-
Εχω την εντύπωση ότι όταν οδηγώ σφίγγω παραπάνω από όσο θα έπρεπε τα χέρια μου στο τιμόνι,φυσικα αυτο επιδεινώνεται όταν πάω γρήγορα,έτσι μετά απο ταξίδι στην εθνική είμαι λες και ήρθα κωπηλατώντας
Εσας σας συμβαίνει αυτό; -
Εχω την εντύπωση ότι όταν οδηγώ σφίγγω παραπάνω από όσο θα έπρεπε τα χέρια μου στο τιμόνι,φυσικα αυτο επιδεινώνεται όταν πάω γρήγορα,έτσι μετά απο ταξίδι στην εθνική είμαι λες και ήρθα κωπηλατώντας
Εσας σας συμβαίνει αυτό; -
Εχω την εντύπωση ότι όταν οδηγώ σφίγγω παραπάνω από όσο θα έπρεπε τα χέρια μου στο τιμόνι,φυσικα αυτο επιδεινώνεται όταν πάω γρήγορα,έτσι μετά απο ταξίδι στην εθνική είμαι λες και ήρθα κωπηλατώντας
Εσας σας συμβαίνει αυτό; -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Εχω την εντύπωση ότι όταν οδηγώ σφίγγω παραπάνω από όσο θα έπρεπε τα χέρια μου στο τιμόνι,φυσικα αυτο επιδεινώνεται όταν πάω γρήγορα,έτσι μετά απο ταξίδι στην εθνική είμαι λες και ήρθα κωπηλατώντας
Εσας σας συμβαίνει αυτό;Εμένα πιο παλιά όταν ήμουν στις αρχές. Πολλές φορές το κάνω όταν οδηγώ το παλιό civic μου.
Τσέκαρε μήπως δεν είναι αρκετά άνετη η θέση οδήγησης, νομίζω σε αυτό μπορεί να οφείλεται -
Αυτό μπορεί να συμβαίνει πιο συχνά στους νέους οδηγούς. Αφού το αντιλαμβάνεσαι και αυτό είναι το σπουδαιότερο βήμα, εξασκήσου στο να χαλαρώνεις. Σιγουρέψου ότι έχεις σωστή στάση σώματος, ποδιών χεριών που βοηθάει και θα δείς ότι όταν χαλαρώσεις δε θα πιάνονται τα χέρια σου. Με πιασμένα χέρια κινδυνεύεις και να μην αντιδράσεις σωστά αλλά το ίδιο ισχύει και για υπερβολική χαλαρότητα!
Άλλωστε τα σύγχρονα αυτοκίνητα δε θέλουν δύναμη για να στρίψουν και στην ευθεία τείνουν να πάνε ίσια και χωρίς να ακουμπάς το τιμόνι.... Οπότε αρκεί η ετοιμότητα και δε χρειάζεται σφίξιμο.
Αν τα παραπάνω δεν επαρκούν και γενικά είσαι ανασφαλής, νευρικός, ανησυχείς εύκολα, φοβάσαι για το χειρότερο κλπ ίσως μια γενικότερη θεώρηση της ζωής και των δυσκολιών που βρίσκεις στην σύγχρονη κοινωνία θα σε βοηθήσει συνολικά. Με αυτά ασχολούνται οι ψυχολόγοι κλπ σύμβουλοι (counselling) και άπειρα βιβλία self development κλπ. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αν τα παραπάνω δεν επαρκούν και γενικά είσαι ανασφαλής, νευρικός, ανησυχείς εύκολα, φοβάσαι για το χειρότερο κλπ ίσως μια γενικότερη θεώρηση της ζωής και των δυσκολιών που βρίσκεις στην σύγχρονη κοινωνία θα σε βοηθήσει συνολικά. Με αυτά ασχολούνται οι ψυχολόγοι κλπ σύμβουλοι (counselling) και άπειρα βιβλία self development κλπ.
Αντιμετωπίζεις σφαιρικά το θέμα,μου αρέσεις
Αν και οδηγώ καπου 8 χρόνια το πρόβλημα παραμένει αλλά σίγουρα δεν είναι όπως ήταν στην αρχή.Μία άλλη λύση ( και φτηνή) ειναι να βάλω αφρολέξ στο τιμόνι
Παντως το πρόβλημα το έχω μόνο στις παλάμες και όχι και στους βραχίονες κ.ο.κ -
Μια χαλαρωτική μουσική την ώρα που οδηγάς ίσως να βοηθήσει. Αν καπνίζεις κάνε που και που κανένα τσιγαράκι, δεν χάλασε και ο κόσμος.
-
εαν το αυτοκινητο σου δεν εχει καποιο προβλημα που ασυναισθητα σε οδηγει να σφιγγεις το τιμονι για να παραμεινει στην ευθεια, τοτε ειναι καθαρα θεμα αγχους.
