Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Τέστ ελαστικών: συμπεράσματα!
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Τέστ ελαστικών: συμπεράσματα!
    • 1 / 1
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    5
    6
    33
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • ?
      A Former User last edited by

      Από το πρόσφατο τέστ ελαστικών που δημοσιεύτηκε στους '4Ττροχούς' έκανα μερικές παρατηρήσεις. Βεβαίως το πλήθος των ελαστικών είναι τέτοιο που δεν μπορεί να στηρίξει στατιστική ανάλυση αλλά υπάρχουν μερικές σαφείς τάσεις. Αυτό που έκανα ήταν να βάλω όλα τα στοιχεία (βάρος, συμμετρία, φορά, θόρυβος, επιδόσεις δοκιμασιών, κόστος) σε ένα φύλλο Excel και να βάψω με χρώματα τα τετραγωνάκια με καλές (κορυφαίο 1/3) και κακές (χειρότερο 1/3) επιδόσεις. Μετά κάνοντας sort ως προς κάποια στήλη (χαρακτηριστικό ή δοκιμασία) έβλεπα την γενική χρωματική εντύπωση σε κάποια άλλη στήλη (δοκιμασία). Δοκίμασα όλους τους συνδυασμούς και δεν βρήκα καμία άλλη εμφανή τάση-σχέση πέραν αυτών που αναφέρω.

      *-Τα λάστιχα που έκαναν καλό γύρο είχαν καλή επίδοση και στο βρεγμένο. Αυτό σημαίνει ή ότι αν είναι καλά στο βρεγμένο είναι πιο καλά σφαιρικά ή, και το θεωρώ πιο πιθανό, ότι ακόμα και δυο βρεγμένες στροφές επηρεάζουν αποφασιστικά το γύρο και κρίνουν το αποτέλεσμα. Θα προτιμούσα λοιπόν πλήρως στεγνό γύρο ή καλύτερα πλήρως στεγνό και πλήρως βρεγμένο.
      *-Η τιμή δεν έχει σχέση με απόδοση, θόρυβο, βάρος, σχέδιο, συμμετρία, φορά αλλά έχει σχέση με τη μάρκα!
      *-Τα βαριά λάστιχα δεν είναι καλύτερα σε καμία δοκιμασία. (ανάμικτα αποτελέσματα) Αντίθετα τα ελαφριά λάστιχα μοιάζει να ήταν καλύτερα στις δοκιμασίες θορύβου, χρόνου γύρου και βρεγμένου.

      Αναγνωρίζω ότι το τέστ αναγκαστικά έχει περιορισμούς και δεν μπορεί να κρίνει αντοχή σε σκληρή χρήση, αντοχή στο χρόνο κλπ που βέβαια θα επηρέαζαν την επιλογή. Επίσης θεωρώ πολύ σημαντικές τις υποκειμενικές απόψεις των δοκιμαστών για τη φιλικότητα κλπ που για μένα είναι πιο σημαντικά από την απόλυτη επίδοση. Με βάση λοιπόν το συγκεκριμένο τέστ το συνολικό συμπέρασμα που θα μπορούσα να βγάλω είναι: πάρτε κάτι φιλικό από τα ελαφριά από τις λιγότερο γνωστές μάρκες!

      Επίσης ένα σημείο το οποίο θεωρώ ότι ίσως δημιουργεί ανισότητες είναι η πίεση των ελαστικών. Ο κατασκευαστής προτείνει μια πίεση για τα συγκεκριμένα ελαστικά που βάζει. Μήπως όταν αλλάζουμε και βάζουμε άλλα θα έπρεπε να γίνει κάποια αναπροσαρμογή? Έχω την εντύπωση ότι σε πίνακες με πιέσεις ο κατασκευαστής συγκεκριμένου ελαστικού πρότεινε πίεση διαφορετική από αυτή του κατασκευαστή του αυτοκινήτου..... Βάζοντας σε όλα τα λάστιχα την ίδια πίεση μπορεί να αδικούνται κάποια. Ίσως μερικά πολύ εύκαμπτα να χρειάζονταν μεγαλύτερη πίεση κλπ. Βέβαια υποπτεύομαι ότι η προσπάθεια εύρεσης της σωστής πίεσης θα απαιτούσε μετρήσεις και δοκιμασίες περισσότερες από όλο το τέστ για κάθε ένα λάστιχο.... Ακόμα και δοκιμασίες με +3 και -3 psi σαν εύκολη λύση πολλαπλασιάζει την απαιτούμενη εργασία.

