-
Όταν επιστρέψω στην Ελλάδα το χειμώνα, θα μάθω στην ανιψιά μου (ετών 13) να οδηγεί αυτοκίνητο! Υπάρχουν αρκετές έρημες αλάνες στη γειτονιά, οπότε για αρχή τουλάχιστον δε θα χρειαστεί να βγούμε σε δημόσιους δρόμους.
Σκεφτόμουν να τη βάλω να μάθει στο αυτόματο πρώτα (φρένο, γκάζι και τιμόνι) και αν τα πάει καλά μετά να την βάλω σε χειροκίνητο. Είναι σωστή μέθοδος αυτή? Η καλύτερα κατευθείαν στο χειροκίνητο?
-
Όταν επιστρέψω στην Ελλάδα το χειμώνα, θα μάθω στην ανιψιά μου (ετών 13) να οδηγεί αυτοκίνητο! Υπάρχουν αρκετές έρημες αλάνες στη γειτονιά, οπότε για αρχή τουλάχιστον δε θα χρειαστεί να βγούμε σε δημόσιους δρόμους.
Σκεφτόμουν να τη βάλω να μάθει στο αυτόματο πρώτα (φρένο, γκάζι και τιμόνι) και αν τα πάει καλά μετά να την βάλω σε χειροκίνητο. Είναι σωστή μέθοδος αυτή? Η καλύτερα κατευθείαν στο χειροκίνητο?
-
Όταν επιστρέψω στην Ελλάδα το χειμώνα, θα μάθω στην ανιψιά μου (ετών 13) να οδηγεί αυτοκίνητο! Υπάρχουν αρκετές έρημες αλάνες στη γειτονιά, οπότε για αρχή τουλάχιστον δε θα χρειαστεί να βγούμε σε δημόσιους δρόμους.
Σκεφτόμουν να τη βάλω να μάθει στο αυτόματο πρώτα (φρένο, γκάζι και τιμόνι) και αν τα πάει καλά μετά να την βάλω σε χειροκίνητο. Είναι σωστή μέθοδος αυτή? Η καλύτερα κατευθείαν στο χειροκίνητο?
-
μαθε την στο αυτοματο και μην την μαθαινεις καθολου σε χειροκινητο μεχρι να παρει αμαξι θα χουν καταργηθει τα χειροκινητα
-
Για ποιο λόγο να μαθει να οδηγει στα 13;
Δεν την πας σε κανα cart να τρέξεις κι εσύ λίγο; -
Ο χρήστης Aerandir έγραψε:
θα χουν καταργηθει τα χειροκινηταΑυτο μην το λες ουτε για αστειο!Θα ειναι τραγωδια...
-
Aν συνηθισει σε χειροκινητο ειναι ευκολο να παει σε αυτοματο...το αντιστροφο ειναι το δυσκολο.
-
Προτείνω πρώτα σε χειροκίνητο. Το αυτόματο θα εντείνει τη γνώμη που έχουν όλα τα παιδάκια ότι το αυτοκίνητο είναι ένα ακόμα παιχνιδάκι κι αυτό θα είναι άσχημο για μετά...
Γενικά εγώ προτείνω πρώτα σε καρτ αλλά αυτό σε πολλούς φαίνεται τραβηγμένο! -
Ο χρήστης BASSstarlet έγραψε:
Aν συνηθισει σε χειροκινητο ειναι ευκολο να παει σε αυτοματο...το αντιστροφο ειναι το δυσκολο.Ακριβώς έτσι.
Άσε που θα μάθει και 5 τεχνικά πράγματα παραπάνω -
Χειροκίνητο και στον χειρότερο κατσικόδρομο που μπορείς να βρείς και να αντέξει το αμάξι!!
Βέβαια, σε αυτή την ηλικία προτείνω cart & δίτροχο, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία... -
Αν μπορεις και σου ειναι ευκολο ενα καρτακι για παιδια, τετραχρονο με λιγη ιπποδυναμη, Απο αυτα που νοικιαζουν (εδω τουλαχιστον) για παιδια που εχουν και κοφτη. Ειναι ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ μαθημα για να καταλαβει ενα παιδι γρηγορα και με ασφαλεια την δυναμικη συμπεριφορα ενος τετρατροχου οχηματος.
*Παρενθεση, να δειτε 9-10χρονα (αγορακια,κοριτσακια) να γυρνανε στην πιστα εμπειρα πλεον με διχρονακια 50αρια και να κανουν στα8ερους χρονους γυρο στο γυρο σαν ρολοι ελβετικο! Και μετα να κανουν και briefing με τον μπαμπα για το πως το αισ8ανονται! Εγω συγκινη8ηκα! *
Αν δεν υπαρχει καρτ, τοτε πρωτο μαθημα στο αυτοματο και συγκεντρωση στα βασικα, 'με αυτο φρεναρει, με αυτο προχωραει, με αυτο το στρογγυλο στριβει'.
Απο το δευτερο μα8ημα (και αν δειχνει οτι εγκλιματιζεται γρηγορα που σιγουρα ετσι θα ειναι, τα σημερινα παιδια ειναι διανοιες), στο χειροκινητο και 'με αυτο αλλαζουμε ταχυτητες' -
Και τελικά δεν θα καταλάβει διαφορά από τα συγκρουόμενα!
-
Εγώ πάντως νομίζω ότι η οδήγηση ενός καρτ έχει ελάχιστη σχέση με την οδήγηση ενός αυτοκινήτου (δρόμου, όχι αγωνιστικού). Τα δύο τετράτροχα έχουν τεράστιες διαφορές στην αρχιτεκτονική τους και κατά συνέπεια στην οδική τους συμπεριφορά και τον χειρισμό. Να αναφέρω μόνο:
Διαστάσεις: Το καρτ είναι τετράγωνο, με πολύ μικρό μεταξόνιο σε σχέση με τα μετατρόχια, άρα πολύ πιο νευρικό από ένα αυτοκίνητο.
Ανάρτηση: Στο καρτ πρακτικά ανάρτηση είναι το ίδιο το πλαίσιο και τα ελαστικά με αποτέλεσμα να μην παρουσιάζει ποτέ μεταφορές βάρους.
Μετάδοση: Το καρτ πρακτικά έχει μπλοκέ διαφορικό με ποσοστό εμπλοκής ...100% και στο πάτημα και στο άφημα του γκαζιού, γι'αυτό και στρίβει μόνο υπερστρέφοντας. Αν δεν υπερστρέψει πάει ίσια.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Τα καρτ δεν έχουν (εκτός από κάποια ακριβά αγωνιστικά), και η χρήση του επιλογέα και του συμπλέκτη είναι από τους μεγαλύτερους πονοκέφαλους για τους νέους οδηγούς.
Σαφώς και η οδήγηση καρτ είναι πολύτιμο μάθημα για ένα παιδί γιατί το προετοιμάζει για να ανταπεξέρθει σε οριακές καταστάσεις οδηγώντας αυτοκίνητο και το βάζει στην 'κουλτούρα' της αυτοκίνησης, καθώς και ένα άκρως διασκεδαστικό (αλλά ακριβό) χόμπι αλλά δε νομίζω ότι προσφέρει τίποτα ιδιαίτερο στην εκμάθηση του χειρισμού ενός αυτοκινήτου ή της οδήγησης στο δρόμο με άλλους χρήστες, φανάρια, σήμανση, κακοτεχνίες κτλ.
Πάντως σίγουρα να την πας για καρτ αν το αντέχεις οικονομικά!
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Σκεφτόμουν να τη βάλω να μάθει στο αυτόματο πρώτα (φρένο, γκάζι και τιμόνι) και αν τα πάει καλά μετά να την βάλω σε χειροκίνητο. Είναι σωστή μέθοδος αυτή? Η καλύτερα κατευθείαν στο χειροκίνητο?Η μόνη σωστή μέθοδος είναι είναι πάει σε σχολή οδήγησης όταν γίνει 18 ετών ή τα καρτ κ.λπ νόμιμα που ανέφεραν άλλοι.
Καμία άλλη μέθοδος δεν είναι σωστή, ακόμη και εάν είσαι δάσκαλος οδήγησης (που εύχομαι βέβαια να μην είσαι). Άλλο το ξέρω αγγλικά και άλλο ότι μπορώ να τα διδάξω σωστά (με αντικατάσταση των αγγλικών με την οδήγηση).
-
Noμιζω ομως οτι δεν υπαρχει σωστο κ λα8ος στην οδηγηση. Ο κα8ενας αποκτα το προσωπικο του στυλ με την συνεχη οδηγηση. Ετσι, η ε3οικειωση με το αυτοκινητο δε νομιζω οτι 8α βλαψει. Αντι8ετως 8α βοη8ησει κ τα απαραιτητα μα8ηματα οδηγησης σε καποια σχολη 8α καλυφ8ουν με περισσοτερη ανεση ενω ο δασκαλος 8α συμπληρωσει οτι 'λειπει' κ 8α γινει κ η δικη του δουλεια πιο ευκολα. Εγω ειχα καταντησει ο προσωπικος οδηγος του δασκαλου μου. Απο δουλεια σε δουλεια με πηγαινε ενω στο πρωτο μα8ημα με εβγαλε Συγγου κ Ποσειδωνος. Επισης 8ετικο το βρισκω να μα8ει κανεις να οδηγει σε αυτοκινητο μεγαλυτερο των saxo κ yaris.
