Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Γιατί δεν αποδίδουν τα φρένα με σβηστό κινητήρα;
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Γιατί δεν αποδίδουν τα φρένα με σβηστό κινητήρα;
    • 1
    • 2
    • 1 / 2
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    13
    34
    354
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • E
      eizo last edited by

      Αφορμή για το ποστ ένα δυστύχημα που συνέβη σε στρατόπεδο στα Ιωάννινα.
      'Κατά τις πρώτες εκτιμήσεις, το δυστύχημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη του οχήματος που είχε ως αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας και να αχρηστευθεί το σύστημα πέδησης.'
      Γιατί παύουν να λειτουργούν τα φρένα;Δεν υπάρχει σύστημα ασφαλείας,που να επιτρέπει μια στοιχειώδη ικανότητα πέδησης σε τέτοιες περιπτώσεις;

      Σημείωση: **Κάποια άτομα σβήνουν σε κατηφόρες τον κινητήρα,για 'οικονομία βενζίνης'! Ένας-μάλιστα-τράκαρε,επειδή
      το τιμόνι του κλείδωσε! **

      Η αναφορά στο δυστύχημα από τον ελληνικό τομέα του BBC:
      http://www.bbc.co.uk/greek/domesticnews ... dent.shtml

      1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • E
        eizo last edited by

        Αφορμή για το ποστ ένα δυστύχημα που συνέβη σε στρατόπεδο στα Ιωάννινα.
        'Κατά τις πρώτες εκτιμήσεις, το δυστύχημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη του οχήματος που είχε ως αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας και να αχρηστευθεί το σύστημα πέδησης.'
        Γιατί παύουν να λειτουργούν τα φρένα;Δεν υπάρχει σύστημα ασφαλείας,που να επιτρέπει μια στοιχειώδη ικανότητα πέδησης σε τέτοιες περιπτώσεις;

        Σημείωση: **Κάποια άτομα σβήνουν σε κατηφόρες τον κινητήρα,για 'οικονομία βενζίνης'! Ένας-μάλιστα-τράκαρε,επειδή
        το τιμόνι του κλείδωσε! **

        Η αναφορά στο δυστύχημα από τον ελληνικό τομέα του BBC:
        http://www.bbc.co.uk/greek/domesticnews ... dent.shtml

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • E
          eizo last edited by

          Αφορμή για το ποστ ένα δυστύχημα που συνέβη σε στρατόπεδο στα Ιωάννινα.
          'Κατά τις πρώτες εκτιμήσεις, το δυστύχημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη του οχήματος που είχε ως αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας και να αχρηστευθεί το σύστημα πέδησης.'
          Γιατί παύουν να λειτουργούν τα φρένα;Δεν υπάρχει σύστημα ασφαλείας,που να επιτρέπει μια στοιχειώδη ικανότητα πέδησης σε τέτοιες περιπτώσεις;

          Σημείωση: **Κάποια άτομα σβήνουν σε κατηφόρες τον κινητήρα,για 'οικονομία βενζίνης'! Ένας-μάλιστα-τράκαρε,επειδή
          το τιμόνι του κλείδωσε! **

          Η αναφορά στο δυστύχημα από τον ελληνικό τομέα του BBC:
          http://www.bbc.co.uk/greek/domesticnews ... dent.shtml

          1 Reply Last reply Reply Quote 3
          • A
            alexastrag last edited by

            τα φρενα λειτουργουν παντοτε ακομα και με σβηστο τον κινητηρα τουλαχιστον στα επιβατικα αυτοκινητα με υδραυλικο κυκλωμα ενω αλλου ειδους οχηματα οπως φορτηγα κλπ εχουν διαφορετικα κυκλωματα φρενων .

            η διαφορα ειναι στην δυναμη που βαζουμε με το ποδι μας οπου οταν ο κινητηρας λειτουργει η υποβοηθηση του σεβρο με την υποπιεση απο την εισαγωγη του κινητηρα μας επιτρεπει να φρεναρουμε με απλο πατημα του πενταλ.

            εαν σβησουμε τον κινητηρα τοτε εχουμε φρενα οπως τα εχουμε συνηθισει μονο για μια -δυο φορες αν πατησουμε το πενταλ και μετα χρειαζεται πολυ μεγαλη δυναμη για να μπορεσουν να λειτουργησουν εστω και λιγο το ιδιο συμβαινει και με το υδραυλικο τιμονι το οποιο γυρναει με σβυστο τον κινητηρα ομως πρεπει προηγουμενα να βαλεις πολυ περισσοτερη δυναμη απο αυτην που εχεις συνηθισει να χρησιμοποιεις.

