-
Με την ευκαιρια αλλαγης μπροστινων δίσκων στο αυτοκίνητό μου (Astra G 1,4) με χαρακτούς, μου δημιουργήθηκαν μερικές απορίες ως προς το τι επιπλέον προσφέρουν οι χαρακτοί ή τρυπητοί δίσκοι ως προς τους απλούς. Απομάκρυνση πούδρας; Πόσο ικανοποιητικά;
Πρόσθετη ψύξη;
Τι άλλο;
Τα αγωνιστικά τους χρησιμοποιούν; Και αν όχι, γιατί; -
Με την ευκαιρια αλλαγης μπροστινων δίσκων στο αυτοκίνητό μου (Astra G 1,4) με χαρακτούς, μου δημιουργήθηκαν μερικές απορίες ως προς το τι επιπλέον προσφέρουν οι χαρακτοί ή τρυπητοί δίσκοι ως προς τους απλούς. Απομάκρυνση πούδρας; Πόσο ικανοποιητικά;
Πρόσθετη ψύξη;
Τι άλλο;
Τα αγωνιστικά τους χρησιμοποιούν; Και αν όχι, γιατί; -
Με την ευκαιρια αλλαγης μπροστινων δίσκων στο αυτοκίνητό μου (Astra G 1,4) με χαρακτούς, μου δημιουργήθηκαν μερικές απορίες ως προς το τι επιπλέον προσφέρουν οι χαρακτοί ή τρυπητοί δίσκοι ως προς τους απλούς. Απομάκρυνση πούδρας; Πόσο ικανοποιητικά;
Πρόσθετη ψύξη;
Τι άλλο;
Τα αγωνιστικά τους χρησιμοποιούν; Και αν όχι, γιατί; -
Στους αγώνες:
- Μικρότερο βάρος
- Καλύτερη ψύξη
- 'Ξύσιμο' τακακιών
Στο δρόμο:
- Μούρη
-
λογικά πρέπει να έχουν και μεγαλύτερο συντελεστή τριβής, ότι χάνεις σε διάρκεια ζωής απο το 'ξύσιμο' το εισπράτεις σε αυξημένη απόδωση.
Στις περισσότερες μοτοσυκλέτες οι δίσκοι είναι τρύπιοι
-
Άκουσα οτι τις υπάρχουσες μπροστινές αεριζόμενες δισκόπλακες (πχ. στο fabiaki μου) μπορώ με κάποιο τρόπο να τις κάνω τρυπητές χωρίς να αλλάξει προς το χειρότερο η αντοχή τους αλλα προς το καλύτερο η εμφάνιση τους......!!!!
Ξέρει κανείς κατι για το θέμα αυτό???Επαναλαμβάνω....αν μπορώ να 'τρυπήσω'τις υπάρχουσες αεριζόμενες δισκόπλακες ...???και που....???
-
Ο χρήστης FABIAMANIAC έγραψε:
Άκουσα οτι τις υπάρχουσες μπροστινές αεριζόμενες δισκόπλακες (πχ. στο fabiaki μου) μπορώ με κάποιο τρόπο να τις κάνω τρυπητές χωρίς να αλλάξει προς το χειρότερο η αντοχή τους αλλα προς το καλύτερο η εμφάνιση τους......!!!!Ξέρει κανείς κατι για το θέμα αυτό???Επαναλαμβάνω....αν μπορώ να 'τρυπήσω'τις υπάρχουσες αεριζόμενες δισκόπλακες ...???και που....???
Μην το κάνεις, αν δεν θέλεις να ρισκάρεις σπασμένες δισκόπλακες, και ιδιαίτερα σε ...δύσκολες στιγμές
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
λογικά πρέπει να έχουν και μεγαλύτερο συντελεστή τριβής, ότι χάνεις σε διάρκεια ζωής απο το 'ξύσιμο' το εισπράτεις σε αυξημένη απόδωση.Ο συντελεστής τριβής εξαρτάται από το υλικό, όχι από τις τρύπες...
