Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Μεσο καθαρο κερδος ανα αυτοκινητο (DaimlerChrysler)
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Μεσο καθαρο κερδος ανα αυτοκινητο (DaimlerChrysler)
    • 1 / 1
    Περί αυτοκίνησης
    3
    8
    76
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • G
      gavriil1 last edited by

      Πολλες φορες εχω διαβασει πολλους (ακομη και ο Καββαθας) να αναρωτιουντε ποσο κερδος μενει απο την κατασκευη και πωληση ενος αυτοκινητου στους κατασκευαστες. Το παρακατω αρθρο, ενω εχει ως θεμα το ποσο πιεστηκαν τα κερδη της DaimlerChrysler απο τα 'κινητρα' της General Motors τον τελευταιο χρονο, κατα την ιδια στιγμη δηχνει το 'μεσο καθαρο κερδος ανα αυτοκινητο' ανα τριμηνο και για ολη την (περασμενη) χρονια, στην περιπτωση της DaimlerChrysler.


      By Mary Connelly | Automotive News / February 21, 2003

      Plunging per-vehicle profit

      Operating profit per vehicle, Chrysler group, 2002

      1st quarter: $189
      2nd quarter: $1,012
      3rd quarter: $524
      4th quarter: $124
      Full year: $490
      Source: DaimlerChrysler

      The Chrysler group's per-vehicle operating profit fell 76 percent in the fourth quarter of 2002 compared with the third quarter as the company boosted incentives to fend off General Motors.

      'There was a big step upward in marketing costs in the fourth quarter that is completely related to the extraordinary aggressiveness, especially of General Motors,' said Juergen Schrempp, chairman of DaimlerChrysler, in a conference call with analysts last week in Germany.

      Schrempp said the incentive wars will continue, but new vehicles such as the Chrysler Pacifica and Crossfire will help Chrysler lower marketing costs.

      GM CEO Rick Wagoner has said he will continue the rebate wars because they help GM gain market share and profits.

      Schrempp is forecasting only a slight increase in market share for the Chrysler group in 2003.

      In the fourth quarter, the Chrysler group altered its marketing strategy to combat GM. It accepted a markedly lower per-vehicle operating profit - $124 in the fourth quarter compared with $524 in the third quarter - and pushed into leasing, the financial data show.

      U.S. marketing costs for the Chrysler group as a percentage of revenue hit a whopping 23.6 percent in the fourth quarter of 2002, seven percentage points higher than the third quarter.

      The company also turned to leasing to fight GM.

      In the fourth quarter of 2002, 17.3 percent of the Chrysler group's U.S. retail transactions were leases, seven percentage points higher than the third quarter.

      Despite the higher incentives and leasing, the company's U.S. vehicle supply climbed to 75 days in the fourth quarter of 2002, seven more days than the third quarter.

      Chrysler group sales fell 14.1 percent in the fourth quarter to 481,587 units from the fourth quarter of 2001.

      The Chrysler group does not release production forecasts.

      But last week the company said its first quarter vehicle build would fall below the 670,856 units built in the first quarter of 2002.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • G
        gavriil1 last edited by

        Πολλες φορες εχω διαβασει πολλους (ακομη και ο Καββαθας) να αναρωτιουντε ποσο κερδος μενει απο την κατασκευη και πωληση ενος αυτοκινητου στους κατασκευαστες. Το παρακατω αρθρο, ενω εχει ως θεμα το ποσο πιεστηκαν τα κερδη της DaimlerChrysler απο τα 'κινητρα' της General Motors τον τελευταιο χρονο, κατα την ιδια στιγμη δηχνει το 'μεσο καθαρο κερδος ανα αυτοκινητο' ανα τριμηνο και για ολη την (περασμενη) χρονια, στην περιπτωση της DaimlerChrysler.


        By Mary Connelly | Automotive News / February 21, 2003

        Plunging per-vehicle profit

        Operating profit per vehicle, Chrysler group, 2002

        1st quarter: $189
        2nd quarter: $1,012
        3rd quarter: $524
        4th quarter: $124
        Full year: $490
        Source: DaimlerChrysler

        The Chrysler group's per-vehicle operating profit fell 76 percent in the fourth quarter of 2002 compared with the third quarter as the company boosted incentives to fend off General Motors.

