-
Από την σελίδα του ΟΑΣΑ
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό ηλεκτρονικό σύστημα ακουστικής πληροφόρησης που στοχεύει αφενός στην αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των ατόμων με προβλήματα όρασης και αφετέρου στην παροχή φιλικών, αξιόπιστων και πελατοκεντρικών υπηρεσιών ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο.
Το σύστημα 'Ακου τη Σταση' σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για τον ΟΑΣΑ στα πλαίσια του προγράμματος Μεταφορών του Υπουργείου Ανάπτυξης, με προϋπολογισμό έργου 170.000.000 δρχ. και με Κοινοτική συμμετοχή που ανέρχεται στο 50% του συνόλου της δαπάνης.
Το σύστημα πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία σύντομα αρχικά σε τέσσερις γραμμές (Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΒΟΥΛΑ, Β1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ, 450 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ-ΧΑΛΑΝΔΡΙ, 550 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ-ΚΗΦΙΣΙΑ). Οι εργασίες εγτατάστασης του απαραίτητου εξοπλισμού υποστήριξης της εφαρμογής έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί σε οχήματα και στάσεις, ενώ η επιλογή των γραμμών έγινε κατόπιν συνεννοήσεως με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Τυφλών, ο οποίος υποστήριξε ότι οι εν λόγω γραμμές χρησιμοποιούνται καθημερινά από άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης.
Η λειτουργία του συστήματος 'Ακου τη Στάση' βασίζεται στην εγκατάσταση πομπού και δέκτη στα οχήματα και στις στάσεις από τις οποίες διέρχονται. Ο πομπός του οχήματος, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο μπροστινό του τμήμα, εκπέμπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τον αριθμό της γραμμής προς τη στάση, όταν την πλησιάζει, και η στάση αναγγέλει μέσω μεγαφωνικής εγκατάστασης τον αριθμό τη γραμμής προς το επιβατικό κοινό.
Οταν το λεωφορείο απομακρύνεται από τη στάση, τότε ο πομπός της στάσης μεταβιβάζει μικρό πακέτο πληροφοριών στο δέκτη του οχήματος που είναι τοποθετημένος στο πίσω τμήμα του και το λεωφορείο αναγγέλει μέσω μεγαφώνου στους επιβάτες την επόμενη στάση.
Στη βάση δεδομένων του οχήματος είναι αποθηκευμένες όλες οι ονομασίες των στάσεων της διαδρομής από την αφετηρία μέχρι το τέρμα της εκάστοτε γραμμής. Κάθε φορά, που το όχημα περνά από μία στάση, ο υπολογιστής του οχήματος ενημερώνεται μέσω μικρού πακέτου πληροφοριών, που εκπέμπεται από τη στάση.
Το πακέτο αυτό περιλαμβάνει bit συγχρονισμού για το συγχρονισμό δέκτη πομπού με τον κωδικό της στάσης. Ο υπολογιστής διαβάζοντας τον κωδικό αναγνωρίζει τη στάση την οποία πέρασε και αναγγέλει την επόμενη, μέσω του μεγαφώνου, στο επιβατικό κοινό. Αυτό γίνεται μέσα από ένα προκαθορισμένο διάστημα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι το όχημα έχει αφήσει την προηγούμενη στάση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εξοπλισμός της στάσης θα λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια αξιοποιώντας τις μεγάλες περιόδους ηλιοφάνειας, ενώ η αναγγελία τόσο του αριθμού της γραμμής που πλησιάζει τη στάση, όσο και τη ονομασίας της στάσης στο όχημα γίνεται σε ψηφιακή μορφή, εξασφαλίζοντας κατ' αυτό τον τρόπο καθαρότητα και αναλλοίωτη ποιότητα.
http://www.oasa.gr/greek/news/files/akou.htm
Από την σελίδα των 4Τ
Kανείς πια δεν «ακούει τη στάση»;
18/11/2002
Στην εγκατάλειψη και τη λησμονιά έχει παραδοθεί το πρόγραμμα του OAΣA «Άκου τη στάση», που θα μπορούσε να είναι ένα οργανωμένο ηλεκτρονικό σύστημα πληροφόρησης για τους επιβάτες όσον αφορά τον προορισμό τους, τις ενδιάμεσες στάσεις αλλά και το χρόνο άφιξης σε αυτές των επόμενων λεωφορείων. Tο σύστημα εφαρμόστηκε πιλοτικά σε κάποιους σταθμούς, για να εγκατασταθεί στην συνέχεια σε 80 περίπου στάσεις και τέσσερις λεωφορειακές γραμμές. H φιλόδοξη αυτή προσπάθεια είχε ως μοναδικό αποτέλεσμα μέχρι σήμερα την υπολειτουργία, αφού πουθενά δεν έγινε η απαιτούμενη περιοδική συντήρηση του συστήματος. Όπως είναι λογικό ύστερα από αυτήν την εξέλιξη, κάθε «σενάριο» επέκτασης του προγράμματος «Άκου τη στάση» παρέμεινε ανενεργό._Σπ. Xατ.
