-
Με αφορμή διάφορα “ενδιαφέροντα” που έχω κατά καιρούς ακούσει από φίλους, καθώς και άλλα τόσα που συνηθέστατα δημοσιεύονται από πραγματικούς ή κατά φαντασίαν “ειδικούς”, θα θελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιους προβληματισμούς μου … Να λοιπόν μερικές ερωτήσεις, που νομίζω μπορούν να αποτελέσουν μια καλή αφετηρία για την σχετική συζήτηση:
+Ένα αυτοκίνητο που επιταχύνει γρήγορα αλλά επιβραδύνει αργά είναι περισσότερο “σπόρ” απ ότι ένα άλλο για το οποίο ισχύει το αντίθετο?
+Ένα αυτοκίνητο που δίνει μια απολαυστική αίσθηση οδηγικής συμμετοχής ενώ σε απόλυτες επιδόσεις συγκριτικά υστερεί, δικαιούται περισσότερο το χαρακτηρισμό “σπόρ” από ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι μεν ταχύτερο, αλλά δίνει την αίσθηση της μη συμμετοχής και της απομόνωσης από την “δράση” στον οδηγό του?
+Γιατί το Subaru Impreza WRX ευκόλως χαρακτηρίζεται “σπόρ” αυτοκίνητο ενώ ένα Porsche Cayenne Turbo όχι, παρόλο που το δεύτερο υπερέχει παντού σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων έναντι του πρώτου?
+Ένα χαμηλωμένο Skoda Octavia τούμπανο με 250 ίππους ανταποκρίνεται περισσότερο στο χαρακτηρισμό “σπόρ αυτοκίνητο” από ένα μαμά Ford StreetKa των 95 ίππων?
+Τελικά ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο για να δικαιούμαστε να το αποκαλούμε “σπόρ”?
Υπάρχει θεός? Τι είναι ο άνθρωπος? Ποιος ο προορισμός μας στον μάταιο τούτο κόσμο …
Ευτύχης
-
Με αφορμή διάφορα “ενδιαφέροντα” που έχω κατά καιρούς ακούσει από φίλους, καθώς και άλλα τόσα που συνηθέστατα δημοσιεύονται από πραγματικούς ή κατά φαντασίαν “ειδικούς”, θα θελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιους προβληματισμούς μου … Να λοιπόν μερικές ερωτήσεις, που νομίζω μπορούν να αποτελέσουν μια καλή αφετηρία για την σχετική συζήτηση:
+Ένα αυτοκίνητο που επιταχύνει γρήγορα αλλά επιβραδύνει αργά είναι περισσότερο “σπόρ” απ ότι ένα άλλο για το οποίο ισχύει το αντίθετο?
+Ένα αυτοκίνητο που δίνει μια απολαυστική αίσθηση οδηγικής συμμετοχής ενώ σε απόλυτες επιδόσεις συγκριτικά υστερεί, δικαιούται περισσότερο το χαρακτηρισμό “σπόρ” από ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι μεν ταχύτερο, αλλά δίνει την αίσθηση της μη συμμετοχής και της απομόνωσης από την “δράση” στον οδηγό του?
+Γιατί το Subaru Impreza WRX ευκόλως χαρακτηρίζεται “σπόρ” αυτοκίνητο ενώ ένα Porsche Cayenne Turbo όχι, παρόλο που το δεύτερο υπερέχει παντού σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων έναντι του πρώτου?
+Ένα χαμηλωμένο Skoda Octavia τούμπανο με 250 ίππους ανταποκρίνεται περισσότερο στο χαρακτηρισμό “σπόρ αυτοκίνητο” από ένα μαμά Ford StreetKa των 95 ίππων?
+Τελικά ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο για να δικαιούμαστε να το αποκαλούμε “σπόρ”?
