-
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕΝΤΟΝΙ - ΤΕΡΑΣΤΙΟ!
Η ιστορία του COTY
1964 - Rover 2000 (Mercedes 600, Hilman Imp)
1965 - Austin 1800 (Autobianchi Primula, Ford Mustang)
1966 - Renault 16 (Rolls Royce Silver Shadow, Oldsmobile Tornado)
1967 - FIAT 124 (BMW 1600, Jensen FF)
1968 - NSU Ro80 (FIAT 125, Simca 1100)
1969 - Peugeot 504 (BMW 2500, Alfa Romeo 1750)
1970 - FIAT 128 (Autobianchi A112, Renault 12)
1971 - Citroen GS (VW K70, Citroen SM)
1972 - FIAT 127 (Renault 15/17, Mercedes 350SL)
1973 - AUDI 80 (Renault 5, Alfa Romeo Alfetta)
1974 - Mercedes 450S (FIAT X1/9, Honda Civic)
1975 - Citroen CX (VW Golf, Audi 50)
1976 - Simca 1308 (BMW 315-320, Renault 30TS)
1977 - Rover 3500 (Audi 100, Ford Fiesta)
1978 - Porsche 928 (BMW 7xx, Ford Granada)
1979 - Simca Chrysler Horizon (FIAT Ritmo, Audi 80)
1980 - Lancia Delta (Opel Kadett, Peugeot 505)
1981 - Ford Escort (FIAT Panda, Austin Metro)
1982 - Renault 9 (Opel Ascona, VW Polo)
1983 - Audi 100 (Ford Sierra, Volvo 760)
1984 - FIAT Uno (Peugeot 205, VW Golf 2)
1985 - Opel Kadett (Renault 25, Lancia Thema)
1986 - Ford Scorpio (Lancia Y10, Mercedes 200-300E)
1987 - Opel Omega (Audi 80, BMW 7xx)
1988 - Peugeot 405 (Citroen AX, Honda Prelude)
1989 - FIAT Tipo (Opel Vectra, VW Passat)
1990 - Citroen XM (Mercedes SL, Ford Fiesta)
1991 - Renault Clio (Nissan Primera, Opel Calibra)
1992 - VW Golf 3 (Opel Astra, Citroen ZX)
1993 - Nissan Micra (FIAT Cinquecento, Renault Safrane)
1994 - Ford Mondeo (Citroen Xantia, Mercedes C)
1995 - FIAT Punto (VW Polo, Opel Omega)
1996 - FIAT Bravo (Peugeot 406, Audi A4)
1997 - Renault Megane Scenic (Ford KA, VW Passat)
1998 - Alfa Romeo 156 (VW Golf 4, Audi A6)
1999 - Ford Focus (Opel Astra, Peugeot 206)
2000 - Toyota Yaris (FIAT Multipla, Opel Zafira)
2001 - Alfa Romeo 147 (Ford Mondeo, Toyota Prius)
2002 - Peugeot 307 (Renault Laguna, FIAT Stilo)
2003 - ????????????????????????????ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ
ΓΑΛΛΙΑ: 1η θέση: 12 (30,8%), 2η θέση: 8 (20,5%), 3η θέση: 8 (20,5%), γενικά: 28 (23,9%)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ: 1η θέση: 12 (30,8%) 2η θέση: 20 (51,3%), 3η θέση: 18 (46,2%), γενικά: 50 (42,7%)
ΗΠΑ: 1η θέση 0, 2η θέση: 0, 3η θέση: 2 (5,1%), γενικά: 2 (1,7%)
ΙΑΠΩΝΙΑ: 1η θέση: 2 (5,1%), 2η θέση: 1 (2,6%), 3η θέση: 3 (7,7%), γενικά: 6 (5,1%)
ΙΤΑΛΙΑ: 1η θέση: 10 (25,6%), 2η θέση: 9 (23,1%), 3η θέση 4 (10,3%), γενικά: 23 (19,7%)
ΜΕΓ.ΒΡΕΤ.: 1η θέση: 3 (7,7%), 2η θέση: 1 (2,6%), 3η θέση: 3 (7,7%), γενικά: 7 (6%)
ΣΟΥΗΔΙΑ: 1η θέση: 0, 2η θέση: 0, 3η θέση: 1 (2,6%), γενικά: 1 (0,9%)ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ
ΜΑΡΚΑ (1η θέση/2η θέση/3η θέση/Γενικά)
FIAT: 7/6/1/14
FORD: 4/3/4/11
RENAULT: 4/4/3/11
OPEL: 2/5/3/10
VW: 1/4/4/9
AUDI: 2/2/4/8
CITROEN: 3/2/2/7
PEUGEOT: 3/2/2/7
MERCEDES: 1/2/3/6
BMW: 0/4/1/5
ALFA ROMEO: 2/0/2/4
LANCIA: 1/1/1/3
SIMCA: 2/0/1/3
AUSTIN: 1/0/1/2
HONDA: 0/0/2/2
NISSAN: 1/1/0/2
ROVER: 2/0/0/2
TOYOTA: 1/0/1/2COTY ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ
FIAT: 7
FORD: 4
RENAULT: 4
CITROEN: 3
PEUGEOT: 3
OPEL: 2
AUDI: 2
ALFA ROMEO: 2
SIMCA: 2
ROVER: 2
VW: 1
MERCEDES: 1
LANCIA: 1
AUSTIN: 1
NISSAN: 1
TOYOTA: 1ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ/ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
- Οι Γερμανοί κερδίζουν τις περισσότερες διακρίσεις. Κατά βάση όμως οι Γερμανικές εταιρείες δεν είναι αμιγώς... Γερμανικές (βλ. Ford Αγγλίας/ΗΠΑ, Opel/GM)
- Γαλλία και Γερμανία σαρώνουν τις πρώτες θέσεις (12 βραβεία COTY) και από κοντά η Ιταλία με 10
- Μπορεί η Ιταλία να έρχεται τρίτη στο σύνολο των βραβείων, ωστόσο η FIAT βρίσκεται μακράν μπροστά από Ford και Renault με 7 βραβεία (ας όψονται τα Tipo/Bravo/Punto), έναντι 4 των άλλων δύο.
