-
Διαβάζοντας το forum βλέπω πολλούς φίλους συνοδηγούς που ρωτάνε (και δικαιολογημένα) για το τάδε μοντέλο και το τι προσφέρει για το αν τα ηλεκτρονικά συστήματα που έχει βοηθάνε στην οδήγηση κλπ.
Δεν ξέρω αν πράγματι η σημερινή τεχνολογία που αναπτύσεται στα νέα μοντέλα πράγματι έχει νόημα ή είναι μόνο για marketing. Γυρίζοντας λίγο πίσω (πόσο? ε, γύρω στα 20 χρόνια) και τότε υπήρχαν ενθουσιώδεις οδηγοί και γρήγορα αυτοκίνητα χωρίς όμως ABS, Airbags, Power Steering κλπ. Παρ'ότι λοιπόν τα τότε αυτοκίνητα δεν είχαν την σημερινή τεχνολογία, πήγαιναν αρκετά γρήγορα και με ασφάλεια, αρκούσε μόνο να σεβόσουν και να ήξερες τα όριά του αυτοκινήτου σου. Τώρα ίσως αναρωτηθήτε για τι κάθομαι και σας τα γράφω όλα αυτά. Την αφορμή τη παίρνω απο το εξής γεγονός. Το περασμένο Σάββατο το πρωϊ καθώς πήγαινα την εθνική πρός Λαμία, γινόταν ένα προφανός ράλλυ με τέτοια αυτοκίνητα. Απο όλα ξεχώρισα 2 αυτοκίνητα. Το ένα ήταν ένα Lancia Fulvia 1300 GT, και το 2ο ενα Simca Chrysler 1508 GT. Και τα δύο λοιπόν αέρας στο δρόμο. Ακολούθησα για λίγο το Lancia το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ πήγαινε κάπου με 140 χιλιόμετρα!!! Κάπου μετά το Σείριο έκοψα ταχύτητα και η Lancia χάθηκε σιγά-σιγά στην ευθεία. Βλέπωντας λοιπόν όλα αυτά τα παλαιά μοντέλα κάπου θυμήθηκα κάποια απο τα αυτοκίνητα που και εγώ είχα κατά καιρούς. Από όλα λοιπόν που είχα, στάθηκα σε ένα που πράγματι το θεωρούσα και ακόμη το θεωρώ ότι ακόμη και χωρίς όλα τα σημερινά σηστήματα μπορεί και δίνει μαθήματα οδήγησης. Είναι το Simca 1100 GLS. Αρκετά γρήγορο για την εποχή του. Αν δε είχε την 1300 μηχανή, ήταν πραγματικά γρήγορο, και απο οδήγηση? σου συγχωρούσε αρκετά απο τα λάθη σου. Με αναρτήσεις μπρός και πίσω ράβδους στρέψεως και στην έκδοση 1300 διπλό καρμπυρατέρ και ηλεκτρονική αναφλεξη ήταν το κάτι άλλο. Το μόνο που ήταν πράγματι ενοχλητικό στο σύνολό του ήταν το θορηβώδες μοτέρ του στις μεγάλες στροφές. Βέβαια εκείνη την εποχή τα top speed ήταν τo Fiat 124 Sport, Alfa Romeo Veloce, και γενικά θα έλεγα ότι τα Ιταλιάνικα ήταν πάντα τα ποιό γρήγορα ακολουθώμενα απο τα Γαλλικά. Οι Γερμανοί καθώς και οι Εγγλέζοι ήταν αργά τα ζώα μου και μιλάμε πάντα για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Α! απο τα Γερμανικά θα έλεγα μόνο τους Σκαραβαίους με πειραγμένα μοτέρ ή τη αλλαγή του μοτέρ με Porshe 911 όποιος άντεχε οικονομικά. Πάντως το παλιό μου Simca ήταν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, ίσως απο τα καλύτερα που έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα. Θα μου πήτε τώρα αν το συγκρίνω με το σημερινό μου αυτοκίνητο. Απο εγωϊσμό γιατί πλήρωσα ένα σχετικά ακριβό μοντέλο θα έλεγα όχι. Αλλά απο την άλλη, δεν νομίζω ότι το τότε Simca θα είχε τίποτα λιγότερο (απο πλευράς οδήγησης) να προσφέρει. -
Διαβάζοντας το forum βλέπω πολλούς φίλους συνοδηγούς που ρωτάνε (και δικαιολογημένα) για το τάδε μοντέλο και το τι προσφέρει για το αν τα ηλεκτρονικά συστήματα που έχει βοηθάνε στην οδήγηση κλπ.
