Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Τελικά ποιόν ενδιαφέρουν πραγματικά οι δοκιμές πίστας?
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Τελικά ποιόν ενδιαφέρουν πραγματικά οι δοκιμές πίστας?
    • 1 / 1
    Περί αυτοκίνησης
    12
    18
    71
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      techadmin admin last edited by

      Γεια Χαρά Φίλοι Του Forum,

      Τα τελευταία χρόνια μάλλον τείνει να γίνει καθεστώς η δοκιμή, από τον ειδικό τύπο, των όποιων γρήγορων μοντέλων 'υπό κλινικές συνθήκες' σε περιβάλλον πίστας (Σέρρες και Μέγαρα).

      Οι δοκιμές αυτού του είδους συνοδεύονται συνήθως από εκτεταμένα σχόλια για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην Κχ & την Κχ+1 καμπή καθώς και με πολύ εντυπωσιακά διαγράμματα χρόνων, εγκάρσιων επιταχύνσεων, μέσων ταχυτήτων σε εξόδους στροφών κτλ ... Όλα αυτά με στόχο, λέει, την κατά το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών.

      Το κακό είναι βέβαια ότι αυτή η πολύ βολική για τον ειδικό τύπο τακτική (εντυπωσιακά έγχρωμα διαγράμματα, επίφαση αντικειμενικότητας αφού 'οι αριθμοί τα λένε όλα', ευκολία μέτρησης με χαμηλό κίνδυνο και κόστος) τείνει να συρρικνώσει την πληροφορία που παρέχεται για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε 'πραγματικές συνθήκες' και πιθανότατα δημιουργεί μια πλασματική εικόνα των επιδόσεων του κάθε μοντέλου όπως αυτές θα έχουν στον φυσικό του χώρο: Στους ελληνικούς δρόμους (εκτός και άν κάποιος προτίθεται να οδηγεί στα δημοφιλέστατα kifissias-ring, poseidonos-ring και athinon_lamias-ring :-).

      Ένα απλό παράδειγμα: Στο πραγματικό κόσμο ένας καλός οδηγός που δεν διαθέτει όμως αγωνιστική προυπηρεσία, θα μπορέσει να κινηθεί στο ελληνικό οδικό δίκτυο ταχύτερα και ασφαλέστερα με το:

      1. πολεμικό και γρηγορο-τερο στην πίστα Focus RS ?
      2. αποστειρωμένο και αργό-τερο στην πίστα Audi S3?
      3. παιχνιδιάρικο και επίσης αργό-τερο στην πίστα Mini Cooper S?

      Παρεπιμπτόντως: το εγγλέζικο και κάπως ιδιόρυθμο EVO θεωρεί το focus RS σχεδόν επικίνδυνο για γρήγορη οδήγηση εκτός πίστας (και προφανώς αναφέρεται σε αγγλικής ποιότητας άσφαλτο 🙂

      Τι γνώμη έχετε για όλα αυτά?

      Μποτονάκης Ευτύχης

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • T
        techadmin admin last edited by

        Γεια Χαρά Φίλοι Του Forum,

        Τα τελευταία χρόνια μάλλον τείνει να γίνει καθεστώς η δοκιμή, από τον ειδικό τύπο, των όποιων γρήγορων μοντέλων 'υπό κλινικές συνθήκες' σε περιβάλλον πίστας (Σέρρες και Μέγαρα).

        Οι δοκιμές αυτού του είδους συνοδεύονται συνήθως από εκτεταμένα σχόλια για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην Κχ & την Κχ+1 καμπή καθώς και με πολύ εντυπωσιακά διαγράμματα χρόνων, εγκάρσιων επιταχύνσεων, μέσων ταχυτήτων σε εξόδους στροφών κτλ ... Όλα αυτά με στόχο, λέει, την κατά το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών.

        Το κακό είναι βέβαια ότι αυτή η πολύ βολική για τον ειδικό τύπο τακτική (εντυπωσιακά έγχρωμα διαγράμματα, επίφαση αντικειμενικότητας αφού 'οι αριθμοί τα λένε όλα', ευκολία μέτρησης με χαμηλό κίνδυνο και κόστος) τείνει να συρρικνώσει την πληροφορία που παρέχεται για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε 'πραγματικές συνθήκες' και πιθανότατα δημιουργεί μια πλασματική εικόνα των επιδόσεων του κάθε μοντέλου όπως αυτές θα έχουν στον φυσικό του χώρο: Στους ελληνικούς δρόμους (εκτός και άν κάποιος προτίθεται να οδηγεί στα δημοφιλέστατα kifissias-ring, poseidonos-ring και athinon_lamias-ring :-).

        Ένα απλό παράδειγμα: Στο πραγματικό κόσμο ένας καλός οδηγός που δεν διαθέτει όμως αγωνιστική προυπηρεσία, θα μπορέσει να κινηθεί στο ελληνικό οδικό δίκτυο ταχύτερα και ασφαλέστερα με το:

        1. πολεμικό και γρηγορο-τερο στην πίστα Focus RS ?
        2. αποστειρωμένο και αργό-τερο στην πίστα Audi S3?
        3. παιχνιδιάρικο και επίσης αργό-τερο στην πίστα Mini Cooper S?

        Παρεπιμπτόντως: το εγγλέζικο και κάπως ιδιόρυθμο EVO θεωρεί το focus RS σχεδόν επικίνδυνο για γρήγορη οδήγηση εκτός πίστας (και προφανώς αναφέρεται σε αγγλικής ποιότητας άσφαλτο 🙂

        Τι γνώμη έχετε για όλα αυτά?

