-
Από το πρόσφατο τέστ ελαστικών που δημοσιεύτηκε στους '4Ττροχούς' έκανα μερικές παρατηρήσεις. Βεβαίως το πλήθος των ελαστικών είναι τέτοιο που δεν μπορεί να στηρίξει στατιστική ανάλυση αλλά υπάρχουν μερικές σαφείς τάσεις. Αυτό που έκανα ήταν να βάλω όλα τα στοιχεία (βάρος, συμμετρία, φορά, θόρυβος, επιδόσεις δοκιμασιών, κόστος) σε ένα φύλλο Excel και να βάψω με χρώματα τα τετραγωνάκια με καλές (κορυφαίο 1/3) και κακές (χειρότερο 1/3) επιδόσεις. Μετά κάνοντας sort ως προς κάποια στήλη (χαρακτηριστικό ή δοκιμασία) έβλεπα την γενική χρωματική εντύπωση σε κάποια άλλη στήλη (δοκιμασία). Δοκίμασα όλους τους συνδυασμούς και δεν βρήκα καμία άλλη εμφανή τάση-σχέση πέραν αυτών που αναφέρω.
*-Τα λάστιχα που έκαναν καλό γύρο είχαν καλή επίδοση και στο βρεγμένο. Αυτό σημαίνει ή ότι αν είναι καλά στο βρεγμένο είναι πιο καλά σφαιρικά ή, και το θεωρώ πιο πιθανό, ότι ακόμα και δυο βρεγμένες στροφές επηρεάζουν αποφασιστικά το γύρο και κρίνουν το αποτέλεσμα. Θα προτιμούσα λοιπόν πλήρως στεγνό γύρο ή καλύτερα πλήρως στεγνό και πλήρως βρεγμένο.
*-Η τιμή δεν έχει σχέση με απόδοση, θόρυβο, βάρος, σχέδιο, συμμετρία, φορά αλλά έχει σχέση με τη μάρκα!
*-Τα βαριά λάστιχα δεν είναι καλύτερα σε καμία δοκιμασία. (ανάμικτα αποτελέσματα) Αντίθετα τα ελαφριά λάστιχα μοιάζει να ήταν καλύτερα στις δοκιμασίες θορύβου, χρόνου γύρου και βρεγμένου.Αναγνωρίζω ότι το τέστ αναγκαστικά έχει περιορισμούς και δεν μπορεί να κρίνει αντοχή σε σκληρή χρήση, αντοχή στο χρόνο κλπ που βέβαια θα επηρέαζαν την επιλογή. Επίσης θεωρώ πολύ σημαντικές τις υποκειμενικές απόψεις των δοκιμαστών για τη φιλικότητα κλπ που για μένα είναι πιο σημαντικά από την απόλυτη επίδοση. Με βάση λοιπόν το συγκεκριμένο τέστ το συνολικό συμπέρασμα που θα μπορούσα να βγάλω είναι: πάρτε κάτι φιλικό από τα ελαφριά από τις λιγότερο γνωστές μάρκες!
Επίσης ένα σημείο το οποίο θεωρώ ότι ίσως δημιουργεί ανισότητες είναι η πίεση των ελαστικών. Ο κατασκευαστής προτείνει μια πίεση για τα συγκεκριμένα ελαστικά που βάζει. Μήπως όταν αλλάζουμε και βάζουμε άλλα θα έπρεπε να γίνει κάποια αναπροσαρμογή? Έχω την εντύπωση ότι σε πίνακες με πιέσεις ο κατασκευαστής συγκεκριμένου ελαστικού πρότεινε πίεση διαφορετική από αυτή του κατασκευαστή του αυτοκινήτου..... Βάζοντας σε όλα τα λάστιχα την ίδια πίεση μπορεί να αδικούνται κάποια. Ίσως μερικά πολύ εύκαμπτα να χρειάζονταν μεγαλύτερη πίεση κλπ. Βέβαια υποπτεύομαι ότι η προσπάθεια εύρεσης της σωστής πίεσης θα απαιτούσε μετρήσεις και δοκιμασίες περισσότερες από όλο το τέστ για κάθε ένα λάστιχο.... Ακόμα και δοκιμασίες με +3 και -3 psi σαν εύκολη λύση πολλαπλασιάζει την απαιτούμενη εργασία.
Θα ήθελα είτε στα τέστ ή εδώ αν κάποιος γνωρίζει να σχολιάσει τι σημασία παίζουν τα διάφορα κατασκευαστικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ενός ελαστικού. Τι ρόλο παίζουν, σε ποιές συνθήκες, τι οδηγικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν κλπ.
Έχω σκοπό να κάνω παρεμφερή μελέτη για τα παλιότερα τεστ ελαστικών αλλά δυστυχώς δεν τα έχω πρόχειρα (είναι στην Ελλάδα ενώ εγώ όχι!).
-
Από το πρόσφατο τέστ ελαστικών που δημοσιεύτηκε στους '4Ττροχούς' έκανα μερικές παρατηρήσεις. Βεβαίως το πλήθος των ελαστικών είναι τέτοιο που δεν μπορεί να στηρίξει στατιστική ανάλυση αλλά υπάρχουν μερικές σαφείς τάσεις. Αυτό που έκανα ήταν να βάλω όλα τα στοιχεία (βάρος, συμμετρία, φορά, θόρυβος, επιδόσεις δοκιμασιών, κόστος) σε ένα φύλλο Excel και να βάψω με χρώματα τα τετραγωνάκια με καλές (κορυφαίο 1/3) και κακές (χειρότερο 1/3) επιδόσεις. Μετά κάνοντας sort ως προς κάποια στήλη (χαρακτηριστικό ή δοκιμασία) έβλεπα την γενική χρωματική εντύπωση σε κάποια άλλη στήλη (δοκιμασία). Δοκίμασα όλους τους συνδυασμούς και δεν βρήκα καμία άλλη εμφανή τάση-σχέση πέραν αυτών που αναφέρω.
*-Τα λάστιχα που έκαναν καλό γύρο είχαν καλή επίδοση και στο βρεγμένο. Αυτό σημαίνει ή ότι αν είναι καλά στο βρεγμένο είναι πιο καλά σφαιρικά ή, και το θεωρώ πιο πιθανό, ότι ακόμα και δυο βρεγμένες στροφές επηρεάζουν αποφασιστικά το γύρο και κρίνουν το αποτέλεσμα. Θα προτιμούσα λοιπόν πλήρως στεγνό γύρο ή καλύτερα πλήρως στεγνό και πλήρως βρεγμένο.
*-Η τιμή δεν έχει σχέση με απόδοση, θόρυβο, βάρος, σχέδιο, συμμετρία, φορά αλλά έχει σχέση με τη μάρκα!
*-Τα βαριά λάστιχα δεν είναι καλύτερα σε καμία δοκιμασία. (ανάμικτα αποτελέσματα) Αντίθετα τα ελαφριά λάστιχα μοιάζει να ήταν καλύτερα στις δοκιμασίες θορύβου, χρόνου γύρου και βρεγμένου.Αναγνωρίζω ότι το τέστ αναγκαστικά έχει περιορισμούς και δεν μπορεί να κρίνει αντοχή σε σκληρή χρήση, αντοχή στο χρόνο κλπ που βέβαια θα επηρέαζαν την επιλογή. Επίσης θεωρώ πολύ σημαντικές τις υποκειμενικές απόψεις των δοκιμαστών για τη φιλικότητα κλπ που για μένα είναι πιο σημαντικά από την απόλυτη επίδοση. Με βάση λοιπόν το συγκεκριμένο τέστ το συνολικό συμπέρασμα που θα μπορούσα να βγάλω είναι: πάρτε κάτι φιλικό από τα ελαφριά από τις λιγότερο γνωστές μάρκες!
Επίσης ένα σημείο το οποίο θεωρώ ότι ίσως δημιουργεί ανισότητες είναι η πίεση των ελαστικών. Ο κατασκευαστής προτείνει μια πίεση για τα συγκεκριμένα ελαστικά που βάζει. Μήπως όταν αλλάζουμε και βάζουμε άλλα θα έπρεπε να γίνει κάποια αναπροσαρμογή? Έχω την εντύπωση ότι σε πίνακες με πιέσεις ο κατασκευαστής συγκεκριμένου ελαστικού πρότεινε πίεση διαφορετική από αυτή του κατασκευαστή του αυτοκινήτου..... Βάζοντας σε όλα τα λάστιχα την ίδια πίεση μπορεί να αδικούνται κάποια. Ίσως μερικά πολύ εύκαμπτα να χρειάζονταν μεγαλύτερη πίεση κλπ. Βέβαια υποπτεύομαι ότι η προσπάθεια εύρεσης της σωστής πίεσης θα απαιτούσε μετρήσεις και δοκιμασίες περισσότερες από όλο το τέστ για κάθε ένα λάστιχο.... Ακόμα και δοκιμασίες με +3 και -3 psi σαν εύκολη λύση πολλαπλασιάζει την απαιτούμενη εργασία.
Θα ήθελα είτε στα τέστ ή εδώ αν κάποιος γνωρίζει να σχολιάσει τι σημασία παίζουν τα διάφορα κατασκευαστικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ενός ελαστικού. Τι ρόλο παίζουν, σε ποιές συνθήκες, τι οδηγικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν κλπ.
Έχω σκοπό να κάνω παρεμφερή μελέτη για τα παλιότερα τεστ ελαστικών αλλά δυστυχώς δεν τα έχω πρόχειρα (είναι στην Ελλάδα ενώ εγώ όχι!).
-
Από το πρόσφατο τέστ ελαστικών που δημοσιεύτηκε στους '4Ττροχούς' έκανα μερικές παρατηρήσεις. Βεβαίως το πλήθος των ελαστικών είναι τέτοιο που δεν μπορεί να στηρίξει στατιστική ανάλυση αλλά υπάρχουν μερικές σαφείς τάσεις. Αυτό που έκανα ήταν να βάλω όλα τα στοιχεία (βάρος, συμμετρία, φορά, θόρυβος, επιδόσεις δοκιμασιών, κόστος) σε ένα φύλλο Excel και να βάψω με χρώματα τα τετραγωνάκια με καλές (κορυφαίο 1/3) και κακές (χειρότερο 1/3) επιδόσεις. Μετά κάνοντας sort ως προς κάποια στήλη (χαρακτηριστικό ή δοκιμασία) έβλεπα την γενική χρωματική εντύπωση σε κάποια άλλη στήλη (δοκιμασία). Δοκίμασα όλους τους συνδυασμούς και δεν βρήκα καμία άλλη εμφανή τάση-σχέση πέραν αυτών που αναφέρω.
*-Τα λάστιχα που έκαναν καλό γύρο είχαν καλή επίδοση και στο βρεγμένο. Αυτό σημαίνει ή ότι αν είναι καλά στο βρεγμένο είναι πιο καλά σφαιρικά ή, και το θεωρώ πιο πιθανό, ότι ακόμα και δυο βρεγμένες στροφές επηρεάζουν αποφασιστικά το γύρο και κρίνουν το αποτέλεσμα. Θα προτιμούσα λοιπόν πλήρως στεγνό γύρο ή καλύτερα πλήρως στεγνό και πλήρως βρεγμένο.
*-Η τιμή δεν έχει σχέση με απόδοση, θόρυβο, βάρος, σχέδιο, συμμετρία, φορά αλλά έχει σχέση με τη μάρκα!
*-Τα βαριά λάστιχα δεν είναι καλύτερα σε καμία δοκιμασία. (ανάμικτα αποτελέσματα) Αντίθετα τα ελαφριά λάστιχα μοιάζει να ήταν καλύτερα στις δοκιμασίες θορύβου, χρόνου γύρου και βρεγμένου.Αναγνωρίζω ότι το τέστ αναγκαστικά έχει περιορισμούς και δεν μπορεί να κρίνει αντοχή σε σκληρή χρήση, αντοχή στο χρόνο κλπ που βέβαια θα επηρέαζαν την επιλογή. Επίσης θεωρώ πολύ σημαντικές τις υποκειμενικές απόψεις των δοκιμαστών για τη φιλικότητα κλπ που για μένα είναι πιο σημαντικά από την απόλυτη επίδοση. Με βάση λοιπόν το συγκεκριμένο τέστ το συνολικό συμπέρασμα που θα μπορούσα να βγάλω είναι: πάρτε κάτι φιλικό από τα ελαφριά από τις λιγότερο γνωστές μάρκες!
Επίσης ένα σημείο το οποίο θεωρώ ότι ίσως δημιουργεί ανισότητες είναι η πίεση των ελαστικών. Ο κατασκευαστής προτείνει μια πίεση για τα συγκεκριμένα ελαστικά που βάζει. Μήπως όταν αλλάζουμε και βάζουμε άλλα θα έπρεπε να γίνει κάποια αναπροσαρμογή? Έχω την εντύπωση ότι σε πίνακες με πιέσεις ο κατασκευαστής συγκεκριμένου ελαστικού πρότεινε πίεση διαφορετική από αυτή του κατασκευαστή του αυτοκινήτου..... Βάζοντας σε όλα τα λάστιχα την ίδια πίεση μπορεί να αδικούνται κάποια. Ίσως μερικά πολύ εύκαμπτα να χρειάζονταν μεγαλύτερη πίεση κλπ. Βέβαια υποπτεύομαι ότι η προσπάθεια εύρεσης της σωστής πίεσης θα απαιτούσε μετρήσεις και δοκιμασίες περισσότερες από όλο το τέστ για κάθε ένα λάστιχο.... Ακόμα και δοκιμασίες με +3 και -3 psi σαν εύκολη λύση πολλαπλασιάζει την απαιτούμενη εργασία.
Θα ήθελα είτε στα τέστ ή εδώ αν κάποιος γνωρίζει να σχολιάσει τι σημασία παίζουν τα διάφορα κατασκευαστικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ενός ελαστικού. Τι ρόλο παίζουν, σε ποιές συνθήκες, τι οδηγικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν κλπ.
Έχω σκοπό να κάνω παρεμφερή μελέτη για τα παλιότερα τεστ ελαστικών αλλά δυστυχώς δεν τα έχω πρόχειρα (είναι στην Ελλάδα ενώ εγώ όχι!).
-
Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που δεν αναφέρεται στη δοκιμή, μια και όλα τα ελαστικά μπήκαν στις ίδιες ζάντες είναι ο πάχος της ζάντας και μετριέται σε ίντσες. Για κάθε μέγεθος ελαστικού υπάρχουν κάποια όρια σε σχέση με το πλάτος της ζάντας που μπορούν να τοποθετηθούν, μια ελάχιστη και μια μέγιστη διάσταση. Αν παρεκκλίνεις πέρα από αυτές υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να ξεζανταριστεί το λάστιχο εν κινήσει. Αν το ελαστικό τοποθετηθεί στην φαρδύτερη δυνατή ζάντα τα πλαϊνά του είναι εντελώς κάθετα με το δρόμο με αποτέλεσμα μικρότερη άνεση, καλύτερο κράτημα και ποιο απόλυτη συμπεριφορά. Στην αντίθετη περίπτωση τα πλαϊνά μπαλονιάζουν με αύξηση της άνεσης αλλά μεγάλη μείωση στο κράτημα.
Μη ξεχνάς πόσοι στην αλλαγή των ελαστικών τους επιλέγουν να φορέσουν ποιο φαρδιά ελαστικά στις μάμα όμως ζάντες. -
απο το να χαλαμε φαια ουσια για τις εκατομυρια ισως παραμετρους ενος ελαστικου απλα επιλεγουμε Michelin (για ελλαδα ιδιως) και τελειωσαμε.
τα υπολοιπα ειναι για να εξασκηθουμε στα μαθηματικα/φυσικη/μηχανικη/χημεια κλπ
ειναι κατι τις ακριβοτερα άλλα πλεον 'βγαζουν' και χιλιομετρα
Σε ολα αυτατα ετη, δεν εχω δει και δενεχω διαβασει τεστ που να μη βγαζει πιο καλο το MIchelin(κατα μεσο ορο παντα)
Τη πρωτη φορα που μπηκα σε αυτοκινητο με Michelin ηταν σε βροχη και δεν την ξεχασω. -
Απαραίτητα και διαφωτιστικά τα τεστ, αλλά είναι πάντα τόσο δύσκολο να βγάλεις συμπέρασμα! Εκτός κι αν είσαι τυχερός και το τεστ γίνεται μ' ένα αμάξι όμοιο με το δικό σου και αφορά την ίδια διάσταση.
Όσο κι αν θέλω να θεωρώ τον εαυτό μου συνειδητοποιημένο καταναλωτή, τελικά καταλήγω στη λύση του mkiii. Σημαντικό ρόλο εδώ παίζουν και οι προσωπικές μου εμπειρίες που είναι πολύ θετικές για τα λάστιχα των Γάλλων.
Βασικό μέλημα η αντικατάσταση των φθαρμένων έγκαιρα και η διατήρηση των σωστών πιέσεων για να πάρουμε τα μέγιστα από ένα ελαστικό.
Από 'κει και πέρα, όποιος έχει όρεξη το ψάχνει και, καμιά φορά, ανακαλύπτει χρυσάφι! Συγχαρητήρια στον onyx ! για την πολύ καλή δουλειά. -
Εγώ θα μείνω στις πιέσεις. Προσωπική εμπειρία αλλαγής ελαστικών ίδιας διάστασης έδειξε οτι το καινούργιο ήθελε τουλάχιστο +2 πίεση παραπάνω για να δουλέψει χωρίς να επιβαρύνεται καθόλου η άνεση. Με την ίδια πίεση ήταν σαν ξεφουσκωμένο(μαλακά πλαινά). Οπότε οι όποιες συγκρίσεις μάλλον ακαδημαικό χαρακτήρα έχουν.
Τέστ ελαστικών: συμπεράσματα!