- Η δεκαετία του '60 'ανήκει' στους Άγγλους, του '70 στους Γάλλους, του '80 στους Γερμανούς. Μόνο η δεκαετία του '90 είναι μοιρασμένη σε Γάλλους, Γερμανούς και Ιταλούς (με 3 COTY ανά χώρα)
- Οι Ιάπωνες διακρίθηκαν ήδη από το '74, ωστόσο έπρεπε να φτάσει το '93 για να βραβευθούν και μάλιστα με αυτοκίνητο κατασκευασμένο στην Ευρώπη.
- Οι Αμερικάνοι (εξαιρώντας τις έμμεσες παρουσίες μέσω Ford) εκτοπίστηκαν από πολύ νωρίς (1967).
- Όλα τα Golf βραβεύθηκαν ή διακρίθηκαν.
- Η BMW μπορεί να θεωρηθεί η πλέον άτυχη, καθώς παίρνει 4 δεύτερες θέσεις αλλά κανένα βραβείο. Ακολουθείται από τις VW και Opel, με 4 έναντι 1 και 5 έναντι 2.
- Η υδροπνευματική ανάρτηση της Citroen αποτελεί πόλο έλξης... βραβείων.
- Η πλέον ανταγωνιστική χρονιά ήταν το 1984 όταν συγκρούστηκαν τρία από τα μεγαλύτερα best sellers όλων των εποχών, όλα μικρά (FIAT Uno, Peugeot 205, VW Golf).
- Από τις πλέον 'ξενέρωτες' χρονιές, το 1989, όταν ένας τενεκές (Tipo) κέρδισε τα παντελώς αδιάφορα -αν και καλοσχεδιασμένα- Vectra και Passat.
- Από τις πλέον 'πουλημένες' χρονιές, το 1996, όταν ο διάδοχος του ως άνω τενεκέ (εξ' ίσου 'κακό' προϊόν) FIAT Bravo εκτοπίζει τα 406 και Α4, δύο από τα καλύτερα μέσα οικογενειακά αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας.
ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ
-
Επάξιοι νικητές με βάση την καινοτομία: NSU Ro80, Citroen GS, FIAT 128, Citroen XM, Simca Horizon, Renault Megane Scenic, Toyota Yaris.
-
Επάξιοι νικητές με βάση την εμφάνιση: NSU Ro80, Citroen GS/CX/XM, Alfa Romeo 147/156, Porsche 928, Peugeot 405, Ford Focus.
-
Επάξιοι νικητές με βάση την αποδοχή του κοινού (πωλήσεις): FIAT Uno/127/128, VW Golf, Ford Escort, Renault Clio, Opel Kadett, Citroen GS.
-
Νικητές για... λίγους: Porsche 928, Mercedes 450S, Rover 2000/3500, Citroen CX, Ford Scorpio, Opel Omega.
ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ
-
Απαράδεκτες/αψυχολόγητες επιλογές: FIAT Tipo/Bravo (ιταλική παράγκα), Ford Mondeo (γερμανικό με... κορεάτικες επιρροές), Austin 1800 (παλιά 'καλή' αγγλική σχολή: από την έκθεση κατευθείαν στο... συνεργείο). Αλλά και διακρίσεις όπως Hilman Imp, Rolls Royce Silver Shadow και VW K70.
-
Μεγάλες προσδοκίες: NSU Ro80 (δε νομίζω ότι χρειάζονται σχόλια), Simca Horizon (ο ορισμός της μικρομεσαίας κατηγορίας βγήκε πολύ νωρίς για να γίνει επιτυχία), Rover 3500 (κομψό σχεδιαστικά, πολυτελές κατασκευαστικά, δυναμικό μηχανικά, άλλο ένα Rover με μηδενική αξιοπιστία), Ford Scorpio (πρωτοποριακός... δεινόσαυρος), FIAT Tipo (το ότι ήταν σχεδιαστικά μπροστά (?) δε σήμαινε απολύτως τίποτε για το πρώτο αυτοκίνητο που έκρινε την σημερινή κατάντια της FIAT), Citroen XM (o καιρός των 'παχέων αγελάδων' είχε παρέλθει ανεπιστρεπτί).
-
Μεγάλοι χαμένοι: Peugeot 205, Ford Fiesta, VW Golf I (πήρε το αίμα του πίσω αργότερα), Renault 5, Ford Sierra, Audi 80/100, Opel Astra (πήρε το αίμα του πίσω αργότερα), FIAT Cinquecento, Audi A4 (προτίμησαν το Bravo!!!), Citroen Xantia, Opel Calibra (κορυφαία αεροδυναμική όλων των εποχών Cd:0,24).
Νομίζω ότι έβαλα μπόλικο υλικό για συζήτηση.
-
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕΝΤΟΝΙ - ΤΕΡΑΣΤΙΟ!
Η ιστορία του COTY
1964 - Rover 2000 (Mercedes 600, Hilman Imp)
1965 - Austin 1800 (Autobianchi Primula, Ford Mustang)
1966 - Renault 16 (Rolls Royce Silver Shadow, Oldsmobile Tornado)
1967 - FIAT 124 (BMW 1600, Jensen FF)
1968 - NSU Ro80 (FIAT 125, Simca 1100)
1969 - Peugeot 504 (BMW 2500, Alfa Romeo 1750)
1970 - FIAT 128 (Autobianchi A112, Renault 12)
1971 - Citroen GS (VW K70, Citroen SM)
1972 - FIAT 127 (Renault 15/17, Mercedes 350SL)
1973 - AUDI 80 (Renault 5, Alfa Romeo Alfetta)
1974 - Mercedes 450S (FIAT X1/9, Honda Civic)
1975 - Citroen CX (VW Golf, Audi 50)
1976 - Simca 1308 (BMW 315-320, Renault 30TS)
1977 - Rover 3500 (Audi 100, Ford Fiesta)
1978 - Porsche 928 (BMW 7xx, Ford Granada)
1979 - Simca Chrysler Horizon (FIAT Ritmo, Audi 80)
1980 - Lancia Delta (Opel Kadett, Peugeot 505)
1981 - Ford Escort (FIAT Panda, Austin Metro)
1982 - Renault 9 (Opel Ascona, VW Polo)
1983 - Audi 100 (Ford Sierra, Volvo 760)
1984 - FIAT Uno (Peugeot 205, VW Golf 2)
1985 - Opel Kadett (Renault 25, Lancia Thema)
1986 - Ford Scorpio (Lancia Y10, Mercedes 200-300E)
1987 - Opel Omega (Audi 80, BMW 7xx)
1988 - Peugeot 405 (Citroen AX, Honda Prelude)
1989 - FIAT Tipo (Opel Vectra, VW Passat)
1990 - Citroen XM (Mercedes SL, Ford Fiesta)
1991 - Renault Clio (Nissan Primera, Opel Calibra)
1992 - VW Golf 3 (Opel Astra, Citroen ZX)
1993 - Nissan Micra (FIAT Cinquecento, Renault Safrane)
1994 - Ford Mondeo (Citroen Xantia, Mercedes C)
1995 - FIAT Punto (VW Polo, Opel Omega)
1996 - FIAT Bravo (Peugeot 406, Audi A4)
1997 - Renault Megane Scenic (Ford KA, VW Passat)
1998 - Alfa Romeo 156 (VW Golf 4, Audi A6)
1999 - Ford Focus (Opel Astra, Peugeot 206)
2000 - Toyota Yaris (FIAT Multipla, Opel Zafira)
2001 - Alfa Romeo 147 (Ford Mondeo, Toyota Prius)
2002 - Peugeot 307 (Renault Laguna, FIAT Stilo)
2003 - ????????????????????????????ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ
ΓΑΛΛΙΑ: 1η θέση: 12 (30,8%), 2η θέση: 8 (20,5%), 3η θέση: 8 (20,5%), γενικά: 28 (23,9%)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ: 1η θέση: 12 (30,8%) 2η θέση: 20 (51,3%), 3η θέση: 18 (46,2%), γενικά: 50 (42,7%)
ΗΠΑ: 1η θέση 0, 2η θέση: 0, 3η θέση: 2 (5,1%), γενικά: 2 (1,7%)
ΙΑΠΩΝΙΑ: 1η θέση: 2 (5,1%), 2η θέση: 1 (2,6%), 3η θέση: 3 (7,7%), γενικά: 6 (5,1%)
ΙΤΑΛΙΑ: 1η θέση: 10 (25,6%), 2η θέση: 9 (23,1%), 3η θέση 4 (10,3%), γενικά: 23 (19,7%)
ΜΕΓ.ΒΡΕΤ.: 1η θέση: 3 (7,7%), 2η θέση: 1 (2,6%), 3η θέση: 3 (7,7%), γενικά: 7 (6%)
ΣΟΥΗΔΙΑ: 1η θέση: 0, 2η θέση: 0, 3η θέση: 1 (2,6%), γενικά: 1 (0,9%)ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ
ΜΑΡΚΑ (1η θέση/2η θέση/3η θέση/Γενικά)
FIAT: 7/6/1/14
FORD: 4/3/4/11
RENAULT: 4/4/3/11
OPEL: 2/5/3/10
VW: 1/4/4/9
AUDI: 2/2/4/8
CITROEN: 3/2/2/7
PEUGEOT: 3/2/2/7
MERCEDES: 1/2/3/6
BMW: 0/4/1/5
ALFA ROMEO: 2/0/2/4
LANCIA: 1/1/1/3
SIMCA: 2/0/1/3
AUSTIN: 1/0/1/2
HONDA: 0/0/2/2
NISSAN: 1/1/0/2
ROVER: 2/0/0/2
TOYOTA: 1/0/1/2COTY ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ
FIAT: 7
FORD: 4
RENAULT: 4
CITROEN: 3
PEUGEOT: 3
OPEL: 2
AUDI: 2
ALFA ROMEO: 2
SIMCA: 2
ROVER: 2
VW: 1
MERCEDES: 1
LANCIA: 1
AUSTIN: 1
NISSAN: 1
TOYOTA: 1ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ/ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
- Οι Γερμανοί κερδίζουν τις περισσότερες διακρίσεις. Κατά βάση όμως οι Γερμανικές εταιρείες δεν είναι αμιγώς... Γερμανικές (βλ. Ford Αγγλίας/ΗΠΑ, Opel/GM)
- Γαλλία και Γερμανία σαρώνουν τις πρώτες θέσεις (12 βραβεία COTY) και από κοντά η Ιταλία με 10
- Μπορεί η Ιταλία να έρχεται τρίτη στο σύνολο των βραβείων, ωστόσο η FIAT βρίσκεται μακράν μπροστά από Ford και Renault με 7 βραβεία (ας όψονται τα Tipo/Bravo/Punto), έναντι 4 των άλλων δύο.
- Η δεκαετία του '60 'ανήκει' στους Άγγλους, του '70 στους Γάλλους, του '80 στους Γερμανούς. Μόνο η δεκαετία του '90 είναι μοιρασμένη σε Γάλλους, Γερμανούς και Ιταλούς (με 3 COTY ανά χώρα)
- Οι Ιάπωνες διακρίθηκαν ήδη από το '74, ωστόσο έπρεπε να φτάσει το '93 για να βραβευθούν και μάλιστα με αυτοκίνητο κατασκευασμένο στην Ευρώπη.
- Οι Αμερικάνοι (εξαιρώντας τις έμμεσες παρουσίες μέσω Ford) εκτοπίστηκαν από πολύ νωρίς (1967).
- Όλα τα Golf βραβεύθηκαν ή διακρίθηκαν.
- Η BMW μπορεί να θεωρηθεί η πλέον άτυχη, καθώς παίρνει 4 δεύτερες θέσεις αλλά κανένα βραβείο. Ακολουθείται από τις VW και Opel, με 4 έναντι 1 και 5 έναντι 2.
- Η υδροπνευματική ανάρτηση της Citroen αποτελεί πόλο έλξης... βραβείων.
- Η πλέον ανταγωνιστική χρονιά ήταν το 1984 όταν συγκρούστηκαν τρία από τα μεγαλύτερα best sellers όλων των εποχών, όλα μικρά (FIAT Uno, Peugeot 205, VW Golf).