            το να σβυνει κανεις τον κινητηρα σε κατηφορα για οικονομια οταν εχει σεβροφρενα ειναι ηλιθιο και μπορει να γινει και εγκληματικο.

            παντως το χειροφρενο λειτουργει σε καθε περιπτωση ομως δεν επαρκει για να ακινητοποιησει ενα αυτοκινητο τουλαχιστον σε μικρη αποσταση ενω εαν ακομα και αν ο κινητηρας λειτουργει αλλα ''χασουμε''τα φρενα τοτε ο μονος τροπος για να μειωσουμε ταχυτητα ειναι κατεβασματα των σχεσεων ταχυτητων ακομα και στην πρωτη και βεβαια ελευθερο δρομο μπροστα μας.

            1 Reply Last reply Reply Quote 4
            • ?
              A Former User last edited by

              Νομίζω ότι αναφέρθηκε και πιο πριν αλλά ίσως όχι αρκετά σαφώς.

              Το σερβόφρενο λειτουργεί και με σβηστό κινητήρα αν ο κινητήρας γυρίζει και δημιουργεί υποπίεση!

              Δηλαδή αν σβήσει ο κινητήρας αλλά αφήσουμε γκάζι, άφήσουμε να υπάρχει ταχύτητα και δεν πατήσουμε συμπλέκτη το φρένο θα έχει υποβοήθηση οπότε δεν θα απαιτεί την παραπάνω δύναμη που αναφέρθηκε πιο πριν και θα έχουμε και το επιπλέον φρενάρισμα του κινητήρα όπως επίσης είπαν και πιο πριν....
              Η υποπίεση δημιουργείται από το ρούφηγμα του κινητήρα στην εισαγωγή και αυτό ισχύει εφόσον τα πιστόνια ανεβοκατεβαίνουν και η πεταλούδα είναι κλειστή είτε διατίθεται καύσιμο και σπινθήρας είτε όχι.
              Βέβαια παρατεταμένη κάθοδος βουνού με αυτόν τον τρόπο μπορεί θεωρητικά να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα που γυρίζει αλλά δεν λιπαίνεται....

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • D
                dog80 last edited by

                Τα ΤΟΜΠ είναι αρκετά βαριά. Μάλλον αερόφρενα έχουν

                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                • N
                  n_olympios last edited by

                  Ο χρήστης eizo έγραψε:
                  Ένας-μάλιστα-τράκαρε,επειδή
                  το τιμόνι του κλείδωσε!

                  Για να κλειδώσει το τιμόνι πρέπει να αφαιρέσεις εντελώς το κλειδί από τη μίζα, όχι απλά να σβύσεις τον κινητήρα.

                  Απ'όσα ξέρω (τουλάχιστον σε όλα τα αυτοκίνητα που το έχω δοκιμάσει έτσι συμβαίνει) η πίεση στο κύκλωμα είναι αρκετή για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, ακόμη κι όταν σβύσει ο κινητήρας. Απλά δεν μπορείς να φρενάρεις αλλεπάλληλα, αλλά να εκμεταλλευτείς την υπάρχουσα πίεση του κυκλώματος σε μία προσπάθεια. Μετά, χειρόφρενο (υπάρχει και στις οδηγίες χρήσεως του αυτοκινήτου).

                  1 Reply Last reply Reply Quote 2
                  • N
                    n_olympios last edited by

                    Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
                    Βέβαια παρατεταμένη κάθοδος βουνού με αυτόν τον τρόπο μπορεί θεωρητικά να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα που γυρίζει αλλά δεν λιπαίνεται....

                    Καθώς και στον καταλύτη, γιατί δεν μπορεί, σίγουρα θα περάσει άκαυστο υλικό προς τα κείθε...

                    1 Reply Last reply Reply Quote 5
                    • P
                      puntofato last edited by

                      Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
                      Βέβαια παρατεταμένη κάθοδος βουνού με αυτόν τον τρόπο μπορεί θεωρητικά να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα που γυρίζει αλλά δεν λιπαίνεται....

                      Η λίπανση γίνεται όσο γυρνάει η μηχανή.Η αντλία λαδιού είναι μηχανική και ποτέ ηλεκτρική. Λιπαίνεται κανονικότατα η μηχανή.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                      • ?
                        A Former User last edited by

                        Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
                        Η λίπανση γίνεται όσο γυρνάει η μηχανή.Η αντλία λαδιού είναι μηχανική και ποτέ ηλεκτρική. Λιπαίνεται κανονικότατα η μηχανή.

