Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Δίσκοι χαρακτοί/τρυπητοί
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Δίσκοι χαρακτοί/τρυπητοί
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    18
    43
    1510
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • G
      gvala last edited by

      Με την ευκαιρια αλλαγης μπροστινων δίσκων στο αυτοκίνητό μου (Astra G 1,4) με χαρακτούς, μου δημιουργήθηκαν μερικές απορίες ως προς το τι επιπλέον προσφέρουν οι χαρακτοί ή τρυπητοί δίσκοι ως προς τους απλούς. Απομάκρυνση πούδρας; Πόσο ικανοποιητικά;
      Πρόσθετη ψύξη;
      Τι άλλο;
      Τα αγωνιστικά τους χρησιμοποιούν; Και αν όχι, γιατί;

      1 Reply Last reply Reply Quote 4
      • G
        gvala last edited by

        Με την ευκαιρια αλλαγης μπροστινων δίσκων στο αυτοκίνητό μου (Astra G 1,4) με χαρακτούς, μου δημιουργήθηκαν μερικές απορίες ως προς το τι επιπλέον προσφέρουν οι χαρακτοί ή τρυπητοί δίσκοι ως προς τους απλούς. Απομάκρυνση πούδρας; Πόσο ικανοποιητικά;
        Πρόσθετη ψύξη;
        Τι άλλο;
        Τα αγωνιστικά τους χρησιμοποιούν; Και αν όχι, γιατί;

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • G
          gvala last edited by

          Με την ευκαιρια αλλαγης μπροστινων δίσκων στο αυτοκίνητό μου (Astra G 1,4) με χαρακτούς, μου δημιουργήθηκαν μερικές απορίες ως προς το τι επιπλέον προσφέρουν οι χαρακτοί ή τρυπητοί δίσκοι ως προς τους απλούς. Απομάκρυνση πούδρας; Πόσο ικανοποιητικά;
          Πρόσθετη ψύξη;
          Τι άλλο;
          Τα αγωνιστικά τους χρησιμοποιούν; Και αν όχι, γιατί;

          1 Reply Last reply Reply Quote 4
          • N
            nass last edited by

            Στους αγώνες:

            1. Μικρότερο βάρος
            2. Καλύτερη ψύξη
            3. 'Ξύσιμο' τακακιών

            Στο δρόμο:

            1. Μούρη
            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • T
              techadmin admin last edited by

              λογικά πρέπει να έχουν και μεγαλύτερο συντελεστή τριβής, ότι χάνεις σε διάρκεια ζωής απο το 'ξύσιμο' το εισπράτεις σε αυξημένη απόδωση.

              Στις περισσότερες μοτοσυκλέτες οι δίσκοι είναι τρύπιοι

              1 Reply Last reply Reply Quote 3
              • F
                fabiamaniac last edited by

                Άκουσα οτι τις υπάρχουσες μπροστινές αεριζόμενες δισκόπλακες (πχ. στο fabiaki μου) μπορώ με κάποιο τρόπο να τις κάνω τρυπητές χωρίς να αλλάξει προς το χειρότερο η αντοχή τους αλλα προς το καλύτερο η εμφάνιση τους......!!!!

                Ξέρει κανείς κατι για το θέμα αυτό???Επαναλαμβάνω....αν μπορώ να 'τρυπήσω'τις υπάρχουσες αεριζόμενες δισκόπλακες ...???και που....???

                1 Reply Last reply Reply Quote 4
                • N
                  nass last edited by

                  Ο χρήστης FABIAMANIAC έγραψε:
                  Άκουσα οτι τις υπάρχουσες μπροστινές αεριζόμενες δισκόπλακες (πχ. στο fabiaki μου) μπορώ με κάποιο τρόπο να τις κάνω τρυπητές χωρίς να αλλάξει προς το χειρότερο η αντοχή τους αλλα προς το καλύτερο η εμφάνιση τους......!!!!

                  Ξέρει κανείς κατι για το θέμα αυτό???Επαναλαμβάνω....αν μπορώ να 'τρυπήσω'τις υπάρχουσες αεριζόμενες δισκόπλακες ...???και που....???

                  Μην το κάνεις, αν δεν θέλεις να ρισκάρεις σπασμένες δισκόπλακες, και ιδιαίτερα σε ...δύσκολες στιγμές

                  1 Reply Last reply Reply Quote 3
                  • N
                    nass last edited by

                    Ο χρήστης IKE έγραψε:
                    λογικά πρέπει να έχουν και μεγαλύτερο συντελεστή τριβής, ότι χάνεις σε διάρκεια ζωής απο το 'ξύσιμο' το εισπράτεις σε αυξημένη απόδωση.

                    Ο συντελεστής τριβής εξαρτάται από το υλικό, όχι από τις τρύπες...

                    Στις περισσότερες μοτοσυκλέτες οι δίσκοι είναι τρύπιοι

                    Για βάρος και αποχέτευση του νερού, κυρίως.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 2
                    • L
                      lkar last edited by

                      Στους αγώνες χρησιμοποιούνται κατά κόρον χαρακτοί. Έχουν καλύτερη απόδοση, διάρκεια και αντοχή από τους απλούς (αν προέρχονται από το ακριβώς ίδιο υλικό) για το λόγο ότι εμποδίζουν τη διάδοση ακτινικών ρωγμών.

                      Οι χαρακτοί φθείρουν περισσότερο τα τακάκια και παρέχουν χειρότερη άνεση στο φρενάρισμα (κραδασμοί), αλλά στους αγώνες δεν τίθεται θέμα κόστους και άνεσης

                      Στους τρυπητούς εμποδίζεται επίσης η διάδοση ρωγμών, αερίζονται καλύτερα από τους συμπαγείς, γίνεται καλύτερη αποβολή νερού και των υπολειμάτων τριβής και παρέχουν πιο ομαλό φρενάρισμα από τους χαρακτούς.

                      Και οι δύο τύποι έχουν ελαφρά μεγαλύτερο συντελεστή τριβής από τους αντίστοιχους συμπαγείς, επειδή το τακάκι βρίσκει μεγαλύτερη αντίσταση.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • L
                        lkar last edited by

                        Ο χρήστης FABIAMANIAC έγραψε:
                        Άκουσα οτι τις υπάρχουσες μπροστινές αεριζόμενες δισκόπλακες (πχ. στο fabiaki μου) μπορώ με κάποιο τρόπο να τις κάνω τρυπητές χωρίς να αλλάξει προς το χειρότερο η αντοχή τους αλλα προς το καλύτερο η εμφάνιση τους......!!!!

                        Ξέρει κανείς κατι για το θέμα αυτό???Επαναλαμβάνω....αν μπορώ να 'τρυπήσω'τις υπάρχουσες αεριζόμενες δισκόπλακες ...???και που....???

                        Μπορώ να σου πω ποιος 'επαγγελματίας' το κάνει αυτό. Εσύ ρισκάρεις να τρυπήσεις τις ήδη υπάρχουσες από το να αγοράσεις καινούριες τρυπήτες;;;;;

                        1 Reply Last reply Reply Quote 3
                        • T
                          techadmin admin last edited by

                          nass αν οι τρύπες προκαλούν 'ξύσιμο' τότε αυξάνουν και τον συντελεστή τρβής και αντίστροφα αν δεν τον αυξάνουν τότε δεν προκαλούν 'ξύσιμο' στα τακάκια.

                          Εγώ έχω την γνώμη πως μια μικρή έστω αύξηση στον συντελεστή τριβής προκαλείται απο τρύπες και χαράξη.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                          • F
                            fabiamaniac last edited by

                            Δεν τίθεται θέμα να ρισκάρω μια τέτοια μετατροπή (τρύπημα δισκόπλακων) αν δεν είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα που θα έχω!Γι'αυτο το λόγο έθεσα αυτο το ερώτημα,μήπως τελικά ηταν κάτι απλο-ασφαλές και γλίτωνα την αγορά!!Φυσικά και δεν κάνω κάτι πρίν παρω αρκετές γνώμες-απόψεις απο κάποιους 'γνώστες' του τομέα η' εγγυήσεις...!!!

                            Ευχαριστώ....

                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • S
                              skullone last edited by

                              Οι χαρακτοί δίσκοι βοηθούν στην ευκολότερη απομάκρυνση τυχόν ακαθαρσιών που μαζεύονται εκεί (χώματα, λάσπες κλπ). Οι τρυπητοί προσφέρουν καλύτερη αποβολή της θερμότητας (ροή αέρα, αλλά και αύξηση επιφάνειας απαγωγής της θερμότητας), καθώς και ένα ωραίο βουητό στο φρενάρισμα που κάνει τους άλλους να απορούν.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 5
                              • T
                                techadmin admin last edited by

                                Το τρύπημα των μαμα δισκων (αεριζόμενων ή συμπαγών) δεν συστήνεται αφού είναι από απλά αναποτελεσματικό έως και επικίνδυνο. Αν θέλεις σέξυ δίσκους αγόρασε καλύτερα ένα καλό aftermarket σετ (brembo, ebc, tarox κτλ). Όσο για τα οφέλη τους, αντιγράφω από το website της brembo:

                                'Why use drilled or slotted discs?
                                Drilling or slotting discs aids the disc in several ways:
                                The edges of the slots or holes continuously clean and refresh the pad surface as well as providing increased brake 'bite'. Additionally, they prevent gasses from collecting between the pad and disc interface.
                                The disc is lightened, thereby decreasing its rotational inertia.
                                Improved ventilation increases the disc's ability to shed heat, resulting in cooler operating temperatures'

                                Βέβαια για να δείς διαφορά, ειδικά άν το μαμά σύστημα φρένων είναι επαρκές, θα πρέπει να πιέσεις πολύ το τουτου σου. Αν εξετάζεις το ενδεχόμενο γενικότερης αναβάθμισης στο σύστημα φρένων καλύτερα άλλαξε πρώτα τακάκια επιλέγοντας κάτι σπορ (πχ Ferodo DS2500 ή αντίστοιχα της Mintex) και μετά, εφόσον αυτό είναι απαραίτητο, προχωράς σε δίσκους, σωληνάκια κτλ.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                • A
                                  alexastrag last edited by

                                  ειχα τους TAR-OX [τρυπητους-χαρακτους] με τακακια PAGID στο αστρα και τους εβαλα στα 50000 χιλ οταν οι μαμισιοι ειχαν κανει αρκετο δοντακι.

                                  αυτο που με ενοχλουσε λιγο ηταν ενας κραδασμος σε φρεναρισμα στα 140 περιπου χιλιομετρα κατα τα αλλα νομιζω οτι σε νορμαλ συνθηκες δεν εχουν σημασια οι δισκοι ενω ακομα και για το κατι παραπανω αρκει μονο αλλαγη των υλικων τριβης με after market/performance......

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                  • ?
                                    A Former User last edited by

                                    Ο χρήστης FABIAMANIAC έγραψε:
                                    Άκουσα οτι τις υπάρχουσες μπροστινές αεριζόμενες δισκόπλακες (πχ. στο fabiaki μου) μπορώ με κάποιο τρόπο να τις κάνω τρυπητές χωρίς να αλλάξει προς το χειρότερο η αντοχή τους αλλα προς το καλύτερο η εμφάνιση τους......!!!!

                                    Μην κοιταμε μονο την εμφανηση , ιδιως οταν μιλαμε για ενα σοβαρο θεμα ασφαλειας οπως τα φρενα.Εγω θα σου προτεινα να κοιταξεις τα μεγαλυτερα μοντελα της VAG τι φορανε (νομιζω οτι ευκολα βρισκεις μεταχειρισμενα)και να τα βαλεις,ή να πας σε BREMBO TAROX που σιγουρα εχουν για το αυτοκινητο σου.Και προς Θεου μην τρυπησεις τις δικες σου δισκοπλακες ειναι σιγουρο οτι οταν ζοριστουν λιγο θα σπασουν.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • J
                                      jarnot last edited by

                                      Όντως οι χαραγμένοι δίσκοι πλεονεκτούν στην απομάκρυνση σκόνης και αέρα από τις συνεργαζόμενες επιφάνειες και μάλιστα οι χαρακιές είναι έτσι σχεδιασμένες (κλίση, καμπύλη και φορά περιστροφής) ώστε αυτή η απομάκρυνση να γίνεται σωστά, βάση των νόμων της ρευστομηχανικής, με την ίδια λογική που ο αέρας διέρχεται από τα πτερύγια ενός φυγοκεντρικού συμπιεστή και τον εγκαταλείπει ακτινικά. Ή τουλάχιστον αυτό θέλω να πιστεύω. Δε φαντάζομαι οι χαρακιές να γίνονται στην τύχη.

