-
http://aetos.it.teithe.gr/~pallas/proje ... _smart.pdf
-
http://aetos.it.teithe.gr/~pallas/proje ... _smart.pdf
-
http://aetos.it.teithe.gr/~pallas/proje ... _smart.pdf
-
Αν βρεθεί κάποιος να την κάνει πρόγραμμα (για Η/Υ) μιλάμε ότι θα βγάλει τα άπειρα λεφτά!
Ειδικά αν μπορέσε να δώσει τη δυνατότητα στον χρήστη να 'πειράξει' τον αλγόριθμο ώστε να μπορέσει να δικαιολογήσει την (στην ουσία δικιά του) επιλογή στη γυναίκα του...
'Μα αγάπη μου, το Impreza STI ήταν η καλύτερη επιλογή για μας. Ορίστε, το λέει και η μέθοδος SMART'!
-
Ο τρόπος είναι τεχνοκρατικός. Κώνσταντίνε, πως θα βάλεις μέσα στον αλγόριθμο το συναίσθημα?
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Ο τρόπος είναι τεχνοκρατικός. Κώνσταντίνε, πως θα βάλεις μέσα στον αλγόριθμο το συναίσθημα?...και λανθασμένος, συν τοις άλλοις, γιατί δεν μπορώ να δεχτώ ότι στα 1.400 κυβικά το 307 αποτελεί καλύτερη επιλογή από το Clio π.χ. (σίγουρα πάντως δεν είναι ασφαλέστερη)... δεν έχει ληφθεί καθόλου υπ' όψιν η ενεργητική ασφάλεια ή είναι ιδέα μου;
-
Μπουρδες........................!!!!
Για τους εντελώς άσχετους με το αντικείμενο καλο είναι -
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Ο τρόπος είναι τεχνοκρατικός. Κώνσταντίνε, πως θα βάλεις μέσα στον αλγόριθμο το συναίσθημα?Ακριβως. Ο λογος ειναι να το κανεις απλως μια μαθηματικη λυση.
Το συναισθημα μπορει να ενταχθει μεσα στην λυση αλλα δεν ειναι σταθερο. Πιο πολυ για μερικους και πιο λιγο για αλλους.Εγω προσωπικα παντα το παιζω δηθεν 'ψυχρος και υπολογοστικος' και μετα πεφτω καργα μεσα λογω συναισθηματος
Νικος
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
να δώσει τη δυνατότητα στον χρήστη να 'πειράξει' τον αλγόριθμο ώστε να μπορέσει να δικαιολογήσει την (στην ουσία δικιά του) επιλογή στη γυναίκα του...
'Μα αγάπη μου, το Impreza STI ήταν η καλύτερη επιλογή για μας. Ορίστε, το λέει και η μέθοδος SMART'!Έχω φτιάξει για προσωπική μου χρήση ένα φύλλο σε Excel που ξεκίνησε μικρό και κατέληξε 1136KB μετά από 2-3 χρόνια, με ξεχωριστές σελίδες για κανονικά, τετρακίνητα και ανοιχτά (το πιο συχνά ενημερωμένο, βελτιωμένο και πλήρες λόγω προσωπικού ενδιαφέροντος) που λαμβάνει υπόψη του και κανονικοποιεί και βαθμολογεί τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
-μήκος (με καλύτερο γύρω στο 425 περίπου δε θυμάμαι πως είχα καταλήξει εκεί)
-πλάτος (καλύτερο το φαρδύ)
-ύψος (καλύτερο το χαμηλό)
-κιλά ανά ίππο (για καλές ρεπρίζ) και όχι απλά την επιτάχυνση 0-100, πιο περιεκτικό από απλά η ισχύς
-μέγιστη ταχύτητα
-βάρος (καλύτερα το ελαφρύ)
-χρονολογία παρουσίασης (παλαιότητα μοντέλου, καλύτερα πρόσφατο)
-μεταξόνιο (καλύτερα μεγάλο)
-χώρος πορτμπαγκάζ (καλύτερα μεγάλο)
-τιμή που περιλαμβάνει για όλα μεταλλικό χρώμα, ABS, AC (τώρα με νέες τιμές θέλει διόρθωση....)
-κατανάλωση δική μου (από τις καταναλώσεις εντός πόλης και μικτή επί δύο αλλά αν μείνω Αθήνα το αντίθετο)
-αυτονομία (από ντεπόζιτο και δική μου κατανάλωση)
-τεκμήριο (αυτόματα μηδενίζεται αν κάτω από 2000 κυβικά πρέπει να το κάνω να μηδενίζεται σε τιμή κάτω από 50000 ευρώ)
-ροπή ανά λίτρο κινητήρα που δείχνει σχετική απόδοση και ελαστικότητα κινητήρα
-ΔΕΝ περιλαμβάνω θέματα ασφαλείας αερόσακους, επιδόσεις συγκρούσεων αλλά μπορώ εύκολα να τα προσθέσω.
-ΔΕΝ περιλαμβάνει όλα τα μοντέλα αλλά μόνο αυτά που του έχω βάλει (άρχισα με τα πιο ενδιαφέροντα για μένα και σιγά σιγά έβαλα κι άλλα)
Επίσης το κάθε χαρακτηριστικό παίρνει έναν πολλπλασιαστή ανάλογα με τη σημασία που δίνει ο χειριστής σε κάθε ένα από τα παραπάνω.
Περιέχει επιπλέον σελίδες με διάφορες πληροφορίες, αναζητήσεις πειραματισμούς γραφήματα κλπ.
Ο παράγοντας συναίσθημα εξαρτάται από το ειδικό χαρακτηριστικό που ονόμασα desirability που είναι και αυτό με το μεγαλύτερο πολλαπλασιαστή στο δικό μου PC!
Τελικά βγαίνουν πολλές βαθμολογίες, αντικειμενική χωρίς το desirability ή και χωρίς μήκος, κανονική, κανονική με διευκολύνσεις (handicap) πχ βγάζει 10% βάρος ή και κόστος από station αν και δε θυμάμαι αν ισχύει ακόμα, χωρίς να υπολογίζει μήκος, χωρίς να υπολογίζει τεκμήριο κλπ
Δεν είναι πρόγραμμα, δεν είναι idiot proof (αν και έχει μερικά χαρακτηριστικά τέτοια), έχει ανάγκη παρακολούθησης και συντήρησης (ενημέρωση τιμών, προσθήκη νέων μοντέλων, αλλαγή κανονικοποίησης όταν αλλάζει η χρονιά ή μπαίνουν νέες ακραίες τιμές κλπ). Είναι πολύ customised (με πολλά στοιχεία στα γούστα μου απαιτήσεις μου και περιρισμούς μου που δεν είναι εύκολο να δεις που και τι πρέπει να πειράξεις για να τα αλλάξεις) και για το λόγο αυτό δεν το θεωρώ κατάλληλο για δημόσιο release.
Βασικά είναι ένα ωραίο παιχνιδάκι που μου έχει φάει άπειρες ώρες αλλά με βοήθησε να χειρίζομαι το Excel. Στην αρχή από αυτά που μου έβγαζε καταλάβαινα ότι κάπου υπάρχει λάθος!
Ενδεικτικά καλά βαθμολογούνται:
κανονικά: Golf GTI του 2004, BMW 325 coupe, Mazda RX8 και μερικά μελλοντικά ή φανταστικά όπως 307R, BMW 116 κλπ
τετρακίνητα: Octavia turbo, Impreza 1,6 180HP, RAV4 πεντάπορτο και μελλοντικό Α3 ΤQ 2004
ανοιχτά: Smart Roadster με μετατροπή SW 108 ίππων, Renault Megane CC και από μελλοντικά Mazda RX7 και τετραθέσιο RX9, BMW Z2 και Opel Tigra!
Το κακό είναι ότι και τώρα που μου τα βγάζει 'σωστά' δεν υπάρχει το τέλειο αυτοκίνητο.....αυτό όμως το ήξερα και από πριν!
Έτσι κι αλλιώς απορρίπτεις μερικά για προσωπικούς λόγους και διαλέγεις από όσα μένουν πάλι με προσωπικούς λόγους. Απλά το παραπάνω προσπαθεί να σε καθοδηγήσει ή επαναφέρει στο δρόμο της λογικής αν πας να ξεφύγεις τελείως!
Επιλογή Αυτοκινήτου με τη μέθοδο SMART (pdf)