Στις περισσότερες μοτοσυκλέτες οι δίσκοι είναι τρύπιοι
Για βάρος και αποχέτευση του νερού, κυρίως.
-
Στους αγώνες χρησιμοποιούνται κατά κόρον χαρακτοί. Έχουν καλύτερη απόδοση, διάρκεια και αντοχή από τους απλούς (αν προέρχονται από το ακριβώς ίδιο υλικό) για το λόγο ότι εμποδίζουν τη διάδοση ακτινικών ρωγμών.
Οι χαρακτοί φθείρουν περισσότερο τα τακάκια και παρέχουν χειρότερη άνεση στο φρενάρισμα (κραδασμοί), αλλά στους αγώνες δεν τίθεται θέμα κόστους και άνεσης
Στους τρυπητούς εμποδίζεται επίσης η διάδοση ρωγμών, αερίζονται καλύτερα από τους συμπαγείς, γίνεται καλύτερη αποβολή νερού και των υπολειμάτων τριβής και παρέχουν πιο ομαλό φρενάρισμα από τους χαρακτούς.
Και οι δύο τύποι έχουν ελαφρά μεγαλύτερο συντελεστή τριβής από τους αντίστοιχους συμπαγείς, επειδή το τακάκι βρίσκει μεγαλύτερη αντίσταση.
-
Ο χρήστης FABIAMANIAC έγραψε:
Άκουσα οτι τις υπάρχουσες μπροστινές αεριζόμενες δισκόπλακες (πχ. στο fabiaki μου) μπορώ με κάποιο τρόπο να τις κάνω τρυπητές χωρίς να αλλάξει προς το χειρότερο η αντοχή τους αλλα προς το καλύτερο η εμφάνιση τους......!!!!Ξέρει κανείς κατι για το θέμα αυτό???Επαναλαμβάνω....αν μπορώ να 'τρυπήσω'τις υπάρχουσες αεριζόμενες δισκόπλακες ...???και που....???
Μπορώ να σου πω ποιος 'επαγγελματίας' το κάνει αυτό. Εσύ ρισκάρεις να τρυπήσεις τις ήδη υπάρχουσες από το να αγοράσεις καινούριες τρυπήτες;;;;;
-
nass αν οι τρύπες προκαλούν 'ξύσιμο' τότε αυξάνουν και τον συντελεστή τρβής και αντίστροφα αν δεν τον αυξάνουν τότε δεν προκαλούν 'ξύσιμο' στα τακάκια.
Εγώ έχω την γνώμη πως μια μικρή έστω αύξηση στον συντελεστή τριβής προκαλείται απο τρύπες και χαράξη.
-
Δεν τίθεται θέμα να ρισκάρω μια τέτοια μετατροπή (τρύπημα δισκόπλακων) αν δεν είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα που θα έχω!Γι'αυτο το λόγο έθεσα αυτο το ερώτημα,μήπως τελικά ηταν κάτι απλο-ασφαλές και γλίτωνα την αγορά!!Φυσικά και δεν κάνω κάτι πρίν παρω αρκετές γνώμες-απόψεις απο κάποιους 'γνώστες' του τομέα η' εγγυήσεις...!!!
Ευχαριστώ....
-
Οι χαρακτοί δίσκοι βοηθούν στην ευκολότερη απομάκρυνση τυχόν ακαθαρσιών που μαζεύονται εκεί (χώματα, λάσπες κλπ). Οι τρυπητοί προσφέρουν καλύτερη αποβολή της θερμότητας (ροή αέρα, αλλά και αύξηση επιφάνειας απαγωγής της θερμότητας), καθώς και ένα ωραίο βουητό στο φρενάρισμα που κάνει τους άλλους να απορούν.
-
Το τρύπημα των μαμα δισκων (αεριζόμενων ή συμπαγών) δεν συστήνεται αφού είναι από απλά αναποτελεσματικό έως και επικίνδυνο. Αν θέλεις σέξυ δίσκους αγόρασε καλύτερα ένα καλό aftermarket σετ (brembo, ebc, tarox κτλ). Όσο για τα οφέλη τους, αντιγράφω από το website της brembo:
'Why use drilled or slotted discs?
Drilling or slotting discs aids the disc in several ways:
The edges of the slots or holes continuously clean and refresh the pad surface as well as providing increased brake 'bite'. Additionally, they prevent gasses from collecting between the pad and disc interface.
The disc is lightened, thereby decreasing its rotational inertia.
Improved ventilation increases the disc's ability to shed heat, resulting in cooler operating temperatures'Βέβαια για να δείς διαφορά, ειδικά άν το μαμά σύστημα φρένων είναι επαρκές, θα πρέπει να πιέσεις πολύ το τουτου σου. Αν εξετάζεις το ενδεχόμενο γενικότερης αναβάθμισης στο σύστημα φρένων καλύτερα άλλαξε πρώτα τακάκια επιλέγοντας κάτι σπορ (πχ Ferodo DS2500 ή αντίστοιχα της Mintex) και μετά, εφόσον αυτό είναι απαραίτητο, προχωράς σε δίσκους, σωληνάκια κτλ.
-
ειχα τους TAR-OX [τρυπητους-χαρακτους] με τακακια PAGID στο αστρα και τους εβαλα στα 50000 χιλ οταν οι μαμισιοι ειχαν κανει αρκετο δοντακι.
αυτο που με ενοχλουσε λιγο ηταν ενας κραδασμος σε φρεναρισμα στα 140 περιπου χιλιομετρα κατα τα αλλα νομιζω οτι σε νορμαλ συνθηκες δεν εχουν σημασια οι δισκοι ενω ακομα και για το κατι παραπανω αρκει μονο αλλαγη των υλικων τριβης με after market/performance......
-
Ο χρήστης FABIAMANIAC έγραψε:
Άκουσα οτι τις υπάρχουσες μπροστινές αεριζόμενες δισκόπλακες (πχ. στο fabiaki μου) μπορώ με κάποιο τρόπο να τις κάνω τρυπητές χωρίς να αλλάξει προς το χειρότερο η αντοχή τους αλλα προς το καλύτερο η εμφάνιση τους......!!!!Μην κοιταμε μονο την εμφανηση , ιδιως οταν μιλαμε για ενα σοβαρο θεμα ασφαλειας οπως τα φρενα.Εγω θα σου προτεινα να κοιταξεις τα μεγαλυτερα μοντελα της VAG τι φορανε (νομιζω οτι ευκολα βρισκεις μεταχειρισμενα)και να τα βαλεις,ή να πας σε BREMBO TAROX που σιγουρα εχουν για το αυτοκινητο σου.Και προς Θεου μην τρυπησεις τις δικες σου δισκοπλακες ειναι σιγουρο οτι οταν ζοριστουν λιγο θα σπασουν.
-
Όντως οι χαραγμένοι δίσκοι πλεονεκτούν στην απομάκρυνση σκόνης και αέρα από τις συνεργαζόμενες επιφάνειες και μάλιστα οι χαρακιές είναι έτσι σχεδιασμένες (κλίση, καμπύλη και φορά περιστροφής) ώστε αυτή η απομάκρυνση να γίνεται σωστά, βάση των νόμων της ρευστομηχανικής, με την ίδια λογική που ο αέρας διέρχεται από τα πτερύγια ενός φυγοκεντρικού συμπιεστή και τον εγκαταλείπει ακτινικά. Ή τουλάχιστον αυτό θέλω να πιστεύω. Δε φαντάζομαι οι χαρακιές να γίνονται στην τύχη.
Όσο για το εκ των υστέρων τρύπημα των δίσκων, μου θύμισε μια περίπτωση ενός 'μηχανικού' που έκοβε την οροφή νορμάλ αυτοκινήτων και τα έκανε κάμπριο, χωρίς καμία συναίσθηση του τι εγκλήματος διέπραττε. Το ίδιο και το αυτό συμβαίνει και με τους δίσκους. Αν δεν ραγίσουν αμέσως, θα εξασθενίσουν δραματικά και θα σπάσουν σίγουρα αργότερα.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Άκουσα οτι τις υπάρχουσες μπροστινές αεριζόμενες δισκόπλακες (πχ. στο fabiaki μου) μπορώ με κάποιο τρόπο να τις κάνω τρυπητές χωρίς να αλλάξει προς το χειρότερο η αντοχή τους αλλα προς το καλύτερο η εμφάνιση τους......!!!!
Μην κοιταμε μονο την εμφανηση , ιδιως οταν μιλαμε για ενα σοβαρο θεμα ασφαλειας οπως τα φρενα.Εγω θα σου προτεινα να κοιταξεις τα μεγαλυτερα μοντελα της VAG τι φορανε (νομιζω οτι ευκολα βρισκεις μεταχειρισμενα)και να τα βαλεις,ή να πας σε BREMBO TAROX που σιγουρα εχουν για το αυτοκινητο σου.Και προς Θεου μην τρυπησεις τις δικες σου δισκοπλακες ειναι σιγουρο οτι οταν ζοριστουν λιγο θα σπασουν.
Τα μεγαλύτερα μοντέλα της VAG (Leon 1.6, Toledo 1.6, Bora 1.6, Golf 1.6, A3 1.6, Octavia 1.6) φοράνε τους... ίδιους
-
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.
ΕΧΩ ΕΝΑ pUNTO GT3 ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΛΛΑΞΑ ΕΜΠΡΟΣ-ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑΚΑΚΙΑ.
ΕΒΑΛΑ BREMBO Max ΔΙΣΚΟΥΣ (ΧΑΡΑΚΤΟΙ) ΚΑΙ ΤΑΚΑΚΙΑ FERODO Premier. ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΕΙΔΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΜΗ, ΟΛΑ ΜΑΖΙ ΠΑΚΕΤΟ ΤΑ ΠΗΡΑ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 250€ ΑΠΟ ΕΛΤΡΕΚΚΑ.
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ. -
Ο εγγεγραμμένος με το ψευδώνυμο skullone αλλά και οι υπόλοιποι που συμφώνησαν μαζί του, περιέπεσαν σε κάποιο έμεσο σφάλμα κατά τη διατύπωση των απόψεών τους!Και επειδή από τα λάθη μας μαθαίνουμε(εγώ κυρίως), σας ενημερώνω:
Οι χαρακτοί δίσκοι ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ(!!!!!!!) δεν χρησιμεύουν για την απομάκρυνση σκόνης,λάσπης κτλ.ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ!Άλλωστε χρησιμοποιούνται κατά 99% σε αγώνες κυρίως ασφάλτινους ή σε πίστα γενικά!Ο λόγος της χάραξης εξυπηρετεί σε ένα και μόνο σκοπό:τα αγωνιστικής πάστας υλικά τριβής (τακάκια), σε κάποιες περιπτώσεις(δηλ πάντα) σε συνθήκες αγώνα,έπειτα από αρκετή χρήση,έχουν θερμανθεί τόσο πολύ ,που αποκολλούνται μικρά απειροελάχιστα ρινίσματα-κομμάτια καμμένου υλικού τριβής(τακακιού) , και σε συνθήκες έντονης θερμότητας αλλά και ανάλογης ανάγκης για φρενάρισμα, αυτά κατακάθονται στο δίσκο με αποτέλεσμα την όχι 100% επαφή του τακακιού στο δίσκο!(σ.σ. μέταλλο σε μέταλλο). Το ίδιο συμβαίνει αν προκληθεί με κάποια υλικά τριβής (όπως με τα group N τακάκια της ΟΜΡ που έχω δοκιμάσει) το φαινόμενο fading!Σε καμία περίπτωση δεν επηρρεάζει...η σκόνη σε μία πίστα δίσκους κοντά στους 700 βαθμούς C!Άλλωστε αν πέσει νερό ή άλλο υλικό ανάλογης χημικής υπόστασης...ο δίσκος στραβώνει αμέσως ή και...κομματιάζεται!
Φιλικά!
Δίσκοι χαρακτοί/τρυπητοί