        'There was a big step upward in marketing costs in the fourth quarter that is completely related to the extraordinary aggressiveness, especially of General Motors,' said Juergen Schrempp, chairman of DaimlerChrysler, in a conference call with analysts last week in Germany.

        Schrempp said the incentive wars will continue, but new vehicles such as the Chrysler Pacifica and Crossfire will help Chrysler lower marketing costs.

        GM CEO Rick Wagoner has said he will continue the rebate wars because they help GM gain market share and profits.

        Schrempp is forecasting only a slight increase in market share for the Chrysler group in 2003.

        In the fourth quarter, the Chrysler group altered its marketing strategy to combat GM. It accepted a markedly lower per-vehicle operating profit - $124 in the fourth quarter compared with $524 in the third quarter - and pushed into leasing, the financial data show.

        U.S. marketing costs for the Chrysler group as a percentage of revenue hit a whopping 23.6 percent in the fourth quarter of 2002, seven percentage points higher than the third quarter.

        The company also turned to leasing to fight GM.

        In the fourth quarter of 2002, 17.3 percent of the Chrysler group's U.S. retail transactions were leases, seven percentage points higher than the third quarter.

        Despite the higher incentives and leasing, the company's U.S. vehicle supply climbed to 75 days in the fourth quarter of 2002, seven more days than the third quarter.

        Chrysler group sales fell 14.1 percent in the fourth quarter to 481,587 units from the fourth quarter of 2001.

        The Chrysler group does not release production forecasts.

        But last week the company said its first quarter vehicle build would fall below the 670,856 units built in the first quarter of 2002.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • G
          gavriil1 last edited by

          Πολλες φορες εχω διαβασει πολλους (ακομη και ο Καββαθας) να αναρωτιουντε ποσο κερδος μενει απο την κατασκευη και πωληση ενος αυτοκινητου στους κατασκευαστες. Το παρακατω αρθρο, ενω εχει ως θεμα το ποσο πιεστηκαν τα κερδη της DaimlerChrysler απο τα 'κινητρα' της General Motors τον τελευταιο χρονο, κατα την ιδια στιγμη δηχνει το 'μεσο καθαρο κερδος ανα αυτοκινητο' ανα τριμηνο και για ολη την (περασμενη) χρονια, στην περιπτωση της DaimlerChrysler.


          By Mary Connelly | Automotive News / February 21, 2003

          Plunging per-vehicle profit

          Operating profit per vehicle, Chrysler group, 2002

          1st quarter: $189
          2nd quarter: $1,012
          3rd quarter: $524
          4th quarter: $124
          Full year: $490
          Source: DaimlerChrysler

          The Chrysler group's per-vehicle operating profit fell 76 percent in the fourth quarter of 2002 compared with the third quarter as the company boosted incentives to fend off General Motors.

          'There was a big step upward in marketing costs in the fourth quarter that is completely related to the extraordinary aggressiveness, especially of General Motors,' said Juergen Schrempp, chairman of DaimlerChrysler, in a conference call with analysts last week in Germany.

          Schrempp said the incentive wars will continue, but new vehicles such as the Chrysler Pacifica and Crossfire will help Chrysler lower marketing costs.

          GM CEO Rick Wagoner has said he will continue the rebate wars because they help GM gain market share and profits.

          Schrempp is forecasting only a slight increase in market share for the Chrysler group in 2003.

          In the fourth quarter, the Chrysler group altered its marketing strategy to combat GM. It accepted a markedly lower per-vehicle operating profit - $124 in the fourth quarter compared with $524 in the third quarter - and pushed into leasing, the financial data show.

          U.S. marketing costs for the Chrysler group as a percentage of revenue hit a whopping 23.6 percent in the fourth quarter of 2002, seven percentage points higher than the third quarter.

          The company also turned to leasing to fight GM.

          In the fourth quarter of 2002, 17.3 percent of the Chrysler group's U.S. retail transactions were leases, seven percentage points higher than the third quarter.

          Despite the higher incentives and leasing, the company's U.S. vehicle supply climbed to 75 days in the fourth quarter of 2002, seven more days than the third quarter.