- Από τις πλέον 'ξενέρωτες' χρονιές, το 1989, όταν ένας τενεκές (Tipo) κέρδισε τα παντελώς αδιάφορα -αν και καλοσχεδιασμένα- Vectra και Passat.
- Από τις πλέον 'πουλημένες' χρονιές, το 1996, όταν ο διάδοχος του ως άνω τενεκέ (εξ' ίσου 'κακό' προϊόν) FIAT Bravo εκτοπίζει τα 406 και Α4, δύο από τα καλύτερα μέσα οικογενειακά αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας.
ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ
-
Επάξιοι νικητές με βάση την καινοτομία: NSU Ro80, Citroen GS, FIAT 128, Citroen XM, Simca Horizon, Renault Megane Scenic, Toyota Yaris.
-
Επάξιοι νικητές με βάση την εμφάνιση: NSU Ro80, Citroen GS/CX/XM, Alfa Romeo 147/156, Porsche 928, Peugeot 405, Ford Focus.
-
Επάξιοι νικητές με βάση την αποδοχή του κοινού (πωλήσεις): FIAT Uno/127/128, VW Golf, Ford Escort, Renault Clio, Opel Kadett, Citroen GS.
-
Νικητές για... λίγους: Porsche 928, Mercedes 450S, Rover 2000/3500, Citroen CX, Ford Scorpio, Opel Omega.
ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ
-
Απαράδεκτες/αψυχολόγητες επιλογές: FIAT Tipo/Bravo (ιταλική παράγκα), Ford Mondeo (γερμανικό με... κορεάτικες επιρροές), Austin 1800 (παλιά 'καλή' αγγλική σχολή: από την έκθεση κατευθείαν στο... συνεργείο). Αλλά και διακρίσεις όπως Hilman Imp, Rolls Royce Silver Shadow και VW K70.
-
Μεγάλες προσδοκίες: NSU Ro80 (δε νομίζω ότι χρειάζονται σχόλια), Simca Horizon (ο ορισμός της μικρομεσαίας κατηγορίας βγήκε πολύ νωρίς για να γίνει επιτυχία), Rover 3500 (κομψό σχεδιαστικά, πολυτελές κατασκευαστικά, δυναμικό μηχανικά, άλλο ένα Rover με μηδενική αξιοπιστία), Ford Scorpio (πρωτοποριακός... δεινόσαυρος), FIAT Tipo (το ότι ήταν σχεδιαστικά μπροστά (?) δε σήμαινε απολύτως τίποτε για το πρώτο αυτοκίνητο που έκρινε την σημερινή κατάντια της FIAT), Citroen XM (o καιρός των 'παχέων αγελάδων' είχε παρέλθει ανεπιστρεπτί).
-
Μεγάλοι χαμένοι: Peugeot 205, Ford Fiesta, VW Golf I (πήρε το αίμα του πίσω αργότερα), Renault 5, Ford Sierra, Audi 80/100, Opel Astra (πήρε το αίμα του πίσω αργότερα), FIAT Cinquecento, Audi A4 (προτίμησαν το Bravo!!!), Citroen Xantia, Opel Calibra (κορυφαία αεροδυναμική όλων των εποχών Cd:0,24).
Νομίζω ότι έβαλα μπόλικο υλικό για συζήτηση.
-
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕΝΤΟΝΙ - ΤΕΡΑΣΤΙΟ!
Η ιστορία του COTY
1964 - Rover 2000 (Mercedes 600, Hilman Imp)
1965 - Austin 1800 (Autobianchi Primula, Ford Mustang)
1966 - Renault 16 (Rolls Royce Silver Shadow, Oldsmobile Tornado)
1967 - FIAT 124 (BMW 1600, Jensen FF)
1968 - NSU Ro80 (FIAT 125, Simca 1100)
1969 - Peugeot 504 (BMW 2500, Alfa Romeo 1750)
1970 - FIAT 128 (Autobianchi A112, Renault 12)
1971 - Citroen GS (VW K70, Citroen SM)
1972 - FIAT 127 (Renault 15/17, Mercedes 350SL)
1973 - AUDI 80 (Renault 5, Alfa Romeo Alfetta)
1974 - Mercedes 450S (FIAT X1/9, Honda Civic)
1975 - Citroen CX (VW Golf, Audi 50)
1976 - Simca 1308 (BMW 315-320, Renault 30TS)
1977 - Rover 3500 (Audi 100, Ford Fiesta)
1978 - Porsche 928 (BMW 7xx, Ford Granada)
1979 - Simca Chrysler Horizon (FIAT Ritmo, Audi 80)
1980 - Lancia Delta (Opel Kadett, Peugeot 505)
1981 - Ford Escort (FIAT Panda, Austin Metro)
1982 - Renault 9 (Opel Ascona, VW Polo)
1983 - Audi 100 (Ford Sierra, Volvo 760)
1984 - FIAT Uno (Peugeot 205, VW Golf 2)
1985 - Opel Kadett (Renault 25, Lancia Thema)
1986 - Ford Scorpio (Lancia Y10, Mercedes 200-300E)
1987 - Opel Omega (Audi 80, BMW 7xx)
1988 - Peugeot 405 (Citroen AX, Honda Prelude)
1989 - FIAT Tipo (Opel Vectra, VW Passat)
1990 - Citroen XM (Mercedes SL, Ford Fiesta)
1991 - Renault Clio (Nissan Primera, Opel Calibra)
1992 - VW Golf 3 (Opel Astra, Citroen ZX)
1993 - Nissan Micra (FIAT Cinquecento, Renault Safrane)
1994 - Ford Mondeo (Citroen Xantia, Mercedes C)
1995 - FIAT Punto (VW Polo, Opel Omega)
1996 - FIAT Bravo (Peugeot 406, Audi A4)
1997 - Renault Megane Scenic (Ford KA, VW Passat)
1998 - Alfa Romeo 156 (VW Golf 4, Audi A6)
