Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    TOYOTA Production System (TPS)!
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. TOYOTA Production System (TPS)!
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3
    Περί αυτοκίνησης
    13
    48
    8
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • S
      syele last edited by

      Σημείωση: Μεγάλο Post. Για να δούμε...

      Επειδή τώρα τελευταία έχουν ειπωθεί πολλά πράγματα σχετικά με ποιότητα και αξιοπιστία των αυτοκινήτων αλλά και για το ποια είναι η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα, θεωρώ καλό να παραθέσω ορισμένα στοιχεία τα οποία, νομίζω, θα ισχυροποιήσουν τον τίτλο ενός παλιότερου thread. Ο τίτλος ήταν 'Toyota: Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία'.

      Όλοι (?) θα έχετε ακούσει για το περίφημο 'Toyota Production System' (TPS) ή αλλιώς γνωστό ως 'The Ultimate Production System'. Στην Αμερική έχει αναπτυχθεί ολόκληρη θεωρία γι’ αυτό με την ονομασία 'Lean Manufacturing'.
      Τι είναι λοιπόν αυτό το περίφημο TPS; Είναι η έμπνευση του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου (νομίζω) της Toyota στη δεκαετία του 50 και 60, Taiichi Ohno. Μελετώντας λοιπόν τις αρχές του mass production (Ford) αλλά και τις διεργασίας των Αμερικάνικων Supermarkets (!!!) ανέπτυξε ένα σύστημα το οποίο συνδυάζει σχεδόν όλα τα γνωστά σήμερα συστήματα παραγωγής (πολλά από τα οποία είναι «προϊόντα» της Toyota) όπως: το περίφημο Just-in-Time, Kanban system, kaizen, TPM, και άλλα.

      Περαιτέρω ανάλυση για το σύστημα είναι εκτός του σκοπού αυτού του thread. Όποιος θέλει όμως πληροφορίες μπορώ να δώσω αν και υπάρχει πληθώρα στο Intranet. Τι το σημαντικό έχει αυτό το περιβόητο Toyota Production System? Είναι απλό. Έχει καταστήσει την Toyota σαν την πιο παραγωγική Εταιρεία στον κόσμο, συνδυάζοντας κορυφαία ποιότητα, χαμηλό κόστος, μικρό χρόνο κατασκευής αυτοκινήτων (lead time) έχοντας ταυτόχρονη παραγωγή διαφορετικών μοντέλων στην ίδια γραμμή παραγωγής! Όλες (μα όλες) οι Εταιρείες προσπαθούν να το αντιγράψουν όλα αυτά τα χρόνια και δεν μπορούν! Και όχι ότι το κρατάει μυστικό!!

      Δύο ημέρες κάθε μήνα, περισσότεροι από 50 Διευθυντικά στελέχη και Μηχανικοί όλων των Αυτοκινητοβιομηχανιών επισκέπτονται ένα συγκρότημα της Toyota στο Georgetown του Kentucky για να μάθουν πώς κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους. Η Toyota διαθέτει προσωπικό για την ξενάγηση (η οποία κρατάει 5 ώρες και βέβαια έχει κλειστεί πολλούς μήνες πριν λόγω συνωστισμού) και το οποίο απαντάει σε κάθε ερώτηση που του κάνουν!!! Αν και οι επισκέπτες εργάζονται σε ανταγωνιστικές Εταιρείες, η Toyota είναι πρόθυμη να τους δείξει τα κατατόπια δίχως να τους χρεώσει δραχμή! Επιπλέον δεν υπάρχει καμία περιοχή του εργοστασίου που να έχει απαγορευμένη πρόσβαση!!! (απίστευτο).

      Οι πιο συχνοί επισκέπτες στις γραμμές παραγωγής είναι οι μηχανικοί της Ford και της Mercedes-Chrysler. Ακόμα και η GM έχει δείξει ενδιαφέρον. Θα μου πείτε, καλά η Toyota δεν έχει πρόβλημα μήπως οι άλλοι μάθουν τα μυστικά της παραγωγικής της διαδικασίας. Η απάντηση είναι όχι γιατί πιστεύουν ότι δεν πρόκειται αυτό να συμβεί. Αυτό ομολογώ είναι λίγο αλαζονικό, αλλά η πράξη τόσα χρόνια έχει δείξει ότι παρά τις χιλιάδες επισκέψεις και ερωτήσεις κανείς μα κανείς δεν τα έχει καταφέρει!

      Τα επιτεύγματα της Toyota χάρη στο Toyota Production System:

      • Αυξημένα μερίδια αγοράς σε όλες τις αγορές (Ιαπωνία πάνω από 42%, Ν.Α. Ασία πάνω από 21%, Ευρώπη , ΗΠΑ 8%
      • Η GM έφτιαξε Κοινοπραξία (joint venture) με την Toyota, το 1984 με το όνομα NUMMI, με σκοπό να μελετήσει τις διαδικασίες παραγωγής της. Από τότε έχει καταφέρει πολλά η GM
      • Σχεδόν μηδενικό απόθεμα
      • Παραγωγή ενός αυτοκινήτου σε λιγότερο από 18 μήνες από το σχεδιασμό (μερικές φορές στους 14,5 μήνες - ρεκόρ)!
      • Ταυτόχρονη παραγωγή παρόμοιων μοντέλων (sedan, coupe, κλπ.) όταν οι άλλοι τα παράγουν σειριακά (πρώτα το Sedan και μετά το coupe) μειώνοντας το lead-time κατά 15%
      • Στα 2 τελευταία χρόνια του προηγούμενου αιώνα πλάσαρε στην αγορά 18 νέα και ανασχεδιασμένα μοντέλα!
      • Είναι η πρώτη εταιρεία που θα διαθέτει υβριδικό αυτοκίνητο (Prius) σε μαζική παραγωγή
      • Ανακάλυψε νέα τεχνολογία στο σχεδιασμό των μηχανών της με πρώτη εφαρμογή στην Corolla του 1998 όπου χρησιμοποιεί 25% λιγότερα μέρη, είναι 10% ελαφρύτερη και 10% πιο οικονομική σε κατανάλωση καυσίμων. Οι λεπτομέρειες του επιτεύγματος δεν έχουν ανακοινωθεί
      • Ετοιμάζει την παραγωγή για fuel-cell technology αυτοκίνητα πριν το 2005! (βρίσκεται σε ανταγωνισμό με τη Mercedes για το ποιος θα το λανσάρει πρώτος)
      • Οι ανεξάρτητοι Προμηθευτές της Toyota βρίσκονται σε μέση απόσταση 95 Kmh από τα εργοστάσια παραγωγής της και κάνουν 8 παραδόσεις την ημέρα. Αντίθετα, οι Προμηθευτές της GM στην Αμερική βρίσκονται σε μέση απόσταση 687 Kmh (!!!) και κάνουν 1 ή 2 παραδόσεις την ημέρα. Σαν αποτέλεσμα αυτού η Toyota χρειάζεται το 1/4 των αποθηκευτικών χώρων που χρειάζεται η GM! Αν η GM μπορούσε να γίνει τόσο αποδοτική όσο η toyota θα εξοικονομούσε ετησίως περί τα $500,000,000 (!!!)

