-
Πώς μπορούμε να έχουμε ένα αντικειμενικό κριτήριο για την αξία μεταπώλησης του αυτοκινήτου μας? Όχι πόσο θα το πουλήσουμε, αλλά να δούμε ποια αυτοκίνητα κρατάνε μεταπωλητική αξία. Κι αυτό πρέπει να λάβει υπ όψη του 2 παράγοντες
1ον ποσοστό επί της αρχικής αξίας
2ον απόλυτη τιμή της απώλειας κεφαλαίου.πχ. το ραλλάκι μου το πούλησα στα 4 χρόνια με απώλεια 3000 ευρω, ή 25%.
Καλά, αυτό είναι ρεκόρ!Οι λόγοι που αυτό είναι ενδιαφέρον είναι οι εξής:
- Υπάρχει διάχυτη μια εικόνα αλλά όπως πολλά πράγματα πρέπει να επιβεβαιώνεται με αριθμούς
- Αυτό είναι και το πραγματικό κόστος απόκτησης ενός αυτοκινήτου. Δηλαδή, αν το πήρα 15.000 και το πούλησα 11.000 στα 4 χρόνια, το αυτοκίνητο έχει κόστος 1.000/χρόνο. (χοντρικά, υπάρχει και το επιτόκιο κλπ.)
Πίνακες που δημοσιεύονται σε περιοδικό έχουν μικρή σχέση με την πραγματικότητα.
-
Πώς μπορούμε να έχουμε ένα αντικειμενικό κριτήριο για την αξία μεταπώλησης του αυτοκινήτου μας? Όχι πόσο θα το πουλήσουμε, αλλά να δούμε ποια αυτοκίνητα κρατάνε μεταπωλητική αξία. Κι αυτό πρέπει να λάβει υπ όψη του 2 παράγοντες
1ον ποσοστό επί της αρχικής αξίας
2ον απόλυτη τιμή της απώλειας κεφαλαίου.πχ. το ραλλάκι μου το πούλησα στα 4 χρόνια με απώλεια 3000 ευρω, ή 25%.
Καλά, αυτό είναι ρεκόρ!Οι λόγοι που αυτό είναι ενδιαφέρον είναι οι εξής:
- Υπάρχει διάχυτη μια εικόνα αλλά όπως πολλά πράγματα πρέπει να επιβεβαιώνεται με αριθμούς
- Αυτό είναι και το πραγματικό κόστος απόκτησης ενός αυτοκινήτου. Δηλαδή, αν το πήρα 15.000 και το πούλησα 11.000 στα 4 χρόνια, το αυτοκίνητο έχει κόστος 1.000/χρόνο. (χοντρικά, υπάρχει και το επιτόκιο κλπ.)
Πίνακες που δημοσιεύονται σε περιοδικό έχουν μικρή σχέση με την πραγματικότητα.
-
Πώς μπορούμε να έχουμε ένα αντικειμενικό κριτήριο για την αξία μεταπώλησης του αυτοκινήτου μας? Όχι πόσο θα το πουλήσουμε, αλλά να δούμε ποια αυτοκίνητα κρατάνε μεταπωλητική αξία. Κι αυτό πρέπει να λάβει υπ όψη του 2 παράγοντες
1ον ποσοστό επί της αρχικής αξίας
2ον απόλυτη τιμή της απώλειας κεφαλαίου.πχ. το ραλλάκι μου το πούλησα στα 4 χρόνια με απώλεια 3000 ευρω, ή 25%.
Καλά, αυτό είναι ρεκόρ!Οι λόγοι που αυτό είναι ενδιαφέρον είναι οι εξής:
- Υπάρχει διάχυτη μια εικόνα αλλά όπως πολλά πράγματα πρέπει να επιβεβαιώνεται με αριθμούς
- Αυτό είναι και το πραγματικό κόστος απόκτησης ενός αυτοκινήτου. Δηλαδή, αν το πήρα 15.000 και το πούλησα 11.000 στα 4 χρόνια, το αυτοκίνητο έχει κόστος 1.000/χρόνο. (χοντρικά, υπάρχει και το επιτόκιο κλπ.)
Πίνακες που δημοσιεύονται σε περιοδικό έχουν μικρή σχέση με την πραγματικότητα.
-
Η πραγματική τιμή φίλε μου είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης. κάθε αυτοκίνητο είναι μοναδικό λόγω χλμ. που έχει κάνει, λόγω φθορών που μπορεί να έχει, λόγω αμαξώματος 3θυρο ή 5θυρο, λόγω χρώματος, λόγω έξτρα, λόγω ελαστικών, και άπειρων άλλων στοιχείων.
Προσωπικά νομίζω ότι το πούλησες αρκετά καλά.
Οι εκθέσεις μεταχειρισμένων την έχουν πατήσει γιατί τους έπιασε η μείωση του φόρου σε μια στιγμή που η αγορά είχε καθήσει και όλοι έιχαν τις εκθέσεις τους γεμάτες με αποτέλεσμα να χάσουν αρκετά λεφτά και ιδίως στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Γι αυτό πουλάνε όσο πιο ψηλά μπορούν για να μαζέψουν τις απώλειες. Έλα όμως που λίγοι αγοράζουν. -
Θα συμφωνήσω με τον Χρήστο, και θα προσθέσω ότι υπάρχει πάντα και η προτήμηση της αγοράς σε ορισμένα μοντέλα. Δηλαδή μεταχειρισμένα τα οποία θα πουληθούν ευκολότερα και σε καλύτερη τιμή απο άλλα της ιδίας κατηγορίας. Εκεί βρίσκονται κατά κανόνα τα Golf και τα Corolla. Βέβαια για κάθε μεταχειρισμένο υπάρχει και ο αγοραστής του που είναι διατεθειμένος να το πληρώσει.
-
Οριστε η λιστα με τα πιο καλοπουλημενα μεταχειρισμενα για το **2003 **στην Ελλαδα καθως και ποσα πουληθηκαν απο το καθενα
1 FIAT PUNTO 11558
2 SEAT IBIZA 8134
3 TOYOTA COROLLA 7997
4 VW GOLF 7165
5 CITROEN SAXO 7149
6 OPEL CORSA 7120
7 NISSAN SUNNY 6154
8 PEUGEOT 106 5993
9 OPEL ASTRA 5873
10 RENAULT MEGANE 5567
11 HYUNDAI ACCENT 5381
12 VW POLO 4778
13 RENAULT CLIO 4760
14 HONDA CIVIC 4385
15 HYUNDAI ATOS 4301
16 FIAT SEICENTO 4172
17 TOYOTA STARLET 4161
18 FORD ESCORT 4130
19 FIAT UNO 3276
20 BMW 318 3266
21 FIAT CINQUECENTO 3203
22 OPEL KADETT 3021
23 NISSAN ALMERA 2823
24 NISSAN MICRA 2809
25 SUZUKI VITARA 2613
26 OPEL VECTRA 2571
27 BMW 316 2501
28 CITROEN XSARA 2404
29 SUZUKI SWIFT 2404
30 MAZDA 323 2382
31 TOYOTA YARIS 2289
32 FORD FIESTA 2262
33 SEAT CORDOBA 2225
34 RENAULT TWINGO 2221
35 AUDI A4 2210
36 MERCEDES C 2163
37 MERCEDES E 2127
38 ALFA ROMEO 33 2100
39 ALFA ROMEO 146 2016
40 ALFA ROMEO 156 1915
41 RENAULT 19 1754
42 CITROEN ZX 1714
43 AUDI 80 1664
44 VW PASSAT 1616
45 TOYOTA AVENSIS 1608
46 FORD FOCUS 1559
47 LADA 1200 1497
48 TOYOTA CARINA 1406
49 PEUGEOT 306 1392
50 MITSUBISHI LANCER 1357
51 FIAT TIPO 1351
52 NISSAN PRIMERA 1342
53 OPEL ASCONA 1317
54 ZASTAVA YUGO 1310
55 SUZUKI ALTO 1298
56 LANCIA DELTA 1297
57 SUZUKI SAMURAI 1297
58 FIAT PANDA 1260
59 ROVER 214 1171
60 CITROEN AX 1155
61 DAEWOO LANOS 1144
62 SEAT TOLEDO 1136
63 CITROEN XANTIA 1109
64 PEUGEOT 206 1087
65 ROVER 414 1051
66 FORD MONDEO 1050
67 SKODA FAVORIT 1044
68 FIAT BRAVO 1000
69 HYUNDAI EXCEL 992
70 HYUNDAI COUPE 974
71 CHRYSLER CHEROKEE 967
72 RENAULT LAGUNA 956
73 HYUNDAI LANTRA 953
74 FIAT BRAVA 943
75 LADA NIVA 938
76 PEUGEOT 205 921
77 AUDI A3 914
78 SUZUKI JIMNY 901
79 LADA SAMARA 893
80 TOYOTA CELICA 865
81 NISSAN CHERRY 845
82 CITROEN BX 845
83 LANCIA Y 832
84 SUZUKI BALENO 824
85 CITROEN C3 819
86 SEAT MARBELLA 816
87 BMW 518 790
88 SUZUKI GRAND VITARA 780
89 DATSUN 120 725
90 SKODA FELICIA 709
91 FIAT TEMPRA 700
92 FIAT STILO 684
93 TOYOTA RAV4 671
94 KIA SPORTAGE 671
95 FORD SIERRA 657
96 HYUNDAI SCOUPE 645
97 MERCEDES CLK 637
98 ALFA ROMEO 147 627
99 MERCEDES A 610
100 MAZDA MX5 572
Η ιδια λιστα για το 2002:
1 FIAT PUNTO 15026
2 SEAT IBIZA 11816
3 TOYOTA COROLLA 11544
4 CITROEN SAXO 9982
5 OPEL CORSA 9953
6 NISSAN SUNNY 9778
7 VW GOLF 8614
8 PEUGEOT 106 8260
9 OPEL ASTRA 6891
10 HONDA CIVIC 6891
11 HYUNDAI ACCENT 6717
12 FORD ESCORT 6560
13 TOYOTA STARLET 6107
14 VW POLO 5881
15 RENAULT MEGANE 5711
16 FIAT UNO 5379
17 OPEL KADETT 5335
18 HYUNDAI ATOS 5201
19 FIAT SEICENTO 5149
20 FIAT CINQUECENTO 4934
21 RENAULT CLIO 4164
22 NISSAN MICRA 4099
23 BMW 318 4018
24 SUZUKI VITARA 3905
25 BMW 316 3835
26 SUZUKI SWIFT 3634
27 ALFA ROMEO 33 3513
28 NISSAN ALMERA 3503
29 MAZDA 323 3279
30 FORD FIESTA 3155
31 OPEL VECTRA 3051
32 TOYOTA YARIS 3025
33 SEAT CORDOBA 2948
34 RENAULT 19 2832
35 CITROEN XSARA 2826
36 MERCEDES C 2790
37 LADA 1200 2778
38 ALFA ROMEO 146 2607
39 CITROEN ZX 2541
40 MERCEDES E 2540
41 AUDI 80 2509
42 ZASTAVA YUGO 2508
43 AUDI A4 2367
44 OPEL ASCONA 2289
45 FIAT TIPO 2206
46 MITSUBISHI LANCER 2205
47 RENAULT TWINGO 2194
48 SUZUKI ALTO 2137
49 SUZUKI SAMURAI 2091
50 FIAT PANDA 2040
51 LANCIA DELTA 2013
52 NISSAN PRIMERA 1977
53 ROVER 214 1952
54 PEUGEOT 306 1940
55 TOYOTA CARINA 1940
56 CITROEN AX 1856
57 VW PASSAT 1830
58 ALFA ROMEO 156 1809
59 SKODA FAVORIT 1722
60 CITROEN XANTIA 1651
61 HYUNDAI EXCEL 1576
62 SEAT TOLEDO 1571
63 FIAT BRAVO 1566
64 FORD FOCUS 1552
65 HYUNDAI LANTRA 1523
66 TOYOTA AVENSIS 1503
67 ROVER 414 1502
68 NISSAN CHERRY 1484
69 PEUGEOT 205 1479
70 LADA SAMARA 1446
71 SEAT MARBELLA 1443
72 FIAT BRAVA 1397
73 LADA NIVA 1388
74 HYUNDAI COUPE 1300
75 CITROEN BX 1298
76 DATSUN 120 1291
77 DAEWOO LANOS 1226
78 SUZUKI BALENO 1201
79 BMW 518 1180
80 TOYOTA CELICA 1171
81 FORD MONDEO 1147
82 HYUNDAI SCOUPE 1140
83 FIAT TEMPRA 1090
84 LANCIA Y 1083
85 SKODA FELICIA 1058
86 RENAULT 5 1039
87 CHRYSLER CHEROKEE 1006
88 RENAULT LAGUNA 1004
89 TOYOTA 1200 983
90 TOYOTA RAV4 969
91 FORD SIERRA 960
92 LANCIA DEDRA 916
93 SUZUKI JIMNY 912
94 FIAT 128 906
95 AUDI A3 904
96 ALFA ROMEO 145 897
97 AUTOBIANCHI A112 809
98 PEUGEOT 206 777
99 MERCEDES A 769
100 RENAULT 9 757 -
Το ποιά και πόσα πουληθήκαν δεν σημαίνει μόνο του πολλά πράματα.
Πόσα υπάρχουν και πόσα πουλιούνται? Αν πουλιούνται πολλά μήπως έχουν κάποιο πρόβλημα? Πουλήθηκαν φτηνά ή ακριβά?
Με τόσα λεφτά που δίνει κανείς είναι σωστό να υπολογίζει και το πόσα λεφτά χάνει σαν επένδυση.... είναι κάτι που μπορεί δίκαια να γείρει την πλάστιγγα στην επιλογή κάποιου μοντέλου.
Όπως αναφέρθηκε υπάρχουν αυτοκίνητα που κρατάνε καλύτερα την αξία τους και άλλα όχι. Το να υπάρχουν πολλά ρίχνει τις τιμές αλλά και η σπανιότητα δεν είναι καλό για ανταλλακτικά. Εϊναι δύκολο να αποφασιστεί, τελικά ισχύουν οι νόμοι προσφοράς και ζήτησης.
Στην Αγγλία που έχουν όμως πολύ μεγαλύτερη αγορά και που φαίνεται ότι τα στοιχεία συλλέγονται σε κάθε μοντέλο αναφέρεται η αξία του (το ποσοστό της αξίας που διατηρείται) μετά από 3 χρόνια. Για τα καινούργια μοντέλα αναφέρονται στοιχεία από άλλα μοντέλα της εταιρείας που συνήθως είναι κοντά. Τα ιταλικά, τα κορεάτικα και τα αμερικάνικα πάνε πολύ άσχημα (συχνά κάτω από 35-40%) μετά ακολουθούν τα γαλλικά (35-45%) και τέλος γιαπωνέζικα και γερμανικά πάνε καλά (μέχρι 60%). Τα ανοιχτά γενικά κρατάνε καλύτερα την αξία τους. Τα χρώματα παίζουν ρόλο, τα τετράπορτα καλύτερα, καλός εξοπλισμός μετράει.....
Σε τέτοιες χώρες υπάρχει και η σχετική βίβλος (που απευθύνεται σε μαντράδες αλλά όποιος θέλει το αγοράζει) που σου λέει πόσο κάνει κάθε αυτοκίνητο. -
Η διατήρηση της μεταπολιτικής αξίας δεν πρέπει να είναι κριτήριο αγοράς και εξηγούμαι αναφέροντας παράδειγμα. Το 1998 αγόρασα το Astra 1400 πεντέμισι εκατομμύρια ενώ φίλος καλός το Άξεντ τρία εκατομμύρια. Η σημερινή αξία τους είναι για το μεν δικό μου περίπου τρία και το δικό του ένα εκατομμύριο, ίσως και παραπάνω. Πάντα σε σχέση με την κατάσταση του αυτοκινήτου και αν έχει τρακάρει ή όχι. Ποιος κέρδισε αν το δούμε ψυχρά μαθηματικά; Άσε που αν το πάρεις με δόσεις πρέπει να υπολογίσεις και την επιβάρυνση της αρχικής τιμής με τους τόκους. Μιλάω καθαρά από χρηματικής άποψης και όχι οδηγηκης, μην παρεξηγηθώ. Δεν θα έκανα εκπτώσεις στην επιλογή του αυτοκινήτου με γνώμονα την εξοικονόμηση μόνο χρημάτων.
Αξία Μεταπώλησης