-
1.Τι είναι η 'καδένα';
2.Τι διαφορά έχει το Τόρσεν από ένα άλλο μπλοκέ διαφορικό;
3.Πώς επιτυγχάνονται οι 'άπειρες' σχέσεις σε ένα κιβώτιο CVT;
Μέχρι νεωτέρας... -
1.Τι είναι η 'καδένα';
2.Τι διαφορά έχει το Τόρσεν από ένα άλλο μπλοκέ διαφορικό;
3.Πώς επιτυγχάνονται οι 'άπειρες' σχέσεις σε ένα κιβώτιο CVT;
Μέχρι νεωτέρας... -
1.Τι είναι η 'καδένα';
2.Τι διαφορά έχει το Τόρσεν από ένα άλλο μπλοκέ διαφορικό;
3.Πώς επιτυγχάνονται οι 'άπειρες' σχέσεις σε ένα κιβώτιο CVT;
Μέχρι νεωτέρας... -
-
Καδένα είναι η αλυσίδα που κινεί τον εκκκεντροφόρο με τις βαλβίδες. Λίγα μοντέλα παλιά είχαν αλσίδα (LADA) τώρα πλέον είναι ιμάντας ελαστικός (ιμάντας χρονισμού).
-
Κάποιος άλλος γιατι δεν θυμάμαι.
-
Σκέψου έναν κώνο που πάνω του μετακινείται ένας ιμάντας. Σκέψου τα γρανάζια απο τα ποδήλατα κούρσες που έχουν πολλές ταχύτητες. Σκέψου μια συνεχόμενη κίνηση του ιμάντα στον κώνο και θα καταλάβεις περίπου.
-
-
- Torsen (Torque -ροπή- Sensing -αίσθηση-)=μπλοκέ διαφορικό=διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
2) Torsen (Torque -ροπή- Sensing -αίσθηση-)=μπλοκέ διαφορικό=διαφορικό περιορισμένης ολίσθησηςΣυνεχίζω την απάντηση (αλλά δεν την ολοκληρώνω)!
Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (κοινώς μπλοκέ ή LSD=limited slip differential) είναι ενα διαφορικό που πρακτικά δεν επιτρέπει να πάει όλη η κίνηση (ροπή) στην μία μεριά και τίποτα στην άλλη αφήνοντας τη μεριά να σπινάρει και την άλλη μεριά ακίνητη. Αν τοποθετηθεί σε κινητήριο άξονα τότε δεν επιτρέπει στην εσωτερική ρόδα να σπινάρει χαζά σε στροφή ενώ η εξωτερική ακινητοποιείται.
Οι τεχνικές λύσεις που χρησιμοποιούνται είναι διάφορες, το διαφορικό τύπου Tοrsen είναι ένα από αυτά. Ανάλογα με το διαφορικό μπορεί να χρησιμοποιούνται γρανάζια, τριβόμενες επιφάνειες, παχύρρευστο λάδι κλπ.
Οι διαφορές που μπορεί να υπάρχουν από τεχνολογία σε τεχνολογία και από σχεδίαση σε σχεδίαση έχουν σχέση με την αξιοπιστία και διάρκεια ζωής, ταχύτητα αντίδρασης, ποσοστό μπλοκαρίσματος (σε επιτάχυνση και επιβράδυνση), συμπεριφορά σε συγκεκριμένες συνθήκες κλπ κλπ -
http://www.sonic.net/garyg/zonc/TechnicalInformation/TorsenDifferential.html για πληροφορίες για το Torsen.
-
Σχεδιαστικά το διαφορικό Τόρσεν είναι εντελώς διαφορετικό από ένα απλό μπλοκέ. Δεν μπορώ να πω πώς γιατί δεν ξέρω ακριβώς αλλά το αποτέλεσμα της σχεδίασης του Τόρσεν είναι ότι 'αισθάνεται' ανά πάσα στιγμή τη διαφορά στις ταχύτητες περιστροφής των κινητήριων τροχών και προσαρμόζει ακαριαία τη λειτουργία του ώστε η αναλογία ισχύος που μεταδίδεται στον εξωτερικό και εσωτερικό τροχό να είναι η βέλτιστη (θεωρητικά πάντα) ανά πάσα στιγμή. Αντίθετα το απλό μπλοκέ αργεί λίγο να 'αντιληφθεί' τη διαφορά στις ταχύτητες περιστροφής, οπότε ο εσωτερικός τροχός προλαβαίνει να χάσει μεγάλο μέρος της πρόσφυσής του (και να πάρει μεγάλο μέρος της ισχύος) πριν το μπλοκέ 'κλειδώσει' και μεταφέρει ισχύ στον εξωτερικό τροχό, οπότε η εμπλοκή του μπλοκέ είναι πιο απότομη και αισθητή στον οδηγό.
-
Πολλα θεματα σε ενοτητες ( πχ automotive) με απλες αλλα κατατοπιστικες εξηγησεις+σχεδιακια. Εχει και για το Τορσεν και για το CVT>
Torsen = torgue Sensing.
το συγκεκριμενο διαφορικο αισθανεται την διαφορα στην ροπη που φτανει στο καθε τροχο (που αλλαζει οταν ο ενας τροχος ειναι ετοιμος να γλυστρισει) και δινει αντιστοιχα μεγαλυτερη ροπη στον τροχο με την περισσοτεηρ προσφυση. Πλεονεκτημα το οτι μπλοκαρει ΠΡΙΝ αρχισει να γλυστραει ο τροχος, μειο0νεκτημα το οτι αμα ο τροχος που γλυστραει εχει μηδεν προσφυση, τοτε κολλησες γιατι και ο αλλος τροχος μενει ακινητος. -
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Το Torsen είναι μπλοκέ διαφορικό, αλλά δεν είναι όλα τα μπλοκέ Torsen
Απλές τεχνικές απορίες ενός νέου.