-
Ειμαι νεος οδηγος (δεν εχω το διπλωμα ουτε ενα χρονο),χωρις τεχνικη πειρα στα αυτοκινητα.Το Σεπτεμβρη αγορασα το πρωτο μου αμαξι,ενα καινουριο Ford Fiesta 1.6 Trend.To αμαξι απο τα 1300 χλμ περιπου (ισως και νωριτερα)αρχισε να παρουσιαζει καποια προβληματα(αρχισαν να πεφτουν οι σταθμες των υγρων για τα φρενα και για το τιμονι).Στην αρχη απευθυνθηκα στο μαγαζι απο οπου το αγορασα
(Δ. ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ - Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ & ΣΙΑ ΟΕ ΘΗΒΩΝ 248)και μου ειπαν οτι θα πρεπει να κοιταω τις σταθμες οταν ο κινητηρας εχει ζεσταθει,για να εχουν ζεσταθει αναλογως και τα υγρα.ΟΜΩΣ μετα απο μερικες μερες καθως διαβαζα το βιβλιο του αυτοκινητου,ειδα οτι ανεφερε πως η μετρηση των παραπανω υγρων θα πρεπει να γινεται με κρυο κινητηρα!!Εν τω μεταξυ,οι σταθμες ειχαν πεσει κι αλλο,οποτε ξαναπαω στο μαγαζι και τοτε δεχονται να μου κλεισουν ενα ραντεβου στο συνεργειο για ενα ελεγχο.Πηγαινοντας στο συνεργειο,ο τεχνικος που κοιταξε εκεινη τη στιγμη το αμαξι,συμπληρωσε τα υγρα αλλα μου ειπε οτι εχω διαρροη και με παρεπεμψε σε αλλο συνεργειο.Την επομενη μερα πηγα στο συνεργειο της
AUTOLINK AE ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ 36 & ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΖΗ, ΑΘΗΝΑ.Οταν μετα απο καποιες μερες παρελαβα το αμαξι,ρωτησα τον τεχνικο τι ειχε το αμαξι και μου απαντησε :'Διαρροη στα φρενα,στο τιμονι και τον κινητηρα'!!!!(για τον κινητηρα δεν ειμαι 100% σιγουρος γιατι θυμαμαι οτι μου ειπε οτι ειχε 3 διαρροες και απο την εκπληξη δε θυμαμαι καλα.Παντως σιγουρα μου ειπε οτι ειχε 3 διαρροες)
Οπως ειναι φυσικο,τα πηρα γιατι υποτιθεται οτι η Φορντ ειναι αξιοπιστη εταιρεια και αυτος ηταν ο κυριος λογος που πηρα το συγκεκριμενο αμαξι!Για να μην τρεχω συνεχεια στα συνεργεια!Τα χειροτερα ομως τωρα ξεκινουσαν!Την επομενη ακριβως μερα παρατηρησα μια σταμπα κατω απο το αμαξι!Το μετακινω και βλεπω οτι η σταμπα ηταν φρεσκια και εμοιαζε με υγρα τιμονιου!(ειχε αυτο το κοκκινωπο χρωμα).Το παιρνω αμεσως και παω πισω στην AUTOLINK.Το λεω στο μηχανικο,ο οποιος το ανεβαζει για να το κοιταξει.Δεν διαπιστωνει καμια διαρροη.Του λεω να κοιταξει τα υγρα του τιμονιου(τα οποια απο το max ειχαν πεσει στο min!)και μου ειπε οτι μαλλον επειδη οι 2 δεικτες ειναι κοντα,εκαναν λαθος την προηγουμενη μερα και το γεμισαν μεχρι το min!!! Το ξαναγεμισε και μου ειπε οτι ειμαι ενταξει.
Παρολα αυτα,το αμαξι συνεχισε να αφηνει σταμπες καθε μερα,κατι το οποιο δεν το εκανε πριν το παω στο επισημο συνεργειο της Ford!
Eτσι λοιπον,μετα απο μερικες μερες κι ενω η σταθμη του τιμονιου ειχε φτασει παλι στο min,ξαναπηγα στο ΧΑΛΒΑΤΖΗ.Αφου τους εξηγησα την κατασταση,μου ειπαν οτι θα το παρουν αυτοι το αμαξι και θα το φτιαξουν και μου εγγυηθηκαν προσωπικα οτι δε θα ξαναεχω κανενα προβλημα.Την επομενη μερα που πηγα να το παραλαβω,ρωτησα τι ειχε το αμαξι και εχανε τοσο πολυ και μου ειπε οτι οι τεχνικοι δεν ειχαν σφιξει το κολλαρο,με αποτελεσμα να χανει απο εκει!(Αν ειναι δυνατον!!!)Ωστοσο μου ειπε οτι αλλαξανε ξανα ολο το συστημα (προφανως εννοουσε την αντλια; )και οτι τωρα το αμαξι δε θα ξαναπαρουσιασει τιποτα.
**ΕΛΑ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΑΚΟΜΑ ΧΑΝΕΙ ΥΓΡΑ!!!**Βεβαια χανει πιο αργα αλλα το θεμα ειναι οτι ο δεικτης κοντευει να φτασει το min και δεν περασαν 3 εβδομαδες ακομα απο το τελευταιο σερβις!Επισης,ακουγεται ενας θορυβος απο τα φρενα σαν ζορισμα οταν το αμαξι βρισκεται σε δρομο με αυξημενη κλιση (οχι ομως υπερβολικα αυξημενη).Φυσικα το να ξαναπαω το αμαξι για φτιαξιμο δε μου φαινεται καλη ιδεα γιατι το αμαξι εχει μολις 2800χλμ και εχει παει περισσοτερες φορες στο συνεργειο απο αμαξια φιλων μου που τα εχουν 5-6 χρονια!
Αυτο που θελω να ρωτησω ειναι το **τι μπορω να κανω;Μπορω να ζητησω αντικατασταση του αμαξιου ή επιστροφη των χρηματων;Θα πρεπει να κινηθω νομικα;**Καθε βοηθεια και αποψη ειναι ευπροσδεκτη.Συγγνωμη για το εξαιρετικα μεγαλο ποστ αλλα θελησα να γινει κατανοητο το τι εχει συμβει μεχρι τωρα.
-
Ειμαι νεος οδηγος (δεν εχω το διπλωμα ουτε ενα χρονο),χωρις τεχνικη πειρα στα αυτοκινητα.Το Σεπτεμβρη αγορασα το πρωτο μου αμαξι,ενα καινουριο Ford Fiesta 1.6 Trend.To αμαξι απο τα 1300 χλμ περιπου (ισως και νωριτερα)αρχισε να παρουσιαζει καποια προβληματα(αρχισαν να πεφτουν οι σταθμες των υγρων για τα φρενα και για το τιμονι).Στην αρχη απευθυνθηκα στο μαγαζι απο οπου το αγορασα
(Δ. ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ - Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ & ΣΙΑ ΟΕ ΘΗΒΩΝ 248)και μου ειπαν οτι θα πρεπει να κοιταω τις σταθμες οταν ο κινητηρας εχει ζεσταθει,για να εχουν ζεσταθει αναλογως και τα υγρα.ΟΜΩΣ μετα απο μερικες μερες καθως διαβαζα το βιβλιο του αυτοκινητου,ειδα οτι ανεφερε πως η μετρηση των παραπανω υγρων θα πρεπει να γινεται με κρυο κινητηρα!!Εν τω μεταξυ,οι σταθμες ειχαν πεσει κι αλλο,οποτε ξαναπαω στο μαγαζι και τοτε δεχονται να μου κλεισουν ενα ραντεβου στο συνεργειο για ενα ελεγχο.Πηγαινοντας στο συνεργειο,ο τεχνικος που κοιταξε εκεινη τη στιγμη το αμαξι,συμπληρωσε τα υγρα αλλα μου ειπε οτι εχω διαρροη και με παρεπεμψε σε αλλο συνεργειο.Την επομενη μερα πηγα στο συνεργειο της
AUTOLINK AE ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ 36 & ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΖΗ, ΑΘΗΝΑ.Οταν μετα απο καποιες μερες παρελαβα το αμαξι,ρωτησα τον τεχνικο τι ειχε το αμαξι και μου απαντησε :'Διαρροη στα φρενα,στο τιμονι και τον κινητηρα'!!!!(για τον κινητηρα δεν ειμαι 100% σιγουρος γιατι θυμαμαι οτι μου ειπε οτι ειχε 3 διαρροες και απο την εκπληξη δε θυμαμαι καλα.Παντως σιγουρα μου ειπε οτι ειχε 3 διαρροες)
Οπως ειναι φυσικο,τα πηρα γιατι υποτιθεται οτι η Φορντ ειναι αξιοπιστη εταιρεια και αυτος ηταν ο κυριος λογος που πηρα το συγκεκριμενο αμαξι!Για να μην τρεχω συνεχεια στα συνεργεια!Τα χειροτερα ομως τωρα ξεκινουσαν!Την επομενη ακριβως μερα παρατηρησα μια σταμπα κατω απο το αμαξι!Το μετακινω και βλεπω οτι η σταμπα ηταν φρεσκια και εμοιαζε με υγρα τιμονιου!(ειχε αυτο το κοκκινωπο χρωμα).Το παιρνω αμεσως και παω πισω στην AUTOLINK.Το λεω στο μηχανικο,ο οποιος το ανεβαζει για να το κοιταξει.Δεν διαπιστωνει καμια διαρροη.Του λεω να κοιταξει τα υγρα του τιμονιου(τα οποια απο το max ειχαν πεσει στο min!)και μου ειπε οτι μαλλον επειδη οι 2 δεικτες ειναι κοντα,εκαναν λαθος την προηγουμενη μερα και το γεμισαν μεχρι το min!!! Το ξαναγεμισε και μου ειπε οτι ειμαι ενταξει.
Παρολα αυτα,το αμαξι συνεχισε να αφηνει σταμπες καθε μερα,κατι το οποιο δεν το εκανε πριν το παω στο επισημο συνεργειο της Ford!
Eτσι λοιπον,μετα απο μερικες μερες κι ενω η σταθμη του τιμονιου ειχε φτασει παλι στο min,ξαναπηγα στο ΧΑΛΒΑΤΖΗ.Αφου τους εξηγησα την κατασταση,μου ειπαν οτι θα το παρουν αυτοι το αμαξι και θα το φτιαξουν και μου εγγυηθηκαν προσωπικα οτι δε θα ξαναεχω κανενα προβλημα.Την επομενη μερα που πηγα να το παραλαβω,ρωτησα τι ειχε το αμαξι και εχανε τοσο πολυ και μου ειπε οτι οι τεχνικοι δεν ειχαν σφιξει το κολλαρο,με αποτελεσμα να χανει απο εκει!(Αν ειναι δυνατον!!!)Ωστοσο μου ειπε οτι αλλαξανε ξανα ολο το συστημα (προφανως εννοουσε την αντλια; )και οτι τωρα το αμαξι δε θα ξαναπαρουσιασει τιποτα.
**ΕΛΑ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΑΚΟΜΑ ΧΑΝΕΙ ΥΓΡΑ!!!**Βεβαια χανει πιο αργα αλλα το θεμα ειναι οτι ο δεικτης κοντευει να φτασει το min και δεν περασαν 3 εβδομαδες ακομα απο το τελευταιο σερβις!Επισης,ακουγεται ενας θορυβος απο τα φρενα σαν ζορισμα οταν το αμαξι βρισκεται σε δρομο με αυξημενη κλιση (οχι ομως υπερβολικα αυξημενη).Φυσικα το να ξαναπαω το αμαξι για φτιαξιμο δε μου φαινεται καλη ιδεα γιατι το αμαξι εχει μολις 2800χλμ και εχει παει περισσοτερες φορες στο συνεργειο απο αμαξια φιλων μου που τα εχουν 5-6 χρονια!
Αυτο που θελω να ρωτησω ειναι το **τι μπορω να κανω;Μπορω να ζητησω αντικατασταση του αμαξιου ή επιστροφη των χρηματων;Θα πρεπει να κινηθω νομικα;**Καθε βοηθεια και αποψη ειναι ευπροσδεκτη.Συγγνωμη για το εξαιρετικα μεγαλο ποστ αλλα θελησα να γινει κατανοητο το τι εχει συμβει μεχρι τωρα.
-
Ειμαι νεος οδηγος (δεν εχω το διπλωμα ουτε ενα χρονο),χωρις τεχνικη πειρα στα αυτοκινητα.Το Σεπτεμβρη αγορασα το πρωτο μου αμαξι,ενα καινουριο Ford Fiesta 1.6 Trend.To αμαξι απο τα 1300 χλμ περιπου (ισως και νωριτερα)αρχισε να παρουσιαζει καποια προβληματα(αρχισαν να πεφτουν οι σταθμες των υγρων για τα φρενα και για το τιμονι).Στην αρχη απευθυνθηκα στο μαγαζι απο οπου το αγορασα
(Δ. ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ - Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ & ΣΙΑ ΟΕ ΘΗΒΩΝ 248)και μου ειπαν οτι θα πρεπει να κοιταω τις σταθμες οταν ο κινητηρας εχει ζεσταθει,για να εχουν ζεσταθει αναλογως και τα υγρα.ΟΜΩΣ μετα απο μερικες μερες καθως διαβαζα το βιβλιο του αυτοκινητου,ειδα οτι ανεφερε πως η μετρηση των παραπανω υγρων θα πρεπει να γινεται με κρυο κινητηρα!!Εν τω μεταξυ,οι σταθμες ειχαν πεσει κι αλλο,οποτε ξαναπαω στο μαγαζι και τοτε δεχονται να μου κλεισουν ενα ραντεβου στο συνεργειο για ενα ελεγχο.Πηγαινοντας στο συνεργειο,ο τεχνικος που κοιταξε εκεινη τη στιγμη το αμαξι,συμπληρωσε τα υγρα αλλα μου ειπε οτι εχω διαρροη και με παρεπεμψε σε αλλο συνεργειο.Την επομενη μερα πηγα στο συνεργειο της
AUTOLINK AE ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ 36 & ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΖΗ, ΑΘΗΝΑ.Οταν μετα απο καποιες μερες παρελαβα το αμαξι,ρωτησα τον τεχνικο τι ειχε το αμαξι και μου απαντησε :'Διαρροη στα φρενα,στο τιμονι και τον κινητηρα'!!!!(για τον κινητηρα δεν ειμαι 100% σιγουρος γιατι θυμαμαι οτι μου ειπε οτι ειχε 3 διαρροες και απο την εκπληξη δε θυμαμαι καλα.Παντως σιγουρα μου ειπε οτι ειχε 3 διαρροες)
Οπως ειναι φυσικο,τα πηρα γιατι υποτιθεται οτι η Φορντ ειναι αξιοπιστη εταιρεια και αυτος ηταν ο κυριος λογος που πηρα το συγκεκριμενο αμαξι!Για να μην τρεχω συνεχεια στα συνεργεια!Τα χειροτερα ομως τωρα ξεκινουσαν!Την επομενη ακριβως μερα παρατηρησα μια σταμπα κατω απο το αμαξι!Το μετακινω και βλεπω οτι η σταμπα ηταν φρεσκια και εμοιαζε με υγρα τιμονιου!(ειχε αυτο το κοκκινωπο χρωμα).Το παιρνω αμεσως και παω πισω στην AUTOLINK.Το λεω στο μηχανικο,ο οποιος το ανεβαζει για να το κοιταξει.Δεν διαπιστωνει καμια διαρροη.Του λεω να κοιταξει τα υγρα του τιμονιου(τα οποια απο το max ειχαν πεσει στο min!)και μου ειπε οτι μαλλον επειδη οι 2 δεικτες ειναι κοντα,εκαναν λαθος την προηγουμενη μερα και το γεμισαν μεχρι το min!!! Το ξαναγεμισε και μου ειπε οτι ειμαι ενταξει.
Παρολα αυτα,το αμαξι συνεχισε να αφηνει σταμπες καθε μερα,κατι το οποιο δεν το εκανε πριν το παω στο επισημο συνεργειο της Ford!
Eτσι λοιπον,μετα απο μερικες μερες κι ενω η σταθμη του τιμονιου ειχε φτασει παλι στο min,ξαναπηγα στο ΧΑΛΒΑΤΖΗ.Αφου τους εξηγησα την κατασταση,μου ειπαν οτι θα το παρουν αυτοι το αμαξι και θα το φτιαξουν και μου εγγυηθηκαν προσωπικα οτι δε θα ξαναεχω κανενα προβλημα.Την επομενη μερα που πηγα να το παραλαβω,ρωτησα τι ειχε το αμαξι και εχανε τοσο πολυ και μου ειπε οτι οι τεχνικοι δεν ειχαν σφιξει το κολλαρο,με αποτελεσμα να χανει απο εκει!(Αν ειναι δυνατον!!!)Ωστοσο μου ειπε οτι αλλαξανε ξανα ολο το συστημα (προφανως εννοουσε την αντλια; )και οτι τωρα το αμαξι δε θα ξαναπαρουσιασει τιποτα.
**ΕΛΑ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΑΚΟΜΑ ΧΑΝΕΙ ΥΓΡΑ!!!**Βεβαια χανει πιο αργα αλλα το θεμα ειναι οτι ο δεικτης κοντευει να φτασει το min και δεν περασαν 3 εβδομαδες ακομα απο το τελευταιο σερβις!Επισης,ακουγεται ενας θορυβος απο τα φρενα σαν ζορισμα οταν το αμαξι βρισκεται σε δρομο με αυξημενη κλιση (οχι ομως υπερβολικα αυξημενη).Φυσικα το να ξαναπαω το αμαξι για φτιαξιμο δε μου φαινεται καλη ιδεα γιατι το αμαξι εχει μολις 2800χλμ και εχει παει περισσοτερες φορες στο συνεργειο απο αμαξια φιλων μου που τα εχουν 5-6 χρονια!
Αυτο που θελω να ρωτησω ειναι το **τι μπορω να κανω;Μπορω να ζητησω αντικατασταση του αμαξιου ή επιστροφη των χρηματων;Θα πρεπει να κινηθω νομικα;**Καθε βοηθεια και αποψη ειναι ευπροσδεκτη.Συγγνωμη για το εξαιρετικα μεγαλο ποστ αλλα θελησα να γινει κατανοητο το τι εχει συμβει μεχρι τωρα.
-
Φίλε μου καταρχάς την συμπάθειά μου για τα προβλήματά σου.
Δεν υπάρχει περίπτωση να δεχτεί η εταιρία αντικατάσταση του αυτοκινήτου. Ούτε και πρόκειται να δικαιωθείς αν το κυνηγήσεις νομικά, γι'αυτό ξέχασέ το. Λυπάμαι που το λέω έτσι στεγνά, και καταλαβαίνω την πίκρα σου με ένα καινούργιο (και, κατά τεκμήριο αξιόπιστο) αυτοκίνητο. Δυστυχώς 'αυτά συμβαίνουν').
Το πιθανότερο είναι το πρόβλημα να οφείλεται σε ελλατωματικά εξαρτήματα και, αν εμφανιστούν και σε άλλα αυτοκίνητα πλην του δικού σου, θα προκαλέσουν κάποια μίνι ανάκληση, σιωπηρή ή επίσημη.
Τον dealer που λες τον ξέρω, δεν είναι μακρυά από το σπίτι μου. Δεν έχω γνώμη γι'αυτόν ούτε για το συνεργείο, έχω να πω όμως ότι, τουλάχιστον εναντίον του συνεργείου **μπορείς **και **πρέπει **να κινηθείς, τουλάχιστον με τη μορφή μιας επίσημης επιστολής διαμαρτυρίας στη Ford. Ρώτησε και κάποιον δικηγόρο, για το αν μπορείς να υποστηρίξεις ότι κινδύνευσε η ζωή ή η περιουσία σου με τις κακοτεχνίες που οφείλονται στο συνεργείο. Ό,τι κάνεις πάντως να το κάνεις τεκμηριωμένα και ψύχραιμα και η γνώμη μου είναι ότι μπορεί να αποζημιωθείς για την ταλαιπωρία τουλάχιστον.
Πέραν αυτού, κοίτα να βρεις κάποιο καλό συνεργείο, με όνομα και παράδοση στα Ford (εξουσιοδοτημένο βέβαια στην περίπτωσή σου) και πήγαινε εκεί το αυτοκίνητο να το φτιάξουν μια και καλή. Μετέφερέ τους και όλο το ιστορικό και ζήτα τους να κάνουν έναν γενικότερο έλεγχο. Τα τιμολόγια κράτησέ τα για πιθανή νομική διεκδίκηση.
Εύχομαι ειλικρινά το καλύτερο
-
Δεν προσδοκω να δεχτει η εταιρεια να μου αλλαξει αυτοκινητο **αλλα να αναγκαστει.**Σιγουρα θα μου φερουν αντιρρησεις και θα μου κανουν τη ζωη δυσκολη αλλα παρολα αυτα διαβασα και στο Ιντερνετ για αντικαταστασεις αυτοκινητων απο την Peugeot ( νομιζω στην Αγγλια ) κι ενας γνωστος μου με πληροφορησε οτι ενας συναδελφος του στη δουλεια αντιμετωπισε παρομοια προβληματα με ενα Focus και οτι του το αλλαξανε γιατι σταματησε να τους πληρωνει τις δοσεις και μαζι με το δικηγορο του τους απειλησε με αγωγη.Θα προσπαθησω να μαθω περισσοτερα και θα σας πω.Παντως η Φορντ διαφημιζει οτι εαν ο αγοραστης δεν μεινει ικανοποιημενος απο το αμαξι του,τοτε μπορει να το επιστρεψει εντος 30 ημερων απο την ημερομηνια αγορας και να παρει πισω τα λεφτα του.Μιας και η βλαβη υπηρχει απο την αρχη,ισως μπορεσω να βασιστω εκει και μαζι με καποιο δικηγορο να μπορεσω να εχω καποιο θετικο αποτελεσμα.
-
Υπαρχει καποια κοινοτηκη οδηγια που να καλυπτει τετοια πραγματα;
Στις ΗΠΑ εχουμε πολιτειακους νομους που καλυπτουν κατι περπτωσεις.
http://www.yourlemonlawrights.com/state_laws/california.htm#Lemon-Laws
Νικος
-
Ισως να μπορεις να στηριχτεις στο γεγονος οτι εχουν προβλημα τα φρενα και το τιμονι, πραγμα που ειναι ακρως επικινδυνο. Αν δεν μπορουν να αποδειξουν οτι οι βλαβες εχουν διορθωθει 100% (πχ αν μετα απο επανειλλημενες προσπαθειες τα προβληματα συνεχιζουν), τοτε ισως να μπορεις να ζητησεις αλλαγη του αυτοκινητου. Γενικα δεν συμβαινει κατι τετοιο, αλλα τουλαχιστον πρεπει να στειλεις μια επιστολη στην Ford ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ, και μετα και στην Ford Europe.
-
Sorry αλλά δεν έχω πολύ χρόνο αλλά πάρε αυτά τα ολίγα. Ό,τι θες ρώτα για περισσότερες λεπτομέρειες
Ο αγοραστής και ανεξάρτητα από οποιαδήποτε υπαιτιότητα του πωλητή έχει δικαίωμα να ζητήσει κατ' επιλογή την αναστροφή της πώλησης ή **τη μείωση του τιμήματος **ή **την αντικατάσταση του πράγματος με άλλο χωρίς ελάττωμα **.
**ΠΡΟΣΟΧΗ Ι ** θα επιλέξεις με την αγωγή σου ή το εξώδικό σου ΕΝΑ από τα παραπάνω να διεκδικήσεις γιατί αλλιώς η αγωγή σου θα είναι απορριπτέα ως μη νόμιμη, λόγω διαζευκτικής ασκήσεως των παραπάνω αξιώσεων, γιατί δεν επιτρέπεται κατά νόμο, καθόσον πρόκειται για αξιώσεις, οι οποίες συρρέουν διαζευτικώς και η μια των οποίων αποκλείει την άλλη. Μπορείς να διατυπώσεις το αίτημά σου και 'δι' εξωδίκου μονομερούς απευθυντέας καί ατύπου δηλώσεως βουλήσεως' (δηλ μια εξώδικη επιστολή). Η δήλωση είναι αμετάβλητη και δεν επιδέχεται αίρεση ή προθεσμία. Εάν ο πωλητής δεν αποδεχθεί για σποιοδήποτε λόγο την κατά τα άνω επιλογή (αντικστάσταση, αναστροφή, μείωση του τιμήματος), ο αγοραστής πρέπει να εγείρει αγωγή με την οποία εκθέτοντας τα πραγματικά γεγονότα επί των οποίων στηρίζει το δικαίωμά του να ζητήσει να αναγνωριστεί από το Δικαστήριο ότι συνέτρεχε νόμιμος λόγος που άσκησε τη δήλωσή του (π.χ. περί αναστροφής ή περί αντικστάστασης) ζητώντας συγχρόνως να υποχρωθεί ο πωλητής να του επιστρέψει το τίμημα ή να του παραδώσει άλλο πράγμα μη ελαττωματικό αν έχει ασκήσει το δικαίωμα αναστροφής ή της αντικατάστασης του πράγματος, αντίστοιχα. Σκέψου καλά τί θες από τα παραπάνω και διεκδικησέ το. Είπαμε ΕΝΑ (1) από αυτά : δηλ α)τα λεφτά σου πίσω? (με τόκο+έξοδα πώλησης+δαπάνες που έκανες για το αυτοκίνητο, φυσικά επιστρέφοντας το αυτοκίνητο+ ωφελήματα που είχες από αυτό)=την αναστροφή της πώλησης β)τη μείωση του τιμήματος ? γ) την αντικατάσταση του πράγματος με άλλο χωρίς ελάττωμα ?(και εδώ πρέπει να επιστρέψεις τα λεγόμενα ωφελήματα αλλά και δικαιούσαι τα έξοδα και τις δαπάνες που έκανες για το αυτοκίνητο που επιστρέφεις)
**ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΙΙ **Οι σχετικές αγωγές για αναστροφή ή μείωση του τιμήματος ή αντικατάσταση ή αποζημίωση υπόκεινται σε παραγραφή, η οποία επί κινητών **είναι έξι μηνών **και αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Κινήσου γρήγορα έχεις 6 μήνες από την παράδοση του πράγματος. Το εξώδικό σου θα το επιδώσεις με δικαστικό κλητήρα, ΟΧΙ απλή επιστολή για να συντελεστεί η αναστροφή ή η αντικατάσταση κτλ και να καταστεί υπερήμερος ο πωλητής. Την ίδια επιστολή να στείλεις και στη FORD και στην αντιπροσωπεία (νομίζω η FORD έχει τις ως άνω υποχρεώσεις βασικά αλλά επειδή δεν είμαι βέβαιος και δεν έχω χρόνο να το ψάξω σε κάθε περίπτωση εναγάγεις και τους δύο και σ' όποιον κάτσει)
Ο αγοραστής έχει επιπλέον διαζευκτικά και δικαίωμα αποζημίωσης για τη μη εκτέλεση της σύμβασης, τούτο όμως το δικαίωμα παρέχεται μόνον αν κατά το χρόνο που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή (όταν παρέλαβες το αυτοκίνητο) λείπει η συμφωνημένη ιδιότητα, ή ο πωλητής απέκρυψε με δόλο το πραγματικό ελάττωμα. (μην τρομάζεις ό,τι δεν καταλαβαίνεις ρώτα). Εδώ πρέπει να αποδείξεις δόλο του πωλητή για το ελάττωμα (δύσκολο αλλά δεν ξέρω και τα πραγματικά περιστατικά)
Αν σου πουν να διαπραγματευτούν πήγαινε ζήτα αυτό που θες και αν τα βρείτε (πχ αντικατάσταση) ζήτα γραπτή συμφωνία διαβασέ τη ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ρώτα το δικηγόρο σου και υπόγραψέ τη. Οι αξιώσεις που απορρέουν πλέον από αυτή τη συμφωνία υπόκεινται σε 20ετή παραγρφή!!
Που και που παραπάνω υπάρχουν μικρές απλοποιήσεις για λόγους κατανόησης καθώς και πολλές άλλες λεπτομέρειες που δεν αναφέρω αλλά δεν γίνονται όλα σε 10 λεπτά Αν μπορώ να σε βοηθήσω σε κάτι θα το κάνω...
Α μην ξεχάσεις να τους πεις στις διαπραγματεύσεις ότι θα το κάνεις βούκινο σε όλη την ιντερνετική κοινότητα (και όχι μόνο) των φίλων της αυτοκίνησης. Έχουν πολλά να χάσουν αν δε σε ικανοποιήσουν και λίγα να κερδίσουν αγνοόντας σε...Έχεις δίκιο και αν το διεκδικήσεις δυναμικά θα το βρεις...Μην αφήνετε τέτοιες συμπεριφορές χωρίς δυναμική αντιμετώπιση , τις διαιωνίζετε...Τα δικαστήρια τελευταίο μέσο (ultimum refugium), πρωτα όλα τα άλλα και ΜΟΝΟ αν δεν μπορείτε να κάνετε αλλιώς αγωγές...Κανείς δεν κερδίζει τρέχοντας στα δικαστήρια...Μόνο οι δικηγόροι... -
Καταρχην σου οφειλω ενα μεγαλο ευχαριστω!Μακαρι να μπορουσα να σε βοηθησω οπως με βοηθας εσυ σε καθε topic που κανω!
Τωρα στο ερωτημα:Αφενος αυτο που με ενδιαφερει περισσοτερο ειναι η επιστροφη των χρηματων γιατι πλεον εχω χασει καθε εμπιστοσυνη τοσο στο μαγαζι και στα συνεργεια ,οσο και στην ιδια τη Φορντ.Επειδη ομως ειμαι στους 5,5 μηνες αν δεν προλαβω να κανω ολες τις ενεργειες που χρειαζονται εντος του 6μηνου,χανω αυτες τις ευκαιριες;Επειδη το αμαξι εχει αυτα τα προβληματα εξ αρχης,δε μπορω να αποδειξω οτι οι βλαβες δεν παρουσιαστηκαν πριν την ελευση του εξαμηνου και επομενως να μπορω να ζητησω αναστροφη της πωλησης;
Εστειλα μαιλ και στο ΙΝΚΑ ,ελπιζω αυριο να μου απαντησουν.
-
Άρθρο 555 ΑΚ
Η παραγραφή αρχίζει στα κινητά από την εγχείριση του πράγματος στον αγοραστή και στα ακίνητα από την παράδοση σ' αυτόν. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα. Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη, η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτήςΔηλ αρχίζει να τρέχει ο χρόνος από τη στιγμή εκείνη κατά την οποία ο αγοραστής γινόμενος κάτοχος του πωλουμένου κινητού πράγματος με την σωματική παράδοση τούτου από μέρους του πωλητή σ' αυτόν (αγοραστή) να είναι σε θέση να διαπιστώσει την τυχόν ύπαρξη πραγματικού ελαττώματος.
Άρα η απάντηση στο ερώτημά σου είναι όχι δεν έχει σημασία πότε παρουσιάστηκαν οι βλάβες αλλά πότε εσύ θα ασκήσεις τα δικαιώματά σου.
ΌμωςΆρθρο 558 ΑΚ
'Ο αγοραστής μπορεί και μετά τη συμπλήρωση του χρόνου της παραγραφής να ασκήσει με ένσταση τα δικαιώματα του από το ελάττωμα ή την έλλειψη της συνομολογημένης ιδιότητας, εφόσον ειδοποίησε γι' αυτά τον πωλητή μέσα στο χρόνο της παραγραφής'.Η 'ειδοποίηση' που προβλέπει το άρθρο 558 του ΑΚ. πρέπει να είναι ειδική θα πρέπει να καθορίζεται σ' αυτή το συγκεκριμένο ελάττωμα ή η έλλειψη της ιδιότητας που εμφανίζει το πωληθέν και να συνάγεται από αυτή έστω και συμπερασμστικά ότι ο αγοραστής επιφυλόσσεται να ασκήσει τα δικαιώματά του Για να έχει ενέργεια η ειδοποίηση σύμφωνα με το άρθρο 558 του ΑΚ πρέπει να περιέλθει εμπρόθεσμα στον πωλητή . Η ειδοποίηση του αγοραστή προς τον πωλητή κατά το άρθρο 558 του ΑΚ.μπορεί να γίνει με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και σιωπηρά (συμπερασματικά) και δεν απαιτεί ορισμένο τύπο.
Τα παραπάνω σημαίνουν ότι στέλνεις ΑΜΕΣΩΣ μια επιστολή ΣΥΣΤΗΜΕΝΗ τουλάχιστον (ακόμα καλύτερα ο δικαστικός επιμελητής) όπου ζητάς ρητώς την αναστροφή της πώλησης αφού περιγράψεις το πρόβλημα. Το συστημένο είναι για λόγους απόδειξης είπαμε δικαστικός επιμελητής =βέλτιστο, αλλά αν δεν προλαβαίνεις συστημένη επιστολή (μικρό το κόστος, κάντο σε κάθε περίπτωση, θεωρητικά μπορείς να το αποδείξεις και αλλιώς αλλά τρέχα γύρευε scripta manent ). Έτσι κατοχυρώνεις τα δικαιώματά σου και κατόπιν αν θέλεις τα διεκδικείς δικαστικά αν σου το αρνηθούν. Η επιστολή είναι πανεύκολη, μην ψαρώνεις δεν χρειάζεται να είσαι δικηγόρος Γράφεις λοιπόν α)Πραγματικά περιστατικά όσο πιο αναλυτικά μπορείς και τονίζεις τα ελαττώματα β) ζητάς αυτό που θέλεις (πχ αναστροφή αφού αυτό έχεις αποφασίσει). γ) Επιφυλάσσεσαι για την άσκηση όλων των τυχόν άλλων νομίμων δικαιώμάτων σου. Τέλειωσες
Αν τώρα παρέλεθει το 6μηνο τα πράγματα σκουραίνουν και δεν μπορείς πλέον να διεκδικήσεις τίποτα από τα παραπάνω αλλά μόνο αποζημίωση κατά τις γενικές διατάξεις για ζημιές που τυχόν σου προκάλεσαν μπλα μπλα...
Το πρόβλημα όμως είναι ότι για να αποζημιωθείς κατά τις γενικές διατάξεις πρέπει όπως έχω ξαναγράψει να αποδείξεις 1) Ζημιά (γι αυτήν θα απομημιωθείς) 2) Πταίσμα του άλλου 3) Αιτιώδη συνάφεια μεταξύ της ζημιάς και του πταίσματος...Ενώ ζητώντας αυτά που σου ανέφερα εγώ στο προηγούμενο post 1) Δεν χρειάζεται να αποδείξεις ευθύνη του πωλητή. Και χωρίς να φταίει οφείλει να κάνει αυτό που του ζητάς εφόσον είχε ελάττωμα το πράγμα 2 ) Έχεις όλη αυτή την γκάμα των δικαιωμάτων να διαλέξεις και δεν χρειάζεται να πάρεις κάποια αποζημίωση (πχ για τα έξοδα επισκευής, για τα ταξί που χρησιμοποιούσες όντας χωρίς αυτοκίνητο κτλ) αλλά να μείνεις με το ελαττωματικό στα χέρια. Άρα αναστροφή πώλησης μόνο εντός του εξαμήνου.
Εφόσον λοιπόν έχεις αποφασίσει τί θες από αυτή την υπόθεση μη χρονοτριβείς γνωστοποίησε το και στον πωλητή (καλού κακού και στον αντιπρόσωπο και στην FORD μη σε πάρω και στο λαιμό μου από άγνοια )
Αυτά...Don't bother να με ευχαριστείς, τα forums είναι γι αυτή τη δουλειά, να βοηθάει ο ένας τον άλλο -
Ο χρήστης Firegarden έγραψε:
Δεν προσδοκω να δεχτει η εταιρεια να μου αλλαξει αυτοκινητο **αλλα να αναγκαστει.**Σιγουρα θα μου φερουν αντιρρησεις και θα μου κανουν τη ζωη δυσκολη αλλα παρολα αυτα διαβασα και στο Ιντερνετ για αντικαταστασεις αυτοκινητων απο την Peugeot ( νομιζω στην Αγγλια ) κι ενας γνωστος μου με πληροφορησε οτι ενας συναδελφος του στη δουλεια αντιμετωπισε παρομοια προβληματα με ενα Focus και οτι του το αλλαξανε γιατι σταματησε να τους πληρωνει τις δοσεις και μαζι με το δικηγορο του τους απειλησε με αγωγη.Θα προσπαθησω να μαθω περισσοτερα και θα σας πω.Παντως η Φορντ διαφημιζει οτι εαν ο αγοραστης δεν μεινει ικανοποιημενος απο το αμαξι του,τοτε μπορει να το επιστρεψει εντος 30 ημερων απο την ημερομηνια αγορας και να παρει πισω τα λεφτα του.Μιας και η βλαβη υπηρχει απο την αρχη,ισως μπορεσω να βασιστω εκει και μαζι με καποιο δικηγορο να μπορεσω να εχω καποιο θετικο αποτελεσμα.Επειδή πριν ενα χρονο ακριβώς αντιμετώπιζα σοβαρά προβλήματα με το αυτοκινητο που μολις είχα αγοράσει (SEAT) και εχω ψάξει αρκετά το θέμα, θα σου πώ τη γνώμη μου για το τι μπορείς να κάνεις
-
Μαζεψε οτι παραστατικά έχεις απο επισκέψεις στα συνεργεία που έχεις πάει (ελπίζω να εχεις) Ζήτησε τους μια αναφορά με το πρόβλημα και τις ενέργειες που έχουν κανει μεχρι στιγμής για την επίλυσή του. Μην κολώσεις, ειναι υποχρεωμένοι να στο δώσουν.
-
Στελνεις μια επιστολή στην Ford Motor Europe (μπορεις να βρείς πλήρη στοιχεία στο Internet και τις διευθύνσεις οπου θα πρέπει να την αποστειλεις) την οποια θα κοινοποιήσεις και στην εδώ αντιπροσωπεία επεξηγώντας το πρόβλημα και ζητώντας την αντικατάσταση του αυτοκινήτου
Για οτι ενέργειες κάνεις κράτησε αποδεικτικά (φωτοαντίγραφα επιστολών ή email). Εαν επικοινωνήσουν μαζί σου από την ΤΟΠΙΚΗ αντιπροσωπεία και σου πούν οτι ειναι αδύνατον να γίνει αυτό (ή πολύ δύσκολο) πές τους οτι θα δημοσιεύσεις το θέμα σε ολα τα περιοδικά του χώρου (ΚΑΙ ΚΑΝΕ ΤΟ!!) -
Στην πολύ πιθανή περίπτωση που ολα αυτα δεν φέρουν αποτέλεσμα (κακά τα ψέματα μονο η μαμά εταιρεια έχει τη δυναμη να αναγκάσει την τοπική αντιπροσωπεία να σου αλλάξει το αυτοκίνητο), η μονη λύση ειναι αυτό που λές : Συμβουλεύεσαι δικηγορο (υπαρχουν καποιοι που ειδικεύονται σε αντιστοιχες υποθέσεις) και ξεκινάς δικαστικό αγώνα αναστέλλοντας τις πληρωμές και ζητώντας αντικατάσταση του αυτοκινήτου.
Εδώ ειναι πολύ χρήσιμο να έχεις αρκετά αποδεικτικά για το πρόβλημα που αντιμετώπισες ώστε να τεκμηριώσεις την αγωγή σου καλύτερα.
Για λεπτομέρειες ισως ειναι καλύτερα να επικοινωνήσεις από τώρα με το δικηγόρο σου ώστε να σε συμβουλέψει για ολες τις ενεργειες που θα πρέπει να κάνεις
Σου εύχομαι ολόψυχα καλή τύχη. Επειδή τα έχω περάσει σε καταλαβαίνω απόλυτα
- Σ
-
-
οταν εστειλα το προηγούμενο ποστ δεν ειχα δεί την απαντηση του φιλου koutsan. Νομιζω οτι ειναι κατατοπιστικότατος... και καλο θα ήταν να ακούσεις τις συμβουλές του...
-
Ο χρήστης prometheas έγραψε:
Μαζεψε οτι παραστατικά έχεις απο επισκέψεις στα συνεργεία που έχεις πάει (ελπίζω να εχεις) Ζήτησε τους μια αναφορά με το πρόβλημα και τις ενέργειες που έχουν κανει μεχρι στιγμής για την επίλυσή του. Μην κολώσεις, ειναι υποχρεωμένοι να στο δώσουνΤο μονο χαρτι που μου εδωσαν ειναι ενα το οποιο το μονο που λεει ειναι ελεγχος υγρων φρενων!Δε λεει τιποτα για τις αλλες βλαβες, ουτε για το ποια εξαρτηματα αλλαξανε!Κι αυτο ηταν απο την 1η φορα που το πηγα στο συνεργειο!Τη 2η δε μου εδωσαν τιποτα απολυτως!Το καλο ειναι οτι ειδα πως η παραλαβη του αυτοκινητου εγινε στις 29 Αυγουστου οποτε οι 6 μηνες συμπληρωνονται στις 29 Φλεβαρη.
Φιλε Προμηθεα,με την περιπτωση σου τι εγινε;Τι προβληματα ειχες και ποιο ηταν το αποτελεσμα;
-
καλα σε αυτα τα πραγματα σα χωρα ειμαστε 30 χρονια πισω. Προσωπικα δε νομιζω οτι θα δεχθουν αντικατασταση λογω των ζημιων που αναφερεις, οι οποιες ειναι μεν εκνευριστικες και σοβαρες, αλλα οχι σε βαθμο που να δικαιολογουν ολοκληρωτικη αντικατασταση.
Διαβασε προσεχτικα και τι εχουν γραψει τα παιδια πιο πανω και αρχισε το τρεξιμο...
Παντως μια πιο συντομη 'λυση' ειναι να τους πας το αυτοκινητο εκει και να απαιτησεις να τουν κανουν εναν λεπτομερη ελεγχο και να αλλαξουν οτι μπορει να φταει. Να τους πεις να σε παρουν τηλεφωνο ΜΟΝΟ οταν θα ειναι σιγουροι οτι δεν προκειται να ξαναπαρουσιασει κατι... Και φυσικα να ζητησεις αυτοκινητο αντικαταστασης εαν χρειαστουν πανω απο 1-2 μερες.
Απειλησε τους και με νομικα μετρα** και ριξτους και κανενα 'γαλλικο', στην Ελλαδα εισαι μερικες φορες χρειαζεται και αυτο **
-
τι ειναι το 'γαλλικο' ρε παιδια??? βρισιδι ενοειτε? η μηπως και καλα να νομισουν οτι ειναι ξενος?
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Παντως μια πιο συντομη 'λυση' ειναι να τους πας το αυτοκινητο εκει και να απαιτησεις να τουν κανουν εναν λεπτομερη ελεγχο και να αλλαξουν οτι μπορει να φταει. Να τους πεις να σε παρουν τηλεφωνο ΜΟΝΟ οταν θα ειναι σιγουροι οτι δεν προκειται να ξαναπαρουσιασει κατι...
]Aυτο φιλε μου υποτιθεται οτι εγινε τη 2η φορα που το πηγα στο συνεργειο αλλα οπως βλεπεις...τζιφος.Εχεις απολυτο δικιο για το 'γαλλικο'!Αν και δεν εριξα ως τωρα θα φροντισω την επομενη φορα να αναπληρωσω για ολες τις φορες!
-
εστι ειναι φιλε μου, στην Ελλαδα ειμαστε....
Και το γαμωτο ειναι οτι παιρνεις αμαξι με 5 χρονια εγγυηση για να εχεις το κεφαλι σου ησυχο και σε ταλαιπωρουν για τετοιες μ@λ@κιες. Δηλαδη αν το αυτοκινητο ηταν εκτος εγγυησης τι θα εκαναν??? Μηπως θα σου εκαναν μηνυση επειδη τους απασχολεις απο το χρονο τους????
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
εστι ειναι φιλε μου, στην Ελλαδα ειμαστε....Και το γαμωτο ειναι οτι παιρνεις αμαξι με 5 χρονια εγγυηση για να εχεις το κεφαλι σου ησυχο και σε ταλαιπωρουν για τετοιες μ@λ@κιες. Δηλαδη αν το αυτοκινητο ηταν εκτος εγγυησης τι θα εκαναν??? Μηπως θα σου εκαναν μηνυση επειδη τους απασχολεις απο το χρονο τους????
Οχι βρε συ τοτε ηταν που θα στο εφτειαχναν και θα σου στελναν το λογαριασμοκαι θα αλλαζαν οτι υπηρχε και δεν υπηρχε. Με την εγγυηση τα περνουν απο την μαμα εταιρια(οπτε τους κοβει), εκτος εγγυησης τα παιρνουν απο τον ιδιοκτητη.
Νικος
-
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Οχι βρε συ τοτε ηταν που θα στο εφτειαχναν και θα σου στελναν το λογαριασμοκαι θα αλλαζαν οτι υπηρχε και δεν υπηρχε. Με την εγγυηση τα περνουν απο την μαμα εταιρια(οπτε τους κοβει), εκτος εγγυησης τα παιρνουν απο τον ιδιοκτητη.Από την άλλη ας μην νομίζουμε πως επειδή είναι στην εγγύηση δεν τους νοιάζει. Σε φίλο προϊστάμενο συνεργείου εξουσιοδοτημένου στη Θεσσαλονίκη έρχονται κάθε τόσο ελεγκτές από την αντιπροσωπεία και τσεκάρουν γιατί και πως έβαλαν ανταλλακτικά σε εγγύηση. Λογικό. Βέβαια πρώτα θα έπρεπε να σκέφτονται πως θα φύγει ευχαριστημένος ο πελάτης και θα ξανάρθει και θα ξαναπάρει αυτοκίνητο αυτής της μάρκας, αλλά αυτή είναι η ιστορία που συζητάμε.
-
Φίλε Firegarden που βρίσκεσαι με την υπόθεσή σου? Νομίζω ότι ενδιαφέρει όλο το forum (εμένα πάντως ναι) να δει τί κάνουν οι εταιρείες και οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων με τους πελέτες τους που βρέθηκαν με ελαττωματικά μοντέλα...Θυμάμαι μία περίπτωση ενός φίλου με ένα AUDI S3 που έγραψε στο forum για τα προβλήματα που είχε με το 'Γρατσία' και κατόπιν σιώπησε αφού εξαφάνισε ή άλλαξε το post του!!Νομίζω ότι καταλαβαίνω τί έγινε : η αντιπροσωπεία σίγουρα του ζήτησε να αποσύρει όλα τα posts του από το internet (το είχε βάλει και στο clubS3) υποσχόμενος να του αντικατστήσει το αυτοκίνητο ή κάτι παρόμοιο (ίσως να του ζήτησε να δεσμευτεί και νομικά με γραπτή συμφωνία)...Έχετε υπ'όψη σας ότι το Internet είναι μεγάλη δύναμη και μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά σε έναν αντιπρόσωπο...Σκφτείτε να χάσει σας λέω μόλις 10 πελάτες επειδή κάνει το δύσκολο στην επισκευή ενός αυτοκινήτου...Εγώ πάντως δεν ξεχνάω και σημειώνω...Γι αυτό ρωτάω, επίσης μη διστάζετε να επαινέσετε και καλές συμπεριφορές - έστω και κατόπιν φοβέρας!- και αυτό θα μας βοηθήσει να βρίσκουμε τους καλούς επαγγελμετίες και να απομακρυνόμαστε από τους σκάρτους...
τί κάνει λοιπόν το fiestaki σου?
Δικαιουμαι αντικατασταση αυτοκινητου; (και ξανά από σελ3)