                                      Όσο για το εκ των υστέρων τρύπημα των δίσκων, μου θύμισε μια περίπτωση ενός 'μηχανικού' που έκοβε την οροφή νορμάλ αυτοκινήτων και τα έκανε κάμπριο, χωρίς καμία συναίσθηση του τι εγκλήματος διέπραττε. Το ίδιο και το αυτό συμβαίνει και με τους δίσκους. Αν δεν ραγίσουν αμέσως, θα εξασθενίσουν δραματικά και θα σπάσουν σίγουρα αργότερα.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                      • L
                                        lkar last edited by

                                        Ο χρήστης BILL33 έγραψε:

                                        Άκουσα οτι τις υπάρχουσες μπροστινές αεριζόμενες δισκόπλακες (πχ. στο fabiaki μου) μπορώ με κάποιο τρόπο να τις κάνω τρυπητές χωρίς να αλλάξει προς το χειρότερο η αντοχή τους αλλα προς το καλύτερο η εμφάνιση τους......!!!!

                                        Μην κοιταμε μονο την εμφανηση , ιδιως οταν μιλαμε για ενα σοβαρο θεμα ασφαλειας οπως τα φρενα.Εγω θα σου προτεινα να κοιταξεις τα μεγαλυτερα μοντελα της VAG τι φορανε (νομιζω οτι ευκολα βρισκεις μεταχειρισμενα)και να τα βαλεις,ή να πας σε BREMBO TAROX που σιγουρα εχουν για το αυτοκινητο σου.Και προς Θεου μην τρυπησεις τις δικες σου δισκοπλακες ειναι σιγουρο οτι οταν ζοριστουν λιγο θα σπασουν.

                                        Τα μεγαλύτερα μοντέλα της VAG (Leon 1.6, Toledo 1.6, Bora 1.6, Golf 1.6, A3 1.6, Octavia 1.6) φοράνε τους... ίδιους

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                        • T
                                          techadmin admin last edited by

                                          ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.
                                          ΕΧΩ ΕΝΑ pUNTO GT3 ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΛΛΑΞΑ ΕΜΠΡΟΣ-ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑΚΑΚΙΑ.
                                          ΕΒΑΛΑ BREMBO Max ΔΙΣΚΟΥΣ (ΧΑΡΑΚΤΟΙ) ΚΑΙ ΤΑΚΑΚΙΑ FERODO Premier. ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΕΙΔΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ.
                                          ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΜΗ, ΟΛΑ ΜΑΖΙ ΠΑΚΕΤΟ ΤΑ ΠΗΡΑ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 250€ ΑΠΟ ΕΛΤΡΕΚΚΑ.
                                          ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                          • A
                                            athanatos last edited by

                                            Ο εγγεγραμμένος με το ψευδώνυμο skullone αλλά και οι υπόλοιποι που συμφώνησαν μαζί του, περιέπεσαν σε κάποιο έμεσο σφάλμα κατά τη διατύπωση των απόψεών τους!Και επειδή από τα λάθη μας μαθαίνουμε(εγώ κυρίως), σας ενημερώνω:
                                            Οι χαρακτοί δίσκοι ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ(!!!!!!!) δεν χρησιμεύουν για την απομάκρυνση σκόνης,λάσπης κτλ.ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ!Άλλωστε χρησιμοποιούνται κατά 99% σε αγώνες κυρίως ασφάλτινους ή σε πίστα γενικά!Ο λόγος της χάραξης εξυπηρετεί σε ένα και μόνο σκοπό:τα αγωνιστικής πάστας υλικά τριβής (τακάκια), σε κάποιες περιπτώσεις(δηλ πάντα) σε συνθήκες αγώνα,έπειτα από αρκετή χρήση,έχουν θερμανθεί τόσο πολύ ,που αποκολλούνται μικρά απειροελάχιστα ρινίσματα-κομμάτια καμμένου υλικού τριβής(τακακιού) , και σε συνθήκες έντονης θερμότητας αλλά και ανάλογης ανάγκης για φρενάρισμα, αυτά κατακάθονται στο δίσκο με αποτέλεσμα την όχι 100% επαφή του τακακιού στο δίσκο!(σ.σ. μέταλλο σε μέταλλο). Το ίδιο συμβαίνει αν προκληθεί με κάποια υλικά τριβής (όπως με τα group N τακάκια της ΟΜΡ που έχω δοκιμάσει) το φαινόμενο fading!Σε καμία περίπτωση δεν επηρρεάζει...η σκόνη σε μία πίστα δίσκους κοντά στους 700 βαθμούς C!Άλλωστε αν πέσει νερό ή άλλο υλικό ανάλογης χημικής υπόστασης...ο δίσκος στραβώνει αμέσως ή και...κομματιάζεται!
                                            Φιλικά!

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 1 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr