήτσο!!
-
Εαν στην Αθηνα χρησιμοποιουσαμε τα αυτοκινητα μονο 1-2 φορες την εβδομαδα, θα χρειαζοταν 25ωρες για να παρκαρεις....
«Kαβάλα πάν' στην εκκλησιά»...