Υπάρχει θεός? Τι είναι ο άνθρωπος? Ποιος ο προορισμός μας στον μάταιο τούτο κόσμο …
Ευτύχης
-
Με αφορμή διάφορα “ενδιαφέροντα” που έχω κατά καιρούς ακούσει από φίλους, καθώς και άλλα τόσα που συνηθέστατα δημοσιεύονται από πραγματικούς ή κατά φαντασίαν “ειδικούς”, θα θελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιους προβληματισμούς μου … Να λοιπόν μερικές ερωτήσεις, που νομίζω μπορούν να αποτελέσουν μια καλή αφετηρία για την σχετική συζήτηση:
+Ένα αυτοκίνητο που επιταχύνει γρήγορα αλλά επιβραδύνει αργά είναι περισσότερο “σπόρ” απ ότι ένα άλλο για το οποίο ισχύει το αντίθετο?
+Ένα αυτοκίνητο που δίνει μια απολαυστική αίσθηση οδηγικής συμμετοχής ενώ σε απόλυτες επιδόσεις συγκριτικά υστερεί, δικαιούται περισσότερο το χαρακτηρισμό “σπόρ” από ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι μεν ταχύτερο, αλλά δίνει την αίσθηση της μη συμμετοχής και της απομόνωσης από την “δράση” στον οδηγό του?
+Γιατί το Subaru Impreza WRX ευκόλως χαρακτηρίζεται “σπόρ” αυτοκίνητο ενώ ένα Porsche Cayenne Turbo όχι, παρόλο που το δεύτερο υπερέχει παντού σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων έναντι του πρώτου?
+Ένα χαμηλωμένο Skoda Octavia τούμπανο με 250 ίππους ανταποκρίνεται περισσότερο στο χαρακτηρισμό “σπόρ αυτοκίνητο” από ένα μαμά Ford StreetKa των 95 ίππων?
+Τελικά ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο για να δικαιούμαστε να το αποκαλούμε “σπόρ”?
Υπάρχει θεός? Τι είναι ο άνθρωπος? Ποιος ο προορισμός μας στον μάταιο τούτο κόσμο …
Ευτύχης
-
Δεν υπάρχουν κανόνες.
Ένα σπορ αυτοκίνητο δεν έχει ακριβή χαρακτηριστικά..
Μπορεί να είναι μικρό (πχ Elise) , αλλά και μεγάλο (πχ Citroen SM *= Sport Maseratti * που είναι 6 μέτρα!!!!)
Μπορεί να είναι γρήγορο (911) μπορεί και αργό (τουλάχιστον όχι πάρα πολύ γρήγορο) απλά να έχει πολύ μοντέρνο design (πχ μία παλιά Triumph)
Μπορεί να είναι χαμηλό μπορεί και τζιπ (Ναι η Cayenne ίσως είναι πιο sport από ένα samurai)
Επομένως είναι σχετική έννοια.
Μάλλον με το σχέδιο έχει να κάνει και μόνο...
Αφού δεν μπορώ να δω καθόλου sport μία Mercedes S600 επειδή είναι γρήγορο αυτοκίνητο.
Άρα στο design αποδίδεται ο όρος σπορ.
Επίσης και στο προσωπικό στυλ και 'μάτι' που έχει κάποιος.
Όπως και τα ρούχα που άλλος τα βρίσκει σπορ και άλλος κυριλέ σε σημείο μπερδέματος ώστε να βλέπεις κουστούμι με αθλητικά ! -
Για πολλούς σπορ αμάξι=επιδόσεις+στήσιμο+εμφάνιση .
-
Ο χρήστης eizo έγραψε:
Για πολλούς σπορ αμάξι=επιδόσεις+στήσιμο+εμφάνιση .Για ορισένους είναι σπορ αμάξι=εμφάνιση και επιδόσεις+στήσιμο είναι δευτερεύοντα. Αυτό τουλάχιστον αν κρίνω απο τόσα αυτοκίνητα all show-no go που κυκλοφορούν στους δρόμους.
