-
Στην ψηφοφορία για το αυτοκίνητο του αιώνα ψηφισαν 126 experts (όπως αναφέρετε) από 32 χώρες (από Ελλάδα δεν ξέρω να ήταν κάποιος).
Τα 5 πρώτα αυτοκίνητα του αιώνα είναι :Ford Model T (1908-1927) 742β.
ΜINI all series (1959-σήμερα) 617β.
Citroen DS (1955-1965) 567β.
VW beetle (1946-σήμερα) 521β.
Porsche 911 (1963- σήμερα) 303β.
-
Στην ψηφοφορία για το αυτοκίνητο του αιώνα ψηφισαν 126 experts (όπως αναφέρετε) από 32 χώρες (από Ελλάδα δεν ξέρω να ήταν κάποιος).
Τα 5 πρώτα αυτοκίνητα του αιώνα είναι :Ford Model T (1908-1927) 742β.
ΜINI all series (1959-σήμερα) 617β.
Citroen DS (1955-1965) 567β.
VW beetle (1946-σήμερα) 521β.
Porsche 911 (1963- σήμερα) 303β.
-
Στην ψηφοφορία για το αυτοκίνητο του αιώνα ψηφισαν 126 experts (όπως αναφέρετε) από 32 χώρες (από Ελλάδα δεν ξέρω να ήταν κάποιος).
Τα 5 πρώτα αυτοκίνητα του αιώνα είναι :Ford Model T (1908-1927) 742β.
ΜINI all series (1959-σήμερα) 617β.
Citroen DS (1955-1965) 567β.
VW beetle (1946-σήμερα) 521β.
Porsche 911 (1963- σήμερα) 303β.
-
Οι 100 υποψηφιότητες ήταν οι παρακάτω. Εσείς τι θα ψηφίζατε?
**Make Type Year Country **
AC Cobra 427 1965-1967 U.S.A.
ALFA ROMEO 6C 1750 GranSport 1930-1932 Italy
ALFA ROMEO 8C 2300 Spider 1931-1934 Italy
ALFA ROMEO Giulietta Sprint Coupι 1954-1968 Italy
ALFA ROMEO Alfasud 1972-1984 Italy
ASTON MARTIN DB4/DB4GT 1958-1963 U.K.
AUBURN Speedster 852 1935-1936 U.S.A.
AUDI DKW Front 1931-1932 Germany
AUDI Quattro 1980-1991 Germany
AUDI A8 1994-present Germany
AUSTIN Seven 1922-1939 U.K.
BENTLEY 3-Litre 1922-1924 U.K.
BENTLEY Speed Six 1929 U.K.
BENTLEY R-Type Continental 1953-1955 U.K.
BMW 328 1936-1940 Germany
BMW 507 1956-1959 Germany
BMW 2002 1968-1975 Germany
BMW M3 1986-present Germany
BUGATTI T35 1926-1930 France
BUGATTI T57 1934-1940 France
CADILLAC Self Starter 1912 U.S.A.
CADILLAC V16 1930-1937 U.S.A.
CADILLAC Eldorado 1959 U.S.A.
CHEVROLET Corvette Stingray 1963-1967 U.S.A.
CHRYSLER Airflow 1934-1937 U.S.A.
CISITALIA 202-1100 Coupι 1948-1950 Italy
CITROΛN Traction Avant 1934-1957 France
CITROΛN 2 CV 1948-1990 France
CITROΛN DS19 1955-1965 France
CORD Model 810/812 1935-1937 U.S.A.
DE DION BOUTON Quadricycle 1895-1901 France
DELAHAYE 135M MS 1936-1952 France
DODGE Viper 8.0 V10 RT 1992-present U.S.A.
DUESENBERG Model J 1929-1937 U.S.A.
FERRARI 166 1948-1950 Italy
FERRARI 250 GT SWB Berlinetta 1959-1962 Italy
FERRARI 365 GTB4 Daytona 1968-1973 Italy
FIAT 500 Topolino 1936-1948 Italy
FIAT 600 Multipla 1955-1969 Italy
FIAT Nuova 500 1957-1975 Italy
FORD Model T 1908-1927 U.S.A.
FORD Model A 1927-1931 U.S.A.
FORD V8 1932-1951 U.S.A.
FORD Mustang 1964-1968 U.S.A.
HISPANO SUIZA Alfonso 1913 Spain
HISPANO SUIZA H6 1919-1930 France
HONDA Civic 1972-1979 Japan
HONDA NSX 1990-present Japan
JAGUAR SS100 1935-1939 U.K.