http://www.4troxoi.gr/news/closeup.php?id=1155&part=1Επί προσωπικού, να πω πως είναι ένα καταπληκτικό πρόγραμμα, που αντίστοιχο δεν είδα στα μέρη της Ευρώπης που επισκέφθηκα (όχι πως αποκλείεται να υπάρχει όμως). Είναι κάτι που ΣΩΖΕΙ τυφλούς, μύωπες, ηλικιωμένους, αναποφάσιστους, ενώ βοηθάει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ημέρες με πολύ ήλιο, που δακρύζεις για να προσπαθήσεις να δεις ποιο λεωφορεό έρχεται (και το σταματάς και ας μην το χρειάζεσαι και του λες μετά να φύγει...) ή τη νύχτα που δεν βλέπεις τίποτα στο όνομα. Έτσι γλιτώνει και χρόνο, αφού δεν τον σταματάς να τον ρωτήσεις... που πάει!! Επίσης στην ουρά που περιμένει ξεκινούν να μπαίνουν μπροστά, ή να κάνουν πίσω νωρίτερα οι περιμένοντες, αφού ξέρουν ποιο θα έρθει (και δεν χρειάζεται να βγάζουν όλοι κεφάλια στο δρόμο για να δούνε...)
Αμαρτία ένα τέτοιο πρόγραμμα να πάει φούντο αντί να προχωρήσει. Χρησιμοποιώ λεωφορείο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ σπάνια, αλλά κάτι τέτοιο βοηθά και την υπόλοιπη κίνηση, και δεν με ενοχλεί να το πληρώνω. Αντίθετα με ενοχλεί να πληρώνω για πλατφόρμες στις στάσεις επειδή μερικοί 'έξυπνοι' παρκάρουν μπροστά τους... Άσε που έτσι το λεωφορείο προσεγγίζει ακόμα λιγότερο το πεζοδρόμιο και φράζει ακόμα περισσότερο την κίνηση... Και οι ανάπηροι δεν κερδίζουν τίποτα, αφού στην μεσαία πόρτα τα νέα λεωφορεία έχουν ειδικό σύστημα πρόσβασης (τα παλιά λεωφορεία έχουν ΤΕΤΟΙΟ σκαλοπάτι, που είναι ούτως ή άλλως άχρηστα...)
-
Από την σελίδα του ΟΑΣΑ
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό ηλεκτρονικό σύστημα ακουστικής πληροφόρησης που στοχεύει αφενός στην αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των ατόμων με προβλήματα όρασης και αφετέρου στην παροχή φιλικών, αξιόπιστων και πελατοκεντρικών υπηρεσιών ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο.
Το σύστημα 'Ακου τη Σταση' σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για τον ΟΑΣΑ στα πλαίσια του προγράμματος Μεταφορών του Υπουργείου Ανάπτυξης, με προϋπολογισμό έργου 170.000.000 δρχ. και με Κοινοτική συμμετοχή που ανέρχεται στο 50% του συνόλου της δαπάνης.
Το σύστημα πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία σύντομα αρχικά σε τέσσερις γραμμές (Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΒΟΥΛΑ, Β1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ, 450 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ-ΧΑΛΑΝΔΡΙ, 550 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ-ΚΗΦΙΣΙΑ). Οι εργασίες εγτατάστασης του απαραίτητου εξοπλισμού υποστήριξης της εφαρμογής έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί σε οχήματα και στάσεις, ενώ η επιλογή των γραμμών έγινε κατόπιν συνεννοήσεως με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Τυφλών, ο οποίος υποστήριξε ότι οι εν λόγω γραμμές χρησιμοποιούνται καθημερινά από άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης.
Η λειτουργία του συστήματος 'Ακου τη Στάση' βασίζεται στην εγκατάσταση πομπού και δέκτη στα οχήματα και στις στάσεις από τις οποίες διέρχονται. Ο πομπός του οχήματος, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο μπροστινό του τμήμα, εκπέμπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τον αριθμό της γραμμής προς τη στάση, όταν την πλησιάζει, και η στάση αναγγέλει μέσω μεγαφωνικής εγκατάστασης τον αριθμό τη γραμμής προς το επιβατικό κοινό.
