-
Για και χαρα σε ολους:-)
Λοιπον φιλοι φορουμιστες θα ηθελα την γνωμη σας πανω σε καποιο σκεπτικο μου...:Toν τελευταιο καιρο με εχει απασχολιση το εξης θεμα αν τα Τ.Ε.Ε(μηχανολογιας) ειναι αξιοπιστα και ποιο ειναι το μεγεθος των γνωσεων που παρεχουν και επισης η τυχον εισαγωγη σε καποιο Τ.Ε.Ι μηχανολογιας προσφερει περισσοτερα απο ενα πανεπιστημιο(ο,τι).Εσεις αν ειχατε παιδι που αγαπα το αυτοκινητο και γενικα την επιστημη του που θα το συμβουλευατε να παει?σε καποιο Τ.Ε.Ε κ μετα σε καποιο Τ.Ε.Ι. ή στο Ενιαιο Λυκειο και μετα σε καποιο Πολυτεχνειο?
-
Για και χαρα σε ολους:-)
Λοιπον φιλοι φορουμιστες θα ηθελα την γνωμη σας πανω σε καποιο σκεπτικο μου...:Toν τελευταιο καιρο με εχει απασχολιση το εξης θεμα αν τα Τ.Ε.Ε(μηχανολογιας) ειναι αξιοπιστα και ποιο ειναι το μεγεθος των γνωσεων που παρεχουν και επισης η τυχον εισαγωγη σε καποιο Τ.Ε.Ι μηχανολογιας προσφερει περισσοτερα απο ενα πανεπιστημιο(ο,τι).Εσεις αν ειχατε παιδι που αγαπα το αυτοκινητο και γενικα την επιστημη του που θα το συμβουλευατε να παει?σε καποιο Τ.Ε.Ε κ μετα σε καποιο Τ.Ε.Ι. ή στο Ενιαιο Λυκειο και μετα σε καποιο Πολυτεχνειο?
-
Για και χαρα σε ολους:-)
Λοιπον φιλοι φορουμιστες θα ηθελα την γνωμη σας πανω σε καποιο σκεπτικο μου...:Toν τελευταιο καιρο με εχει απασχολιση το εξης θεμα αν τα Τ.Ε.Ε(μηχανολογιας) ειναι αξιοπιστα και ποιο ειναι το μεγεθος των γνωσεων που παρεχουν και επισης η τυχον εισαγωγη σε καποιο Τ.Ε.Ι μηχανολογιας προσφερει περισσοτερα απο ενα πανεπιστημιο(ο,τι).Εσεις αν ειχατε παιδι που αγαπα το αυτοκινητο και γενικα την επιστημη του που θα το συμβουλευατε να παει?σε καποιο Τ.Ε.Ε κ μετα σε καποιο Τ.Ε.Ι. ή στο Ενιαιο Λυκειο και μετα σε καποιο Πολυτεχνειο?
-
Πολύ απλά αν σε ενδιαφέρει η πρακτική εφαρμογή (και στην παραγωγή) των μηχανολογικών σου γνώσεων, προτίμησε το ΤΕΙ. Το πανεπιστήμιο προσφέρει ακαδημαϊκή γνώση με κύριο στόχο τους λεγόμενους μηχανικούς παραγωγής. Η αξιολόγηση των προσφερόμενων γνώσεων από τα διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα στις διάφορες βαθμίδες, σε σχέση πάντα με τον επαγγελματικό προσανατολισμό του ενδιαφερόμενου είναι ένας γρίφος που δεν έχει λυθεί από τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων (εξ ου και η με το στανιό προσπάθεια εισαγωγής μόνο σε Πανεπιστημιακές Σχολές).
-
Dimitri_, αν θέλεις κάνε πιο συγκεκριμένο τον τίτλο του θέματος.
-
Οπως είπε και ο Petros, εξαρτάται τι ακριβώς θέλεις. Αν θέλεις να γίνεις μάστορας, τα ΤΕΕ και ΙΕΚ σε καλύπτουν από πλευράς τυπικών προσόντων. Αν θέλεις να δουλέψεις σε αντιπροσωπεία ως τεχνικός σύμβουλος ή να ανοίξεις δικό σου συνεργείο, το ΤΕΙ είναι μια χαρά. Αν θέλεις να εργαστείς στην αυτοκινητοβιομηχανία, θα χρειαστείς πτυχίο ΑΕΙ για να έργαστείς στην έρευνα και εξέλιξη, αλλά μπορείς να εργαστείς στην παραγωγή και με πτυχίο ΤΕΙ (γερμανικό Fachhochschule). Για να εργαστείς στην αυτοκινητοβιομηχανία έχεις πολύ περισσότερες πιθανότητες να το πετύχεις σπουδάζοντας στο εξωτερικό, γιατί η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία ψάχνει πρώτα ανάμεσα στους αποφοίτους των πανεπιστημίων της χώρας της, και έξω υπάρχει πολύ καλύτερη σύνδεση μεταξύ σπουδών και εργασίας.
Σε κάθε περίπτωση τα ακαδημαϊκά προσόντα (πτυχία, βαθμοί κλπ) είναι χρήσιμα μέχρι ενός σημείου. Στην πράξη αυτό που ενδιαφέρει κυρίως τους εργοδότες είναι το αν μπορείς να κάνεις τη δουλειά που θέλουν, κάτι που φαίνεται κυρίως από την προϋπηρεσία, και όχι τόσο από τα πτυχία.
-
Θέλει πολύ ψάξιμο από τη μεριά αυτού που ενδιαφέρεται για σπουδές.Είναι πολύ προσωπικό το θέμα,μη στηρίζεται μόνο σε γνώμες άλλων.Πάντως,στην Ελλάδα ο Μηχανολόγος Μηχανικός δεν δραστηριοιποιείται έντονα στο χώρο των αυτοκινήτων.Ας δει και τις συνθήκες εργασίας του επαγγελματία της κάθε κατηγορίας και ειδικότητας γύρω από τα αμάξια.
-
Με τα τελευταιας τεχνολογιας αυτοκινητα. Καποια ειδικοτητα μηχανολογιας θα ειναι το πιο πιθανο. Εχω πολλους φιλους Ηλεκτρολογους μηχανολογους, Μηχανικους μηχανολογους, Μηχανολογους ηλεκρονικων υπολογιστων κτλ και συνηθως εξαρταται το τι κανουν στο επαγγελμα του το ποσο μπαινουν μεσα στις λεπτομεριες. Αλλοι κανουν απλως σχεδιασμο αλλα συνηθως μετα το σχεδιασμο παλι μηχανολογοι τα φτειαχνουν οι τουλαχιστο θα ειναι υπευθυνοι της ομαδας που τα φτειαχνει. Το που το παω ειναι οτι δεν θελεις κατι που στο μελλον δε θα σε βοηθησει να προοδευσεις. Βεβαια ενα χαρτι σε βοηθαει μεχρι ενα σημειου.
Τωρα δεν ξερω ποσο μπορεις να μιλησεις με τους καθηγητες και να σε βοηθησουν με ειδικα μαθηματα και συμβουλες.
Παραδειγμα τοπικο μια και δεν πηγα ποτε πανεπιστημιο Ελλαδα.
Ειμαι 'freshman' στο γυμνασιο (πρωτη λυκειου εν Ελλαδι. Εχω ειδικους συμβουλους που τους μιλαω, συζηταω (college counselors) και τους εξηγω τι θελω να κανω. Αυτοι μου λενε πρεπει να πας για μηχανολογος πρεπει να κοιταξεις τα εξης σχολεια τοπικα (in state ειναι πιο φτηνο), εκτος πολιτειας (πιο ακριβο). Κοιτανε τους βαθμους στο σχολειο και αν ειναι πολλοι καλοι τοτε μπορει να κοιταξει για υποτροφιες και σχολεια που ειδικευονται σε αυτο που ψαχνεις(αυτοκινητοβιομηχανια). Δηλαδη κοιτας που κοιτανε οι μεγαλες εταιριες (αυτοκινητοβιομηχανιες) για ταλεντα να τους δωσουν δουλεια. Αμεσως κανεις αιτηση εκει και μιλας με το προσωπικο (department staff). Συνηθως δεν χρειαζεται να το κανεις τοσο νωρις αλλα καλο ειναι να το ψαχνεις το θεμα. Ο σκοπος ειναι να κανεις σπουδες και να δουλεψεις εκει που θελεις και οχι να λες το ονειρο μου σαν μηχανολογος ειναι να δουλεψω στην αυτοκινητοβιομηχανια αλλα δεν μπορω να το κανω πραγματικοτητα γιατι ειναι δυσκολο να βρω δουλεια.Τωρα να τα βαλεις αυτα στην Ελληνικη πραγματικοτητα μερικα δεν ισχυουν αλλα ομως ειναι ενταξει. Πιθανοτατα να χρειαστουν μεταπτυχειακα. Αλλα μην ξεχναμε οτι η εμπειρια ειναι το πιο σπουδαιο. Μπορεις να εχεις διδακτορικο για αυτοκινητα και να μην εχεις δουλεψει με εταιρια αυτοκινητου στην ζωη σου. Μπορει να εχει 4τραετες διπλωμα και 2-3 χρονια δουλεια σε αυτοκινητοβιομηχανια και μετα χτυπας και ενα μαστερακι και με λιγη τυχη στο πληρωνει η δουλεια. (απο προσωπικη εμπειρια μια και διαφορες δουλειες πληρωσαν για τα δικα μου μεταπτυχιακα) και μετα εισαι μια χαρα.
Ν.
-
Βασικά τα πάντα εξαρτώνται απο τι θέλει το κάθε άτομο.
Βασικά επειδή έχω ζήσει την μεριά του πολυτεχνείου και έχω συζητήσει με παιδιά απο ΤΕΙ. (όχι ΤΕΕ , δεν ξέρω)
- Το πολυτεχνείο έχει πολύ υψηλό επίπεδο γνώσεων για να πας να ασχοληθείς χειρωνακτικά με στο επάγγελμα με τα αυτοκίνητα. Σου΄δίνει το know how για πολλά συστήματα του αυτοκινήτου, πως λειτουργούν, πως σχεδιάζονται, πωε υπολογίζονται, ΑΛΛΑ δεν σου δίνει ούτε μια ιδέα για το πως ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ είναι, πως δουλεύει και τι τελικά κάνει αυτό το περίφημο διαφορικό. Ακόμα και στα υποτυπώδη μαθήματα κατασκετυής οχημάτων που υπήρχαν στο ΕΜΠ οι γνώσεις για το αυτοκίνητο ήταν αστείες επι της ουσίας .
Βέββαι κάποιος που έχει μεράκι για αυτοκίνητο και πιάνουν λίγο τα χέρια του πιστέυω πως μπορεί να κάνει έναν αρκετά καλό συνδυασμό για να αποκτήσει όσες γνώσεις του χρειάζονται.
- Τα ΤΕΙ αντιθέτως σου δίνουν πάρα πολύ πρακτικές γνώσεις, ιδιαίτερα χρήσιμες για έναν που ασχολείται ενεργά με την συντήρηση και επισκευή του αυτοκινήτου. Πιθανότατα θα έχει λύσει και ο ίδιος ένα διαφορικό κάπου- κάποτε στη σχολή του!!! Πιστεύω όμως πως οι γνώσεις που σου παρέχονται ΄περιορίζονται σε αυτό το σημείο, και αν επιθυμείς είναι δύσκολο να εξελιχθείς. Δεν ξέρω κατα πόσο είναι αρκετό οτ θεωρητικό υπόβαθρο αν θέλει κάποιος να ψαχτεί περισσότερο με το αυτοκίνητο.
Προς θεού, δεν θέλω να παρεξηγηθώ, αυτά που αναφέρω για το ΤΕΙ είναι η προσωπική μου εντύπωση, ΔΕΝ έχω πάει ο ίδιος για να ξέρω ακριβώς πως είναι τα πράγματα. Θα ήθελα΄αν υπάρχει κάποιος που το έχει ζήσει να μας πει την άποψή του και κατά πόσο έχω δίκιο ή άδικο.
Επίσης αν υπάρχει και κάποιος απο ΤΕΕ.....
Αναμένω -
Παντως υπαρχει και το ΤΕΙ οχηματων... (Θεσ/κη)
-
Για συμβουλές γύρω από θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού: http://www.ekep.gr/ http://neagenia.ncsr.gr/ http://www.oaed.gr/ http://www.eie.org.gr/gr/index.php http://www.inegsee.gr/ Για σχολές αναφέρω ενδεικτικά κάποιες: http://www.teithe.gr/Academic/vt.html http://www.vt.teithe.gr/Greek/main.htm http://gun.teipir.gr/MechEng/ http://www.lboro.ac.uk/departments/tt/ http://www.mech.ntua.gr/gr/ugrads/studyguide
-
Βέβαια πρέπει να υπολογίσεις και την όρεξη που έχεις για διάβασμα γιατί το να εισαχθείς και να τελειώσεις το ΑΕΙ Μηχανολογίας δεν είναι και ότι πιο εύκολο...Θέλει αρκετό κόπο και υπομονή,οπότε αν είσαι μαθητής του 14-15 παραδείγματος χάριν πρέπει να το πάρεις απόφαση και να στρωθείς.Μπορεί το ΑΕΙ όντως να δίνει πιο θεωρητικές γνώσεις αλλά προσφέρει και πάρα πολλές επιλογές μόλις τελειώσεις ενώ το ΤΕΙ είναι σαφώς ευκολότερο αλλά σου 'δένει τα χέρια' αφού μπορείς να ασχοληθείς μόνο με τον τομέα που έχει ειδικευτεί.Καλή επιτυχία πάντως σε ότι κι αν επιλέξεις!
-
ΤΕΙ πρακτική κατεύθυνση
ΑΕΙ θεωρητική κατέυθυνση
Διαλέγεις και παίρνεις αν και το Πολυτεχνείο είναι κάτι που έχει και πολύ πρακτική όχι όμως όσο νομίζεις. Συνιστώ το τμήμα Μηχανολόγων της Πάτρας. Ίσως το πιο καλό αν σε ενδιαφέρουν τα αυτοκίνητα και θες να σπουδάσεις στην Ελλάδα.
Και κάτι ακόμα. Μην ξεχνάς οτι τα ΤΕΙ βγάζουν βασικά εξειδικευμένους με μικρό θεωρητικό υπόβαθρο για το κάτι παραπάνω αντίθετα τα ΑΕΙ προσφέρουν πιο πολλές γνώσεις και σίγουρα δίνουν περισσότερες δυνατότητες για μετά. Να έχεις υπόψη οτι το Πολυτεχνείο θέλει διάβασμα αν θες να τελειώσεις νωρίς αλλοιώς μπορεί να βγάλεις και συνταξη. Καλή επιτυχία σε ότι και να διαλέξεις και να θυμάσαι οτι ποτέ ένας καλός επαγγελματίας που αγαπά αυτό που κάνει δεν χάθηκε ανεξαρτήτως πτυχίου. -
Politexneio.
-
Βασικα εγω σκεφτομαι πολυτεχνειο και συγκεκριμενα το Ε.Μ.Π γνωριζω οτι το πολυτεχνειο σου παρεχει πολλες θεωριτικες γνωσης για αυτο και σκεφτομαι να απασχοληθω τουλαχιστον μια φορα την εβδομαδα απο φετος σε καποιο κεντρο αυτοκινητου τουλαχιστον να παω καπως ετοιμος να μην πελαγωσω κατα τα αλλα ορεξη υπαρχει μπολικη παντως ευχαριστω για τις αποψεις σας...
Dimitris...:-)
-
Ο χρήστης agisd έγραψε:
Politexneio.Αν ήτανε να διαλέγαμε όλοι Πολυτεχνεία,θα καταργούσαμε τα Τ.Ε.Ι. και θα γέμιζε ο τόπος άνεργους Πολυτεχνίτες.
-
Ο χρήστης Dimitris_ έγραψε:
Βασικα εγω σκεφτομαι πολυτεχνειο και συγκεκριμενα το Ε.Μ.Π γνωριζω οτι το πολυτεχνειο σου παρεχει πολλες θεωριτικες γνωσης για αυτο και σκεφτομαι να απασχοληθω τουλαχιστον μια φορα την εβδομαδα απο φετος σε καποιο κεντρο αυτοκινητου τουλαχιστον να παω καπως ετοιμος να μην πελαγωσω κατα τα αλλα ορεξη υπαρχει μπολικη παντως ευχαριστω για τις αποψεις σας...Dimitris...:-)
ΕΑΝ ΜΠΟΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.Η ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ -ΚΛΙΜΑΚΩΤΑ -ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΑ.
ΕΑΝ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ ,ΤΟΤΕ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΙ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΟΛΟΥ ΑΠΛΟ ΝΑ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ , ΕΑΝ ΔΕΝ ΚΟΠΙΑΣΕΙΣ ΑΡΚΕΤΑ... ΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΝΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ ΕΦΟΣΟΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙΣ ΒΕΒΑΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΜΟΡΙΑ...-
ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ ΠΑΝΤΩΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΝΤΟ ΜΕ ΚΕΦΙ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ! -
Στο βαθμό αναγνώρισης που έχει φτάσει η παιδεία μας στην Ελλάδα , η αγορά εργασίας αλλά και το ποσοστό ανεργίας, απαιτείται τουλάχιστον πτυχιό από ΑΕΙ!Προτίμησε το λοιπόν , αφού με αυτό μπορείς να ασκήσεις το επάγγελμα του τεχνίτη αλλά και να εξελιχτείς αναλόγως αν δεν το επιθυμείς, όπως οι άλλοι σου τόνισαν.Με ένα σμπάρο πολλά τριγώνια!
-
[list:145eonea]Ιερεμια, καλως ηρθες στο φορουμ [/list:u:145eonea]
-
Προσωπική μου άποψη είναι ότι αξίζει να ψάξεις και για ένα σοβαρό ΑΤΕΙ (μην ξεχνάμε ότι ανωτατοποιήθηκαν). Πέραν των σπουδών μηχανολογίας, θα σου πρότεινα, αν θες να ασχοληθείς με κινητήρες, να ψάξεις να βρεις και κανένα μεταπτυχιακό ή δεύτερο πτυχίο που να εστιάζει και στα συστήματα αυτομάτου ελέγχου.
Θα προτιμουσατε Τ.Ε.Ι ή Πολυτεχνειο?Και Γιατι?