JAGUAR XK120 1948-1954 U.K.
JAGUAR MK II 1959-1969 U.K.
JAGUAR E-Type 1961-1975 U.K.
JENSEN FF 1966-1971 U.K.
LAMBORGHINI Miura Sport Coupι 1967-1973 Italy
LAMBORGHINI Countach LP 400 1971-1978 Italy
LANCIA Lambda Torpedo 1922-1931 Italy
LANCIA Aprilia 1937-1949 Italy
LANCIA Aurelia B10 1950-1954 Italy
LANCIA Aurelia B24 Spider 1954-1956 Italy
LANCIA Fulvia HF Coupι 1965-1976 Italy
LANCIA Stratos HF Berlinetta 1973-1975 Italy
LEXUS LS 400 1989-present Japan
LINCOLN Continental V12 1940-1941 U.S.A.
LOTUS Elite Type 14 1957-1962 U.K.
LOTUS Elan Sprint Type 45 1962-1973 U.K.
MAZDA RX7 1978-1986 Japan
MAZDA MX5 1989-present Japan
MERCEDES-BENZ S/SS/SSK 1927-1932 Germany
MERCEDES-BENZ 300 SL Coupι 1954-1957 Germany
MG TC 1945-1949 U.K.
MG MGB 1962-1980 U.K.
MINI all types 1959-present U.K.
MORRIS Minor 1948-1971 U.K.
NISSAN Datsun 240Z 1969-1974 Japan
NSU RO 80 1967-1976 Germany
PACKARD Twelve 1932-1939 U.S.A.
PANHARD Dyna 1950-1953 France
PEGASO Z-102 Coupι 1951-1956 Spain
PEUGEOT 205 1984-present France
PORSCHE 356 1950-1965 Germany
PORSCHE 911 1963-present Germany
RENAULT 4 CV 1947-1961 France
RENAULT R 16 1965-1979 France
RENAULT R 5 1975-1992 France
RENAULT Espace 1984-present France
ROLLS-ROYCE Silver Ghost 1907-1925 U.K.
ROVER Landrover series 1 80 1948-1951 U.K.
ROVER Range Rover 1970-1996 U.K.
SAAB 96 1960-1980 Sweden
STUDEBAKER Champion 1946-1949 U.S.A.
STUTZ Bearcat 1914-1916 U.S.A.
TALBOT-LAGO T150 1938-1939 France
TATRA 77 1934 Czech Republic
TOYOTA Corolla 1966-1970 Japan
TRIUMPH TR2/3/3A 1953-1961 U.K.
TUCKER Sedan 1946-1948 U.S.A.
VOLKSWAGEN Beetle 1946-present Germany
VOLKSWAGEN Golf 1974-1984 Germany
VOLVO PV544 1958-1965 Sweden
WILLYS Jeep 1941-1945 U.S.A. -
Ρίχνω ψήφο σε :
- Lancia Stratos HF
- Mercedes 300SL
- Citroen 2CV
- MINI
- Honda NSX
-
Μπορώ να ψηφίσω δύο;
Το πρώτο είναι η Λάντσια Στράτος.
Το άλλο η Λάντσια Στράτος.Ένα ως αγωνιστικό και ένα ως πολιτικό (αν μπορεί ποτέ να νοηθεί ως πολιτικό)
-
- ΜΑΚΡΑΝ Η CITROEN DS!!! - Το αυτοκίνητο που πριν από 45 χρόνια διέθετε την τεχνολογία του σήμερα δείχνοντας το μέλλον.
Από εκεί και πέρα:
2. ΜΙΝΙ Cooper (το απόλυτο μικρομέγαλο)
3. Ford Model T (δε χρειάζονται σχόλια, ο 'μπαμπάς' της μαζικής παραγωγής)
4. NSU Ro80 (τεχνολογικό θαύμα για την εποχή του, έγινε αυτοκίνητο με μεγάλο Α, από την... Mazda!)
5. VW Golf (καίγομαι εδώ να βάλω το Peugeot 205) (o ορισμός της αστικής αυτοκίνησης)Λείπουν από τη λίστα μου τα:
- VW Beetle (μόνο εμπορική επιτυχία. Κατά τ' άλλα δεν οδήγησε πουθενά. Τη θέση του καταλαμβάνει χαλαρά το MINI Cooper)
- LANCIA Stratos (εκπληκτικό αυτοκίνητο αγώνων. Πάρα πολύ ειδικό όμως, που τελικά δεν αξιοποιήθηκε)
- Porsche 911. Απλώς διαχρονικό... αυτό δε σημαίνει ότι αποτελεί και την επιτομή της αυτοκίνησης (χρειάστηκε πάνω από 2 δεκαετίες και δεκάδες μπαλώματα για να γίνει πραγματικό σπορ αυτοκίνητο)
-
Το αυτοκίνητο του αιώνα...