      Το τι δηλώνουν οι ανταγωνιστές της Toyota (ανώνυμα ή επώνυμα) μπορείτε να τα δείτε στις πηγές που παραθέτω παρακάτω

      Κλείνοντας θέλω να πω ότι το συγκεκριμένο σύστημα (ή μέρη του) βρίσκει σήμερα εφαρμογή όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά σε όλους τους τομείς της παραγωγής. Τα καλύτερα εργοστάσια στον κόσμο προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τεχνικές JIT, kanban, κλπ. που έχει αναπτύξει η Toyota εδώ και 60 χρόνια.

      Να γιατί η Toyota είναι η καλύτερη σήμερα αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από άποψη οργάνωσης, ταχύτητας, ευελιξίας, κερδοφορίας, πρωτοπορίας σε engineering, προσφοράς στον τομέα του manufacturing, προστασίας του περιβάλλοντος, ποιότητας, αξιοπιστίας, ... και... και!
      Τί μένει; να βρούνε κατάλληλους σχεδιαστές και θα blow out όλο τον ανατγωνισμό (λεω εγώ τώρα )

      Μερικές από τις πηγές από όπου μπορείτε να πάρετε περισσότερες πληροφορίες είναι:
      http://www.toyotaproductionsystem.net
      http://www.dig.bris.ac.uk/teaching/m_o_i/studen10.htm
      http://www.sae.org/topics/leanjun01.htm
      http://www.fredharriman.com/services/glossary/tps.html
      http://www.towson.edu/~pillutla/mngt365/tps.html
      http://www.mfgeng.com/images/toyota.pdf
      http://www.wwbsgroup.com/article1.htm

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • S
        syele last edited by

        Σημείωση: Μεγάλο Post. Για να δούμε...

        Επειδή τώρα τελευταία έχουν ειπωθεί πολλά πράγματα σχετικά με ποιότητα και αξιοπιστία των αυτοκινήτων αλλά και για το ποια είναι η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα, θεωρώ καλό να παραθέσω ορισμένα στοιχεία τα οποία, νομίζω, θα ισχυροποιήσουν τον τίτλο ενός παλιότερου thread. Ο τίτλος ήταν 'Toyota: Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία'.

        Όλοι (?) θα έχετε ακούσει για το περίφημο 'Toyota Production System' (TPS) ή αλλιώς γνωστό ως 'The Ultimate Production System'. Στην Αμερική έχει αναπτυχθεί ολόκληρη θεωρία γι’ αυτό με την ονομασία 'Lean Manufacturing'.
        Τι είναι λοιπόν αυτό το περίφημο TPS; Είναι η έμπνευση του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου (νομίζω) της Toyota στη δεκαετία του 50 και 60, Taiichi Ohno. Μελετώντας λοιπόν τις αρχές του mass production (Ford) αλλά και τις διεργασίας των Αμερικάνικων Supermarkets (!!!) ανέπτυξε ένα σύστημα το οποίο συνδυάζει σχεδόν όλα τα γνωστά σήμερα συστήματα παραγωγής (πολλά από τα οποία είναι «προϊόντα» της Toyota) όπως: το περίφημο Just-in-Time, Kanban system, kaizen, TPM, και άλλα.

        Περαιτέρω ανάλυση για το σύστημα είναι εκτός του σκοπού αυτού του thread. Όποιος θέλει όμως πληροφορίες μπορώ να δώσω αν και υπάρχει πληθώρα στο Intranet. Τι το σημαντικό έχει αυτό το περιβόητο Toyota Production System? Είναι απλό. Έχει καταστήσει την Toyota σαν την πιο παραγωγική Εταιρεία στον κόσμο, συνδυάζοντας κορυφαία ποιότητα, χαμηλό κόστος, μικρό χρόνο κατασκευής αυτοκινήτων (lead time) έχοντας ταυτόχρονη παραγωγή διαφορετικών μοντέλων στην ίδια γραμμή παραγωγής! Όλες (μα όλες) οι Εταιρείες προσπαθούν να το αντιγράψουν όλα αυτά τα χρόνια και δεν μπορούν! Και όχι ότι το κρατάει μυστικό!!

        Δύο ημέρες κάθε μήνα, περισσότεροι από 50 Διευθυντικά στελέχη και Μηχανικοί όλων των Αυτοκινητοβιομηχανιών επισκέπτονται ένα συγκρότημα της Toyota στο Georgetown του Kentucky για να μάθουν πώς κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους. Η Toyota διαθέτει προσωπικό για την ξενάγηση (η οποία κρατάει 5 ώρες και βέβαια έχει κλειστεί πολλούς μήνες πριν λόγω συνωστισμού) και το οποίο απαντάει σε κάθε ερώτηση που του κάνουν!!! Αν και οι επισκέπτες εργάζονται σε ανταγωνιστικές Εταιρείες, η Toyota είναι πρόθυμη να τους δείξει τα κατατόπια δίχως να τους χρεώσει δραχμή! Επιπλέον δεν υπάρχει καμία περιοχή του εργοστασίου που να έχει απαγορευμένη πρόσβαση!!! (απίστευτο).

        Οι πιο συχνοί επισκέπτες στις γραμμές παραγωγής είναι οι μηχανικοί της Ford και της Mercedes-Chrysler. Ακόμα και η GM έχει δείξει ενδιαφέρον. Θα μου πείτε, καλά η Toyota δεν έχει πρόβλημα μήπως οι άλλοι μάθουν τα μυστικά της παραγωγικής της διαδικασίας. Η απάντηση είναι όχι γιατί πιστεύουν ότι δεν πρόκειται αυτό να συμβεί. Αυτό ομολογώ είναι λίγο αλαζονικό, αλλά η πράξη τόσα χρόνια έχει δείξει ότι παρά τις χιλιάδες επισκέψεις και ερωτήσεις κανείς μα κανείς δεν τα έχει καταφέρει!