-
Τα κριτήρια είναι σαφώς υποκειμενικά. Για μένα, σπορ είναι το αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να το οδηγεις 'γρήγορά' σε μια δεδομένη διαδρομή (πάντα στα μέτρα του).
Σπορ ΔΕΝ είναι κάποιο που είναι γρήγορο στην ευθεία αλλά σταματάει με αλεξίπτωτο και δεν στρίβει...
Δεν χρειάζεται να έχει και υπερ-επιδόσεις, αλλά πρέπει να είναι σωστά στημένο και κυρίως ισορροπημένο. -
Ο χρήστης ebotonakis έγραψε:
+Ένα αυτοκίνητο που επιταχύνει γρήγορα αλλά επιβραδύνει αργά είναι περισσότερο “σπόρ” απ ότι ένα άλλο για το οποίο ισχύει το αντίθετο?Όλα τα αυτοκίνητα επιβραδύνουν πολύ πιό γρήγορα απ'ότι επιταγχύνουν. Αν γίνεται το αντίστροφο, τότε υπάρχει μεγάλο πρόβλημα
Τώρα όσον αφορά στο ερώτημά σου, τηρουμένων των αναλογιών πάντα, ένα σπόρ αυτοκίνητο πρέπει να κάνει καλύτερα καί τα δύο απο ένα λιγότερο σπόρ αυτοκίνητο.
Έπειτα αυτό που χαρακτηρίζει τα σπόρ φρένα, δεν είναι απαραιτήτως να κάνουν όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος, αλλά να έχουν μεγάλη αντοχή και γραμμικότητα.
+Ένα αυτοκίνητο που δίνει μια απολαυστική αίσθηση οδηγικής συμμετοχής ενώ σε απόλυτες επιδόσεις συγκριτικά υστερεί, δικαιούται περισσότερο το χαρακτηρισμό “σπόρ” από ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι μεν ταχύτερο, αλλά δίνει την αίσθηση της μη συμμετοχής και της απομόνωσης από την “δράση” στον οδηγό του?
Οπωσδήποτε!
+Γιατί το Subaru Impreza WRX ευκόλως χαρακτηρίζεται “σπόρ” αυτοκίνητο ενώ ένα Porsche Cayenne Turbo όχι, παρόλο που το δεύτερο υπερέχει παντού σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων έναντι του πρώτου?
Το Cayenne περνάει (με μικρή διαφορά) σε πίστα μόνο το απλό WRX (όχι STi), και είναι λογικό, καθώς το Porsche έχει καλύτερη αναλογία κιλών ανα ίππο.
Ένα αυτοκίνητο δεν γίνεται σπόρ επειδή του βάλαμε μια μεγάλη μηχανή, θέλει και καλό στήσιμο (που βέβαια το Cayenne έχει και απ'τα δύο!)
Στο κάτω-κάτω το Cayenne είναι τζίπ! Τί δουλειά έχει στην πίστα? Να πάει αμέσως στα χώματα παρακαλώ!
+Ένα χαμηλωμένο Skoda Octavia τούμπανο με 250 ίππους ανταποκρίνεται περισσότερο στο χαρακτηρισμό “σπόρ αυτοκίνητο” από ένα μαμά Ford StreetKa των 95 ίππων?
Το Skoda που περιγράφεις μάλλον πέφτει στην κατηγορία grand tourer, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων.
+Τελικά ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο για να δικαιούμαστε να το αποκαλούμε “σπόρ”?
Μακάρι να ξερα!
-
Πολλοι υποστηρίζουν ότι το σπορ αυτοκίνητο πρεπει να ειναι :
οπισθιοκίνητο,ακυβέρνητο,απρόβλεπτο,ασταθές και προβληματικό στα ηλεκτρονικά και μηχανικά μέρη:D -
Για εμενα ο χαρακτηρισμος σπορ εχει σχεση και απο ποια πλευρα το κοιτας
Αν εισαι απλα ενας παρατηριτης ο οπτικα επιθετικος χαρακτηρας και το τουμπανιασμα σε κανουν ευκολα να το αποκαλεσεις σπορ
Τωρα αν εισαι απο την μεσα μερια (δηλαδη ο οδηγος ) τοτε για εμενα ισχυει οτι σπορ ειναι το αυτοκινητο που θα μου αφηση ενα ωραιο χαμογελο μετα απο μια γρηγορη διαδρομη. Ασχετα με τις επιδοσης -
Αν μεταφράζαμε αυστηρά τη λέξη ''σπορ'' (=άθλημα) , τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας θα πρέπει να ανταγωνίζονται μεταξύ τους σε αυστηρά ελεγχόμενες συνθήκες (πίστα) , και ο νικητής κάθε κατηγορίας (τιμής - ισχύος - αμαξωμάτων ..... ή ότι άλλο οριστεί) , να είναι και ο νικητής. Ανεξάρτητα από την αίσθηση , την ομορφιά , την ευχαρίστηση , το μοντέλο με τα καλύτερα νούμερα θα ήταν ο ψυχρός νικητής.
Στον πραγματικό κόσμο όμως , ''σπορ'' θεωρείται ένα μοντέλο που στην κατηγορία του έχει ένα σύνολο χαρακτηριστικών (κράτημα - φρένα - επιδόσεις - αίσθηση) , που το κάνει πιο ευχάριστο απ' τα άλλα στον οδηγό του. Κι ας μην είναι απαραίτητα το κορυφαίο σε όλους τους επιμέρους τομείς. Με αυτή τη λογική , ''σπορ'' είναι και το Ka 95 και η Cayenne και οποιοδήποτε άλλο μοντέλο είναι κορυφαίο στη κατηγορία του. Αυτό δεν αποκλείει βέβαια να είναι νικητής και με το κριτήριο της πρώτης παραγράφου.
Γνώμη μου είναι, ότι η αρχική σημασία της λέξης ''σπορ'' , όπως αυτή πρέπει να χαρακτηρίζει ένα αυτοκίνητο , έχει χαθεί (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων).
Το ''σπορ'' ήταν συνώνυμο της 'ευχαρίστησης' , της 'ταχύτητας' και της 'εμφάνισης'. Επειδή σήμερα , εμπορικοί κυρίως λόγοι , έχουν σχεδόν εξαφανίσει δύο από τα βασικά συστατικά αυτής της αρχικής συνταγής 'σπορ' αυτοκινήτων , ελάχιστα μοντέλα υπάρχουν που να αξίζουν να ονομάζονται 'σπορ'.
Τα δύο αυτά συστατικά είναι το βάρος και η ξεχωριστή σχεδίαση. Για το βάρος όλοι καταλαβαίνουμε το μεγάλο ρόλο που παίζει στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Η ξεχωριστή σχεδίαση δεν είναι θέμα ομορφιάς (άλλωστε είναι και υποκειμενική) αλλά μιας πραγματικής ξεχωριστής σχεδίασης ενός μοντέλου που θα συμβάλλει θετικά στην 'εμφάνιση' άρα και στην 'ευχαρίστηση' του οδηγού-ιδιοκτήτη.
Πως να το κάνουμε , δεν μπορούμε να λέμε 'σπορ' τις GTi - R -Sport- M -RSi -κλπ. γρήγορες εκδόσεις οικογενοιακών μοντέλων , πολυμορφικών , SW κλπ.
Τι να το κάνω αν ένα αυτοκίνητο είναι 'ποίημα' στο δρόμο αλλά βλέποντας το να μου θυμίζει πολυμορφικό ή να ταξιδεύει και να στρίβει ασφαλέστατα με 200+ και να ζυγίζει 1800 κιλά !!!
Μέχρι να επιστρέψουν οι κατασκευαστές στην αρχική συνταγή του 'σπορ' αυτοκινήτου , δεν νομίζω ότι υπάρχουν και τόσα πολλά 'σπορ' μοντέλα. -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Πως να το κάνουμε , δεν μπορούμε να λέμε 'σπορ' τις GTi - R -Sport- M -RSi -κλπ. γρήγορες εκδόσεις οικογενοιακών μοντέλων , πολυμορφικών , SW κλπ.Τι να το κάνω αν ένα αυτοκίνητο είναι 'ποίημα' στο δρόμο αλλά βλέποντας το να μου θυμίζει πολυμορφικό ή να ταξιδεύει και να στρίβει ασφαλέστατα με 200+ και να ζυγίζει 1800 κιλά !!!
Δηλαδή οποιοδήποτε GTi δεν είναι σπορ ? Η Lancia HF (απλή ή Integrale) δεν είναι σπορ ? Το Type-R δεν είναι σπορ επειδή μοιάζει με πολυμορφικό ? Η Μ5 δεν είναι σπορ επειδή ζυγίζει 1800 κιλά ?
Διαφωνώ αγαπητέ ΒΑΣΙΛΗΣ. Κατά την άποψή μου σπορ είναι οποιδήποτε αυτοκίνητο σε προκαλεί να 'ζορίσεις' αυτό και εσένα σε κάθε είδους διαδρομή και ανταποκρίνεται στο 'ζόρισμα' με ασφάλεια και χαμόγελο στα χείλη του οδηγού.
Η εμφάνιση είναι δευτερεύουσα. Το Audi Quattro ήταν σπορ αυτοκίνητο, αν και άσχημο
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Κατά την άποψή μου σπορ είναι οποιδήποτε αυτοκίνητο σε προκαλεί να 'ζορίσεις' αυτό και εσένα σε κάθε είδους διαδρομή και ανταποκρίνεται στο 'ζόρισμα' με ασφάλεια και χαμόγελο στα χείλη του οδηγού.Άρα ένα αργό 205 cabrio δεν είναι σπορ?
Ένα παλιό Triumph? -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Πολλοι υποστηρίζουν ότι το σπορ αυτοκίνητο πρεπει να ειναι :
οπισθιοκίνητο,ακυβέρνητο,απρόβλεπτο,ασταθές και προβληματικό στα ηλεκτρονικά και μηχανικά μέρη:DΑυτό είναι ο ορισμός του supercar, όχι του σπόρ αυτοκινήτου.
-
εγώ νομίζω οτι υπάρχουν δυο ορισμοί για το σπορ
-ειναι σπορ
δηλαδή είναι κατασκευασμένο με κριτήριο τη βέλτιστη λειτουργία κάτω από καθεστώς μέγιστης επιτάχυνσης παντώς είδους-φαίνεται σπορ
δηλαδή η όψη του, σου φέρνει στο μυαλό τη βέλτιστη λειτουργία κάτω από καθεστώς μέγιστης επιτάχυνσης παντώς είδουςκαι φυσικά παίζουν και συνδυασμοί...
-
Ο χαρακτηρισμός 'Σπορ' ή 'Sport' υποδηλώνει την ιδιότητα 'αθλήματος' 'αθλητικού'
Εφόσον η αυτοκίνηση είναι άθλημα, τότε ο 'στίβος' της
ειναι η πίστα.Άρα 'σπορτίβ' είναι το αμάξι εκείνο, που στη πίστα
οδηγήται γρήγορα, άνετα και εντός των προδιαγραφών
ενεργητικής ασφάλειας που έχει θέσει ο κατασκευαστής.Επειδή όμως ο πύχης των κατασκευαστων εχει ανέβει σημαντικά,
σπορ είναι η Porsche 996 911 αλλά σπορ είναι και η BMW 330CiΤωρα καποιοι μπορει να πουν οτι και η Laguna 1800 είναι σπορ.
