-
Θεώρησα το χθεσινό πάθημά μου την τελευταία αφορμή για να προχωρήσω σε ενέργειες που πιθανά να φέρουν κάποιο αποτέλεσμα. Μία πτώση με το ποδήλατο σε μονοπάτι στα κτήματα Τατοΐου, με ευτυχώς λίγες συνέπειες, ξεχείλισε το ποτήρι και αποφάσισα να «μετρήσω» την απόκριση των ανθρώπων με τους οποίους μοιράζομαι τη φύση και έχω κοινά στοιχεία και ευαισθησίες.
Είμαι 44 ετών με «υποχρεώσεις» (οικογένεια και εργασία) που μου γεμίζουν ασφυκτικά το χρόνο. Μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με δραστηριότητες της υπαίθρου, κυρίως στα βουνά, τα τελευταία 12 χρόνια βρήκα καταφύγιο στην Ορεινή Ποδηλασία που συμπυκνώνοντας σε λίγο χρόνο άθληση - ελευθερία κίνησης - αίσθηση, μου προσφέρει την ευχαρίστηση που ζητώ.
Άλλοτε μακριά άλλοτε κοντά, σχεδόν κάθε Σαββατο-Κύριακο, θα φορτώσω ποδήλατο(α) και συνήθως με την οικογένεια μου και αυτές πολλών φίλων, θα βγούμε για βόλτα στο Βουνό. Το μενού περιλαμβάνει πάντα διαδρομές στο χωμάτινο ορεινό δίκτυο και σίγουρα μονοπάτια που είτε ανεβαίνοντας είτε κατεβαίνοντας προσφέρουν τη ζητούμενη ευχαρίστηση.Το έντονο πρόβλημα που τελευταία διαπιστώνεται και σε ιδιαίτερα μεγάλη έκταση, έχει να κάνει με την διαρκώς μεταβαλλόμενη ποιότητα των μονοπατιών προς το χειρότερο.
Κάθε χρονιά που περνάει η κατάστασή τους χειροτερεύει, με πολύ πιο ουσιαστικό το πρόβλημα στα μονοπάτια των Κτημάτων του Τατοΐου και της Πάρνηθας που βρίσκονται σε απόσταση βολής από την Αθήνα.
Ο αριθμός των μηχανών που τα χρησιμοποιούν και περνούν κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες είναι πλέον εξαιρετικά μεγάλος. Το «όργωμα» που κάνουν είναι πέραν κάθε φαντασίας και το πρόβλημα που δημιουργούν ξεπέρασε τα όρια της απλής ανησυχίας. Σε ομαλά μονοπάτια που περπατούσαμε για χρόνια, σήμερα υπάρχουν «λούκια» βάθους μισού μέτρου και ελεύθερες πέτρες που βάζουν σε κίνδυνο τουλάχιστον όσους χρησιμοποιούν τα μονοπάτια για ποδήλατο. Ο χειμώνας που πέρασε επιδείνωσε την κατάσταση ακόμα περισσότερο.Πιστεύω ότι αν συνεχίσουμε να «φερόμαστε» με τέτοια ασυνέπεια στο αγαθό που στη χώρα μας παρέχεται ελεύθερα, την πρόσβαση στη φύση, στο επόμενο διάστημα θα δούμε να εφαρμόζονται πολιτικές απαγόρευσης της προσπέλασης και ελεγχόμενης πρόσβασης για κάθε τροχοφόρο (ποδήλατα, μηχανές και τετρακίνητα) σε μεγάλες περιοχές που θεωρούνται χώροι αναψυχής.
- Μήπως θα πρέπει να σκεφθούμε ενέργειες και δράσεις που θα σταματήσουν την καταστροφή ?
- Μήπως πρέπει από μόνοι μας να βάλουμε μερικούς λογικούς περιορισμούς στον εαυτό μας και να σκεφθούμε τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος ?
- Μήπως οργανωμένα θα μπορούσαμε (όλοι όσοι έχουμε ενδιαφέρον) να διαμορφώσουμε, στις διαδρομές που χρησιμοποιούμε, συστήματα ανάσχεσης της διάβρωσης στα πρότυπα που σε πολλές χώρες του κόσμου χρησιμοποιούνται ?
- Μήπως λίγη δουλειά που θα προσφερθεί, από όσους πιστεύουν ότι εκτός από το να αντλούν ευχαρίστηση έχουν και υποχρέωση να προστατεύουν, μπορεί να επαναφέρει σταδιακά στην πρότερη κατάστασή, τους χώρους που χρησιμοποιούμε για το «παιχνίδι» μας ?
Προσωπικά πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά. Όρεξη δεν λείπει. Η διεύθυνσή μου στη διάθεση όσων έχουν διάθεση για συνεργασία και συζήτηση με στόχο να ενεργοποιηθούμε και να εξασφαλίσουμε την ελευθερία που δικαιούμαστε χωρίς να ενοχλούμε και επιβαρύνουμε με τη δράση μας.