        Τα επιτεύγματα της Toyota χάρη στο Toyota Production System:

        • Αυξημένα μερίδια αγοράς σε όλες τις αγορές (Ιαπωνία πάνω από 42%, Ν.Α. Ασία πάνω από 21%, Ευρώπη , ΗΠΑ 8%
        • Η GM έφτιαξε Κοινοπραξία (joint venture) με την Toyota, το 1984 με το όνομα NUMMI, με σκοπό να μελετήσει τις διαδικασίες παραγωγής της. Από τότε έχει καταφέρει πολλά η GM
        • Σχεδόν μηδενικό απόθεμα
        • Παραγωγή ενός αυτοκινήτου σε λιγότερο από 18 μήνες από το σχεδιασμό (μερικές φορές στους 14,5 μήνες - ρεκόρ)!
        • Ταυτόχρονη παραγωγή παρόμοιων μοντέλων (sedan, coupe, κλπ.) όταν οι άλλοι τα παράγουν σειριακά (πρώτα το Sedan και μετά το coupe) μειώνοντας το lead-time κατά 15%
        • Στα 2 τελευταία χρόνια του προηγούμενου αιώνα πλάσαρε στην αγορά 18 νέα και ανασχεδιασμένα μοντέλα!
        • Είναι η πρώτη εταιρεία που θα διαθέτει υβριδικό αυτοκίνητο (Prius) σε μαζική παραγωγή
        • Ανακάλυψε νέα τεχνολογία στο σχεδιασμό των μηχανών της με πρώτη εφαρμογή στην Corolla του 1998 όπου χρησιμοποιεί 25% λιγότερα μέρη, είναι 10% ελαφρύτερη και 10% πιο οικονομική σε κατανάλωση καυσίμων. Οι λεπτομέρειες του επιτεύγματος δεν έχουν ανακοινωθεί
        • Ετοιμάζει την παραγωγή για fuel-cell technology αυτοκίνητα πριν το 2005! (βρίσκεται σε ανταγωνισμό με τη Mercedes για το ποιος θα το λανσάρει πρώτος)
        • Οι ανεξάρτητοι Προμηθευτές της Toyota βρίσκονται σε μέση απόσταση 95 Kmh από τα εργοστάσια παραγωγής της και κάνουν 8 παραδόσεις την ημέρα. Αντίθετα, οι Προμηθευτές της GM στην Αμερική βρίσκονται σε μέση απόσταση 687 Kmh (!!!) και κάνουν 1 ή 2 παραδόσεις την ημέρα. Σαν αποτέλεσμα αυτού η Toyota χρειάζεται το 1/4 των αποθηκευτικών χώρων που χρειάζεται η GM! Αν η GM μπορούσε να γίνει τόσο αποδοτική όσο η toyota θα εξοικονομούσε ετησίως περί τα $500,000,000 (!!!)

        Το τι δηλώνουν οι ανταγωνιστές της Toyota (ανώνυμα ή επώνυμα) μπορείτε να τα δείτε στις πηγές που παραθέτω παρακάτω

        Κλείνοντας θέλω να πω ότι το συγκεκριμένο σύστημα (ή μέρη του) βρίσκει σήμερα εφαρμογή όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά σε όλους τους τομείς της παραγωγής. Τα καλύτερα εργοστάσια στον κόσμο προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τεχνικές JIT, kanban, κλπ. που έχει αναπτύξει η Toyota εδώ και 60 χρόνια.

        Να γιατί η Toyota είναι η καλύτερη σήμερα αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από άποψη οργάνωσης, ταχύτητας, ευελιξίας, κερδοφορίας, πρωτοπορίας σε engineering, προσφοράς στον τομέα του manufacturing, προστασίας του περιβάλλοντος, ποιότητας, αξιοπιστίας, ... και... και!
        Τί μένει; να βρούνε κατάλληλους σχεδιαστές και θα blow out όλο τον ανατγωνισμό (λεω εγώ τώρα )

        Μερικές από τις πηγές από όπου μπορείτε να πάρετε περισσότερες πληροφορίες είναι:
        http://www.toyotaproductionsystem.net
        http://www.dig.bris.ac.uk/teaching/m_o_i/studen10.htm
        http://www.sae.org/topics/leanjun01.htm
        http://www.fredharriman.com/services/glossary/tps.html
        http://www.towson.edu/~pillutla/mngt365/tps.html
        http://www.mfgeng.com/images/toyota.pdf
        http://www.wwbsgroup.com/article1.htm

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • S
          syele last edited by

          Σημείωση: Μεγάλο Post. Για να δούμε...

          Επειδή τώρα τελευταία έχουν ειπωθεί πολλά πράγματα σχετικά με ποιότητα και αξιοπιστία των αυτοκινήτων αλλά και για το ποια είναι η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα, θεωρώ καλό να παραθέσω ορισμένα στοιχεία τα οποία, νομίζω, θα ισχυροποιήσουν τον τίτλο ενός παλιότερου thread. Ο τίτλος ήταν 'Toyota: Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία'.

          Όλοι (?) θα έχετε ακούσει για το περίφημο 'Toyota Production System' (TPS) ή αλλιώς γνωστό ως 'The Ultimate Production System'. Στην Αμερική έχει αναπτυχθεί ολόκληρη θεωρία γι’ αυτό με την ονομασία 'Lean Manufacturing'.
          Τι είναι λοιπόν αυτό το περίφημο TPS; Είναι η έμπνευση του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου (νομίζω) της Toyota στη δεκαετία του 50 και 60, Taiichi Ohno. Μελετώντας λοιπόν τις αρχές του mass production (Ford) αλλά και τις διεργασίας των Αμερικάνικων Supermarkets (!!!) ανέπτυξε ένα σύστημα το οποίο συνδυάζει σχεδόν όλα τα γνωστά σήμερα συστήματα παραγωγής (πολλά από τα οποία είναι «προϊόντα» της Toyota) όπως: το περίφημο Just-in-Time, Kanban system, kaizen, TPM, και άλλα.

