-
Λοιπον,εχουμε ενα αμαξι,πχ 147 με 2.1 στροφες στο τιμονι και διαμετρο στροφης 11.5.Εχουμε δηλ να κανουμε με ενα γρηγορο τιμονι και με μεγαλη διαμετρο στροφης.Γιατι συνηθιζουμε να λεμε οτι οταν εχουμε ενα γρηγορο τιμονι αυτο δεν ''κοβει''?Αν ο σκοπος μας ειναι υποθετικα 1 μοιρα περιστροφης τιμονιου να αντιστοιχει σε 1 μοιρα περιστροφης των τροχων,γιατι στην 147 πχ δεν βαλανε τιμονι με 3στροφες απο ακρη σε ακρη και μικροτερη διαμετρο (διατηρωντας την ακριβεια),ή γιατι καποιο αλλο αυτοκινητο δεν εχει τοσο γρηγορο τιμονι αλλα μικροτερη διαμετρο
(Εξυπναδες του τυπου>επειδη οι ιταλοι φτιαχνουν ποντια αυτοκινητα παρακαλω να λειπουν... )
-
Λοιπον,εχουμε ενα αμαξι,πχ 147 με 2.1 στροφες στο τιμονι και διαμετρο στροφης 11.5.Εχουμε δηλ να κανουμε με ενα γρηγορο τιμονι και με μεγαλη διαμετρο στροφης.Γιατι συνηθιζουμε να λεμε οτι οταν εχουμε ενα γρηγορο τιμονι αυτο δεν ''κοβει''?Αν ο σκοπος μας ειναι υποθετικα 1 μοιρα περιστροφης τιμονιου να αντιστοιχει σε 1 μοιρα περιστροφης των τροχων,γιατι στην 147 πχ δεν βαλανε τιμονι με 3στροφες απο ακρη σε ακρη και μικροτερη διαμετρο (διατηρωντας την ακριβεια),ή γιατι καποιο αλλο αυτοκινητο δεν εχει τοσο γρηγορο τιμονι αλλα μικροτερη διαμετρο
(Εξυπναδες του τυπου>επειδη οι ιταλοι φτιαχνουν ποντια αυτοκινητα παρακαλω να λειπουν... )
-
Λοιπον,εχουμε ενα αμαξι,πχ 147 με 2.1 στροφες στο τιμονι και διαμετρο στροφης 11.5.Εχουμε δηλ να κανουμε με ενα γρηγορο τιμονι και με μεγαλη διαμετρο στροφης.Γιατι συνηθιζουμε να λεμε οτι οταν εχουμε ενα γρηγορο τιμονι αυτο δεν ''κοβει''?Αν ο σκοπος μας ειναι υποθετικα 1 μοιρα περιστροφης τιμονιου να αντιστοιχει σε 1 μοιρα περιστροφης των τροχων,γιατι στην 147 πχ δεν βαλανε τιμονι με 3στροφες απο ακρη σε ακρη και μικροτερη διαμετρο (διατηρωντας την ακριβεια),ή γιατι καποιο αλλο αυτοκινητο δεν εχει τοσο γρηγορο τιμονι αλλα μικροτερη διαμετρο
(Εξυπναδες του τυπου>επειδη οι ιταλοι φτιαχνουν ποντια αυτοκινητα παρακαλω να λειπουν... )
-
δεν μπορω να μπω στο κεφαλι του καθε μηχανικου της αλφα αλλα αν εγω εφτιαχνα ενα γρηγορο τιμονι θα το εκανα να κοβει λιγοτερο ωστε να ειναι αδυνατο με μια αποτομη τιμονια να στριψεις υπερβολικα, για λογους ασφαλειας
αμα τωρα ειναι μερσεντε και για να το κοψεις τελιως θελεις οκτω στροφες οσο και να κοβει δεν ειναι επικινδυνο
-
Εγώ πιστεύω (το έχω ξαναγράψει) ότι η Άλφα Ρομέο διατηρεί το 'γνώρισμα' της μεγάλης ακτίνας στροφής για ψυχολογικο-ιστορικούς λόγους, επειδή δηλαδή όλες οι Άλφα το είχαν. Δε πάντως νομίζω ότι η ακτίνα στροφής έχει κάποια σχέση με το 'βήμα' της κρεμαγιέρας. Ίσως στην περίπτωση της 147 η γεωμετρία της ανάρτησης να μην επιτρέπει μεγάλη γωνία στροφής της πλήμνης του τροχού.
Μια άλλη ερώτηση που έχω να κάνω εγώ (σκόπευα να ανοίξω θέμα αλλά κι εδώ καλά είναι) είναι η εξής: Στην 147 το τιμόνι 'διαβάζει' την παραμικρή κλίση του δρόμου, π.χ. αν ο δρόμος έχει κλίση (κάμπερ) το τιμόνι τείνει να 'γείρει' προς τη χαμηλότερη πλευρά. Σε Χιουντάι Άξεντ που είχα οδηγήσει αυτό το φαινόμενο ήταν πρακτικά ανύπαρκτο αν και το τιμόνι του δεν ήταν αναίσθητο (ήταν όμως αρκετά υποδεέστερο της 147). Από τι εξαρτάται λοιπόν η ευαισθησία του τιμονιού στην κλίση του δρόμου; Υπάρχει σύνδεση με το πόσο 'ζωντανό' είναι, δηλαδή πόσο καλή πληροφόρηση δίνει για τη θέση/πρόσφυση των μπροστινών τροχών;
-
Να πω και εγώ την γνώμη μου
Απόσο θυμάμαι η ακτίνα στροφής έχει σχέση με: το μεταξόνιο, το μήκοσ του οχηματος και φυσικά το πόσο πολύ (σε μοίρες) στρίβουνε οι τροχοί σε σχέση με την απόλυτη ευθεία τους, και όχι με το πόσες στροφές έχει ένα τιμόνι απο άκρη σε άκρη.
Λογικό είναι αυτοκίνητα με μπροστά κίνηση (ή 4χ4) να έχουνε περιορισμό στις μοίρες που μπορούνε να στρίψουνε οι τροχοί, λόγω μετάδοσης της κίνησης. Έχετε δει BMW και Mercedes, πόσο πολύ 'κόβει' το τιμόνι τους, άσχετα με το πόσες στροφές είναι απο άκρη σε άκρη? Πάρα Πολύ!
π.χ BMW E36 έχει μικρότερη ακτίνα στροφής από GolfII Gti.
-
Η ακτίνα στροφής έχει σχέση και με την κάμπερ; Γιατί όλες οι Mercedes που έχω δει, έχουν πολύ μεγάλη κάμπερ.
-
Ο χρήστης Fanis75 έγραψε:
Έχετε δει BMW και Mercedes, πόσο πολύ 'κόβει' το τιμόνι τους, άσχετα με το πόσες στροφές είναι απο άκρη σε άκρη?Κι μια μέρα ένας φίλος μου που έχει 147 ξαφνιάστηκε όταν έκανα επιτόπου με την BMW σε ένα σημείο που περνάει καθημερινά και με την Alfa δεν μπορούσε.
Το μυστικό όμως νομίζω ότι είναι στην πίσω κίνηση. Όχι για να στρίβεις με το γκάζι, αλλά γιατί αφού οι τροχοί δεν συνδέονται στο διαφορικό έχουν πολύ κοντούς άξονες. Κι αφού δεν 'πιάνουν χώρο' μπορούν να στρίβουν περισσότερο!
Στροφές τιμονιού και διάμετρος στροφής