-
Έχοντας μπει για τα καλά στο 'χορό' της αγοράς ενός μικρού αυτοκινήτου (segment B επί το ελληνικότερο), διαπίστωσα ότι οι διαστάσεις τους έχουν αυξηθεί αρκετά και φυσικά το βάρος τους. Για μερικά μάλιστα από αυτά (π.χ. Ford Fiesta, Seat Ibiza) αναφέρεται ότι είναι δυνατόν να καλύψουν και τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Όμως, αυτός είναι ο σκοπός ενός μικρού αυτοκινήτου; Να παρέχει ικανοποιητικό χώρο αποσκευών και άνεση στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων. Νόμιζα ότι τέτοιους είδους αμάξια προορίζονταν για ανθρώπους (ως επί το πλείστον νέους) που δεν έχουν οικογένεια (και δεν σκοπεύουν να αποκτήσουν σύντομα), οι οποίοι επιζητούν ένα σχετικά φτηνό αυτοκίνητο, για να κινούνται εντός και εκτός πόλεις άνετα.
Τα σύγχρονα supermini πληρούν τους παραπάνω όρους; Για να έχει πλέον ένα μικρό αυτοκίνητο αξιοπρεπείς «ρεπρίζ» πρέπει πλέον ο κινητήρας να είναι 16V, να αποδίδει πάνω από 80-85 ίππους, να έχει καλή ροπή στρέψης και άριστη κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου. Σε αντίθετη περίπτωση... τα ζώα μου αργά ! Επιπλέον, τα μηχανολογικά μέρη των μικρών αυτοκινήτων δεν είναι εφάμιλλα των μικρομεσαίων (εκτός ίσως του κινητήρα), για να συγκρατηθεί το κόστος. Θεμιτό. Αρκούν, όμως, οι εφαρμοζόμενες μηχανολογικές λύσεις ώστε να κινήσουν με ασφάλεια ένα αυτοκίνητο που μπορεί να φτάνει -και να ξεπερνά- τα 3,90 μέτρα σε μήκος και τα 1050 κιλά;
Συμπέρασμα: Ή θα αγοράσει κανείς ένα φτηνό μικρό που δε θα του παρέχει ικανοποιητικές επιδόσεις ή θα τα «στάξει» χοντρά για να αγοράσει ένα με αρκετή ιπποδύναμη. Με αιωρούμενο πάντα το θέμα της οδικής συμπεριφοράς.
Δε λέω, βέβαια, να είναι τα supermini «σπιρτόκουτα» ή σε διαστάσεις αυτοκινήτων πόλης (υπάρχουν άλλα αμάξια γι' αυτή τη δουλειά). Ωστόσο, διερωτώμαι: Μπορούν να κινηθούν πιο γρήγορα και με περισσότερη ασφάλεια το Citroen C3 1.4 από το Peugeot 307 1.4 (έχουν τον ίδιο κινητήρα) και το Ford Fiesta 1.4 από το Focus 1.4;
-
Έχοντας μπει για τα καλά στο 'χορό' της αγοράς ενός μικρού αυτοκινήτου (segment B επί το ελληνικότερο), διαπίστωσα ότι οι διαστάσεις τους έχουν αυξηθεί αρκετά και φυσικά το βάρος τους. Για μερικά μάλιστα από αυτά (π.χ. Ford Fiesta, Seat Ibiza) αναφέρεται ότι είναι δυνατόν να καλύψουν και τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Όμως, αυτός είναι ο σκοπός ενός μικρού αυτοκινήτου; Να παρέχει ικανοποιητικό χώρο αποσκευών και άνεση στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων. Νόμιζα ότι τέτοιους είδους αμάξια προορίζονταν για ανθρώπους (ως επί το πλείστον νέους) που δεν έχουν οικογένεια (και δεν σκοπεύουν να αποκτήσουν σύντομα), οι οποίοι επιζητούν ένα σχετικά φτηνό αυτοκίνητο, για να κινούνται εντός και εκτός πόλεις άνετα.