Κάθε ένα έχει δώσει πολλά, αν κοιτάξουμε πιο έχει δώσει τα περισσότερα τότε ίσως πούμε CITROEN DS...
Τι συνδυάζει?1ο και βασικότερο : Η τεχνολογία του για την εποχή του..πολύ μπροστά και μετά έρχονται το γνωστό σχέδιο, ή άνεση, οι καλές επιδόσεις για την εποχή του, οι χώροι κλπ κλπ
Πάντως εκτός από αυτό σημαντικά αυτοκίνητα είναι (από όσα ξέρω) :
ASTON MARTIN DB4/DB4GT 1958-1963 U.K.
AUDI Quattro 1980-1991 Germany
CITROΕN Traction Avant 1934-1957 France
CITROΕN 2 CV 1948-1990 France
CITROΕN DS19 1955-1965 France
FIAT 500 Topolino 1936-1948 Italy
FORD Model T 1908-1927 U.S.A.
JAGUAR E-Type 1961-1975 U.K.
LAMBORGHINI Miura Sport Coupι 1967-1973 Italy
LANCIA Stratos HF Berlinetta 1973-1975 Italy
MAZDA RX7 1978-1986 Japan
MERCEDES-BENZ S/SS/SSK 1927-1932 Germany
MERCEDES-BENZ 300 SL Coupι 1954-1957 Germany
MINI all types 1959-present U.K.
NISSAN Datsun 240Z 1969-1974 Japan
PEUGEOT 205 1984-present France
PORSCHE 356 1950-1965 Germany
PORSCHE 911 1963-present Germany
RENAULT 4 CV 1947-1961 France
RENAULT Espace 1984-present France
TRIUMPH TR2/3/3A 1953-1961 U.K.
WILLYS Jeep 1941-1945 U.S.A.Ο χρήστης Petros έγραψε:
Porsche 911. Απλώς διαχρονικό... αυτό δε σημαίνει ότι αποτελεί και την επιτομή της αυτοκίνησης (χρειάστηκε πάνω από 2 δεκαετίες και δεκάδες μπαλώματα για να γίνει πραγματικό σπορ αυτοκίνητο)Χωρίς να είμαι σίγουρος δεν ξέρω αν ήταν σκοπός να καθιερωθεί ως sport αλλά ως σχέδιο (αυτό δείχνει για εμένα η δημιουργία της 912)
-
Petros συμφωνώ απόλυτα με την επιλογή σου. Εγώ απλά ψήφισα με συναισθηματικά και προσωπικά κριτηρια και όχι αντικειμενικά. Σε αυτήν την περίπτωση η DS και το ΜΙΝΙ θα ήταν οπωσδήποτε στις επιλογές μου. Επίσης το RX-7 και το ΑUDI Quattro, που πέρασαν στην παραγωγή και εξέλιξαν πρωτοποριακές λύσεις (wankel και τετρακίνηση, άσχετα αν υπήρχαν και παλαιότερα στην πρώτη τους μορφή). Σίγουρα τα αυτοκίνητα είναι πολλά μέσα σε έναν αιώνα για να επιλέξεις. Επίσης Ferrari 250, Fiat 500, NSU Ro80, Pug 205, 911, Renault 4 (θρύλος) και 5, Espace, Golf θα ήταν οι επιλογές μου αν ψηφιζα 10αδα ή 15αδα. Δυστυχώς παλαιότερα μοντέλα από την αρχή του αιώνα δεν τα γνωρίζουμε καλά. Πρέπει να τα ψάξουμε για να δούμε τις καινοτομίες τους σ'αυτές τις δύδκολες εποχές που κατασκευαζόταν.
-
Χμμμ, δεν είμαι σίγουρος πως το #1 κριτήριο για ανάδειξη του 'αυτοκινήτου του αιώνα' θα έπρεπε να είναι η καινοτομία, ιδίως στο βαθμό που αυτή δεν επηρέασε 'τη μορφή των πραγμάτων που ήρθαν', όπως είναι πχ. η περίπτωση για το, καταπληκτικό αλλά πολύ 'μόνο του', Ro-80, ενώ αντιθέτως αυτοκίνητα όπως η DS, το Fiat 128 ή το Mini ήταν σίγουρα προάγγελοι διαφόρων σημερινών κυρίαρχων τάσεων: μπροστινή κίνηση, αεροδυναμική, επιδόσεις και οδική συμπεριφορά σε φτηνή τιμή, compact διαστάσεις για αστική μετακίνηση κτλ.
Κατά την άποψή μου το κριτήριο είναι το πόσο το αυτοκίνητο αυτό επηρέασε την αυτοκίνηση του 20ου αιώνα ή, αν θέλετε, κατά πόσον μετά από το αυτοκίνητο αυτό η αυτοκίνηση δεν ήταν η ίδια. Κατά την έννοια αυτή το Ford Model T ήταν όντως το αυτοκίνητο του αιώνα, διότι, πέρα από τις καινοτομικές (για την εποχή του) μεθόδους παραγωγής, ήταν το αυτοκίνητο χάρη στο οποίο η αυτοκίνηση έγινε από 'παιχνίδι για πλούσιους' (όπως πχ. είναι σήμερα τα ελικόπτερα) σε 'καταναλωτικό αγαθό για όλους' (όπως πχ. είναι σήμερα τα ...αυτοκίνητα ).
Και αυτά χωρίς να μειώνεται στο ελάχιστο ο σεβασμός μας απέναντι σε καινοτομικά - πρωτοποριακά αυτοκίνητα όπως η DS, το Ro-80, το Mini κτλ.
Δεν ξέρω αν γίνει αυτή η ψηφοφορία πχ. το 2050 για το αυτοκίνητο των τελευταίων 100 ετών (1950-2050) αν παραπάνω από 2-3 σημερινά (ας πούμε μετά το 1980) αυτοκίνητα θα είναι στη λίστα. Ισως το Espace για την πρωτοποριακή ιδέα του 'πολυμορφικού' (ίσως το 2050 όλα τα αυτοκίνητα να είναι έτσι), ίσως κάποιο υβριδικό (πχ. Honda Insight). Γενικά όμως θεωρώ, με λύπη μου, πως κανένα σχεδόν από τα σημερινά αυτοκίνητα (ας μου επιτραπεί να αφήσω έξω Enzo και τα λοιπά του είδους) δεν θα μπορέσει να πάρει χαρακτηρισισμό 'κλασσικού'. Ισως φταίει η εποχή του super market που έχει φτάσει και για τα αυτοκίνητα...
-
Νομιζω πως η Stratos ειχε θεση στα πρωτα αμαξια.... Οσον αφορα την προσωπικη μου εκτιμηση, η (επισης διαχρονικη) Μ3 ειναι λουκουμι.
-
Συμφωνώ απόλυτα και πάλι λέω όμως ότι δεν ξέρω αν είναι σωστή η έννοα αυτοκίνητο του αιώνα. Μπορεί ότι πλεονεκτήματα είχε ένα του 30 να το είχε και του 60...Άρα? τι κοιτάμε τότε? Ποιο ήταν πρώτο?
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Δυστυχώς παλαιότερα μοντέλα από την αρχή του αιώνα δεν τα γνωρίζουμε καλά. Πρέπει να τα ψάξουμε για να δούμε τις καινοτομίες τους σ'αυτές τις δύδκολες εποχές που κατασκευαζόταν.εγώ σας δίνω αυτό :
The Traction Avant series of cars was one of the most revolutionary ever put into mass production. Among its avant garde features were:-
monocoque (i.e. chassis-less) construction
Front wheel drive
Torsion bar suspension
aerodynamic bodywork
-
Χωρις συζητηση Mini Cooper......
Dimitris...
-
Ο χρήστης Dimitris_ έγραψε:
Χωρις συζητηση Mini Cooper......Dimitris...
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ.
-
VW Golf RSI (900+ hp KAI OXI Dragster car) του Hans Dahlback φυσικά!!! Γνωστού Σουηδού tunner από δεκαετία 1980 σε VAG group. Φυσικά το ως άνω αυτοκίνητο μόνο κατ' όνομα και κατά μερικά μέρη του αμαξώματος είναι Golf. Ολα τα άλλα αφήστε τα ... Ο άνθρωπος δεν παίζεται στην κυριολεξία Bέβαια το project ξεκίνησε από το 1997-1998, οπότε και γιά το λόγο αυτό το θεωρώ αυτοκίνητο του αιώνα
Chris
To Αυτοκίνητο του Αιώνα