-
Ο syele εγραψε:
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... &start=240
Φίλε Γαβριήλ, θέλω τα σχόλιά σου για το ενδιαφέρον, θαρρώ, άρθρο της Ημερησίας (2-11-2002) με τίτλο «Φόβοι για την Αμερικανική αγορά αυτοκινήτων». Το παραθέτω:
«Η χρηματιστηριακή άνοιξη στις ΗΠΑ, συνέπεια του κλίματος αλόγιστης ευφορίας που επικράτησε στη Wall Street τη διετία 1998-2000 εκτός από τη φούσκα των μετοχών που δημιούργησε, διόγκωσε, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, και άλλες φούσκες, με μια από τις κυριότερες να είναι αυτή της αγοράς αυτοκινήτων.
Η ξέφρενη ανοδική κούρσα των κεφαλαιαγορών δημιούργησε για αρκετούς Αμερικανούς προϋποθέσεις για εύκολο πλουτισμό οδηγώντας σε κατακόρυφη αύξηση τις καταναλωτικές δαπάνες.
Μεγάλο μέρος των δαπανών αυτών κατευθύνθηκε στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτου, η οποία, παρά την οικονομική επιβράδυνση των τελευταίων δύο ετών συνεχίζει την αναπτυξιακή πορεία της.Φέτος, για τέταρτη διαδοχική χρονιά, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ αναμένεται να ξεπεράσουν τα 17 εκατ. μονάδες. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 κατά μέσο όρο οι ετήσιες πωλήσεις δεν ξεπερνούσαν τα 14,5 εκατ. οχήματα. Ακόμη και φέτος, που οι καταναλωτικές δαπάνες είναι συγκρατημένες εξαιτίας της δυσμενούς χρηματιστηριακής και οικονομικής συγκυρίας, η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης.
Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η General Motors και η Ford κατόρθωσαν να δώσουν ώθηση στις πωλήσεις τους παρατείνοντας τα χρηματοδοτικά προγράμματα με μηδενικά επιτόκια και τις προσφορές τους, προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές. Τα προγράμματα αυτά είχαν αρχικά τεθεί σε εφαρμογή μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου, όταν οι ΗΠΑ προσπαθούσαν να επουλώσουν τις πληγές τους και η καταναλωτική εμπιστοσύνη είχε φθάσει στο ναδίρ, αλλά διατηρήθηκαν από τους Αμερικανούς κατασκευαστές και κατά το τρέχον έτος καθώς οι οικονομικές συνθήκες δεν οδήγησαν σε ισχυρή ανάπτυξη της οικονομίας.
Ωστόσο, παρά την προσπάθειά τους να τονώσουν τις πωλήσεις τους και να τροφοδοτήσουν με «καύσιμο» τις μετοχές τους, οι προσπάθειές τους έχουν αποβεί άκαρπες.
Οι πωλήσεις τους αναπτύσσονται αλλά οι μετοχές των General Motors και Ford βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 12 μηνών. Και όπως επισημαίνουν αρκετοί χρηματιστηριακοί αναλυτές, όταν οι μετοχές ενός κλάδου, του οποίου οι πωλήσεις είναι καλές, δέχονται πιέσεις τότε προαναγγέλλονται μάλλον δυσοίωνες εξελίξεις. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η καταναλωτική μανία των τελευταίων ετών ενδεχομένως να έχει δημιουργήσει ένα φαινόμενο φούσκας στον κλάδο του αυτοκινήτου.Οι εντυπωσιακές πωλήσεις των τελευταίων ετών έχουν αυξήσει στο 99,8% από 90% στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, τον λόγο των κατόχων αυτοκινήτου προς το συνολικό πληθυσμό των ΗΠΑ. Τα 2/3 από τα αυτοκίνητα αυτά έχουν αγοραστεί μετά το μέσον της δεκαετίας του '90 γεγονός που δεν καθιστά επιτακτική την αντικατάστασή τους. Τα δεδομένα αυτά οδηγούν τους παράγοντες της αγορά στο συμπέρασμα ότι στις ΗΠΑ έχει διογκωθεί μια φούσκα στην αγορά αυτοκινήτου που αναμένεται να σκάσει και κατά τα επόμενα 4 με 5 χρόνια οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να μειωθούν κατά 30% με 50%.
