-
και κατι για να μην ξεχναμε τι κανουν οι ζωνες
ενας προχειρος υπολογισμος λεει οτι αν συγκρουστει ενα αμαξι με 100 και τον συνοδηγο να κραταει με τα δυο χερια στο ταμπλο ετοιμος να 'αποκρουσει' πρεπει να εκτελεσει αρνητικη σε οριζοντιο παγκο με ~1000 κιλα για να κρατηθει
οποιος εχει τετοιες δυνατοτητες αναλαμβανω να τον προωθησω για τους ολυμπιακους του 2004 -
Ο χρήστης predator έγραψε:
ακουστε ενα καλο
ο αεροσακος συνοδηγου ειναι αχρηστος οταν- φορατε σωστα τη ζωνη
- ζυγιζετε κατω απο καποιους τονους (οσο δηλαδη ειναι η αντοχη της ζωνης για να μην σπασει)
- εχετε το καθισμα σας τερμα πισω (ειτε διοτι ειστε ψηλοι ειτε διοτι ετσι γουσταρετε)
απλουστατα διοτι ειναι αδυνατο να κτυπησετε στο ταμπλο (αυτο ειναι ο σκοπος υπαρξης του αεροσακου)
και φυσικα σας συμφερει να φτασει το σωμα οσο ποιο μπροστα γινετε (χωρις να κτυπησει) ωστε η κινητικη ενεργεια να απορροφιθει ποιο προοδευτικα
και για να μην απορειτε -γιατι υπαρχουν τοτε ?-
διοτι απλουστατα αντιγραφουμε τους ηλιθιους αμερικανους οι οποιοι ως γνωστο εχουν αεροσακους για χρηση χωρις το συνδυασμο με τη ζωνηΟ αερόσακος συνοδηγού δεν είναι για να μην χτυπήσει ο συνοδηγός στο ταμπλώ. Αυτο θα συμβεί σπάνια. Όμως σε τρακάρισμα μπορεί να πιάσεις πάνω από 80g. 80 φορές το βάρος του κεφαλιού σου, δηλαδή και μισό τόνο άνετα... Τόσο βάρος δεν σηκώνει ο Πύρρος Δήμας με τα χέρια, θα το αντέξουμε εμείς με το λαιμό; Έτσι ακουμπάμε στον αερόσακο που επιβραδύνει τον θώρακα και το κεφάλι ανεξάρτητα. Κάτι άλλο που αξίζει να σημειωθεί είναι πως πρώτα θα σπάσουν τα κόκκαλα του θώρακά μας και μετά η ζώνη. Οπότε μπορεί να συνθλιβούμε και η ζώνη να είναι μια χαρά. Για τον λόγο αυτόν εξελίχθηκαν τα συστήματα περιορισμένης συγκράτησης (πρωτομπήκαν στην πρώτη γενιά Μεγκάν). Ο αερόσακος δίνει μεγαλύτερη επιφάνεια επιβράδυνσης στο θώρακα, οπότε μειώνεται η πίεση στα σημαία που πιάνει η ζώνη. Αυτό μπορεί να σώσει ζωές, ή να προλάβει τραυματισμούς, που θα προκαλούσε η ίδια η ζώνη!!
Φυσικά όμως χωρίς ζώνη ο αερόσακος δεν κάνει δουλειά. Οι ΗΠΑμερικάνοι έχουν διαφορετικής χωρητικότητας αερόσακους, οι οποίοι είναι μεγαλύτεροι. Έτσι μπορούν να λειτουργήσουν αρκετά καλά και χωρίς ζώνη, αν και με ζώνη είναι πολύ καλύτεροι. Οι δικοί μας όμως είναι άλλου τύπου (για τον οδηγό οι αερόσακοι στις ΗΠΑ ήταν αρχικά 120 λίτρα, και στην Ευρώπη 60!)
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
και κατι για να μην ξεχναμε τι κανουν οι ζωνεςενας προχειρος υπολογισμος λεει οτι αν συγκρουστει ενα αμαξι με 100 και τον συνοδηγο να κραταει με τα δυο χερια στο ταμπλο ετοιμος να 'αποκρουσει' πρεπει να εκτελεσει αρνητικη σε οριζοντιο παγκο με ~1000 κιλα για να κρατηθει
οποιος εχει τετοιες δυνατοτητες αναλαμβανω να τον προωθησω για τους ολυμπιακους του 2004Θέλει ΑΚΟΜΑ μεγαλύτερες δυνατότητες!!
Θεωρούμε πως πιάνει 80 g (στα παλιά κρας τέστ του Άουτο Μότορ Σπορ συχνά ξεπερνάγανε αρκετά τα 100...).
Ένας μέσος άνθρωπος (έστω 75 κιλά) θα ζυγίζει 80*75=6 τόνους! Βάλε τα μισά ή και τα 2/3 στα πόδια (μόλις 3-4 τόνοι...) ακι τα άλλα μισά ή 1/3 στα χέρια (2-3 τόνοι...)Όποιος το καταφέρει έχει κερδίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο Γκοντζίλα Νο 2...
Προσωπικά το βρίσκω πιο ξεκούραστο να βάλω ζώνη!
-
μαλλον θα πεσει συζητηση εδω
επιμενω οτι ο αεροσακος εχει βασικο σκοπο να μην χτυπησει ο ΟΔΗΓΟΣ στο τιμονι. Κατι που δεν συμβαινει καθολου σπανια ειδικα σε αυτους που το περνουν αγκαλια
η μεταφορα αυτου στον συνοδηγο (τεχνολογικη εξελιξη) προφανως ηταν θεμα μαρκετινγ.τωρα οσο για τα 80g μαλλον ειναι ανεκδοτο διοτι δεν ακουσα ποτε αποκεφαλισμο οδηγου αγωνων οι οποιοι προφανως συμμετεχουν σε πολυ χειροτερες-σφοδροτερες συγκρουσεις με το επιπλεον βαρος του κρανους και χωρις να εχουν ολοι και τοσο τελια γυμνασμενους τραπεζοειδης
και για να μην μιλαμε στον αερα ας κανουμε ενα θεωρητικο υπολογισμο
ενα αυτοκινητο λοιπον κινειται με 30 m/s(118km/h) και προσκρουει απολυτως μετωπικα σε ιδιο παρκαρισμενο αμαξι (βλεπε παρουσιαση 1ης γενιας laguna) -και δεν χρειαζεται να πουμε ποσο σπανιο ειναι αυτο στην πραγματικοτητα αφου ολα τα αυτοκινητα πλεον εξοπλιζονται με φρενα
Αυτο ειναι περιπου ισοδυναμο με συγκρουση με τα μισα 15(59) σε εντελως απαραμορφοτο εμποδιο το οποιο ταιριαζει περισσοτερο στα τυποποιημενα test
αρα η μεση ταχυτητα κατα την διαρκεια της συγκρουσης ειναι προφανως 7.5m/s αφου αρχιζει απο 15 και καταληγει 0 (δεχομαστε γραμμικοτητα)
η αποσταση που διανυει ενα κεφαλι συνοδηγου ειναι γυρω στα 2 μετρα
~1 απο την παραμορφωση του οχηματος και αλλο ~1 απο την κινηση του κεφαλιου προw τα μπροστα
αρα η συγκρουση διαρκει 2/7.5=0.27 δευτ.
και η επιταχυνση ειναι 2s/t^2 =2*2/0.27^2= ~60m/s^2 = 6g
προσοχη μιλαμε για ΜΕΣΗ τιμη και οχι μεγιστη
και αν οδηγατε smart διπλασιαστε το νουμερο διοτι απλα αυτα τα δυο μετρα δεν υπαρχουν (12)
και αν το αλλο δεν ειναι παρκαρισμενο αλλα παει με τα ιδια χιλιομετρα αντιθετα καντε το επι 4 (24)
πολυ μακρια δηλαδη απο τα 80 τα οποια προφανως ειναι στιγμιαια μεγιστη τιμαναμενω νεωτερα
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
μαλλον θα πεσει συζητηση εδωΚαι εγώ αυτό βλέπω!
τωρα οσο για τα 80g μαλλον ειναι ανεκδοτο διοτι δεν ακουσα ποτε αποκεφαλισμο οδηγου αγωνων οι οποιοι προφανως συμμετεχουν σε πολυ χειροτερες-σφοδροτερες συγκρουσεις με το επιπλεον βαρος του κρανους και χωρις να εχουν ολοι και τοσο τελια γυμνασμενους τραπεζοειδης
Προσωπικά φοράω κολλάρο στο λαιμό στους αγώνες, κατόπιν συμβουλής άλλου συνοδηγού αγώνων. Με συμβουλή του ίδιου και ο Μίνως ο Μιχελάκης, συνοδηγός του Χατζηρήγα φοράει και εκείνος. Πιθανώς και άλλοι να χρησιμοποιούν. Ομοίως γίνεται και στα καρτ.
Σε έναν αγώνα υπάρχουν μεγάλες διαφορές από ότι στην καθημερινή οδήγηση. Είσαι πάντα προετοιμασμένος για το χτύπημα, οπότε είσαι πιο 'δεμένος' περιμένοντάς το. Σαν να φας γροθιά στην κοιλιά ενώ την έχεις σφίξει, ή ενώ είσαι χαλαρός.
Επίσης στα αγωνιστικά οι ζώνες δένονται τόσο σφιχτά που δεν μπορείς να πάρεις βαθειά αναπνοή. Οπότε συστήματα σαν τους προεντατήρες είναι άχρηστα, αφού είσαι χιλιοδεμένος στο κάθισμα συνεχώς. Επίσης οι ζώνες περνούν και από τους δύο ώμους σου, με αποτέλεσμα απόλυτη συγκράτηση. Αντιθέτως σε ένα ΙΧ περνάει μια ζώνη (στενότερη κιόλας από αγωνιστική!!) μόνο από τον ένα ώμο, και ΧΑΛΑΡΑ!! Από την άλλη μεριά στο σώμα περνάει στην λεκάνη. Οπότε ο μισός κορμός του σώματος εξέχει. Αυτό έχει αντικτυπο στην συμπεριφορά του σώνατος, και κατ επέκταση και του κεφαλιού.
και για να μην μιλαμε στον αερα ας κανουμε ενα θεωρητικο υπολογισμο
ενα αυτοκινητο λοιπον κινειται με 30 m/s(118km/h) και προσκρουει απολυτως μετωπικα σε ιδιο παρκαρισμενο αμαξι (βλεπε παρουσιαση 1ης γενιας laguna) -και δεν χρειαζεται να πουμε ποσο σπανιο ειναι αυτο στην πραγματικοτητα αφου ολα τα αυτοκινητα πλεον εξοπλιζονται με φρενα
Αυτο ειναι περιπου ισοδυναμο με συγκρουση με τα μισα 15(59) σε εντελως απαραμορφοτο εμποδιο το οποιο ταιριαζει περισσοτερο στα τυποποιημενα test
αρα η μεση ταχυτητα κατα την διαρκεια της συγκρουσης ειναι προφανως 7.5m/s αφου αρχιζει απο 15 και καταληγει 0 (δεχομαστε γραμμικοτητα)Ωπ! Σ'έπιασα!
Δεν μπορείς να κάνεις τέτοιο υπολογισμό, ακόμα και αν δεχτείς τέλειες ιδανικές συμπεριφορές. Το αυτοκίνητο αν το δεχτούμε σαν ελαστικό σώμα (που δεν είναι σε καμία περίπτωση) δεν θα έχει γραμμική μείωση της ταχύτητας. Κατά τα πρώτα 25 εκατοστά το μόνο που παραμορφώνεται είναι ο 'χάρτινος' προφυλακτήρας στα άλλα 25 και λίγα σίδερα (που είναι κατά βάση λεπτά στο πολύ μπροστά μέρος). Καμία σχέση με τα άλλα 50 εκατοστά που παραμορφώνονται τα χοντρά μέρη των ραμφών. Πάντως δεν πιστεύω πως υπάρχει ένα μέτρο παραμόρφωσης σε πρόσκρουση με 60 σε τοίχο. Ζήτημα να είναι 50 εκατοστά που παραμορφώνονται σε τέτοια πρόσκρουση.η αποσταση που διανυει ενα κεφαλι συνοδηγου ειναι γυρω στα 2 μετρα
~1 απο την παραμορφωση του οχηματος και αλλο ~1 απο την κινηση του κεφαλιου προw τα μπροσταΤο 'άλλο ένα' μέτρο που λες (κίνηση του κεφαλιού προς εμπρός) σημαίνει πρόσκρουση του κεφαλιού στο ταμπλώ!! Εκτός αν έχει το κάθισμα ταλείως ξάπλα, οπότε και θα του λιώσουν τα πόδια από την ορμή... Το βλέπω πάλι για μάξιμουμ 40-50 πόντους, οι οποίοι προέρχονται από λίγο λάσκα της ζώνης (ανύπαρκτο λόγω προεντατήρων), συμπίεση των ρούχων και ελαστική παραμόρφωση του ΣΩΜΑΤΟΣ του επιβαίνοντος!! (να γιατί θέλει αερόσακο! )
αρα η συγκρουση διαρκει 2/7.5=0.27 δευτ.
και η επιταχυνση ειναι 2s/t^2 =2*2/0.27^2= ~60m/s^2 = 6g
προσοχη μιλαμε για ΜΕΣΗ τιμη και οχι μεγιστη
και αν οδηγατε smart διπλασιαστε το νουμερο διοτι απλα αυτα τα δυο μετρα δεν υπαρχουν (12)
και αν το αλλο δεν ειναι παρκαρισμενο αλλα παει με τα ιδια χιλιομετρα αντιθετα καντε το επι 4 (24)
πολυ μακρια δηλαδη απο τα 80 τα οποια προφανως ειναι στιγμιαια μεγιστη τιμαναμενω νεωτερα
Αν θεωρήσουμε με βάση τα προηγούμενα μισό μέτρο αντί ενός, και συμπεριφορά συμπιεζόμενου ελατηρίου (F= Kxx με x τα εκατοστά παραμόρφωσης και Κ σταθερά ) για το αυτοκίνητο, και ομοίως για τον επιβάτη, τότε έχουμε τελείως διαφορετικές τιμές...
Σίγουρα η μέγιστη τιμή θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την συνεχή, αλλά και μια εξαιρετικά υψηλή μέγιστη αρκεί να κάνει ζημιά.
Δυστυχώς δεν δουλεύει το site του euroncap τώρα, οπότε δεν μπορώ να δω αν έχει γραφήματα επιτάχυνσης. Θα ψάξω σε παλιά περιοδικά μήπως και βρω κάτι.
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Αυτό έχει αντικτυπο στην συμπεριφορά του σώνατος, και κατ επέκταση και του κεφαλιού.προφανώς αρνητικη (για το κεφαλι) αφου τα περιθωρια απορροφησης ειναι μικροτερα
Το αυτοκίνητο αν το δεχτούμε σαν ελαστικό σώμα
ουτε για αστειο
αλλο ελαστικοτητα και αλλο γραμμικοτηταΖήτημα να είναι 50 εκατοστά που παραμορφώνονται σε τέτοια πρόσκρουση.
παραξενο
η laguna εχει 25-30cm εντελως κενα μπροστα απο τη μηχανη για να απορροφηση συγκρουση χωρις ζημια στη μηχανη (επιπλεον του προφηλακτηρα)
και το συνολο ειναι 50cm?Σίγουρα η μέγιστη τιμή θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την συνεχή, αλλά και μια εξαιρετικά υψηλή μέγιστη αρκεί να κάνει ζημιά.
αυτο λεω και εγω για τη μεγιστη τιμη
αλλα αλλο μεση και αλλο συνεχης τιμη
αλλα και το μετρο για την προκαλουμενη ζημια ειναι κυριως το ολοκληρωμα της επιταχυνσης και οχι η μεγιστη τιμη της
οπως το μετρο για την επιταχυνση σε ενα αυτοκινητο ειναι η ισχυς σε ολο το πεδιο γυρω απο την μεγιστη ισχυ (αυτο που χρησιμοποιουμε για μεγιστη επιταχυνση) και οχι μονο η μεγιστη τιμη της ισχυος
προφανω τα νουμερα που χρησιμοποιησα ειναι στο περιπου αλλα σε σωστη ταξη μεγεθους
αρα και για το αποτελεσμα ισχυει το ιδιοκαλη φαση
-
καλη φαση ...
εδω βλεπουμε αν το οχημα παραμορφωνεται μισο μετρο
http://www.sicurauto.it/crashtest/video/scenic.avi
κι εδω το ιδιο
και να καποιες τιμες για laguna
Injury ScoresInjury Measurements Offset Crash Test at 64 km/h
Head................................Driver..........Passenger
HIC..................................315.4...........261.3
Acceleration (g for 3ms)......41.1............39
Head Injury Criterion (HIC) is a measure of the potential for head injury. At a HIC of 1000 one in 6 adults will suffer from life-threatening injury to their brain.
δηλαδη 40g για 3ms για ποσο?
το HIC δειχνει ποσο σοβαρα προβληματα δεινουν οι συγκεκριμενες επιταχυνσεις με τετοιες διαρκειεςκαι ειδομεν
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
Αυτό έχει αντικτυπο στην συμπεριφορά του σώνατος, και κατ επέκταση και του κεφαλιού.
προφανώς αρνητικη (για το κεφαλι) αφου τα περιθωρια απορροφησης ειναι μικροτερα
Ναι μεν είναι μικρότερα, αλλά μειώνεται κατά πολύ το βάρος, αφού πλέον επιταχύνεται το κεφάλι και το κράνος και όχι και ο μισός θώρακας και η ωμοπλάτη και το κυριότερο οι δυνάμεις ασκούνται ισομοιρασμένα, οπότε το σώμα δεν τείνει να περιστραφεί γύρω από ένα μονό ιμάντα. Το βάρος του κράνους είναι μικρό (γύρω στο 1.300) Επίσης πολύ βασικό σημείο είναι πως όσο το αυτοκίνητο επιβραδύνεται, το κεφάλι ΔΕΝ επιβραδύνεται αντίστοιχα, με αποτέλεσμα όταν το αυτοκίνητο σταματήσει να έχει τίναγμα στο κεφάλι. Ακριβώς επειδή τα περιθώρια είναι μικρότερα (η κίνηση ξεκινά από το λαιμό και όχι ουσιαστικά από τη μέση) το κεφάλι του αγωνιζόμενου ακολουθεί καλύτερα την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, οπότε οι μέγιστες τιμές είναι αισθητά μικρότερες. Αυτό ενισχύεται περισσότερο ακόμα απ΄το γεγονός πως στο αγωνιστικό αν είσαι καλά δεμένος το σώμα σου δεν θα μετακινηθεί ούτε εκατοστό, σε αντίθεση με το επιβατικό αμάξι. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε πάλι πως ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά κάνει πως στον αγώνα είσαι προετοιμασμένος και σφιχτός, ενώ στο ταξίδι χαλαρός.
Αποκεφαλισμό δεν θα δείς εύκολα. Φίλος μου είχε ατύχημα όταν σταμάτησε σε φανάρι και τον εμβόλισε αφτενάριστος με μεγάλη ταχύτητα κάποιος από πίσω. Οι πίσω επιβάτιδες δεν είχαν προσκέφαλα (δεν διέθετε το αμάξι) και τα κεφάλια τους χτύπησαν στην εταζέρα κάνοντας ορθή γωνία. Δεν αποκεφαλίστηκαν. Από αδράνεια του κεφαλιού να γίνει αποκεφαλισμός είναι πολύ δύσκολο. Το ζητούμενο είναι να μην υπάρξουν κακώσεις στον εγκέφαλο, ο οποίος συμπιέζεται στο εσωτερικό του κρανίου, οι οποίες κακώσεις θα προκαλέσουν τραυματισμό ή θάματο. Ο αερόσακος παραλαμβάνει το σώμα (θώρακα - κεφάλι) με πιο ισομοιρασμένο τρόπο, οπότε οι δυνάμεις δεν ασκούνται σε έναν στενό ιμάντα μήκους 1 μέτρου γύρω από το σώμα, αλλά σε μια μεγάλη επιφάνεια. Επίσης επειδή είναι γεμάτος αέρα 'αποτυπώνει' αρκετά καλά την ανατομία του σώματος, και δεν προκαλεί τοπικούς τραυματισμούς, όπως το γδάρσιμο από την ζώνη. (το οποίο και πάλι δεν φεύγει τελείως). Για το θέμα αυτό στα αγωνιστικά το μήκος του ιμάντα που έρχεται σε επαφή με το σώμα είναι περίπου 50% μεγαλύτερο από ότι σε ένα επιβατικό, και ο ιμάντας καθαυτός είναι 50% φαρδύτερος, ενώ οι δυνάμεις ασκούνται ίσα και από τα δύο μέρη.
Το αυτοκίνητο αν το δεχτούμε σαν ελαστικό σώμα
ουτε για αστειο
αλλο ελαστικοτητα και αλλο γραμμικοτηταΜα όσο γραμμικό μπορούμε να το θεωρήσουμε, άλλο τόσο ελαστικό θα είναι... Σε συνθήκες τρακαρίσματος αυτές είναι πολύ χοντρές γενικεύσεις, όπως και το ότι θα χτυπήσουν απολύτως μετωπικά...
Ζήτημα να είναι 50 εκατοστά που παραμορφώνονται σε τέτοια πρόσκρουση.
παραξενο
η laguna εχει 25-30cm εντελως κενα μπροστα απο τη μηχανη για να απορροφηση συγκρουση χωρις ζημια στη μηχανη (επιπλεον του προφηλακτηρα)
και το συνολο ειναι 50cm?Στα κρας τέστ δύσκολα βλέπεις παραμορφώσεις που ξεπερνούν το μισό μέτρο ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΜΕΤΩΠΙΚΗ και με τόσο χαμηλή ταχύτητα. Άντε να είναι 60-70 πόντοι. 100 δεν θα είναι σίγουρα!!
Σίγουρα η μέγιστη τιμή θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την συνεχή, αλλά και μια εξαιρετικά υψηλή μέγιστη αρκεί να κάνει ζημιά.
αυτο λεω και εγω για τη μεγιστη τιμη
αλλα αλλο μεση και αλλο συνεχης τιμη
αλλα και το μετρο για την προκαλουμενη ζημια ειναι κυριως το ολοκληρωμα της επιταχυνσης και οχι η μεγιστη τιμη της
οπως το μετρο για την επιταχυνση σε ενα αυτοκινητο ειναι η ισχυς σε ολο το πεδιο γυρω απο την μεγιστη ισχυ (αυτο που χρησιμοποιουμε για μεγιστη επιταχυνση) και οχι μονο η μεγιστη τιμη της ισχυος
προφανω τα νουμερα που χρησιμοποιησα ειναι στο περιπου αλλα σε σωστη ταξη μεγεθους
αρα και για το αποτελεσμα ισχυει το ιδιοκαλη φαση
Μα ποιο αποτέλεσμα; Αν θα αποκεφαλιστεί ο δύσμοιρος συνοδηγός; Αυτό δεν γινόταν ούτε το 60, σήμερα θα γίνει; Οι τιμές της επιτάχυνσης καταστρέφουν τον εγκέφαλο, δεν ξεκολλάει το κεφάλι. Και αν κανείς μείνει φυτό ποσώς θα τον ενδιαφέρει αν το έπαθε σε διάρκεια λίγων μιλισεκόντ ή λίγων δευτερολέπτων (και να ήθελε δεν θα μπορούσε...)
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
καλη φαση ...
εδω βλεπουμε αν το οχημα παραμορφωνεται μισο μετρο
http://www.sicurauto.it/crashtest/video/scenic.avi
κι εδω το ιδιο
και να καποιες τιμες για laguna
Injury ScoresInjury Measurements Offset Crash Test at 64 km/h
Head................................Driver..........Passenger
HIC..................................315.4...........261.3
Acceleration (g for 3ms)......41.1............39
Head Injury Criterion (HIC) is a measure of the potential for head injury. At a HIC of 1000 one in 6 adults will suffer from life-threatening injury to their brain.
δηλαδη 40g για 3ms για ποσο?
το HIC δειχνει ποσο σοβαρα προβληματα δεινουν οι συγκεκριμενες επιταχυνσεις με τετοιες διαρκειεςκαι ειδομεν
Ωραίο το βιντεάκι και η φωτό. Μόνο που μιλάς για πλήρη μετωπική και στο βίντεο πρόκειται περί πλαγιομετωπικής και μάλιστα με χαμηλό ποσοστό επιλάλυψης των 'οχημάτων' αλλιώς πως περιστράφηκε το Μεγκάν Σενίκ; Φυσικά και θα είναι διπλή η δύναμη (άρα και σχετικά ανάλογη η παραμόρφωση) αφού είναι μισή η επιφάνεια!
Επίσης κάτι άλλο: Παίρνεις τα κριτήρια τραυματισμού και μετρήσεις επιτάχυνσης για το Λαγκούνα, ένα ολοκαινουριο αυτοκίνητο το οποίο ήταν το μοναδικό με 5 αστέρια για αρκετό καιρό. Μετά μου δείχνεις φωτογραφίες από ένα μοντέλο πολυμορφικό που εγγενώς έχουν προβλήματα παθητικής ασφάλειας, και μάλιστα παίρνεις αμάξι μικρότερης κατηγορίας, το πρώτο της κατηγορίας του χρονολογικά, και που είναι και παλιάς σχεδίασης. Τι σχέση μπορεί να έχει αμάξι του 1995 με αμάξι του 2001; Και μάλιστα το Λαγκούνα, και μάλιστα για αμάξια τελείως διαφορετικής κατηγορίας...
Επίσης τα στοιχεία που είπες για το Λαγκούνα είναι ΜΕ αερόσακο συνοδηγού. Το δικό σου αρχικό ερώτημα δεν είναι ποιά η χρησιμότητά του; Αν δεν υπήρχε είναι βέβαιο πως το peak της επιβράδυνσης δεν θα ήταν 39 g, αλλά πολύ περισσότερο.ΟΚ, και το Σενίκ πήρε 4 αστέρια (όχι όμως 5), αλλά και αυτό είχε αερόσακο συνοδηγού...
Οπότε βρες ένα αυτοκίνητο χωρίς αερόσακο συνοδηγού να δούμε το μετρήσεις έχει και εκεί.
Πάντως το έξτρα κόστος του αερόσακου (300 ευρώ; 500 ευρώ; ) είναι ΑΣΤΕΙΟ ακόμα και αν σε γλιτώσει από απλούς μικροτραυματισμούς. Ο γιατρός σίγουρα θα πάρει περισσότερο, και αυτό ΑΦΟΥ έχεις τραυματιστεί. Στην άλλη περίπτωση δεν παθαίνεις τίποτα. Και αν το αυτοκίνητο κοντύνει κατά 1 μέτρο όπως λες (20-28% του ολικού μήκους του) τότε θα πάει για πέταμα ως έχει...
Οπότε ναι, ο αερόσακος συνοδηγού είναι χρήσιμος.
Υ.Γ. Έκανα edit το μήνυμα για να χαλάσω τον σύνδεσμο με την φωτογραφία, γιατί ήταν πολύ φαρδιά και χάλαγε την εικόνα των μυνημάτων.
-
Παιδιά εγω ενα έχω να σας πω δυστυχος εκ πειρας αν κάποιος είναι αρκετά ψηλός ή για καποιο αλο λογο εχει τέρμα πίσω το κάθισμα ο αερόσακος είναι μόνο για να του χτυπάει τους βραχίονες ή και να τους σπάει (μην σας φένεται παραξενο συνευει αυτο σε γνοστό μου.)
κατα τη γνώμη μου αν ποτε καποιος στο υψος μου (1.93) φτάσει το κεφάλι του στον αερόσακο μάλον δεν θα τον σώσει ουτε ο αερόσακος.
ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΜΑΣ ΦΙΛΟΙ ΦΟΡΟΥΜΙΣΤΕΣΑΛΛΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΠΡΟΣΕΧΤΑΙ ΚΙΟΛΑΣ
-
Ο χρήστης DIOMOS έγραψε:
Παιδιά εγω ενα έχω να σας πω δυστυχος εκ πειρας αν κάποιος είναι αρκετά ψηλός ή για καποιο αλο λογο εχει τέρμα πίσω το κάθισμα ο αερόσακος είναι μόνο για να του χτυπάει τους βραχίονες ή και να τους σπάει (μην σας φένεται παραξενο συνευει αυτο σε γνοστό μου.)
κατα τη γνώμη μου αν ποτε καποιος στο υψος μου (1.93) φτάσει το κεφάλι του στον αερόσακο μάλον δεν θα τον σώσει ουτε ο αερόσακος.
ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΜΑΣ ΦΙΛΟΙ ΦΟΡΟΥΜΙΣΤΕΣΑΛΛΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΠΡΟΣΕΧΤΑΙ ΚΙΟΛΑΣ
Φαντάζομαι μιλάς για αερόσακο οδηγού, αλλιώς πώς σπάνε οι βραχίονες από αερόσακο συνοδηγού;
Εκτός αν κάνεις σαν την μάνα μου που βάζει το χέρι στο ταμπλώ λες και θα καταφέρει ποτέ να κρατηθεί αν γίνει κάτι!! (φορώντας όμως τη ζώνη που της έχω επιβάλλει όπως σε όλους τους επιβάτες μου)
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Από αδράνεια του κεφαλιού να γίνει αποκεφαλισμός είναι πολύ δύσκολο. Το ζητούμενο είναι να μην υπάρξουν κακώσεις στον εγκέφαλο, ο οποίος συμπιέζεται στο εσωτερικό του κρανίου, οι οποίες κακώσεις θα προκαλέσουν τραυματισμό ή θάματο.Όμως σε τρακάρισμα μπορεί να πιάσεις πάνω από 80g. 80 φορές το βάρος του κεφαλιού σου, δηλαδή και μισό τόνο άνετα... Τόσο βάρος δεν σηκώνει ο Πύρρος Δήμας με τα χέρια, θα το αντέξουμε εμείς με το λαιμό;
μηπως να αποφασισουμε αν το προβλημα ειναι στον αυχενα η στον εγκεφαλο?
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
Από αδράνεια του κεφαλιού να γίνει αποκεφαλισμός είναι πολύ δύσκολο. Το ζητούμενο είναι να μην υπάρξουν κακώσεις στον εγκέφαλο, ο οποίος συμπιέζεται στο εσωτερικό του κρανίου, οι οποίες κακώσεις θα προκαλέσουν τραυματισμό ή θάματο.
Όμως σε τρακάρισμα μπορεί να πιάσεις πάνω από 80g. 80 φορές το βάρος του κεφαλιού σου, δηλαδή και μισό τόνο άνετα... Τόσο βάρος δεν σηκώνει ο Πύρρος Δήμας με τα χέρια, θα το αντέξουμε εμείς με το λαιμό;
μηπως να αποφασισουμε αν το προβλημα ειναι στον αυχενα η στον εγκεφαλο?
Ο αυχένας μπορεί να πάθει κακώσεις, ειδικά στην περίπτωση του μη αγωνιστικού, όπου η κίνηση του σώματος είναι σαφώς μεγαλύτερη και πιο ανεξέλεγκτη. Όμως δεν μπορεί να προέλθει αποκεφαλισμός, τουλάχιστον όχι τόσο απλά.
Ο εγκέφαλος είναι αυτός που τραυματίζεται ευκολότερα, και αυτό το βλέπουμε και σε καθημερινά τρακαρίσματα που βγαίνουν ατσαλάκωτοι μεν, ζαλισμένοι και πιθανώς αποπροσανατολισμένοι δε, ή στην F1 όπου λόγω της μη ενδοτικότητας των μονοθεσίων και των επιβραδύνσεων με μεγάλες τιμές η διάσειση είναι στην 'ημερίσια διάταξη'.
Το πρόβλημα είναι παντού. Εκτός από τα δύο παραδείγματα που ανέφερες (που το ένα δεν αναιρεί το άλλο) υπάρχει πρόβλημα στην κλείδα, στο στέρνο και γενικά στο θώρακα. Ανέφερα πως στους αγώνες αυτό αντιμετωπίζεται με σφιχτό δέσιμο, ώστε να μην φρενάρει το αμάξωμα και μετά εμείς 'κοπανηθούμε' στην ζώνη που θα μας 'πιάσει' 10 εκατοστά αργότερα, αλλά επίσης αντιμετωπίζεται και με τις φαρδύτερες ζώνες, οι οποίες πιάνουν το σώμα πιο 'ζυγισμένα' και σε περισσότερα σημεία, και πως οι ζώνες 'τρέχουν' στο σώμα σε μεγαλύτερο μήκος.
Ερώτημα: Τότε δεν μπορούμε να βάλουμε αγωνιστικές ζώνες για να μειωθεί (ή και εξαλειφθεί ακόμα) η αναγκαιότητα αερόσακου;
Ναι, μπορούμε, αλλά εδώ πολλοί βαριούνται να κάνουν ένα κλίκ, ΤΕΣΣΕΡΑ κλίκ θα κάνουν; Επίσης αν φοράς χαλαρά την αγωνιστική, επειδή δεν έχει μηχανισμό τυλίγματος δεν εφάπτεται σωστά και δεν είναι αποδοτική. Και κανείς δεν μπορεί να φορά σφιχτά τις αγωνιστικές ζώνες για ώρες (και εγώ ακόμα σε καθημερινή βάση δεν θα το έκανα...). Επίσης θα τσαλάκωνε με μιας και εντελώς όλα τα ρούχα, ενώ δεν θα μπορούσες να ανοίξεις το τασάκι αν δεν ήσουν... μακρυχέρης! Αυτό επειδή είσαι ακλόνητα δεμένος.
Οπότε αφού δεν γίνονται αυτά, γυρνώ πάλι στο σημείο το οποίο άνοιξε αυτήν την συζήτηση, και λέω πως ναι, ο αερόσακος συνοδηγού είναι χρήσιμος.
Παρατήρηση: Σε μικρά τρακαρίσματα δεν ανοίγουν οι αερόσακοι. Είχα την ατυχία να το διαπιστώσω 2 φορές προσωπικά και μια φορά η κοπέλα μου (με 20χαω πλαγιομετωπικά σε τοίχο). Οπότε θα ανοίξει όταν το αμάξι είναι για πέταμα ουσιαστικά (σε όλες τις χώρες πλην Ελλάδας, όπου και σάπια στο σασί κυκλοφορούν 'σαν καινούρια'). Οπότε αφού πάει για πέταμα ολόκληρο αμάξι, τα 500 ευρώ θα σκεφτείς μπροστά στην ασφάλειά σου, και κυρίως των όποιων συνοδηγών σου;
-
Ο αυχενας και ο εγκεφαλος θα τραυματιστουν σε διαφορετικου ειδους συγκρουσεις.Ο αυχενας(και κατ'επεκτασιν ο νωτιαιος μυελος αφου αυτος μας ενδιαφερει) τραυματιζεται κυριως σε συγκρουσεις απο πισω οταν δεν υπαρχουν προσκεφαλα.Η κρανιοεγκεφαλικη κακωση θα προκυψει οταν το κεφαλι προσκρουσει καπου,και αυτο το καπου θα ειναι μπροστα(ταμπλω,τιμονι,καθισμα οδηγου για τους πισω)σε μετωπικη,η εστω στο παραθυρο σε πλαγια συγκρουση.Και οι δυο τραυματισμοι μπορουν να φερουν το θανατο αλλα στην κρανιοεγκεφαλικη κακωση ειναι πιο πιθανο.Σε τραυματισμο του αυχενα πιο πιθανη ειναι η παραλυση(τετραπληγια).
Για καποιον πολυ ψηλο δεν ξερω αν ο αεροσακος αποτελει κινδυνο.Αμφιβαλλω ομως ειδικα αν ο ψηλος οδηγος καθεται σωστα και φοραει ζωνη.Αν καθεται λιγο 'ξαπλα' και δε φοραει και ζωνη ο αεροσακος δε μπορει να κανει και πολλα.Το να σπασει ο πηχυς ειναι το λιγοτερο απο αυτα που μπορει να παθει. -
Το εβαλα εδω:
http://www.autopress.gr/dnews/show.asp?ID=2198Α. Λιόσια: Δυστύχημα με θύμα 14μηνο μωρό
Ημερομηνία: 20/12/02Η τραγική κατάληξη που μπορεί να έχει η μεταφορά μικρών παιδιών στο κάθισμα του συνοδηγού και πολλές φορές στην αγκαλιά του επιβάτη, διαπιστώθηκε για μία ακόμα φορά.
Ένα αβάφτιστο κοριτσάκι, μόλις 14 μηνών βρήκε τραγικό θάνατο στην αγκαλιά της μητέρας του και συνοδηγού στο αυτοκίνητο που οδηγούσε ο πατέρας του, Δημήτρης Ξενίδης. Ο 28χρονος έχασε τον έλεγχο του οχήματος και προσέκρουσε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο, στην οδό Ελύτη 13-15, στα Άνω Λιόσια.
Ο αερόσακος του συνοδηγού άνοιξε και σύνθλιψε το άτυχο κοριτσάκι. Λίγο μετά το δυστύχημα, που έγινε το απόγευμα της Τετάρτης (18/12), άνδρες της Τροχαίας υπέβαλαν σε αλκοτέστ τον οδηγό και διαπιστώθηκε ότι είχε υπερβεί το επιτρεπόμενο όριο.Αυτος ο γονεας αραγε θα φυλακιστει για φονο απο προθεση?
-
Ο χρήστης odiki_asfaleia έγραψε:
Το εβαλα εδω:
http://www.autopress.gr/dnews/show.asp?ID=2198Α. Λιόσια: Δυστύχημα με θύμα 14μηνο μωρό
Ημερομηνία: 20/12/02Η τραγική κατάληξη που μπορεί να έχει η μεταφορά μικρών παιδιών στο κάθισμα του συνοδηγού και πολλές φορές στην αγκαλιά του επιβάτη, διαπιστώθηκε για μία ακόμα φορά.
Ένα αβάφτιστο κοριτσάκι, μόλις 14 μηνών βρήκε τραγικό θάνατο στην αγκαλιά της μητέρας του και συνοδηγού στο αυτοκίνητο που οδηγούσε ο πατέρας του, Δημήτρης Ξενίδης. Ο 28χρονος έχασε τον έλεγχο του οχήματος και προσέκρουσε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο, στην οδό Ελύτη 13-15, στα Άνω Λιόσια.
Ο αερόσακος του συνοδηγού άνοιξε και σύνθλιψε το άτυχο κοριτσάκι. Λίγο μετά το δυστύχημα, που έγινε το απόγευμα της Τετάρτης (18/12), άνδρες της Τροχαίας υπέβαλαν σε αλκοτέστ τον οδηγό και διαπιστώθηκε ότι είχε υπερβεί το επιτρεπόμενο όριο.Αυτος ο γονεας αραγε θα φυλακιστει για φονο απο προθεση?
Δυστυχώς, το πολύ πολύ να πείσει τους φίλους του πως ο αερόσακος (όπως και η ζώνη άλλωστε) είναι επικίνδυνος και σκοτώνει...
-
Τι να πει κανείς όταν αγοράζεις αυτοκίνητο με αερόσακους και δεν φοράς την ζώνη σου, ενώ χρησιμοποιείες (λόγο άγνοιας βέβαια αλλά δεν θέλει και πολύ μυαλό) το παιδάκι σου για extra προστασία.
Αμ το άλλο αυτός ο πατέρας ήπιε και πήρε την οικογένεια με το αυτοκίνητο του να γυρίσει σπίτι ? Υπάρχει ανέυθυνος κόσμος πολύς και δυστηχώς στην παραπάνω περίπτωση ο συγκεκριμένος άνθρωπος το κατάλαβε με το χειρότερο δυνατό τρόπο. Φανταστείτε μόνο τις τύψεις που θα έχει. Ας τον βοηθήσει ο θεός, τίποτα άλλο -
Και η σύμπτωση μία μέρα πριν στην ΕΤ3 είχε αφιέρωμα στους αερόσακους και πόσο επικίνδυνοι είναι χωρίς ζώνες...
-
ο αεροσακος εχει παρεξηγηθει! (πολυ).
εχω δει καποιο video σε crash test με κουκλα φυσικα που φαινετε ξεκαθαρα οτι ο αεροσακος ουτε σου σπαει το λαιμο ουτε σε σκοτωνει οπως πολλοι μεταδιδουν αλλα σε σωζει και δεν σε δυσκολευει χανοντας την ορατοτητα σου μετα απο καποιο τρακαρισμα γιατι ολα γινονται πολυ γρηγορα, θα ηθελα πολυ να σας δειξω αυτο το video ομως δεν εχω την δυνατοτητα. το μονο που θα σας βλαψει πραγματικα οταν θα ανοιξει ο αεροσακος ειναι στην τσεπη διοτι πραγματικα κοστιζει ομως αξιζει γιατι ισως σου σωσει καποτε την ζωη! και παντα ζωνη οπως ειπαν και τα αλλα παιδια ειναι σημαντικο!!! -
Πάντως εγώ καλού-κακού στην πόλη έχω απενεργοποιημένο τον αερόσακο συνοδηγού. Αν δεν προσέξω αν φοράει ζώνη ο συνοδηγός μου (αν και πάντα φροντίζω να τον συνετίσω), δε θέλω να τον πάρω στο λαιμό μου με 40χλμ/ώρα...
Περι Αεροσακων ο λογος.....