Οταν το λεωφορείο απομακρύνεται από τη στάση, τότε ο πομπός της στάσης μεταβιβάζει μικρό πακέτο πληροφοριών στο δέκτη του οχήματος που είναι τοποθετημένος στο πίσω τμήμα του και το λεωφορείο αναγγέλει μέσω μεγαφώνου στους επιβάτες την επόμενη στάση.
Στη βάση δεδομένων του οχήματος είναι αποθηκευμένες όλες οι ονομασίες των στάσεων της διαδρομής από την αφετηρία μέχρι το τέρμα της εκάστοτε γραμμής. Κάθε φορά, που το όχημα περνά από μία στάση, ο υπολογιστής του οχήματος ενημερώνεται μέσω μικρού πακέτου πληροφοριών, που εκπέμπεται από τη στάση.
Το πακέτο αυτό περιλαμβάνει bit συγχρονισμού για το συγχρονισμό δέκτη πομπού με τον κωδικό της στάσης. Ο υπολογιστής διαβάζοντας τον κωδικό αναγνωρίζει τη στάση την οποία πέρασε και αναγγέλει την επόμενη, μέσω του μεγαφώνου, στο επιβατικό κοινό. Αυτό γίνεται μέσα από ένα προκαθορισμένο διάστημα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι το όχημα έχει αφήσει την προηγούμενη στάση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εξοπλισμός της στάσης θα λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια αξιοποιώντας τις μεγάλες περιόδους ηλιοφάνειας, ενώ η αναγγελία τόσο του αριθμού της γραμμής που πλησιάζει τη στάση, όσο και τη ονομασίας της στάσης στο όχημα γίνεται σε ψηφιακή μορφή, εξασφαλίζοντας κατ' αυτό τον τρόπο καθαρότητα και αναλλοίωτη ποιότητα.
http://www.oasa.gr/greek/news/files/akou.htm
Από την σελίδα των 4Τ
Kανείς πια δεν «ακούει τη στάση»;
18/11/2002
Στην εγκατάλειψη και τη λησμονιά έχει παραδοθεί το πρόγραμμα του OAΣA «Άκου τη στάση», που θα μπορούσε να είναι ένα οργανωμένο ηλεκτρονικό σύστημα πληροφόρησης για τους επιβάτες όσον αφορά τον προορισμό τους, τις ενδιάμεσες στάσεις αλλά και το χρόνο άφιξης σε αυτές των επόμενων λεωφορείων. Tο σύστημα εφαρμόστηκε πιλοτικά σε κάποιους σταθμούς, για να εγκατασταθεί στην συνέχεια σε 80 περίπου στάσεις και τέσσερις λεωφορειακές γραμμές. H φιλόδοξη αυτή προσπάθεια είχε ως μοναδικό αποτέλεσμα μέχρι σήμερα την υπολειτουργία, αφού πουθενά δεν έγινε η απαιτούμενη περιοδική συντήρηση του συστήματος. Όπως είναι λογικό ύστερα από αυτήν την εξέλιξη, κάθε «σενάριο» επέκτασης του προγράμματος «Άκου τη στάση» παρέμεινε ανενεργό._Σπ. Xατ.
http://www.4troxoi.gr/news/closeup.php?id=1155&part=1Επί προσωπικού, να πω πως είναι ένα καταπληκτικό πρόγραμμα, που αντίστοιχο δεν είδα στα μέρη της Ευρώπης που επισκέφθηκα (όχι πως αποκλείεται να υπάρχει όμως). Είναι κάτι που ΣΩΖΕΙ τυφλούς, μύωπες, ηλικιωμένους, αναποφάσιστους, ενώ βοηθάει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ημέρες με πολύ ήλιο, που δακρύζεις για να προσπαθήσεις να δεις ποιο λεωφορεό έρχεται (και το σταματάς και ας μην το χρειάζεσαι και του λες μετά να φύγει...) ή τη νύχτα που δεν βλέπεις τίποτα στο όνομα. Έτσι γλιτώνει και χρόνο, αφού δεν τον σταματάς να τον ρωτήσεις... που πάει!! Επίσης στην ουρά που περιμένει ξεκινούν να μπαίνουν μπροστά, ή να κάνουν πίσω νωρίτερα οι περιμένοντες, αφού ξέρουν ποιο θα έρθει (και δεν χρειάζεται να βγάζουν όλοι κεφάλια στο δρόμο για να δούνε...)
Αμαρτία ένα τέτοιο πρόγραμμα να πάει φούντο αντί να προχωρήσει. Χρησιμοποιώ λεωφορείο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ σπάνια, αλλά κάτι τέτοιο βοηθά και την υπόλοιπη κίνηση, και δεν με ενοχλεί να το πληρώνω. Αντίθετα με ενοχλεί να πληρώνω για πλατφόρμες στις στάσεις επειδή μερικοί 'έξυπνοι' παρκάρουν μπροστά τους... Άσε που έτσι το λεωφορείο προσεγγίζει ακόμα λιγότερο το πεζοδρόμιο και φράζει ακόμα περισσότερο την κίνηση... Και οι ανάπηροι δεν κερδίζουν τίποτα, αφού στην μεσαία πόρτα τα νέα λεωφορεία έχουν ειδικό σύστημα πρόσβασης (τα παλιά λεωφορεία έχουν ΤΕΤΟΙΟ σκαλοπάτι, που είναι ούτως ή άλλως άχρηστα...)
-
Από την σελίδα του ΟΑΣΑ
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό ηλεκτρονικό σύστημα ακουστικής πληροφόρησης που στοχεύει αφενός στην αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των ατόμων με προβλήματα όρασης και αφετέρου στην παροχή φιλικών, αξιόπιστων και πελατοκεντρικών υπηρεσιών ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο.
Το σύστημα 'Ακου τη Σταση' σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για τον ΟΑΣΑ στα πλαίσια του προγράμματος Μεταφορών του Υπουργείου Ανάπτυξης, με προϋπολογισμό έργου 170.000.000 δρχ. και με Κοινοτική συμμετοχή που ανέρχεται στο 50% του συνόλου της δαπάνης.
Το σύστημα πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία σύντομα αρχικά σε τέσσερις γραμμές (Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΒΟΥΛΑ, Β1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ, 450 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ-ΧΑΛΑΝΔΡΙ, 550 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ-ΚΗΦΙΣΙΑ). Οι εργασίες εγτατάστασης του απαραίτητου εξοπλισμού υποστήριξης της εφαρμογής έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί σε οχήματα και στάσεις, ενώ η επιλογή των γραμμών έγινε κατόπιν συνεννοήσεως με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Τυφλών, ο οποίος υποστήριξε ότι οι εν λόγω γραμμές χρησιμοποιούνται καθημερινά από άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης.
Η λειτουργία του συστήματος 'Ακου τη Στάση' βασίζεται στην εγκατάσταση πομπού και δέκτη στα οχήματα και στις στάσεις από τις οποίες διέρχονται. Ο πομπός του οχήματος, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο μπροστινό του τμήμα, εκπέμπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τον αριθμό της γραμμής προς τη στάση, όταν την πλησιάζει, και η στάση αναγγέλει μέσω μεγαφωνικής εγκατάστασης τον αριθμό τη γραμμής προς το επιβατικό κοινό.
Οταν το λεωφορείο απομακρύνεται από τη στάση, τότε ο πομπός της στάσης μεταβιβάζει μικρό πακέτο πληροφοριών στο δέκτη του οχήματος που είναι τοποθετημένος στο πίσω τμήμα του και το λεωφορείο αναγγέλει μέσω μεγαφώνου στους επιβάτες την επόμενη στάση.
Στη βάση δεδομένων του οχήματος είναι αποθηκευμένες όλες οι ονομασίες των στάσεων της διαδρομής από την αφετηρία μέχρι το τέρμα της εκάστοτε γραμμής. Κάθε φορά, που το όχημα περνά από μία στάση, ο υπολογιστής του οχήματος ενημερώνεται μέσω μικρού πακέτου πληροφοριών, που εκπέμπεται από τη στάση.
Το πακέτο αυτό περιλαμβάνει bit συγχρονισμού για το συγχρονισμό δέκτη πομπού με τον κωδικό της στάσης. Ο υπολογιστής διαβάζοντας τον κωδικό αναγνωρίζει τη στάση την οποία πέρασε και αναγγέλει την επόμενη, μέσω του μεγαφώνου, στο επιβατικό κοινό. Αυτό γίνεται μέσα από ένα προκαθορισμένο διάστημα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι το όχημα έχει αφήσει την προηγούμενη στάση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εξοπλισμός της στάσης θα λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια αξιοποιώντας τις μεγάλες περιόδους ηλιοφάνειας, ενώ η αναγγελία τόσο του αριθμού της γραμμής που πλησιάζει τη στάση, όσο και τη ονομασίας της στάσης στο όχημα γίνεται σε ψηφιακή μορφή, εξασφαλίζοντας κατ' αυτό τον τρόπο καθαρότητα και αναλλοίωτη ποιότητα.
http://www.oasa.gr/greek/news/files/akou.htm
Από την σελίδα των 4Τ
Kανείς πια δεν «ακούει τη στάση»;
18/11/2002
Στην εγκατάλειψη και τη λησμονιά έχει παραδοθεί το πρόγραμμα του OAΣA «Άκου τη στάση», που θα μπορούσε να είναι ένα οργανωμένο ηλεκτρονικό σύστημα πληροφόρησης για τους επιβάτες όσον αφορά τον προορισμό τους, τις ενδιάμεσες στάσεις αλλά και το χρόνο άφιξης σε αυτές των επόμενων λεωφορείων. Tο σύστημα εφαρμόστηκε πιλοτικά σε κάποιους σταθμούς, για να εγκατασταθεί στην συνέχεια σε 80 περίπου στάσεις και τέσσερις λεωφορειακές γραμμές. H φιλόδοξη αυτή προσπάθεια είχε ως μοναδικό αποτέλεσμα μέχρι σήμερα την υπολειτουργία, αφού πουθενά δεν έγινε η απαιτούμενη περιοδική συντήρηση του συστήματος. Όπως είναι λογικό ύστερα από αυτήν την εξέλιξη, κάθε «σενάριο» επέκτασης του προγράμματος «Άκου τη στάση» παρέμεινε ανενεργό._Σπ. Xατ.
http://www.4troxoi.gr/news/closeup.php?id=1155&part=1Επί προσωπικού, να πω πως είναι ένα καταπληκτικό πρόγραμμα, που αντίστοιχο δεν είδα στα μέρη της Ευρώπης που επισκέφθηκα (όχι πως αποκλείεται να υπάρχει όμως). Είναι κάτι που ΣΩΖΕΙ τυφλούς, μύωπες, ηλικιωμένους, αναποφάσιστους, ενώ βοηθάει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ημέρες με πολύ ήλιο, που δακρύζεις για να προσπαθήσεις να δεις ποιο λεωφορεό έρχεται (και το σταματάς και ας μην το χρειάζεσαι και του λες μετά να φύγει...) ή τη νύχτα που δεν βλέπεις τίποτα στο όνομα. Έτσι γλιτώνει και χρόνο, αφού δεν τον σταματάς να τον ρωτήσεις... που πάει!! Επίσης στην ουρά που περιμένει ξεκινούν να μπαίνουν μπροστά, ή να κάνουν πίσω νωρίτερα οι περιμένοντες, αφού ξέρουν ποιο θα έρθει (και δεν χρειάζεται να βγάζουν όλοι κεφάλια στο δρόμο για να δούνε...)
Αμαρτία ένα τέτοιο πρόγραμμα να πάει φούντο αντί να προχωρήσει. Χρησιμοποιώ λεωφορείο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ σπάνια, αλλά κάτι τέτοιο βοηθά και την υπόλοιπη κίνηση, και δεν με ενοχλεί να το πληρώνω. Αντίθετα με ενοχλεί να πληρώνω για πλατφόρμες στις στάσεις επειδή μερικοί 'έξυπνοι' παρκάρουν μπροστά τους... Άσε που έτσι το λεωφορείο προσεγγίζει ακόμα λιγότερο το πεζοδρόμιο και φράζει ακόμα περισσότερο την κίνηση... Και οι ανάπηροι δεν κερδίζουν τίποτα, αφού στην μεσαία πόρτα τα νέα λεωφορεία έχουν ειδικό σύστημα πρόσβασης (τα παλιά λεωφορεία έχουν ΤΕΤΟΙΟ σκαλοπάτι, που είναι ούτως ή άλλως άχρηστα...)
-
Το πρόγραμμα δουλευει πολύ καλά για ΜΜΜ που κινούνται και όχι γι αυτά που βρίσκονται σε ακινησία λόγω κίνησης....Για το μετρό καιτον ηλεκτρικό είναι μια χαρά.
-
Και για το 550 που περνάει έξω από το σπίτι μου δουλεύει περίφημα, αλλά είναι εγκατεστημένο μόνο σε καινούρια λεωφορεία, δηλαδή όχι σε όλα. Μακάρι να μην κολλήσει και να πάει στο 100% των λεωφορείων όλων των γραμμών...
"ΑΚΟΥ ΤΗ ΣΤΑΣΗ"