          Περαιτέρω ανάλυση για το σύστημα είναι εκτός του σκοπού αυτού του thread. Όποιος θέλει όμως πληροφορίες μπορώ να δώσω αν και υπάρχει πληθώρα στο Intranet. Τι το σημαντικό έχει αυτό το περιβόητο Toyota Production System? Είναι απλό. Έχει καταστήσει την Toyota σαν την πιο παραγωγική Εταιρεία στον κόσμο, συνδυάζοντας κορυφαία ποιότητα, χαμηλό κόστος, μικρό χρόνο κατασκευής αυτοκινήτων (lead time) έχοντας ταυτόχρονη παραγωγή διαφορετικών μοντέλων στην ίδια γραμμή παραγωγής! Όλες (μα όλες) οι Εταιρείες προσπαθούν να το αντιγράψουν όλα αυτά τα χρόνια και δεν μπορούν! Και όχι ότι το κρατάει μυστικό!!

          Δύο ημέρες κάθε μήνα, περισσότεροι από 50 Διευθυντικά στελέχη και Μηχανικοί όλων των Αυτοκινητοβιομηχανιών επισκέπτονται ένα συγκρότημα της Toyota στο Georgetown του Kentucky για να μάθουν πώς κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους. Η Toyota διαθέτει προσωπικό για την ξενάγηση (η οποία κρατάει 5 ώρες και βέβαια έχει κλειστεί πολλούς μήνες πριν λόγω συνωστισμού) και το οποίο απαντάει σε κάθε ερώτηση που του κάνουν!!! Αν και οι επισκέπτες εργάζονται σε ανταγωνιστικές Εταιρείες, η Toyota είναι πρόθυμη να τους δείξει τα κατατόπια δίχως να τους χρεώσει δραχμή! Επιπλέον δεν υπάρχει καμία περιοχή του εργοστασίου που να έχει απαγορευμένη πρόσβαση!!! (απίστευτο).

          Οι πιο συχνοί επισκέπτες στις γραμμές παραγωγής είναι οι μηχανικοί της Ford και της Mercedes-Chrysler. Ακόμα και η GM έχει δείξει ενδιαφέρον. Θα μου πείτε, καλά η Toyota δεν έχει πρόβλημα μήπως οι άλλοι μάθουν τα μυστικά της παραγωγικής της διαδικασίας. Η απάντηση είναι όχι γιατί πιστεύουν ότι δεν πρόκειται αυτό να συμβεί. Αυτό ομολογώ είναι λίγο αλαζονικό, αλλά η πράξη τόσα χρόνια έχει δείξει ότι παρά τις χιλιάδες επισκέψεις και ερωτήσεις κανείς μα κανείς δεν τα έχει καταφέρει!

          Τα επιτεύγματα της Toyota χάρη στο Toyota Production System:

          • Αυξημένα μερίδια αγοράς σε όλες τις αγορές (Ιαπωνία πάνω από 42%, Ν.Α. Ασία πάνω από 21%, Ευρώπη , ΗΠΑ 8%
          • Η GM έφτιαξε Κοινοπραξία (joint venture) με την Toyota, το 1984 με το όνομα NUMMI, με σκοπό να μελετήσει τις διαδικασίες παραγωγής της. Από τότε έχει καταφέρει πολλά η GM
          • Σχεδόν μηδενικό απόθεμα
          • Παραγωγή ενός αυτοκινήτου σε λιγότερο από 18 μήνες από το σχεδιασμό (μερικές φορές στους 14,5 μήνες - ρεκόρ)!
          • Ταυτόχρονη παραγωγή παρόμοιων μοντέλων (sedan, coupe, κλπ.) όταν οι άλλοι τα παράγουν σειριακά (πρώτα το Sedan και μετά το coupe) μειώνοντας το lead-time κατά 15%
          • Στα 2 τελευταία χρόνια του προηγούμενου αιώνα πλάσαρε στην αγορά 18 νέα και ανασχεδιασμένα μοντέλα!
          • Είναι η πρώτη εταιρεία που θα διαθέτει υβριδικό αυτοκίνητο (Prius) σε μαζική παραγωγή
          • Ανακάλυψε νέα τεχνολογία στο σχεδιασμό των μηχανών της με πρώτη εφαρμογή στην Corolla του 1998 όπου χρησιμοποιεί 25% λιγότερα μέρη, είναι 10% ελαφρύτερη και 10% πιο οικονομική σε κατανάλωση καυσίμων. Οι λεπτομέρειες του επιτεύγματος δεν έχουν ανακοινωθεί
          • Ετοιμάζει την παραγωγή για fuel-cell technology αυτοκίνητα πριν το 2005! (βρίσκεται σε ανταγωνισμό με τη Mercedes για το ποιος θα το λανσάρει πρώτος)
          • Οι ανεξάρτητοι Προμηθευτές της Toyota βρίσκονται σε μέση απόσταση 95 Kmh από τα εργοστάσια παραγωγής της και κάνουν 8 παραδόσεις την ημέρα. Αντίθετα, οι Προμηθευτές της GM στην Αμερική βρίσκονται σε μέση απόσταση 687 Kmh (!!!) και κάνουν 1 ή 2 παραδόσεις την ημέρα. Σαν αποτέλεσμα αυτού η Toyota χρειάζεται το 1/4 των αποθηκευτικών χώρων που χρειάζεται η GM! Αν η GM μπορούσε να γίνει τόσο αποδοτική όσο η toyota θα εξοικονομούσε ετησίως περί τα $500,000,000 (!!!)

          Το τι δηλώνουν οι ανταγωνιστές της Toyota (ανώνυμα ή επώνυμα) μπορείτε να τα δείτε στις πηγές που παραθέτω παρακάτω

          Κλείνοντας θέλω να πω ότι το συγκεκριμένο σύστημα (ή μέρη του) βρίσκει σήμερα εφαρμογή όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά σε όλους τους τομείς της παραγωγής. Τα καλύτερα εργοστάσια στον κόσμο προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τεχνικές JIT, kanban, κλπ. που έχει αναπτύξει η Toyota εδώ και 60 χρόνια.