Δεν ξέρω αν πράγματι η σημερινή τεχνολογία που αναπτύσεται στα νέα μοντέλα πράγματι έχει νόημα ή είναι μόνο για marketing. Γυρίζοντας λίγο πίσω (πόσο? ε, γύρω στα 20 χρόνια) και τότε υπήρχαν ενθουσιώδεις οδηγοί και γρήγορα αυτοκίνητα χωρίς όμως ABS, Airbags, Power Steering κλπ. Παρ'ότι λοιπόν τα τότε αυτοκίνητα δεν είχαν την σημερινή τεχνολογία, πήγαιναν αρκετά γρήγορα και με ασφάλεια, αρκούσε μόνο να σεβόσουν και να ήξερες τα όριά του αυτοκινήτου σου. Τώρα ίσως αναρωτηθήτε για τι κάθομαι και σας τα γράφω όλα αυτά. Την αφορμή τη παίρνω απο το εξής γεγονός. Το περασμένο Σάββατο το πρωϊ καθώς πήγαινα την εθνική πρός Λαμία, γινόταν ένα προφανός ράλλυ με τέτοια αυτοκίνητα. Απο όλα ξεχώρισα 2 αυτοκίνητα. Το ένα ήταν ένα Lancia Fulvia 1300 GT, και το 2ο ενα Simca Chrysler 1508 GT. Και τα δύο λοιπόν αέρας στο δρόμο. Ακολούθησα για λίγο το Lancia το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ πήγαινε κάπου με 140 χιλιόμετρα!!! Κάπου μετά το Σείριο έκοψα ταχύτητα και η Lancia χάθηκε σιγά-σιγά στην ευθεία. Βλέπωντας λοιπόν όλα αυτά τα παλαιά μοντέλα κάπου θυμήθηκα κάποια απο τα αυτοκίνητα που και εγώ είχα κατά καιρούς. Από όλα λοιπόν που είχα, στάθηκα σε ένα που πράγματι το θεωρούσα και ακόμη το θεωρώ ότι ακόμη και χωρίς όλα τα σημερινά σηστήματα μπορεί και δίνει μαθήματα οδήγησης. Είναι το Simca 1100 GLS. Αρκετά γρήγορο για την εποχή του. Αν δε είχε την 1300 μηχανή, ήταν πραγματικά γρήγορο, και απο οδήγηση? σου συγχωρούσε αρκετά απο τα λάθη σου. Με αναρτήσεις μπρός και πίσω ράβδους στρέψεως και στην έκδοση 1300 διπλό καρμπυρατέρ και ηλεκτρονική αναφλεξη ήταν το κάτι άλλο. Το μόνο που ήταν πράγματι ενοχλητικό στο σύνολό του ήταν το θορηβώδες μοτέρ του στις μεγάλες στροφές. Βέβαια εκείνη την εποχή τα top speed ήταν τo Fiat 124 Sport, Alfa Romeo Veloce, και γενικά θα έλεγα ότι τα Ιταλιάνικα ήταν πάντα τα ποιό γρήγορα ακολουθώμενα απο τα Γαλλικά. Οι Γερμανοί καθώς και οι Εγγλέζοι ήταν αργά τα ζώα μου και μιλάμε πάντα για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Α! απο τα Γερμανικά θα έλεγα μόνο τους Σκαραβαίους με πειραγμένα μοτέρ ή τη αλλαγή του μοτέρ με Porshe 911 όποιος άντεχε οικονομικά. Πάντως το παλιό μου Simca ήταν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, ίσως απο τα καλύτερα που έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα. Θα μου πήτε τώρα αν το συγκρίνω με το σημερινό μου αυτοκίνητο. Απο εγωϊσμό γιατί πλήρωσα ένα σχετικά ακριβό μοντέλο θα έλεγα όχι. Αλλά απο την άλλη, δεν νομίζω ότι το τότε Simca θα είχε τίποτα λιγότερο (απο πλευράς οδήγησης) να προσφέρει. -
Διαβάζοντας το forum βλέπω πολλούς φίλους συνοδηγούς που ρωτάνε (και δικαιολογημένα) για το τάδε μοντέλο και το τι προσφέρει για το αν τα ηλεκτρονικά συστήματα που έχει βοηθάνε στην οδήγηση κλπ.
Δεν ξέρω αν πράγματι η σημερινή τεχνολογία που αναπτύσεται στα νέα μοντέλα πράγματι έχει νόημα ή είναι μόνο για marketing. Γυρίζοντας λίγο πίσω (πόσο? ε, γύρω στα 20 χρόνια) και τότε υπήρχαν ενθουσιώδεις οδηγοί και γρήγορα αυτοκίνητα χωρίς όμως ABS, Airbags, Power Steering κλπ. Παρ'ότι λοιπόν τα τότε αυτοκίνητα δεν είχαν την σημερινή τεχνολογία, πήγαιναν αρκετά γρήγορα και με ασφάλεια, αρκούσε μόνο να σεβόσουν και να ήξερες τα όριά του αυτοκινήτου σου. Τώρα ίσως αναρωτηθήτε για τι κάθομαι και σας τα γράφω όλα αυτά. Την αφορμή τη παίρνω απο το εξής γεγονός. Το περασμένο Σάββατο το πρωϊ καθώς πήγαινα την εθνική πρός Λαμία, γινόταν ένα προφανός ράλλυ με τέτοια αυτοκίνητα. Απο όλα ξεχώρισα 2 αυτοκίνητα. Το ένα ήταν ένα Lancia Fulvia 1300 GT, και το 2ο ενα Simca Chrysler 1508 GT. Και τα δύο λοιπόν αέρας στο δρόμο. Ακολούθησα για λίγο το Lancia το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ πήγαινε κάπου με 140 χιλιόμετρα!!! Κάπου μετά το Σείριο έκοψα ταχύτητα και η Lancia χάθηκε σιγά-σιγά στην ευθεία. Βλέπωντας λοιπόν όλα αυτά τα παλαιά μοντέλα κάπου θυμήθηκα κάποια απο τα αυτοκίνητα που και εγώ είχα κατά καιρούς. Από όλα λοιπόν που είχα, στάθηκα σε ένα που πράγματι το θεωρούσα και ακόμη το θεωρώ ότι ακόμη και χωρίς όλα τα σημερινά σηστήματα μπορεί και δίνει μαθήματα οδήγησης. Είναι το Simca 1100 GLS. Αρκετά γρήγορο για την εποχή του. Αν δε είχε την 1300 μηχανή, ήταν πραγματικά γρήγορο, και απο οδήγηση? σου συγχωρούσε αρκετά απο τα λάθη σου. Με αναρτήσεις μπρός και πίσω ράβδους στρέψεως και στην έκδοση 1300 διπλό καρμπυρατέρ και ηλεκτρονική αναφλεξη ήταν το κάτι άλλο. Το μόνο που ήταν πράγματι ενοχλητικό στο σύνολό του ήταν το θορηβώδες μοτέρ του στις μεγάλες στροφές. Βέβαια εκείνη την εποχή τα top speed ήταν τo Fiat 124 Sport, Alfa Romeo Veloce, και γενικά θα έλεγα ότι τα Ιταλιάνικα ήταν πάντα τα ποιό γρήγορα ακολουθώμενα απο τα Γαλλικά. Οι Γερμανοί καθώς και οι Εγγλέζοι ήταν αργά τα ζώα μου και μιλάμε πάντα για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Α! απο τα Γερμανικά θα έλεγα μόνο τους Σκαραβαίους με πειραγμένα μοτέρ ή τη αλλαγή του μοτέρ με Porshe 911 όποιος άντεχε οικονομικά. Πάντως το παλιό μου Simca ήταν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, ίσως απο τα καλύτερα που έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα. Θα μου πήτε τώρα αν το συγκρίνω με το σημερινό μου αυτοκίνητο. Απο εγωϊσμό γιατί πλήρωσα ένα σχετικά ακριβό μοντέλο θα έλεγα όχι. Αλλά απο την άλλη, δεν νομίζω ότι το τότε Simca θα είχε τίποτα λιγότερο (απο πλευράς οδήγησης) να προσφέρει. -