Τα σύγχρονα supermini πληρούν τους παραπάνω όρους; Για να έχει πλέον ένα μικρό αυτοκίνητο αξιοπρεπείς «ρεπρίζ» πρέπει πλέον ο κινητήρας να είναι 16V, να αποδίδει πάνω από 80-85 ίππους, να έχει καλή ροπή στρέψης και άριστη κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου. Σε αντίθετη περίπτωση... τα ζώα μου αργά ! Επιπλέον, τα μηχανολογικά μέρη των μικρών αυτοκινήτων δεν είναι εφάμιλλα των μικρομεσαίων (εκτός ίσως του κινητήρα), για να συγκρατηθεί το κόστος. Θεμιτό. Αρκούν, όμως, οι εφαρμοζόμενες μηχανολογικές λύσεις ώστε να κινήσουν με ασφάλεια ένα αυτοκίνητο που μπορεί να φτάνει -και να ξεπερνά- τα 3,90 μέτρα σε μήκος και τα 1050 κιλά;
Συμπέρασμα: Ή θα αγοράσει κανείς ένα φτηνό μικρό που δε θα του παρέχει ικανοποιητικές επιδόσεις ή θα τα «στάξει» χοντρά για να αγοράσει ένα με αρκετή ιπποδύναμη. Με αιωρούμενο πάντα το θέμα της οδικής συμπεριφοράς.
Δε λέω, βέβαια, να είναι τα supermini «σπιρτόκουτα» ή σε διαστάσεις αυτοκινήτων πόλης (υπάρχουν άλλα αμάξια γι' αυτή τη δουλειά). Ωστόσο, διερωτώμαι: Μπορούν να κινηθούν πιο γρήγορα και με περισσότερη ασφάλεια το Citroen C3 1.4 από το Peugeot 307 1.4 (έχουν τον ίδιο κινητήρα) και το Ford Fiesta 1.4 από το Focus 1.4;
-
Έχοντας μπει για τα καλά στο 'χορό' της αγοράς ενός μικρού αυτοκινήτου (segment B επί το ελληνικότερο), διαπίστωσα ότι οι διαστάσεις τους έχουν αυξηθεί αρκετά και φυσικά το βάρος τους. Για μερικά μάλιστα από αυτά (π.χ. Ford Fiesta, Seat Ibiza) αναφέρεται ότι είναι δυνατόν να καλύψουν και τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Όμως, αυτός είναι ο σκοπός ενός μικρού αυτοκινήτου; Να παρέχει ικανοποιητικό χώρο αποσκευών και άνεση στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων. Νόμιζα ότι τέτοιους είδους αμάξια προορίζονταν για ανθρώπους (ως επί το πλείστον νέους) που δεν έχουν οικογένεια (και δεν σκοπεύουν να αποκτήσουν σύντομα), οι οποίοι επιζητούν ένα σχετικά φτηνό αυτοκίνητο, για να κινούνται εντός και εκτός πόλεις άνετα.
Τα σύγχρονα supermini πληρούν τους παραπάνω όρους; Για να έχει πλέον ένα μικρό αυτοκίνητο αξιοπρεπείς «ρεπρίζ» πρέπει πλέον ο κινητήρας να είναι 16V, να αποδίδει πάνω από 80-85 ίππους, να έχει καλή ροπή στρέψης και άριστη κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου. Σε αντίθετη περίπτωση... τα ζώα μου αργά ! Επιπλέον, τα μηχανολογικά μέρη των μικρών αυτοκινήτων δεν είναι εφάμιλλα των μικρομεσαίων (εκτός ίσως του κινητήρα), για να συγκρατηθεί το κόστος. Θεμιτό. Αρκούν, όμως, οι εφαρμοζόμενες μηχανολογικές λύσεις ώστε να κινήσουν με ασφάλεια ένα αυτοκίνητο που μπορεί να φτάνει -και να ξεπερνά- τα 3,90 μέτρα σε μήκος και τα 1050 κιλά;
Συμπέρασμα: Ή θα αγοράσει κανείς ένα φτηνό μικρό που δε θα του παρέχει ικανοποιητικές επιδόσεις ή θα τα «στάξει» χοντρά για να αγοράσει ένα με αρκετή ιπποδύναμη. Με αιωρούμενο πάντα το θέμα της οδικής συμπεριφοράς.