          Να γιατί η Toyota είναι η καλύτερη σήμερα αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από άποψη οργάνωσης, ταχύτητας, ευελιξίας, κερδοφορίας, πρωτοπορίας σε engineering, προσφοράς στον τομέα του manufacturing, προστασίας του περιβάλλοντος, ποιότητας, αξιοπιστίας, ... και... και!
          Τί μένει; να βρούνε κατάλληλους σχεδιαστές και θα blow out όλο τον ανατγωνισμό (λεω εγώ τώρα )

          Μερικές από τις πηγές από όπου μπορείτε να πάρετε περισσότερες πληροφορίες είναι:
          http://www.toyotaproductionsystem.net
          http://www.dig.bris.ac.uk/teaching/m_o_i/studen10.htm
          http://www.sae.org/topics/leanjun01.htm
          http://www.fredharriman.com/services/glossary/tps.html
          http://www.towson.edu/~pillutla/mngt365/tps.html
          http://www.mfgeng.com/images/toyota.pdf
          http://www.wwbsgroup.com/article1.htm

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • G
            gavriil1 last edited by

            Τα Just-in-Time και Kanban system ειναι το ιδιο συστημα. Συνεχιζω να διαβαζω το αρθρο.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • G
              gavriil1 last edited by

              Ο χρήστης syele έγραψε:

              • Η GM έφτιαξε Κοινοπραξία (joint venture) με την Toyota, το 1984 με το όνομα NUMMI, με σκοπό να μελετήσει τις διαδικασίες παραγωγής της. Από τότε έχει καταφέρει πολλά η GM

              Αυτο που το διαβασες?

              • Ταυτόχρονη παραγωγή παρόμοιων μοντέλων (sedan, coupe, κλπ.) όταν οι άλλοι τα παράγουν σειριακά (πρώτα το Sedan και μετά το coupe) μειώνοντας το lead-time κατά 15%

              Πολλες αλλες εταιριες κανουν κατι τετοιο. Η Χοντα ειναι μια απο αυτες.

              • Στα 2 τελευταία χρόνια του προηγούμενου αιώνα πλάσαρε στην αγορά 18 νέα και ανασχεδιασμένα μοντέλα!

              Κατι τετοιο συντομα θα ξεπεραστει απο αλλες εταιριες. Μια απο αυτες ειναι η Κραισλερ. Μια αλλη θα ειναι η Φορντ.

              • Είναι η πρώτη εταιρεία που θα διαθέτει υβριδικό αυτοκίνητο (Prius) σε μαζική παραγωγή

              Το Χοντα Insight ηταν το πρωτο.

              • Ανακάλυψε νέα τεχνολογία στο σχεδιασμό των μηχανών της με πρώτη εφαρμογή στην Corolla του 1998 όπου χρησιμοποιεί 25% λιγότερα μέρη, είναι 10% ελαφρύτερη και 10% πιο οικονομική σε κατανάλωση καυσίμων. Οι λεπτομέρειες του επιτεύγματος δεν έχουν ανακοινωθεί

              Τι εννοεις 'μηχανων'? Κινητηρων? Εαν ναι, η Τογιοτα δεν εχει τιποτε παραπανω απο αλλες εταιριες απο πλευρας τεχνολογιας κινητηρων. Μαλιστα ειναι στο μεσο ορο γενικα. Και οσον αφορα την αποδοση ειναι κατω απο το μεσο ορο.

              • Ετοιμάζει την παραγωγή για fuel-cell technology αυτοκίνητα πριν το 2005! (βρίσκεται σε ανταγωνισμό με τη Mercedes για το ποιος θα το λανσάρει πρώτος)

              Λαθος και τα 2. Η Χοντα ειναι η πρωτη.

              • Οι ανεξάρτητοι Προμηθευτές της Toyota βρίσκονται σε μέση απόσταση 95 Kmh από τα εργοστάσια παραγωγής της και κάνουν 8 παραδόσεις την ημέρα. Αντίθετα, οι Προμηθευτές της GM στην Αμερική βρίσκονται σε μέση απόσταση 687 Kmh (!!!) και κάνουν 1 ή 2 παραδόσεις την ημέρα. Σαν αποτέλεσμα αυτού η Toyota χρειάζεται το 1/4 των αποθηκευτικών χώρων που χρειάζεται η GM! Αν η GM μπορούσε να γίνει τόσο αποδοτική όσο η toyota θα εξοικονομούσε ετησίως περί τα $500,000,000 (!!!)

              Η παραπανω αναλυση ειναι αφελης.

              1. Το μεγεθος οπως επισης και ο ολικος αριθμος εργοστασιων της Τζι Εμ ειναι τεραστιος σε σχεση με αυτων της Τογιοτα.
              2. Ο ολικος αριθμος προμηθευτων της Τζι Εμ ειναι πολυ μεγαλυτερος αυτου της Τογιοτα λογο της πολυ μεγαλυτερης ολικης παραγωγης της Τζι Εμ σε σχεση με την Τογιοτα.
              3. Τα περισστοερα εργοστασια της Τζι Εμ ειναι στις ΗΠΑ. Η Τογιοτα εχει τα περισσοτερα στην Ιαπωνια. Μια γρηγορη ματια στον χαρτη θα σου κανει ευκολο να καταλαβεις γιατι ειναι πιο κοντα οι προμηθευτες.

              Και για να μην παρεξηγηθω:

              Να γιατί η Toyota είναι η καλύτερη σήμερα αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από άποψη οργάνωσης, ταχύτητας, ευελιξίας, κερδοφορίας,

              Σωστα και συμφωνω. Μακαρι οι Φορντ και Τζι Εμ να ειχαν λιγο 'πιο πολυ Τογιοτα μεσα τους απο αυτες τις πλευρες'. Αλλα:

              πρωτοπορίας σε engineering,

              Συζητησημο.

              προσφοράς στον τομέα του manufacturing,

              Επισης συζητησημο.

              προστασίας του περιβάλλοντος,

              Σε αυτο η Χοντα ειναι #1.

              ποιότητας, αξιοπιστίας, ...

              Εδω ειναι #1 και με τονο.

              Thanks syele, ωραια αναλυση. Πολυ ενδιαφερον πηγες επισης.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • S
                syele last edited by

                Γαβριήλ καλημέρα,

                Σχεδόν ότι γράφω είναι από τις πηγές που αναφέρω. Τίποτα δεν είναι δικό μου. Μόνο η τελευταία παράγραφος. Αν τα άρθρα είναι λάθος σε ορισμένα σημεία τότε ΟΚ!

                Όσον αφορά το NUMMI εκτός από αυτά που ήδη έχω δώσει σαν πηγές μπορείς να δεις και εδώ http://www.nummi.com/co_info.html
                Όσονα αφορά το σχόλιο ότι από τότε η GM έχει καταφέρει πολλά είναι δικό μου και δεν νομίζω ότι κάνω λάθος!