        Μποτονάκης Ευτύχης

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • T
          techadmin admin last edited by

          Γεια Χαρά Φίλοι Του Forum,

          Τα τελευταία χρόνια μάλλον τείνει να γίνει καθεστώς η δοκιμή, από τον ειδικό τύπο, των όποιων γρήγορων μοντέλων 'υπό κλινικές συνθήκες' σε περιβάλλον πίστας (Σέρρες και Μέγαρα).

          Οι δοκιμές αυτού του είδους συνοδεύονται συνήθως από εκτεταμένα σχόλια για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην Κχ & την Κχ+1 καμπή καθώς και με πολύ εντυπωσιακά διαγράμματα χρόνων, εγκάρσιων επιταχύνσεων, μέσων ταχυτήτων σε εξόδους στροφών κτλ ... Όλα αυτά με στόχο, λέει, την κατά το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών.

          Το κακό είναι βέβαια ότι αυτή η πολύ βολική για τον ειδικό τύπο τακτική (εντυπωσιακά έγχρωμα διαγράμματα, επίφαση αντικειμενικότητας αφού 'οι αριθμοί τα λένε όλα', ευκολία μέτρησης με χαμηλό κίνδυνο και κόστος) τείνει να συρρικνώσει την πληροφορία που παρέχεται για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε 'πραγματικές συνθήκες' και πιθανότατα δημιουργεί μια πλασματική εικόνα των επιδόσεων του κάθε μοντέλου όπως αυτές θα έχουν στον φυσικό του χώρο: Στους ελληνικούς δρόμους (εκτός και άν κάποιος προτίθεται να οδηγεί στα δημοφιλέστατα kifissias-ring, poseidonos-ring και athinon_lamias-ring :-).

          Ένα απλό παράδειγμα: Στο πραγματικό κόσμο ένας καλός οδηγός που δεν διαθέτει όμως αγωνιστική προυπηρεσία, θα μπορέσει να κινηθεί στο ελληνικό οδικό δίκτυο ταχύτερα και ασφαλέστερα με το:

          1. πολεμικό και γρηγορο-τερο στην πίστα Focus RS ?
          2. αποστειρωμένο και αργό-τερο στην πίστα Audi S3?
          3. παιχνιδιάρικο και επίσης αργό-τερο στην πίστα Mini Cooper S?

          Παρεπιμπτόντως: το εγγλέζικο και κάπως ιδιόρυθμο EVO θεωρεί το focus RS σχεδόν επικίνδυνο για γρήγορη οδήγηση εκτός πίστας (και προφανώς αναφέρεται σε αγγλικής ποιότητας άσφαλτο 🙂

          Τι γνώμη έχετε για όλα αυτά?

          Μποτονάκης Ευτύχης

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • T
            techadmin admin last edited by

            οι δοκιμές πίστας είναι ένα εργαλείο και είναι στην ευχέρεια και στην ωριμότητα του συντάκτη και του αναγνώστη η βαρύτητα που θα τους προσδώσει.Ειδικότερα στους 4Τ απ'όπου φαντάζομαι πηγάζει η αφορμή για το θέμα πιστεύω πως μόνο καλό έχουν κάνει στα τέστ, δίνουν μια πιο σαφή εικόνα που φυσικά δεν είναι και το 100% της αξίας ενός αυτοκινήτου.

            ΥΓ. Το evo για εμένα είναι καθαρά ψυχαγωγικό έντυπο, όπως και πολλά άλλα του χώρου (πχ το αγγλικό Car).Οι κρίσεις του με αφήνουν παντελώς αδιάφορο.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • P
              petros last edited by

              Οι μετρήσεις στην πίστα έχουν καθαρά συμπληρωματικό χαρακτήρα, προφανώς. Άλλωστε παρουσιάζονται αναλυτικά μόνο σε σπορ αυτοκίνητα, όπου έχουν και περισσότερο νόημα (αν και κατά καιρούς έχει ζητηθεί να αναφέρονται μετρήσεις και για πιο... καθημερινά αυτοκίνητα).
              Όπως και να΄χει καλοδεχούμενες είναι, αρκεί η αποκωδικοποίηση στο κείμενο να είναι σαφής. Αυτό είναι το ζητούμενο!

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • Q
                quatropower last edited by

                Το θεμα ειναι οτι μεσα στην πιστα μπορουν να τα πιεσουν περισοτερο και με περισοτερη ασφαλεια μαλλον να δουν τις αντιδρασεις τους και ετσι βγαινουν σαφεστερα συμπερασματα.Επισης ειναι μετρο αποτελεσματικοτητας καθοτι στον δρομο δεν ειναι ευκολο να γινουν τετοιες χρονομετρησεις.Οσον αφορα τον δρομο ο οδηγος παιζει τον κυριαρχο ρολο.Αν ειναι μαστορας σου ριχνει και με σαραβαλακι

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • A
                  athanatos last edited by