1999 - Ford Focus (Opel Astra, Peugeot 206)
2000 - Toyota Yaris (FIAT Multipla, Opel Zafira)
2001 - Alfa Romeo 147 (Ford Mondeo, Toyota Prius)
2002 - Peugeot 307 (Renault Laguna, FIAT Stilo)
2003 - ????????????????????????????ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ
ΓΑΛΛΙΑ: 1η θέση: 12 (30,8%), 2η θέση: 8 (20,5%), 3η θέση: 8 (20,5%), γενικά: 28 (23,9%)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ: 1η θέση: 12 (30,8%) 2η θέση: 20 (51,3%), 3η θέση: 18 (46,2%), γενικά: 50 (42,7%)
ΗΠΑ: 1η θέση 0, 2η θέση: 0, 3η θέση: 2 (5,1%), γενικά: 2 (1,7%)
ΙΑΠΩΝΙΑ: 1η θέση: 2 (5,1%), 2η θέση: 1 (2,6%), 3η θέση: 3 (7,7%), γενικά: 6 (5,1%)
ΙΤΑΛΙΑ: 1η θέση: 10 (25,6%), 2η θέση: 9 (23,1%), 3η θέση 4 (10,3%), γενικά: 23 (19,7%)
ΜΕΓ.ΒΡΕΤ.: 1η θέση: 3 (7,7%), 2η θέση: 1 (2,6%), 3η θέση: 3 (7,7%), γενικά: 7 (6%)
ΣΟΥΗΔΙΑ: 1η θέση: 0, 2η θέση: 0, 3η θέση: 1 (2,6%), γενικά: 1 (0,9%)ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ
ΜΑΡΚΑ (1η θέση/2η θέση/3η θέση/Γενικά)
FIAT: 7/6/1/14
FORD: 4/3/4/11
RENAULT: 4/4/3/11
OPEL: 2/5/3/10
VW: 1/4/4/9
AUDI: 2/2/4/8
CITROEN: 3/2/2/7
PEUGEOT: 3/2/2/7
MERCEDES: 1/2/3/6
BMW: 0/4/1/5
ALFA ROMEO: 2/0/2/4
LANCIA: 1/1/1/3
SIMCA: 2/0/1/3
AUSTIN: 1/0/1/2
HONDA: 0/0/2/2
NISSAN: 1/1/0/2
ROVER: 2/0/0/2
TOYOTA: 1/0/1/2COTY ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ
FIAT: 7
FORD: 4
RENAULT: 4
CITROEN: 3
PEUGEOT: 3
OPEL: 2
AUDI: 2
ALFA ROMEO: 2
SIMCA: 2
ROVER: 2
VW: 1
MERCEDES: 1
LANCIA: 1
AUSTIN: 1
NISSAN: 1
TOYOTA: 1ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ/ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
- Οι Γερμανοί κερδίζουν τις περισσότερες διακρίσεις. Κατά βάση όμως οι Γερμανικές εταιρείες δεν είναι αμιγώς... Γερμανικές (βλ. Ford Αγγλίας/ΗΠΑ, Opel/GM)
- Γαλλία και Γερμανία σαρώνουν τις πρώτες θέσεις (12 βραβεία COTY) και από κοντά η Ιταλία με 10
- Μπορεί η Ιταλία να έρχεται τρίτη στο σύνολο των βραβείων, ωστόσο η FIAT βρίσκεται μακράν μπροστά από Ford και Renault με 7 βραβεία (ας όψονται τα Tipo/Bravo/Punto), έναντι 4 των άλλων δύο.
- Η δεκαετία του '60 'ανήκει' στους Άγγλους, του '70 στους Γάλλους, του '80 στους Γερμανούς. Μόνο η δεκαετία του '90 είναι μοιρασμένη σε Γάλλους, Γερμανούς και Ιταλούς (με 3 COTY ανά χώρα)
- Οι Ιάπωνες διακρίθηκαν ήδη από το '74, ωστόσο έπρεπε να φτάσει το '93 για να βραβευθούν και μάλιστα με αυτοκίνητο κατασκευασμένο στην Ευρώπη.
- Οι Αμερικάνοι (εξαιρώντας τις έμμεσες παρουσίες μέσω Ford) εκτοπίστηκαν από πολύ νωρίς (1967).
- Όλα τα Golf βραβεύθηκαν ή διακρίθηκαν.
- Η BMW μπορεί να θεωρηθεί η πλέον άτυχη, καθώς παίρνει 4 δεύτερες θέσεις αλλά κανένα βραβείο. Ακολουθείται από τις VW και Opel, με 4 έναντι 1 και 5 έναντι 2.
- Η υδροπνευματική ανάρτηση της Citroen αποτελεί πόλο έλξης... βραβείων.
- Η πλέον ανταγωνιστική χρονιά ήταν το 1984 όταν συγκρούστηκαν τρία από τα μεγαλύτερα best sellers όλων των εποχών, όλα μικρά (FIAT Uno, Peugeot 205, VW Golf).
- Από τις πλέον 'ξενέρωτες' χρονιές, το 1989, όταν ένας τενεκές (Tipo) κέρδισε τα παντελώς αδιάφορα -αν και καλοσχεδιασμένα- Vectra και Passat.
- Από τις πλέον 'πουλημένες' χρονιές, το 1996, όταν ο διάδοχος του ως άνω τενεκέ (εξ' ίσου 'κακό' προϊόν) FIAT Bravo εκτοπίζει τα 406 και Α4, δύο από τα καλύτερα μέσα οικογενειακά αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας.
ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ
-
Επάξιοι νικητές με βάση την καινοτομία: NSU Ro80, Citroen GS, FIAT 128, Citroen XM, Simca Horizon, Renault Megane Scenic, Toyota Yaris.
-
Επάξιοι νικητές με βάση την εμφάνιση: NSU Ro80, Citroen GS/CX/XM, Alfa Romeo 147/156, Porsche 928, Peugeot 405, Ford Focus.
-
Επάξιοι νικητές με βάση την αποδοχή του κοινού (πωλήσεις): FIAT Uno/127/128, VW Golf, Ford Escort, Renault Clio, Opel Kadett, Citroen GS.
-
Νικητές για... λίγους: Porsche 928, Mercedes 450S, Rover 2000/3500, Citroen CX, Ford Scorpio, Opel Omega.
ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ
-
Απαράδεκτες/αψυχολόγητες επιλογές: FIAT Tipo/Bravo (ιταλική παράγκα), Ford Mondeo (γερμανικό με... κορεάτικες επιρροές), Austin 1800 (παλιά 'καλή' αγγλική σχολή: από την έκθεση κατευθείαν στο... συνεργείο). Αλλά και διακρίσεις όπως Hilman Imp, Rolls Royce Silver Shadow και VW K70.
-
Μεγάλες προσδοκίες: NSU Ro80 (δε νομίζω ότι χρειάζονται σχόλια), Simca Horizon (ο ορισμός της μικρομεσαίας κατηγορίας βγήκε πολύ νωρίς για να γίνει επιτυχία), Rover 3500 (κομψό σχεδιαστικά, πολυτελές κατασκευαστικά, δυναμικό μηχανικά, άλλο ένα Rover με μηδενική αξιοπιστία), Ford Scorpio (πρωτοποριακός... δεινόσαυρος), FIAT Tipo (το ότι ήταν σχεδιαστικά μπροστά (?) δε σήμαινε απολύτως τίποτε για το πρώτο αυτοκίνητο που έκρινε την σημερινή κατάντια της FIAT), Citroen XM (o καιρός των 'παχέων αγελάδων' είχε παρέλθει ανεπιστρεπτί).
-
Μεγάλοι χαμένοι: Peugeot 205, Ford Fiesta, VW Golf I (πήρε το αίμα του πίσω αργότερα), Renault 5, Ford Sierra, Audi 80/100, Opel Astra (πήρε το αίμα του πίσω αργότερα), FIAT Cinquecento, Audi A4 (προτίμησαν το Bravo!!!), Citroen Xantia, Opel Calibra (κορυφαία αεροδυναμική όλων των εποχών Cd:0,24).
Νομίζω ότι έβαλα μπόλικο υλικό για συζήτηση.
-
Συγχαρητηρια Πετρο για την απιστευτη δουλεια και παρουσιαση. Το δικο μου σχολιο ειναι οτι υπηρχε σαφως καλυτερο αυτοκινητο να εκλεξουν αντι του Fiat Bravo. To Fiat Tipo ομως ηταν καλο.
-
Den mporo na katalavo, pos metriete i Ford os Germaniki kai Aggliki. Opos episis kai i Opel.
-
Μπράβο Petro, καταπληκτική δουλειά. Από σχόλια τώρα να πούμε ότι σίγουρα υπάρχουν και άλλα κριτήρια πέρα από τα καθαρά αυτοκινητιστικά. Πρώτα-πρώτα οι δημοσιογράφοι κάθε χώρας είναι έστω και στο ελάχιστο προκατειλημμένοι για τα αυτοκίνητα της χώρα τους. Ο ΚΚ σίγουρα είναι πιο αντικειμενικός μιά και δεν έχουμε παραγωγή στην Ελλάδα. Στο παρελθον έχασαν διάσημα μοντέλα αυτοκινήτων από άλλα υποδιαίστερα. Σήμερα ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος, τα στανταρντς πιο υψηλά και δύσκολα θα βγεί αυτοκίνητο της χρονιάς κάποιο που αντικειμενικά δεν θα είναι καλό. Αυτό το βλέπουμε καθαρά τα τελευταία χρόνια.
Κάθε χρόνο ο ΚΚ μας εξηγεί στο περιοδικό τι ψηφισε και τους λόγους που το ψήφισε. Θα μπορούσε να το κάνει και στο φόρουμ αφού είναι ο μοναδικός που βλέπει και από την άλλη πλευρά. -
Το μόνο που έχω να πω είναι συγχαρητήρια για τα στατιστικά... Συμφωνώ πάντως με τον Cmarin οτι πολλοί ξένοι είναι προκατειλημμένοι....
-
Να ναι καλά το Excel...
-
Ο χρήστης Petros έγραψε:
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ/ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-
Μπορεί η Ιταλία να έρχεται τρίτη στο σύνολο των βραβείων, ωστόσο η FIAT βρίσκεται μακράν μπροστά από Ford και Renault με 7 βραβεία (ας όψονται τα Tipo/Bravo/Punto), έναντι 4 των άλλων δύο.
-
Από τις πλέον 'ξενέρωτες' χρονιές, το 1989, όταν ένας τενεκές (Tipo) κέρδισε τα παντελώς αδιάφορα -αν και καλοσχεδιασμένα- Vectra και Passat.
-
Από τις πλέον 'πουλημένες' χρονιές, το 1996, όταν ο διάδοχος του ως άνω τενεκέ (εξ' ίσου 'κακό' προϊόν) FIAT Bravo εκτοπίζει τα 406 και Α4, δύο από τα καλύτερα μέσα οικογενειακά αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας.
ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ
-
Απαράδεκτες/αψυχολόγητες επιλογές: FIAT Tipo/Bravo (ιταλική παράγκα)
-
Μεγάλες προσδοκίες: FIAT Tipo (το ότι ήταν σχεδιαστικά μπροστά (?) δε σήμαινε απολύτως τίποτε για το πρώτο αυτοκίνητο που έκρινε την σημερινή κατάντια της FIAT)
Το μόνο που έχω να πω είναι συγχαρητήρια για τα στατιστικά... Συμφωνώ πάντως με τον Cmarin οτι πολλοί ξένοι είναι προκατειλημμένοι....
Και πολλοί Έλληνες!!
Πάντως τα στατιστικά ήταν φοβερά! Petros, σκέψου να τα πουλήσεις σε περιοδικό!!!
-
-
Μια και είμαι ευτηχής ιδιοκτήτης Tipo....
Δεν είναι τενεκές!!! Δεν σκουριάζει!!! Δεν βροντάει!!!
και κρατάει!!!! Ο κινητήρας των 1.6 του πάει μούρλια...
γιατί με το κοντό σασμάν δεν έχει πρόβλημα.Έχει χώρους (μετέφερα από την Ιταλία στην Ελλάδα
την πραμάτεια μου μαι είμασταν 2 άτομα....).Σήμερα με 200.000 km πάει ακόμα. Του έχω αλλάξει
πολλά αλλά να μην ξεχνάμε τι έχει πάθει......Κατά
Ηλεκτρικά που κάνουν τσιριμόνιες....
