-
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενισχύει τα μέτρα καταπολέμησης των πλαστών διπλωμάτων οδήγησης, αυξάνοντας την οδική ασφάλεια και βελτιώνοντας την ελεύθερη διακίνηση.
Με πρόταση οδηγίας προς το Συμβούλιο Υπουργών, η Επιτροπή εισηγείται την κατάργηση των χάρτινων διπλωμάτων οδήγησης καθιερώνοντας πλαστικές κάρτες (στη φόρμα των πιστωτικών) εφοδιασμένες με ειδικό «μικροτσίπ» (επεξεργαστή προσωπικών στοιχείων), πανομοιότυπες για όλες τις χώρες της ΕΕ.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι τα προσωπικά στοιχεία που θα περιλαμβάνονται δεν είναι περισσότερα από όσα περιέχονται σήμερα σε ένα δίπλωμα οδήγησης.
Η πρόταση οδηγίας προβλέπει εναρμόνιση και των διαδικασιών ανανέωσης της άδειας οδήγησης. Θα εκδίδονται για 5 ή 10 χρόνια ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος σε οδηγούς ηλικίας κάτω των 65 χρόνων, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη να μειώσουν ακόμη περισσότερο την ισχύ της πρώτης άδειας για τις κατηγορίες Α και Β (μοτοσικλέτες και ΙΧ).
Επίσης, εναρμονίζονται για πρώτη φορά οι προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος του εξεταστή για χορήγηση διπλώματος οδήγησης, επιβάλλοντας εκτός από την αρχική κατάρτιση και διαρκή ενημέρωση. Εισάγεται, τέλος, με την πρόταση οδηγίας νέα κατηγορία διπλωμάτων για τις μοτοσικλέτες με τις αντίστοιχες υποκατηγορίες.
Τα νέα μέτρα θα εφαρμοσθούν στα νέα διπλώματα και σε αυτά που θα ανανεωθούν μετά την έναρξη ισχύος της οδηγίας, ενώ υπολογίζεται ότι σταδιακά θα αποσύρονται τα παλαιά.
Με σύσταση της, εξάλλου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντείνει τα μέτρα ελέγχου για τα φορτηγά όσον αφορά στην ταχύτητα, στην επιτρεπόμενη ποσότητα αλκοόλ για τον οδηγό, στη ζώνη ασφαλείας καθώς και στις ώρες οδήγησης.
Πηγη: ΑΠΕ
-
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενισχύει τα μέτρα καταπολέμησης των πλαστών διπλωμάτων οδήγησης, αυξάνοντας την οδική ασφάλεια και βελτιώνοντας την ελεύθερη διακίνηση.
Με πρόταση οδηγίας προς το Συμβούλιο Υπουργών, η Επιτροπή εισηγείται την κατάργηση των χάρτινων διπλωμάτων οδήγησης καθιερώνοντας πλαστικές κάρτες (στη φόρμα των πιστωτικών) εφοδιασμένες με ειδικό «μικροτσίπ» (επεξεργαστή προσωπικών στοιχείων), πανομοιότυπες για όλες τις χώρες της ΕΕ.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι τα προσωπικά στοιχεία που θα περιλαμβάνονται δεν είναι περισσότερα από όσα περιέχονται σήμερα σε ένα δίπλωμα οδήγησης.
Η πρόταση οδηγίας προβλέπει εναρμόνιση και των διαδικασιών ανανέωσης της άδειας οδήγησης. Θα εκδίδονται για 5 ή 10 χρόνια ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος σε οδηγούς ηλικίας κάτω των 65 χρόνων, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη να μειώσουν ακόμη περισσότερο την ισχύ της πρώτης άδειας για τις κατηγορίες Α και Β (μοτοσικλέτες και ΙΧ).
Επίσης, εναρμονίζονται για πρώτη φορά οι προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος του εξεταστή για χορήγηση διπλώματος οδήγησης, επιβάλλοντας εκτός από την αρχική κατάρτιση και διαρκή ενημέρωση. Εισάγεται, τέλος, με την πρόταση οδηγίας νέα κατηγορία διπλωμάτων για τις μοτοσικλέτες με τις αντίστοιχες υποκατηγορίες.
Τα νέα μέτρα θα εφαρμοσθούν στα νέα διπλώματα και σε αυτά που θα ανανεωθούν μετά την έναρξη ισχύος της οδηγίας, ενώ υπολογίζεται ότι σταδιακά θα αποσύρονται τα παλαιά.
Με σύσταση της, εξάλλου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντείνει τα μέτρα ελέγχου για τα φορτηγά όσον αφορά στην ταχύτητα, στην επιτρεπόμενη ποσότητα αλκοόλ για τον οδηγό, στη ζώνη ασφαλείας καθώς και στις ώρες οδήγησης.
Πηγη: ΑΠΕ
-
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενισχύει τα μέτρα καταπολέμησης των πλαστών διπλωμάτων οδήγησης, αυξάνοντας την οδική ασφάλεια και βελτιώνοντας την ελεύθερη διακίνηση.
Με πρόταση οδηγίας προς το Συμβούλιο Υπουργών, η Επιτροπή εισηγείται την κατάργηση των χάρτινων διπλωμάτων οδήγησης καθιερώνοντας πλαστικές κάρτες (στη φόρμα των πιστωτικών) εφοδιασμένες με ειδικό «μικροτσίπ» (επεξεργαστή προσωπικών στοιχείων), πανομοιότυπες για όλες τις χώρες της ΕΕ.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι τα προσωπικά στοιχεία που θα περιλαμβάνονται δεν είναι περισσότερα από όσα περιέχονται σήμερα σε ένα δίπλωμα οδήγησης.
Η πρόταση οδηγίας προβλέπει εναρμόνιση και των διαδικασιών ανανέωσης της άδειας οδήγησης. Θα εκδίδονται για 5 ή 10 χρόνια ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος σε οδηγούς ηλικίας κάτω των 65 χρόνων, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη να μειώσουν ακόμη περισσότερο την ισχύ της πρώτης άδειας για τις κατηγορίες Α και Β (μοτοσικλέτες και ΙΧ).
Επίσης, εναρμονίζονται για πρώτη φορά οι προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος του εξεταστή για χορήγηση διπλώματος οδήγησης, επιβάλλοντας εκτός από την αρχική κατάρτιση και διαρκή ενημέρωση. Εισάγεται, τέλος, με την πρόταση οδηγίας νέα κατηγορία διπλωμάτων για τις μοτοσικλέτες με τις αντίστοιχες υποκατηγορίες.
Τα νέα μέτρα θα εφαρμοσθούν στα νέα διπλώματα και σε αυτά που θα ανανεωθούν μετά την έναρξη ισχύος της οδηγίας, ενώ υπολογίζεται ότι σταδιακά θα αποσύρονται τα παλαιά.
Με σύσταση της, εξάλλου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντείνει τα μέτρα ελέγχου για τα φορτηγά όσον αφορά στην ταχύτητα, στην επιτρεπόμενη ποσότητα αλκοόλ για τον οδηγό, στη ζώνη ασφαλείας καθώς και στις ώρες οδήγησης.
Πηγη: ΑΠΕ
Νέα πλαστικά διπλώματα οδήγησης