-
Το εκανα και εγω οταν πρωτοξεκινησα να οδηγω.. Το κανω ακομα στην Εθνικη, στην οποια δεν εχω μεγαλη εμπειρια...
-
μπορεις απλα να πας λιγο πιο αργα, ωστε να μην αγχωνεσαι τοσο πολυ
-
δεν παω γρηγορα... αλλα οταν βλεπω νταλικα να σκαει προσπεραση σε νταλικα σε δρομο 1 λωριδας + βοηθητικη στο αντιθετο, και εκεινη την ωρα ερχομαι εγω με πιανει η ωρα μου...
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
εαν το αυτοκινητο σου δεν εχει καποιο προβλημα που ασυναισθητα σε οδηγει να σφιγγεις το τιμονι για να παραμεινει στην ευθεια, τοτε ειναι καθαρα θεμα αγχους.Οταν σφιγγεις τα χερια ομως γινονται πιο δυσκολα οι οποιες κινησεις.. Ακομη και στα αναποδα 8ελει χαλαρα χερια..
Τις μονες φορες που σφιγγω το τιμονι ειναι οταν στιβω κ δεν με κραταει το κα8ισμα... Απο που να κρατη8ω κι εγω?!?!?!?
Δεν 3ερω παντως πως να σε συμβουλευσω citastak.. Μπορει να ειναι κ στο προσωπικο σου στυλ οδηγησης οποτε λιγα μπορουμε να κανουμε οι υπολοιποι.. Δοκιμασε ομως σε καποια ευ8εια να οδηγησεις χωρις χερια κ να κανεις μονο μικροδιορ8ωσεις αν χρειαστει.. Δεν 3ερω, μπορει να βοη8ησει..
-
Μια φίλη μου σφίγγει πολύ το τιμόνι από φόβο (νέα οδηγός), σε σημείο που ασπρίζουν οι κλειδώσεις της. Τη συμβούλεψα όταν οδηγεί στην εθνική σε ευθεία και δεν υπάρχει κοντά άλλο αυτοκίνητο να ανοίγει τα δάχτυλα και να κρατά το τιμόνι μόνο με τους αντίχειρες και τις παλάμες με τη λογική ότι έτσι θα της φύγει η φοβία της και θα χαλαρώσει σιγά-σιγά τη λαβή στο τιμόνι.
-
Ο αντίλογος (ή σχεδόν): για 'αγωνιστική' οδήγηση κάποιοι συνιστούν να πιέζει ελαφρά κανείς το τιμόνι με τους αντίχειρες, σαν να σπρώχνει προς τα μέσα. Αυτό δίνει καλύτερη αίσθηση. Η πίεση θα πρέπει να είναι από τον ώμο. Γενικά όλες οι κινήσεις στο τιμόνι πρέπει να είναι από τους ώμους και να χρησιμοποιείται τόσο ο δελτοειδής όσο και οι μύες του στήθους, των οποίων η μόνη λειτουργικότητα είναι να κινούν το χέρι 'προς τα μέσα' στο σώμα. Οι αγκώνες θα πρέπει να είναι χαλαροί προς τα κάτω και οι καρποί να 'ακουμπούν' στο τιμόνι.
Χμ, σκέφτομαι να ανοίξω ένα θέμα για την 'αγωνιστική θέση οδήγησης', φαντάζομαι θα είναι πολλοί αγωνιζόμενοι εδώ που θα έχουν feedback να δώσουν.
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Χμ, σκέφτομαι να ανοίξω ένα θέμα για την 'αγωνιστική θέση οδήγησης', φαντάζομαι θα είναι πολλοί αγωνιζόμενοι εδώ που θα έχουν feedback να δώσουν.
Χμμ, πολύ ενδιαφέρον θα ήταν ως θέμα, γιατί πολλοί άνθρωποι δεν ξέρουν (-με) πώς γίνεται η σωστή ρύθμιση της θέσης οδήγησης. Έστω και για καθημερινή οδήγηση.
Και κάποτε ο Τσάδαρης που είχε έρθει στη σχολή μας είχε πει ότι η θέση οδήγησης είναι το παν για την ασφαλή οδήγηση και ότι η οδήγηση είναι κατά 80% το feedback των αισθήσεων που λαμβάνει το σώμα από το κάθισμα. Αν αυτό το feedback , είχε πει, δε λαμβάνεται σωστά, τότε ο άνθρωπος δε μπορεί να οδηγήσει και σωστά. -
Παιδιά και το gossip.....
αρκετές γυναίκες παρακολουθούν τον τρόπο με τον οποίο οι άντρες κρατούν το τιμόνι στο αυτοκίνητο.....