                Και τέλος το JIT και το Kanban σαφώς και δεν είναι το ίδιο σύστημα. Το Kanban αποτελεί μία μέθοδο για να κάνεις μέρος του JIT. Το JIT δε στηρίζεται μόνο στο kanban. Θέλει πολλά περισσότερα πράγματα για να γίνει.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • K
                  kouk last edited by

                  Τελικά οι άνθρωποι κάνουν τις επιχειρήσεις και οχι τα συστήματα απο μόνα τους!
                  Θεωρώ οτι ο λόγος που οσες επισκέψεις και να γίνουν δεν πρόκειται να μπορέσει να αντιγραφεί αυτό που περιγράφεις είναι ΕΝΑΣ!
                  Το σύστημα το εχουν ενστερνισθεί και κάνει κτήμα τους οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην Toyota!
                  Δεν πρόκειται λοιπόν για σύστημα αλλα για φιλοσοφία εργασίας.Και αυτό δεν αντιγράφεται,ιδιαίτερα απο γραφειοκράτες και γιάπις!!!

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • M
                    meco last edited by

                    Είναι γνωστό σε όλους ότι η Toyota είναι η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία τόσο σε επίπεδο ποιότητας των προϊόντων της όσο και στην έρευνα και την ανάπτυξη. Όποιος διαφωνεί με αυτό, πολύ απλά, δεν είναι σωστά ενημερωμένος. Επίσης, πολύ μπροστά είναι η Honda, αλλά ο όγκος πωλήσεων της Toyota (και κατά συνέπεια το κέρδη), σε σχέση με αυτόν της Honda, επιτρέπει στη πρώτη να επενδύει μεγαλύτερα ποσά στην έρευνα και φυσικά να υπερέχει. Το γεγονός ότι η Ηonda δεν υστερεί σχεδόν καθόλου από τη Toyota, δείχνει πόση σοβαρή και μελετημένη δουλειά γίνεται και σε αυτή την ιαπωνική εταιρεία. Γενικά για να μη τα ξαναλέμε, οι Γιαπωνέζοι είναι σε όλα πιο μπροστά, λόγω φιλοσοφίας και απουσίας του σύνδρομου του ωχαδερφισμού. Εκεί που υστερούν είναι η καλαισθησία, αλλά και αυτό ίσως να οφείλεται στο ότι έχουν διαφορετική κουλτούρα από μας.

                    Υ.Γ. Φίλε kouk έχεις απόλυτο δίκιο....

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • S
                      syele last edited by

                      Ο χρήστης kouk έγραψε:
                      Τελικά οι άνθρωποι κάνουν τις επιχειρήσεις και οχι τα συστήματα απο μόνα τους!
                      Θεωρώ οτι ο λόγος που οσες επισκέψεις και να γίνουν δεν πρόκειται να μπορέσει να αντιγραφεί αυτό που περιγράφεις είναι ΕΝΑΣ!
                      Το σύστημα το εχουν ενστερνισθεί και κάνει κτήμα τους οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην Toyota!
                      Δεν πρόκειται λοιπόν για σύστημα αλλα για φιλοσοφία εργασίας.Και αυτό δεν αντιγράφεται,ιδιαίτερα απο γραφειοκράτες και γιάπις!!!

                      Έχεις απόλτυο δίκιο. Όλοι κλείνουν σ' αυτό το συμπέρασμα. Είναι θέμα ανθρώπων.
                      Ακόμα και η Toyota έχει πρόβλημα στο να εφαρμόσει το σύστημα εκτός Ιαπωνίας με την ίδια επιτυχία!
                      Όμως αργά ή γρήγορα κάποιοι θα το καταφέρουν και η Toyota πρέπει να βρει νέους τρόπους για να παραμείνει μπροστά.

                      Και άλλες Εταιρείες φυσικά έχουν καλά συστήματα, όπως η Honda και η Ford. Υστερούν όμως πολύ στην παραγωγικότητα.

                      Εκτός από τους ανθρώπους όμως υπάρχει και διαφορετική φιλοσοφία ως προς την μεταχείριση των προμηθευτών (πάλι θέμα νοοτροπίας θα μου πείτε). Ένα πολύ καλό άρθρο πάνω στο θέμα είναι και το ακόλουθο

                      http://www.leanservice.com/partnering4.asp

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • K
                        kouk last edited by

                        Στο αν κάποιοι θα το καταφέρουν,επέτρεψέ μου να εχω τις αμφιβολίες μου Στέλιο.
                        Και εξηγούμαι.
                        Τα παραγωγικά συστήματα,απο την δεκαετία του '20,που ο σατράπης (αργότερα 'θεός') Henry Ford,ουσιαστικά έβγαλε τον ανθρώπινο παράγοντα απο την παραγωγική διαδικασία,κινούνται μονο προς τον καλύτερο έλεγχο των υλικών και των διαδικασιών.
                        Πρόσφατα τα συστήματα Human Resources Management,αρχίζουν να αποκτούν κάποια παραπάνω σημασία.Μέχρι πριν λίγα χρόνια Προσωπάρχης γινόταν συνήθως κάποιος συνταξιούχος στρατιωτικός!!
                        Τα παραπάνω συμβαίνουν στον λεγόμενο Δυτικό Κόσμο!
                        Και είναι απολύτως λογικά.Γιατί?Μα απευθύνονται σε λαούς που εχουν μάθει να μην παίρνουν εύκολα πρωτοβουλίες και να ακολουθούν τον όποιο αρχηγό!Φαινόμενο που δεν συνέβη σε τόσο μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα.
                        Στην Ιαπωνία,ο εργάτης οταν απεργεί,εχει μια ταμπέλα που γράφει 'Απεργώ' στην πλάτη του,την ώρα που δουλεύει!!Το άτομο δουλεύει για το σύνολο αναλαμβάνοντας αποκλειστικά τις ευθύνες που του δίνονται!

                        Θα μου πει κάποιος οτι αρα ειναι το ίδιο!Οχι!Γιατι στην περίπτωση των Ιαπώνων αυτό είναι κάτι που γίνεται συνειδητά ενω στην περίπτωση των Δυτικών ασυνείδητα.
                        Ειναι ισως η τάση των Δυτικών για περιπέτεια και ερευνα που διαφοροποιεί τα πράγματα.Ειναι ισως η απομόνωση της Ιαπωνίας μέχρι και πριν 100 χρόνια που της επέτρεψε να κρατήσει κάποιες άλλες αξίες.

