-
Έξτρα / προαιρετικός εξοπλισμός αυτοκινήτων...
Πονεμένη ιστορία για όσους μας με περιορισμένο προυπολογισμό...
Βλέπεις το αυτοκίνητο των ονείρων σου σε φωτό σε περιοδικά και προσπέκτους με τις αλουμινένιες ζάντες, δερμάτινο σαλόνι, μεταλλικό χρώμα και στεροφωνικό που φυσάει. Όταν όμως ρωτήσεις στην αντιπροσωπεία βλέπεις ότι όλα αυτά τα ωραία συνήθως δεν είναι στάνταρ εξοπλισμός, αλλά κοστίζουν μια περιουσία. Μάλιστα όσο πιο ακριβή η μάρκα, τόσο περισσότερο 'κοπανάνε' τις τιμές προαιρετικού αξοπλισμού. Μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες χρεώνουν ακόμη και το ABS που θα έπρεπε να είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα. Δεν είναι κοροιδία;
Τελικά αρχίζω να πιστεύω ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν περισσότερα από τα υπερκοστολογημένα αξεσουάρ από ότι βγάζουν με τις πωλήσεις. Εγώ για πχ. πλήρωσα περίπου 1000 ευρώ για το εργοστασιακό ηχοσύστημα. Ε, λοιπόν, όσα ηχοσυστήματα έχω ακούσει (κατά βάση πιο φτηνά) έχουν καλύτερη απόδοση από το ακριβοπληρωμένο δικό μου.
Τελικά όντως πέφτουμε κορόιδα με τον «προαιρετικό εξοπλισμό»;
Και κάτι άλλο...
Ποιό είναι το φετίχ σας σχετικά με εξοπλισμό / αξεσουάρ; Εμένα είναι τα δερμάτινα καθίσματα, αλλά το βαλάντιο δεν φτάνει εκεί ψηλά.
Jacob
-
Έξτρα / προαιρετικός εξοπλισμός αυτοκινήτων...
Πονεμένη ιστορία για όσους μας με περιορισμένο προυπολογισμό...
Βλέπεις το αυτοκίνητο των ονείρων σου σε φωτό σε περιοδικά και προσπέκτους με τις αλουμινένιες ζάντες, δερμάτινο σαλόνι, μεταλλικό χρώμα και στεροφωνικό που φυσάει. Όταν όμως ρωτήσεις στην αντιπροσωπεία βλέπεις ότι όλα αυτά τα ωραία συνήθως δεν είναι στάνταρ εξοπλισμός, αλλά κοστίζουν μια περιουσία. Μάλιστα όσο πιο ακριβή η μάρκα, τόσο περισσότερο 'κοπανάνε' τις τιμές προαιρετικού αξοπλισμού. Μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες χρεώνουν ακόμη και το ABS που θα έπρεπε να είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα. Δεν είναι κοροιδία;
Τελικά αρχίζω να πιστεύω ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν περισσότερα από τα υπερκοστολογημένα αξεσουάρ από ότι βγάζουν με τις πωλήσεις. Εγώ για πχ. πλήρωσα περίπου 1000 ευρώ για το εργοστασιακό ηχοσύστημα. Ε, λοιπόν, όσα ηχοσυστήματα έχω ακούσει (κατά βάση πιο φτηνά) έχουν καλύτερη απόδοση από το ακριβοπληρωμένο δικό μου.
Τελικά όντως πέφτουμε κορόιδα με τον «προαιρετικό εξοπλισμό»;
Και κάτι άλλο...
Ποιό είναι το φετίχ σας σχετικά με εξοπλισμό / αξεσουάρ; Εμένα είναι τα δερμάτινα καθίσματα, αλλά το βαλάντιο δεν φτάνει εκεί ψηλά.
Jacob
-
Έξτρα / προαιρετικός εξοπλισμός αυτοκινήτων...
Πονεμένη ιστορία για όσους μας με περιορισμένο προυπολογισμό...