                        Ακόμα κι αν αρχίσει να κρυώνει το λάδι? Πόση ώρα θέλουν τα λάδια να κρυώσουν αν κατεβαίνεις με πχ 70χλμ και 4η? Πρέπει να κατεβαίνω από Όλυμπο και πάνω για να έχω φόβο?

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • P
                          puntofato last edited by

                          Ο χρήστης onyx ! έγραψε:

                          Η λίπανση γίνεται όσο γυρνάει η μηχανή.Η αντλία λαδιού είναι μηχανική και ποτέ ηλεκτρική. Λιπαίνεται κανονικότατα η μηχανή.

                          Ακόμα κι αν αρχίσει να κρυώνει το λάδι? Πόση ώρα θέλουν τα λάδια να κρυώσουν αν κατεβαίνεις με πχ 70χλμ και 4η? Πρέπει να κατεβαίνω από Όλυμπο και πάνω για να έχω φόβο?

                          Η θερμοκρασία δεν έχει σχέση με την λίπανση. Όταν είναι κρύα η μηχανή δεν λιπαίνεται; Το λάδι κυκλοφορεί κανονικότατα όπως όταν λειτουργεί η μηχανή. Μάλιστα είναι πολύ πρακτικό όταν πηγαίνεις πολύ αργά σε κανα κατσικόδρομο και είναι κατηφόρα. Και φρένα έχεις και τον κινητήρα γλυτώνεις από υπερθέρμανση και βενζίνη γλυτώνεις. Το κακό είναι ότι δεν γίνεται το ίδιο στην ανηφόρα!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                          • P
                            puntofato last edited by

                            Ο χρήστης n_olympios έγραψε:

                            Καθώς και στον καταλύτη, γιατί δεν μπορεί, σίγουρα θα περάσει άκαυστο υλικό προς τα κείθε...

                            Μόνο αν έχεις καταλυτικό με καρμπυρατέρ και αν καθώς γυρνάει η μηχανή πατήσεις γκάζι θα πετάξει βενζίνη στο καταλύτη και (θεωρητικά) θα τον χαλάσει. (Θεωρητικά γιατί πρακτικά δεν συμβαίνει ή τουλάχιστον όχι αμέσως)
                            Στα μοντέρνα συστήματα δεν βγαίνει σταγόνα καυσίμου χωρίς ανοικτό διακόπτη.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 3
                            • ?
                              A Former User last edited by

                              Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
                              Μόνο αν έχεις καταλυτικό με καρμπυρατέρ και αν καθώς γυρνάει η μηχανή πατήσεις γκάζι θα πετάξει βενζίνη στο καταλύτη και (θεωρητικά) θα τον χαλάσει. (Θεωρητικά γιατί πρακτικά δεν συμβαίνει ή τουλάχιστον όχι αμέσως)

                              Το σκέφτηκα αυτό αλλά θεώρησα ότι πια είναι σχετικά λίγα τα αυτοκίνητα που είναι καταλυτικά με καρμπυρατέρ και δεν έχει ήδη χαλάσει ο καταλύτης τους! Η υποπίεση όμως δεν μπορεί να ρουφήξει τυχόν βενζίνη που είναι μέσα στη δεξαμενή στο καρμπυρατέρ ακόμα κι αν δεν πάει άλλη?

                              Αν το λάδι λιπαίνει επαρκώς ακόμα και κρύο (δηλαδή είναι αρκετά λεπτόρρευστο για να πάει παντού) για το οποίο έχω κάποιες αμφιβολίες (οι οποίες όμως ψιλοκαλύπτονται μια και δεν υπάρχει έκρηξη) τότε λοιπόν κανένα πρόβλημα, δώστε μου κατηφόρες....και κινητήρα με καλή συμπίεση!
                              Μήπως υπάρχει περίπτωση με την υποπίεση μέσα στον κύλινδρο αλλά χωρίς έκρηξη και θερμοκρασίες και διαστολές να περάσει λάδι προς το θάλαμο καύσης και να παρατηρηθεί αύξηση της κατανάλωσης του λαδιού? ...θα σε τρελλάνω!