      Θα ήθελα είτε στα τέστ ή εδώ αν κάποιος γνωρίζει να σχολιάσει τι σημασία παίζουν τα διάφορα κατασκευαστικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ενός ελαστικού. Τι ρόλο παίζουν, σε ποιές συνθήκες, τι οδηγικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν κλπ.

      Έχω σκοπό να κάνω παρεμφερή μελέτη για τα παλιότερα τεστ ελαστικών αλλά δυστυχώς δεν τα έχω πρόχειρα (είναι στην Ελλάδα ενώ εγώ όχι!).

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • ?
        A Former User last edited by

        Από το πρόσφατο τέστ ελαστικών που δημοσιεύτηκε στους '4Ττροχούς' έκανα μερικές παρατηρήσεις. Βεβαίως το πλήθος των ελαστικών είναι τέτοιο που δεν μπορεί να στηρίξει στατιστική ανάλυση αλλά υπάρχουν μερικές σαφείς τάσεις. Αυτό που έκανα ήταν να βάλω όλα τα στοιχεία (βάρος, συμμετρία, φορά, θόρυβος, επιδόσεις δοκιμασιών, κόστος) σε ένα φύλλο Excel και να βάψω με χρώματα τα τετραγωνάκια με καλές (κορυφαίο 1/3) και κακές (χειρότερο 1/3) επιδόσεις. Μετά κάνοντας sort ως προς κάποια στήλη (χαρακτηριστικό ή δοκιμασία) έβλεπα την γενική χρωματική εντύπωση σε κάποια άλλη στήλη (δοκιμασία). Δοκίμασα όλους τους συνδυασμούς και δεν βρήκα καμία άλλη εμφανή τάση-σχέση πέραν αυτών που αναφέρω.

        *-Τα λάστιχα που έκαναν καλό γύρο είχαν καλή επίδοση και στο βρεγμένο. Αυτό σημαίνει ή ότι αν είναι καλά στο βρεγμένο είναι πιο καλά σφαιρικά ή, και το θεωρώ πιο πιθανό, ότι ακόμα και δυο βρεγμένες στροφές επηρεάζουν αποφασιστικά το γύρο και κρίνουν το αποτέλεσμα. Θα προτιμούσα λοιπόν πλήρως στεγνό γύρο ή καλύτερα πλήρως στεγνό και πλήρως βρεγμένο.
        *-Η τιμή δεν έχει σχέση με απόδοση, θόρυβο, βάρος, σχέδιο, συμμετρία, φορά αλλά έχει σχέση με τη μάρκα!
        *-Τα βαριά λάστιχα δεν είναι καλύτερα σε καμία δοκιμασία. (ανάμικτα αποτελέσματα) Αντίθετα τα ελαφριά λάστιχα μοιάζει να ήταν καλύτερα στις δοκιμασίες θορύβου, χρόνου γύρου και βρεγμένου.

        Αναγνωρίζω ότι το τέστ αναγκαστικά έχει περιορισμούς και δεν μπορεί να κρίνει αντοχή σε σκληρή χρήση, αντοχή στο χρόνο κλπ που βέβαια θα επηρέαζαν την επιλογή. Επίσης θεωρώ πολύ σημαντικές τις υποκειμενικές απόψεις των δοκιμαστών για τη φιλικότητα κλπ που για μένα είναι πιο σημαντικά από την απόλυτη επίδοση. Με βάση λοιπόν το συγκεκριμένο τέστ το συνολικό συμπέρασμα που θα μπορούσα να βγάλω είναι: πάρτε κάτι φιλικό από τα ελαφριά από τις λιγότερο γνωστές μάρκες!

        Επίσης ένα σημείο το οποίο θεωρώ ότι ίσως δημιουργεί ανισότητες είναι η πίεση των ελαστικών. Ο κατασκευαστής προτείνει μια πίεση για τα συγκεκριμένα ελαστικά που βάζει. Μήπως όταν αλλάζουμε και βάζουμε άλλα θα έπρεπε να γίνει κάποια αναπροσαρμογή? Έχω την εντύπωση ότι σε πίνακες με πιέσεις ο κατασκευαστής συγκεκριμένου ελαστικού πρότεινε πίεση διαφορετική από αυτή του κατασκευαστή του αυτοκινήτου..... Βάζοντας σε όλα τα λάστιχα την ίδια πίεση μπορεί να αδικούνται κάποια. Ίσως μερικά πολύ εύκαμπτα να χρειάζονταν μεγαλύτερη πίεση κλπ. Βέβαια υποπτεύομαι ότι η προσπάθεια εύρεσης της σωστής πίεσης θα απαιτούσε μετρήσεις και δοκιμασίες περισσότερες από όλο το τέστ για κάθε ένα λάστιχο.... Ακόμα και δοκιμασίες με +3 και -3 psi σαν εύκολη λύση πολλαπλασιάζει την απαιτούμενη εργασία.

        Θα ήθελα είτε στα τέστ ή εδώ αν κάποιος γνωρίζει να σχολιάσει τι σημασία παίζουν τα διάφορα κατασκευαστικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ενός ελαστικού. Τι ρόλο παίζουν, σε ποιές συνθήκες, τι οδηγικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν κλπ.

        Έχω σκοπό να κάνω παρεμφερή μελέτη για τα παλιότερα τεστ ελαστικών αλλά δυστυχώς δεν τα έχω πρόχειρα (είναι στην Ελλάδα ενώ εγώ όχι!).

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • ?
          A Former User last edited by

          Από το πρόσφατο τέστ ελαστικών που δημοσιεύτηκε στους '4Ττροχούς' έκανα μερικές παρατηρήσεις. Βεβαίως το πλήθος των ελαστικών είναι τέτοιο που δεν μπορεί να στηρίξει στατιστική ανάλυση αλλά υπάρχουν μερικές σαφείς τάσεις. Αυτό που έκανα ήταν να βάλω όλα τα στοιχεία (βάρος, συμμετρία, φορά, θόρυβος, επιδόσεις δοκιμασιών, κόστος) σε ένα φύλλο Excel και να βάψω με χρώματα τα τετραγωνάκια με καλές (κορυφαίο 1/3) και κακές (χειρότερο 1/3) επιδόσεις. Μετά κάνοντας sort ως προς κάποια στήλη (χαρακτηριστικό ή δοκιμασία) έβλεπα την γενική χρωματική εντύπωση σε κάποια άλλη στήλη (δοκιμασία). Δοκίμασα όλους τους συνδυασμούς και δεν βρήκα καμία άλλη εμφανή τάση-σχέση πέραν αυτών που αναφέρω.

          *-Τα λάστιχα που έκαναν καλό γύρο είχαν καλή επίδοση και στο βρεγμένο. Αυτό σημαίνει ή ότι αν είναι καλά στο βρεγμένο είναι πιο καλά σφαιρικά ή, και το θεωρώ πιο πιθανό, ότι ακόμα και δυο βρεγμένες στροφές επηρεάζουν αποφασιστικά το γύρο και κρίνουν το αποτέλεσμα. Θα προτιμούσα λοιπόν πλήρως στεγνό γύρο ή καλύτερα πλήρως στεγνό και πλήρως βρεγμένο.
          *-Η τιμή δεν έχει σχέση με απόδοση, θόρυβο, βάρος, σχέδιο, συμμετρία, φορά αλλά έχει σχέση με τη μάρκα!
          *-Τα βαριά λάστιχα δεν είναι καλύτερα σε καμία δοκιμασία. (ανάμικτα αποτελέσματα) Αντίθετα τα ελαφριά λάστιχα μοιάζει να ήταν καλύτερα στις δοκιμασίες θορύβου, χρόνου γύρου και βρεγμένου.

          Αναγνωρίζω ότι το τέστ αναγκαστικά έχει περιορισμούς και δεν μπορεί να κρίνει αντοχή σε σκληρή χρήση, αντοχή στο χρόνο κλπ που βέβαια θα επηρέαζαν την επιλογή. Επίσης θεωρώ πολύ σημαντικές τις υποκειμενικές απόψεις των δοκιμαστών για τη φιλικότητα κλπ που για μένα είναι πιο σημαντικά από την απόλυτη επίδοση. Με βάση λοιπόν το συγκεκριμένο τέστ το συνολικό συμπέρασμα που θα μπορούσα να βγάλω είναι: πάρτε κάτι φιλικό από τα ελαφριά από τις λιγότερο γνωστές μάρκες!

          Επίσης ένα σημείο το οποίο θεωρώ ότι ίσως δημιουργεί ανισότητες είναι η πίεση των ελαστικών. Ο κατασκευαστής προτείνει μια πίεση για τα συγκεκριμένα ελαστικά που βάζει. Μήπως όταν αλλάζουμε και βάζουμε άλλα θα έπρεπε να γίνει κάποια αναπροσαρμογή? Έχω την εντύπωση ότι σε πίνακες με πιέσεις ο κατασκευαστής συγκεκριμένου ελαστικού πρότεινε πίεση διαφορετική από αυτή του κατασκευαστή του αυτοκινήτου..... Βάζοντας σε όλα τα λάστιχα την ίδια πίεση μπορεί να αδικούνται κάποια. Ίσως μερικά πολύ εύκαμπτα να χρειάζονταν μεγαλύτερη πίεση κλπ. Βέβαια υποπτεύομαι ότι η προσπάθεια εύρεσης της σωστής πίεσης θα απαιτούσε μετρήσεις και δοκιμασίες περισσότερες από όλο το τέστ για κάθε ένα λάστιχο.... Ακόμα και δοκιμασίες με +3 και -3 psi σαν εύκολη λύση πολλαπλασιάζει την απαιτούμενη εργασία.

          Θα ήθελα είτε στα τέστ ή εδώ αν κάποιος γνωρίζει να σχολιάσει τι σημασία παίζουν τα διάφορα κατασκευαστικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ενός ελαστικού. Τι ρόλο παίζουν, σε ποιές συνθήκες, τι οδηγικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν κλπ.

          Έχω σκοπό να κάνω παρεμφερή μελέτη για τα παλιότερα τεστ ελαστικών αλλά δυστυχώς δεν τα έχω πρόχειρα (είναι στην Ελλάδα ενώ εγώ όχι!).

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • E
            emmanoyhl last edited by

            Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που δεν αναφέρεται στη δοκιμή, μια και όλα τα ελαστικά μπήκαν στις ίδιες ζάντες είναι ο πάχος της ζάντας και μετριέται σε ίντσες. Για κάθε μέγεθος ελαστικού υπάρχουν κάποια όρια σε σχέση με το πλάτος της ζάντας που μπορούν να τοποθετηθούν, μια ελάχιστη και μια μέγιστη διάσταση. Αν παρεκκλίνεις πέρα από αυτές υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να ξεζανταριστεί το λάστιχο εν κινήσει. Αν το ελαστικό τοποθετηθεί στην φαρδύτερη δυνατή ζάντα τα πλαϊνά του είναι εντελώς κάθετα με το δρόμο με αποτέλεσμα μικρότερη άνεση, καλύτερο κράτημα και ποιο απόλυτη συμπεριφορά. Στην αντίθετη περίπτωση τα πλαϊνά μπαλονιάζουν με αύξηση της άνεσης αλλά μεγάλη μείωση στο κράτημα.
            Μη ξεχνάς πόσοι στην αλλαγή των ελαστικών τους επιλέγουν να φορέσουν ποιο φαρδιά ελαστικά στις μάμα όμως ζάντες.

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • M
              mkiii last edited by

              απο το να χαλαμε φαια ουσια για τις εκατομυρια ισως παραμετρους ενος ελαστικου απλα επιλεγουμε Michelin (για ελλαδα ιδιως) και τελειωσαμε.

              τα υπολοιπα ειναι για να εξασκηθουμε στα μαθηματικα/φυσικη/μηχανικη/χημεια κλπ

              ειναι κατι τις ακριβοτερα άλλα πλεον 'βγαζουν' και χιλιομετρα
              Σε ολα αυτατα ετη, δεν εχω δει και δενεχω διαβασει τεστ που να μη βγαζει πιο καλο το MIchelin(κατα μεσο ορο παντα)
              Τη πρωτη φορα που μπηκα σε αυτοκινητο με Michelin ηταν σε βροχη και δεν την ξεχασω.

              1 Reply Last reply Reply Quote 2
              • K
                kavy last edited by

                Απαραίτητα και διαφωτιστικά τα τεστ, αλλά είναι πάντα τόσο δύσκολο να βγάλεις συμπέρασμα! Εκτός κι αν είσαι τυχερός και το τεστ γίνεται μ' ένα αμάξι όμοιο με το δικό σου και αφορά την ίδια διάσταση.
                Όσο κι αν θέλω να θεωρώ τον εαυτό μου συνειδητοποιημένο καταναλωτή, τελικά καταλήγω στη λύση του mkiii. Σημαντικό ρόλο εδώ παίζουν και οι προσωπικές μου εμπειρίες που είναι πολύ θετικές για τα λάστιχα των Γάλλων.
                Βασικό μέλημα η αντικατάσταση των φθαρμένων έγκαιρα και η διατήρηση των σωστών πιέσεων για να πάρουμε τα μέγιστα από ένα ελαστικό.
                Από 'κει και πέρα, όποιος έχει όρεξη το ψάχνει και, καμιά φορά, ανακαλύπτει χρυσάφι! Συγχαρητήρια στον onyx ! για την πολύ καλή δουλειά.

                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                • S
                  silvertommy last edited by

                  Εγώ θα μείνω στις πιέσεις. Προσωπική εμπειρία αλλαγής ελαστικών ίδιας διάστασης έδειξε οτι το καινούργιο ήθελε τουλάχιστο +2 πίεση παραπάνω για να δουλέψει χωρίς να επιβαρύνεται καθόλου η άνεση. Με την ίδια πίεση ήταν σαν ξεφουσκωμένο(μαλακά πλαινά). Οπότε οι όποιες συγκρίσεις μάλλον ακαδημαικό χαρακτήρα έχουν.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 2
                  • First post
                    Last post
                  • 1 / 1
                  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                    • ΕΛΛΑΔΑ
                    • ΚΟΣΜΟΣ
                    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                  • ΔΟΚΙΜΕΣ
                    • TEST
                    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                    • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                    • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                    • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                    • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                  • VIDEO
                    • 4TTV
                    • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                    • ΑΓΩΝΕΣ
                    • CANDID CAMERA
                  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                    • ΛΕΞΙΚΟ
                  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                    • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                  • ΑΓΩΝΕΣ
                    • FORMULA 1
                    • WRC
                    • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                  • ΤΙΜΕΣ
                  • 4T CLASSIC
                    • ΜΟΝΤΕΛΑ
                    • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                    • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                  • ΑΓΟΡΑ
                    • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                    • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                  • 2ΤΡΟΧΟΙ
                    • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                    • ΑΓΩΝΕΣ
                    • CLASSIC
                  • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                  • MENU
                  • ΤΙΜΕΣ
                  • 4ΤΡΟΧΟΙ
                  • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                  • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                  • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                  • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                  • ΚΟΚ

                  logo footer

                  coty











                  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                  • ΑΓΩΝΕΣ
                  • ΔΟΚΙΜΕΣ
                  • CLASSIC
                  • ΤΙΜΕΣ
                  • VIDEO
                  • FORUM
                  4T FORUM
                  4T LIBRARY
                  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                  • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                  Powered by nxcode.gr