          Chrysler group sales fell 14.1 percent in the fourth quarter to 481,587 units from the fourth quarter of 2001.

          The Chrysler group does not release production forecasts.

          But last week the company said its first quarter vehicle build would fall below the 670,856 units built in the first quarter of 2002.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • K
            kouk last edited by

            Το συμπέρασμα Gavriil ποιό είναι?
            Αν το κέρδος ανα αυτοκίνητο είναι $490 λόγω της αύξησης του κόστους marketing,πόσο ηταν πριν?
            Σαν operational profit per car αντιλαμβάνομαι το τι μένει σαν καθαρό κέρδος αφου εχουν αφαιρεθεί ολα τα άμεσα και έμμεσα κόστη.Σωστά?
            Αυτό σημαίνει οτι λόγω ογκου η GM ή η DC μπορούν να 'παίζουν' με τα αποτελέσματά τους όπως θέλουν?
            Εκπληκτικό!Κυρίως αν αναλογιστούμε οτι το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων marketing είναι ευέλικτα (τα κάνεις αυτό το quarter και τα ξεχνάς το επόμενο)!!

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • G
              gavriil1 last edited by

              Ο χρήστης kouk έγραψε:
              Το συμπέρασμα Gavriil ποιό είναι?
              Αν το κέρδος ανα αυτοκίνητο είναι $490 λόγω της αύξησης του κόστους marketing,πόσο ηταν πριν?

              Συνηθως αυτα τα μεγεθη βρισοντε στα report 10Q και 10K εταιριων που ειναι δημοσιες στο χρηματηστιρο της Ν.Υ.

              Σαν operational profit per car αντιλαμβάνομαι το τι μένει σαν καθαρό κέρδος αφου εχουν αφαιρεθεί ολα τα άμεσα και έμμεσα κόστη.Σωστά?

              Νομιζω οτι ειναι πιθανον να υπαρχουν και μερικα αλλα εξοδα τα οποια ομως μαλλον ειναι μικρα σε αυτη την περιπτωση για να κανουν τεραστια διαφορα. Ο σωστος ορος θα επρεπε να ηταν Net Profit για να ειμαστε σιγουροι οτι δεν υπαρχουν αλλα εξοδα το οποια δεν εχουν εφαρμοστει. Bottom line, οι παραπανω αριθμοι εαν δεν ειναι εντελως 'καθαροι', ειναι πολυ κοντα στο 'εντελως καθαροι'.

              Αυτό σημαίνει οτι λόγω ογκου η GM ή η DC μπορούν να 'παίζουν' με τα αποτελέσματά τους όπως θέλουν?

              Δεν εχω ιδεα τι εννοεις εδω. Σορρυ.

              Εκπληκτικό!Κυρίως αν αναλογιστούμε οτι το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων marketing είναι ευέλικτα (τα κάνεις αυτό το quarter και τα ξεχνάς το επόμενο)!!

              Σωστα. Κατι το οποιο γινετε συνεχως απο εταιριες σε ολους τους τομεις.

              1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • K
                kouk last edited by

                'Παίζω' με τα αποτελέσματα σημαίνει αυτό που γράφω μετά για τα ευέλικτα έξοδα marketing.
                Να μπορεί δηλαδή μια εταιρεία να ανεβάζει/κατεβάζει τα κέρδη της βάζοντας έξοδα που ξέρει οτι μπορεί να μην έχει το επόμενο quarter!!

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • G
                  gavriil1 last edited by

                  Ο χρήστης kouk έγραψε:
                  'Παίζω' με τα αποτελέσματα σημαίνει αυτό που γράφω μετά για τα ευέλικτα έξοδα marketing.
                  Να μπορεί δηλαδή μια εταιρεία να ανεβάζει/κατεβάζει τα κέρδη της βάζοντας έξοδα που ξέρει οτι μπορεί να μην έχει το επόμενο quarter!!