Πρόβλημα με τον εναλάκτη
Τιμόνι που δεν έχει αίσθηση στην ευθεία.
Δεν ξέρω αν τα Passat και το Vectra ήταν καλύτερα....
Προσοχή...
Για το Bravo συμφωνώ και επαυξάνω.....
ΥΣ. Έχει και πάμφθηνα ανταλακτικά.... Του άλλαξα ψυγείο, αντλία
νερού, αντλία λαδιού, δισκόπλακες και τακάκια, ιμάντες, βάσεις σασμάν,
εξάτμιση, φούσκα κρεμαγιέρας, αγωγούς φρένων, το σέρβις όλα για
1300 Ευρώ με την εργασία..... -
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Μια και είμαι ευτηχής ιδιοκτήτης Tipo....Δεν είναι τενεκές!!! Δεν σκουριάζει!!! Δεν βροντάει!!!
και κρατάει!!!! Ο κινητήρας των 1.6 του πάει μούρλια...
γιατί με το κοντό σασμάν δεν έχει πρόβλημα.Έχει χώρους (μετέφερα από την Ιταλία στην Ελλάδα
την πραμάτεια μου μαι είμασταν 2 άτομα....).Σήμερα με 200.000 km πάει ακόμα. Του έχω αλλάξει
πολλά αλλά να μην ξεχνάμε τι έχει πάθει......Κατά
Ηλεκτρικά που κάνουν τσιριμόνιες....
Πρόβλημα με τον εναλάκτη
Τιμόνι που δεν έχει αίσθηση στην ευθεία.
Δεν ξέρω αν τα Passat και το Vectra ήταν καλύτερα....
Προσοχή...
Για το Bravo συμφωνώ και επαυξάνω.....
ΥΣ. Έχει και πάμφθηνα ανταλακτικά.... Του άλλαξα ψυγείο, αντλία
νερού, αντλία λαδιού, δισκόπλακες και τακάκια, ιμάντες, βάσεις σασμάν,
εξάτμιση, φούσκα κρεμαγιέρας, αγωγούς φρένων, το σέρβις όλα για
1300 Ευρώ με την εργασία.....Ούτε του παπά μην το πεις. Έχω 2 γνωστούς (ατυχείς βεβαίως, βεβαίως) με Tipo.
To 1600 πάει μούρλια? Δηλαδή τί εννοείς μούρλια????
Δεν σκουριάζει? Εκεί κι αν είσαι τυχερός.
Αυτό έλειπε να μην είχε και φθηνά ανταλλακτικά. Αλλιώς πολύς κόσμος θα έκλαιγε! -
καταλήξαμε οτι τα γιαπωνέζικα ειναι στο φτηισμο και κακως
-
Ο χρήστης Petros έγραψε:
Opel Calibra (κορυφαία αεροδυναμική όλων των εποχών Cd:0,24
ontws poli kalo thema kai prosfata elega na rwtisw sxetika gia ta COTY...
nomiza oti itan to CX ayto me tin pio kali aerodynamiki (apo ekei vgainei kai to onoma tou-kai ola ta citroen palia eixan onomata pou eixan mia simasia) omws telika ekana lathos...
an endiaferete kaneis : http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/a/aero01.html
-
Ένα σωστό κι ένα λάθος.
Για την ακρίβεια ο αεροδυναμικός συντελεστής (αντίστασης) Cd του Calibra είναι 0,26 (της CX αντίστοιχα είναι 0,37, βέβαια η CX κυκλοφόρησε 15 χρόνια παλαιότερα, όταν αυτός ο συντελεστής ανήκε μόνο στην... αεροδιαστημική τεχνολογία. Το πλέον αεροδυναμικό Citroen σύμφωνα πάντα με το link poy έδωσες είναι η GSA Χ3 με Cd: 0,31).
Ωστόσο, ως το 2000 το Calibra υπήρξε το πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, όπως θα δεις και στο παρακάτω link:
http://autozine.kyul.net/technical_school/aero/tech_aero.htm**Cd Year Model (Remark) **
0.14 1986 Ford Probe V (Concept car)
0.19 1996 GM EV1 (Electric car)
0.25 1999 Honda Insight (Hybrid car)
0.25 2000 Lexus LS430
0.25 2000 Audi A2 '3-litre'
0.26 1989 Opel Calibra 2.0i (base model)
0.26 2000 Mercedes C180
0.27 1996 Mercedes E230
0.27 1997 VW Passat
0.27 1997 Lexus LS400
0.27 1998 BMW 318i
0.27 2000 Mercedes C-class C200 up to C320Ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας αεροδυναμικής όμως είναι και η μετωπική επιφάνεια.
-
Ο χρήστης syele έγραψε:
Ούτε του παπά μην το πεις. Έχω 2 γνωστούς (ατυχείς βεβαίως, βεβαίως) με Tipo.
To 1600 πάει μούρλια? Δηλαδή τί εννοείς μούρλια????
Δεν σκουριάζει? Εκεί κι αν είσαι τυχερός.
Αυτό έλειπε να μην είχε και φθηνά ανταλλακτικά. Αλλιώς πολύς κόσμος θα έκλαιγε!Έχω αλλάξει 4 Tipo.
1.1 το απλό μοντέλο, μη καταλυτικό (όλα τα άλλα ήταν καταλυτικά)
1.4 AGT
1.6 SX
1.6 Mania 3d (όλα τα άλλα ήταν 5πορτα)Ουσιαστικά δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα με κανένα από αυτά. Όλα τους τα πήγα για ΚΑΚΙΣΤΗ χρήση στην ε.δ. Κινέττας (δίπλα στο σπίτι γαρ...) και Αγίων Θεοδώρων. Με το 1.1 και το 1.4 έμαθα να οδηγώ (σε ηλικία που δεν θα αναφέρω γραπτά )
Δεν έτριξε κανένα. Αντιθέτως το Γκόλφ 4 με το οποίο αντικαταστήσαμε το τελευταίο Τίπο που μας είχε μείνει τρίζει ενοχλητικά από τις πόρτες.
