-
ΑΝΟΙΓΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΙΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΑΒS -ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ(πΧ ΤΟ ΝΕΟ ΓΙΑΡΙΣ)- ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΛΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΙΤΙΑ ΜΙΚΡΟΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ.ΕΙΤΕ ΟΔΗΓΕΙ ΕΝΑΣ ΠΟΛΥ ΝΕΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΜΠΕΙΡΟΣ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΙΔΙΑ:ΤΟ ΑΒS ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΤΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΙΑΝΥΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ.
ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΑΜΕΣΗΣ -ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΜΙΣΙΑ- ΚΑΙ ΠΙΟ ΣΥΧΝΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΗΣ.
ΑΝΑΜΕΝΩ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ -
ΑΝΟΙΓΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΙΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΑΒS -ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ(πΧ ΤΟ ΝΕΟ ΓΙΑΡΙΣ)- ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΛΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΙΤΙΑ ΜΙΚΡΟΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ.ΕΙΤΕ ΟΔΗΓΕΙ ΕΝΑΣ ΠΟΛΥ ΝΕΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΜΠΕΙΡΟΣ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΙΔΙΑ:ΤΟ ΑΒS ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΤΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΙΑΝΥΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ.
ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΑΜΕΣΗΣ -ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΜΙΣΙΑ- ΚΑΙ ΠΙΟ ΣΥΧΝΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΗΣ.
ΑΝΑΜΕΝΩ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ -
ΑΝΟΙΓΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΙΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΑΒS -ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ(πΧ ΤΟ ΝΕΟ ΓΙΑΡΙΣ)- ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΛΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΙΤΙΑ ΜΙΚΡΟΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ.ΕΙΤΕ ΟΔΗΓΕΙ ΕΝΑΣ ΠΟΛΥ ΝΕΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΜΠΕΙΡΟΣ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΙΔΙΑ:ΤΟ ΑΒS ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΤΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΙΑΝΥΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ.
ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΑΜΕΣΗΣ -ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΜΙΣΙΑ- ΚΑΙ ΠΙΟ ΣΥΧΝΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΗΣ.
ΑΝΑΜΕΝΩ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ -
Εχει χιλιοειπωθει το Θεμα... οποιος τρακαρει με ΑΒS η εχει κανει λαθος χειρισμο (αφησε το φρενο) η απλα θα τρακαρε ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ απλα ουτε το ΑΒS δεν τον εσωσε.. .αυτα... ολα τα αλλα... ΠΑΝΤΟΥ υπαρχει ενας ΜΥΘΟΣ
-
στο προσεχες μελλον θα ειναι υποχρεωτικη η χρηση του σε ολα τα οχηματα που πωλουνται στην Ε.Ε.
οπως και αλλος φιλος ειπε το θεμα εχει χιλιοειπωθει και εαν καποιος χρειαζεται περισσοτερες πληροφοριες σχετικα μπορει να ανατρεξει στο αναλογο θρεντ στα ''τεχνικα θεματα''.
-
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
Εχει χιλιοειπωθει το Θεμα... οποιος τρακαρει με ΑΒS η εχει κανει λαθος χειρισμο (αφησε το φρενο) η απλα θα τρακαρε ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ απλα ουτε το ΑΒS δεν τον εσωσε.. .αυτα... ολα τα αλλα... ΠΑΝΤΟΥ υπαρχει ενας ΜΥΘΟΣΔεν ειναι ετσι. Το ABS δεν σε αφηνει να φρεναρεις καθολου. Χωρις αυτο ομως εχεις μια δυνατοτητα να σταματησεις λυωνοντας λιγο τα λαστιχα... ολα αυτά μεσα στην πολη και παντα σε στεγνο οδοστρωμα.
-
Απο τη στιγμη που μπαινεις στη διαδικασια να ΛΙΩΣΕΙΣ το λαστιχο ΔΕΝ φρεναρεις...
απαξ και το ελαστικο ΧΑΣΕΙ την προσφυση του (αρχισει να λιωνει οπως λες) η καθετη δυναμη ειναι μικροτερη απο αυτη στο οριο πριν αρχισει (εκει που το αφηνει το ABS) απλα ειναι θεμα αισθησης... θεωρεις οτι φρεναρεις γρηγοροτερα... για παρε 2 ιδια αμαξια με και χωρις ABS και πες μου πιο φρεναρει καλυτερα... (να εχουν ιδια λαστιχα και ιδια φορτια...) δεν ειναι τυχαιο που σε ολα τα συκγριτικα τα αμαξια με ABS εχουν 100-0 σε ~ 40 μετρα ενω αυτα χωρις ABS εχουν 100-0 σε ~50+.... -
Αγαπητέ φίλε σπύρο θα διαφωνήσω μαζί σου μερικώς,.....
Αποδεδειγμένα αυτοκίνητο με ABS σταματάει σε μεγαλύτερη απόσταση απο ίδιο αυτοκίνητο που δεν έχει ABS στις εξής περιπτώσεις και ΜΟΝΟ:
α) όταν κινείσαι σε μαλακό χώμα ή χαλίκι όπου αν μπλοκάρει ο τροχός δημιουργεί ουσιαστικά ανάχωμα στην μπροστινή του μεριά, σαν ένα τάκο (περίπου) φαινόμενο το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνεται ο συντελεστής επιβράδυνσης.
β) σε μαλακό χίονι για τον ίδιο ακριβώς λόγο
γ) σε γλυστερό δρόμο (γυαλί που λέμε....) ένας έμπειρος οδηγός με 'σωστό' οριακό φρενάρισμα είναι πολύ πιθανό να σταματήσει σε μικρότερο διάστημα απο ένα αυτοκίνητο με ABS. ¨Ομως με το ABS θα έχει τον έλεγχο (κατευθυνσημότητα) του οχήματος ανα πάσα στιγμή, ενώ χωρίς το ABS είναι αμφίβολο...Πάντως για μένα επειδή όλοι ΔΕΝ είμαστε ΣΟυμάχερ...( ) καλό θα ήταν να έχουν όλα τα αυτοκίνητα ABS , ειδικά στην βροχή με έχει σώσει αρκετές φορές.
......Σπύρο έχεις απόλυτο δίκιο πάντως στο ότι όταν έχεις ABS ξεθαρέυεις πολύ και περιμένεις περισσότερα απο όσα μπορεί να κάνει το σύστήμα.
P.s. Σε όλα τα παραπάνω που ανέφερα παίζει ρόλο και τι γενιάς ABS έχεις και ποιας εταρίας είναι, διότι ο βαθμός που επεμβαίνει έχει μεγάλη διαφορά.
-
Αγαπητε kokosmech ειμαι 100% συμφωνος με οσα λες και γνωριζω αυτες τις ειδικες περιπτωσεις... χαλικι, χιονι κτλ... θεωρω ομως οτι ειναι ασκοπο ακομα και να αναφερονται μιας και δεν παθαινουμε εκει τα ατυχηματα... το Θεμα για εμενα ειναι απλο... Στο δρομο γυαλι εστω οτι μπορεις να φρεναρεις πιο εγκαιρα... ποσα μετρα να γλυτωσεις... χωρις να ξερω θεωρω οτι δεν θα ειναι πανω απο 2-3%... δλδ στα 50 μετρα θα κανεις με ABS 51 ενω θα εχεις και τον ελεγχο... αυτο που εγω βλεπω ειναι οτι οποιος παρει αμαξι μe ΑBS αρχιζει να τρεχει ΠΟΛΥ και μετα οταν φαει το τρακο λεει την καραμελα ' ΔΕΝ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟ ABS...' κλασικα... ΜΥΘΟΣ ...
στο 99% των περιπτωσεων το ABS επιασε και παραεπιασε... απλα ηταν αναποφευκτο το τρακο... η απλα τρομαξαν και αφησαν το φρενο... (νομιζοντας οτι μπλοκαρανε οι τροχοι...) -
Ο χρήστης kokosmech έγραψε:
Αποδεδειγμένα αυτοκίνητο με ABS σταματάει σε μεγαλύτερη απόσταση απο ίδιο αυτοκίνητο που δεν έχει ABS στις εξής περιπτώσεις και ΜΟΝΟ:
α) όταν κινείσαι σε μαλακό χώμα ή χαλίκι όπου αν μπλοκάρει ο τροχός δημιουργεί ουσιαστικά ανάχωμα στην μπροστινή του μεριά, σαν ένα τάκο (περίπου) φαινόμενο το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνεται ο συντελεστής επιβράδυνσης.
β) σε μαλακό χίονι για τον ίδιο ακριβώς λόγο
γ) σε γλυστερό δρόμο (γυαλί που λέμε....) ένας έμπειρος οδηγός με 'σωστό' οριακό φρενάρισμα είναι πολύ πιθανό να σταματήσει σε μικρότερο διάστημα απο ένα αυτοκίνητο με ABS. ¨Ομως με το ABS θα έχει τον έλεγχο (κατευθυνσημότητα) του οχήματος ανα πάσα στιγμή, ενώ χωρίς το ABS είναι αμφίβολο...
Για (α) και (β) ΟΚ. Σχετικά με το (γ).... Λες πως σε κανονικό δρόμο ο έμπειρος οδηγός με το σωστό 'οριακό' φρενάρισμα ΔΕ μπορεί να σταματήσει σε μικρότερο διάστημα απ' ότι αν είχε ABS?! Ίσα-ίσα που στο γλιστερό είναι πιο δύσκολο το οριακό φρενάρισμα από τον οδηγό ενώ στον κανονικό (στεγνό) δρόμο η πρόσφυση είναι πιο σταθερή και προβλέψιμη κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, επομένως όταν κάποιος ξέρει πόσο φρένο τον 'παίρνει' να πατήσει χωρίς να μπλοκάρει, επιτυγχάνει 'εύκολα' το οριακό φρενάρισμα.
Πάντως για μένα επειδή όλοι ΔΕΝ είμαστε ΣΟυμάχερ...( ) καλό θα ήταν να έχουν όλα τα αυτοκίνητα ABS , ειδικά στην βροχή με έχει σώσει αρκετές φορές.
........όταν έχεις ABS ξεθαρέυεις πολύ και περιμένεις περισσότερα απο όσα μπορεί να κάνει το σύστήμα.
....
Σε όλα τα παραπάνω που ανέφερα παίζει ρόλο και τι γενιάς ABS έχεις και ποιας εταρίας είναι, διότι ο βαθμός που επεμβαίνει έχει μεγάλη διαφορά.Συμφωνώ απόλυτα... Και ακόμα και σήμερα υπάρχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ του 'Φθηνού' (κι 'ευαίσθητου') ΑΒS και του 'καλού' και 'πλέον αποτελεσματικού'.
-
Παιδιά μην είστε απόλυτοι. Αν οδηγήσετε αυτοκίνητο με υπερευαίσθητο ABS θα καταλάβετε ότι συχνά δημιουργεί προβλήματα αντί να λύνει. πχ κινείσαι στην πόλη με καμιά 15-20αριά χαω.Σχετικά απρόσεκτος και ξαφνικά διαπιστώνεις ότι ο μπροστινός σου έχει σταματήσει.Τσαρούχωμα και έπειτα, αν ο (στεγνός) δρόμος έχει μικροανωμαλίες (όχι και σπάνιο,ε;) σταματάς πάνω στον δύστυχο μπροστινό σου. Επεμβαίνει το ABS και όλο ελαττώνει την πίεση στα φρένα, καθώς μπερδεύεται από το ανάγλυφο του οδοστρώματος.Αν μάλιστα το αυτοκίνητο έχει κουρασμένες αναρτήσεις που δεν ελέγχουν καλά τους τροχούς τότε ακόμα χειρότερα. Ενώ χωρίς ABS ρίχνεις ένα μικρό μπλοκάρισμα και κατά πάσα πιθανότητα σταματάς έγκαιρα.
Προσωπικά θεωρώ το ABS σωτήριο (αν και μέχρι στιγμής δεν το έχω πραγματικά χρειαστεί) αλλά θα ήθελα σε **χαμηλές ταχύτητες **( -
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
στο 99% των περιπτωσεων το ABS επιασε και παραεπιασε... απλα ηταν αναποφευκτο το τρακο... η απλα τρομαξαν και αφησαν το φρενο... (νομιζοντας οτι μπλοκαρανε οι τροχοι...)Πολύ σωστή παρατήρηση! Οι περισσότεροι/ες ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ πώς πρέπει να φρενάρουν με ΑΒS! Και συστήματα όπως το 'break assist' της Ρενώ (και δεν ξέρω ποιανού άλλου) έχουν βγει για να αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις (...ασχετοσύνης!).
-
Δεν καταλαβαίνω γιατί ορισμένοι πιστεύουν πως το μπλοκάρισμα των τροχών φρενάρει καλύτερα. Ε, δεν ισχύει.
Σωστά τα είπε ο kokos εκτός του (γ), οπού αποκλείεται και ο Σουμάχερ να κάνει περισσότερα 'πατα - άσε ' στο φρένο, από ένα σύγχρονο ABS.
Γενικά ένα ABS που δουλεύει σωστά φρενάρει πάντα καλύτερα από τον οδηγό όσο μιλάμε για άσφαλτο. Σε λακούβες κλπ 'μπερδεύουν' μόνο τα παλαιότερων γενιών. -
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Δεν καταλαβαίνω γιατί ορισμένοι πιστεύουν πως το μπλοκάρισμα των τροχών φρενάρει καλύτερα.Γιατι στριγγλιζουν τα λαστιχα... Απαντησα σωστα? Τι κερδιζω?
Οπως ειπαν και παραπανω, ενας μυθος ειναι... με το Abs στην χειροτερη φρεναρεις το ιδιο (πλην χιονισμενων εξαιρεσεων). Ολα τα αλλα ειναι απλα ΑΙΣΘΗΣΗΣ και τιποτα παραπανω. Εγω που δεν ειχα και εβαλα εκ των υστερων ABS στο αμαξι μου δεν διαπιστωσα καποια διαφορα ως προς την αποσταση ακινητοποιησης ειται σε χαμηλες ειται σε υψηλοτερες ταχυτητες.
Stefane147 εαν το ABS αποσυμπλεκοταν στα λιγοτερα χιλιομετρα θα ειχαμε και παλι τα ιδια ανεπιθυμητα αποτελεσματα.... μπλοκαρουν οι τροχοι και φευγεις ευθεια... no control. Και ειναι βασικο εαν θελεις να αποφυγεις ανθρωπο να εχεις συνεχως τον ελεγχο!
-
Καλημέρα.Πραγματικά θα συμφωνήσω ως προς το θέμα πρόωρης ενεργοποίησης του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος των φρένων μέσα στην πόλη σε πολλά μικρά αμάξια.Το δικό μου αυτοκίνητο έχει ΑΒS 3 δρόμων και αν και σε πολύ δύσκολες συνθήκες με έχει κατά καιρούς βγάλει ασπροπρόσωπο , εν τούτοις κάποιες φορές σε συγκεκριμένους δρόμους που διασχίζω ξανά και ξανά , προβληματίζομαι με τη συχνότητα παλινδρόμισης του πεντάλ των φρένων, δηλ με την ενεργοποίηση΄του.
Αν όμως κοιτάξουμε το θέμα διεξοδικότερα και πιο συγκροτημένα , θα διαπιστώσουμε , ότι στους συγκεκριμένους δρόμους και λίγο πριν τις διασταυρώσεις το πέρασμα πολλών τριαξονικών αλλά και γενικά τα έργα που πλήττουν τις περιοχές αυτές , έκαναν την άσφαλτο σα γυαλί!Αυτό το διαπίστωσα με άλλο γνωστό μικρό ιταλικό 'γρήγορο' αυτοκίνητο που οδήγησα στην ίδια περιοχή και το οποίο μπλόκαρε με την ίδια πίεση τα φρένα και πήγαινε...ευθεία!
Αν σε όλα αυτά συνυπολογίσουμε και την πολύ καλή και απροβλημάτιστη λειτουργία του σε επαρχιακό δίκτυο αλλά και γενικά σε υψηλές ταχύτητες , θα διαπιστώσουμε επιπροσθέτως , ότι π.χ. την ευθύνη για τα μικροτρακαρίσματα την έχουν είτε η υπερβολική αισιοδοξία για το ABS(δεν είναι πανάκεια), είτε η κάκιστη ποιότητα δρόμου σε συνδυασμό πολλές φορές με τη χρήση σπορ σκληρών ελάστικών, κρύων, με υψηλό δείκτη ταχύτητας σε γλίτσα δρόμο!!!!
Σκεφτείτε το!Το aBS είναι μονόδρομος! -
Ο χρήστης Michelle έγραψε:
Λες πως σε κανονικό δρόμο ο έμπειρος οδηγός με το σωστό 'οριακό' φρενάρισμα ΔΕ μπορεί να σταματήσει σε μικρότερο διάστημα απ' ότι αν είχε ABS?! Ίσα-ίσα που στο γλιστερό είναι πιο δύσκολο το οριακό φρενάρισμα από τον οδηγό ενώ στον κανονικό (στεγνό) δρόμο η πρόσφυση είναι πιο σταθερή και προβλέψιμη κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, επομένως όταν κάποιος ξέρει πόσο φρένο τον 'παίρνει' να πατήσει χωρίς να μπλοκάρει, επιτυγχάνει 'εύκολα' το οριακό φρενάρισμα.Φίλε μου, σε αντίθεση με ότι πιστεύουν οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί (που ως γνωστόν υπερεκτιμούν τις ικανότητές τους) μοναχά ο Σουμάχερ μπορεί να κάνει αυτό το 'εύκολο' οριακό φρενάρισμα. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση προτιμώ να βασιστώ στον υπολογιστή και στους αισθητήρες παρά στην κρίση οποιουδήποτε οδηγού.
Για να μην σου πω ότι ούτε ο Σουμάχερ δεν φρενάρει καλύτερα από τα ABS
-
Δεν καταλαβαίνω γιατί ορισμένοι πιστεύουν πως το μπλοκάρισμα των τροχών φρενάρει καλύτερα. Ε, δεν ισχύει.
Καλύτερα από το 'οριακό' φρενάρισμα (ένα 'βήμα' πριν το μπλοκάρισμα) σίγουρα όχι! Καλύτερα από ορισμένα ΑΒS, όμως... ναι! Έχει τύχει να οδηγήσω περισσότερα του ενός αυτοκίνητα σε έκδοση με και χωρίς ABS στα οποία το ΑΒS, όταν υπήρχε, έμπαινε 'νωρίς' ('υπερευαίσθητο' που λέμε) και αποδεδειγμένα δε σε άφηνε να πλησιάσεις το 'οριακό' φρενάρισμα, δίνοντάς σου και σε κανονική άσφαλτο και σε χώμα (του στυλ Παραλληλοδρόμιο) αρκετά επιπλέον μέτρα μέχρι την πλήρη ακινησία απ΄ ότι σου έδινε το μπλοκάρισμα όλων των τροχών. Μη σας κάνει εντύπωση σε όσους έχετε αυτοκίνητο με ABS που δε διακρίνεται από τη βιασύνη του να επέμβει - απλή φυσική είναι (ένα καλό link που εξηγεί περι ABS, στατικής και κινητικής τριβής, κλπ είναι εδώ: http://www.visionengineer.com/mech/abs.shtml ). Απλά στην περίπτωση του ABS είχες τον έλεγχο και μπορούσες να στρίψεις κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης (π.χ. για ν' αποφύγεις τυχόν εμπόδιο) ενώ στην αντίθετη περίπτωση πήγαινες αναγκαστικά ευθεία. Γι αυτό εξελίχθηκε, εξάλλου, το σύστημα - για να διατηρείς τον έλεγχο σε καταστάσεις 'πανικού' και όχι για να επιτυγχάνει το 'τέλειο φρενάρισμα' στην ευθεία (το οποίο σαφώς και δεν περιέχει 'μπλόκαρε-ξεμπλόκαρε' μέσα του!).
Σωστά τα είπε ο kokos εκτός του (γ), οπού αποκλείεται και ο Σουμάχερ να κάνει περισσότερα 'πατα - άσε ' στο φρένο, από ένα σύγχρονο ABS.
Γενικά ένα ABS που δουλεύει σωστά φρενάρει πάντα καλύτερα από τον οδηγό όσο μιλάμε για άσφαλτο. Σε λακούβες κλπ 'μπερδεύουν' μόνο τα παλαιότερων γενιών.Όπως είχαμε πει και σε παλαιότερη συζήτηση, αν ο (κάθε) Σουμάχερ φρέναρε καλύτερα *ΜΕ *σύστημα ΑΒS είναι σίγουρο ότι θα το είχε, όπως έχει άλλωστε launch control ή traction control για να μη ξεπερνούν οι τροχοί τη μέγιστη πρόσφυσή τους κατά την επιτάχυνση. Όμως επειδή δεν είμαστε όλοι Σουμάχερ και οι δρόμοι μας είναι κάθε άλλο παρά πίστες F1, στις οποίες έπειτα από μερικούς γύρους είναι εύκολο να μάθουμε ποια είναι η οριακή επιβράδυνση με το εκάστοτε 'εργαλείο' μας (κάτω από συγκεκριμένες, σταθερές συνθήκες), είναι ασφαλέστερο να έχουμε ένα σύστημα που 'αισθάνεται' πολύ πιο γρήγορα από μας το μπλοκάρισμα των τροχών κατά το φρενάρισμα και να πράττει τα δέοντα 'πάτα-άσε'. Αρκεί να είναι σύγχρονο και να έχει σωστό προγραμματισμό, ώστε να μην απελευθερώνει π.χ. τις δαγκάνες και των εμπρός φρένων επειδή έτυχε να μπλοκάρει ο πίσω δεξιός τροχός (κλασικό σε πολλά ABS προτελευταίας γενιάς, όπως αυτό του 'παλιού' RAV-4)...
Αυτά, και συγνώμη εάν σας κούρασα...
-
Ο χρήστης stefanos147 έγραψε:
Παιδιά μην είστε απόλυτοι. Αν οδηγήσετε αυτοκίνητο με υπερευαίσθητο ABS θα καταλάβετε ότι συχνά δημιουργεί προβλήματα αντί να λύνει. πχ κινείσαι στην πόλη με καμιά 15-20αριά χαω.Σχετικά απρόσεκτος και ξαφνικά διαπιστώνεις ότι ο μπροστινός σου έχει σταματήσει.Τσαρούχωμα και έπειτα, αν ο (στεγνός) δρόμος έχει μικροανωμαλίες (όχι και σπάνιο,ε;) σταματάς πάνω στον δύστυχο μπροστινό σου. Επεμβαίνει το ABS και όλο ελαττώνει την πίεση στα φρένα, καθώς μπερδεύεται από το ανάγλυφο του οδοστρώματος.Αν μάλιστα το αυτοκίνητο έχει κουρασμένες αναρτήσεις που δεν ελέγχουν καλά τους τροχούς τότε ακόμα χειρότερα. Ενώ χωρίς ABS ρίχνεις ένα μικρό μπλοκάρισμα και κατά πάσα πιθανότητα σταματάς έγκαιρα.
Προσωπικά θεωρώ το ABS σωτήριο (αν και μέχρι στιγμής δεν το έχω πραγματικά χρειαστεί) αλλά θα ήθελα σε **χαμηλές ταχύτητες **( -
Εντάξει δεν είναι ανάγκη να είμαστε Scumacher για να μπορούμε να ελένγχουμε την πίεση στοπεντάλ του φρένου. Αν κάτσεις να ασχοληθείς λιγάκι το μαθαίνεις. Οσο για τον πανικό, εκεί δεν φταίνε τα φρένα αλλά ο οδηγός που πανικοβάλεται. Ψυχραιμια, η οποία έρχεται απο την εμπειρία. Ψυχραιμία που χρειάζεται όχι μόνο για να φρενάρεις.
Η αλήθεια είναι ότι το ABS πολλές φορές μπερδεύεται. Ακόμα και αυτά τα τελευταίας γενιάς. Παράδειγμα τα σαμαράκια που περνώντας φρεναριστός ενεργοποιείται. Ποτέ δεν μου συνέβαινε με αυτοκίνητο χωρίς ABS και αν κάποτε γινότανε ήταν στιγμιαίο. Με το που πάταγε ο τροχός κάτω απελευθερωνόταν ξανά. Ενώ με το ΑBS, αν μπεί άντε να βγεί. Εχουν υστέρηση αυτά τα συστήματα. Υστέρηση που μόνο ένας έμπειρος οδηγός μπορεί να διακρίνει.
Δεν είμαι κατά του ABS. Απλά μερικές φορές είναι χειρότερο απ'οτι χωρίς. Μερικές φορες.
-
Ο χρήστης yandr έγραψε:
Λες πως σε κανονικό δρόμο ο έμπειρος οδηγός με το σωστό 'οριακό' φρενάρισμα ΔΕ μπορεί να σταματήσει σε μικρότερο διάστημα απ' ότι αν είχε ABS?! Ίσα-ίσα που στο γλιστερό είναι πιο δύσκολο το οριακό φρενάρισμα από τον οδηγό ενώ στον κανονικό (στεγνό) δρόμο η πρόσφυση είναι πιο σταθερή και προβλέψιμη κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, επομένως όταν κάποιος ξέρει πόσο φρένο τον 'παίρνει' να πατήσει χωρίς να μπλοκάρει, επιτυγχάνει 'εύκολα' το οριακό φρενάρισμα.
Φίλε μου, σε αντίθεση με ότι πιστεύουν οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί (που ως γνωστόν υπερεκτιμούν τις ικανότητές τους) μοναχά ο Σουμάχερ μπορεί να κάνει αυτό το 'εύκολο' οριακό φρενάρισμα. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση προτιμώ να βασιστώ στον υπολογιστή και στους αισθητήρες παρά στην κρίση οποιουδήποτε οδηγού.
Για να μην σου πω ότι ούτε ο Σουμάχερ δεν φρενάρει καλύτερα από τα ABS
Κλασική περίπτωση 'θεοποίησης' της τεχνολογίας, κατ' εμέ! Διάβασε για τον τρόπο λειτουργίας των σύγχρονων ABS, θυμίσου λίγο τη φυσική του Λυκείου, 'παίξε' και λίγο στα Μέγαρα με μερικά διαφορετικά μεταξύ τους αμάξια, αν έχεις τη δυνατότητα, και μετά το συζητάμε για τους 'ειδικούς αισθητήρες' που διαθέτουν μόνο ο Σουμάχερ κλπ...
Ξέρω αρκετούς που το έχουν 'χώσει' επειδή πίστευαν ότι με το ABS θα φρενάρουν 'σα Σουμάχερ και ακόμα καλύτερα'... Ειλικρινά ελπίζω να μη γίνεις ένας απ' αυτούς!
ABS & ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