Δε λέω, βέβαια, να είναι τα supermini «σπιρτόκουτα» ή σε διαστάσεις αυτοκινήτων πόλης (υπάρχουν άλλα αμάξια γι' αυτή τη δουλειά). Ωστόσο, διερωτώμαι: Μπορούν να κινηθούν πιο γρήγορα και με περισσότερη ασφάλεια το Citroen C3 1.4 από το Peugeot 307 1.4 (έχουν τον ίδιο κινητήρα) και το Ford Fiesta 1.4 από το Focus 1.4;
-
Kατά τη γνώμη μου είναι θέμα καθαρά marketing. Oι υπεύθυνοι marketing των αυτοκινητοβιομηχανιών χρειάζονται sales points πάνω στα οποία θα στηριχτούν για να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους. Έτσι με τον ανταγωνισμό και την υποτιθέμενη εξέλιξη των ειδών φτάσαμε εδώ που φτάσαμε...
Eίναι και θέμα κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών. Φτιάχνουμε έναν κινητήρα και τον βάζουμε σε όσα περισσότερα μοντέλα μπορούμε για να μειώσουμε το κόστος κατασκευής άρα και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους...
-
Ο χρήστης christhehealer έγραψε:
Eίναι και θέμα κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών. Φτιάχνουμε έναν κινητήρα και τον βάζουμε σε όσα περισσότερα μοντέλα μπορούμε για να μειώσουμε το κόστος κατασκευής άρα και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους...Εγώ δε λέω ότι οι κινητήρες δεν είναι καλοί. Αντίθετα λέω ότι είναι ίσως το μόνο καλό που υπάρχει. Ενώ όμως πριν μερικά χρόνια ένας κινητήρας 75hp μπορούσε να κινήσει γρήγορα ένα μικρό αμάξι, τώρα δεν τα καταφέρνει, γιατί έχουν βαρύνει πολύ τα μικρά. Δες τι γράφει αγγλικό site για το Fiesta 1.4 16V 80hp: The 1.4 petrol is competent, proving reasonably smooth and willing, but the Fiesta's size and weight knock it back on hills, and revving hard doesn't generate quite the go that you'd hope for.
Επιπλέον, αυτοκίνητο δεν είναι μόνο ο κινητήρας, αλλά και τα συστήματα διεύθηνσης, πέδησης ανάρτησης κτλ, τα οποία στα μικρά δεν είναι της ίδιας ποιότητας με τα μικρομεσαία συνήθως. Απ' τη στιγμή που τα supermini έχουν αυξηθεί τόσο πολύ σε διαστάσεις και βάρος αρκούν τα εφαρμοζόμενα συστήματα, ώστε να παρέχουν καλή οδική συμπεριφορά και ασφάλεια;
-
mhpws mporei na mou pei kanenas giati afth h tash pros thn aposteirwsh? Mono MMM einai to aftokinhto?kai poso mallon ena prosito sto evry koino apo thema megethous kai timhs?
Mhpws tha eprepe na ginei mia strofh apo thn aftokinhtobiomhxania pros to alithino. Isws tha prepei meta ta SUV,EBD, ESP, EDS, GTR,HKS kai loipa hlektronika artikolexa na dhmiourghsoun (xana) aftokinhta pou na exoun ws stoxo thn odhgikh apolaush kai as afhsoun to marketing gia tis ekdoseis pou tha apefthinontai sto evry koino. Mono kai mono h idea px enos pisokinhtou prositou mikrou aftokinhtou tha poulage kala sto katw katw!
-
Ο χρήστης PapaZent έγραψε:
mhpws mporei na mou pei kanenas giati afth h tash pros thn aposteirwsh? Mono MMM einai to aftokinhto?kai poso mallon ena prosito sto evry koino apo thema megethous kai timhs?Mhpws tha eprepe na ginei mia strofh apo thn aftokinhtobiomhxania pros to alithino. Isws tha prepei meta ta SUV,EBD, ESP, EDS, GTR,HKS kai loipa hlektronika artikolexa na dhmiourghsoun (xana) aftokinhta pou na exoun ws stoxo thn odhgikh apolaush kai as afhsoun to marketing gia tis ekdoseis pou tha apefthinontai sto evry koino. Mono kai mono h idea px enos pisokinhtou prositou mikrou aftokinhtou tha poulage kala sto katw katw!
Συμφωνώ με όσα λες για τις εκδόσεις που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, βλέποντάς το από τη δική μου σκοπιά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δώσει τις συγκεκριμένες διαστάσεις στα σύγχρονα μικρά αμάξια, ώστε 1) να αποτελούν αυτοκίνητα πόλης, 2) να διαθέτουν 'all-around' χαρακτήρα και 3) να ικανοποιούν σε σημαντικό βαθμό τις ανάγκες μιας οικογένειας. Ως προς το 1ο και 2ο δε διαφωνώ, αλλά ως προς το 3ο έχω ενστάσεις, καθώς η ανάγκη εκπλήρωσης της 3ης προϋπόθεσης οδηγεί σε αύξηση των διαστάσεων και του βάρους των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Γεγονός που, σε συνδυασμό με τα υφιστάμενα τεχνικά χαρακτηριστικά των supermini, μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της οδηγικής ασφάλειας και ευχαρίστησης.
-
Ο χρήστης logikos έγραψε:
Γεγονός που, σε συνδυασμό με τα υφιστάμενα τεχνικά χαρακτηριστικά των supermini, μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της οδηγικής ασφάλειας και ευχαρίστησης.
Μπορείς να διευκρινήσεις λίγο τί ακριβώς εννοείς; Δηλαδή, αν μιλάς για ενεργητική ή παθητική ασφάλεια. Αν μιλάμε για παθητική τότε οι βαθμολογίες του EuroNCAP είναι αντικειμενικές και ανεξάρτητες από το μέγεθος του αυτοκινήτου. Αν μιλάς για ενεργητική, τότε πιστεύω ότι καλύτερα να έχεις 75 ίππους για 1100 παρά για 1300 κιλά. Επίσης, τί εννοείς οδηγική ευχαρίστηση: τις επιδόσεις, την άνεση, την οδική συμπεριφορά; θα είχε εδιαφέρον να αναπτύξεις λίγο πιο πολύ τις θέσεις σου.
-
Ο χρήστης cdro έγραψε:
Γεγονός που, σε συνδυασμό με τα υφιστάμενα τεχνικά χαρακτηριστικά των supermini, μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της οδηγικής ασφάλειας και ευχαρίστησης.
Μπορείς να διευκρινήσεις λίγο τί ακριβώς εννοείς; Δηλαδή, αν μιλάς για ενεργητική ή παθητική ασφάλεια. Αν μιλάμε για παθητική τότε οι βαθμολογίες του EuroNCAP είναι αντικειμενικές και ανεξάρτητες από το μέγεθος του αυτοκινήτου. Αν μιλάς για ενεργητική, τότε πιστεύω ότι καλύτερα να έχεις 75 ίππους για 1100 παρά για 1300 κιλά. Επίσης, τί εννοείς οδηγική ευχαρίστηση: τις επιδόσεις, την άνεση, την οδική συμπεριφορά; θα είχε εδιαφέρον να αναπτύξεις λίγο πιο πολύ τις θέσεις σου.
Όσον αφορά την παθητική ασφάλεια, γνωρίζω ότι τα supermini βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο. Δε περιμένω να πάρουν και 5 αστέρια, αλλά και τα 4 δεν είναι λίγα.
Σίγουρα είναι καλύτερα να έχεις 75 ίππους για 1100 κιλά παρά για 1300. Δε νομίζεις όμως ότι είναι ακόμα καλύτερα να έχεις 75 ίππους για 950 κιλά; Δε θα έχεις καλύτερες ρεπρίζ και καλύτερη ενεργητική ασφάλεια;
Για μένα η οδηγική ευχαρίστηση εστιάζεται κυρίως στην καλή οδηγική συμπεριφορά, στην οποία συνεισφέρουν τα συστήματα πέδησης, ανάρτησης, διεύθηνσης. Τα φρένα συνήθως είναι αρκετά καλά στα μικρά, ειδικά αν έχουν ABS. Οι αναρτήσεις και το τιμόνι δεν είναι της ίδιας ποιότητας με τα μικρομεσαία μοντέλα. Έτσι, τα μικρά παρουσιάζουν μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, πιο έντονη υποστροφή, έχουν συνήθως αρκετά ελαφρύ (κι επομένως χωρίς καλή αίσθηση) τιμόνι. Αν οι διαστάσεις και το βάρος του αμαξιού είναι σε λογικά πλαίσια, τα προβλήματα αυτά μπορούν να περιοριστούν ή να εκμηδενιστούν, προσφέροντας περισσότερη ασφάλεια στον οδηγό.
-
Δεν διαφωνούμε όσον αφορά το θέμα κιλά-ιπποδύναμη, και εγώ αυτό υποστηρίζω, επομένως για μέχρι περίπου 100 ίππους ένα μικρό είναι μία χαρά, ένα καινούργιο μικρομεσαίο με 1200-1300 κιλά βάρος σίγουρα δεν έχει τα ίδια 'αποθέματα' ενεργητικής ασφάλειας. Άρα το θέμα είναι (πολύ απλοποιημένα τουλάχιστον) πόσοι ίπποι για πόσα κιλά.
Τώρα για την οδική συμπεριφορά, νομίζω μία μικρή συγκριτική παράθεση χρόνων αλλαγής λουρίδας όπως έχουν μετρηθεί από τα περιοδικά είναι μία καλή ένδειξη για την οδική συμπεριφορά των μελών κάθε κατηγορίας. Χαρακτηριστικά θυμάμαι από δοκιμή του AMS, το παλιό Punto να νικάει το τρέχων Golf!. Θα προσπαθήσω να κοιτάξω κάποια παλαιά τεύχη και να φέρω κάποια στοιχεία. Όποιος άλλος μπορεί, ας βοηθήσει!
-
Ο χρήστης cdro έγραψε:
Δεν διαφωνούμε όσον αφορά το θέμα κιλά-ιπποδύναμη, και εγώ αυτό υποστηρίζω, επομένως για μέχρι περίπου 100 ίππους ένα μικρό είναι μία χαρά, ένα καινούργιο μικρομεσαίο με 1200-1300 κιλά βάρος σίγουρα δεν έχει τα ίδια 'αποθέματα' ενεργητικής ασφάλειας. Άρα το θέμα είναι (πολύ απλοποιημένα τουλάχιστον) πόσοι ίπποι για πόσα κιλά.Τώρα για την οδική συμπεριφορά, νομίζω μία μικρή συγκριτική παράθεση χρόνων αλλαγής λουρίδας όπως έχουν μετρηθεί από τα περιοδικά είναι μία καλή ένδειξη για την οδική συμπεριφορά των μελών κάθε κατηγορίας.
Οφείλω να ομολογήσω ότι μέχρι στιγμής δεν έχω βρει τέτοιο συγκριτικό (θα το ψάξω πάντως). Όμως η εκτίμηση της οδηγικής συμπεριφοράς ενός αυτοκινήτου δεν εξαντλείται στο παραπάνω σημείο. Για παράδειγμα θεωρώ ότι τα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας μπορούν να κινηθούν πιο γρήγορα και 'ουδέτερα' σε ένα δρόμο με στροφές (σε σχέση με τα σύγχρονα μικρά), γιατί διαθέτουν καλύτερη ανάρτηση και σύστημα διεύθηνσης.
Επιπλέον, απ' το να αγοράσω ένα supermini 100HP, που κοστίζει γύρω στα 14000 ευρώ, θα προτιμούσα να εξοικονομήσω άλλα 1100 ευρώ και να αγοράσω την τρίθυρη Corolla 1.4, η οποία βέβαια δεν έχει τις ίδιες επιδόσεις με το μικρό των 100HP (όχι ότι είναι και αργή, μια χαρά ρεπρίζ έχει), αλλά υπερτερεί σε όλους τους άλλους τομείς. Όμως, δε διαθέτω τόσα χρήματα οπότε θα περιοριστώ σε κάποιο supermini μέχρι 80HP.
-
Ένα αυτοκίνητο για να έχει 'καλή' ενεργητική ασφάλεια πρέπει να είναι περίπου 10 κιλά/ίππο. 75hp και 1100 κιλά είμαστε ήδη στα 14.6 και με 1300....
Άρα μιλάμε μόνο για παθητική ασφάλεια με αερόσακους, ABS, πλευρικές μπάρες, προσθέτεται και όλες τις ηλεκτρονικές ευκολίες (παράθυρα, καθρέπτες) και να πω φτάνει το βάρος στα ύψη.
Ένα Golf GTI του '84 είχε 105hp και 900 κιλά βάρος άντε με ένα roll Bar να πήγαινε 960. Tο Golf GTI του '02 είναι 1500 κιλά με 150 hp, μετά από 20 χρόνια εξέλiξης. Eάν πέσουν και τα δύο σ' ένα γκρεμό ποιανού ο οδηγός θα κινδυνέψει περισσότερο;
Ή ακόμα ποιός θα δεχόταν σήμερα να πάρει ένα αυτοκίνητο χωρίς ηλεκτρικά παράθυρα και Air Cordition, ώστε να διατηρηθεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα;
-
Ο χρήστης christhehealer έγραψε:
Ένα αυτοκίνητο για να έχει 'καλή' ενεργητική ασφάλεια πρέπει να είναι περίπου 10 κιλά/ίππο. 75hp και 1100 κιλά είμαστε ήδη στα 14.6 και με 1300....Άρα μιλάμε μόνο για παθητική ασφάλεια με αερόσακους, ABS, πλευρικές μπάρες, προσθέτεται και όλες τις ηλεκτρονικές ευκολίες (παράθυρα, καθρέπτες) και να πω φτάνει το βάρος στα ύψη.
Ένα Golf GTI του '84 είχε 105hp και 900 κιλά βάρος άντε με ένα roll Bar να πήγαινε 960. Tο Golf GTI του '02 είναι 1500 κιλά με 150 hp, μετά από 20 χρόνια εξέλiξης. Eάν πέσουν και τα δύο σ' ένα γκρεμό ποιανού ο οδηγός θα κινδυνέψει περισσότερο;
Ή ακόμα ποιός θα δεχόταν σήμερα να πάρει ένα αυτοκίνητο χωρίς ηλεκτρικά παράθυρα και Air Cordition, ώστε να διατηρηθεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα;
Αν ένα αυτοκίνητο έχει 10kg/hp, έχει κάτι παραπάνω από απλώς καλή ενεργητική ασφάλεια. Επιπλέον, δυο αυτοκίνητα μπορεί να έχουν την ίδια σχέση kg/hp αλλά πολύ διαφορετικές επιδόσεις. Π.χ. το Deawoo Kalos 1.4 και το Renault Clio 1.2 έχουν 12,9kg/hp το καθένα. Το πρώτο χρειάζεται 13,9sec για να επιταχύνει 80-110 με 4η, ενώ το δεύτερο 10,2sec. Επομένως, δεν παίζει ρόλο μόνο η σχέση kg/hp. Επίσης, οι καλές επιδόσεις δεν εξασφαλίζουν και καλή οδική συμπεριφορά.
Aν τα Golf που μου ανέφερες πέσουν σε γκρεμό, το πιο πιθανό είναι να μαζέψουν τους οδηγούς και των δύο με... τα κουταλάκια. Το ζήτημα είναι να μην πέσουν. Επιπλέον, τα Golf του 1984 ήταν κάτι σαν τα σημερινά supermini. Το Golf του 2002 έχει πάρει 'προαγωγή' και κατατάσσεται στα μικρομεσαία. Πρόκειται για τελείως διαφορετικά αμάξια.
Το A/C, τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρικοί καθρέφτες κτλ δεν κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή (μόνο φιγούρα είναι). Αντίθετα τα ABS και τα λοιπά ηλεκτρονικά συτήματα ελέγχου της πέδησης και της πρόσφυσης συνεισφέρουν ουσιαστικά στην οδηγική ασφάλεια. Πραγματικά εκνευρίζομαι με μοντέλα αυτοκινήτων τα οποία προσφέρουν τα ABS μόνο στην κορυφαία (και πιο ακριβή) έκδοση, ενώ στη βασική περιλαμβάνουν πληθώρα ηλεκτρικών και άλλων ευκολιών, για να παρέχουν περισσότερη άνεση (υποτίθεται) στους επιβάτες.
Για να μην ξεχνιόμαστε, το ζήτημα που θέτω είναι το εξής: Δε θεωρείτε ότι η αύξηση των διαστάσεων και του βάρους των μικρών αυτοκινήτων είναι επιζήμια για την ενεργητική τους ασφάλεια και την οδικής τους συμπεριφοράς;
-
ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ(ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΕΓΩ) ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΟΤΑΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΒΑΡΑΙΝΟΥΝ(ΜΑΛΛΟΝ ΛΟΓΩ ΣΚΛΗΡΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΣΗ)
ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.
ΠΑΡ'ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΑΜΕΣΩΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ,ΟΠΟΤΕ ΠΑΝΤΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΤΑΠΗΔΗΣΟΥΜΕ Σ'ΑΥΤΗ. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ(ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΕΓΩ) ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΟΤΑΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΒΑΡΑΙΝΟΥΝ(ΜΑΛΛΟΝ ΛΟΓΩ ΣΚΛΗΡΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΣΗ)
ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.
ΠΑΡ'ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΑΜΕΣΩΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ,ΟΠΟΤΕ ΠΑΝΤΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΤΑΠΗΔΗΣΟΥΜΕ Σ'ΑΥΤΗ.Συμφωνώ με αυτά που λες. Ωστόσο, κάτω από τα μικρά βρίσκεται η κατηγορία των 'καθαρόαιμων' αυτοκινήτων πόλης (αν και αυτά θα αλλάξουν προδιαγραφές στο άμεσο μέλλον).
-
Ο χρήστης logikos έγραψε:
Π.χ. το Deawoo Kalos 1.4 και το Renault Clio 1.2 έχουν 12,9kg/hp το καθένα. Το πρώτο χρειάζεται 13,9sec για να επιταχύνει 80-110 με 4η, ενώ το δεύτερο 10,2sec.
Πάντως το γρήγορο, αν και με 75-80 ίππους είναι ταχύτερο από τα 'αργά' της μικρομεσαίας κατηγορίας, π.χ. Almera, Stilo, Focus. Οπότε και με λιγότερα χρήματα μπορείς να βρεις ικανοποιητικές επιδόσεις (πάντα για τα μέτρα των 80 ίππων)
Για να μην ξεχνιόμαστε, το ζήτημα που θέτω είναι το εξής: Δε θεωρείτε ότι η αύξηση των διαστάσεων και του βάρους των μικρών αυτοκινήτων είναι επιζήμια για την ενεργητική τους ασφάλεια και την οδικής τους συμπεριφοράς;
Δυστυχώς, κοιτώντας τις τελευταίες συγκριτικές δοκιμές στους 4Τ, δεν βρήκα κάποιες μετρήσεις για την οδική συμπεριφορά, παρά μόνο για τα σούπερ-μίνι του τεύχους 384. Επομένως άμεσα αποτελέσματα με απλή σύκγριση κάποιων μετρήσεων δεν μπορούν να βγούν. Πιστέυω όμως ότι θα είχε ενδιαφέρον στο μέλλον να δούμε στο περιοδικό μία τέτοια συγκριτική δοκιμή, στην οποία θα δοκιμάζονται κάποιοι εκπρόσωποι κάθε κατηγορίες και θα υπάρχουν μετρήσεις, χρόνοι σε αντιπαράθεση. Ελπίζω να διαβάζουν κάποιοι από τους 4Τ.
Απλά αυτό που νομίζω ότι κάθε 'λογικός' άνθρωπος θα κατέληγε είναι ότι όπως στην ενεργητική ασφάλεια υπάρχουν καλά και λιγότερο καλά μοντέλα σε κάθε κατηγορία, με τα καλά της κάθε κατηγορίας να είναι ανώτερα από τα μέτρια-άσχημα της επόμενης-μεγαλύτερης, το ίδιο θα συμβαίνει και με την οδική συμπεριφορά. Οπότε, προσπάθησε να πάρεις ότι καλύτερο με τα κριτήριά σου μπορείς στα χρήματα που διαθέτεις στην κατηγορίας του και μη σκέφτεσαι με τη λογική του 'αν είχα και λίγα παραπάνω θα έπαιρνα όμως το άλλο'.
-
Ο χρήστης cdro έγραψε:
Πάντως το γρήγορο, αν και με 75-80 ίππους είναι ταχύτερο από τα 'αργά' της μικρομεσαίας κατηγορίας, π.χ. Almera, Stilo, Focus. Οπότε και με λιγότερα χρήματα μπορείς να βρεις ικανοποιητικές επιδόσεις (πάντα για τα μέτρα των 80 ίππων)Δε διαφωνώ σε αυτό που λες. Απλά, αν τα μικρά εξακολουθούσαν να είναι 'συμμαζεμένα' σε διαστάσεις, η διαφορά στις επιδόσεις με τα μοντέλα αντίστοιχης ιπποδύναμης της μικρομεσαίας κατηγορίας θα ήταν πιο έντονη. Αντίθετα, όσο περνούν τα χρόνια η διαφορά αυτή τείνει να γεφυρωθεί.
Απλά αυτό που νομίζω ότι κάθε 'λογικός' άνθρωπος θα κατέληγε είναι ότι όπως στην ενεργητική ασφάλεια υπάρχουν καλά και λιγότερο καλά μοντέλα σε κάθε κατηγορία, με τα καλά της κάθε κατηγορίας να είναι ανώτερα από τα μέτρια-άσχημα της επόμενης-μεγαλύτερης, το ίδιο θα συμβαίνει και με την οδική συμπεριφορά. Οπότε, προσπάθησε να πάρεις ότι καλύτερο με τα κριτήριά σου μπορείς στα χρήματα που διαθέτεις στην κατηγορίας του και μη σκέφτεσαι με τη λογική του 'αν είχα και λίγα παραπάνω θα έπαιρνα όμως το άλλο'.
Επειδή ο προϋπολογισμός μου βρίσκεται στα 12000-12300 ευρώ, δε σκέφτομαι τι θα έκανα αν είχα περισσότερα. Δε σκοπεύω να δώσω ούτε 600 ευρώ παραπάνω, για να πάρω ένα πιο αργό αμάξι. Αν είχα, όμως, 14000 ευρώ, εμμένω στη επιλογή που ανέφερα σε προηγούμενο σημείο.
Όσο για την οδική συμπεριφορά, σίγουρα υπάρχουν μικρά αυτοκίνητα πολύ αξιόλογα (νομίζω ότι τα έχω εντοπίσει). Ωστόσο, δεν πιστεύω ότι ένα μικρομεσαίο που κοστίζει γύρω στα 15000 ευρώ είναι δυνατόν να έχει χειρότερη οδική συμπεριφορά από οποιοδήποτε supermini.
-
ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ 205 ΕΧΕΙ ΜΗΚΟΣ 3,7 ΜΕΤΡΑ ΕΝΩ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΣΑΚΙ ΦΤΑΝΕΙ ΤΑ 3,9! ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ.
-
Ο χρήστης DEPECHE έγραψε:
ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ 205 ΕΧΕΙ ΜΗΚΟΣ 3,7 ΜΕΤΡΑ ΕΝΩ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΣΑΚΙ ΦΤΑΝΕΙ ΤΑ 3,9! ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ.ξέρεις φιλαράκι τι είναι να σου λείπουν 20 πόντοι!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Γ......τα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Και για να σοβαρευτώ
Μερικές εταιρίες βγάζουν μικρογραφίες των groupC sto B. Αλλες βγάζουν άλλες λύσεις όπως Honda JAzz kai Dai YRV ή ακόμα και C3
Εγώ είναι υπερ των 3 τελευταιων γιατί αισθάνομαι ότι οι μικρογραφίες είναι σαν το Corsa kai to Astra poy έχω. Μία από τα ίδια σε light version.
Τα "Μικρά"... παραμεγάλωσαν!