Δεν μπορώ να διαφωνησω γιατι οδηγωντας τη Laguna ενός φίλου τη προγουμενη Κυριακη στα Μεγαρα (μες στη βροχη) πηγαινα αξιοπρεπέστατα σε μία ημέρα που λόγο συνθηκών εμφανίστηκαν μόνο δύο Sti, δύο Evo, δύο M3 και ο γνωστός Παππούς OPC. -
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Κατά την άποψή μου σπορ είναι οποιδήποτε αυτοκίνητο σε προκαλεί να 'ζορίσεις' αυτό και εσένα σε κάθε είδους διαδρομή και ανταποκρίνεται στο 'ζόρισμα' με ασφάλεια και χαμόγελο στα χείλη του οδηγού.
Άρα ένα αργό 205 cabrio δεν είναι σπορ?
Οπωσδήποτε όχι! Δηλαδή όλα τα κάμπριο είναι σπορ ?
Ένα παλιό Triumph?
Εξαρτάται από το ποιό. Ενα αντίστοιχο παράδειγμα είναι η παλιά Alfa Spider. Κάμπριο μεν αλλά (ΙΜΗΟ) ανταποκρίνεται στον παραπάνω ορισμό του σπορ αυτοκινήτου (ως προς την ασφάλεια ίσως λιγότερο αλλά σίγουρα ως προς το χαμόγελο )
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Πως να το κάνουμε , δεν μπορούμε να λέμε 'σπορ' τις GTi - R -Sport- M -RSi -κλπ. γρήγορες εκδόσεις οικογενοιακών μοντέλων , πολυμορφικών , SW κλπ.
Τι να το κάνω αν ένα αυτοκίνητο είναι 'ποίημα' στο δρόμο αλλά βλέποντας το να μου θυμίζει πολυμορφικό ή να ταξιδεύει και να στρίβει ασφαλέστατα με 200+ και να ζυγίζει 1800 κιλά !!!
Δηλαδή οποιοδήποτε GTi δεν είναι σπορ ? Η Lancia HF (απλή ή Integrale) δεν είναι σπορ ? Το Type-R δεν είναι σπορ επειδή μοιάζει με πολυμορφικό ? Η Μ5 δεν είναι σπορ επειδή ζυγίζει 1800 κιλά ?
Διαφωνώ αγαπητέ ΒΑΣΙΛΗΣ. Κατά την άποψή μου σπορ είναι οποιδήποτε αυτοκίνητο σε προκαλεί να 'ζορίσεις' αυτό και εσένα σε κάθε είδους διαδρομή και ανταποκρίνεται στο 'ζόρισμα' με ασφάλεια και χαμόγελο στα χείλη του οδηγού.
Η εμφάνιση είναι δευτερεύουσα. Το Audi Quattro ήταν σπορ αυτοκίνητο, αν και άσχημο
Σωστή η διαφωνία
Ισως να μην αιτιολόγησα αρκετά τη γνώμη μου
Φυσικά είναι 'σπόρ' τα μοντέλα που αναφέρεις , θα προτιμούσα όμως την σχεδίαση και τη φιλοσοφία του Ιntegra R στο κατά τ΄άλλα κορυφαίο Type R , ή το αμάξωμα της Beta στην περίφημη Integrale (oι άλλες Delta δεν πλησιάζουν .. ) ...... Stratos , Alpine A110 , Sprint , S2000 ....... Elise !!
Elise : αυτό ίσως είναι το αυτοκίνητο που εκφράζει τη λέξη 'σπορ' , τουλάχιστον όπως την εννοώ εγώ. Ελαφρυά , γρήγορη , προκλητική , ξεχωριστή !!
'Ξεχωριστή' σχεδίαση , είναι κατά τη γνώμη μου η λέξη που συμπληρώνει αυτό που πολύ σωστά έγραψες ....Κατά την άποψή μου σπορ είναι οποιδήποτε αυτοκίνητο σε προκαλεί να 'ζορίσεις' αυτό και εσένα σε κάθε είδους διαδρομή και ανταποκρίνεται στο 'ζόρισμα' με ασφάλεια και χαμόγελο στα χείλη του οδηγού.
