-
Χθες έπεσα σε μια μεγάλη λακούβα με τον εμπρός δεξί τροχό και αμέσως μετά άναψε το λαμπάκι του ABS και απενεργοποιήθηκε.
Καμμιά ιδέα τι μπορεί να φταίει ώστε να ελέγξω (και τυχον διορθώσω) πριν πάω συνεργείο;
Το φισάκι πάντως δεν αποσυνδέθηκε ...
Αυτοκίνητο Astra G.Ευχαριστώ
Υ.Γ. Τα φρένα δείχνουν να είναι πιο δυνατά χωρις ABS. Για την ακρίβεια έχω την εντύπωση ότι το ABS στο Astra μπαίνει πολύ νωρίς. Πάντως κατά το μπλοκάρισμα των τροχών δεν υπάρχει καμμία πληροφορία στο τιμόνι. Κακό αυτό ....
-
Χθες έπεσα σε μια μεγάλη λακούβα με τον εμπρός δεξί τροχό και αμέσως μετά άναψε το λαμπάκι του ABS και απενεργοποιήθηκε.
Καμμιά ιδέα τι μπορεί να φταίει ώστε να ελέγξω (και τυχον διορθώσω) πριν πάω συνεργείο;
Το φισάκι πάντως δεν αποσυνδέθηκε ...
Αυτοκίνητο Astra G.Ευχαριστώ
Υ.Γ. Τα φρένα δείχνουν να είναι πιο δυνατά χωρις ABS. Για την ακρίβεια έχω την εντύπωση ότι το ABS στο Astra μπαίνει πολύ νωρίς. Πάντως κατά το μπλοκάρισμα των τροχών δεν υπάρχει καμμία πληροφορία στο τιμόνι. Κακό αυτό ....
-
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Λοιπόν, αποσύνδεσα το καλώδιο, το μέτρησα με πολύμετρο και αφού έδειξε ότι δεν έχει πρόβλημα, μέτρησα και τα Volts (διαφορά ανάμεσα στα δύο καλώδια με αναμένο διακόπτη). Η ένδειξη ήταν 4.70 V. Ξέρει κανείς αν είναι το σωστό;Συνήθως τα ψηφιακά σήματα έχουν range 4-20 mA.
Το πολύμετρο μετρά αντίσταση?
Αν ναι, τότε πάνω στο μουαγιέ πρέπει να δίνει στα άκρα του αισθητήρα αντίσταση 250Ω.Με αναμμένο λαμπάκι ABS πρέπει να δίνει τάση της τάξης των 5V και με σβηστό τάση 1V.
Γιάννης
-
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Υ.Γ. Τα φρένα δείχνουν να είναι πιο δυνατά χωρις ABS. Για την ακρίβεια έχω την εντύπωση ότι το ABS στο Astra μπαίνει πολύ νωρίς. Πάντως κατά το μπλοκάρισμα των τροχών δεν υπάρχει καμμία πληροφορία στο τιμόνι. Κακό αυτό ....
Πραγματικά το abs μπαίνει πολύ νωρίς και το πρόβλημα μεγαλώνει όταν πατήσεις φρένο σε πολύ καλή άσφαλτο ή στην άσφαλτο που έχει ξυστεί για να περάσει καινούρια. Εκεί είναι το τέλειο επίπεδο τριβής, πράγμα που δεν ξέρει το abs, και όταν πατήσεις φρένο πολύ απλά δεν έχεις φρένο!!! Το πάτησα στο λιμάνι του Πειραιά και παρά λίγο να την πατήσω χοντρά και για πλάκα!
Πάντως τόσα χρόνια με abs έχω βγάλει το συμπέρασμα ότι το abs δεν είναι για να μην τρακάρουμε το αυτοκίνητο αλλά να μην σκοτωνόμαστε εμείς. Με άλλα λόγια δηλαδή έχεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου εκεί που χωρίς θα ήσουν σε κανένα χωράφι ή σε καμιά μπαριέρα.
