-
Το περασμένο καλοκαίρι που βρισκόμουν Ελλάδα συζητούσα με κάποιους φιλούς για τον γενικότερο τομέα σε ότι έχει σχεση με βελτιώσεις αυτοκινήτων. Όπως γνωρίζουμε οι περισσότεροι υπάρχουν οι εξής τρόποι εξέλιξης της ιπποδύναμης ένος αυτοκινήτου.
α) Με υπετροφοδοσία, Turbocharging
β) Με βελτίωση του κινητήρα εσωτερικά με αλλαγή κεφαλών-εκκεντροφώρων κτλ με προυπόθεση την ατμοσφαιρική βελτίωση του κινητήρα.
γ) Με αλλαγή κινητήρα.
δ) Όλα τα παραπάνωΣε ότι αφορά το (γ) έχω μια 'γκρίζα' εικόνα για ότι ισχύει στην Ελλάδα και αυτό διότι όπως είναι γνωστό η φορολογία των αυτοκινήτων(Τέλη κυκλοφορίας, δασμοί κτλ) είναι άμεσα συνεδεμένα με την ατμοσφαιρική χωρητικότητα του κινητήρα. Αρκετά χρόνια πριν αν θυμάμαι καλά το Ελλήνικο κράτος απαγόρευε ρητά τις 'αλλαγές' κινητήρων με μεγαλύτερους κινητήρες με την προυπόθεση ότι όλες οι μετατροπές θα πρέπει αναφερθούν και τα νέα φορολογικά στοιχεία των αυτοκινήτων όπως ΤΚ και τεκμήρια θα υπολογίζονταν με τα νέα στοιχεία του κινητήρα(εφόσων είναι μεγαλύτερα). Το τρελό την υπόθεσης είναι πως το 'δίκαιο' Ελληνικό κράτος δεν αναγνώριζε την αλλαγή κινητήρα με μικρότερο διότι υποστήριζαν οτι τα φορολογικά στοιχεία του κινητήρα υπολογίζονται με βάση τον μεγαλύτερο κινητήρα, ειτε του καινούργιου είτε του παλίου. Δηλαδή και την πίτα έτοιμη και τον σκύλο χωρτάτο.
Άπο οτι όμως γνωρίζω με τον ίδιο σεβασμό που το Ελληνικό κράτος δείχνει, δείχνουμε και εμείς το ανάλογο . Είναι γεγονός οτι υπάρχουν αρκετοί που έχουν 'αλλάξει' τον κινητήρα τους με μεγαλύτερο και υπάρχου ορισμένοι βελιωτές που πχ μετατρέπουν BMW 316 σε Μ3 με αλλαγή μοτερ η μετατρoπή Ford Escort σε COSWORTH.
Οι ερωτήσεις που έχω για το Forum είναι οι εξής
-
Τι ισχύει σήμερα στην Ελληνική νομοθεσία σχετικά με 'αλλαγές' κινητήρων;
-
Υπάρχει έλεγχος του serial number της μηχανής κατά τον έλεγχο των ΚΤΕΟ;
-
Ολοι αυτοί με τα αλλαγμένα μοτέρ ειναι παράνομοι οι νόμιμοι;
-
-
Το περασμένο καλοκαίρι που βρισκόμουν Ελλάδα συζητούσα με κάποιους φιλούς για τον γενικότερο τομέα σε ότι έχει σχεση με βελτιώσεις αυτοκινήτων. Όπως γνωρίζουμε οι περισσότεροι υπάρχουν οι εξής τρόποι εξέλιξης της ιπποδύναμης ένος αυτοκινήτου.
α) Με υπετροφοδοσία, Turbocharging
β) Με βελτίωση του κινητήρα εσωτερικά με αλλαγή κεφαλών-εκκεντροφώρων κτλ με προυπόθεση την ατμοσφαιρική βελτίωση του κινητήρα.
γ) Με αλλαγή κινητήρα.
δ) Όλα τα παραπάνωΣε ότι αφορά το (γ) έχω μια 'γκρίζα' εικόνα για ότι ισχύει στην Ελλάδα και αυτό διότι όπως είναι γνωστό η φορολογία των αυτοκινήτων(Τέλη κυκλοφορίας, δασμοί κτλ) είναι άμεσα συνεδεμένα με την ατμοσφαιρική χωρητικότητα του κινητήρα. Αρκετά χρόνια πριν αν θυμάμαι καλά το Ελλήνικο κράτος απαγόρευε ρητά τις 'αλλαγές' κινητήρων με μεγαλύτερους κινητήρες με την προυπόθεση ότι όλες οι μετατροπές θα πρέπει αναφερθούν και τα νέα φορολογικά στοιχεία των αυτοκινήτων όπως ΤΚ και τεκμήρια θα υπολογίζονταν με τα νέα στοιχεία του κινητήρα(εφόσων είναι μεγαλύτερα). Το τρελό την υπόθεσης είναι πως το 'δίκαιο' Ελληνικό κράτος δεν αναγνώριζε την αλλαγή κινητήρα με μικρότερο διότι υποστήριζαν οτι τα φορολογικά στοιχεία του κινητήρα υπολογίζονται με βάση τον μεγαλύτερο κινητήρα, ειτε του καινούργιου είτε του παλίου. Δηλαδή και την πίτα έτοιμη και τον σκύλο χωρτάτο.
Άπο οτι όμως γνωρίζω με τον ίδιο σεβασμό που το Ελληνικό κράτος δείχνει, δείχνουμε και εμείς το ανάλογο . Είναι γεγονός οτι υπάρχουν αρκετοί που έχουν 'αλλάξει' τον κινητήρα τους με μεγαλύτερο και υπάρχου ορισμένοι βελιωτές που πχ μετατρέπουν BMW 316 σε Μ3 με αλλαγή μοτερ η μετατρoπή Ford Escort σε COSWORTH.
Οι ερωτήσεις που έχω για το Forum είναι οι εξής
-
Τι ισχύει σήμερα στην Ελληνική νομοθεσία σχετικά με 'αλλαγές' κινητήρων;
-
Υπάρχει έλεγχος του serial number της μηχανής κατά τον έλεγχο των ΚΤΕΟ;
-
Ολοι αυτοί με τα αλλαγμένα μοτέρ ειναι παράνομοι οι νόμιμοι;
-
-
Το περασμένο καλοκαίρι που βρισκόμουν Ελλάδα συζητούσα με κάποιους φιλούς για τον γενικότερο τομέα σε ότι έχει σχεση με βελτιώσεις αυτοκινήτων. Όπως γνωρίζουμε οι περισσότεροι υπάρχουν οι εξής τρόποι εξέλιξης της ιπποδύναμης ένος αυτοκινήτου.
α) Με υπετροφοδοσία, Turbocharging
β) Με βελτίωση του κινητήρα εσωτερικά με αλλαγή κεφαλών-εκκεντροφώρων κτλ με προυπόθεση την ατμοσφαιρική βελτίωση του κινητήρα.
γ) Με αλλαγή κινητήρα.
δ) Όλα τα παραπάνωΣε ότι αφορά το (γ) έχω μια 'γκρίζα' εικόνα για ότι ισχύει στην Ελλάδα και αυτό διότι όπως είναι γνωστό η φορολογία των αυτοκινήτων(Τέλη κυκλοφορίας, δασμοί κτλ) είναι άμεσα συνεδεμένα με την ατμοσφαιρική χωρητικότητα του κινητήρα. Αρκετά χρόνια πριν αν θυμάμαι καλά το Ελλήνικο κράτος απαγόρευε ρητά τις 'αλλαγές' κινητήρων με μεγαλύτερους κινητήρες με την προυπόθεση ότι όλες οι μετατροπές θα πρέπει αναφερθούν και τα νέα φορολογικά στοιχεία των αυτοκινήτων όπως ΤΚ και τεκμήρια θα υπολογίζονταν με τα νέα στοιχεία του κινητήρα(εφόσων είναι μεγαλύτερα). Το τρελό την υπόθεσης είναι πως το 'δίκαιο' Ελληνικό κράτος δεν αναγνώριζε την αλλαγή κινητήρα με μικρότερο διότι υποστήριζαν οτι τα φορολογικά στοιχεία του κινητήρα υπολογίζονται με βάση τον μεγαλύτερο κινητήρα, ειτε του καινούργιου είτε του παλίου. Δηλαδή και την πίτα έτοιμη και τον σκύλο χωρτάτο.
Άπο οτι όμως γνωρίζω με τον ίδιο σεβασμό που το Ελληνικό κράτος δείχνει, δείχνουμε και εμείς το ανάλογο . Είναι γεγονός οτι υπάρχουν αρκετοί που έχουν 'αλλάξει' τον κινητήρα τους με μεγαλύτερο και υπάρχου ορισμένοι βελιωτές που πχ μετατρέπουν BMW 316 σε Μ3 με αλλαγή μοτερ η μετατρoπή Ford Escort σε COSWORTH.
Οι ερωτήσεις που έχω για το Forum είναι οι εξής
-
Τι ισχύει σήμερα στην Ελληνική νομοθεσία σχετικά με 'αλλαγές' κινητήρων;
-
Υπάρχει έλεγχος του serial number της μηχανής κατά τον έλεγχο των ΚΤΕΟ;
-
Ολοι αυτοί με τα αλλαγμένα μοτέρ ειναι παράνομοι οι νόμιμοι;
-
-
εχω την εντυπωση πως αν θες να αλλαξεις κινητηρα μπορεις να το κανεις μονο αν ο νεος δεν υπερβαινει τα 200 κ.εκ απο τον παλιο και μονο αν ειχε ή εχει κυκλοφορησει το μοντελο μαμα.
δηαλαδη αν εχεις ενα 1586κ.εκ μπορεις να το πας σε 1786κ.εκ
ολα τα παραπανω με επιφυλαξη
-
1.Nομιζω μεχρι 200κ.εκ. επιπλεον επιτρεπεται η αλλαγη με προυποθεση να υπαρχει μοντελο του αμαξιου με αυτα τα κυβικα .
2.Εχω περασει τρεις φορες ΚΤΕΟ (δυο το δικο μου ,μια ενος θειου μου) και παντα ελενχαν τον αριθμο μηχανης και πλαισιου.Μαλιστα μια φορα στον Ισθο της Κορινθου με ειχε σταματησει συνεργαιο της Τροχαιας και μου ζητησε να δει,μετα τα κλασσικα διπλωμα/αδεια/ασφαλεια, τον αριθμο της μηχανης .Ευτηχως για μενα καποιος τους φωναξε οτι εγινε ενα τρακαρισμα
και πρεπει να πανε να βοηθησουν, γιατι η μηχανη ειχε αλλαχθει και ειχε διαφορετικα νουμερα απο την αδεια κυκλοφοριας και μου ειπαν να φυγω.
3.Αν ειναι δηλωμενα ειναι νομιμοι αν οχι ειναι παρανομοι,νομιζω παντως οτι ειναι λιγοι αυτοι που τα δηλωνουν(αυξημενα τελη ,τιμολογιο αγορας κινητηρα,τιμολογιο τοποθετησης απο μηχανικο ,γραφειοκρατεια ειναι οι πιο συνηθης δικαιολογιες). -
Ο χρήστης citastak έγραψε:
εχω την εντυπωση πως αν θες να αλλαξεις κινητηρα μπορεις να το κανεις μονο αν ο νεος δεν υπερβαινει τα 200 κ.εκ απο τον παλιο και μονο αν ειχε ή εχει κυκλοφορησει το μοντελο μαμα.δηλαδη αν εχεις ενα 1586κ.εκ μπορεις να το πας σε 1786κ.εκ
ολα τα παραπανω με επιφυλαξη
Νομίζω επιτρέπεται μέχρι 25% παραπάνω σε κυβισμό και εφόσον όπως λες το μοντέλο είχε κυκλοφορήσει και με αυτόν τον κινητήρα. (εκτός αν το και μπορεί να γίνει ή)
Αν ισχύουν όλα αυτά τα Golf που από 1050 γίνονταν 1800 ή οι 316 σε 325 κλπ δεν πρέπει να μπορούν να κυκλοφορήσουν νόμιμα.... Δηλ η 316 μπορεί να γίνει μέχρι 320 αλλά πρέπει να αρχίσεις με 320 για να φτάσεις στην 325.... Μήπως θεωρείται ότι έκανες πχ αλλαγή από 1,6 σε 2,0 και μετα από 2,0 σε 2,5 οπότε περνάει για νόμιμο? -
Εγω διαβασα σε ΠΡΟΣΦΑΤΟ τευχος περιοδικου βελτιωσεων (για την ακριβεια νομιζω οτι ηταν το ενθετο του Drive) οτι ΔΕΝ ισχυει πια οπυτε το +200 ουτε το +25%, και εγω για αυτα ηξερα. Τι να πω ρε παιδια, εγω ειχα παει στο υπουργειο και ειχα ρωτησει τον γενικο διευθυντη της τεχνικης υπηρεσιας ΚΤΕΟ τι ισχυει, και η απαντηση ηταν 'Δεν ξερω αλλα αμα ρωτησεις εξω σε αυτους τους διεκπεραιωτες θα ξερουν να σου πουν'....
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Εγω διαβασα σε ΠΡΟΣΦΑΤΟ τευχος περιοδικου βελτιωσεων (για την ακριβεια νομιζω οτι ηταν το ενθετο του Drive) οτι ΔΕΝ ισχυει πια οπυτε το +200 ουτε το +25%, και εγω για αυτα ηξερα. Τι να πω ρε παιδια, εγω ειχα παει στο υπουργειο και ειχα ρωτησει τον γενικο διευθυντη της τεχνικης υπηρεσιας ΚΤΕΟ τι ισχυει, και η απαντηση ηταν 'Δεν ξερω αλλα αμα ρωτησεις εξω σε αυτους τους διεκπεραιωτες θα ξερουν να σου πουν'....kacey
Βάση με αυτά που λές μπήκα στο SITE του Υπουργείου μεταφορών. Δεν αναφέρεται πουθενά κανένας περιορισμός για αλλαγή μηχανής. Αυτά που ανάφερες αναφέρονται στο http://www.taxiclub.gr/mixanologiko/tax ... giko_3.htm
και ισχύουν μόνο για 'απαχαραχτηρισμένα' ταριφατζίδικα-ταξί.Επίσης κάποιος είχε κάνει την εξής ερώτηση.
http://www.autotriti.gr/_mail/qa_show.asp?cid=10274
http://www.yme.gov.gr/mot/greek/press_o ... i_kinitira
-
Λοιπον, ισως να βγαλαμε μια ακρη....
Επεσε στα χερια μου η αιτηση που κανεις για αλλαγη μοτερ. Θα την βρειτε εδω:http://www.kozani.gr/poliths/���% ... khsM82.htm
Aν την διαβασετε, θα δειτε οτι στο σημειο 10) παραγραφος η) λεει οτι ο μηχανικος που κανει την μελετη πρεπει να πιστοποιησει οτι το καινουριο μοτερ ειναι λιγοτερο απο +25% κυβικα αλλα ΚΑΙ λιγοτερο απο +25% ιπποδυναμη απο οτι το παλιο, αλλα οτι αυτο χρειαζεται να πιστοποιηθει στην περίπτωση που ο νέος κινητήρας δεν προβλέπεται σαν εναλλακτικός στην τεχνική βιβλιογραφία του εργοστασίου κατασκευής, δηλαδη αν το συγκεκριμενο μοτερ ΔΕΝ εμπαινε στο συγκεκριμενο μοντελο. Ως συμπερασμα βγαζω οτι σε περιπτωση οπου το μοντελο του αυτοκινητου μας εβγαινε απο το εργοστασιο με το μοτερ που θελουμε να βαλουμε, τοτε ΔΕΝ εχουμε περιορισμο.
Για να βρουμε τωρα μια καλη 316 Ε36 και κανα μοτερακι Μ3....
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
... Τι να πω ρε παιδια, εγω ειχα παει στο υπουργειο και ειχα ρωτησει τον γενικο διευθυντη της τεχνικης υπηρεσιας ΚΤΕΟ τι ισχυει, και η απαντηση ηταν 'Δεν ξερω αλλα αμα ρωτησεις εξω σε αυτους τους διεκπεραιωτες θα ξερουν να σου πουν'....Δεν το βάζεις και στα 'Ανέκδοτα' , από τα πιο ωραία που έχω διαβάσει!!!
Τι ισχύει σχετικά με μετατροπες αυτοκινήτων στην Ελλάδα;