Βλέπεις το αυτοκίνητο των ονείρων σου σε φωτό σε περιοδικά και προσπέκτους με τις αλουμινένιες ζάντες, δερμάτινο σαλόνι, μεταλλικό χρώμα και στεροφωνικό που φυσάει. Όταν όμως ρωτήσεις στην αντιπροσωπεία βλέπεις ότι όλα αυτά τα ωραία συνήθως δεν είναι στάνταρ εξοπλισμός, αλλά κοστίζουν μια περιουσία. Μάλιστα όσο πιο ακριβή η μάρκα, τόσο περισσότερο 'κοπανάνε' τις τιμές προαιρετικού αξοπλισμού. Μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες χρεώνουν ακόμη και το ABS που θα έπρεπε να είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα. Δεν είναι κοροιδία;
Τελικά αρχίζω να πιστεύω ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν περισσότερα από τα υπερκοστολογημένα αξεσουάρ από ότι βγάζουν με τις πωλήσεις. Εγώ για πχ. πλήρωσα περίπου 1000 ευρώ για το εργοστασιακό ηχοσύστημα. Ε, λοιπόν, όσα ηχοσυστήματα έχω ακούσει (κατά βάση πιο φτηνά) έχουν καλύτερη απόδοση από το ακριβοπληρωμένο δικό μου.
Τελικά όντως πέφτουμε κορόιδα με τον «προαιρετικό εξοπλισμό»;
Και κάτι άλλο...
Ποιό είναι το φετίχ σας σχετικά με εξοπλισμό / αξεσουάρ; Εμένα είναι τα δερμάτινα καθίσματα, αλλά το βαλάντιο δεν φτάνει εκεί ψηλά.
Jacob
-
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
Ποιό είναι το φετίχ σας σχετικά με εξοπλισμό / αξεσουάρ;Η ηλιοροφή. Από τότε που αγόρασα την 147 με αυτή είπα ότι όποιο αυτοκίνητο αγοράσω από δω και πέρα θα έχει οπωσδήποτε ηλιοροφή, εκτός βέβαια κι αν είναι ανοιχτό.
-
Είμαι υπέρ της λογικής των έξτρας, αρκεί να είναι υπεύθυνη απέναντι στους πελάτες η εταιρία.
Δεν μπορεί να σου χρεώνει 1000 Ευρώ ένα ηχοσύστημα, αν δεν είναι πάνω από το μέσο όρο. Να σου χρεώνει όμως 200 Ευρώ για ένα απλό συστηματάκι είναι απολύτως θεμιτό. Μπορεί να υπάρχει επίσης μια σειρά από έξτρα, διαφορετικής αξίας.
Ο βασικός εξοπλισμός θεωρώ ότι (και η νομοθεσία σύντομα θα το επιβάλλει) πρέπει να περιλαμβάνει 2 αερόσακους, ABS, κεντρικό κλείδωμα και ηλεκτρικά παράθυρα. Να μη σώσει να έχει ηλεκτρικούς καθρέφτες το ρημάδι, αν επιβαρρύνεται η τιμή του κατά 200 Ευρώ! Όποιος θέλει ας τους βάλει έξτρα ώστε, τις 4 φορές το χρόνο που τους ρυθμίζει, να μην αναγκάζεται να τεντώνεται παραπάνω απ'όσο του επιτρέπουν τα αρθριτικά του...
Τα ίδια για τους αερόσακους: η εταιρία είναι υποχρεωμένη να σου προσφέρει ένα μίνιμουμ ασφάλειας, το οποίο για πολλούς μπορεί να είναι αρκετό. Για ποιό λόγο να πληρώσουν όλοι αυτοί 6 ή 8;
Υπάρχουν εταιρίες στις οποίες οι τιμές των έξτρα είναι πολύ λογικές. Ένα παράδειγμα είναι η Alfa Romeo. Σε άλλες εταιρίες, μιλάμε για τιμές
ανταλλακτικών!. Παράδειγμα, διάφορα Γερμανικά μοντέλα. Αδιαφορείστε για το μοντέλο και προχωρήστε στον άμεσο ανταγωνιστή του...Ακόμα θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι πολλά από τα 'αξεσουάρ' μπορούμε να τα βρούμε στην αγορά, σε καλύτερη ποιότητα, μεγαλύτερη ποικιλία και χαμηλότερη τιμή και να μείνει και η εγγύησή μας ανεπηρέαστη. Τώρα αν ισχύει αυτό που άκουσα για τη Hyundai, ότι θεωρεί την αντικατάσταση των ζαντών με αλουμινένιες σαν λόγο άρσης της εγγύησης (!?) τότε τι να πω...
