-
Κυριοι γεια σας.
Ειμαι νεοεισερχομενος στο FORUM και εχω και εγω την ιδια 'αγαπη'
με εσας.
Παρακολουθω ολα σχεδον τα θεματα αυτου του FORUM και εχω δει την
υψηλη τεχνικη καταρτηση μερικων απο εσας.
Ετσι θα ηθελα και εγω να θεσω 'επι ταπιτος' μια απορια μου.
Λοιπον, οταν αλαζουμε διασταση ελαστικων και αλαζει η συνολικη διαμετρος του τροχου ειτε προς τα πανω ειτε κατω, αλαζει η ενδειξη του ταχυμετρου μας αναλογα της πραγματικης η παραμενει η ιδια?
Διευκρινιζω η ενδειξη του ταχυμετρου και οχι η πραγματικη μας ταχυτητα
( με τις ιδιες στροφες στον κινητηρα και με την ιδια σχεση στο κιβωτιο).
Μπορει καποιος να μου εξηγησει πως λειτουργει το συστημα ενδειξης στο ταχυμετρο στα καινουργια σχετικα αυτοκινητα?Αν παιρνει στοιχεια απο το κιβωτιο η απο τυχον αλλους αισθητηρες οπως του ABS?
Ελπιζω να μην σας κουρασα. -
Κυριοι γεια σας.
Ειμαι νεοεισερχομενος στο FORUM και εχω και εγω την ιδια 'αγαπη'
με εσας.
Παρακολουθω ολα σχεδον τα θεματα αυτου του FORUM και εχω δει την
υψηλη τεχνικη καταρτηση μερικων απο εσας.
Ετσι θα ηθελα και εγω να θεσω 'επι ταπιτος' μια απορια μου.
Λοιπον, οταν αλαζουμε διασταση ελαστικων και αλαζει η συνολικη διαμετρος του τροχου ειτε προς τα πανω ειτε κατω, αλαζει η ενδειξη του ταχυμετρου μας αναλογα της πραγματικης η παραμενει η ιδια?
Διευκρινιζω η ενδειξη του ταχυμετρου και οχι η πραγματικη μας ταχυτητα
( με τις ιδιες στροφες στον κινητηρα και με την ιδια σχεση στο κιβωτιο).
Μπορει καποιος να μου εξηγησει πως λειτουργει το συστημα ενδειξης στο ταχυμετρο στα καινουργια σχετικα αυτοκινητα?Αν παιρνει στοιχεια απο το κιβωτιο η απο τυχον αλλους αισθητηρες οπως του ABS?
Ελπιζω να μην σας κουρασα. -
Κυριοι γεια σας.
Ειμαι νεοεισερχομενος στο FORUM και εχω και εγω την ιδια 'αγαπη'
με εσας.
Παρακολουθω ολα σχεδον τα θεματα αυτου του FORUM και εχω δει την
υψηλη τεχνικη καταρτηση μερικων απο εσας.
Ετσι θα ηθελα και εγω να θεσω 'επι ταπιτος' μια απορια μου.
Λοιπον, οταν αλαζουμε διασταση ελαστικων και αλαζει η συνολικη διαμετρος του τροχου ειτε προς τα πανω ειτε κατω, αλαζει η ενδειξη του ταχυμετρου μας αναλογα της πραγματικης η παραμενει η ιδια?
Διευκρινιζω η ενδειξη του ταχυμετρου και οχι η πραγματικη μας ταχυτητα
( με τις ιδιες στροφες στον κινητηρα και με την ιδια σχεση στο κιβωτιο).
Μπορει καποιος να μου εξηγησει πως λειτουργει το συστημα ενδειξης στο ταχυμετρο στα καινουργια σχετικα αυτοκινητα?Αν παιρνει στοιχεια απο το κιβωτιο η απο τυχον αλλους αισθητηρες οπως του ABS?
Ελπιζω να μην σας κουρασα. -
Καλώς όρισες Γιάννη στην παρέα μας.
Όταν κινείσαι με ίδιες στροφές και ίδια ταχύτητα στο κιβώτιο η ένδειξη στο ταχύμετρο είναι η ίδια με αυτή που είχες πριν αλλάξεις τα ελαστικά. Η πραγματική όμως είναι διαφορετική.
Αν έχεις μεγαλώσει τη συνολική διάμετρο του ελαστικού κινείσαι μες περισσότερα χιλιόμετρα από ότι δείχνει το ταχύμετρο, ενώ στην αντίθετη περίπτωση με λιγότερα. Οι αποκλίσεις μεγαλώνουν όσο μεγαλώνει και η ταχύτητα.
Αυτό συμβαίνει γιατί η ταχύτητα υπολογίζεται με τις στροφές του άξονα εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων. -
Καλως ήρθες στο φόρουμ. Θα λύσεις τις απορίες σου διαβάζοντας σχετικά στο παρακάτω site. Υπάρχει επίσης και υπολογισμός της διαφοράς της ταχύτητας.
http://www.chris-longhurst.com/carbibles/index.html?menu.html&tyre_bible.html
-
Η μέτρηση που γίνεται;
Στον εμπρός ή στον πίσω άξονα; -
Και εγω ως προχθες αυτην την αποψη ειχα για το θεμα αυτο,
αλλα με καποια συζητηση που ειχα κανει με ενα φιλο ισχυριζοταν
οτι αλαξαν τα ενδεικτικα χιλιομετρα στο δικο του ταχυμετρο μετα απο αλαγη ελαστικων που ειχε κανει, χωρις βεβαια να πειραξει κατι στο κοντερ
Η εξηγηση του ειχε να κανει σχετικα με το διαφορικο του αυτοκινητου του
-OPEL ASTRA-στην κορονα πινιο και κατι τετοια οπου δεν μεταφερει την κινηση αυτουσια στα ιμιαξονια απο το κιβωτιο.
Λεπτομερειες πολλες δεν μπορω να σας δωσω λογω τις αγνοιας μου στο συγκεκριμενο τεχνικο κοματι,που ειχε ως αποτελεσμα να μην μπορεσω να
'παρακολουθησω' την τεχνικη του αναλυση στο θεμα αυτο.
Παντως το τελικο του πορισμα ηταν οτι η ενδειξη στο ταχυμετρο επιρεαζεται απο την αλαγη της διαμετρου του τροχου.
Οπως καταλαβαινεται δεν ειχα τι να αντιταξω και αρκεστηκα να συμφωνησω μαζι του.
Ετσι θα ηθελα απο καποιον 'ειδικο' να διαφωτισει το θεμα τεκμηριωμενα.
Υπαρχει τετοια περιπτωση? -
Η πληροφορία παίρνεται από τον άξονα που μεταφέρει την κίνηση από το κιβώτιο ταχυτήτων στο διαφορικό με δεδομένο τον υποπολλαπλασιασμό των στροφών στο διαφορικό και με δεδομένη τη διάμετρο του τροχού. Αν κάτι αλλάξεις σε διαφορικό ή ελαστικό τότε οι ενδείξεις δεν αλλάζουν στο ταχύμετρο ή τον χιλιομετρητή αλλά αλλάζεις τις πραγματικές ταχύτητες που έχεις και οι αποστάσεις που διανύεις.
Ιδικά για το αμάξι που αναφέρθηκε ο φίλος σου έχω ιδία άποψη γιατί έχω το ίδιο και μεγάλωσα τη διάμετρο των ελαστικών χωρίς να μεταβληθούν οι ενδείξεις του ταχύμετρου. -
Αν όντως το ταχύμετρο παίρνει σήμα απο τον άξονα μετάδοσης θα έπρεπε σε περίπτωση σπιναρίσματος η ταχύτητα στο κοντέρ να εκτοξεύεται , πράγμα που απο την προσωπική μου εμπειρία δεν συμβαίνει. Λογικά ο αισθητήρας θα πρέπει να βρίσκεται σε κάποιο μη κινητήριο τροχό.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Αν όντως το ταχύμετρο παίρνει σήμα απο τον άξονα μετάδοσης θα έπρεπε σε περίπτωση σπιναρίσματος η ταχύτητα στο κοντέρ να εκτοξεύεται , πράγμα που απο την προσωπική μου εμπειρία δεν συμβαίνει. Λογικά ο αισθητήρας θα πρέπει να βρίσκεται σε κάποιο μη κινητήριο τροχό.Και ομως οταν σπινιαρεις το ταχυμετρο δειχνει >.Και σε μηχανικο στροφομετρο αλλα και σε ηλεκτρονικο-ηλεκτρικο το εχω δει.Περυσι με τα χιονια οταν παταγα αποτομα το γκαζι τοτε το ταχυμετρο και το στροφομετρο ανεβαιναν με τον ιδιο τροπο ,μενοντας επιτοπου βεβαια.Νομιζω οτι ο αισθητηρας ταχυτητας βρισκεται στο κιβωτιο ταχυτητων.
-
Για να βοηθήσω, ο αισθητήρας που λέτε είναι όντως τοποθετημένος στην έξοδο του άξονα μετάδοσης από το κιβώτιο ταχυτήτων και δεν είναι τίποτα άλλο από ένα γραναζάκι που μετρά περιστροφές, τις οποίες το ταχύμετρο δείχνει τροποποιημένες σύμφωνα με τη σχέση μετάδοσης του διαφορικού και του τροχού.
-
Ο αισθητήρας λογικά πρέπει να βρίσκεται στον πίσω άξονα αν η κίνηση είναι μπροστά και αντίθετα στα πισωκίνητα. Έχω βρεθεί σε ψιλόβροχο που γλιστρούσε ο δρόμος να σπινιάρουν οι μπροστινοί τροχοί με 3η στο κιβώτιο (στον κόφτη) και τα km να είναι 30! (και στο κοντέρ και στην πραγματικότητα). Δεν ξέρω τι γίνεται όμως στα 4x4 ...
-
Ακόμα και στον πίσω άξονα να είναι ο αισθητήρας, αλλάζοντας διάμετρο τροχών η ένδειξη δεν θα ειναι σωστή...
Γενικότερα, αν ο αισθητήρας 'μετράει' περιστροφές, τότε για να 'κάνει' την αναγωγή σε χλμ/ωρα, πρέπει να 'ξέρει' και την διάμετρο των τροχών. Αν αλλάξει αυτή και ο αισθητήρας δεν 'ενημερωθεί' κατάλληλα (πώς άραγε; ), τότε θα δείχνει λάθος ... -
Μήπως εχει να κάνει η μέτρηση με τους αισθητήρες του ABS?
Πχ να βγάζει μέσο όρο απο τους 4 τροχούς και να μεταβιβάζει την ένδειξη
στο κοντέρ.
Πως εξηγείτε το φαινόμενο το ταχύμετρο να μας δειχνει ταχύτητα και με την όπισθεν?
Τουλάχιστον στο δικό μου αμάξι, ένα Ford Mondeo.
Aρχίζουν και περιπλέκονται τα πράγματα νομίζω. -
Ο χρήστης JarnoT έγραψε:
Για να βοηθήσω, ο αισθητήρας που λέτε είναι όντως τοποθετημένος στην έξοδο του άξονα μετάδοσης από το κιβώτιο ταχυτήτων και δεν είναι τίποτα άλλο από ένα γραναζάκι που μετρά περιστροφές, τις οποίες το ταχύμετρο δείχνει τροποποιημένες σύμφωνα με τη σχέση μετάδοσης του διαφορικού και του τροχού.Έχεις απόλυτο δίκιο φίλε μου. Έχω πολλές φορές αλλάξει τη συνδεσμολογία σε παλιότερα όμως αμάξια. Δεν ξέρω αν στα αυτοκίνητα με ABS εφαρμόζεται κάτι άλλο. Τρόπος να «ενημερωθεί» η συνδεσμολογία δεν υπάρχει μια και οι κατασκευαστές δεν βγάζουν συνδεσμολογίες ανάλογα με τι λάστιχα θέλεις να βάλεις στο αμάξι σου.
Αν κάποιος ξέρει πως ακριβός μεταφράζονται οι στροφές του γραναζιού σε ένδειξη στο όργανο να μπορεί να λύσει την απορία για το σπινάρισμα και την όπισθεν. -
Επισης λαβετε υπο οψην σας οτι με το να αλλαξεις την ζαντα σε μεγαλητερη ΔΕΝ αλλαζει η διαμετρος κατα πολυ διοτι παντα κατεβαζουμε και το προφιλ του ελαστικου.Αυτο που αλλαζει και μεγαλωνει ειναι η περιμετρος του κυκλου,ελαστικου....
-
Στο σπινάρισμα η κίνηση μεταδίδεται προς τις ρόδες και οι ρόδες γυρίζουν οπότε φυσιολογικό είναι να δείχνει το κοντέρ.
Στην όπισθεν είναι πιο δύσκολο, δεν ξέρω αν δείχνουν όλα με όπισθεν. Τα κοντέρ συνήθως κινούν τη βελόνα μέσω μαγνητικού πεδίου οπότε αφού γυρίζει το αξονάκι γίνεται το μαγνητικό πεδίο κλπ (ίσως να αντιστρέφεται η πολικότητα όταν μπαίνει η όπισθεν ή ίσως και να μην χρειάζεται ή ίσως και να είναι πιο πολύπλοκα τα πράματα...)Ο χρήστης Samael έγραψε:
Επισης λαβετε υπο οψην σας οτι με το να αλλαξεις την ζαντα σε μεγαλητερη ΔΕΝ αλλαζει η διαμετρος κατα πολυ διοτι παντα κατεβαζουμε και το προφιλ του ελαστικου.....Δεν είναι απαραίτητο. Μπορείς να το κατεβάσεις το προφίλ λιγότερο ή περισσότερο από όσο χρειάζεται για διάφορους λόγους. Η δυσκολία είναι να κάνεις τη σωστή επιλογή ώστε να παραμείνει σχεδόν ίδια!
Αυτο που αλλαζει και μεγαλωνει ειναι η περιμετρος του κυκλου,ελαστικου....
Η περίμετρος του κύκλου??? Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς...
Ίσως εννοείς περιφέρεια η οποία όμως είναι απόλυτα ανάλογη με τη διάμετρο (διάμετρος επί 3,1415926), αν αλλάξει το ένα αλλάζει και το άλλο.
Μήπως εννοείς εσωτερική διάμετρο του ελαστικού που αντιστοιχεί στην διάμετρο της ζάντας?
Τι εννοείς και πού το πας? -
http://www.funprojects.com/sales/stew22wg.htm
http://www.projecttransam.com/projects6.htm
http://www.franken.de/users/dagobah/luke/speedo.html
http://www.britannica.com/bcom/eb/artic ... +1,00.html
http://detroitnews.com/autosweekly/9907 ... tomray.htm
http://www.jtrpublishing.com/Pages/Spee ... meter.html
http://cartalk.cars.com/Columns/CC/CC7134TXT.html
http://www.efy.digitalsea.net/circuit/CIR27.HTM
http://www.classiccushmanscooters.com/s ... phics.htmlHow tire size affects speedometer
Θα ρίξω πολύ διάβασμα το βράδυ...
-
Τα χιλιομετρα στο κοντερ διαβαζονται απο ενα αξονακι που ειναι τοποθετημενο (τουλαχιστον σε Peugeot 106,206 κλπ) επανω στην πισω εξωτερικη πλευρα του σασμαν και μετραει περιστροφες ημιαξονιων απο το σύστημα κορωνα - πηνιο και ειναι συνδεδεμενο με ντιζα με το κοντερ.Το αξονακι εχει αυτη την μορφή
Υπαρχουν τετοια αξονακια με περισσοτερα ή λιγοτερα δοντια απο το μανισιο και αντιστοιχα οταν επεμβαινουμε στο σύστημα κορωνα - πηνιο ή στα λαστιχα αλλαζοντας την διαμετρο τους το αλλαζουμε για να εχουμε σωστες ενδείξεις.Εγω ας πουμε απο 17 δοντια που ειχε το μαμισιο πήγα σε 18 επειδη κοντυνα κατα 3% την τελικη σχεση μεταδοσης αλλαζοντας το κορωνοπηνιο.Με το παλιο αξονακι παρολο που κοντυνε το σασμαν εδειχνε στις 6000rpm 225χαω.Μετα την αλλαγη ολα ΟΚ
-
Στα peugeot 307 υπαρχει η δυνατοτητα αναβαθμισης του λογισμικου της μοναδας ελεγχου αυτοματισμων σε περιπτωση αλλαγης διαστασης ελαστικων. Οι τρεις επιλογες που υπαρχουν ειναι:
195/65/15
205/55/16
205/50/17
μιας και αυτες ειναι οι προτεινομενες απο το εργοστασιο διαστασεις.
Διαφορες μεταξυ τους υπαρχουν ελαχιστες και η συγκεκριμενη αναβαθμιση γινεται για ακριβεστερη ενδειξη στο ταχυμετρο(δεν νομιζω οτι χρειαζεται) και καλυτερη λειτουργια του ABS.Παντως συμφωνω οτι η ενδειξη παραμενει η ιδια και αλλαζει η πραγματικη ταχυτητα...
Απορια περι ταχυμετρου!