Σκουριά μην ξανακούσω για το Τίπο!!!! Μεγάλες υπερβολές!!! Ήταν από τα πρώτα (νομίζω το πρώτο) γαλβανισμένα... Τι να σκουριάσει δηλαδή; Κατάλαβε κανείς πως από το Τίπο και μετά δεν ξανασκούριασε κανένα Φίατ;
Έστριβε, φρέναρε και ήταν άνετο. Χώρους; Άσε καλύτερα, δεν θες να μάθεις πόσα χωράνε σε ΛΙΓΟΤΕΡΟ από 4 μέτρα...
Σχεδιαστικά ήταν όμορφο μέσα - έξω και είχε και πολύ καλό εξοπλισμό σε τιμές που η σημερινή Σκόντα θα ζήλευε...
Μάλιστα αν είχες αερόσακο το τιμόνι ερχόταν 10-20 πόντους πίσω και έδιναν κλίση και στον λεβιέ, οπότε δεν υπήρχαν και τα προβλήματα εργονομίας των παλιών Ιταλικών (για μακρυχέρηδες...)
Ακόμα και χωρίς αερόσακο όμως πανεύκολα άλλαζες το τιμόνι με ένα σαν τα αγωνιστικά που έρχονται πιο πίσω και έδινες μια κλίση στον λεβιέ. Τίποτα παραπάνω. Και κανένα πλέον εργονομικό πρόβλημα.Καλά φώτα (μπρος πίσω), ΤΕΛΕΙΑ ορατότητα, σαφές τιμόνι, εύκολο στο παρκάρισμα, εύκολο στην οδήγηση ευχάριστο στην οδήγηση, είχε ότι μπορείς να ζητήσεις σε τιμή που έπαιρνες Πόλο και Ίμπιζα... Και τουλάχιστον σε 4 από τα Τίπο που κατασκευάστηκαν ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ!!! Φυσικά κάναμε ΟΛΑ τα σέρβις που λέει ο κατασκευαστής. Πολλοί οδηγοί Ιταλικών δεν κάνουν σέρβις με το σκεπτικό 'Ιταλικό είναι, θα χαλάσει, οπότε το πάω μια και καλή'. Η Φίατ τους φταίει; Κακό της κεφαλής τους!
-
Ο χρήστης Petros έγραψε:
Ένα σωστό κι ένα λάθος.Για την ακρίβεια ο αεροδυναμικός συντελεστής (αντίστασης) Cd του Calibra είναι 0,26 (της CX αντίστοιχα είναι 0,37, βέβαια η CX κυκλοφόρησε 15 χρόνια παλαιότερα, όταν αυτός ο συντελεστής ανήκε μόνο στην... αεροδιαστημική τεχνολογία. Το πλέον αεροδυναμικό Citroen σύμφωνα πάντα με το link poy έδωσες είναι η GSA Χ3 με Cd: 0,31).
Ωστόσο, ως το 2000 το Calibra υπήρξε το πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, όπως θα δεις και στο παρακάτω link:
http://autozine.kyul.net/technical_school/aero/tech_aero.htm**Cd Year Model (Remark) **
0.14 1986 Ford Probe V (Concept car)
0.19 1996 GM EV1 (Electric car)
0.25 1999 Honda Insight (Hybrid car)
0.25 2000 Lexus LS430
0.25 2000 Audi A2 '3-litre'
0.26 1989 Opel Calibra 2.0i (base model)
0.26 2000 Mercedes C180
0.27 1996 Mercedes E230
0.27 1997 VW Passat
0.27 1997 Lexus LS400
0.27 1998 BMW 318i
0.27 2000 Mercedes C-class C200 up to C320Ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας αεροδυναμικής όμως είναι και η μετωπική επιφάνεια.
episis poli endiaferon!!!
-
To FORD PROBE V ήταν αυτό:
...και το GM EV1
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
To FORD PROBE V ήταν αυτό:
...και το GM EV1
etsi exigountai ola
pantws otan vlepeis to CX pragmatika nomizeis oti einai to pio aerodynamiko..
vevaia oi arithmoi xeroun kalitera...
-
OPEL CALIBRA
CITROEN CX
Πρόσεξε τα σχήματά τους και την κατασκευή τους.
Ποιο μοιάζει περισσότερο με 'σταγόνα', ποιο έχει λιγότερα 'εξογκώματα', ποιου οι γραμμές είναι πιο ομαλές (χωρίς αιχμές), ποιο έχει πιο αεροδυναμικούς καθρέφτες, γυαλοκαθαριστήρες, υδροροές, κεραία (μη γελάσεις, κακοσχεδιασμένος καθρέφτης μπορεί να μειώσει το συντελεστή Cd ως και 0,03);
Και 'last but not least', ποιο από τα δύο έχει μικρότερα ανοίγματα μεταξύ των τμημάτων του (πόρτες, προφυλακτήρες κ.λπ.); -
Ο χρήστης Petros έγραψε:
OPEL CALIBRA
CITROEN CX
Πρόσεξε τα σχήματά τους και την κατασκευή τους.Μα το CX είναι πολύ παλιότερο αυτοκίνητο. Δεν υπήρχε περίπτωση να είχε την συναρμογή του Calibra. Τα πλαίσια των παραθύρων και μόνο χαλάνε τον συντελεστή. Και οι έτοιμοι από το εμπόριο καθρέφτες και κεραία επίσης. Ακόμα και η παρασιτική αντίσταση των ψυγείων και αεραγωγών θα είναι χειρότερη!
Υπάρχει και μια άλλη ρήση για το CX. Είναι 'το ομορφότερο αυτοκίνητο που βλέπεις να κινείται στον δρόμο, αρκεί να μην το οδηγείς εσύ'. Γιατί, αν θυμάμαι καλά, έβγαινε τελευταίο στα τεστ αξιοπιστίας!
Αλήθεια, ξέρει κανένας το Cx του Saab 900 MkII; Το ρωτάω γιατί:
- η Saab ακόμα και τώρα τονίζει τις αεροπορικές της καταβολές
- το συγκεκριμένο αυτοκίνητο προέρχεται από το πάτωμα του Calibra
Ιστορία του COTY [ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ:)]!