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ποιό είναι το φετίχ σας σχετικά με εξοπλισμό / αξεσουάρ;
Η ηλιοροφή. Από τότε που αγόρασα την 147 με αυτή είπα ότι όποιο αυτοκίνητο αγοράσω από δω και πέρα θα έχει οπωσδήποτε ηλιοροφή, εκτός βέβαια κι αν είναι ανοιχτό.
Συμφωνώ με τον kyan, το μετάνιωσα που δεν την έβαλα για να μην περιμένω 3μιση μήνες. Το επόμενο θα έχει οπωσδήποτε....
-
ηλεκτρικα παραθυρα, abs, αεροσακους οσους να ναι...ο ψηφιακος κλιματισμος ειναι καλη φαση...και ηλιοροφη αμα γινεται...
πας στην αντιπροσωπεια, λες για ηλιοροφη και σου λενε 3 μηνες...εμ δε σφαξανε!δεν αντεχω τοσο! -
Ο βασικός εξοπλισμός θεωρώ ότι (και η νομοθεσία σύντομα θα το επιβάλλει) πρέπει να περιλαμβάνει 2 αερόσακους, ABS, κεντρικό κλείδωμα και ηλεκτρικά παράθυρα.
Εγώ δεν συμφωνώ να είναι υποχρεωτικά τα παραπάνω βάση νόμου.
Γιατί πιστεύω οτι οι αερόσακοι το μόνο που προσφέρουν είναι πάραπάνω βάρος και το πολύ 20% παραπάνω ασφάλεια.Προσωπικά προτιμώ μία ζώνη 4 σημείων και ένα Rollcage.
Όσο για το ABS δε βοηθάει όλους τους οδηγούς και κυρίως στερεί μέρος της οδηγικής απόλαυσης.(αν δε γίνεται να μην υπάρχει ,τουλάχιστον να απενεργοποιείται).Δε ζητάω βέβαια να γυρίσουμε στο 1950 και στα κάρα,αλλά αν συνεχίσει έτσι η αυτοκίνηση δε με βλέπω να ξανααλλάζω αυτοκίνητο.
-
Xμμμ, εγω θεωρω ως ελαχιστο εξοπλισμο τα παρακατω:
- 6 αεροσακους
- ABS - ESP - Antispin
- aircondition (αν και δεν ξερω κανεναν που να μην το δινει πλεον στανταρ)
- Ηλεκτρικους καθρεφτες και αν ειναι δυνατον και ηλεκτρικα αναδιπλωμενους
- 6 ηχεια + ενα αξιοπρεπες ραδιο cd με χειριστιρια στο τιμονι
- trip computer (αυτονοητο)
- κεντρικο κλειδωμα
- μεταλλικο χρωμα
- αισθητηρες φωτων - υαλοκαθαριστηρων
- φωτα ομιχλης
- ζαντικο
Αυτα πανω κατω τα θεωρω τελειως απαραιτητα για να συμβιωσω με ενα αμαξι. Απο εκει και περα βλεπουμε... εχει και αλλα η λιστα... Παντως φιλοσοφια μου πλεον ειναι πως το αμαξι για να το χαιρεσαι πρεπει να εχει απο ολα τα καλα. Το να παρεις μια μαουνα και να ειναι γδυμενη τελειως δεν μου αρεσει καθολου σαν ιδεα. Αν δεν μπορω να παρω το αμαξι που θελω με τον εξοπλισμο που θελω, τοτε πολυ απλα θα πεσω σε μικροτερη κατηγορια αμαξιου προκειμενου να εχω ολες τις ανεσεις που θελω, αλλα στον εξοπλισμο δεν κανω πισω!
Απο εκει και περα,περι ορεξεως, κολοκυθοπιτα...Παντως μερικες εταιριες ΓΔΕΡΝΟΥΝΕ με ολη την σημασια της λεξεως στον εξοπλισμο.... τραγικο παραδειγμα η BMW που την εχει δει κατσε καλα και βαραει οτι γουσταρει! Τα ιδια και με VW, Audi και μερικες ακομα εταιριες. Ευτυχως υπαρχουνε και εταιριες που δινουν ακομα τα εξτρα στην ΣΩΣΤΗ τιμη...