Βέβαια , όπως έγραψα και πριν , in the real world 'σπορ' αυτοκίνητα υπάρχουν πολλά , σε πολλές κατηγορίες ........ EVO , M3 , 911 , Skyline , RS , WRX .... κ.α., που το καθένα απ'αυτά θα χάριζει πολλά στον ευτυχή οδηγό-ιδιοκτήτη του.
-
Πολύ ωραίο θέμα. Λοιπόν:
Ο χρήστης ebotonakis έγραψε:
+Ένα αυτοκίνητο που επιταχύνει γρήγορα αλλά επιβραδύνει αργά είναι περισσότερο “σπόρ” απ ότι ένα άλλο για το οποίο ισχύει το αντίθετο?
Σήμερα δεν νομίζω ότι ισχύει πλέον αυτό. Τα φρένα είναι πρακτικά κορυφαία με τα δεδομένα της προηγούμενης δεκαετίας, ακόμα και για αυτοκίνητα πόλης.
+Ένα αυτοκίνητο που δίνει μια απολαυστική αίσθηση οδηγικής συμμετοχής ενώ σε απόλυτες επιδόσεις συγκριτικά υστερεί, δικαιούται περισσότερο το χαρακτηρισμό “σπόρ” από ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι μεν ταχύτερο, αλλά δίνει την αίσθηση της μη συμμετοχής και της απομόνωσης από την “δράση” στον οδηγό του?
Το πρώτο hands down. 'Sport' πάνω από όλα σημαίνει αίσθηση.
+Γιατί το Subaru Impreza WRX ευκόλως χαρακτηρίζεται “σπόρ” αυτοκίνητο ενώ ένα Porsche Cayenne Turbo όχι, παρόλο που το δεύτερο υπερέχει παντού σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων έναντι του πρώτου?
Προφανώς και η Καγιέν είναι σπορ, άσχετα από το σχήμα.
+Ένα χαμηλωμένο Skoda Octavia τούμπανο με 250 ίππους ανταποκρίνεται περισσότερο στο χαρακτηρισμό “σπόρ αυτοκίνητο” από ένα μαμά Ford StreetKa των 95 ίππων?
Sportka αντί για Streetka, το οποίο είναι περισσότερο poser car. Καμιά σχέση με το Octavia που είναι ένα ταξί που πήρε αναβολικά.
+Τελικά ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο για να δικαιούμαστε να το αποκαλούμε “σπόρ”?
Προφανώς να Στρίβει και να Πηγαίνει, αλλά κυρίως Αίσθηση, Αίσθηση, Αίσθηση.
Υπάρχει θεός? Τι είναι ο άνθρωπος? Ποιος ο προορισμός μας στον μάταιο τούτο κόσμο …
Όπως όλοι γνωρίζουμε, η απάντηση σε όλα αυτά τα θεμελιώδη ερωτήματα είναι μία και μοναδική: 42
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Κατά την άποψή μου σπορ είναι οποιδήποτε αυτοκίνητο σε προκαλεί να 'ζορίσεις' αυτό και εσένα σε κάθε είδους διαδρομή και ανταποκρίνεται στο 'ζόρισμα' με ασφάλεια και χαμόγελο στα χείλη του οδηγού.
Άρα ένα αργό 205 cabrio δεν είναι σπορ?
Οπωσδήποτε όχι! Δηλαδή όλα τα κάμπριο είναι σπορ ?
Οπωσδήποτε κιόλας??Γιατί??
Ο ορισμός σου λέει :¨'σπορ είναι οποιδήποτε αυτοκίνητο σε προκαλεί να 'ζορίσεις' αυτό και εσένα σε κάθε είδους διαδρομή και ανταποκρίνεται στο 'ζόρισμα' με ασφάλεια και χαμόγελο στα χείλη του οδηγού.'Μπορεί εμενα ο σκαραβαίος να μου προκαλεί να το ζορίσω.
όσο για την ασφάλεια είναι το τελευταίο που το κάνει σπορ αν κρίνουμε από διάφορα παλιά μοντέλα
Ο ορισμός του σπορ αυτοκινήτου, Kαι άλλες απορίες