Έχω μπεί σε τυφλή δεξιά στροφή μετά την Μεγαλόπολη με 120 χλμ και πάνω στην στροφή και βλέποντας ότι η λωρίδα μικραίνει και οδηγεί στο αντιθετο ρεύμα της Εθνικής μπαίνει το abs και βγαίνω με το abs. To μοναδικό πράγμα που έχασα είναι 3 χρόνια απο την ζωή μου και τον θαυμασμό του συνεπιβάτη μου για αυτοκίνητο και οδηγό!
Μπορεί να μην σου συμβεί αλλά αν τύχη σώθηκες!!!
-
Ο χρήστης interland.gr έγραψε:
.....είναι το τέλειο επίπεδο τριβής, πράγμα που δεν ξέρει το abs, και όταν πατήσεις φρένο πολύ απλά δεν έχεις φρένο!!!...πάνω στην στροφή και βλέποντας ότι η λωρίδα μικραίνει και οδηγεί στο αντιθετο ρεύμα της Εθνικής μπαίνει το abs και βγαίνω με το abs.
Δεν κατάλαβα γιατί μπήκε το ABS σε δρόμο με πολύ καλή πρόσφυση. Αν απλά ξεπέρασες τις αντοχές των μηχανικών συστημάτων καλώς αλλά τότε και πάλι το φρενάρισμα θα ήταν ίδιο με το καλύτερο μέχρι τότε φρενάρισμα οπότε δε θα παραπονιόσουν!
Μόλις συνειδητοποιώ ότι τελικά το ABS ενώ λέμε ότι βοηθάει να φρενάρεις καλύτερα είναι σύστημα μείωσης της ικανότητας πέδησης! Απλά υποτίθεται ότι επεμβαίνει σε καταστάσεις που ο μέσος οδηγός θα πατούσε πιο πολύ φρένο από όσο χρειαζόταν.....
Γενικά στο ABS φρενάρουν όλες οι ρόδες με το φρενάρισμα της χειρότερης ρόδας γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσες να πας ίσια αν πχ οι αριστερές ρόδες που είναι σε στεγνό δρόμο φρενάρουν περισσότερο από τις δεξιές ρόδες που είναι σε γλιτσερό χαντάκι τότε στρίβεις αριστερά και κάνεις τετακέ ή τουμπάρεις. Αν αυτό δεν ισχύει διορθώστε με αλλά αν ισχύει όπως νομίζω, στο παράδειγμα θα μπορούσα να φρενάρω καλύτερα χωρίς ABS ακόμα και με μπλοκαρισμένες τις δεξιές ρόδες και το τμόνι στριμένο δεξιά!
Εκτιμώ το ABS, αναγνωρίζω ότι υπάρχουν μερικά καλύτερα από άλλα και τα πιο σύγχρονα γενικά είναι καλύτερα αλλά θέλω να σταθώ στο θέμα ABS και στροφή. Αν ισχύει η εντύπωσή μου από πιο πριν τότε όταν πατάμε φρένο και στρίβουμε ταυτόχρονα δεν φρενάρει και πολύ αν είμαστε κοντά στα όρια συνολικής πρόσφυσης οπότε είναι άχρηστο και αν δεν είμαστε κοντά στα όρια πρόσφυσης τότε είτε δεν φρενάρουμε και κάνουμε κατευθείαν και χωρίς κίνδυνο ελιγμό αποφυγής οπότε πάλι είναι άχρηστο είτε φρενάρουμε αν προλαβαίνουμε στην ευθεία και μετά ελιγμό οπότε και εδώ είναι άχρηστο. Βασικά το μόνο πλεονέκτημα είναι ότι αποφεύγεται το μπλοκάρισμα πανικού που δε θα μας επέτρεπε να κάνουμε κανέναν ελιγμό και ίσως φρενάρει λίγο στα πρώτα μέτρα μέχρι να στρίψουμε....Δε λέω ότι δεν είναι χρήσιμο και δεν σώζει κόσμο αλλά απογοητεύτηκα κάπως αφού αν μπορείς να κάνεις τον ελιγμό με ABS μάλλον μπορείς και χωρίς αυτό μέσα στα όρια πρόσφυσης των ελαστικών σου αν κρατηθείς και δεν φρενάρεις.....
Παρακαλώ διορθώστε με αν έχω παρανοήσει κάτι. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μόλις συνειδητοποιώ ότι τελικά το ABS ενώ λέμε ότι βοηθάει να φρενάρεις καλύτερα είναι σύστημα μείωσης της ικανότητας πέδησης!Δε νομίζω πως είναι σωστή ή (μάλλον) πλήρης αυτή η προσέγγιση...
Το ABS διορθώνει το μπλοκάρισμα των τροχών, κατά το οποίο έχουμε απώλεια πρόσφυσης. Μα από τη στιγμή που οι τροχοί χάνουν την πρόσφυση και αρχίζουν την ολίσθηση επί του οδοστρώματος, παύει και ο συντελεστής τριβής (κατά συνέπεια και η ικανότητα πέδησης) να είναι στο μέγιστο. Σωστά? -
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Μόλις συνειδητοποιώ ότι τελικά το ABS ενώ λέμε ότι βοηθάει να φρενάρεις καλύτερα είναι σύστημα μείωσης της ικανότητας πέδησης!
Μα από τη στιγμή που οι τροχοί χάνουν την πρόσφυση και αρχίζουν την ολίσθηση επί του οδοστρώματος, παύει και ο συντελεστής τριβής (κατά συνέπεια και η ικανότητα πέδησης) να είναι στο μέγιστο. Σωστά?
Ναι, σωστά αλλά το παράπονό μου είναι ότι το ABS ελαττώνει και το φρενάρισμα των τροχών που μπορεί να έχουν καλύτερη πρόσφυση προκειμένου να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην ευθεία.
Βέβαια αυτό το μειονέκτημα πρέπει να βελτιώνεται με τον συνδυασμό του ABS με εξελιγμένα συστήματα ESP που πλέον μπορούν να φρενάρουν (και όχι να μην φρενάρουν όπως κάνει τώρα το απλό ABS) επιλεκτικά κάποιον τροχό ώστε να διορθώνονται υπο- και υπερστροφές και να διατηρείται το αυτοκίνητο στην επιλεγμένη πορεία. Ακόμα και τότε όμως είναι απλή βελτίωση αφού αν υπάρχει πρόσφυση για να στρίβεις ενώ φρενάρεις συγχρόνως μάλλον δεν χρειάζεται να φρενάρεις και μπορείς να εκμεταλλευτείς το μέρος της πρόσφυσης του φρεναρίσματος σε πλευρική επιτάχυνση. Η βελτίωση όμως αυτή δεν καλύπτει αυτό το κενό του συστήματος που δεν ξεπερνιέται (φυσικοί νόμοι και όρια πρόσφυσης του ελαστικού...) αλλά αφορά κυρίως στο ζύγισμα και μπορεί να δράσει στον άξονα που έχει ακόμα πρόσφυση προκειμένου να περιορίσει την υπερβολή του άλλου άξονα που πλέον έχει χάσει την πρόσφυσή του. Πχ αν ο πίσω άξονας γλυστράει προς τα αριστερά σε μια δεξιά στροφή, δηλαδή υπερστροφική συμπεριφορά, μπορεί φρενάροντας την εμπρός αριστερή ρόδα που ακόμα κρατάει να μαζέψει τον αντίθετο άξονα που γλυστράει δημιουργώντας ροπή περιστροφής αντίθετη με την υπο εξέλιξη! Ο ίδιος χειρισμός διόρθωσης σε υποστροφή γίνεται φρενάροντας επιλεκτικά την πίσω εσωτερική ρόδα δημιουργώντας έτσι ροπή περιστροφής προς το εσωτερικό της στροφής! -
Πάνω που έλεγα ότι τα κατάλαβα... έρχεσαι και με μπερδεύεις περισσότερο...
το παράπονό μου είναι ότι το ABS ελαττώνει και το φρενάρισμα των τροχών που μπορεί να έχουν καλύτερη πρόσφυση προκειμένου να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην ευθεία.
Ας τα πάρουμε από την αρχή. Η δουλειά του ABS είναι να αποτρέπει το μπλοκάρισμα στους τροχούς. Τα νέα αυτοκίνητα που έχουν ξεχωριστούς αισθητήρες σε κάθε τροχό, φρενάρουν κάθε τροχό χωριστά, ανάλογα με την πρόσφυση του καθενός. Άρα, θεωρητικά, το ABS διατηρεί τον κάθε τροχό ένα σημείο πριν από την απώλεια πρόσφυσης (εντάξει, στην πράξη αυτό γίνεται μετά από την απώλεια πρόσφυσης και σε συγκεκριμένη συχνότητα). Αρα, αυτό που λες εσύ είναι μια λειτουργία εντελώς διαφορετική από αυτή του ABS. Μήπως συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα?
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Πάνω που έλεγα ότι τα κατάλαβα... έρχεσαι και με μπερδεύεις περισσότερο...Ναι είμαι πολύ καλός στο να σπέρνω αμφιβολίες! >φρενάρουν κάθε τροχό χωριστά, ανάλογα με την πρόσφυση του καθενός. Άρα, θεωρητικά, το ABS διατηρεί τον κάθε τροχό ένα σημείο πριν από την απώλεια πρόσφυσης.....
Ναι αυτή είναι η θεωρία και αυτό θα μπορούσε να το κάνει. Δεν το κάνει όμως! Αν όπως στο παράδειγμα που έχω πει πιο πριν οι δεξιές έχουν λιγότερη πρόσφυση και φρενάρουν λιγότερο από τις αριστερές η αριστερή μεριά φρενάρει περισσότερο άρα η δεξιά πάει πιο γρήγορα και έχουμε ροπή περιστροφής που θα στείλει το αυτοκίνητο αριστερά προς τους απέναντι ή θα κάνει τετακέ ή τουμπάρισμα. Αναγκαστικά λοιπόν στο απλό ABS όλες οι ρόδες φρενάρουν τόσο όσο η ρόδα με τη λιγότερη πρόσφυση.
Αρα, αυτό που λες εσύ είναι μια λειτουργία εντελώς διαφορετική από αυτή του ABS. Μήπως συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα?
Μα δεν συγκρίνω τίποτα, απλά ξεφεύγω λίγο στο θέμα βελτιώσεων των αδυναμιών του ABS. Αυτό που λέω είναι η λειτουργία του πιο προχωρημένου ESP που χρησιμοποιεί πολλά αισθητήρια επιταχύνσεων, τιμονιού, ABS κλπ προκειμένου να αντιληφθεί αλλά και να διορθώσει τη δυναμική ισορροπία-ζύγισμα του αυτοκινήτου. Τέτοιο ESP υπάρχει ήδη σε μερικά αυτοκίνητα και πχ είναι standard στα Smart Roadster!
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
.....είναι το τέλειο επίπεδο τριβής, πράγμα που δεν ξέρει το abs, και όταν πατήσεις φρένο πολύ απλά δεν έχεις φρένο!!!
...πάνω στην στροφή και βλέποντας ότι η λωρίδα μικραίνει και οδηγεί στο αντιθετο ρεύμα της Εθνικής μπαίνει το abs και βγαίνω με το abs.
Δεν κατάλαβα γιατί μπήκε το ABS σε δρόμο με πολύ καλή πρόσφυση. Αν απλά ξεπέρασες τις αντοχές των μηχανικών συστημάτων καλώς αλλά τότε και πάλι το φρενάρισμα θα ήταν ίδιο με το καλύτερο μέχρι τότε φρενάρισμα οπότε δε θα παραπονιόσουν!
Η λογική μου λέει ότι ο προγραματισμός του abs είναι βάσει της πρόσφισης των ελαστικών σε ένα μέσο είδος ασφάλτου. Οταν εσύ πάς και φρενάρεις σε ακραία πρόσφιση αυτό δεν το γνωρίζει και μπαίνει νωρίτερα. Από εκεί βγήκε και ο όρος ότι μπαίνει νωρίτερα το abs. Επίσης σε αυτό πρέπει να έχει βάση και το γεγονός ότι αναφέρετε ότι όταν αλλάζουμε λάστιχα με μεγαλύτερο πέλμα το abs γίνετε ποιο ευαίσθητο, γιατί μεγαλώνει η τριβή χωρίς επαναπρογραμματισμό του abs.
Αυτό είναι και το μεγαλύτερο παράπονο απο το αγαπημένο μου astra. Δεν έχει τα φρένα που θα ήθελα! -
Ο χρήστης interland.gr έγραψε:
.....είναι το τέλειο επίπεδο τριβής, πράγμα που δεν ξέρει το abs, και όταν πατήσεις φρένο πολύ απλά δεν έχεις φρένο!!!
Οταν εσύ πάς και φρενάρεις σε ακραία πρόσφιση αυτό δεν το γνωρίζει και μπαίνει νωρίτερα. Από εκεί βγήκε και ο όρος ότι μπαίνει νωρίτερα το abs.Η πρόσφυση και το επίπεδο τριβής δεν είναι κάτι που μπορεί να ελέγξει άμεσα το ABS παρά μόνο ίσως μέσω του ρυθμού επιβράδυνσης. Και πάλι όμως στην περίπτωση καλής πρόσφυσης, ίδιας για όλες τις ρόδες τότε θα μπει ελάχιστα πριν ή μόλις μπλοκάρουν επιτρέποντας, και όχι περιορίζοντας όπως εννοείς εσύ, την εκμετάλλευση της διαθέσιμης πρόσφυσης. Η ιδέα ότι μπαίνει νωρίτερα αναφέρεται μόνο για τις περιπτώσεις που η μία ή οι δύο ρόδες έχουν μειωμένη πρόσφυση και αναγκαστικά λόγω ABS φρενάρουν όλες οι ρόδες με την ικανότητα φρεναρίσματος της ρόδας με τη χειρότερη πρόσφυση.
To ABS ελέγχει αν γυρίζει η ρόδα και κοιτάει αν κινείται το αυτοκίνητο. Αν δεν γυρίζει η ρόδα ενώ κινείται το αυτοκίνητο σταματάει την επενέργεια του φρένου και τελικά κάνει το 'ρυθμικό' φρενάρισμα. Η διαφορές ποιότητας είναι το πόσο πριν ή αφού μπλοκάρει τελικά επενεργεί, ιδανικά θέλεις και ένα μικρό ποσοστό μπλοκαρίσματος μέχρι 15% ίσως. Πιθανόν είναι προγραμματισμένο να ενεργεί λίγο πριν μπλοκάρει ώστε με κάποιο λανθάνοντα χρόνο να συμπέσει με το μπλοκάρισμα. Στην περίπτωση της άριστης ασφάλτου τελικά δεν θα είχε μπλοκάρισμα αλλά το σύστημα ενεργεί λίγο πριν την μέγιστη προγραμματισμένη δυνατή πρόσφυση. Οπότε θα είχες ένα φρενάρισμα όσο καλό το πιο καλό μέχρι τότε. Το ίδιο θα μπορούσε να συμβαίνει και αν βάλεις καλύτερα λάστιχα δηλαδή να μη δεις βελτίωση αλλά όχι να δεις επιδείνωση. Δεν μπορώ να δικαιολογήσω την χειρότερη απόδοση σε καλύτερο δρόμο μήπως μπορείς εσύ να δικαιολογήσεις το σκεπτικό του ABS με βάση τον τρόπο λειτουργίας του? -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αν όπως στο παράδειγμα που έχω πει πιο πριν οι δεξιές έχουν λιγότερη πρόσφυση και φρενάρουν λιγότερο από τις αριστερές η αριστερή μεριά φρενάρει περισσότερο άρα η δεξιά πάει πιο γρήγορα και έχουμε ροπή περιστροφής που θα στείλει το αυτοκίνητο αριστερά προς τους απέναντι ή θα κάνει τετακέ ή τουμπάρισμα.Ας πούμε πως είναι έτσι. Και πως δεν θα συμβεί αυτό χωρίς καθόλου ABS ? (δηλ. γιατί το ABS είναι χειρότερο από το όχι-ABS στον τομέα αυτό ?)
Και λέω 'ας πούμε πως είναι έτσι' διότι έχω δει πολλά φιλμάκια με φρενάρισμα σε 2 διαφορετικές επιφάνειες και χωρίς ABS κάνει τετ-α-κε, ενώ με ABS φρενάρει κανονικά.
Οπότε ή τα μάτια μου με γελάνε ή κάτι δεν έχεις αντιληφθεί σωστά.
Αναγκαστικά λοιπόν στο απλό ABS όλες οι ρόδες φρενάρουν τόσο όσο η ρόδα με τη λιγότερη πρόσφυση.
Οχι, οι αισθητήρες είναι ανεξάρτητοι και όλες οι ρόδες φρενάρουν τόσο όσο (συν-πλην, και στο εύρος του συν-πλην είναι τυχόν διαφορές ποιότητας μεταξύ διαφορετικών συστημάτων ABS) να μην μπλοκάρουν, η κάθε μία με το δικό της συντελεστή πρόσφυσης.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αν όπως στο παράδειγμα που έχω πει πιο πριν οι δεξιές έχουν λιγότερη πρόσφυση και φρενάρουν λιγότερο από τις αριστερές η αριστερή μεριά φρενάρει περισσότερο άρα η δεξιά πάει πιο γρήγορα και έχουμε ροπή περιστροφής που θα στείλει το αυτοκίνητο αριστερά προς τους απέναντι ή θα κάνει τετακέ ή τουμπάρισμα.Ας πούμε πως είναι έτσι. Και πως δεν θα συμβεί αυτό χωρίς καθόλου ABS ? (δηλ. γιατί το ABS είναι χειρότερο από το όχι-ABS στον τομέα αυτό ?)
Δεν θα συμβεί αν είσαι προνοητικός και έμπειρος οδηγός και στρίψεις κατάλληλα και επαρκώς το τιμόνι σου προς τη μεριά με το χαμηλότερο συντελεστή τριβής. Εννοείται ότι αν κρατήσεις το τιμόνι σου ίσιο τότε έχασες.... Δε λέω πως είναι για όλους αλλά το έχω κάνει πολλές φορές σε φρενάρισμα μη πανικού και όταν οι διαφορές πρόσφυσης δεν είναι πολύ μεγάλες οπότε η ροπή περιστροφής όχι πολύ μεγάλη και απότομη. Επίσης αυτό συμβαίνει και με κακά φρένα σε παλιά αυτοκίνητα που πχ όταν φρενάρεις τραβάνε μονόπαντα, στρίβεις λιγάκι ανάλογα.... Άρα δε λέω ότι είναι χειρότερο από μη ABS απλά νομίζω ότι αρκετοί ικανοί οδηγοί βρίσκονται προ εκπλήξεως και μάλιστα δυσάρεστης. Εγώ τέτοια έκπληξη από ABS είχα με 30-40 χλμ μέσα στην πόλη σε στεγνό μάλιστα αλλά γλυστερό και με ανωμαλίες δεξιά δρόμο....>..... έχω δει πολλά φιλμάκια με φρενάρισμα σε 2 διαφορετικές επιφάνειες και χωρίς ABS κάνει τετ-α-κε, ενώ με ABS φρενάρει κανονικά.
Φρενάρει ίσια αλλά στα πόσα μέτρα? Αν δεξιά είναι πάγος μπορεί να μη σταματήσει ποτέ με το ABS.....(ακραίο παράδειγμα αλλά αποκαλύπτει τη διαφορά που εννοώ). Αντίθετα χωρίς ABS έχοντας επαρκή πρόσφυση από τις αριστερές ρόδες θα σταματήσεις σαφώς συντομότερα (με χειρισμούς στο τιμόνι κλπ).>Αναγκαστικά λοιπόν στο απλό ABS όλες οι ρόδες φρενάρουν τόσο όσο η ρόδα με τη λιγότερη πρόσφυση.
Οχι, οι αισθητήρες είναι ανεξάρτητοι και όλες οι ρόδες φρενάρουν τόσο όσο (συν-πλην, και στο εύρος του συν-πλην είναι τυχόν διαφορές ποιότητας μεταξύ διαφορετικών συστημάτων ABS) να μην μπλοκάρουν, η κάθε μία με το δικό της συντελεστή πρόσφυσης.
Μπορούν να το κάνουν αυτό που λες αλλά στο απλό ABS δεν το κάνουν. Γιατί δεν το κάνουν? Αν οι αριστερές φρενάρουν πιο πολύ επειδή είναι σε καλύτερο δρόμο από τις δεξιές που είναι στον γλυστερό τότε η δεξιά μεριά τείνει να πάει πιο γρήγορα από την αριστερή οπότε ή θα πρέπει να στρίψεις δεξιά για να πάς ίσια (και ισιώνεις όταν αφήνεις το φρένο για να μην πας στο χαντάκι) ή το αυτοκίνητο θα στρίψει μόνο του αριστερά. Για να πάει ίσια με το ABS πρέπει η δεξιά και η αριστερή πλευρά να φρενάρουν το ίδιο.>Οπότε ή τα μάτια μου με γελάνε ή κάτι δεν έχεις αντιληφθεί σωστά.
Πάλι λέω ότι μιλάω για την συγκεκριμένη περίπτωση. Αναγνωρίζω ότι τα πιο νέα ABS ίσως για μειωμένη πρόσφυση μίας ή δύο διαγώνιων ροδών ίσως είναι σε θέση να ζυγίσουν το (συνολικό ανά πλευρά) φρενάρισμα και να φρενάρουν ίσια αν και κάθε ρόδα φρενάρει με διαφορετική ένταση. Τα μάτια σου δε σε γελάνε και νομίζω ότι το έχω αντιληφθεί σωστά αλλά αυτά που λέω ισχύουν για τη συγκεκριμένη περίπτωση. Στη συγκεκριμένη αυτή περίπτωση με μειωμένη πρόσφυση σε 2 ρόδες της ίδιας πλευράς δεν βλέπω πώς μπορεί κάποιοα ABS να λειτουργήσει διαφορετικά. Νομίζεις ότι κάνω κάποιο λάθος στη σκέψη μου, πού?
-
Συγνώμη παιδιά αλλά δεν μπορώ να διαβάσω τα μηνύματα που είναι αρκετά πυκνά και θέλουν πολύ ώρα για να διαβαστούν. Εγώ δεν είμαι τεχνικός ούτε θέλω να γίνω και να εξηγήσω την ακριβή λειτουργία του abs. Εγώ είμαι ένας ταπεινός χρήστης του astra μου και βλέπω το αποτέλεσμα που είναι αυτό που ανέφερα ποιο πάνω.
Το αρχικό μήνυμα μου τα λέει όλα: Με το abs δεν αποφεύγεις το τρακαρισματάκι αλλά το μοιραίο τρακάρισμα.
Τώρα ένας φίλος που αγόρασε την 200 clk και έχει σαν δεύτερο το astraki του μου λεέι ότι δεν έχει καμία σχέση το ένα abs με το άλλο! Είναι ανάλογα τα φρένα και το χρήμα. Που να μπείς στο opel speed της φωτογραφίας παρακάτω και να κάνεις πως πατάς φρένο όπως στο astra. Θα χρειαστείς 3 ζώνες ασφαλείας για να μην βγείς απο το παρμπρίζ!!!Καλές μας βόλτες.
-
Ο χρήστης interland.gr έγραψε:
Τώρα ένας φίλος που αγόρασε την 200 clk και έχει σαν δεύτερο το astraki του μου λεέι ότι δεν έχει καμία σχέση το ένα abs με το άλλο! Είναι ανάλογα τα φρένα και το χρήμα. Που να μπείς στο opel speed της φωτογραφίας παρακάτω και να κάνεις πως πατάς φρένο όπως στο astra. Θα χρειαστείς 3 ζώνες ασφαλείας για να μην βγείς απο το παρμπρίζ!!!Μα αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με τη λειτουργία του ABS αυτή καθαυτή αλλά περισσότερο με το μέγεθος των δίσκων, τα υλικά τριβής και το πόσο καλά σχεδιασμένο είναι το σύστημα συνολικά.
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Τώρα ένας φίλος που αγόρασε την 200 clk και έχει σαν δεύτερο το astraki του μου λεέι ότι δεν έχει καμία σχέση το ένα abs με το άλλο! Είναι ανάλογα τα φρένα και το χρήμα. Που να μπείς στο opel speed της φωτογραφίας παρακάτω και να κάνεις πως πατάς φρένο όπως στο astra. Θα χρειαστείς 3 ζώνες ασφαλείας για να μην βγείς απο το παρμπρίζ!!!
Μα αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με τη λειτουργία του ABS αυτή καθαυτή αλλά περισσότερο με το μέγεθος των δίσκων, τα υλικά τριβής και το πόσο καλά σχεδιασμένο είναι το σύστημα συνολικά.
Συμφωνώ με αυτό που λές. Και επειδή δεν μπορούμε να απαιτούμε τα μηχανικά μέρη ενός αυτοκινήτου με 4πλασια αξία ας απαιτήσουμε ένα abs που να πιάνει λίγο ποιο αργά. Όσοι έχουν astra (και όχι μόνο) με καταλαβαίνουν.
(Βάλτε στον standard εξοπλισμό του νέου astra 4 δισκόφρενα και πάψτε να ασχολείστε με μεταφορικά έξοδα!!!) -
Σε Βεκτρα Β (2000) ανάβει το λαμπάκι του ABS και σταματάει να λειτουργεί όταν έχει υψηλές θερμοκρασίες (καλοκαίρι). Αντίθετα το Χειμώνα ανάβει σπάνια. Το διαγνωστικό έδειξε cpu. Θέλω να ρωτήσω αν υπάρχει πιθανότητα να ευθύνεται κάποια ασφάλεια στο χώρο του κινητήρα?
-
Σου ανάβει ΚΑΙ τον χειμώνα;
-
Το χειμώνα ανάβει σπάνια. Συνήθως μία φορά την εβδομάδα. Πολλές φορές σβήνει κιόλας. Τώρα που ζέστανε όμως μου κάνει καθημερινή επίσκεψη. Τον Ιούλιο που για μερικές μέρες έπεσε η θερμοκρασία έκανε 3 μέρες για να ανάψει. Ούτε η ΕΜΥ να ήταν.
-
Τι εννοείς πολλές φορές σβήνει κιόλας;
Η βλάβη που σου βγάζει το διαγνωστικό είναι για τον εγκέφαλο του abs;
Πρόβλημα ABS