-
Ο syele εγραψε:
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... &start=240
Φίλε Γαβριήλ, θέλω τα σχόλιά σου για το ενδιαφέρον, θαρρώ, άρθρο της Ημερησίας (2-11-2002) με τίτλο «Φόβοι για την Αμερικανική αγορά αυτοκινήτων». Το παραθέτω:
«Η χρηματιστηριακή άνοιξη στις ΗΠΑ, συνέπεια του κλίματος αλόγιστης ευφορίας που επικράτησε στη Wall Street τη διετία 1998-2000 εκτός από τη φούσκα των μετοχών που δημιούργησε, διόγκωσε, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, και άλλες φούσκες, με μια από τις κυριότερες να είναι αυτή της αγοράς αυτοκινήτων.
Η ξέφρενη ανοδική κούρσα των κεφαλαιαγορών δημιούργησε για αρκετούς Αμερικανούς προϋποθέσεις για εύκολο πλουτισμό οδηγώντας σε κατακόρυφη αύξηση τις καταναλωτικές δαπάνες.
Μεγάλο μέρος των δαπανών αυτών κατευθύνθηκε στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτου, η οποία, παρά την οικονομική επιβράδυνση των τελευταίων δύο ετών συνεχίζει την αναπτυξιακή πορεία της.Φέτος, για τέταρτη διαδοχική χρονιά, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ αναμένεται να ξεπεράσουν τα 17 εκατ. μονάδες. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 κατά μέσο όρο οι ετήσιες πωλήσεις δεν ξεπερνούσαν τα 14,5 εκατ. οχήματα. Ακόμη και φέτος, που οι καταναλωτικές δαπάνες είναι συγκρατημένες εξαιτίας της δυσμενούς χρηματιστηριακής και οικονομικής συγκυρίας, η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης.
Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η General Motors και η Ford κατόρθωσαν να δώσουν ώθηση στις πωλήσεις τους παρατείνοντας τα χρηματοδοτικά προγράμματα με μηδενικά επιτόκια και τις προσφορές τους, προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές. Τα προγράμματα αυτά είχαν αρχικά τεθεί σε εφαρμογή μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου, όταν οι ΗΠΑ προσπαθούσαν να επουλώσουν τις πληγές τους και η καταναλωτική εμπιστοσύνη είχε φθάσει στο ναδίρ, αλλά διατηρήθηκαν από τους Αμερικανούς κατασκευαστές και κατά το τρέχον έτος καθώς οι οικονομικές συνθήκες δεν οδήγησαν σε ισχυρή ανάπτυξη της οικονομίας.
Ωστόσο, παρά την προσπάθειά τους να τονώσουν τις πωλήσεις τους και να τροφοδοτήσουν με «καύσιμο» τις μετοχές τους, οι προσπάθειές τους έχουν αποβεί άκαρπες.
Οι πωλήσεις τους αναπτύσσονται αλλά οι μετοχές των General Motors και Ford βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 12 μηνών. Και όπως επισημαίνουν αρκετοί χρηματιστηριακοί αναλυτές, όταν οι μετοχές ενός κλάδου, του οποίου οι πωλήσεις είναι καλές, δέχονται πιέσεις τότε προαναγγέλλονται μάλλον δυσοίωνες εξελίξεις. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η καταναλωτική μανία των τελευταίων ετών ενδεχομένως να έχει δημιουργήσει ένα φαινόμενο φούσκας στον κλάδο του αυτοκινήτου.Οι εντυπωσιακές πωλήσεις των τελευταίων ετών έχουν αυξήσει στο 99,8% από 90% στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, τον λόγο των κατόχων αυτοκινήτου προς το συνολικό πληθυσμό των ΗΠΑ. Τα 2/3 από τα αυτοκίνητα αυτά έχουν αγοραστεί μετά το μέσον της δεκαετίας του '90 γεγονός που δεν καθιστά επιτακτική την αντικατάστασή τους. Τα δεδομένα αυτά οδηγούν τους παράγοντες της αγορά στο συμπέρασμα ότι στις ΗΠΑ έχει διογκωθεί μια φούσκα στην αγορά αυτοκινήτου που αναμένεται να σκάσει και κατά τα επόμενα 4 με 5 χρόνια οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να μειωθούν κατά 30% με 50%.
-
Ο syele εγραψε:
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... &start=240
Φίλε Γαβριήλ, θέλω τα σχόλιά σου για το ενδιαφέρον, θαρρώ, άρθρο της Ημερησίας (2-11-2002) με τίτλο «Φόβοι για την Αμερικανική αγορά αυτοκινήτων». Το παραθέτω:
«Η χρηματιστηριακή άνοιξη στις ΗΠΑ, συνέπεια του κλίματος αλόγιστης ευφορίας που επικράτησε στη Wall Street τη διετία 1998-2000 εκτός από τη φούσκα των μετοχών που δημιούργησε, διόγκωσε, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, και άλλες φούσκες, με μια από τις κυριότερες να είναι αυτή της αγοράς αυτοκινήτων.
Η ξέφρενη ανοδική κούρσα των κεφαλαιαγορών δημιούργησε για αρκετούς Αμερικανούς προϋποθέσεις για εύκολο πλουτισμό οδηγώντας σε κατακόρυφη αύξηση τις καταναλωτικές δαπάνες.
Μεγάλο μέρος των δαπανών αυτών κατευθύνθηκε στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτου, η οποία, παρά την οικονομική επιβράδυνση των τελευταίων δύο ετών συνεχίζει την αναπτυξιακή πορεία της.Φέτος, για τέταρτη διαδοχική χρονιά, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ αναμένεται να ξεπεράσουν τα 17 εκατ. μονάδες. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 κατά μέσο όρο οι ετήσιες πωλήσεις δεν ξεπερνούσαν τα 14,5 εκατ. οχήματα. Ακόμη και φέτος, που οι καταναλωτικές δαπάνες είναι συγκρατημένες εξαιτίας της δυσμενούς χρηματιστηριακής και οικονομικής συγκυρίας, η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης.
Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η General Motors και η Ford κατόρθωσαν να δώσουν ώθηση στις πωλήσεις τους παρατείνοντας τα χρηματοδοτικά προγράμματα με μηδενικά επιτόκια και τις προσφορές τους, προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές. Τα προγράμματα αυτά είχαν αρχικά τεθεί σε εφαρμογή μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου, όταν οι ΗΠΑ προσπαθούσαν να επουλώσουν τις πληγές τους και η καταναλωτική εμπιστοσύνη είχε φθάσει στο ναδίρ, αλλά διατηρήθηκαν από τους Αμερικανούς κατασκευαστές και κατά το τρέχον έτος καθώς οι οικονομικές συνθήκες δεν οδήγησαν σε ισχυρή ανάπτυξη της οικονομίας.
Ωστόσο, παρά την προσπάθειά τους να τονώσουν τις πωλήσεις τους και να τροφοδοτήσουν με «καύσιμο» τις μετοχές τους, οι προσπάθειές τους έχουν αποβεί άκαρπες.
Οι πωλήσεις τους αναπτύσσονται αλλά οι μετοχές των General Motors και Ford βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 12 μηνών. Και όπως επισημαίνουν αρκετοί χρηματιστηριακοί αναλυτές, όταν οι μετοχές ενός κλάδου, του οποίου οι πωλήσεις είναι καλές, δέχονται πιέσεις τότε προαναγγέλλονται μάλλον δυσοίωνες εξελίξεις. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η καταναλωτική μανία των τελευταίων ετών ενδεχομένως να έχει δημιουργήσει ένα φαινόμενο φούσκας στον κλάδο του αυτοκινήτου.Οι εντυπωσιακές πωλήσεις των τελευταίων ετών έχουν αυξήσει στο 99,8% από 90% στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, τον λόγο των κατόχων αυτοκινήτου προς το συνολικό πληθυσμό των ΗΠΑ. Τα 2/3 από τα αυτοκίνητα αυτά έχουν αγοραστεί μετά το μέσον της δεκαετίας του '90 γεγονός που δεν καθιστά επιτακτική την αντικατάστασή τους. Τα δεδομένα αυτά οδηγούν τους παράγοντες της αγορά στο συμπέρασμα ότι στις ΗΠΑ έχει διογκωθεί μια φούσκα στην αγορά αυτοκινήτου που αναμένεται να σκάσει και κατά τα επόμενα 4 με 5 χρόνια οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να μειωθούν κατά 30% με 50%.
-
Τα σχολια μου για αυτο ειναι:
Σιγουρα οι FOrd και GM εχουν πολυ δουλεια να κανουν στον τομεα 'υγειας των οικονομικων τους'. Και ο λογος δεν ειναι οτι δεν πωλουν πολλα αυτοκινητα, απο πλευρας ολικων αριθμων. Αλλα απο πλευρας του ποσο κερδος (margin) εχουν στο καθε αυτοκινητο (πολυ λιγοτερο αλλων εταιριων). Τα κερδη τελευταια ειναι στα αυτοκινητα πολυτελειας και στα SUV. Πολυ παραπανω τουλαχιστον απο οτι στα 'μεσα' αυτοκινητα.
Οσο για το εαν υπαρχει 'φουσκα' στον τομεα, δεν το πιστευω ολοσχερως. Σιγουρα 2 απο τα αγαθα που ο ΗΠΑμερικανικος καταναλωτης δεν σταματησε να ριχνει πυρετοδως λεφτα, ειναι το σπιτι και το αυτοκινητο τα τελευταια χρονια. Αλλα η μεγαλυτερη αυξηση υπαρχει στα αυτοκινητα πολυτελειας (Cadillac, BMW, Mercedes, Lexus, Infiniti, Lincoln, Volvo, etc) και στα SUV (Trailblazer, Explorer, Cherokee και αλλα).
Αυτο που ξεχναει ο συγγραφεας κατα την γνωμη μου ειναι το τι εχει γινει στον τομεα του αυτοκινητου/οχηματος απο πλευρας ποιοτητας και προοδου γενικως τα τελευταια 10 χρονια. Τα τελευταια 10 χρονια η προοδος απο ολες τις πλευρες (ποιοτητα, ασφαλεια, ιπποδυναμη, κτλ) στο αυτοκινητο μπηκε σε ενα εξωφρενικο ρυθμο (μου θυμιζει τον πολεμο ιπποδυναμης που περναμε τα τελευταια 5 χρονια). Αυτο εχει κανει πολλους καταναλωτες να βλεπουν το αυτοκινητο με διαφορετικο 'ματι' απο οτι στο παρελθον. Δηλαδη το βλεπουν οτι αξιζει να ξοδεψουν ακομη 10% ή 20% παραπανω, διοτι πραγματικα βλεπουν οτι αξιζει τον κοπο. Οτι δηλαδη υπαρχει πραγματικη value (που λενε εδω). Υπαρχει αντικρισμα στο τι πληρωνουν για αυτο. Να βλεπουν οτι εαν κρατησουν ενα αυτοκινητο 4 χρονια αντι για 5 ή 6, θα αγορασουν ενα πολυ καλυτερο αυτοκινητο (διοτι η καινουργια γεννια του εχει ηδη μπει σε παραγωγη και ειναι πολυ καλυτερη αυτη της προηγουμενης). Και αυτο ειναι ενας απο τους κυριους λογους που βλεπουμε αυτην την ταση των ΗΠΑμερικανων καταναλωτων να ξουδευουν σημερα παραπανω χρηματα απο ποτε σε αυτοκινητα.
Ενας αλλος λογος ειναι η 'τρελλα' των καταναλωτων εδω με τα SUV. Οι ΗΠΑμερικανικη αγορα θελει μεγαλο εσωτερικο χωρο απο το οχημα της. Πριν την μαζικη διαθεση των σημερινων SUV, οι καταναλωτες ειχαν μονο δυο εκλογες εφοσον ηθελαν μεγαλο εσωτερικο χωρο. Τα Minivans και τα Station Wagons. Ομως, τα Μινιβανς ειχαν το ιματζ 'της μαμας' και ειχαν συντηρητικο εξωτερικο ντισάιν. Το ιδιο και με τα Station Wagons τα οποια μαλιστα δεν ειχαν και οσο εσωτερικο χωρο παρειχαν τα Μινιβανς (γιαυτο και εξαφανιστηκαν κατα την διαρκεια της δεκατετιας του 90 σχεδον ολοσχερως απο την ΗΠΑμερικανικη αγορα). Και ετσι ειρθαν τα SUV και η ταση αλλαξε. Αυτο ομως διμηουργησε μια αυξημενη ταση καινουργιων οχηματων (στα τελικα νουμερα) διοτι η αγορα περνουσε μια φαση μεταβασης (απο οτιδηποτε οχημα, προς SUV).
Με αλλα λογια, εαν υπαρχει φουσκα, δεν υπαρχει διοτι οι ΗΠΑμερικανοι νιωθουν οτι ειναι πιο πλουσιοι λογο του χρηματιστηριου και της οικονομιας γενικα, αλλα και για αλλους λογους. Αρα δεν ειναι 'φουσκα'. Ειναι μια μεταβαση προς μια αλλη κατευθηνση με διφοροτικες δυμανικες. Η αγορα και οι δυναμικες της αλλαξαν και αλλαζουν στις ΗΠΑ με δραματικο ρυθμο (και μιλαω και για αλλες κατευθηνσεις τωρα εκτος των SUV).
Η αποδειξη οτι δεν υπαρχει φουσκα στον τομεα σημερα ειναι οτι η καθοδικη πορεια της ΗΠΑμερικανικης οικονομιας αρχισε τον Μαρτιο του 2000. 2.5 χρονια πριν. Ακομη και σημερα ομως ο τομεας του αυτοκινητου αυξανετε απο πλευρας ογκου. Αρα οι ΗΠΑμερικανοι αγοραζουν οχηματα σημερα οχι διοτι νιωθουν πιο πλουσιοι αλλα για αλλους λογους, απο τους οποιους ανεφερα μερικους.
-
Πάντως τα οικονομικά τους δεν είναι και ότι καλύτερο. Μεγάλο βάρος αποτελούν τα recalls στα οποία τελευταία γίνεται προσπάθεια μείωσης.
Όσοναφορά το κόστος ανά αυτοκίνητο αυτό έπεσε $240. Επίσης η FORD έκοψε τα γενικά της έξοδα κατα $2bn, αλλά ταυτόχρονα πούλησε πάγια αξίας $1bn (αν κι αυτά γίνονται μία φορά μόνο. Δεν μπορείς να το κάνεις συνέχεια).
Η εταιρεία κάνει προσπάθεια να ανακάνψει αλλά πολλοί αναλυτές το βλέπουν δύσκολο.Δες http://www.fortune.com/indexw.jhtml?channel=artcol.jhtml&doc_id=210141
για το αν ο Bill Ford θα καταφέρει να σώσει τη Ford -
Δεν νομιζω καν του οτι υπαρχει θεμα 'διασωσης' της Φορντ. Η εταιρια ναι μεν εχει πολυ δρομο προς μια σουπερ υγιεις παρουσια, αλλα τα πραγματα δεν ειναι τοσο μαυρα. Το ιδιο και για την GM.
-
Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:
Δεν νομιζω καν του οτι υπαρχει θεμα 'διασωσης' της Φορντ. Η εταιρια ναι μεν εχει πολυ δρομο προς μια σουπερ υγιεις παρουσια, αλλα τα πραγματα δεν ειναι τοσο μαυρα. Το ιδιο και για την GM.Ναι, αλλά για ποιό λόγο όλα αυτά τα άρθρα;
To Fortune τα παραλέει ή κρύβεται τίποτα άλλο; -
Ο χρήστης syele έγραψε:
Δεν νομιζω καν του οτι υπαρχει θεμα 'διασωσης' της Φορντ. Η εταιρια ναι μεν εχει πολυ δρομο προς μια σουπερ υγιεις παρουσια, αλλα τα πραγματα δεν ειναι τοσο μαυρα. Το ιδιο και για την GM.
Ναι, αλλά για ποιό λόγο όλα αυτά τα άρθρα;
To Fortune τα παραλέει ή κρύβεται τίποτα άλλο;Το κυριως θεμα του αρθρου ειναι το εαν ο Μπιλ Φορντ μπορει να σωσει την Φορντ. Το αρθρο κανει θεμα την οικονομικη κατασταση της Φορντ η οποια οπως ειπα ειναι σε κακη κατασταση, ομως οχι σε σημειο που να υπαρχει θεμα διασωσης αυτη τη στιγμη. Δεν ειναι π.χ. οσο κακη ειναι η κατασταση της Φιατ. Επισης το πιο σημαντικο σημειο (και αυτο που θα κανει την Φορντ υγιεις ξανα) ακομη και αυτην την δυσκολη στιγμη, η Φορντ εχει το μεριδιο αγορας που θα της επιτρεψει να βγει απο την κριση. Ειναι σιγουρο οτι ολα θα καταληξουν θετικα? Οχι. Αλλα ποτε τιποτε δεν ειναι σιγουρο στον καπιταλισμο.
-
syele οριστε ακομη ενα παραδειγμα απο σημερινα νεα.
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=s ... _moodys_dc
Αντιγραφω:
It said Ford should make 'steady progress' in its restructuring, which aims to cut jobs, close plants and boost annual profits by $9 billion by 2005. Moody's said it is 'highly likely' Ford will achieve two-thirds of that $9 billion. Ford lost $5.45 billion in 2001.
[/list]
ΗΠΑμερικανικη αυτοκινητιστικη φουσκα