Χρήστος Πατέλης,
Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ. ΕΜΠ.
Κρήτης 21,
152 35 Βριλήσσια
chrisp@pegasus.gr -
Θεώρησα το χθεσινό πάθημά μου την τελευταία αφορμή για να προχωρήσω σε ενέργειες που πιθανά να φέρουν κάποιο αποτέλεσμα. Μία πτώση με το ποδήλατο σε μονοπάτι στα κτήματα Τατοΐου, με ευτυχώς λίγες συνέπειες, ξεχείλισε το ποτήρι και αποφάσισα να «μετρήσω» την απόκριση των ανθρώπων με τους οποίους μοιράζομαι τη φύση και έχω κοινά στοιχεία και ευαισθησίες.
Είμαι 44 ετών με «υποχρεώσεις» (οικογένεια και εργασία) που μου γεμίζουν ασφυκτικά το χρόνο. Μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με δραστηριότητες της υπαίθρου, κυρίως στα βουνά, τα τελευταία 12 χρόνια βρήκα καταφύγιο στην Ορεινή Ποδηλασία που συμπυκνώνοντας σε λίγο χρόνο άθληση - ελευθερία κίνησης - αίσθηση, μου προσφέρει την ευχαρίστηση που ζητώ.
Άλλοτε μακριά άλλοτε κοντά, σχεδόν κάθε Σαββατο-Κύριακο, θα φορτώσω ποδήλατο(α) και συνήθως με την οικογένεια μου και αυτές πολλών φίλων, θα βγούμε για βόλτα στο Βουνό. Το μενού περιλαμβάνει πάντα διαδρομές στο χωμάτινο ορεινό δίκτυο και σίγουρα μονοπάτια που είτε ανεβαίνοντας είτε κατεβαίνοντας προσφέρουν τη ζητούμενη ευχαρίστηση.Το έντονο πρόβλημα που τελευταία διαπιστώνεται και σε ιδιαίτερα μεγάλη έκταση, έχει να κάνει με την διαρκώς μεταβαλλόμενη ποιότητα των μονοπατιών προς το χειρότερο.
Κάθε χρονιά που περνάει η κατάστασή τους χειροτερεύει, με πολύ πιο ουσιαστικό το πρόβλημα στα μονοπάτια των Κτημάτων του Τατοΐου και της Πάρνηθας που βρίσκονται σε απόσταση βολής από την Αθήνα.
Ο αριθμός των μηχανών που τα χρησιμοποιούν και περνούν κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες είναι πλέον εξαιρετικά μεγάλος. Το «όργωμα» που κάνουν είναι πέραν κάθε φαντασίας και το πρόβλημα που δημιουργούν ξεπέρασε τα όρια της απλής ανησυχίας. Σε ομαλά μονοπάτια που περπατούσαμε για χρόνια, σήμερα υπάρχουν «λούκια» βάθους μισού μέτρου και ελεύθερες πέτρες που βάζουν σε κίνδυνο τουλάχιστον όσους χρησιμοποιούν τα μονοπάτια για ποδήλατο. Ο χειμώνας που πέρασε επιδείνωσε την κατάσταση ακόμα περισσότερο.Πιστεύω ότι αν συνεχίσουμε να «φερόμαστε» με τέτοια ασυνέπεια στο αγαθό που στη χώρα μας παρέχεται ελεύθερα, την πρόσβαση στη φύση, στο επόμενο διάστημα θα δούμε να εφαρμόζονται πολιτικές απαγόρευσης της προσπέλασης και ελεγχόμενης πρόσβασης για κάθε τροχοφόρο (ποδήλατα, μηχανές και τετρακίνητα) σε μεγάλες περιοχές που θεωρούνται χώροι αναψυχής.
- Μήπως θα πρέπει να σκεφθούμε ενέργειες και δράσεις που θα σταματήσουν την καταστροφή ?
- Μήπως πρέπει από μόνοι μας να βάλουμε μερικούς λογικούς περιορισμούς στον εαυτό μας και να σκεφθούμε τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος ?
- Μήπως οργανωμένα θα μπορούσαμε (όλοι όσοι έχουμε ενδιαφέρον) να διαμορφώσουμε, στις διαδρομές που χρησιμοποιούμε, συστήματα ανάσχεσης της διάβρωσης στα πρότυπα που σε πολλές χώρες του κόσμου χρησιμοποιούνται ?
- Μήπως λίγη δουλειά που θα προσφερθεί, από όσους πιστεύουν ότι εκτός από το να αντλούν ευχαρίστηση έχουν και υποχρέωση να προστατεύουν, μπορεί να επαναφέρει σταδιακά στην πρότερη κατάστασή, τους χώρους που χρησιμοποιούμε για το «παιχνίδι» μας ?
