-
ποια η διαφορα πλαισιου και αυτοφερομενου αμαξωματος; διαφωτιστε με λιγο!
Παρακληση : με οσο πιο απλη γινεται ορολογια
που υστερει κ που υπερτερει το κα8ενα; -
ποια η διαφορα πλαισιου και αυτοφερομενου αμαξωματος; διαφωτιστε με λιγο!
Παρακληση : με οσο πιο απλη γινεται ορολογια
που υστερει κ που υπερτερει το κα8ενα; -
ποια η διαφορα πλαισιου και αυτοφερομενου αμαξωματος; διαφωτιστε με λιγο!
Παρακληση : με οσο πιο απλη γινεται ορολογια
που υστερει κ που υπερτερει το κα8ενα; -
Ίσως οι τζιπάδες να είναι πιο κατάλληλοι να απαντήσουν στο σχετικό υπο-forum.
Μπορείς να έχεις σασί (πλαίσιο) και αμάξωμα ή αυτοφερόμενο αμάξωμα.
Στην πρώτη περίπτωση έχεις ένα σκελετό (συχνά σε σχήμα σκάλας, δύο επιμήκεις στύλοι και μερικά εγκάρσια σκαλιά) στον οποίο στηρίζεται η μηχανή οι αναρτήσεις οι προφυλαχτήρες κλπ πάνω στο οποίο στηρίζεται (με συνδέσεις και βίδες) το αμάξωμα με πόρτες καθίσματα κλπ. Η βασική ιδέα είναι ότι το πλαίσιο τρώει τα ζόρια (και τη στρέψη) και το υπόλοιπο αμάξωμα είναι άνετο (και δεν παραμορφώνεται) και σχετικά αναλώσιμο (μπορεί να αλλαχτεί εύκολα). Επίσης εύκολα στο ίδιο σασί βγάζεις πολλά αμαξώματα άρα μοντέλα.
Το αυτοφερόμενο σημαίνει οικονομία σε μέταλλα, λιγότερο βάρος και περισσότερη ακαμψία για το βάρος του. Απαιτεί περισσότερη ενασχόληση με το σχεδιασμό (υπολογιστική ισχύς και χρόνος εξέλιξης) για τα καλύτερα αποτελέσματα.
Πλέον μόνο ειδικές κατασκευές και τζιποειδή έχουν ξεχωριστό πλαίσιο και αμάξωμα, όλα τα κοινά αυτοκίνητα έχουν αυτοφερόμενο αμάξωμα (δηλαδή τα στοιχεία ενίσχυσης είναι ενσωματωμένα).
Βέβαια χρησιμοποιείται ο όρος πλαίσιο ακόμα σαν βασικό στοιχείο του αυτοφερόμενου αμαξώματος (πχ στο ίδιο βασικό πλαίσιο στηρίζονται Fabia, Ibiza και Polo ή τα Mazda 3 και Focus II κλπ) αλλά το πλαίσιο τότε αποτελεί το βασικό σκελετό-τμήμα πάνω στο οποίο χτίζεται το υπόλοιπο αμάξωμα που παραμένει αυτοφερόμενο! -
Λοιπον εχουμε και λεμε:
Αμαξωμα
Το αμαξωμα ενος οχηματος μπορει να ειναι 1.Χωριστη Κατασκευη 2.Μικτη Κατασκευη3. Αυτοφερομενη ΚατασκευηΧωριστη Κατασκευη:
Στην περιπτωση αυτη ολα τα panels, αξονες ,συστηματα κτλπ συναρμολογουνται πανω σε ενα πλαισιο(συγνωμη για απωλεια εικονων)αυτο το πλαισιο ειναι ενα ορθογωνιο παραληλεπιπεδο με πολλες δοκους να ενωνουν τις μεγαλες παραλληλες πλευρες(συνηθος καμπυλοτοι για καλυτερη διανομη της δυναμικης ενεργειας σε περιπτωση πλαστικης παραμορφωσης-συγκρουσης).Αυτη η κατασκευη επειδη προσφερει πολλες μορφες αμαξωματων χρεισημοπειηται πρισσοτερο για οχηματα μεγαλης μαζας δηλ φορτηγα λεωφορεια κτλπ.Μικτη κατασκευη
Στην περιπτωση αυτη ενα πλαισιο στερεωνεται στο πισω μερος και ενα στο μπροστινο και υστερα πανω χτιζεται το ααξωμα δηλ panels, συστηματα κτλπ.Αυτοφερομενη Κατασκευη
Κατασκευη η οποια χρεισημοποιηται στα περισσοτερα επιβατικα οχηματα.Εδω δημιουργηται ενα πλαισιο το οποιο περιλαμβανει δαπεδο φορεις για τον κινητηρα και για ολα τα συστηματα καθως περιλαμβανει και την οροφη αλλα και το δαπεδο των αποσκευων.Dimitris....
ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ - ΑΥΤΟΦΕΡΟΜΕΝΟΥ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