-
Αγαπητοί φίλοι γεια σας,
Είμαι κάτοικος εξωτερικού (ελληνικό διαβατήριο) και σύντομα επιστρέφω Ελλάδα. Πριν από λίγο καιρό αγόρασα ένα αυτοκίνητο τύπου Caterham το οποίο είναι σε μορφή kit και επιθυμώ να το στείλω Ελλάδα όπου και να το κατασκευάσω. Η ερώτηση που κάνω είναι αν το αμάξι αυτό θα μπορέσει να κυκλοφορήσει, με ελληνικές φυσικά, πινακίδες και τι περίπου ορίζει ο νόμος για τις ιδιο-κατασκευές. Σημειώστε ότι το μοντέλο αυτό υπακούει σε όλο το νομοσχέδιο περί SVA (το Αγγλικό ΚΤΕΟ) και κυκλοφορεί με ευκολία σε πολλές άλλες χώρες. Το μοντέλο είναι Dax Rush με κινητήρα 1.8 ford zetec και μπορείτε να το δείτε στο http://www.daxcars.co.uk
Οποιαδήποτε συμβουλή και πληροφορία θα ήταν πολύτιμη.
Ευχαριστώ -
Αγαπητοί φίλοι γεια σας,
Είμαι κάτοικος εξωτερικού (ελληνικό διαβατήριο) και σύντομα επιστρέφω Ελλάδα. Πριν από λίγο καιρό αγόρασα ένα αυτοκίνητο τύπου Caterham το οποίο είναι σε μορφή kit και επιθυμώ να το στείλω Ελλάδα όπου και να το κατασκευάσω. Η ερώτηση που κάνω είναι αν το αμάξι αυτό θα μπορέσει να κυκλοφορήσει, με ελληνικές φυσικά, πινακίδες και τι περίπου ορίζει ο νόμος για τις ιδιο-κατασκευές. Σημειώστε ότι το μοντέλο αυτό υπακούει σε όλο το νομοσχέδιο περί SVA (το Αγγλικό ΚΤΕΟ) και κυκλοφορεί με ευκολία σε πολλές άλλες χώρες. Το μοντέλο είναι Dax Rush με κινητήρα 1.8 ford zetec και μπορείτε να το δείτε στο http://www.daxcars.co.uk
Οποιαδήποτε συμβουλή και πληροφορία θα ήταν πολύτιμη.
Ευχαριστώ -
Αγαπητοί φίλοι γεια σας,
Είμαι κάτοικος εξωτερικού (ελληνικό διαβατήριο) και σύντομα επιστρέφω Ελλάδα. Πριν από λίγο καιρό αγόρασα ένα αυτοκίνητο τύπου Caterham το οποίο είναι σε μορφή kit και επιθυμώ να το στείλω Ελλάδα όπου και να το κατασκευάσω. Η ερώτηση που κάνω είναι αν το αμάξι αυτό θα μπορέσει να κυκλοφορήσει, με ελληνικές φυσικά, πινακίδες και τι περίπου ορίζει ο νόμος για τις ιδιο-κατασκευές. Σημειώστε ότι το μοντέλο αυτό υπακούει σε όλο το νομοσχέδιο περί SVA (το Αγγλικό ΚΤΕΟ) και κυκλοφορεί με ευκολία σε πολλές άλλες χώρες. Το μοντέλο είναι Dax Rush με κινητήρα 1.8 ford zetec και μπορείτε να το δείτε στο http://www.daxcars.co.uk
Οποιαδήποτε συμβουλή και πληροφορία θα ήταν πολύτιμη.
Ευχαριστώ -
Η Ελληνική νομοθεσία δε βλέπει με καλό μάτι τέτοιες προσπάθειες (δηλαδή να φέρεις αυτοκίνητο σε κιτ και να το φτιάξεις στην Ελλάδα), για λόγους που δεν τους γνωρίζω και που σίγουρα θα δυσκολευόμουν πολύ να τους καταλάβω. ΑΝ καταφέρεις να βγάλεις άδεια, θα ταλαιπωρηθείς πάρα πολύ. Συμβουλή μου είναι να το κατασκευάσεις στην Αγγλία, να του βάλεις Αγγλικές πινακίδες και μετά να το φέρεις στην Ελλάδα. Τότε δε θα μπορούν να σου πουν κουβέντα.
