-
Επειδή έχει παραγίνει το παραμύθι με την τετραδιεύθυνση των Honda, θα θυμίσω ότι το πρώτο αυτοκίνητο που είχε πίσω ανάρτηση με χαρακτηριστικά παθητικής τετραδιεύθυνσης ήταν το FIAT 128. Αυτό το παραδέχεται ακόμα κι ο φανατικός χοντάκιας L.J.K. Setright.
Και τα γόνατα McPherson, στην πραγματικότητα είναι αντιγραφή προπολεμικής πατέντας της Fiat.
Μπορεί για λόγους μείωσης του κόστους παραγωγής και της τιμής πώλησης, καθώς και λόγω των προβλημάτων που ταλάνιζαν την Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία τη δεκαετία του '70, το 128 να είχε προβλήματα ποιότητας κατασκευής και ηλεκτρολογικών, αλλά είχε επάνω του πάρα πολλές καινοτομίες.
Α, Μάκη, θα σε λυπήσω, αλλά η πίσω ανάρτηση του 128 έριχνε πολλές μπάτσες στην 5 συνδέσμων της 190άρας Merc. Ο λόγος ήταν ότι οι Γερμανοί ΔΕΝ ασχολούνταν να κάνουν το αμάξι να στρίβει σωστά. Τα ανέθεταν στον... AMG. Κι επίσης, κάτι που πάει σε ιαπωνόφιλους και γερμανόφιλους:
Οι εταιρείες αυτές έχουν τη φιλοσοφία 'σχεδιάζω αμάξωμα και αναρτήσεις έτσι ώστε, για να στρίψει σωστά, να θέλει χαμήλωμα και σκληρά αμορτισέρ/ελατήρια' (οπότε βέβαια κάθε τόσο θες φυσιοθεραπευτή και οδοντίατρο για να σου βάλει καινούργια σφραγίσματα).
Οι Γάλλοι όμως ακολουθούν άλλη προσέγγιση και απλά κάνουν το αυτοκίνητο να στρίβει, χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Γι'αυτό και οι πιο πολλοί σαξοραλλάκηδες που χαμήλωσαν τα αυτοκίνητά τους κάνανε τελικά μαλακία, καθώς χτυπιούνται σαν το φραπόγαλο χωρίς να στρίβουν καλύτερα.
Μπορεί το πρώτο και τελευταίο μεταπολεμικό Γαλλικό υπεραυτοκίνητο να ήταν η Facel Vega Facel II με τον Chrysler Hemi και το Torqueflite επάνω, αλλά τα Γαλλικά έχουν παράδοση στο στρίψιμο. Και μετά έρχονται τα Ιταλικά.
Όσον αφορά τα... υπεραυτοκίνητα που έβγαζαν οι Ιάπωνες στη δεκαετία του '80, μην πω τίποτα τώρα... Πέρνανε τα ανεκδιήγητα Toyota Crown και Datsun Bluebird, τα παραφουσκώνανε, τα χαμηλώνανε μέχρι του σημείου να σκουπίζουν την άσφαλτο απ'ό,τι σκουπίδι είχε επάνω της (πεταμένα κουτάκια αναψυκτικών, τσιγάρων, προφυλακτικά, φείγ-βολάν κλπ), τα σκληραίνανε με 'αναρτήσεις' φτιαγμένες από γρανίτη, τα διακοσμούσαν με τρόπο που μάλλον ενέπνευσε τους δικούς μας Αθίγγανους και σου τα πουλούσαν για... 'σπορ λιμουζίνες'. Μην ξεράσογλου. Αφήστε τον εσωτερικό τους διάκοσμο που θύμιζε φτηνιάρικη Ελληνική βιντεοταινία του '84-'86 ή, ακόμα χειρότερα, 'έπιπλα κουζίνας' της Βιοξύλ...
Σέβομαι απόλυτα τα MX-5, MR-2, Mid-4 (που αμφιβάλλω αν οι περισσότεροι το θυμούνται), RX-7, RX-8, S2000, Civic Type-R, NSX, 240Z, 200SX (πολύ καλό αυτοκίνητο), 350Z, Supra, Celica, αλλά μην τρελαθούμε κιόλας.
Αλήθεια, έχει κανείς την αυταπάτη ότι ένας γνήσιος (δηλαδή με οδηγική παιδεία και ικανότητα να κατανοήσει τον λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε το όχημα που οδηγεί) ιδιοκτήτης Ferrari, Lamborghini, Facel-Vega, Deltona, 2002 Turbo, Alfasud, GTA, GTV, 131 Abarth, Alpine 110, 5 Turbo/GT Turbo, Clio Williams/Sport/V6, 205 GTI κλπ θα ασχοληθεί έστω και για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου με τους 'fast and furious' χοντατογιοτοντατσουνάκηδες που θα κοκορεύονται για το πόσο εύκολα τον πατάνε όποτε γουστάρουν; Και μόνο που βλέπει τις φτερούγες, τα φλουό χρωματάκια, τα νέον, τα λάστιχα-φλούδες και όλες τις καγκουριές αμέσως λέει μέσα του ότι έχει να κάνει με υπανθρώπους και συνεχίζει την πορεία του ακάθεκτος.
Α, και ο Μάκης έχει δίκιο όταν λέει 'βρες πραγματικό μπεεμεδάκια και θα σου φύγει το σκατό'. Η μάνα ενός παλιού μου φίλου, με 2002tii συχνά-πυκνά έκανε όλη τη διαδρομή Καλλιθέα-Σούνιο με το πλάι, παντού τελειωμένη, με τους τέσσερεις τροχούς να τσιρίζουν και μέσα ήμασταν τρεις βλαμμένοι μπόμπιρες που την τσιγκλάγαμε να χώσει κι άλλο.
Επίσης, θα ήθελα όσοι απαντήσουν να μην μου φέρουν για... 'παράδειγμα' τον παρουσιαστή του Top Gear. Ο 'κύριος' αυτός έχει καταστρέψει πολλές φορές μοναδικά, εξαίσια, ιστορικά αυτοκίνητα, μόνο και μόνο για να δείξει ότι είναι... χεράς στους Βρετανούς κάγκουρες, και οι ιδιοκτήτες τους ακόμα να δουν αποζημίωση από τους συντελεστές του θιάσου που λέγεται Top Gear. Το ξέρουμε το ποιόν του Τιφφ Νήντελ, τα κατορθώματά του μας είναι γνωστά.
Και κάτι ακόμη. Όσοι απαντήσουν να έχουν υπόψιν ότι εδώ δεν είμαστε Max Power.
-
Επειδή έχει παραγίνει το παραμύθι με την τετραδιεύθυνση των Honda, θα θυμίσω ότι το πρώτο αυτοκίνητο που είχε πίσω ανάρτηση με χαρακτηριστικά παθητικής τετραδιεύθυνσης ήταν το FIAT 128. Αυτό το παραδέχεται ακόμα κι ο φανατικός χοντάκιας L.J.K. Setright.
Και τα γόνατα McPherson, στην πραγματικότητα είναι αντιγραφή προπολεμικής πατέντας της Fiat.
Μπορεί για λόγους μείωσης του κόστους παραγωγής και της τιμής πώλησης, καθώς και λόγω των προβλημάτων που ταλάνιζαν την Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία τη δεκαετία του '70, το 128 να είχε προβλήματα ποιότητας κατασκευής και ηλεκτρολογικών, αλλά είχε επάνω του πάρα πολλές καινοτομίες.
Α, Μάκη, θα σε λυπήσω, αλλά η πίσω ανάρτηση του 128 έριχνε πολλές μπάτσες στην 5 συνδέσμων της 190άρας Merc. Ο λόγος ήταν ότι οι Γερμανοί ΔΕΝ ασχολούνταν να κάνουν το αμάξι να στρίβει σωστά. Τα ανέθεταν στον... AMG. Κι επίσης, κάτι που πάει σε ιαπωνόφιλους και γερμανόφιλους:
Οι εταιρείες αυτές έχουν τη φιλοσοφία 'σχεδιάζω αμάξωμα και αναρτήσεις έτσι ώστε, για να στρίψει σωστά, να θέλει χαμήλωμα και σκληρά αμορτισέρ/ελατήρια' (οπότε βέβαια κάθε τόσο θες φυσιοθεραπευτή και οδοντίατρο για να σου βάλει καινούργια σφραγίσματα).
Οι Γάλλοι όμως ακολουθούν άλλη προσέγγιση και απλά κάνουν το αυτοκίνητο να στρίβει, χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Γι'αυτό και οι πιο πολλοί σαξοραλλάκηδες που χαμήλωσαν τα αυτοκίνητά τους κάνανε τελικά μαλακία, καθώς χτυπιούνται σαν το φραπόγαλο χωρίς να στρίβουν καλύτερα.
Μπορεί το πρώτο και τελευταίο μεταπολεμικό Γαλλικό υπεραυτοκίνητο να ήταν η Facel Vega Facel II με τον Chrysler Hemi και το Torqueflite επάνω, αλλά τα Γαλλικά έχουν παράδοση στο στρίψιμο. Και μετά έρχονται τα Ιταλικά.
Όσον αφορά τα... υπεραυτοκίνητα που έβγαζαν οι Ιάπωνες στη δεκαετία του '80, μην πω τίποτα τώρα... Πέρνανε τα ανεκδιήγητα Toyota Crown και Datsun Bluebird, τα παραφουσκώνανε, τα χαμηλώνανε μέχρι του σημείου να σκουπίζουν την άσφαλτο απ'ό,τι σκουπίδι είχε επάνω της (πεταμένα κουτάκια αναψυκτικών, τσιγάρων, προφυλακτικά, φείγ-βολάν κλπ), τα σκληραίνανε με 'αναρτήσεις' φτιαγμένες από γρανίτη, τα διακοσμούσαν με τρόπο που μάλλον ενέπνευσε τους δικούς μας Αθίγγανους και σου τα πουλούσαν για... 'σπορ λιμουζίνες'. Μην ξεράσογλου. Αφήστε τον εσωτερικό τους διάκοσμο που θύμιζε φτηνιάρικη Ελληνική βιντεοταινία του '84-'86 ή, ακόμα χειρότερα, 'έπιπλα κουζίνας' της Βιοξύλ...
Σέβομαι απόλυτα τα MX-5, MR-2, Mid-4 (που αμφιβάλλω αν οι περισσότεροι το θυμούνται), RX-7, RX-8, S2000, Civic Type-R, NSX, 240Z, 200SX (πολύ καλό αυτοκίνητο), 350Z, Supra, Celica, αλλά μην τρελαθούμε κιόλας.
Αλήθεια, έχει κανείς την αυταπάτη ότι ένας γνήσιος (δηλαδή με οδηγική παιδεία και ικανότητα να κατανοήσει τον λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε το όχημα που οδηγεί) ιδιοκτήτης Ferrari, Lamborghini, Facel-Vega, Deltona, 2002 Turbo, Alfasud, GTA, GTV, 131 Abarth, Alpine 110, 5 Turbo/GT Turbo, Clio Williams/Sport/V6, 205 GTI κλπ θα ασχοληθεί έστω και για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου με τους 'fast and furious' χοντατογιοτοντατσουνάκηδες που θα κοκορεύονται για το πόσο εύκολα τον πατάνε όποτε γουστάρουν; Και μόνο που βλέπει τις φτερούγες, τα φλουό χρωματάκια, τα νέον, τα λάστιχα-φλούδες και όλες τις καγκουριές αμέσως λέει μέσα του ότι έχει να κάνει με υπανθρώπους και συνεχίζει την πορεία του ακάθεκτος.
Α, και ο Μάκης έχει δίκιο όταν λέει 'βρες πραγματικό μπεεμεδάκια και θα σου φύγει το σκατό'. Η μάνα ενός παλιού μου φίλου, με 2002tii συχνά-πυκνά έκανε όλη τη διαδρομή Καλλιθέα-Σούνιο με το πλάι, παντού τελειωμένη, με τους τέσσερεις τροχούς να τσιρίζουν και μέσα ήμασταν τρεις βλαμμένοι μπόμπιρες που την τσιγκλάγαμε να χώσει κι άλλο.
Επίσης, θα ήθελα όσοι απαντήσουν να μην μου φέρουν για... 'παράδειγμα' τον παρουσιαστή του Top Gear. Ο 'κύριος' αυτός έχει καταστρέψει πολλές φορές μοναδικά, εξαίσια, ιστορικά αυτοκίνητα, μόνο και μόνο για να δείξει ότι είναι... χεράς στους Βρετανούς κάγκουρες, και οι ιδιοκτήτες τους ακόμα να δουν αποζημίωση από τους συντελεστές του θιάσου που λέγεται Top Gear. Το ξέρουμε το ποιόν του Τιφφ Νήντελ, τα κατορθώματά του μας είναι γνωστά.
Και κάτι ακόμη. Όσοι απαντήσουν να έχουν υπόψιν ότι εδώ δεν είμαστε Max Power.
-
-
Ό,τι και να κάνουν οι ιάπωνες το αυτοκίνητο αυτό θα μου θυμίζει πάντα ...Corvette!
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ό,τι και να κάνουν οι ιάπωνες το αυτοκίνητο αυτό θα μου θυμίζει πάντα ...Corvette!Μπορεί να βάζει φωτιές, αλλά σχεδιαστικά...ατσούμπαλο
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ό,τι και να κάνουν οι ιάπωνες το αυτοκίνητο αυτό θα μου θυμίζει πάντα ...Corvette!μα...είναι εντελώς ανάποδο από την Κορβέτ. Η κορβέτα έχει τεράστιο καπό και πολύ μικρό πορτ-μπαγκάζ, το Χόντα το αντίθετο, λογικό βέβαια αφού πρέπει κάπου να χωρέσει και το μοτέρ...
Σπύρος
-
Εδω υπαρχει ενα βιντεο του νεου Type-R και του NSX-R.
http://www.racingflix.com/getvideo.asp?v=728 (ειναι 27,4ΜΒ)Δε θα σχολιασω, γιατι θα χαρακτηριστω 'μη αντικειμενικος'
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Εδω υπαρχει ενα βιντεο του νεου Type-R και του NSX-R.
http://www.racingflix.com/getvideo.asp?v=728 (ειναι 27,4ΜΒ)Δε θα σχολιασω, γιατι θα χαρακτηριστω 'μη αντικειμενικος'
Αν μπορεις σχολιασε το λιγο, οσο πιο αντικειμενικα γινεται για εμας που εχουμε μια απλη ISDN 128 και θα παρει μια ωρα να το κατεβασω.
Thanx -
Μετά τη χθεσινή λασποβροχή που μου΄κανε κόκκινο τ'αμάξι (κάτι σε κεραμιδί ένα πράγμα), πήγα σήμερα στο βενζινάδικο να το πλύνω και να βάλω και λίγο μίγμα νερού/απορρυπαντικού στους καθαριστήρες.
Κι εκεί που περίμενα, έρχεται ένα 'δε σπάει/δε χαλάει/δε στρίβει' Datsun αγροτικό για ανεφοδιασμό.
Προσθέστε και 'δεν παίρνει μπρος'. Δέκα λεπτά παιδευόταν με τη μίζα ο τύπος μέχρι να πάρει μπροστά το χρέπι. Και για σκουριές... Άλλο πράμα.
-
Κριμα που δεν εχω ψηφιακη...να τραβουσα μια Lancia(αυτοκινητο-για-ενθουσιωδεις-και-συνειδητοποιημενους-ιταλοφιλους κλπ) σε αισχρη κατασταση.
Και δεν ηταν αγροτικο.Κριμα επισης που πριν χρονια δεν ειχα φωτογραφησει στην Ακαδημιας Rolls Royce μπαλωμενη με σπρευ.
Παλι τα ιδια θ'αρχισουμε?
-
Κι εγώ χθες είδα Mercedes με πίσω φανάρια από Ford Escort Mk. 3, αν είναι ποτέ δυνατόν.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Μετά τη χθεσινή λασποβροχή που μου΄κανε κόκκινο τ'αμάξι (κάτι σε κεραμιδί ένα πράγμα), πήγα σήμερα στο βενζινάδικο να το πλύνω και να βάλω και λίγο μίγμα νερού/απορρυπαντικού στους καθαριστήρες.Κι εκεί που περίμενα, έρχεται ένα 'δε σπάει/δε χαλάει/δε στρίβει' Datsun αγροτικό για ανεφοδιασμό.
Προσθέστε και 'δεν παίρνει μπρος'. Δέκα λεπτά παιδευόταν με τη μίζα ο τύπος μέχρι να πάρει μπροστά το χρέπι. Και για σκουριές... Άλλο πράμα.
Το να πάθεις αυτό που περιγράφεις ακόμη και με ένα RX8 σύγουρα θα περάσει απαρατήρητο. Το να το όμως πάθεις με BMW καλύτερα να μη βρίσκεσαι μέσα στο αυτοκίνητο. Αν τώρα το πάθεις με Mercedes σου το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να την παρατήσεις και να την κάνεις ΑΜΕΣΩΣ μη και σε πάρει κανείς χαμπάρι, γιατί τότε θα γελάσει και ο κάθε πικραμένος
-
Ο χρήστης frogy έγραψε:
Εδω υπαρχει ενα βιντεο του νεου Type-R και του NSX-R.
http://www.racingflix.com/getvideo.asp?v=728 (ειναι 27,4ΜΒ)Δε θα σχολιασω, γιατι θα χαρακτηριστω 'μη αντικειμενικος'
Αν μπορεις σχολιασε το λιγο, οσο πιο αντικειμενικα γινεται για εμας που εχουμε μια απλη ISDN 128 και θα παρει μια ωρα να το κατεβασω.
ThanxΜε λιγα λογια το CTR το χαρακτηριζουν 'καλο', ενω για το αλλο λενε οτι μεν ειναι γρηγορο, αλλα απεναντι στον ανταγωνισμο ειναι δυσκολα τα πραγαμτα, λενε οτι χρειαζεται αμεση αλλαγη.
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Εδω υπαρχει ενα βιντεο του νεου Type-R και του NSX-R.
http://www.racingflix.com/getvideo.asp?v=728 (ειναι 27,4ΜΒ)Δε θα σχολιασω, γιατι θα χαρακτηριστω 'μη αντικειμενικος'
Αν μπορεις σχολιασε το λιγο, οσο πιο αντικειμενικα γινεται για εμας που εχουμε μια απλη ISDN 128 και θα παρει μια ωρα να το κατεβασω.
ThanxΜε λιγα λογια το CTR το χαρακτηριζουν 'καλο', ενω για το αλλο λενε οτι μεν ειναι γρηγορο, αλλα απεναντι στον ανταγωνισμο ειναι δυσκολα τα πραγαμτα, λενε οτι χρειαζεται αμεση αλλαγη.
-
Το βιντεο ειναι του topgear?
Το ιδιο λενε κι εκει.. -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
skullone
Πολυ ωραια μας τα λες, αλλα ο Νο 1 γιαπωνεζακιας δεν σε καταλαβε!
Για να δουμε οι υπολοιποι!Εγώ είμαι ο Νο 1 γιαπωνεζακιας?
Να γινω ο Νο 2 ?????? αλλά πειράζει που θέλω ενα Α4 18ΤQUATRO
-
Ο χρήστης alfasud έγραψε:
Για να βαλουμε τα πραγματα στην θεση τους!
.........Ο πινακας τριζει σε καθε ανωμαλια (ακριβως οπως η Αλφασουν μου!) και εδω στην Σουηδια δεν μιλαμε για Ελληνικη ασφαλτο, αλλα η ποιοτητα οδοστροματος ειναι πολυ καλη!......Eνσταση...!!!!!!!!!!!
Σε αλλο post σου μου ελεγες οτι οτι ασφαλτος εκει ειναι πολυ αγρια και αναγκαζεσαι να αλλαζεις λαστιχα καθε 15000 χλμ .... ,και λογο αυτου το avensis εκανε υπερβολικο θορυβο σε τετοιο σημειο που ο αγοραστης του το επεστρεψε στην toyota....εδω μας λες αλλα για την ποιοτητα του δρομου .. τι ισχύει τελικά??? -
Ο χρήστης GFON έγραψε:
Για να βαλουμε τα πραγματα στην θεση τους!
.........Ο πινακας τριζει σε καθε ανωμαλια (ακριβως οπως η Αλφασουν μου!) και εδω στην Σουηδια δεν μιλαμε για Ελληνικη ασφαλτο, αλλα η ποιοτητα οδοστροματος ειναι πολυ καλη!......Eνσταση...!!!!!!!!!!!
Σε αλλο post σου μου ελεγες οτι οτι ασφαλτος εκει ειναι πολυ αγρια και αναγκαζεσαι να αλλαζεις λαστιχα καθε 15000 χλμ .... ,και λογο αυτου το avensis εκανε υπερβολικο θορυβο σε τετοιο σημειο που ο αγοραστης του το επεστρεψε στην toyota....εδω μας λες αλλα για την ποιοτητα του δρομου .. τι ισχύει τελικά???Απορρίπτεται!
Ο Σπύρος προφανώς με τη λέξη 'άγρια' εννοούσε την υφή της ασφάλτου (φαντάσου σμυριδόπανο) και όχι λακούβες. Και η άγρια υφή δεν μπορεί να προκαλέσει τριγμούς, αφού απορροφάται από τα ελαστικά, παράγοντας απλώς θόρυβο κύλισης.
-
Απορρίπτεται!
Ο Σπύρος προφανώς με τη λέξη 'άγρια' εννοούσε την υφή της ασφάλτου (φαντάσου σμυριδόπανο) και όχι λακούβες. Και η άγρια υφή δεν μπορεί να προκαλέσει τριγμούς, αφού απορροφάται από τα ελαστικά, παράγοντας απλώς θόρυβο κύλισης.
[/quote]
παει η ενσταση μου ....ουαααααααα!!!!!
-
Με προλαβε ο Κυαν
Φαινεται σαν σμυριδοπανο, γυαλιζει ακριβως ετσι μεσα της!τελεια τριβη, εδω ειναι πανηγυρι σκετο για αυτους που στριβουν σβελτα!
Τρυπες δεν υπαρχουν!!!!!Και αυτες που υπαρχουν ειναι γιατι γινονται εργα και ειναι σημειωμενες με φθωριζων χρωμα!
Σπυρος
Γιαπωνέζοι και...οι άλλοι