Απο την δικη μου πλευρα 8α προτεινα να 3εκινησει με αυτοματο αυτοκινητο για να ε3οικειω8ει πρωτα με το τιμονι κ το γκαζι-φρενο, κ να μην εχει το αγχος οτι 8α σβησει το αυτοκινητο, κ υστερα να μα8ει να παιζει κ με τον συμπλεκτη. -
Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλια!
Εννοείται οτι θα πάει κανονικά σε δάσκαλο όταν φτάσει 18. Απλά πιστεύω οτι καλό θα ήταν να αρχίσει απο τώρα να εξοικειώνεται με τα αυτοκίνητα. Και εγώ γύρω στα 12-13 έπιασα αυτοκίνητο στα χέρια μου, και πιστεύω οτι με βοήθησε πάρα πολύ.
Επίσης συμφωνώ οτι το κάρτ δέν έχει καμμία σχέση με αυτοκίνητο. Το λάθος που κάνουν όλοι στην αρχή είναι οτι κόβουν το τιμόνι πολύ νωρίς, με αποτέλεσμα να καβαλάει ο πίσω τροχός στο πεζοδρόμιο. Το κάρτ δε θα βοηθήσει καθόλου σε αυτό.
-
dog80 αν προσπαθουσες να της εξηγησεις το αμαξι 'απο μακρυα'. Δλδ τι κανει ενας κινητηρας, τι κανει το κιβωτιο ταχυτητων , τα φρενα κλπ? δε 8α την εβαζες κατευ8ειαν στα βαθεια και θα αποκτουσε μια σφαιρικη εικονα για το πως δουλευει και τι ειναι το αυτοκινητο...
εγω παντως αυτο σκοπευω να κανω στην κοπελια μου
το μονο που δεν θα μπορω να τις μαθω ειναι ο συμπλεκτης επειδη θα εχω αυτοματο και αυτη μαλλον οταν παρει δικο της θα παρει χειροκινητο (λογω πατρος). -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Επίσης συμφωνώ οτι το κάρτ δέν έχει καμμία σχέση με αυτοκίνητο. Το λάθος που κάνουν όλοι στην αρχή είναι οτι κόβουν το τιμόνι πολύ νωρίς, με αποτέλεσμα να καβαλάει ο πίσω τροχός στο πεζοδρόμιο. Το κάρτ δε θα βοηθήσει καθόλου σε αυτό.Και εγώ όταν οδήγησα αγγλικό αυτοκίνητο στην Αγγλία καβάλαγα πεζοδρόμια.....ενώ με αριστεροτίμονο στην Αγγλία δεν είχα ποτέ πρόβλημα. Δε σημαίνει κάτι αυτό και διορθώνεται εύκολα. Το ίδιο μπορεί να συμβεί αν οδηγάς Atos και σου δώσουν να οδηγήσεις κάτι με μεταξόνιο μισό μέτρο παραπάνω...καβαλάς ένα δυο πεζοδρόμια και σε μια μέρα έχεις εξοικειωθεί.
Το κάρτ έχει μεν διαφορές αλλά έχει σχέση με το αυτοκίνητο με την έννοια ότι έχει τρόπο επιτάχυνσης, επιβράδυνσης και αλλαγής κατεύθυνσης. Και μπορεί να μην έχει αναρτήσεις αλλά αυτό μάλλον διευκολύνει να αποκαλύψει την επίδραση που έχουν όλα τα προηγούμενα που πλέον αποκτούν μεγαλύτερο και καθυοριστικό ρόλο. Και προσφέρει την αίσθηση που χρειάζεται και που το διαχωρίζει από τα παιχνίδια προσομοίωσης.
Έτσι κι αλλιώς όλα τα παιδιά είναι απόλυτα εξοικειωμένα με τα αυτοκίνητα και αν έχουν περιέργεια έχουν ρωτήσει και μάθει τι κάνει το κάθε τι και έχουν μάθει και λόγω μιμητισμού.... Με το ζόρι βέβαια δε γίνεται τίποτα, αν δεν θέλει μην ασχοληθείς. Νομίζω ότι με ό,τι και να ξεκινήσει αν ενδιαφέρεται θα θελήσει να μάθει και θα μάθει και να στρίβει και να φρενάρει....αν μετά τον αρχικό ενθουσιασμό δεν ενδιαφέρεται δεν έχει και πολλή σημασία να ασχοληθείς, θα μάθει τα βασικά στη σχολή οδηγών στα 18 της! Πχ βλέπω τον εαυτό μου και τον αδελφό μου. Εμένα με ενθουσίαζε πάντα η ιστορία αυτοκίνητο σε όλες τις πτυχές του ενώ αυτός ενδιαφέρθηκε μόνο για το νεωτερισμό του θέματος, έμαθε να οδηγάει επειδή πρέπει και άρχισε να οδηγάει με το ζόρι σχεδόν για να μην τον κυκλοφοράνε άλλοι που πίνουν.... Και πήρε αυτόματο αυτοκίνητο για να μεταφέρεται άνετα και εύκολα και είναι ευτυχής! -
Το να μαθαίνει κάποιος από μικρός είναι καλό γιατί αποκτά εμπειρία και συνήθως τα μικρής ηλικίας άτομα 'τα παίρνουν' πιο εύκολα από τους μεγάλους. Επειδή όμως δεν είσαι δάσκαλος οδήγησης, πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός μην της πεις κάτι λάθος ή με λάθος τρόπο, γιατί αν της μείνει συνήθεια μετά έιναι δύσκολο να διορθωθεί. π.χ. φίλη μου που μάθαινε με τον πατέρα της πάταγε συμπλέκτη σε κάθε στροφή γιατί νόμιζε οτι έτσι της είχαν πει (έφαγε πολλά βρισίδια για να τον κόψει αλλά το κάνει ακόμα μερικές φορές!). Ακόμα πρόσεχε μην πάρει πολύ αέρα και αρχίσει και βουτάει το αυτοκίνητο κρυφά πριν πάρει το δίπλωμα!-είναι αρκετά συχνό φαινόμενο νομίζω και με δυσάρεστες συνέπειες.
-
Φιλοι 8α διαφωνισω μαζι σας σε οτι αφορα το καρτ.
Ειναι το πλεον σιγουρο και αποτελεσματικο μεσο για να μα8ει κανεις να συνδυαζει κινησεις χεριων ποδιων ετσι ωστε να κατευθηνει το οχημα εκει που αυτος θελει. Ταυτοχρονα αυτο γινεται στην πιστα με ακριβεια και ασφαλεια.Επισεις η συμπεριφορα του καρτ ειναι η ΒΑΣΗ για την κατανοηση ολων των τετρατροχων μεσων. Δεν ειναι τυχαιο που ολοι οι οδηγοι αγωνων εχουν ξεκινησει την καρριερα τους απο τα καρτ και συνεχιζουν να προπονουνται με αυτα.
-
Και ειδικοτερα, η μεταφορες βαρους στο καρτ ειναι ακομη πιο ακραιες απο ενα αυτοκινητο λογω τις σκληροτητας της 'αναρτησης'. Το πλαισιο και τα λαστιχα αντικαθιστουν την αναρτηση στο καρτ. αλλα και καθολου αναρτηση να μην υπηρχε παλι 8α γινοταν μεταφορα βαρους. Η αναρτηση δεν κανει αλλο απο το να μειωνει την αποτομη μεταφορα βαρους!
-
Το καρτ δεν εχει αναγκει να υπερστρεψει για να στριψει! Απλα το κανει γιατι μπορει και ετσι στριβει πιο γρηγορα. Το 'προβλημα' του πισω αξονα (δεν υπαρχει διαφορικο) αντιμετωπιζεται με την μειωση του μεταξονιου στην εσωτερικη μερια και την αυξηση του στην εξωτερικη μερια λογω του τροπου με τον οποιο στριβουν οι μπροστινες ροδες. Δοκιμαστε σε ενα καρτακι να στριψετε χωρις να ειστε στο οριο.. κανενα προβλημα
Και βεβαια κανεις δεν πιστευει οτι στους δημοσιους δρομους θα πηγαινει κανεις συνεχως στο οριο... ομως το να ξερεις καρτ θα σε βοηθησει την επομενη φορα που θα βρεις λαδια στο δρομο, γλιτσα ή καποια περιεργη στροφη...
Πραγματι με εκπλησει το γεγονος οτι στο φορουμ των 4τ υποτιμαται η αξια του καρτ. Καλα να ακουω τις μαμαδες που φωναζουν 'μη το παιδι θα σκοτωθει!'... αλλα κι εδω βρε παιδια? και μην ξεχναμε δεν υπαρχουν πια και πολλες αλανες να μαθει κανεις τα πρωτα βηματα ετσι...
-
Μαθήματα Οδήγησης