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • P
                                puntofato last edited by

                                Μπορεί να ρουφήξει βενζίνη αν πατήσεις το γκάζι ή αν έχουν καταργήσει το ηλεκτρικό το ζιγκλέρ του ρελαντί. (Είναι αυτό που όταν κλείνεις το διακόπτη κλείνει την ελάχιστη παροχή βενζίνης για το ρελαντί).
                                Όχι δεν έχει χαλάσει ο καταλύτης τους, βλέπε Nissan Sunny δουλεύει κανονικότατα.
                                Τα μηχανικά υποσυστήματα όπως η αντλία λαδιού,νερού, ο θερμοστάτης ακόμα και το υδραυλικό τιμόνι στηρίζουν τη λειτουργία τους στην περιστροφή της μηχανής και μόνο. Στο κάτω κάτω ποια η διαφορά όταν κατηφορίζεις με αναμένη ή σβηστή μηχανή εφόσον έχεις ταχύτητα και η μηχανή γυρνάει; Αν έχεις πάνω από 2000 στροφές/λεπτό μόνο η σπίθα που δίνεται στα μπουζί η οποία δεν κάνει και τίποτα αφού δίδεται σε κενό. Σου λέω είναι ένας τέλειος τρόπος να διαννύεις δρόμους κατηφορικούς(συνήθως χωματόδρομους που αναγκαστικά πας κάπως αργά) χωρίς να ζεσταίνεις τον κινητήρα.
                                Τώρα για να κρυώσει το λάδι πρέπει να κατηφορίζεις για κανα 4ωρο μιας και η μηχανή δεν κρυώνει έτσι εύκολα αλλά και να κρυώσει δεν υπάρχει πρόβλημα

                                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • S
                                  servmx last edited by

                                  Σε αυτοκίνητο με ανοικτό διακόπτη θα πάρει μπροστά ο κινητήρας, αν το όχημα κινείται και μπει ταχύτητα στο κιβώτιο. Πράγμα που απαγορεύεται στα καταλυτικά για πολλούς λόγους.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                  • S
                                    sharpshooter last edited by

                                    Κατηφόρες κατεβαίνουμε πάντα με ταχύτητα μέσα για πολλούς λόγους εκ των οποίων ο σημαντικότερος είναι η υποπίεση για το σερβό.

                                    Αν κατάλαβα καλά, λέτε ότι μπορούμε να σβήσουμε τον κινητήρα και, με ταχύτητα μέσα, να κατεβούμε κατηφόρα. Δεν θα πάρει πάλι μπροστά πάλι;;;;

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 5
                                    • H
                                      hunter last edited by

                                      Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
                                      Όχι δεν έχει χαλάσει ο καταλύτης τους, βλέπε Nissan Sunny δουλεύει κανονικότατα.

                                      Είσαι σίγουρος ότι ο καταλύτης του είναι τριοδικός;Από ότι θυμάμαι τά Σάνυ είχαν οξειδωτικούς καταλύτες,καί καίγανε τόσο αμόλυβδη όσο καί μολυβδούχα βενζίνη.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                      • S
                                        silencer51 last edited by

                                        Η υποπίεση στο σεβρό δεν έχει σχέση με το αν έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο. Αρκεί να λειτουργεί ο κινητήρας.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                        • D
                                          dog80 last edited by

                                          Το ξεσκίσατε το θέμα.....

                                          Πάνω στο αρχικό θέμα τώρα: Όλα τα βαριά μηχανήματα όπως μεγάλα τρακτέρ, μπουλντόζες, φορτωτές, οδοστρωτήρες κτλ. (υποθέτω tanks και ΤΟΜΠ επίσης) φαίνεται οτι φρενάρουν με ένα σύστημα που λέγεται HYDROSTATIC BRAKE και για χειρόφρενο έχουν WET DISK BRAKE.

                                          Καμιά ιδέα τί είναι αυτά τα συστήματα, και άν χρειάζεται να δουλεύει η μηχανή για να λειτουργήσουν?

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                          • P
                                            puntofato last edited by

                                            Ο χρήστης HUNTER έγραψε:

                                            Όχι δεν έχει χαλάσει ο καταλύτης τους, βλέπε Nissan Sunny δουλεύει κανονικότατα.

                                            Είσαι σίγουρος ότι ο καταλύτης του είναι τριοδικός;Από ότι θυμάμαι τά Σάνυ είχαν οξειδωτικούς καταλύτες,καί καίγανε τόσο αμόλυβδη όσο καί μολυβδούχα βενζίνη.

                                            Υπάρχουν δύο ειδών καταλυτικά. Αυτά με αισθητήρα Λ και αυτά που δεν είχαν Λ αλλά είχαν οξειδωτικό. Το sunny έβγαινε και με τα δύο συστήματα. Η διαφορά είναι στο Λ και σε ένα ηλεκτρικό ζιγκλέρ στο καρμπυρατερ που το έλεγχε κάποιο είδος ηλ.μονάδας και έκανε διορθώσεις με βάση το σήμα του Λ.
                                            Το καταλυτικό έκαιγε ΜΟΝΟ αμόλυβδη. Το συμβατικό μπορούσε να κάψει και αμόλυβδη(όπως άλλωστε και κάθε συμβατικό).

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr