-
Καλή η τελική ταχύτητα, αλλά πόσο σημαντική είναι ;
Πιστεύω ότι στον «πραγματικό κόσμο» πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η ταχύτητα που διατηρεί άνετα το αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο.
Τι θέλω να πω άνετα;
Χωρίς οι στροφές να είναι στα κόκκινα, να μην ανεβαίνει επικίνδυνα η θερμοκρασία νερού και λαδιού, να έχεις τον έλεγχο αν συμβεί κάτι, να μην ελαφρώνει υπερβολικά το τιμόνι, να μην αισθάνεσαι ότι το αυτοκίνητο φτάνει κοντά στα όριά του, να μην φτάνεις στα 100 ντεσιμπέλ θόρυβο, να μην ιδρώνουν οι αντίχειρες, τέλος πάντων να πηγαίνεις σβέλτα σε μεγάλη απόσταση και όχι με την τελική για 2-3 χιλιόμετρα.
Για παράδειγμα, διαβάζω (4Τ, τεύχος 396) ότι το Daewoo Kalos έχει τελική ταχύτητα 170 χλμ/ώρα. Υποθέτουμε τώρα ότι πρέπει να καλύψουμε με το Kalos μια απόσταση 400 χιλιομέτρων αποκλειστικά σε εθνική οδό. Εννοείται ότι δεν μπορείς να πηγαίνεις συνέχεια με την τελική ταχύτητα των 170 χλμ/ώρα. Λογικά δεν πρέπει να μπορείς να διασχίσεις τα 400 χιλ. πηγαίνοντας σταθερά με 140 χιλ/ώρα; (υπόθεση κάνω μόνο)
Ας ονομάσω αυτό το μέγεθος « άνετη σταθερή ταχύτητα ταξιδιού».
Ποιά είναι η «άνετη σταθερή ταχύτητα ταξιδιού» του αυτοκινήτου σας; Π.χ. Στο παλιό Escort της οικογένειας είναι 90 χιλ/ώρα , λόγω κατάστασης ελαστικών, ανάρτησης, κινητήρα και παλαιότητας βεβαίως.
Για κοινή αναφορά ας υποθέσουμε ότι επιβαίνουν δύο επιβάτες με λίγες αποσκευές (30-50 κιλά) σε καλή στεγνή άσφαλτο. Επίσης ας μην υπολογίσουμε τον παράγοντα κατανάλωση ώστε να βγουν συμπεράσματα σχετικά με τα οδηγικά χαρακτηριστικά διαφόρων αυτοκινήτων σε σχέση με τον τρόπο που ταξιδεύουν.
Jacob
-
Καλή η τελική ταχύτητα, αλλά πόσο σημαντική είναι ;
Πιστεύω ότι στον «πραγματικό κόσμο» πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η ταχύτητα που διατηρεί άνετα το αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο.
Τι θέλω να πω άνετα;
Χωρίς οι στροφές να είναι στα κόκκινα, να μην ανεβαίνει επικίνδυνα η θερμοκρασία νερού και λαδιού, να έχεις τον έλεγχο αν συμβεί κάτι, να μην ελαφρώνει υπερβολικά το τιμόνι, να μην αισθάνεσαι ότι το αυτοκίνητο φτάνει κοντά στα όριά του, να μην φτάνεις στα 100 ντεσιμπέλ θόρυβο, να μην ιδρώνουν οι αντίχειρες, τέλος πάντων να πηγαίνεις σβέλτα σε μεγάλη απόσταση και όχι με την τελική για 2-3 χιλιόμετρα.
Για παράδειγμα, διαβάζω (4Τ, τεύχος 396) ότι το Daewoo Kalos έχει τελική ταχύτητα 170 χλμ/ώρα. Υποθέτουμε τώρα ότι πρέπει να καλύψουμε με το Kalos μια απόσταση 400 χιλιομέτρων αποκλειστικά σε εθνική οδό. Εννοείται ότι δεν μπορείς να πηγαίνεις συνέχεια με την τελική ταχύτητα των 170 χλμ/ώρα. Λογικά δεν πρέπει να μπορείς να διασχίσεις τα 400 χιλ. πηγαίνοντας σταθερά με 140 χιλ/ώρα; (υπόθεση κάνω μόνο)
Ας ονομάσω αυτό το μέγεθος « άνετη σταθερή ταχύτητα ταξιδιού».
Ποιά είναι η «άνετη σταθερή ταχύτητα ταξιδιού» του αυτοκινήτου σας; Π.χ. Στο παλιό Escort της οικογένειας είναι 90 χιλ/ώρα , λόγω κατάστασης ελαστικών, ανάρτησης, κινητήρα και παλαιότητας βεβαίως.
Για κοινή αναφορά ας υποθέσουμε ότι επιβαίνουν δύο επιβάτες με λίγες αποσκευές (30-50 κιλά) σε καλή στεγνή άσφαλτο. Επίσης ας μην υπολογίσουμε τον παράγοντα κατανάλωση ώστε να βγουν συμπεράσματα σχετικά με τα οδηγικά χαρακτηριστικά διαφόρων αυτοκινήτων σε σχέση με τον τρόπο που ταξιδεύουν.
Jacob
-
Καλή η τελική ταχύτητα, αλλά πόσο σημαντική είναι ;
Πιστεύω ότι στον «πραγματικό κόσμο» πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η ταχύτητα που διατηρεί άνετα το αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο.
Τι θέλω να πω άνετα;
Χωρίς οι στροφές να είναι στα κόκκινα, να μην ανεβαίνει επικίνδυνα η θερμοκρασία νερού και λαδιού, να έχεις τον έλεγχο αν συμβεί κάτι, να μην ελαφρώνει υπερβολικά το τιμόνι, να μην αισθάνεσαι ότι το αυτοκίνητο φτάνει κοντά στα όριά του, να μην φτάνεις στα 100 ντεσιμπέλ θόρυβο, να μην ιδρώνουν οι αντίχειρες, τέλος πάντων να πηγαίνεις σβέλτα σε μεγάλη απόσταση και όχι με την τελική για 2-3 χιλιόμετρα.
Για παράδειγμα, διαβάζω (4Τ, τεύχος 396) ότι το Daewoo Kalos έχει τελική ταχύτητα 170 χλμ/ώρα. Υποθέτουμε τώρα ότι πρέπει να καλύψουμε με το Kalos μια απόσταση 400 χιλιομέτρων αποκλειστικά σε εθνική οδό. Εννοείται ότι δεν μπορείς να πηγαίνεις συνέχεια με την τελική ταχύτητα των 170 χλμ/ώρα. Λογικά δεν πρέπει να μπορείς να διασχίσεις τα 400 χιλ. πηγαίνοντας σταθερά με 140 χιλ/ώρα; (υπόθεση κάνω μόνο)
Ας ονομάσω αυτό το μέγεθος « άνετη σταθερή ταχύτητα ταξιδιού».
Ποιά είναι η «άνετη σταθερή ταχύτητα ταξιδιού» του αυτοκινήτου σας; Π.χ. Στο παλιό Escort της οικογένειας είναι 90 χιλ/ώρα , λόγω κατάστασης ελαστικών, ανάρτησης, κινητήρα και παλαιότητας βεβαίως.
Για κοινή αναφορά ας υποθέσουμε ότι επιβαίνουν δύο επιβάτες με λίγες αποσκευές (30-50 κιλά) σε καλή στεγνή άσφαλτο. Επίσης ας μην υπολογίσουμε τον παράγοντα κατανάλωση ώστε να βγουν συμπεράσματα σχετικά με τα οδηγικά χαρακτηριστικά διαφόρων αυτοκινήτων σε σχέση με τον τρόπο που ταξιδεύουν.
Jacob
-
Στο δικό μου (Clio 1.2 16v του 2002) είναι 150, με τελική τα 170.
-
Τό Καντετάκι μου,μπορεί νά ταξιδεύει άνετα μέ 180-190 χ.α.ω.Κοντερίσια πάντα,μέ τελική πού δέν έχω μετρήσει ποτέ,αλλά ξεπερνάει τά 220(ξανά κοντέρ).
Παρ'όλα αυτά,σπάνια θά τό πατήσω στό ισιάδι πάνω από 140-150. -
Η 147 μπορεί να ταξιδεύει άνετα (και ήσυχα) με 180-190. Στο κοντέρ έχω δει 215, στα οποία το μόνο που φανέρωνε την ταχύτητα ήταν ο ήχος του Twin Spark που δούλευε στις 6800-6900σαλ και (λίγος) αεροδυναμικός θόρυβος. Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο πήγαινε 'με το ένα χέρι'. Λογικό αφού το ίδιο σασί φτάνει τα 250 στην έκδοση GTA.
Η Alfasud έχει τελική πάνω από 200 (το κοντέρ σταματά στα 200 και έχω δει τη βελόνα στη θέση που αντιστοιχεί στα 215) αλλά κυρίως λόγω αεροδυναμικού θόρυβου η άνετη ταχύτητα ταξιδιού είναι γύρω στα 160-170.
-
για το κλιο 1.4 μας ταχυτητα ταξιδιου για μενα ειναι γυρω στα 170 (λιγο πανω η λιγο πιο κατω), για το λεον τουρμπο μπορω να πω οτι παει ανετα πανω απο 200 χωρις να φοβασαι τιποτα...για μενα παιζει ρολο ομως και η καταναλωση γιαυτο ενω μπορω να διατηρω υψηλες ταχυτητες με κοβει η σκεψη της καταναλωσης...ολα βεβαια σε ελευθερους δρομους ετσι?δε θα παω να κολλησω με 200 πισω απ'τον αλλο..
-
Εαν ΔΕΝ υπολογίσουμε τον παράγοντα 'Δρόμος' (ποιότητα οδοστρώματος, διασταυρώσεις, κινούμενα εμπόδια κλπ), το Mondeo με το 2λιτρο κινητήρα ταξιδεύει άνετα με 170 - 180, έχοντας ακόμα αρκετό γκάζι για προσπέραση και φρένο για ασφάλεια (τελική περ. 220 - 225 κοντέρ).
Σε πραγματικές συνθήκες, με 140 - 150 καλύπτεις μεγάλες αποστάσεις ατσαλάκωτος (300 χλμ μέχρι Αθήνα, έκθεση, ψώνια, επιστροφή και διάθεση για βραδυνή έξοδο με τα γυναικόπαιδα) -
Με 180 χλμ ειμαι οκ!
Εχει λιγο παραπανω θορυβο αλλα και πιο χαμηλα το ιδιο ακουγεται. -
[list:3m92oigg]Στα 200km/h χαλαρα [/list:u:3m92oigg]
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
[list:sufrdgrl]Στα 200km/h χαλαρα [/list:u:sufrdgrl]δηλαδηηη.....τι δε καις λαδι? δε βγαζει καπνους???
αποκλειεται δε σε πιστευω παλι μας εχεις φλομωσει στην απατη.εξαλλου ηταν γνωστο οτι τα g60 ειναι χωμα. δεν διαλλυει σε αυτα χλμ?
εχω ενα φιλο με πουντο GT. θα του πω να σε πατησει. με 3η τα πιανει τα 200. και εχει και μια αεροτομη ΝΑ...μετα τα 300 δινει σταθεροτητα. Οχι δηλαδη οτι τη χρειαζεται το πουντο....τι λεμε τωρα, αλλα ετσι την εχει και για εφε -
Η πλάκα είναι ότι το δικό μου στα 130 χαω είναι μακράν πιο φασαριόζικο από ό,τι στα 180 χαω!!!
-
Ο χρήστης Petros έγραψε:
Η πλάκα είναι ότι το δικό μου στα 130 χαω είναι μακράν πιο φασαριόζικο από ό,τι στα 180 χαω!!!Ακριβως αυτο συμβαινει και σε μενα!!!!
-
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
Ας ονομάσω αυτό το μέγεθος « άνετη σταθερή ταχύτητα ταξιδιού».Στα σκάφη και νομίζω και στα αεροπλάνα αυτό ονομάζεται cruising speed. Δεν ξέρω τη μέθοδο με την οποία επιλέγεται, υποθέτω ότι με μελέτη της καμπύλης κατανάλωσης βλέπεις ότι από μια ταχύτητα και πάω ανεβαίνει πιο απότομα άρα έχεις πολύ κατανάλωση που σημαίνει αυξημένα ζόρια που πρέπει να ξεπεραστούν άρα τριβές και αύξηση θερμότητας κλπ.
Τό ότι το σκαθάρι μπορεί να πηγαίνει στα καλά του μέχρι 130 χλμ και είναι και από τα λίγα αυτοκίνητα, αν όχι το μοναδικό, που επίσημα μπορούν να διατηρούν επ'άπειρον τη μέγιστη ταχύτητά τους δε σημαίνει τίποτα. Γιατί έχει σημασία και πόσο εύκολα μπορείς να πιάσεις αλλά και να διατηρήσεις αυτήν την ταχύτητα.
Η Αλφα (1990 Spider 1,6) μπορούσε να πιάσει πάνω από 180 αλλά πάνω από 140 ήταν πιο αργή και κουραστική. Η BMW (E36 18οο) πιάνει 200 αλλά με ανησυχούν ταχύτητες πάνω από 160. Δε μιλάω για στιγμιαίες αλλά για σταθερές σε ευθύ δρόμο.
Γενικά έχω παρατηρήσει ότι ταχύτητες πάνω από 140 είναι κουραστικές γιατί απαιτούν μεγαλύτερη συγκέντρωση (και καίνε και αρκετά παραπάνω βενζίνη) και κάτω από 125 είναι βαρετές και φέρνουν νύστα και χαλάρωση με έλειψη συγκέντρωσης! Άρα η προσωπική μου cruising speed είναι 125-140! (όχι με το σκαθάρι βέβαια εκεί αρκεί η προσπάθεια για διατήρηση τριψήφιου αριθμού!)
Με βάση και τα παραπάνω και με πρόχειρο νοητικό υπολογισμό η cruising speed ενός αυτοκινήτου είναι 20% λιγότερο από τη μέγιστη ταχύτητά του. Που αντιστοιχεί πιθανότατα στις 3500-4000 στροφές όπου συνήθως βρίσκεται και η μέγιστη ροπή! Γιατί ακριβώς εκεί, στις στροφές της μέγιστης ροπής είναι και η πιο οικονομική λειτουργία του κινητήρα (στην καμπύλη κατανάλωσης ως προς απόδοση) γιατί όλα είναι συντονισμένα!
Καλό είναι λοιπόν να συνονιστούμε κατάλληλα και οι οδηγοί!!Υποθέτω ότι αυτοί που λένε ότι είναι πιο ήσυχο στα 180 από τα 130 μάλλον έχουν απογειωθεί και οι τριβές των ελαστικών ελαττώνονται και μαζί και ο θόρυβος και οι δονήσεις!!
-
Υποθέτω ότι αυτοί που λένε ότι είναι πιο ήσυχο στα 180 από τα 130 μάλλον έχουν απογειωθεί και οι τριβές των ελαστικών ελαττώνονται και μαζί και ο θόρυβος και οι δονήσεις!!
Tρεις λαλουν και δυο χορευουν!!
Εννοουμε αγαπητε τον θορυβο του μοτερ!
-
Μη μαλλώνετε ρε παιδιά. Μπορεί και να είναι ζήτημα στροβιλισμών. Τα ρεύματα αέρα γύρω από το αμάξι το χτυπάνε διαφορετικά ανάλογα με το σχήμα και την ταχύτητά του. Δεν είναι μόνο το μοτέρ, ούτε τα λάστιχα. Επίσης, σε ορισμένες ταχύτητες έχω παρατηρήσει ότι ο θόρυβος 'επιστρέφει' στο αυτοκίνητο, ενώ σε άλλες, που θεωρητικά ο παραγόμενος ήχος από το όχημα θα είναι μεγαλύτερος, δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα. Εγώ αυτό το αποδίδω επίσης στους στροβιλισμούς που είτε διατηρούν τα ηχητικά κύματα κοντά στο αυτοκίνητο, είτε τα απομακρύνουν. Εντάξει, μπορεί η 'επιστημονική τεκμηρίωση' της άποψής μου να πάσχει λίγο, αλλά εμένα μου φαίνεται αρκετά πειστικό το όλο.
-
220km/hr xalara kai me ena kafedaki sto ena xerh. Topout sta 260km/hr
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Υποθέτω ότι αυτοί που λένε ότι είναι πιο ήσυχο στα 180 από τα 130 μάλλον έχουν απογειωθεί και οι τριβές των ελαστικών ελαττώνονται και μαζί και ο θόρυβος και οι δονήσεις!!
Tρεις λαλουν και δυο χορευουν!!
Εννοουμε αγαπητε τον θορυβο του μοτερ!
Δεν το διευκρίνησες αλλά έτσι κι αλλιώς έχω καλή επιστημονική υποστήριξη της θεωρίας μου! Κακώς έσπευσες να την υπονομεύσεις! Πόσα χαμογελάκια και emoticons πρέπει να βάλω για να καταλάβει κανείς ότι αστειεύομαι!
-
Tο δικο μου με 6η και 1000 σ/λ βγαζει 50 χλμ/ωρα.
Αυτο σημαινει οτι ενα ταξιδι με σταθερες 3000 σ/λ ,το κανω με 150 χλμ/ωρα.Ουτε υψηλη καταναλωση,ουτε κουραση ουτε τιποτα.
Εννοειται οτι παλι απροβληματιστα μπορω να πηγαινω και με ταχυτητες ανω των 220 χλμ/ωρα,αλλα ποιος ο λογος να κουραζομαι εγω,το αυτοκινητο μου,η τσεπη μου και η ψυχολογια μου;;;;;;
Κανω κατι ψιλοξεσπασματακια σε υψηλες ταχυτητες που και που,αλλα για λιγο χρονικο διαστημα -
Ο χρήστης nestoraero έγραψε:
Tο δικο μου με 6η και 1000 σ/λ βγαζει 50 χλμ/ωρα.
Αυτο σημαινει οτι ενα ταξιδι με σταθερες 3000 σ/λ ,το κανω με 150 χλμ/ωρα.Ουτε υψηλη καταναλωση,ουτε κουραση ουτε τιποτα.
Εννοειται οτι παλι απροβληματιστα μπορω να πηγαινω και με ταχυτητες ανω των 220 χλμ/ωρα,αλλα ποιος ο λογος να κουραζομαι εγω,το αυτοκινητο μου,η τσεπη μου και η ψυχολογια μου;;;;;;
Κανω κατι ψιλοξεσπασματακια σε υψηλες ταχυτητες που και που,αλλα για λιγο χρονικο διαστημαΣυνέχισε να το πηγαίνεις με 6η και 1000 στροφές εσύ και να δω πόσο θα σου κρατήσει το aero... Μπιέλες, στρόφαλοι, βαλβίδες... Χμ, μήπως να ανοίξω ένα συνεργείο για SAAB;
Περί τελικής ταχύτητας και όχι μόνο...