Προσωπικά πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά. Όρεξη δεν λείπει. Η διεύθυνσή μου στη διάθεση όσων έχουν διάθεση για συνεργασία και συζήτηση με στόχο να ενεργοποιηθούμε και να εξασφαλίσουμε την ελευθερία που δικαιούμαστε χωρίς να ενοχλούμε και επιβαρύνουμε με τη δράση μας.
Χρήστος Πατέλης,
Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ. ΕΜΠ.
Κρήτης 21,
152 35 Βριλήσσια
chrisp@pegasus.gr -
Θεώρησα το χθεσινό πάθημά μου την τελευταία αφορμή για να προχωρήσω σε ενέργειες που πιθανά να φέρουν κάποιο αποτέλεσμα. Μία πτώση με το ποδήλατο σε μονοπάτι στα κτήματα Τατοΐου, με ευτυχώς λίγες συνέπειες, ξεχείλισε το ποτήρι και αποφάσισα να «μετρήσω» την απόκριση των ανθρώπων με τους οποίους μοιράζομαι τη φύση και έχω κοινά στοιχεία και ευαισθησίες.
Είμαι 44 ετών με «υποχρεώσεις» (οικογένεια και εργασία) που μου γεμίζουν ασφυκτικά το χρόνο. Μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με δραστηριότητες της υπαίθρου, κυρίως στα βουνά, τα τελευταία 12 χρόνια βρήκα καταφύγιο στην Ορεινή Ποδηλασία που συμπυκνώνοντας σε λίγο χρόνο άθληση - ελευθερία κίνησης - αίσθηση, μου προσφέρει την ευχαρίστηση που ζητώ.
Άλλοτε μακριά άλλοτε κοντά, σχεδόν κάθε Σαββατο-Κύριακο, θα φορτώσω ποδήλατο(α) και συνήθως με την οικογένεια μου και αυτές πολλών φίλων, θα βγούμε για βόλτα στο Βουνό. Το μενού περιλαμβάνει πάντα διαδρομές στο χωμάτινο ορεινό δίκτυο και σίγουρα μονοπάτια που είτε ανεβαίνοντας είτε κατεβαίνοντας προσφέρουν τη ζητούμενη ευχαρίστηση.Το έντονο πρόβλημα που τελευταία διαπιστώνεται και σε ιδιαίτερα μεγάλη έκταση, έχει να κάνει με την διαρκώς μεταβαλλόμενη ποιότητα των μονοπατιών προς το χειρότερο.
Κάθε χρονιά που περνάει η κατάστασή τους χειροτερεύει, με πολύ πιο ουσιαστικό το πρόβλημα στα μονοπάτια των Κτημάτων του Τατοΐου και της Πάρνηθας που βρίσκονται σε απόσταση βολής από την Αθήνα.
Ο αριθμός των μηχανών που τα χρησιμοποιούν και περνούν κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες είναι πλέον εξαιρετικά μεγάλος. Το «όργωμα» που κάνουν είναι πέραν κάθε φαντασίας και το πρόβλημα που δημιουργούν ξεπέρασε τα όρια της απλής ανησυχίας. Σε ομαλά μονοπάτια που περπατούσαμε για χρόνια, σήμερα υπάρχουν «λούκια» βάθους μισού μέτρου και ελεύθερες πέτρες που βάζουν σε κίνδυνο τουλάχιστον όσους χρησιμοποιούν τα μονοπάτια για ποδήλατο. Ο χειμώνας που πέρασε επιδείνωσε την κατάσταση ακόμα περισσότερο.Πιστεύω ότι αν συνεχίσουμε να «φερόμαστε» με τέτοια ασυνέπεια στο αγαθό που στη χώρα μας παρέχεται ελεύθερα, την πρόσβαση στη φύση, στο επόμενο διάστημα θα δούμε να εφαρμόζονται πολιτικές απαγόρευσης της προσπέλασης και ελεγχόμενης πρόσβασης για κάθε τροχοφόρο (ποδήλατα, μηχανές και τετρακίνητα) σε μεγάλες περιοχές που θεωρούνται χώροι αναψυχής.
- Μήπως θα πρέπει να σκεφθούμε ενέργειες και δράσεις που θα σταματήσουν την καταστροφή ?
- Μήπως πρέπει από μόνοι μας να βάλουμε μερικούς λογικούς περιορισμούς στον εαυτό μας και να σκεφθούμε τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος ?
- Μήπως οργανωμένα θα μπορούσαμε (όλοι όσοι έχουμε ενδιαφέρον) να διαμορφώσουμε, στις διαδρομές που χρησιμοποιούμε, συστήματα ανάσχεσης της διάβρωσης στα πρότυπα που σε πολλές χώρες του κόσμου χρησιμοποιούνται ?
- Μήπως λίγη δουλειά που θα προσφερθεί, από όσους πιστεύουν ότι εκτός από το να αντλούν ευχαρίστηση έχουν και υποχρέωση να προστατεύουν, μπορεί να επαναφέρει σταδιακά στην πρότερη κατάστασή, τους χώρους που χρησιμοποιούμε για το «παιχνίδι» μας ?
Προσωπικά πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά. Όρεξη δεν λείπει. Η διεύθυνσή μου στη διάθεση όσων έχουν διάθεση για συνεργασία και συζήτηση με στόχο να ενεργοποιηθούμε και να εξασφαλίσουμε την ελευθερία που δικαιούμαστε χωρίς να ενοχλούμε και επιβαρύνουμε με τη δράση μας.
Χρήστος Πατέλης,
Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ. ΕΜΠ.
Κρήτης 21,
152 35 Βριλήσσια
chrisp@pegasus.gr -
Με εξέπληξε το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρξε ούτε ένα σχόλιο σε ένα τόσο σοβαρό θέμα.
Προφανώς οι περισσότεροι των φίλων του 4χ4 που παρακολουθούν το forum δεν δίνουν και τόση σημασία στα ξένα περιοδικά για να καταλάβουν ότι για να πατήσεις απλά χωματόδρομο στο εξωτερικό (Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, κλπ.) θες ειδική άδεια, και τόσο τρέξιμο, που στο τέλος αποφασίζεις να κάτσεις σπίτι σου ή να ασχοληθείς με το ψάρεμα!
Εδώ ευτυχώς για μας ακόμα οι δρόμοι είναι ανοικτοί. Για πόσο ακόμα; Όταν αφήνεις το χωματόδρομο και ανεβαίνεις την καταπράσινη πλαγιά, φουσκώνοντας από υπερηφάνεια για το κατόρθωμα, απλά βάζεις ένα ακόμα λιθαράκι στον τοίχο της απαγόρευσης. Πόσοι το καταλαβαίνουν; Μάλλον λίγοι. Το κατεστραμμένο πράσινο θέλει 10 χρόνια για να επανακάμψει, χώρια που οι ροδιές μας, δίνουν τη δυνατότητα στο νερό της βροχής να σκάψει βαθιά αυλάκια και να καταστρέψει το τοπίο σε εκείνο το σημείο. Πόσες φορές βγήκατε από το χωματόδρομο και πατήσατε φρέσκο και απάτητο γρασίδι, χαμηλή βλάστηση, λουλουδιασμένη πλαγιά; Τόσα ρυάκια χ2 δημιουργήσατε!Η λύση είναι μονόδρομος. Σωστή επιλογή της εκτός δρόμου διαδρομής, και μόνο σε περιπτώσεις που δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς.
Ας μην δίνουμε λαβή στους καρεκλοκένταυρους να μας υποβάλλουν στις υποχρεώσεις των Ευρωπαίων ενώ παράλληλα δεν μας παρέχουν τα αυτονόητα δικαιώματά μας!-ΕΥΡΩΠΗ ΓΙΝΑΜΕ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!
-ΕΛΛΑΔΑ. ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ 'ΟΙΚΟΠΕΔΟ' ΣΤΗ ΓΗ! -
Φίλε pedimag,
είναι η πρώτη απάντηση που καταγράφεται στο forum η οποία δείχνει ότι υπάρχουν συνειδητοποιημένοι συνοδοιπόροι στις εξερευνήσεις των αμέτρητων πεδίων που απλόχερα μας προσφέρει αυτή η γωνιά της γης που έχουμε την τύχη να ζούμε.Το κείμενο που παρουσιάσθηκε παραπάνω το έβαλα επίσης σε διπλανά web sites με αντίστοιχο προσανατολισμό όπου υπήρξε αρκετά μεγαλύτερη καταγραμμένη αναγνωσιμότητα, και στο section «κοινωνία» του e-go, σαν παρουσίαση μιας νέας μορφής κοινωνικών προβλημάτων.
Πέραν των μετρούμενων στα δάκτυλα του ενός χεριού επικοινωνιών που πήρα πίσω, από αυτές ελάχιστες ήταν εκείνες που έδειχναν αναγνώστες με συνείδηση ότι η καταστροφή είναι υπαρκτό πρόβλημα, ο σεβασμός είναι απαραίτητος και κυρίως ότι η επανόρθωση είναι υποχρέωση όλων μας.
Τα περισσότερα e-mails περιείχαν την εναγώνια ερώτηση αν τελικά είμαι υπέρ της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των μηχανών στα μονοπάτια, ή υπέρ της διαφύλαξης των δικαιωμάτων των mountain-bikers.Προ δύο εβδομάδων βρεθήκαμε με δύο ακόμα οικογένειες στις Πρέσπες και με τα αυτοκίνητα ανεβήκαμε ψηλά στον Βαρνούντα. Η διαδρομή, από τον αγροτικό δρόμο που καθημερινά χρησιμοποιούν οι κτηνοτρόφοι για να κάνουν την δουλειά τους, μέχρι πάνω από τα 2000 μέτρα είναι ιδιαίτερα κακοτράχαλη και απροσπέλαστη από κοινά αυτοκίνητα Το θέαμα από εκεί είναι μεγαλειώδες. Κάναμε βόλτα τα παιδιά μας με τα άλογα, που έχει ελεύθερα εκεί Φίλος μας από τον Αγ. Γερμανό, και είδαμε από πολλές πλευρές μια από τις πιο απομακρυσμένες γωνιές της χώρας. Εντύπωση μας έκανε όμως μία εντελώς εκτός δρόμου χάραξη που οδηγούσε στην κορυφή η οποία βρισκόταν μερικές εκατοντάδες μέτρα παραπέρα. Οι χαρακιές από τις ρόδες δεν διέφεραν από αυτές που βρίσκουμε στην Οίτη. Η ζημιά όμως είναι παρόμοια. και η αισθητική παρέμβαση απαράδεκτη. Μερικά ανθρώπινα βήματα θα έδιναν την ίδια ευχαρίστηση και δεν θα έκαναν ζημιά στο τοπίο.
**Η παρέμβαση μου σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα δεν είχε στόχο να παραπονεθούμε αλλά να δραστηριοποιηθούμε. **
Στο νου μου έχω πλάνο με συγκεκριμένες δράσεις παρεμβάσεων αποκατάστασης και όχι απαγορεύσεων, στα πρότυπα που αυτές γίνονται σε πολλές χώρες στον Κόσμο. Λίγη βοήθεια χρειάζεται και μερικά χέρια για να δείξουμε πως αφιερώνοντας μικρό μέρος από τον ελεύθερο χρόνο μας μπορούμε «να προλάβουμε τις απαγορεύσεις» και να κάνουμε ένα πρότυπο παρέμβασης που σε μεγαλύτερη κλίμακα θα χρειασθεί τη συνδρομή μέσων που έχουν διαθέσιμα κρατικές υπηρεσίες. -
Πώς οι μελλοντικοί ελπιδοφόροι χρήστες του βουνού θα χάσουν το δικαίωμα για χρήση του!
Αγαπητέ μου,
Το θέμα μας έχει ήδη απασχολήσει σε *διπλανά web sites*με αντίστοιχο προσανατολισμό
όπου και υπήρχε και εκτενής συζήτηση, που ατυχώς 'χάθηκε' σε κάποια αναβάθμιση του forum, ίσως για καλλίτερα.Οι προσωπικές μας προσπάθειες είναι συνεχείς μα συνάμα sotto voce. Μην τραβήξουμε την προσοχή παραγόντων που το μόνο που επθυμούν είναι 'ντόρος' και 'τηλεθέαση' ασχέτως αποτελεσμάτων
Αναφερόμενος δε σε εκτός δρόμου οδήγηση >Τα τετρακίνητα οχήματα συνυπάρχουν με το φυσικό περιβάλλον και η προστασία του πρέπει να αποτελεί βασικό μέλημα μας. Εάν σεβαστούμε την φύση και τα φαινόμενα της σίγουρα μια διαδρομή που διανύουμε θα έχει θετικό και ευχάριστο αποτέλεσμα.
-
To προβλημα δεν δημιουργειται μονο απο τα μηχανοκινητα... Εχω επισκεφθει ορεινη τοποθεσια, η οποια χρησιμοποιειται ευρεως για κατασκηνωση, επειτα απο διημερη διαμονη προσκοπων. Δεν μπορειτε να φανταστειτε το τι βρωμια αφησανε. χαρτια-κουτακια-πλαστικα ποτηρια, 4-5 εστιες απο τις φωτιες που ειχανε αναψει και παντου κομματια ξυλων. Εγω που απλα τυχαινει και χαλαω το χορταρακι, το οποιο την επομενη ανοιξη θα ειναι παλι εκει καταπρασινο, νιωθω οτι απο αυτους τους 'δηθεν' σεβομαι περισσοτερο τη φυση...[/b]
-
Ανδρέα θά συμφωνήσω μαζί σου ότι οί 'δήθεν' είναι πολύ χειρώτεροι από εμάς!Τό κακό είναι ότι αυτοί οι 'δήθεν' είναι στό απυρόβλητο,λόγω τής φήμης τούς,καί ώς εκ τούτου οποιοδήποτε περιοριστικό μέτρο δέν θά αφορά αυτούς.
Επίσεις,στήν Ελλάδα υπάρχουν πολλές 'οικολογικές οργανώσεις' οί οποίες προκειμένου νά εποφεληθούν(οικονομικά)είναι πρόθυμες νά ρίξουν λάσπη στόν οποιονδήποτε.Για αυτό θά συμφωνήσω καί μέ τήν άποψη τού friar.Ας είμαστε προσεκτικοί τουλάχιστον,γιά νά μήν δημιουργήσουμε μόνοι μάς ένα θέμα πού στό τέλος θά μάς κάψει!!! -
Χρήστο Πατέλη,δεν έχω παρά να σου βγάλω το καπέλο.Ενεργό μέλος του WWF από φέτος,συμμετείχα στη διάνοιξη μονοπατιών στο δάσος της Δαδιάς στον Έβρο.Σαν μέλος του Ορειβατικού Συλλόγου Κιλκίς,σαν ενεργός πεζοπόρος και φυσιολάτρης ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΛΑΤΡΗΣ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ,δράττομαι της ευκαιρίας να τονίσω ότι ΟΠΟΙΟΣ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΟΡΕΙΝΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ,ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΟΔΟΣΤΡΩΤΗΡΕΣ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΕΝ ΠΕΡΝΟΥΝ ΠΙΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΤΟΥ.
ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ!ΕΝΑΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΣ ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ,ΕΝΑΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ ΚΥΝΗΓΟΣ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ.
Αν κάποιος οραματίζεται ένα νέο όργανο που να λειτουργεί μέσα σε κάποιο προκαθορισμένο θεσμικό πλαίσιο,και θα αφορά την προστασία της φυσικής μας κληρονομιάς από κάθε είδους βανδαλισμούς,ακόμη κι αν προέρχονται από τα πολυαγαπημένα μας ΚΤΜ,τότε θα στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια με όλες μας τις δυνάμεις....
Φιλικά,
Σταύρος Αλέξογλου -
Σήμερα 'περνώντας' από το
http://www.bikemagic.com
είδα το παρακάτω άρθρο.Motor vehicles banned from Lakeland pass
By Mike Davis4x4s and trail motorbikes have been banned from Gatesgarth Pass in the Lakes in an effort to protect the track from erosion. Our original information suggested that horses and horse-drawn carriages were excluded too, but it turns out that that's not the case - they were initially (largely due to the practical difficulty of allowing horses and carriages in while keeping 4x4s and motorbikes out). But now horse riders can apply for a monthly permit and will receive the combination number to unlock the gates. The number will be changed monthly. We're not quite sure what stops the motorised fraternity from sneakily applying for the code number, but still...
The National Park Authority have taken the action in response to the damage inflicted upon the pass. At the moment there's an outright ban, but from the beginning of November a permit system will be introduced and the track opened up for just one day a month. Just 40 permits will be issued for that day, 15 for 4x4s and 25 for motorbikes.
Mountain bikes, meanwhile, can continue to use the trail at any time. You'll have to lift your bike over the locked gates, though.
The permit scheme is a pilot, and the effects will be monitored over the next year. David Robinson, Trails Management Officer for the Lake District National Park, told us that there are currently no plans to limit bike access to any Lakeland passes. But it's worth bearing in mind that the Park Authority can close trails or ban certain categories of trail user from passing over them. So ride light...Και μερικές ενδεικτικές αναφορές ακόμα για ενημέρωση !!! ....
http://www.bikemagic.com/news/article.asp?uan=3454
http://www.bikemagic.com/news/article.asp?UAN=3456&SP=586389282311312959708&v=1
http://www.bikemagic.com/news/article.asp?UAN=3450&SP=586389282311312959708&v=1
Εύχομαι την είκόνα που είδα το προηγούμενο διήμερο στις Λειβαδιές της Οίτης με πολλούς κατασκηνωτές και τετρακίνητα οχήματα που άφηναν μόνο ροδιές στους γνωστούς δρόμους και κανένα άλλο ίχνος πάνω στο βουνό να βλέπουμε πάντα!
Η αντίπερα όχθη ήταν η εικόνα πίσω από το καταφύγιο με τα απορρίματα διάσπαρτα και πλαστικές σακκούλες που υποθέτω ότι περίμεναν το αποριμματοφόρο της γειτονιάς να περάσει να τα παραλάβει (Προς αποφυγή παρεξηγήσεων είμαι μέλος του ΣΦΟΠ 'Κρυστάλης' από το 1980 και το ΕΟΣ Αθηνας από το 1982, με ενεργό δράση από τότε).
Τα ατοπήματα όμως πρέπει να επισημαίνονται από όπου και αν προέρχονται !!! .... -
Ας βάλουμε καλά στο μυαλό μας ότι δεν είμαστε μόνο τετρακίνητοι και δεν χαλούν μόνο τα αυτοκίνητα τη φύση. Σίγουρα όμως απο πλευράς μας μπορούμε να κάνουμε πολλά, ο καθένας, για να περισώσουμε ότι απέμεινε. Με βάση τη δική μου εμπειρία θα ήθελα να προτείνω τα παρακάτω:
-
Πρώτο και σημαντικότερο: ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ!!! Δεν υπάρχει χειρότερη πληγή για τη φύση.