                  Ναι. Ολες οι εταιριες το κανουν αυτο. Συγκεκριμενα ο CFO εφαρμοζει την στρατηγικη.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • S
                    syele last edited by

                    εγώ εδώ βρίσκω δύο πράγματα εκπληκτικά:

                    1. το γεγονός ότι μια εταιρεία μπορεί να παίζει από $124 σε $1,012 κέρδος ανά αυτοκίνητο μέσα στη χρονιά. Σχεδόν 850% διαφορά. Μου φαίνεται απίστευτο.
                    2. το γεγονός ότι μπορεί μια εταιρεία να έχει σχεδόν το 25% του ΤΖΙΡΟΥ σαν έξοδα marketing. Και αυτό μου φαίνεται απίστευτο

                    Πάντως και τα δύο μου φαίνονται στρατηγικές αποφάσεις (μάλλον λάθος λέξη διάλεξα. Όχι στρατηγικές αλλά Εταιρικές) με πολύ περιορισμένο χρονικό ορίζοντα (short term) και αποτελέσμα.
                    Ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουν το Στρατηγικό Σχεδιασμό τους (λέω εγώ τώρα)

                    1 Reply Last reply Reply Quote 2
                    • G
                      gavriil1 last edited by

                      Ο χρήστης syele έγραψε:
                      εγώ εδώ βρίσκω δύο πράγματα εκπληκτικά:

                      1. το γεγονός ότι μια εταιρεία μπορεί να παίζει από $124 σε $1,012 κέρδος ανά αυτοκίνητο μέσα στη χρονιά. Σχεδόν 850% διαφορά. Μου φαίνεται απίστευτο.
                      2. το γεγονός ότι μπορεί μια εταιρεία να έχει σχεδόν το 25% του ΤΖΙΡΟΥ σαν έξοδα marketing. Και αυτό μου φαίνεται απίστευτο

                      Πάντως και τα δύο μου φαίνονται στρατηγικές αποφάσεις (μάλλον λάθος λέξη διάλεξα. Όχι στρατηγικές αλλά Εταιρικές) με πολύ περιορισμένο χρονικό ορίζοντα (short term) και αποτελέσμα.
                      Ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουν το Στρατηγικό Σχεδιασμό τους (λέω εγώ τώρα)

                      Syele, εαν σου φενοντε τα παραπανω απιστευτα, νομιζω οτι θα σου ηταν πολυ ενδιαφερον να διαβαζεις τα 10Q των αυτοκινητιστικων εταιριων καθε τριμηνο στις ΗΠΑ (τουλαχιστον αυτων που ειναι δημοσιες στο χρηματιστηριο της Νεας Υορκης διοτι εαν δεν ειναι τοτε κρυβουν πολλα νουμερα και facts). Εκει να δεις απιστευτα

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • First post
                        Last post
                      • 1 / 1
                      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                        • ΕΛΛΑΔΑ
                        • ΚΟΣΜΟΣ
                        • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                        • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                        • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                      • ΔΟΚΙΜΕΣ
                        • TEST
                        • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                        • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                        • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                        • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                        • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                        • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                      • VIDEO
                        • 4TTV
                        • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                        • ΑΓΩΝΕΣ
                        • CANDID CAMERA
                      • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                        • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                        • ΛΕΞΙΚΟ
                      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                        • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                        • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                      • ΑΓΩΝΕΣ
                        • FORMULA 1
                        • WRC
                        • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                        • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                      • ΤΙΜΕΣ
                      • 4T CLASSIC
                        • ΜΟΝΤΕΛΑ
                        • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                        • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                        • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                        • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                      • ΑΓΟΡΑ
                        • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                        • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                        • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                      • 2ΤΡΟΧΟΙ
                        • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                        • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                        • ΑΓΩΝΕΣ
                        • CLASSIC
                      • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                      • MENU
                      • ΤΙΜΕΣ
                      • 4ΤΡΟΧΟΙ
                      • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                      • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                      • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                      • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                      • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                      • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                      • ΚΟΚ

                      logo footer

                      coty











                      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                      • ΑΓΩΝΕΣ
                      • ΔΟΚΙΜΕΣ
                      • CLASSIC
                      • ΤΙΜΕΣ
                      • VIDEO
                      • FORUM
                      4T FORUM
                      4T LIBRARY
                      • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                      • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                      • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                      • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                      Powered by nxcode.gr