                  Καλησπέρα!Οι δοκιμές σε πίστα στην Ελλάδα και οι όποιες διαφορές σε χρόνο δεν αντικατοπτρίζουν επ'ουδενί την πραγματική δυνατότητα των αυτοκινήτων στον ιδιόρυθμο ελληνικό ασφαλτοτάπητα!
                  Όταν για μοναδική φορά αποφάσισα για καμιά 10αριά γύρους να μπώ κι εγώ στην πίστα των Μεγάρων...να κάνω χρόνους(...), είδα ότι μπορεί οι χρόνοι μου σε σχέση με τα διάφορα 'ελληνικά' περιοδικά τύπου να ήταν μέτριοι, αλλά από την άλλη το αμάξι μου , παρ'όλη την κάκιστη χάραξη αλλά και μέχρι πρόσφατα ποιότητα της ασφάλτου εκεί μέσα, έπέδειξε αξιοσημείωτα οδικά χαρακτηριστικά στο όριο και μάλιστα έφτασα σε σημείο να αναθεωρήσω τις απόψεις μου για τα όποια...ψεγάδια στη συμπεριφορά του!Έλα όμως που όταν βγήκα σε δημόσιο δρόμο...τα πήρα όλα πίσω!Το αν λοιπόν ένα αυτοκίνητο εμφανίζεται ασφαλές ή κάπως (γενικά) σε ελληνικές πίστες, αποτελεί ελάχιστη εικόνα των πραγματικών του χαρακτηριστικών!Για την Ελλάδα μιλάω...και ειδικά για τα Μέγαρα!

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • ?
                    A Former User last edited by

                    Ο χρήστης Αθάνατος έγραψε:
                    Καλησπέρα!Οι δοκιμές σε πίστα στην Ελλάδα αποτελούν στο πλείστο των περιπτώσεων...'καραγκιοζιλίκια', μια και οι όποιες διαφορές σε χρόνο δεν αντικατοπτρίζουν επ'ουδενί την πραγματική δυνατότητα των αυτοκινήτων στον ιδιόρυθμο ελληνικό ασφαλτοτάπητα!
                    Όταν για μοναδική φορά αποφάσισα για καμιά 10αριά γύρους να μπώ κι εγώ στην πίστα των Μεγάρων...να κάνω χρόνους(...), είδα ότι μπορεί οι χρόνοι μου σε σχέση με τα διάφορα 'ελληνικά' περιοδικά τύπου να ήταν μέτριοι, αλλά από την άλλη το αμάξι μου , παρ'όλη την κάκιστη χάραξη αλλά και μέχρι πρόσφατα ποιότητα της ασφάλτου εκεί μέσα, έπέδειξε αξιοσημείωτα οδικά χαρακτηριστικά στο όριο και μάλιστα έφτασα σε σημείο να αναθεωρήσω τις απόψεις μου για τα όποια...ψεγάδια στη συμπεριφορά του!Έλα όμως που όταν βγήκα σε δημόσιο δρόμο...τα πήρα όλα πίσω!Το αν λοιπόν ένα αυτοκίνητο εμφανίζεται ασφαλές ή κάπως (γενικά) σε ελληνικές πίστες, αποτελεί ελάχιστη εικόνα των πραγματικών του χαρακτηριστικών!Για την Ελλάδα μιλάω...και ειδικά για τα Μέγαρα!

                    Με τί αυτοκίνητο οδήγησες στα Μέγαρα...;

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • F
                      filandos last edited by

                      Αντι να πιασω θέση στην κερκιδα της Monza, μάλλον θα πιασω θέση στην κερκιδα του φόρουμ για να δω τον Ισπανο-Γαλλικό πόλεμο.

                      ... επί του θέματος. Οι δοκιμές και οι μετρήσεις διαφόρων παραμέτρων στην πίστα αποτελούν ένα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ τρόπο αξιολόγησης των επιδόσεων του αυτοκινήτου. Το περιβάλλον της πίστας μοιάζει με αυτό ενός ερευνητικού εργαστηρίου. Οι επιστήμονες εκτελούν τα πειράματά τους στα εργαστήριά τους υπό ελεγχόμενες συνθήκες. Αντίστοιχα και οι άνθρωποι του περιοδικού (είναι και αυτοί επιστήμονες), προσπαθούν να κάνουν έτσι την δουλειά τους στην πίστα.

                      Αλλά, οι μετρήσεις στην πίστα δεν ειναι το παν. Πρώτα απ' όλα πρέπει να ερμηνευτούν, και δεν έχουν όλοι την γνώση να το κάνουν. Οι επιστήμονες προσπαθούν να ερμηνεύσουν τα αποτελέσματα που βρήκαν υπό καθορισμένες συνθήκες και να εξάγουν βάση κάποιας θεωρίας γενικότερα συμπεράσματα. Οι μετρήσεις στις πίστες αποτελούν ένδειξη της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου κάτω από οριακές συνθήκες οι οποίες μπορούν να ερμηνευτούν ώστε να βγούν κάποια συμπεράσματα για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο όριο όταν είναι στον δρόμο.

                      Πάντως, οι απόψεις του στυλ: το RS είναι γρηγορότερο στην πίστα, αλλά στον δρόμο τρώει σκόνη από το S3 και το cooper, για εμένα θα πρέπει να συνοδεύονται από πολυ καλά τεκμηριωμένη συλλογιστική για πιο λόγο συμβαίνει αυτό. Αλλιως, νομίζω ότι αυτός που το λέει αυτό (το περιοδικό) θέλει να σε κοροιδέψει, ή ότι δείχνει εμπάθεια. Εκτός και αν το ΤΡΩΕΙ ΣΚΟΝΗ είναι υποκειμενικό.

                      Βέβαια, όπως κανένα εργαστήριο δεν μπορεί να εξομειώσει τέλεια την πραγματικότητα (δεν ειναι ετσι και αλλιώς αυτή η επιδίωξη) έτσι και η πίστα δεν μπορεί να εξομειώσει τις συνθήκες στον δρόμο. Αλλα στην πίστα μπορούν να απομονοθούν κάποιες παράμετροι και να βγούνε συμπεράσματα και για τον δρόμο.

                      Πώς όμως συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο όταν κινείται στον δρόμο υπό κανονικές συνθήκες? Γι' αυτό το περιοδικό δοκιμάζει το αυτοκίνητο ΚΑΙ στον δρόμο. Αυτό θα το κάνει ο δοκιμαστής του περιοδικού. Η άποψή του σε αυτό το σημείο δεν είναι 100% αντικειμενική, αλλά η γνώση και η πείρα τον βοηθούν να βάλει τα σωστά συμπεράσματα για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο.

                      Γι' αυτό πιστεύω ότι οι δοκιμές στην πίστα είναι ένα εργαλείο. Δεν είναι το παν, αλλά αν κάποιος μπορεί να το καταλάβει, τότε μπορεί να βγάλει κάποια σωστά συμπεράσματα και να αξιολογίσει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου ακόμα και στον δρόμο, συμπληρώνοντας την άποψη που έχει αποκομίσει από μόνος του.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • A
                        athanatos last edited by

                        Καλά όλα αυτά που λές filandos αλλά υπάρχουν πολλοί σε αυτό το φόρουμ που πιστεύουν , ότι επειδή στην πίστα των Μεγάρων κάποια γαλλοϊταλικά μπρίκια για ελληνικό καφέ έκαναν με βάση τους χρόνους 'ελληνικών' περιοδικών 0,5' ή 1' ή έστω και 2' διαφορά από κάποιο άλλο τετράτροχο, αποτελούν τη βέλτιστη επιλογή αγοράς...καθαρόαιμου!Και στο WRC που η διαφορά σε χρόνους σε πίστα είναι 2, 3 ή 4' είναι...κατώτερος ο δεύτερος από τον πρώτο αναφορικά στο αμάξι του?Και μάλιστα σε βαθμό ματαιοδοξίας από την πλευρά του πρώτου?
                        Η οδήγηση σε πίστα και οι διάφοροι χρόνοι για να είναι ενδεικτικοί πρέπει να έχουν πολλαπλή εφαρμογή σε χιλιομετρικές αποστάσεις αξιόλογες!Δηλ ένα αυτοκίνητο με αναλογία κιλών ανα ίππο 8 και ένα άλλο με αναλογία κιλών ανα ίππο 10 δεν μπορούν να συγκριθούν σε μία κλειστή πολύ πίστα και μάλιστα το πολύ 2 χλμ όπως αυτή των Μεγάρων και να περιμένουμε η τελική επιλογή να γίνει...από τον γύρο των 2,5 χλμ σε χρόνο!!!!!.Ίσως εκεί ή μάλλον σίγουρα εκεί θα μπορούν να βγούν κάποια συμπεράσματα σχετικά με την οδήγηση στο όριο σε πολύ στενό επαρχιακό δίκτυο , την ικανότητα ελέγχου αλλά και την αντοχή των φρένων σε συνθήκες μεσαίων ταχυτήτων. Από εκεί και πέρα δεν είναι ηλίθιοι οι άνθρωποι του Sport Auto για παράδειγμα , οι οποίοι στο Nürburgring εξαντλούν τα αυτοκίνητα σε ρυθμούς που η μικρότερη ταχύτητα είναι αυτή που πιάνει κανείς πριν από την δεξιά στις...φυστικιές!Και μάλιστα μετρούν πλευρική επιτάχυνση , ταχύτητα εισόδου και εξόδου , ρυθμό επιτάχυνσης σε g και απόσταση ακινητοποίησης , ρεπρίζ και άλλα , σε σημείο που ο υποψήφιος αγοραστής ή ο αυτοκινητιστής αναγνώστης να μην ασχολείται με 0-100 και τελικό χρόνο σε πίστα αλλά να γνωρίζει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε κάθε περίπτωση!Κάτι τέτοιο προσπάθησε αλλά με ατέλειες να κάνει κάποιο περιοδικό στη χώρα μας στις Σέρρες, αλλά όπως και να το κάνουμε, τα περίπου 3 χλμ της πίστας δεν αποτελούν την καλύτερη ένδειξη για να συμπεράνουμε πολλά!Τί να το κάνω δηλ. αν κάποια μικρά ψευτογρήγορα ακούγεται από πολλούς ότι έχουν πολύ καλά φρένα για γρήγορη οδήγηση αλλά η μέτρηση της απόστασης ακινητοποίησης από 100 ξεπερνά τα...50 μέτρα !Δηλαδή αν βρέχει...χαιρετίσματα!Μα είναι δυνατόν?Εξάλλου όλα αυτά περί...εξαντλητικών δοκιμών και...αντοχής τους, αφήστε τα σε κανένα αγοράκι με εξαιρετική δόση ρομαντισμού!Άκρα,ανάρτηση,ελαστικά,φρένα(όλο το κύκλωμα),μετάδοση και χίλια δυό άλλα καταπονούνται υπερβολικά!Θα έπρεπε να μιλάμε για την λιγότερο επιζήμια κατάσταση και όχι για...μοναδική αλλαγή τα λάστιχα ή τα τακάκια μετά από 20 γύρους!
                        Αυτά!
                        Και όσο για το S3 και το RS, αυτό που γράφτηκε για την απόδοση εντός και εκτός πίστας είναι πραγματικά η επιβεβαίωση όλων των παραπάνω!

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • A
                          adis4gr last edited by

                          μονο για χαβαλε τις διαβαζω...

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • T
                            techadmin admin last edited by

                            Η αρχική δημοσίευση μου αφορούσε συνολικά τον ελληνικό ειδικό τύπο και όχι τους 4Τροχούς συγκεκριμένα. Πάντως εφόσον το ζήτημα δείχνει να εστιάζεται ειδικότερα στους 4Τ, θα ήθελα να προσθέσω τα εξής:

                            Συμφωνώ με το γενικό συμπέρασμα του συν-forumιστή filandou περί της εργαλειακής χρήσης των δοκιμών στην πίστα. Πιστεύω και εγώ δηλαδή ότι μία έγκυρη δοκιμή στην πίστα μπορεί να αποκαλύψει παραμέτρους οριακής συμπεριφοράς ενός αυτοκινήτου που υπό συνθήκες κανονικής κυκλοφορίας στον δρόμο θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο ή και τελείως ανέφικτό να καταγραφούν. Στο πλαίσιο, αυτό τα σχόλια για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε επιμέρους τμήματα της πίστας και η αίσθηση του πιλότου-δοκιμαστή, όπως αυτή καταγράφεται στο εκάστοτε σχετικό άρθρο, είναι πιστεύω πολύ σημαντικότερα για τον αναγνώστη από το τελικό νούμερο στο γυρολόγιο και τα πιασάρικα φαντεζύ διαγράμματα.

                            Όμως ο οποιοσδήποτε επαγωγικός συλλογισμός του τύπου 'εφόσον το Α είναι ταχύτερο του Β σε δοκιμή πίστας (Μέγαρα-Σέρρες) του Χ περιοδικού άρα είναι και ταχύτερο στον δρόμο' είναι απολύτως εσφαλμένος κατά την άποψη μου.

                            Εδώ επισημαίνω το προφανές: Ένα αγωνιστικό του Group A8 θα είναι σίγουρα ταχύτερο στα Μέγαρα και στα χέρια ενός έμπειρου πιλότου-δοκιμαστή από σχεδόν οποιοδήποτε γρήγορο εργοστασιακό (πχ Impreza Sti 330). Από αυτό όμως επ ουδενί συνάγεται ότι ένας καλός οδηγός χωρίς αγωνιστικές δάφνες (ο οποίος είναι και ο πιθανότερος αγοραστής ενός γρήγορου μοντέλου) θα μπορούσε να κινηθεί ταχύτερα με το αγωνιστικό σε μία μικτή διαδρομή (όχι μόνο ευθείες, όχι μόνο στροφές) του ελληνικού οδικού δικτύου απ ότι με το Impreza.

                            Το ερώτημα λοιπόν παραμένει: Ποια είναι η χρηστική αξία των δοκιμών πίστας όπως αυτές γίνονται σε Μέγαρα και Σέρρες για τον πραγματικό οδηγό?

                            Μήπως αντί της δημοσίευσης αυτών των Track-Happenings στους 4Τ είναι προτιμότερο οι όποιες πιστο-μετρήσεις & πιστο-σχόλια να παρουσιάζονται εξαιρετικά συνοπτικά και ο υπόλοιπος χώρος να αφιερώνεται για την δημοσίευση των εντυπώσεων 2-3 γνωστών στον ελληνικό χώρο δημοσιογράφων-δοκιμαστών και οδηγών-δοκιμαστών? (κάτι σαν την κριτική θεάτρου και κινηματογράφου δηλαδή 🙂

                            Τα σχετικά συμπεράσματα-βαθμολόγηση θα μπορούσε μάλιστα να κανονικοποιούνται βάσει συγκεκριμένης κλίμακας (κατευθυντικότητα 1-10, ακρίβεια συστήματος διεύθυνσης 1-10, κράτημα 1-10 κτλ) και να προκύπτουν από μια γνωστή στους αναγνώστες μικτή διαδρομή (πχ Αθήνα-Λαμία, Αθήνα-Κόρινθος, Νέα Αρτάκη-Στενή Δίρφυς, Ψαχνά-Μαντούδι, Ριτσώνα) αντιπροσωπευτική κατά το δυνατόν του ελληνικού οδικού δικτύου.

                            Και τέλος σε απάντηση της δημοσίευσης του συν-forumιστή filandou, ενα-δύο πικρά παραδειγματικά σχόλια περί της 'αντικειμενικότητας' των δοκιμών πίστας και των 'εργαστηριακών συνθηκών' δοκιμής (δανείζομαι στοιχεία από το τεύχος των 4Τ Σεπτεμβρίου):

                            1. Τα δεδομένα της συγκριτικής δοκιμής στην πίστα μεταξύ των Civic Type-R και Focus RS που δημοσιεύθηκε προέκυψαν από 3(!) γύρους στην πίστα.

                            2. Βάσει του ταχύτερου εκ των 3 αυτών γύρων το Civic Type-R είναι κατά 2.36% (1.7 secs) πιο αργό του Focus RS (αναφερόμενος ταχύτερος γύρος 1:12.15 & 1:13.85 για Ford και Honda αντίστοιχα).

                            3. Η κανονικότητα των χρονομετρημένων γύρων των πιλότων-δοκιμαστών δεν αναφέρεται (ίσως ο σημαντικότερος συντελεστής σφάλματος σε κάθε δοκιμή).

                            4. Οι συνθήκες θερμοκρασίας-υγρασίας-πίεσης-ανέμου δεν αναφέρονται (μιλάμε για υπερτροφοδοτούμενο εναντίον ατμοσφαιρικού συνεπώς το ζήτημα της θερμοκρασίας ειδικότερα είναι κεφαλαιώδες).

                            5. Ο χρόνος εξοικείωσης των πιλότων-δοκιμαστών με τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν αναφέρεται.

                            6. Ο τύπος και η κατάσταση των ελαστικών δεν αναφέρονται.

                            7. Ο τύπος του καυσίμου και ο βαθμός πληρότητας των ρεζερβουάρ δεν αναφέρεται. (Έγινε απάντληση του υπάρχοντος καυσίμου και πλήρωση με ίδιο ακριβώς καύσιμο ή όχι)

                            8. Η μηχανική κατάσταση των αυτοκινήτων και τα χιλιόμετρα που συνολικά είχαν καλύψει μέχρι την στιγμή της δοκιμής δεν αναφέρονται.

                            Τούτων δοθέντων παρακαλώ όποιον προαιρείται να μου εξηγήσει με ποιο σκεπτικό θα πρέπει να θεωρήσω υψηλής ακρίβειας και εγκυρότητας μία δοκιμή της οποίας το τελικό συμπέρασμα στηρίζεται σε μία ποσοστιαία χρονική διαφορά της τάξης του 2.36% όταν μια πληθώρα αγνώστου τιμής μεταβλητών (παραπάνω αναφέρω τις σημαντικότερες) θα μπορούσε να προκαλέσει διακυμάνσεις κατά πολύ μεγαλύτερες της τιμής αυτής.

                            Χαρακτηριστικά επισημαίνω ότι στην δοκιμή ελαστικών του ίδιου τεύχους των 4Τ η αναφερόμενη απόκλιση μεταξύ του ταχύτερου και βραδύτερου γύρου πίστας, με μόνη μεταβολή στο όχημα τον τύπο του ελαστικού, είναι της τάξης του 2.53% (1:27:00 & 1:29.20).

                            Τέλος υπόσχομαι στους συν-forumistes, που είχαν το κουράγιο να διαβάσουν το σεντόνι που συνέγγραψα μέχρι εδώ, ότι δεν θα ξαναστείλω τίποτα στο forum για καμιά 30αριά μέρες (τουλάχιστον 🙂 μπάς και εξιλεωθώ.

                            Μποτονάκης Ευτύχης

                            Υ.Γ. Τυχαίνει να είμαι αναγνώστης των 4Τροχών (χωρίς ουδέποτε να ενταχθώ στην άτυπη λέσχη των '4Τροχιστών' και των 'άλλων ελλήνων') εδώ και 18 περίπου χρόνια και θεωρώ τους 4Τ το - συγκριτικά - εγκυρότερο ελληνικό περιοδικό αυτοκινήτου. Αυτός είναι ο λόγος που μελαγχολώ με τα όποια στραβοπατήματα (πχ βλέπε συγκριτική ειδική διαδρομή Focus RS Civic Type-R) του κατά τα άλλα καλού εντύπου.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • A
                              athanatos last edited by

                              ebotonakis όλα αποδεκτά όσα λές, αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τους ανακριβείς χρόνους του κάθε...'εγκυρότερου' περιοδικού στην Ελλάδα.Γιατί δεν αναρωτήθηκε κανείς και προβληματίστηκε πόσο ρόλο παίζει η επιλογή των ελαστικών σε τέτοιους ρυθμούς?Είμαι 100% σίγουρος , ότι ο τρελά απίστευτος και καταπληκτικός χρόνος ενός 'Μίτσου' αν θυμάμαι καλά στα Μέγαρα σε συγκριτικό στους 4Τ (το διάβασα στο...κουρείο που συχνάζω)με τη νέα Ζ4 , μιά Πόρσε και νομίζω και κάποιο άλλο αμάξι, ήρθε για ένα ακόμα λόγο , επειδή το ιαπωνικό φορούσε αν δεν απατώμαι τα εξαιρετικά ΡZeroRosso,ένα κλικ μόλις πιο κάτω από οποιοδήποτε σλικ!Αν φορούσε η τουριστική και επ'ουδενί αγωνιστική Ζ4 το ίδιο ελαστικό , υπολογίζετε τη διαφορά σε χρόνους , πλευρική επιτάχυνση, handling και φρενάρισμα?Ποιός αναρωτήθηκε πχ αν 2 αυτοκίνητα συγκριτικού σε πίστα έχουν ίδιας ή διαφορετικής διάστασης ζάντες?Έχει αναρωτηθεί κανείς τη διαφορά σε έλεγχο μεταξύ μιάς 17άρας με πχ 205/40/17 σε σχέση με ένα οικονομίκά συγκρατημένο μέγεθος 205/45/16 του συγκριτικού μοντέλου?Ή το θέμα του βάρους από τον εξοπλισμό?Ένα Λεόν 4 έχει τις ίδιες πχ τριβές στο σύστημα μετάδοσης ή την ίδια συμπεριφορά με το ίδιο προσθιοκίνητο?Στο εξαιρετικό Sport Auto όταν δοκίμαζε ο Horst von Saurma το πρώτο Ιμπρέζα , εκείνο με τα 218 άλογα,έγραφε ότι το αμάξι με ένα ζευγάρι μεγαλύτερες ζάντες και φαρδύτερα ελαστικά θα εξέπληττε με τους ακόμα καλύτερους χρόνους και συμπεριφορά του!Όπως και τα πρώτα π.χ Πριμέρα που για καθαρά οικονομικούς λόγους φόραγαν 13άρα ζάντα με ελαστικό 165/70 και ανάρτηση-θαύμα για την εποχή και την κατηγορία αλλά σχεδόν δε δούλευε με τη διάσταση αυτή!Όταν συγγενής φόρεσε , όπως και ο Σ.Χ. τότε πρότεινε 195/60/14... , το αμάξι μεταμορφώθηκε και έδειξε ότι ήταν φτιαγμένο για πολύ περισσότερα πράγματα!

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • C
                                chemic last edited by

                                Ο χρήστης Αθάνατος έγραψε:
                                ebotonakis όλα αποδεκτά όσα λές, αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τους ανακριβείς χρόνους του κάθε...'εγκυρότερου' περιοδικού στην Ελλάδα.Γιατί δεν αναρωτήθηκε κανείς και προβληματίστηκε πόσο ρόλο παίζει η επιλογή των ελαστικών σε τέτοιους ρυθμούς?Είμαι 100% σίγουρος , ότι ο τρελά απίστευτος και καταπληκτικός χρόνος ενός 'Μίτσου' αν θυμάμαι καλά στα Μέγαρα σε συγκριτικό στους 4Τ (το διάβασα στο...κουρείο που συχνάζω)με τη νέα Ζ4 , μιά Πόρσε και νομίζω και κάποιο άλλο αμάξι, ήρθε για ένα ακόμα λόγο , επειδή το ιαπωνικό φορούσε αν δεν απατώμαι τα εξαιρετικά ΡZeroRosso,ένα κλικ μόλις πιο κάτω από οποιοδήποτε σλικ!Αν φορούσε η τουριστική και επ'ουδενί αγωνιστική Ζ4 το ίδιο ελαστικό , υπολογίζετε τη διαφορά σε χρόνους , πλευρική επιτάχυνση, handling και φρενάρισμα?Ποιός αναρωτήθηκε πχ αν 2 αυτοκίνητα συγκριτικού σε πίστα έχουν ίδιας ή διαφορετικής διάστασης ζάντες?Έχει αναρωτηθεί κανείς τη διαφορά σε έλεγχο μεταξύ μιάς 17άρας με πχ 205/40/17 σε σχέση με ένα οικονομίκά συγκρατημένο μέγεθος 205/45/16 του συγκριτικού μοντέλου?Ή το θέμα του βάρους από τον εξοπλισμό?Ένα Λεόν 4 έχει τις ίδιες πχ τριβές στο σύστημα μετάδοσης ή την ίδια συμπεριφορά με το ίδιο προσθιοκίνητο?Στο εξαιρετικό Sport Auto όταν δοκίμαζε ο Horst von Saurma το πρώτο Ιμπρέζα , εκείνο με τα 218 άλογα,έγραφε ότι το αμάξι με ένα ζευγάρι μεγαλύτερες ζάντες και φαρδύτερα ελαστικά θα εξέπληττε με τους ακόμα καλύτερους χρόνους και συμπεριφορά του!Όπως και τα πρώτα π.χ Πριμέρα που για καθαρά οικονομικούς λόγους φόραγαν 13άρα ζάντα με ελαστικό 165/70 και ανάρτηση-θαύμα για την εποχή και την κατηγορία αλλά σχεδόν δε δούλευε με τη διάσταση αυτή!Όταν συγγενής φόρεσε , όπως και ο Σ.Χ. τότε πρότεινε 195/60/14... , το αμάξι μεταμορφώθηκε και έδειξε ότι ήταν φτιαγμένο για πολύ περισσότερα πράγματα!

                                μονο για χαβαλε τις διαβαζω...

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • N
                                  nass last edited by

                                  Ο χρήστης ebotonakis έγραψε:
                                  2. Βάσει του ταχύτερου εκ των 3 αυτών γύρων το Civic Type-R είναι κατά 2.36% (1.7 secs) πιο αργό του Focus RS (αναφερόμενος ταχύτερος γύρος 1:12.15 & 1:13.85 για Ford και Honda αντίστοιχα).

                                  Δε νομίζω πως είναι δόκιμη η χρήση της μετρικής 'ποσοστιαία' διαφορά προκειμένου για δοκιμή σε πίστα. Ενας λόγος είναι πως η διαφορά αυτή δεν λαμβάνει υπόψη της τη διανυθείσα απόσταση. Ενας άλλος λόγος είναι πως ο γρηγορότερος γύρος της πίστας έχει κάτω φράγμα (διότι το όχημα δεν κινείται με την ταχύτητα του φωτός που και πάλι θα είχε κάτω φράγμα ) και άρα οι διαφορές υπάρχουν από το κάτω φράγμα και πάνω. Παράδειγμα: ένα BTCC ή μια F3 κάνει στα Μέγαρα 1:00. Ενα άλλο αυτοκίνητο Χ κάνει στα Μέγαρα 1.15. Αυτό σημαίνει πως το BTCC ή η F3 είναι ταχύτερο από το αυτοκίνητο Χ μόνο κατά (15/60=) 25% ? Οχι προφανώς...

                                  Για τους λόγους αυτούς στις πίστες και τις ειδικές διαδρομές χρησιμοποιείται περισσότερο ως μέτρο συγκριτικής απόδοσης το sec/km δηλ. πόσα δευτερόλεπτα είναι ταχύτερο ανά χλμ. κάτι από κάτι άλλο. Αυτό μας λέει πως με τις δεδομένες συνθήκες το Focus ήταν ταχύτερο από το Civic κατά 0.8 sec/km.

                                  (Βέβαια πρέπει να ληφθεί υπόψη και το είδος της πίστας, άλλο Μέγαρα (= πολύ κλειστή), άλλο Σέρρες (= πιο ανοικτή), άλλο Monza (= πολύ γρήγορη)).

                                  Κατά τα λοιπά συμφωνώ με τις παρατηρήσεις για την ανάγκη κανονικοποίησης των συνθηκών των μετρήσεων (θερμοκρασία, πίεση, ποιότητα βενζίνης κτλ.) και της εκτέλεσης όσο το δυνατόν περισσότερων γύρων για εξαγωγή όσο το δυνατόν ασφαλέστερων συμπερασμάτων και απάλειψη του τυχαίου ή προσωπικού παράγοντα.

                                  Η κανονικοποίηση όμως δεν μπορεί να περιλαμβάνει τα λάστιχα (δηλ. διαφωνώ με κάποιες συγκριτικές δοκιμές των 4Τ που βάζουν ίδια λάστιχα σε όλα τα αυτοκίνητα) και η δοκιμή πρέπει να γίνεται με τα 'μαμά' λάστιχα που πουλιέται κάθε αυτοκίνητο, διότι με αυτά τα λάστιχα το αγοράζει ο καταναλωτής (η ενημέρωση του οποίου είναι ο τελικός στόχος) και το αν τα 'μαμά' λάστιχα είναι καλά ή κακά έχει εν τέλει αντίκτυπο στην τσέπη του καταναλωτή (που θα πρέπει να αλλάξει τυχόν κακά λάστιχα και ίσως και ζάντες). Επιπλέον, η τελική ρύθμιση της ανάρτησης από τον κατασκευαστή γίνεται με τα συγκεκριμένα λάστιχα.

                                  Επίσης συμφωνώ με το ό,τι οι δοκιμές στην πίστα είναι ενδεικτικές μόνο, ένα ακόμα εργαλείο, όπως οι δοκιμές επιδόσεων στη Θήβα, η οδήγηση στο δημόσιο οδικό δίκτυο κτλ.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • G
                                    gskarmou last edited by

                                    Ο χρήστης adis4gr έγραψε:
                                    ìïíï ãéá ÷áâáëå ôéò äéáâáæù...

                                    åãþ óôáìÜôçóá óôçí ìÝóç.....

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • M
                                      migf1 last edited by

                                      Απλά συμπληρωματικές, αν συνοδεύουν δοκιμές σε κανονικό δρόμο (μικτές συνθήκες). Παραπλανητικές (για καθημερινή χρήση) αν δημοσιεύονται μόνες τους.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • S
                                        spiros last edited by

                                        Για μενα ειναι χρησιμες και πρεπει να γινονται. Τις θεωρω πολυ σημαντικες σε περιπτωσεις μαλιστα που γινεται συγκριτικη δοκιμη

                                        Φυσικα τον κυριο ρολο πρεπει να τον εχει η οδηγηση στους δημοσιους δρομους.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • T
                                          techadmin admin last edited by

                                          Ώς πρός το τεχνικό μέρος της ένστασης του σχετικά με την χρήση ποσοστιαίας διαφοράς στην προηγούμενη δημοσίευση μου, νομίζω ότι ο Nass έχει δίκιο. Απλά οι ποσοστόσεις είναι ένας χονδροειδής τρόπος συγκριτικής προσέγγισης των διαφορών απόδοσης, περισσότερο κατανοητός στους μη ειδήμονες (άρα και σε μένα 🙂 και γι αυτό προτιμήθηκε. Πάντως στην συγκεκριμένη περίπτωση, η τεχνικά ορθή αυτή διόρθωση, δεν αλλοιώνει την ουσία του συλλογισμού και των συμπερασμάτων μου.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • First post
                                            Last post
                                          • 1 / 1
                                          • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΕΛΛΑΔΑ
                                            • ΚΟΣΜΟΣ
                                            • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                            • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                            • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                          • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • TEST
                                            • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                            • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                            • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                          • VIDEO
                                            • 4TTV
                                            • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • CANDID CAMERA
                                          • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                            • ΛΕΞΙΚΟ
                                          • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                            • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                          • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • FORMULA 1
                                            • WRC
                                            • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                          • ΤΙΜΕΣ
                                          • 4T CLASSIC
                                            • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                            • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                            • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                            • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                          • ΑΓΟΡΑ
                                            • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                            • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                            • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                          • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • CLASSIC
                                          • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                          • MENU
                                          • ΤΙΜΕΣ
                                          • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                          • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                          • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                          • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                          • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                          • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                          • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                          • ΚΟΚ

                                          logo footer

                                          coty











                                          • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                          • ΑΓΩΝΕΣ
                                          • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                          • CLASSIC
                                          • ΤΙΜΕΣ
                                          • VIDEO
                                          • FORUM
                                          4T FORUM
                                          4T LIBRARY
                                          • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                          • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                          • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                          • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                          Powered by nxcode.gr