Ελπίζω να σε βοήθησα.
-
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Πίστευα μάλιστα ότι δεν θα ήταν και τόσο δύσκολο να του βγάλω άδεια στην Ελλάδα… Το πρόβλημα όμως είναι ότι δεν προλαβαίνω να το κατασκευάσω εδώ και θα με βόλευε πάρα πολύ να το έκανα Ελλάδα. Να το πουλήσω δεν μπορώ καθότι είναι μεγάλης συναισθηματικής αξίας. Πρέπει να μάθω αν είναι απλά δύσκολο να το περάσω ή ακατόρθωτο (οπότε εκεί τελειώνει δυστυχώς το θέμα ). Έχω γράψει άπειρα e-mail στο υπουργείο συγκοινωνιών αλλά καμία απάντηση. Σκέφτομαι να το φέρω και βλέπουμε…(λογική λύση ). Άλλες ιδέες;
Και πάλι ευχαριστώ -
Εχει το αυτοκίνητο έγκριση τύπου (homologation) για κυκλοφορία στο δρόμο στη Μεγ. Βρετανία (και άρα σε όλη την ΕΕ) ? Χωρίς αυτό το χαρτί δεν υπάρχει περίπτωση να βγάλεις πινακίδες στην Ελλάδα. Αλλά και με αυτό το χαρτί ίσως να χρειάζονται γραφειοκρατικές διαδικασίες που απευθύνονται σε μεγαλοεισαγωγείς αντιπροσώπους και εσύ είσαι ένας απλός ιδιώτης.
Καλύτερα πάντως κάνε αυτό που λέει ο skullone.
-
Freddy,
same thoughts different Caterfield!YHM
-
Φίλε Freddy, μπορείς να απευθυνεθείς στην Caterham Ελλάς, η οποία προφανώς και θα ξέρει καλύτερα από τον καθένα περί του θέματος.
Μπορείς να επικοινωνήσεις με pm μέσω τού φόρουμ (username έχει το pedimag) ή μέσω e-mail στο pedimag@otenet.gr
-
Μια εναλλακτική λύση στο πρόβλημά σου (αλλά λίγο πιο δαπανηρή) είναι να βάλεις κάποιον να το κατασκευάσει για λογαριασμό σου στην Αγγλία και να πεταχτείς, να κάνεις τις απαραίτητες διαδικασίες εκεί και μετά να το φέρεις. Θα είναι κρίμα να ταλαιπωρείσαι διαρκώς στα γρανάζια της ηλιθιότητας της Ελληνικής νομοθεσίας.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Μια εναλλακτική λύση στο πρόβλημά σου (αλλά λίγο πιο δαπανηρή) είναι να βάλεις κάποιον να το κατασκευάσει για λογαριασμό σουΥποθέτω πως όλα τα λεφτά είναι να οδηγείς αυτοκίνητο που έφτιαξες μόνο σου από το μηδέν! Αυτό δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία σε αυτά τα πραγματικά φοβερά αυτοκίνητα!
-
Κάτι ακόμα, αν στείλω τα μέρη του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, υπάρχει περίπτωση να μου ζητήσουν έξτρα φόρο οι τελωνειακοί? Από μια παλιά συζήτηση που διάβαζα κατάλαβα ότι μπορεί να μου ζητήσουν ότι θέλουν κατά κάποιο τρόπο… Αναρωτιέμαι που έχω μπλέξει. Έχω πλέων στείλει γράμματα παντού, έχω τηλεφωνήσει τους πάντες και άκρη δεν έχει βγει για τίποτα. Επιπλέον, οι κάποιες πληροφορίες που πήρα από τελωνεία και υπουργεία, δεν δίνονται γραπτά, οπότε εγγύηση καμία. Μπορεί δηλαδή να μου πούνε «τόσα» και να βγούνε τα διπλά. Απελπισία και ο μόνος σίγουρος τρόπος είναι βοηθήσει κάποιος μεγαλοεισαγωγέας, ο οποίος δε βρίσκεται και αν βρεθεί ποιος ξέρει πόσα θα θέλει?
Όλα αυτά για ένα διθέσιο τύπου 7, απλούστατης τεχνολογίας με σκοπό κάποιες βόλτες τα Σαββατοκύριακα. Η άλλη λύση είναι να το φτιάξω και να το τοποθετήσω στη ταράτσα για παρτέρι με ντομάτες.
Με άλλα λόγια θα ήμουν ευγνώμον για οποιαδήποτε ιδέα… -
Θα απογοητευτείς πάρα πολύ, γιατί δε θα σου βγάλουν άδεια. Έτσι απλά. Αφού στο'χω πει επιτέλους, ότι εδώ είναι ΣΤΟΚΟΙ και δεν πρόκειται να καταλάβουν από τίποτα, τι το παιδεύεις; Βρες εκεί ένα σοβαρό ειδικό να στο φτιάξει, βγάλτου εκεί άδεια και μετά φέρτο εδώ και δε θα τολμήσουν να σου πουν το παραμικρό!
-
Φίλοι σας ευχαριστώ και πάλι.
Νίκο περιμένω νέα σου. Κωνσταντίνε το έψαξα λίγο αυτό που μου είπες και παλιά μιας και φαίνεται καλύτερη ιδέα. Μάλιστα βρήκα ένα έτοιμο το οποίο έχει ελάχιστα χιλιόμετρα και ο ιδιοκτήτης δέχεται ανταλλαγή με όρους που με συμφέρουν (θέλει να φτιάξει ένα νέο γιατί τα 380HP/τόνο του είναι λίγα!!!). Το πρόβλημα όμως είναι πως δε ξέρω και ούτε μπορώ να μάθω πόσα θα μου ζητήσουν στην Ελλάδα για αλλαγή πινακίδων. Σε παλιότερη συζήτηση κάποιος προσπάθησε να κάνει το ίδιο με ένα ΤΤ και βρέθηκε πολύ άσχημα μπλεγμένος. Του ζητούσαν τρελά ποσά για φόρο, παρά το γεγονός ότι αυτά δεν ισχύουν σε χώρες της ΕΟΚ, αλλά… Τηλεφώνησα στους αρμόδιους του τελωνίου αλλά η κουβέντα μας δεν έβγαζε πουθενά μιας και το ζυγίζανε το θέμα λες και ήταν μοσχάρι… «αν δε δω δε ξέρω» μου είπανε… καταλαβαίνεις. Αν ξέρεις κάτι παραπάνω σχετικά με αυτή τη διαδικασία, σε παρακαλώ πες μου. -
Να έχεις μαζί σου όλη τη σχετική νομοθεσία και ίσως και έναν καλό δικηγόρο. Συμβουλέψου και έναν σοβαρό εκτελωνιστή (δηλαδή όχι απατεώνα). Έχω ακούσει πολλές ιστορίες για απαράδεκτες ενέργειες εκ μέρους των τελωνειακών. Μη νομίζεις, κι αυτοί το μπαξίσι τους πάνε να βγάλουν.
Καλύτερα όμως να πας νομικά οπλισμένος και να εκτελωνίσεις έτοιμο αυτοκίνητο - κι ας πληρώσεις φόρο - παρά να μη μπορέσεις καν να βγάλεις άδεια και να τρέμεις να το κυκλοφορήσεις...
Δυστυχώς, οι διάφοροι εξυπνάκηδες (ή μάλλον κουτοπόνηροι) εφαρμόζουν τους νόμους κατά το δοκούν, για να βγάλουν κάμποσα μαύρα λεφτά και για να ξεσπάσουν τα απωθημένα τους σ'εμάς.
Dax Rush kit car