-
Μην καταστρέφετε ότι δεν μπορείτε να δημιουργήσετε. Μην κόβετε, μην σκάβετε, μην χτίζετε, μην εκτρέπετε!!! Χρησιμοποιείστε φαρδύ ιμάντα για να μην τραυματίζετε τους κορμούς των δέντρων.
-
Αποφύγετε την φωτιά. Οσο όμορφη και αν είναι, η μόλυνση που προκαλεί είναι υπερβολική, τόσο στην ατμόσφαιρα όσο και στο έδαφος. Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές, τόσο για το μαγείρεμα όσο και για φωτισμό.
-
Αν πρέπει να κινηθείτε εκτός δρόμου, αποφύγετε τις πυκνόφυτες περιοχές. Από τη μία είναι επικίνδυνες και απο την άλλη είναι κρίμα να τις... πληγώνουμε. Καλύτερη οδός το... βράχο βράχο.
-
Μην ενδείδετε σε υπερβολές. Το αυτοκίνητο είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος. Και δε τα τετρακίνητα που έχουν κάποιο όγκο. Δεν κάνει όμως περισσότερο κακό από τα σκάφη, τα τροχόσπιτα, τα παράνομα κτίσματα, την εκμετάλευση της αιγιαλίτιδας ζώνης και τόσες άλλες παρανομίες που αφορούν την προστασία της φύσης στην Ελλάδα. Μην ξεχνάτε ότι το μεγαλύτερο κακό το έχουν κάνει οι φωτιές, η λαθραία υλοτομία, η οικοπεδοποίηση, η ανεξέλεγκτη γεωργική εκμετάλευση, η κατασπατάλιση των υδάτινων πόρων και τόσες άλλες ενέργειες που δεν έχουν σχέση με το αυτοκίνητο. Δύο αυλάκια στην πλαγιά είναι στο κάτω κάτω λιγότερη ζημιά από τα χιλιόμετρα ασφάλτου που οδηγεί στο όποιο εξοχικό ή ξενοδοχείο σε ένα δάσος!!!
-
Αν και όποτε κάνετε άθελα μία ζημιά φροντίστε όσο πιό γρήγορα γίνεται για την αποκατάστασή της! Σηκώστε και επαναφυτέψτε το δεντράκι που πατήσατε κατά λάθος. Σκεπάστε τη μεγάλη λακούβα που άνοιξαν οι τροχοί σας κα.
-
Φροντίστε το αυτοκίνητό σας. Πολλές φορές ένα ασυντήρητο αυτοκίνητο κάνει μεγάλη ζημιά. Το φίλτρο αέρα μπορεί να μειώσει μέχρι και 20% τη κατανάλωση, άρα και τους ρύπους που στέλνουμε στην ατμόσφαιρα.. Οι διαρροές λαδιού προκαλούν φοβερή μόλυνση στο περιβάλλον, η οποία δεν είναι αναστρέψιμη!!!
-
Χρησιμοποιείστε οικολογικές λύσεις. Τα περισσότερα ελαστικά σήμερα έχουν σχεδίαση που κάνει όσο το δυνατόν λιγότερο κακό στο περιβάλλον. Ενας ηλιακός φορτιστής μπορεί να σας δώσει ενέργεια χωρίς να χρειάζεται να βάζετε το αυτοκίνητο να δουλεύει. Χρησιμοποιείστε χάρτινα και υφασμάτινα αξεσουάρ, αποφεύγοντας τα πλαστικά. Χρησιμοποιείστε αγνό σαπούνι και όχι περίπλοκα αφρόλουτρα όταν κάνετε κάμπινγκ κα.
-
Αποφύγετε τα χημικά: διαλυτικά, καθαριστικά, γυαλιστικά, μονωτικά ακόμη και αντηλιακά, πολλές φορές, περιέχουν τοξικές για το περιβάλλον ουσίες.
-
Σκεφτείτε ότι θα ξαναγυρίσετε στο σημείο και ότι θα θέλατε να το ξαναβρείτε τόσο δελεαστικό και όμορφο όπως την πρώτη φόρα.
Μην κάνετε τίποτε για τους άλλους. Καντε το για τον εαυτό σας. Και πάνω απο όλα υπερασπιστείτε αυτό που σας αρέσει να κάνετε: προστατέψτε το με τη συμπεριφορά σας.
-
-
Φίλε Γιάννη,
Λόγια μετρημένα και σωστά που μπορούν να γίνουν βάση για ένα μανιφέστο συμπεριφοράς τουλάχιστον των παρεπιδημούντων στο forum.
-
Tha ithela na xairetiso ola ta meli tou foroum kai na zitiso signomi prokatavolika gia ta greeklish pou xrisimopoio alla apo oti vlepo de ginetai allios.
To sigkekrimeno thema exei minei anenergo edo kai poli kairo alla mias kai to eida tha ithela na anafero kati pou to vlepo na ginete kathe sk sti perioxi tou dasous tou tatoiou kai pragmatika me kanei kai thlivomai gia na mi po kalitera eksorgizomai.
Sigkekrimena ligo pio prin (200m) apo ti defteri pili sto proin vasiliko ktima (afti pou einai konta sto omilo filon tou dasous) iparxei mia 'aksiopoiimeni' perioxi sta aristera me ksilina trapezakia, fraktes ktl ekei pio mesa loipon iparxoun kapoia panemorfa monopatia kai rematakia pou pragmatika les kai exoun vgei mesa apo paramithi.Afta ta monopatia omos pou panta xrisimopoiontousan apo pezoporous ta teleftaia xronia exoun ginei ethniki odos gia polous odigous motocross,pera apo to kindino atiximatos logo kai tis piknis vlastisis,exoun ginei adiavata apo tis xarakies ma pano apo ola exoun gemisei ti kiti tou parakeimenou grafikou rematos me lastixa!!!kai ennoo polla lastixa, exoun vromisei isos to pio omorfo kate mena dasos tis attikis me kathe logis lastixa, einai apistefti i anaisthisia afton ton anthropon, pera apo afta exoun spasei to agogo pou metaferei to nero sti parakeimeni pigoula-vrisi, pragma pou to exo dei kai pio pano sti pigi tis 'kitharas' kai afto to teleftaio exei ginei mallon apo aftokinita..pera apo afta to theoro entelos varvaro mesa se ena toso omorfo perivalon na akous to varvaro thorivo tis polis,afta ta meri einai apo ta teleftaia pou mas apemeinan kai kalo tha einai na ta prostatevoume kai na ta sevomaste.
Afta ta liga kai elpizo na mi akougomai ipervolikos. -
ΓΙΑ ΕΠΑΛΉΘΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΟΒΩΝ ΜΑΣ !!!!
**Motocross and 4 Wheel Drive rights to be restricted
**The Government have announced that changes will be made to right of way legislation, to restrict the use of some green lanes, mainly BOATS (Byways open to all traffic) by motorised vehicles.
Following the recent public consultation relating to the use of green lanes by motorised vehicles such as 4WD's and motocrossers, the weight of opinion, from public and government has come down against unrestricted motorised access to green lanes on the basis of historic precedence.
It appears that a general ban on such vehicles will NOT occur (or at least not at present), rather restrictions will be placed on routes where the use of motorised vehicles may not be appropriate and a restriction on upgrading tracks to BOATS based on historic use. The appropriate use is quite wide, looking at not only environmental impact, but also the impact on locals and other byway users.
At the moment these changes will require legislation, so whether they will come in before or after the next election is unclear. What is also unclear is exactly how wide reaching the powers will be. If they allow restrictions to be placed on existing BOATS, there could be provision for these powers to be applied to bridleways, which could have implications for mountain bikers.
For more details see http://www.defra.gov.uk/news/2005/050120a.htm
ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΕΚΕΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΦΡΕΝΟ ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΑΣ !!!!
-
Καταρχην καλησπερα σε όλους.
Εγω δεν εχω 4Χ4, θελω να αποκτήσω στο μελλον, ενα μικρο κατα βαση.
Πιστευω όμως οτι η συζητηση παει να καταληξει σε κυνηγι μαγισσων.
Η λύση ειναι να δημιουργηθουν μονοπατια για καθε περισταση.
4Χ4, ποδηλατο, πεζοπορικα.
Δεν ειναι η πληγη ολων το αυτοκινητο, εμεις είμαστε.
Μηπως ο ποδηλατης που παει απο τα πεζοπορικα μονοπατια δεν δημιουργει προβληματα στο μελλοντικο πεζοπορο;
Ας καθορισουμε τα μονοπατια και ας τα σεβαστουμε και πανω απο ολα ας σεβαστουμε την φυση, εξαλλου για αυτο δεν παμε κιολας, γιατι την αγαπαμε. -
Επανέρχομαι επι του θέματος, για να μην το κάνουμε ανάθεμα!!!
Όλα εξαρτόνται απο τη δική μας συμπεριφορά και μόνο. Αν δεν προκαλούμε, δεν θα δημιουργήσουμε πρόβλημα και δεν θα μας κυνηγήσουν!!!
Κλασικό παράδειγμα; Τα Σκούρτα. Κανένας πλέον αγώνας δεν είναι ευπρόσδεκτος εκεί. Εκτός απο τους αγώνες 4Χ4. Και αυτό γιατί δεν κάνουμε δοκιμές, δεν πάμε του σκοτωμού, δεν αφήνουμε τις ταινίες στα δεντράκια...
Η αγάπη για τη φύση πρέπει να διέππει τη σχέση μας με αυτή. Αν το τηρήσουμε αυτό, κανένας δεν μπορεί να πει κάτι...
Καταστροφή Μονοπατιών ; - Να προλάβουμε τις απαγορεύσεις !!!