                        Το πιθανώτερο λοιπόν είναι η Toyota να χάσει την δυνατότητα εφαρμογής του συστήματός της,λόγω αλλαγής των χαρακτήρων των ανθρώπών της!!

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • G
                          gavriil1 last edited by

                          Ο χρήστης syele έγραψε:

                          Και τέλος το JIT και το Kanban σαφώς και δεν είναι το ίδιο σύστημα. Το Kanban αποτελεί μία μέθοδο για να κάνεις μέρος του JIT. Το JIT δε στηρίζεται μόνο στο kanban. Θέλει πολλά περισσότερα πράγματα για να γίνει.

                          To JIT ειναι η συνεχεια του Kanban. Το Kanban 'εφευρεθηκε' στην Ιαπωνια και οταν οι ΗΠΑμερικανοι ειδαν ποσο καλο εκανε στο στοκ των βιομηχανιων, το ιωθετησαν και το εξελιξαν σε αυτο που λεγοταν στην δεκαετια του 70 και 80 ως Just in Time Inventory. Οταν εγραψε ειναι το ιδιο, δεν ενοησα ειναι ομοιο.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • G
                            gavriil1 last edited by

                            Ο χρήστης kouk έγραψε:
                            Τελικά οι άνθρωποι κάνουν τις επιχειρήσεις και οχι τα συστήματα απο μόνα τους!
                            Θεωρώ οτι ο λόγος που οσες επισκέψεις και να γίνουν δεν πρόκειται να μπορέσει να αντιγραφεί αυτό που περιγράφεις είναι ΕΝΑΣ!
                            Το σύστημα το εχουν ενστερνισθεί και κάνει κτήμα τους οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην Toyota!
                            Δεν πρόκειται λοιπόν για σύστημα αλλα για φιλοσοφία εργασίας.Και αυτό δεν αντιγράφεται,ιδιαίτερα απο γραφειοκράτες και γιάπις!!!

                            ΑΚΡΙΒΩΣ!

                            Κατι που εχω γραψει αρκετες φορες εδω σε διαφορα μυνηματα. People make the difference. Ολα τα αλλα ειναι δευτερευοντα.,

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • G
                              gavriil1 last edited by

                              Ο χρήστης meco έγραψε:
                              Είναι γνωστό σε όλους ότι η Toyota είναι η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία τόσο σε επίπεδο ποιότητας των προϊόντων της όσο και στην έρευνα και την ανάπτυξη. Όποιος διαφωνεί με αυτό, πολύ απλά, δεν είναι σωστά ενημερωμένος.

                              Αληθεια? Για την ποιοτητα θα στο δωσο. Αλλα πανω σε ποια επιχηρηματα βασιζεις την ερευνα και αναπτυξη? Κατι τετοιο ειναι τουλαχιστον 'συζητησημο' αν οχι σιγουρα λαθος.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • G
                                gavriil1 last edited by

                                Ο χρήστης kouk έγραψε:

                                Τα παραπάνω συμβαίνουν στον λεγόμενο Δυτικό Κόσμο!
                                Και είναι απολύτως λογικά.Γιατί?Μα απευθύνονται σε λαούς που εχουν μάθει να μην παίρνουν εύκολα πρωτοβουλίες και να ακολουθούν τον όποιο αρχηγό!Φαινόμενο που δεν συνέβη σε τόσο μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα.

                                Με αυτο τι εννοεις? Οτι κρατη οπως τα G7 εχουν μαμοθρεφτα που ακολουθουν αλλους και στην Ελλαδα ειναι ολοι οι εξυπνοι? Σορρυ...

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • K
                                  kouk last edited by

                                  Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:

                                  Τα παραπάνω συμβαίνουν στον λεγόμενο Δυτικό Κόσμο!
                                  Και είναι απολύτως λογικά.Γιατί?Μα απευθύνονται σε λαούς που εχουν μάθει να μην παίρνουν εύκολα πρωτοβουλίες και να ακολουθούν τον όποιο αρχηγό!Φαινόμενο που δεν συνέβη σε τόσο μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα.

                                  Με αυτο τι εννοεις? Οτι κρατη οπως τα G7 εχουν μαμοθρεφτα που ακολουθουν αλλους και στην Ελλαδα ειναι ολοι οι εξυπνοι? Σορρυ...

                                  Gavriil μου,το G7 δεν εχει σχέση με τους ανθρώπους αλλά με τα λεφτά!! Και μόνο με αυτά!!
                                  Και ναι,οι λαοί των κρατών που απαρτίζουν το G7 -με την νοοτροπία τους- επέτρεψαν στις οικονομικές κυβερνήσεις να δημιουργήσουν πλούτο!!!

                                  Το ερώτημα που μπαίνει πλέον όμως είναι η ποιοτική διάσταση της ζωής των ανθρώπων και φυσικά η πώληση νέων προϊόντων και υπηρεσιών προς αυτή την κατεύθυνση,που θα αναθερμάνουν τις χειμάζουσες οικονομίες!!

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • G
                                    gavriil1 last edited by

                                    Ο χρήστης kouk έγραψε:

                                    Gavriil μου,το G7 δεν εχει σχέση με τους ανθρώπους αλλά με τα λεφτά!! Και μόνο με αυτά!!

                                    Εννοεις οτι με τα θεματα που ασχολειτε το γρουπ (και οχι οι χωρες) εχουν να κανουν με οικονομικα και αλλα παρομοια θεματα. Σωστα? Διοτι εγω εγραψα για τις ΧΩΡΕΣ, τα ΚΡΑΤΗ του γρουπ G7. Οχι για το γρουπ.

                                    Και ναι,οι λαοί των κρατών που απαρτίζουν το G7 -με την νοοτροπία τους- επέτρεψαν στις οικονομικές κυβερνήσεις να δημιουργήσουν πλούτο!!!

                                    Δηλαδη μονο τα κρατη εγιναν 'πλουσια'/'πλουσιοτερα'? Οχι ΚΑΙ οι ανθρωποι των κρατων? Οταν οι ΗΠΑ γινοντε πλουσιοτερες, γινομε και εγω πλουσιοτερος. Το ιδιο και με σενα και την Ελλαδα.

                                    Το ερώτημα που μπαίνει πλέον όμως είναι η ποιοτική διάσταση της ζωής των ανθρώπων και φυσικά η πώληση νέων προϊόντων και υπηρεσιών προς αυτή την κατεύθυνση,που θα αναθερμάνουν τις χειμάζουσες οικονομίες!!

                                    Οριστε? Αυτο τι σημενει? Σορρυ.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • S
                                      syele last edited by

                                      Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:

                                      • Είναι η πρώτη εταιρεία που θα διαθέτει υβριδικό αυτοκίνητο (Prius) σε μαζική παραγωγή

                                      Το Χοντα Insight ηταν το πρωτο.

                                      Είσαι σίγουρος γι' αυτό?
                                      Απ' ότι ξέρω η Toyota εμφάνισε πρώτη το Prius στο 33ο Tokyo Motor Show το 1997 (μάλιστα ήταν η μόνη εταιρεία αφού οι άλλες ήταν σε πειραματικό στάδιο ακόμα) και το έθεσε προς πώληση τον Οκτώβριο του 1997. Μάλιστα ήταν το πρώτο υβριδικό που έφθασε στην Αμερική.

                                      Μέχρι τώρα έχει 4 τέτοια αυτοκίνητα (Prius, Estima, Crown και Coaster) και έχει πουλήσει πάνω από 100,000 μονάδες παγκοσμίως με στοιχεία του Μαϊου. Μάλιστα μέχρι τώρα υπολογίζεται να έχει πουλήσει 100,000 μόνο Prius!

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • G
                                        gavriil1 last edited by

                                        Ο χρήστης syele έγραψε:

                                        • Είναι η πρώτη εταιρεία που θα διαθέτει υβριδικό αυτοκίνητο (Prius) σε μαζική παραγωγή

                                        Το Χοντα Insight ηταν το πρωτο.

                                        Είσαι σίγουρος γι' αυτό?
                                        Απ' ότι ξέρω η Toyota εμφάνισε πρώτη το Prius στο 33ο Tokyo Motor Show το 1997 (μάλιστα ήταν η μόνη εταιρεία αφού οι άλλες ήταν σε πειραματικό στάδιο ακόμα) και το έθεσε προς πώληση τον Οκτώβριο του 1997. Μάλιστα ήταν το πρώτο υβριδικό που έφθασε στην Αμερική.

                                        Μέχρι τώρα έχει 4 τέτοια αυτοκίνητα (Prius, Estima, Crown και Coaster) και έχει πουλήσει πάνω από 100,000 μονάδες παγκοσμίως με στοιχεία του Μαϊου. Μάλιστα μέχρι τώρα υπολογίζεται να έχει πουλήσει 100,000 μόνο Prius!

                                        Το Prius ηταν το πρωτο στην Ιαπωνικη αγορα. Το πρωτο στην αγορα των ΗΠΑ ηταν το Insight.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • S
                                          syele last edited by

                                          Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:

                                          • Είναι η πρώτη εταιρεία που θα διαθέτει υβριδικό αυτοκίνητο (Prius) σε μαζική παραγωγή

                                          Το Χοντα Insight ηταν το πρωτο.

                                          Είσαι σίγουρος γι' αυτό?
                                          Απ' ότι ξέρω η Toyota εμφάνισε πρώτη το Prius στο 33ο Tokyo Motor Show το 1997 (μάλιστα ήταν η μόνη εταιρεία αφού οι άλλες ήταν σε πειραματικό στάδιο ακόμα) και το έθεσε προς πώληση τον Οκτώβριο του 1997. Μάλιστα ήταν το πρώτο υβριδικό που έφθασε στην Αμερική.

                                          Μέχρι τώρα έχει 4 τέτοια αυτοκίνητα (Prius, Estima, Crown και Coaster) και έχει πουλήσει πάνω από 100,000 μονάδες παγκοσμίως με στοιχεία του Μαϊου. Μάλιστα μέχρι τώρα υπολογίζεται να έχει πουλήσει 100,000 μόνο Prius!

                                          Το Prius ηταν το πρωτο στην Ιαπωνικη αγορα. Το πρωτο στην αγορα των ΗΠΑ ηταν το Insight.

                                          Όχι, δεν είναι έτσι. Το Prius παντού ήταν πρώτο. Anyway, δεν έχει πολλή σημασία.
                                          Τώρα όσον αφορά το R&D που λες ότι είναι λάθος, πάλι δεν έχεις δίκιο. Όταν μαζέψω το υλικό θα επανέλθω

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • G
                                            gavriil1 last edited by

                                            Ο χρήστης syele έγραψε:

                                            • Είναι η πρώτη εταιρεία που θα διαθέτει υβριδικό αυτοκίνητο (Prius) σε μαζική παραγωγή

                                            Το Χοντα Insight ηταν το πρωτο.

                                            Είσαι σίγουρος γι' αυτό?
                                            Απ' ότι ξέρω η Toyota εμφάνισε πρώτη το Prius στο 33ο Tokyo Motor Show το 1997 (μάλιστα ήταν η μόνη εταιρεία αφού οι άλλες ήταν σε πειραματικό στάδιο ακόμα) και το έθεσε προς πώληση τον Οκτώβριο του 1997. Μάλιστα ήταν το πρώτο υβριδικό που έφθασε στην Αμερική.

                                            Μέχρι τώρα έχει 4 τέτοια αυτοκίνητα (Prius, Estima, Crown και Coaster) και έχει πουλήσει πάνω από 100,000 μονάδες παγκοσμίως με στοιχεία του Μαϊου. Μάλιστα μέχρι τώρα υπολογίζεται να έχει πουλήσει 100,000 μόνο Prius!

                                            Το Prius ηταν το πρωτο στην Ιαπωνικη αγορα. Το πρωτο στην αγορα των ΗΠΑ ηταν το Insight.

                                            Όχι, δεν είναι έτσι. Το Prius παντού ήταν πρώτο. Anyway, δεν έχει πολλή σημασία.
                                            Τώρα όσον αφορά το R&D που λες ότι είναι λάθος, πάλι δεν έχεις δίκιο. Όταν μαζέψω το υλικό θα επανέλθω

                                            Δεν ειναι ετσι? Χμμ...

                                            Για τις ΗΠΑ: Το Insight μπηκε σε πωληση στις ΗΠΑ το ετος 2000. Το Prius το 2001. Θες Link?

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 1 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr