-
Κι όμως υπάρχουν ήδη! Οι μηχανισμοί των αερόσακων καταγράφουν στοιχεία για τη στιγμή της σύγκρουσης.
Στην Αμερική εύτασε στα δικαστήρια μια υπόθεση όπου από τον μηχανισμό των αερόσακων αποδείχτηκε ότι το αυτοκίνητο που εμπλέχτηκε πήγαινε με 114 μίλια αντί για 60 που ισχυρίζονταν ο οδηγός:
http://www.theregister.co.uk/content/55/31564.html -
Κι όμως υπάρχουν ήδη! Οι μηχανισμοί των αερόσακων καταγράφουν στοιχεία για τη στιγμή της σύγκρουσης.
Στην Αμερική εύτασε στα δικαστήρια μια υπόθεση όπου από τον μηχανισμό των αερόσακων αποδείχτηκε ότι το αυτοκίνητο που εμπλέχτηκε πήγαινε με 114 μίλια αντί για 60 που ισχυρίζονταν ο οδηγός:
http://www.theregister.co.uk/content/55/31564.html -
Κι όμως υπάρχουν ήδη! Οι μηχανισμοί των αερόσακων καταγράφουν στοιχεία για τη στιγμή της σύγκρουσης.
Στην Αμερική εύτασε στα δικαστήρια μια υπόθεση όπου από τον μηχανισμό των αερόσακων αποδείχτηκε ότι το αυτοκίνητο που εμπλέχτηκε πήγαινε με 114 μίλια αντί για 60 που ισχυρίζονταν ο οδηγός:
http://www.theregister.co.uk/content/55/31564.html -
Μάλιστα, πολύ καλό! Να δω τώρα τι κέφια θα έχουν μερικοί να τρέχουν εκεί που δεν τους παίρνει επειδή την είδαν ξαφνικά Schumacher. Αλλά εγώ έχω μία απορία. Αυτός τράκαρε με 114 μίλια (κάτι παραπάνω από 180 χλμ) και την έβγαλε ώστε να πάει και στο δικαστήριο; Μπράβο!!!
-
Ναι, γιατί ήταν στο φορτηγό. Όχι όμως και τα δυο κορίτσια πάνω στα οποία έπεσε. Παρεπιπτώντος το όριο ταχύτητας στην περιοχή ήταν 30!
-
Παρ'όλο που είμαι κατά των συσκευών 'ανίχνευσης και καταγραφής' των οδηγικών συνηθειών μας στη συγκεκριμένη περίπτωση η ύπαρξη του καταγραφέα (recorder) αποδείχτηκε αποφασιστικής σημασίας στην καταδίκη ενός εγκληματία. Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις κάποιον που οδηγούσε μεθυσμένος με 180 σε σημείο που το όριο ήταν 50, όσο υπερβολικά χαμηλό και να ήταν;
Ίσως αυτή η περίπτωση πρέπει να βάλει σε σκέψεις όλους εμάς που αφορίζουμε τη χρήση τέτοιων συσκευών τελικά. Αν τα δεδομένα που αποθηκεύουν χρησιμοποιούνται μόνο για απόδειξη της υπαιτιότητας κάποιου σε πολύ σοβαρό τροχαίο όπως το εν λόγω δεν βλέπω γιατί είναι 'κακά', ίσα-ίσα. Είμαι σίγουρος ότι οι γονείς των νεκρών κοριτσιών νοιώθουν ευγνωμοσύνη προς την κατασκευάστρια εταιρεία του οχήματος που είχε εγκαταστήσει τον καταγραφέα χάρη στον οποίο τιμωρήθηκε ο φονιάς των κοριτσιών.
-
[list:3gr12awg]Τα λεγομενα 'μαυρα κουτια' τα οποια εχει εμφανισει η VDO πριν μερικα χρονια αν δεν κανω λαθος(γερμανοι το εβγαλαν παντως) ειναι απαραιτητα για τα αυτοκινητα.Μη μασατε ομως ρε παιδια την καραμελα της υπερβολικης ταχυτητας.Η ουσια αυτης της συσκευης δεν ειναι εκει.Σκοπος ειναι να καταγραφονται τα τελευταια 5 λεπτα, ωστε σε περιπτωση ατυχηματος να ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ και να ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΙ τι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΦΤΑΙΓΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ.[/list:u:3gr12awg][list:3gr12awg]Πως δηλ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ ο οδηγος, ΑΝ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ηταν σε αριστη κατασταση η ΕΣΚΑΣΕ καποιο, εαν ηταν ΜΕΘΥΣΜΕΝΟΣ, εαν κατα το φρεναρισμα το αμαξι ΨΑΡΕΥΕ, αν το ατυχημα προκαλεθηκε απο θραυση ΕΛΑΤΩΜΑΤΙΚΟΥ η ΙΜΙΤΑΣΙΟΝ ανταλλακτικου, αν δεν αναψαν πχ τα στοπ του μπροστινου, αν ο αντιθετα ερχομενος ΗΛΙΘΙΟΣ ειχε τα ομιχλης αναμενα και ο παθων εχασε το φως και δγηκε εκτος στροφης, αν τα μακτρα των υαλοκαθαρηστηρων στη βροχη ηταν σε αψογη κατασταση και δε χρειαζοταν ο οδηγος.........διοπτρα για να δει, αν αν αν αν αν αν............................τελικα ηταν ικανος για να οδηγει.[/list:u:3gr12awg][list:3gr12awg]ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΤΕΤΟΙΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ.[/list:u:3gr12awg][list:3gr12awg]Βεβαιως και θα βρεθουν περιπτωσεις οπου η υπερβολικη ταχυτητα θα ειναι παραγων ατυχηματος, αλλα προς θεου ρε παιδια.................ολα δεν ειναι ισιωμα.Το θεμα ειναι να αντιμετωπισουμε ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΙΤΙΑ.[/list:u:3gr12awg]
-
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα συμφωνήσω κι εγώ ότι η τεχνολογία της καταγραφής οδηγικών δεδομένων μπορεί να κάνει τη διαφορά ώστε να τιμωρηθεί ο υπαίτιος ενός δυστυχήματος. Σε post μου σε άλλο θέμα είχα αναφερθεί στις συσκευές τύπου black box που είχε προταθεί να τοποθετούνται στα επιβατικά αυτοκίνητα στη Μ. Βρετανία, οι οποίες είναι σχεδιασμένες να καταγράφουν πολλά περισσότερα από την ταχύτητα που κινείται ο οδηγός σε κάθε στιγμή του ταξιδιού του (όπως πίεση στα πεντάλ γκαζιού και φρένου, γωνία τιμονιού, κατάσταση φλας και προβολέων, κλπ). Στα συστήματα αυτά μπορεί εύκολα να προστεθεί και GPS για να καταγράφει την πορεία μας (βλ. αντίστοιχο σύστημα του προγράμματος Panafon Protect ή των αυτοκίνητων που τρέχουν στο ΠΠΡ κλπ), και κάμερες που θα καταγράφουν τα τελευταία π.χ. 30 δευτερόλεπτα (ανάλογα με τη διαθέσιμη μνήμη) από όσα συμβαίνουν γύρω μας όσο έχουμε το κλειδί στη μίζα. Το κόστος των τελευταίων δεν ξεπερνά το αντίστοιχο ενός αερόσακου.
Το ερώτημα είναι αν [όταν] όλα αυτά περάσουν και στα δικά μας αυτοκίνητα [προσωπικά πιστεύω ότι είναι απλά θέμα χρόνου], ποιος και κάτω από ποιες προϋποθέσεις θα έχει δικαίωμα πρόσβασης στη 'μνήμη' των συστημάτων αυτών... Μη βιαστείτε να πείτε ότι είναι 'απλό' - και ο νόμος 3037/2002 περί απαγόρευσης παντός είδους ηλεκτρονικού παιχνιδιού στην Ελλάδα, σε δημόσιο ή ιδιωτικό χώρο, του οποίου μοναδικός σκοπός ήταν, όπως φάνηκε, να διευρύνει την ευχέρεια των αστυνομικών οργάνων κατά τη διεκπεραίωση ελέγχων 'απλός' ήταν...
Να το πάω σε ένα λίγο διαφορετικό επίπεδο και να επαναλάβω με λίγο διαφορετικά λόγια ένα ερώτημα που έχει τεθεί ουκ ολίγες φορές μέσα στις σελίδες των 4Τ: Ποιο θα είναι το μέλλον της Ελλάδας μας εάν αντί να σοβαρευτούμε μπροστά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε συνεχίσουμε να αγνοούμε επιδεικτικά την πρόληψη και συγκεντρωνόμαστε στην τιμωρία, 'επενδύοντας' σε ηλεκτρονικές και μη 'παγίδες προστασίας μας από τους εαυτούς μας'? Θα έχει καμιά σχέση με τις φιλοδοξίες που είχαν όσοι έχυσαν το αίμα τους για να εξασφαλίσουν μια Ελλάδα 'ελεύθερη', που 'ξανά προς τη δόξα τραβά'?...
-
Eßíáé Ýíá èÝìá ãêñßæï êáé ü÷é ìáýñï -Üóðñï.
Åßíáé óôï ÷Ýñé ìáò íá êÜíïõìå ôá óõóôÞìáôá áõôÜ óå óõíäõáóìü ìå óùóôÞ äéá÷åßñçóç áðï ôçí Ðïëéôåßá öýëáêá-Üããåëï ìáò êáé íá åéäïðïéïýìáóôå ãéá ðñïâëÞìáôá ðïõ õðÜñ÷ïõí ìðñïóôÜ ìáò (êáñáìðüëåò óå åèíéêÝò ìå ÷áìçëÞ ïñáôüôçôá êáêÝò ,êáéñéêÝò óõíèÞêåò êáé óå óõíäõáóìü ìå GPS ìå ôï ðÝñáóìá êÜðïéùí ïñßùí óå ôéìÝò åðéôÜ÷õíóçò G ðïõ åßíáé áíôïßóôé÷åò ôùí áôõ÷çìÜôùí(50+G) íá åíôïðßæïíôáé êáé íá ðñïëáìâÜíïíôáé áôõ÷Þìáôá êôë)
Ôþñá ôßèïíôáé ôá åîÞò åñùôÞìáôá:
1.Åßíáé ç Ðïëéôåßá öýëáêáò Üããåëïò ìáò ?
2.ÌÞðùò èá ãßíåé Ýíáò áëÜèáíóôïò åéóðñÜêôïñáò ?
ÐÏÉÏÓ ÖÕËÁÅÉ ÔÏÕÓ ÖÕËÁÊÅÓ -
Εγώ θα συμφωνούσα με την ύπαρξη ενός τέτοιου συστήματος στο αυτοκίνητό μου αν:
- Η 'μνήμη' του περιορίζεται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, π.χ. 30 δευτερόλεπτα.
- Τα δεδομένα που καταγράφει είναι εντελώς περιορισμένα σε συσκευή αποθήκευσης μέσα στο αυτοκίνητο και δεν τα μεταδίδει πουθενά.
- Η πρόσβαση στη μνήμη του μπορεί να γίνει μόνο μετά από παρέμβαση εισαγγελέα. Επιπρόσθετα, τεχνικά μέσα (όπως encryption) να καθιστούν αδύνατη την πρόσβαση αυτών από μη ειδικευμένο προσωπικό.
Πιστεύω πως αυτές οι προϋποθέσεις είναι αρκετές για να μας διασφαλίσουν από κατάχρηση των δεδομένων αυτών των συσκευών από τις αρχές, αν και με τα σαϊνια που έχουμε στην Ελλάδα για νομοθέτες αναρρωτιέμαι...
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Εγώ θα συμφωνούσα με την ύπαρξη ενός τέτοιου συστήματος στο αυτοκίνητό μου αν:- Η 'μνήμη' του περιορίζεται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, π.χ. 30 δευτερόλεπτα.
- Τα δεδομένα που καταγράφει είναι εντελώς περιορισμένα σε συσκευή αποθήκευσης μέσα στο αυτοκίνητο και δεν τα μεταδίδει πουθενά.
- Η πρόσβαση στη μνήμη του μπορεί να γίνει μόνο μετά από παρέμβαση εισαγγελέα. Επιπρόσθετα, τεχνικά μέσα (όπως encryption) να καθιστούν αδύνατη την πρόσβαση αυτών από μη ειδικευμένο προσωπικό.
Περίπου δηλαδή κι ότι ισχύει για τα αεροπλάνα!
-
Καλά όλα αυτά για μνήμη 30sec κλπ,κλπ.Το πρόβλημα είναι αυτά τα συστήματα μπορούν πολύ εύκολα να μετατραπούν σε κάτι άλλο...Φανταστείτε πραγματικό χρόνο μετάδοσης της θέσης και του τρόπου κίνησης του αυτοκινήτου.Αν όχι τώρα,σε κάποια χρόνια,κάποιοι θα ξέρουν ανα πάσα στιγμή που βρισκόμαστε και πως κινούμαστε.Ειδικά κάνα σύστημα που θα σου ακινητοποιεί το όχημα αν πχ τρέχεις πάνω από μια ορισμένη ταχύτητα γιατί θα απειλείς την τάξη και ασφάλεια θα ναι πολύ ωραίο...Μπορούν να μας κάνουν τη ζωή κόλαση χωρίς να το καταλάβουμε-ίσα ίσα που θα νομίζουμε ότι είναι και για το καλό μας...
-
Να θυμίσω ότι αντίστοιχη ιδέα στην αγγλία που κόστισε και τρελά λεφτά για την έρευνα δεν προχώρησε αφού διαπιστώθηκε ότι τυλίγοντας τον μηχανισμό σε αλουμινόχαρτο έκοβες την επικοινωνία με τον δορυφόρο!
Άρα, κι εμείς με τη σειρά μας μπορούμε να 'πειράξουμε' τα συστήματα αυτά.
-
Μια αλλη βασικη προυποθεση ειναι ο ιδιοκτητης ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ την υπαρξη τετοιου συστηματος στο αυτοκινητο του. Αμα διαβασεται το αρχικο link, θα δειτε οτι ουτε ο οδηγος ουτε ο δικηγορος του γνωριζε για το μαυρο κουτι...
-
Στην ουσία δεν ήταν μαύρο κουτί αλλά ας πούμε μια σείρα από αισθητήρες που καταγράφουν δεδομένα προκειμένου να αποφασισθεί αν θα ανοίξει ή όχι ο αερόσακος. Αυτές παραμένουν αποθηκευμένες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν απο την εταιρεία για να αντιμετωπιστούν κατηγορίες για το αν έπρεπε ή όχι να ανοίξουν τα airbags. Τώρα πως το μυρίστηκαν οι δικηγόροι της κοπέλας άλλο αυτό. Απίστευτο πάντως πως την γλίτωσε ο τύπος με την Pontiac. Συμφωνώ τέλος με την άποψη του kyαn για τα μαύρα κουτιά. Πρέπει να ανοίγουν μόνο σε περίπτωση ατυχήματος για να μην πουλάνε τρέλα και οι φταίχτες δηλαδή που συνήθως φωνάζουν πιο πολύ από αυτούς που δεν φταίνε.
"Μαύρα κουτιά" στο αυτοκίνητο