-
Όντως πονεμένη ιστορία. Είχα διαβάσει αρκετά χρόνια πρίν (νομίζω στο Car & Driver, αλλά μπορεί να ήτανε και 4ΤΡΟΧΟΙ) πόσο κοστίζουνε τα 'έξτρα' στα εργοστάσια και πόσο τα χρεώνουνε.....τα πιο πολλά τα βγάζουνε απο τα μεταλλικά και 'ειδικά' χρώματα. Τότα έλεγε το περιοδικό (πριν 6-7 χρόνια) το μεταλλικό χρώμα κοστίζει στο ερογστάσιο 1.500δρχ. επιπλέον ανά αυτοκίνητο και το χρεώνουνε από 80.000 δρχ και πάνω, αναλόγως μάρκας!!!
Με τον κλιματισμό και ABS, είναι κάπως καλύτερα, αφού τότε κοστίζανε περίπου 100-120.000 δρχ. και τα χρεώνανε 2-3 φορές παραπάνω.
Το δικό μου 'φετιχ' στον εξοπλισμό είναι η Ηλιοροφή
Πάντως ο χρόνος αναμονής για τα έξτρα όντως είναι μεγάλος, γιατί πρέπει να γίνει παραγγελία το αυτοκίνητο στο εργοστάσιο, εκτός και είναι κανείς τυχερός και το έχουνε στόκ ακριβώς όπως το θέλει. Πάντως να πω οτι οι Γερμανοί είναι πολύ μπροστά στο θέμα του έξτρα εξοπλισμού (τώρα ακολουθούνε και οι Ιταλοί με Γάλλους και Ιάπωνες ακόμα πολύ πίσω), σου βάζουνε ότι θές, αρκεί να πληρώνεις!!!
-
Aμα πάρει κανείς τον τιμοκατάλογο των αξεσουάρ του BMW X5 θα διαπιστώσει προσθέτοντας τις αξίες οτι το σύνολο ξεπερνάει την τιμή του αυτοκινήτου. Δηλαδή άμα θέλεις όλα τα έξτρα, το οποίο είναι υπερβολή, η τιμή του αυτοκινήτου θα είναι η διπλή.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Οτιδήποτε στοιχείο εξοπλισμού δεν βελτιώνει τη συνολική ασφάλεια του αυτοκινήτου το θεωρώ περιττό.
Περιττό για μέαν είναι επίσης οτιδήποτε 'βελτιώνει' την εσωτερική και εξωτερική εμφάνιση. Όταν οδηγείς το αυτοκίνητο σίγουρα δεν το βλέπεις, εκτός και αν αγοράζεις αυτοκίνητο για να σε βλέπουν οι άλλοι/ες, οπότε αλλάζουμε θέμα
Απαραίτητα θεωρώ ABS, A/C και 2 αερόσακους, αφού σχεδόν όλα πλέον έχουν ηλεκτρικά παράθυρα και κάποιο ηχοσύστημα. Ότι άλλο έχει κάποια συγκεκριμένη έκδοση ευπρόσδεκτο και σίγουρα θα προτιμούσα ένα 'γυμνό' 110 ίππων, παρά ένα 'φουλ-εξτρά' 1400άρι.
Ο εξοπλισμός ούτε στρίβει καλύτερα, ούτε φρενάρει, ούτε βελτιώνει επιδόσεις, την τσέπη ελαφρώνει
-
Καλά ρε παιδιά ο αερόσακος του συνοδηγού είναι χρήσιμος?
-
Ο χρήστης kinq1 έγραψε:
Καλά ρε παιδιά ο αερόσακος του συνοδηγού είναι χρήσιμος?Γιατι του οδηγου ?
Εγω παντως στο καινουριο θα τον βγαλω !
Ασε που δε γουσταρω τα aircondition και τις αηδιες!! -
Ο χρήστης kinq1 έγραψε:
Καλά ρε παιδιά ο αερόσακος του συνοδηγού είναι χρήσιμος?Πιστεύω πως όχι ,απλά η ανάγκη γεννήθηκε πιο πολύ απ'το κόμπλεξ των γυναικών(ως επι το πλείστον) του 'εσυ έχεις εγώ γιατί να μην έχω φουσκωτό αέρα,εγώ τι είμαι?'
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες άλλο που δεν ήθελαν να αρχίζουν να εξοπλίζουν.... -
Ο χρήστης kinq1 έγραψε:
Καλά ρε παιδιά ο αερόσακος του συνοδηγού είναι χρήσιμος?OXI
Mε τέτοια απόσταση που έχει ο συνοδηγός απο το ταμπλό, φορώντας τη ζώνη, πιο πιθανό είναι να φτάσει το ταμπλό στον συνοδηγό παρά ο συνοδηγός σε αυτό. Και αν φτάσει το ταμπλό στον συνοδηγό, ε τότε ο αερόσακος δεν νομίζω να κάνει και τίποτα.
Πιο χρήσιμοι είναι οι πλευρικοί και οι οροφής παρά ο αερόσακος συνοδηγού.
Δεμένος με ζώνη και σε σωστή απόσταση απο το τιμόνι δεν χρειάζεσαι αερόσακο. Πιό αναγκαίος ο αερόσακος γονάτου (Avensis) και οι προεντατήρες στη ζώνη. Μιλάω εκ πείρας, αφού σε μετωπική πριν απο χρόνια το γόνατο μου χτύπησα και πόνο στο στήθος είχα απο τη ζώνη. -
Ο χρήστης gatony έγραψε:
Καλά ρε παιδιά ο αερόσακος του συνοδηγού είναι χρήσιμος?
Πιστεύω πως όχι ,απλά η ανάγκη γεννήθηκε πιο πολύ απ'το κόμπλεξ των γυναικών(ως επι το πλείστον) του 'εσυ έχεις εγώ γιατί να μην έχω φουσκωτό αέρα,εγώ τι είμαι?'
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες άλλο που δεν ήθελαν να αρχίζουν να εξοπλίζουν....Πάντως παιδιά, πέρα από την πλάκα, και επειδή είχα την ατυχία να έχω ένα ατύχημα στο οποίο οι αερόσακοι μας έσωσαν, δεν μπορώ να θεωρήσω πολυτέλεια αυτό το μέτρο παθητικής ασφάλειας. Και αυτό ισχύει και για το συνοδηγό.
-
Ένα παρεξηγημένο αξεσουάρ το οποίο όμως προσφέρει πάρα πολύ σε ενεργητική ασφάλεια είναι τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι.
Μη γελάτε, σκεφτείτε πόσα ατυχήματα έχουν γίνει επειδή ο οδηγός ήταν σκυμμένος και έπαιζε με το ηχοσύστημα αντί να έχει την προσοχή του στο δρόμο.
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Πάντως παιδιά, πέρα από την πλάκα, και επειδή είχα την ατυχία να έχω ένα ατύχημα στο οποίο οι αερόσακοι μας έσωσαν, δεν μπορώ να θεωρήσω πολυτέλεια αυτό το μέτρο παθητικής ασφάλειας. Και αυτό ισχύει και για το συνοδηγό.
Όλοι κερδισμένοι βγαίνουν από τους αερόσακους... και οι επιβαίνοντες (για προφανείς λόγους) και οι κατασκευαστές, αφού για επισκευάσιμες ζημιές κερδίζουν επιπλέον ένα σκασμό λεφτά από τα ανταλλακτικά των κατεστραμμένων πλαστικών του εσωτερικού του αυτοκινήτου.
Πάντως η ιδέα του να βρίσκομαι σε αυτοκίνητο με 6 αερόσακους που ανοίγουν όλοι μαζί σε περίπτωση ατυχήματος δε μπορώ να πω ότι με ενθουσιάζει...
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ένα παρεξηγημένο αξεσουάρ το οποίο όμως προσφέρει πάρα πολύ σε ενεργητική ασφάλεια είναι τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι.Μη γελάτε, σκεφτείτε πόσα ατυχήματα έχουν γίνει επειδή ο οδηγός ήταν σκυμμένος και έπαιζε με το ηχοσύστημα αντί να έχει την προσοχή του στο δρόμο.
Και γιατί να παίζει με το ηχοσύστημα; Οδηγός είναι ή dj;
Στάνταρ - προαιρετικός εξοπλισμός