Δεν ξέρω τα συμπεράσματα τους... αλλά προτιμούν το χαλαρά και με απαλές κινήσεις γιατι θεωρούν ανάλογα θα τις χαιδεύουν και θα τις μεταχειρίζονται στις προσωπικές τους στιγμές.....ΗΜΑΡΤΟΝ!!!!!!!!!!
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Και κάποτε ο Τσάδαρης που είχε έρθει στη σχολή μας είχε πει ότι η θέση οδήγησης είναι το παν για την ασφαλή οδήγηση και ότι η οδήγηση είναι κατά 80% το feedback των αισθήσεων που λαμβάνει το σώμα από το κάθισμα. Αν αυτό το feedback , είχε πει, δε λαμβάνεται σωστά, τότε ο άνθρωπος δε μπορεί να οδηγήσει και σωστά.Καλυτερα να μιλα μονο για αυτα τα θεματα,που γνωριζει καλα...
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Χμ, σκέφτομαι να ανοίξω ένα θέμα για την 'αγωνιστική θέση οδήγησης', φαντάζομαι θα είναι πολλοί αγωνιζόμενοι εδώ που θα έχουν feedback να δώσουν.
Χμμ, πολύ ενδιαφέρον θα ήταν ως θέμα, γιατί πολλοί άνθρωποι δεν ξέρουν (-με) πώς γίνεται η σωστή ρύθμιση της θέσης οδήγησης. Έστω και για καθημερινή οδήγηση.
Το σκεφτόμουν όλως τυχαίως αυτές τις μέρες αυτό το θέμα αλλά φαντάστηκα ότι είναι πολύ τετριμμένο και δεν άνοιξα σχετικό topic.
Για να σας κουράσω λίγο λοιπόν :Ρ
Έχω ακούσει κατά καιρούς διάφορα (κυρίως σε εκπομπές αυτοκινήτου) για τη σωστή θέση οδήγησης. Το πόδι με πατημένο συμπλέκτη ελαφρά λυγισμένο, η πλάτη στις 30 μοίρες, τα χέρια στο τιμόνι 9:15 μέχρι 10:10 (θέσεις, όχι χρονικά ) ώστε με μισή στροφή να τεντώνουν.
Πέρα από αυτά (και από το γεγονός ότι δεν έχω μοιρογνωμόνιο στο αυτοκίνητο...), είχα απορία για τη σωστή απόσταση από το τιμόνι. Έχω πιάσει τον εαυτό μου στα πρώτα χρόνια οδήγησης να κάθομαι σε μεγάλη απόσταση, τόσο που μου το επισήμανε απορώντας ένας φίλος μου. Σιγά σιγά έχω έρθει πιο κοντά, το πόδι στο συμπλέκτη όχι σχεδόν τεντωμένο αλλά σχετικά λυγισμένο, και διαπίστωσα ότι έχω καλύτερο έλεγχο του τιμονιού έτσι (χωρίς να το ρυθμίζω μέσα-έξω). Η πλάτη επίσης με βολεύει σχεδόν όρθια όπως το αντιλαμβάνομαι, αλλά έχω παρατηρήσει ότι οι ώμοι μου δεν ακουμπάνε στο κάθισμα και φοβάμαι μήπως καμπουριάζω ασυναίσθητα. Έχω δοκιμάσει να τραβηχτώ πίσω ώστε το κεφάλι να ακουμπήσει σχεδόν στο προσκέφαλο, αλλά αισθάνομαι άβολα (πολύ ξαπλωτός).
Επίσης, κάποιο καιρό κατάλαβα ότι γέρνω προς τα δεξιά όταν κάθομαι (ίσως να με βόλευε να βλέπω από όσο πιο κεντρικό σημείο του αυτοκινήτου) και σταδιακά το έκοψα.
Έχει παρατηρήσει κανείς παρόμοιες 'αποκλίσεις' από την 'ιδανική' θέση οδήγησης; Και υπάρχει τελικά απόλυτος ορισμός, ή απλά όπως βολεύεται ο καθένας; -
Ο χρήστης Di0 έγραψε:
Πέρα από αυτά (και από το γεγονός ότι δεν έχω μοιρογνωμόνιο στο αυτοκίνητο...), είχα απορία για τη σωστή απόσταση από το τιμόνι. Έχω πιάσει τον εαυτό μου στα πρώτα χρόνια οδήγησης να κάθομαι σε μεγάλη απόσταση, τόσο που μου το επισήμανε απορώντας ένας φίλος μου. Σιγά σιγά έχω έρθει πιο κοντά, το πόδι στο συμπλέκτη όχι σχεδόν τεντωμένο αλλά σχετικά λυγισμένο, και διαπίστωσα ότι έχω καλύτερο έλεγχο του τιμονιού έτσι (χωρίς να το ρυθμίζω μέσα-έξω). Η πλάτη επίσης με βολεύει σχεδόν όρθια όπως το αντιλαμβάνομαι, αλλά έχω παρατηρήσει ότι οι ώμοι μου δεν ακουμπάνε στο κάθισμα και φοβάμαι μήπως καμπουριάζω ασυναίσθητα. Έχω δοκιμάσει να τραβηχτώ πίσω ώστε το κεφάλι να ακουμπήσει σχεδόν στο προσκέφαλο, αλλά αισθάνομαι άβολα (πολύ ξαπλωτός).
Επίσης, κάποιο καιρό κατάλαβα ότι γέρνω προς τα δεξιά όταν κάθομαι (ίσως να με βόλευε να βλέπω από όσο πιο κεντρικό σημείο του αυτοκινήτου) και σταδιακά το έκοψα.
Έχει παρατηρήσει κανείς παρόμοιες 'αποκλίσεις' από την 'ιδανική' θέση οδήγησης; Και υπάρχει τελικά απόλυτος ορισμός, ή απλά όπως βολεύεται ο καθένας;Αν συμφωνεί ο εισηγητής του θέματος, θα μπορούσαμε να αλλάξουμε τον τίτλο σε κάτι σχετικό με τη θέση οδήγησης γενικότερα.
Αυτά που γράφεις δυστυχώς έχουν προβληματίσει όλους μας.
Αυτό που μπορώ να πω, εργονομικά και βιο-μηχανικά μιλώντας, είναι ότι οι ώμοι είναι καλό να ακουμπούν στο κάθισμα και μάλιστα να υπάρχει κάποια στήριξη στο πλάι. Επίσης πρέπει απαραιτήτως να υπάρχει επαφή στην περιοχή της μέσης. Ο λόγος είναι πολύ... ανθρώπινος, ο κάθε άνθρωπος νοιώθει ασφαλής όταν νοιώθει μια επαφή στη μέση, όπως τα μωρά όταν τα κρατάμε αγκαλιά!
Τώρα τα χέρια, στην τέλεια περίπτωση, θα έπρεπε να είναι τόσο τεντωμένα ώστε να μην τεντώνουν ποτέ τελείως σε οποιαδήποτε θέση και να βρεθούν στο τιμόνι. Κάθε άρθρωση που τεντώνει γίνεται αδύναμη και επικίνδυνη για τραυματισμό. Δεν θα δείτε κανένα ζώο να τεντώνει τις αρθρώσεις του ενώ κινείται, πάντα υπάρχει μια ελάχιστη 'χαλάρωση'.
Η ιδανική θέση όπου τα χέρια και οι ώμοι έχουν την περισσότερη δύναμη, είναι αυτή όπου οι καρποί είναι περίπου στο ύψος του στήθους και οι αγκώνες χαλαροί προς τα κάτω. Αν κάποιος κάνει πιέσεις πάγκου στο γυμναστήριο, θα έχει διαπιστώσει ότι το μεγαλύτερο βάρος το σηκώνει με την μπάρα στο μέσο του στήθους, ούτε πιο πάνω προς το λαιμό ούτε πιο κάτω προς την κοιλιά.
Επίσης δεν έχουμε συνηθίσει να σπρώχνουμε με το βάρος του σώματός μας το τιμόνι και 'γέρνωντας' ελαφρά. Χρησιμοποιούμε τα χέρια μας ή, ακόμα χειρότερα, τους καρπούς μας. Ένας μοτοσυκλετιστής νομίζω ότι θα καταλάβαινε πολύ καλά αυτό που λέω.
Το θέμα σηκώνει πολύ συζήτηση...
-
Ο χρήστης Di0 έγραψε:
. Έχω δοκιμάσει να τραβηχτώ πίσω ώστε το κεφάλι να ακουμπήσει σχεδόν στο προσκέφαλο, αλλά αισθάνομαι άβολα (πολύ ξαπλωτός).Αυτο δεν νομίζω ότι μπορεί να το καταφέρει κανείς.
Όσο για το καμπούριασμα,δύσκολο να μην το κανεις εφόσον έχεις τους ώμους μπροστά,θα έπρεπε να είσαι με την πλατη κολλημένη πίσω και το κεφάλι παρομοίως,αλλά έτσι δεν θα μπορούσες να στριψεις το τιμόνι με τα χέρια σου.
Di0 , μηπως γέρνεις το κεφάλι σου δεξιά ακόμα και όταν δεν οδηγείς;
Η τέλεια θέση δεν υπάρχει γιατί υπάρχουν πολλές διαφορές,γιατί πχ σε άλλους το ανοιγμα των χεριών τους ειναι μεγαλύτερο του ύψους τους,ενώ σε άλλους είναι ίσο.Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όμως βγάζουν μία θέση για όλους,και παλιά ηταν και χειρότερα,καλα-καλα δεν μπορούσες να κουνήσεις το κάθισμα.
Σφιξιμο χεριων στο τιμόνι