Φίλε μου απο ότι καταλαβαίνω είσαι λίγο νοσταλγός του παρελθόντος. Λοιπόν αφού λές ότι ακολουθούσες την Lancia θα σου πώ μερικά πράγματα για το συγκεκριμένο αυτόκίνητο έτσι για την ιστορία. Λοιπόν το συγκεκριμένο μοντέλο της Lancia, όταν η Lancia ήταν πράγματι Lancia και όχι Fiat. Λοιπόν κινητήρας 1300 cc 4κύλινδρος σε διάταξη V με 2 εκκεντροφοόρους επι-κεφαλής. Η τροφοδοσία του γινόταν απο 2 διπλά καρμπυρατέρ της Weber. Κοιβώτιο 5 ταχυτήτων + reverse (ναι διάβασες καλά το 1970 υπήρχαν μοντέλα 5τάχυτα, κάτι που λανσαρίστικε ευρέως μετά το 1990), 4 δισκόφρενα κλπ. κλπ. Λοιπόν για να μη τα πολυλογώ το συγκεκριμένο μοντέλο ακόμα και σήμερα για να το φτάσεις στο δρόμο θέλεις πολλά γκάζια!!!!! στο λέω εν τιμή γιατί έχω ένα στο γκαράζ (του πατέρα μου).
-
Ο χρήστης kilo έγραψε:
τους Σκαραβαίους με πειραγμένα μοτέρ ή τη αλλαγή του μοτέρ με Porshe 911 όποιος άντεχε οικονομικά.Φίλε μου...
μια βόλτα από το http://www.beetle.gr αρκεί, για να δεις τι μπορεί να κάνει ο Σκαραβαίος... -
Ναί δεν λέω, οι σκαραβαίοι γράψανε τη δική τους ιστορία. Οπως σου είπα εκείνη την εποχή τα μοντέλα 1302 και 1303 ήταν στο φόρτε τους. Κάποιοι όμως που τα διαθέτανε στο μοντέλο 1303 βάζανε μηχανη Porshe 911 και ο σκαραβαίος γινόταν πύραυλος. Αν μάλιστα έβαζες την 914 (που όμως δεν άφηνε το καπώ της μηχανής να κλείσει στο τέρμα του) τότε τα πράγματα γίνονταν πολύ άγρια!!!!!!!!!
-
Επειδη θεωρώ ότι το ελληνικό κράτος δεν δικαιούται να εισπράτει τους φόρους που έχει θεσπίσει γιά τα καινούρια αυτοκίνητα μιάς και δεν προσφέρει ανάλογες συνθήκες οδηγησις (δρόμους, σήμανση, συντήρηση οδικού δικτύου κ.λ.π.) φροντίζω να αγοράζω μεταχειρισμένα σε πολύ κατάσταση. Ετσι έχω ένα Maserati 224.v το οποίον κόστισε πολύ λογικά χρήματα γιά τα άλογα που έχει καθώς και ένα Barchetta που και αυτό έχει λογική τιμή γιά αυτό που προσφέρει. Η συντηρισή τους δεν ξεπερνά τις τιμές που οι επίσημες αντιπροσωπίες χρεώνουν για τα νέα αυτοκίνητα.
-
Tην περασμένη Kυριακή στη διαδρομή από Kερατέα στο Πόρτο-Pάφτη συνάντησα έναν παππού με ένα Triumph που οδηγούσε με το πόδι στο πάτωμα. Πολύ ωραία εικόνα που σε κάνει να χαμογελάς.
Aλλά κακά τα ψέμματα, δεν θα άλλαζα την άνεση, συμπεριφορά, επιδόσεις του σημερινού μου αυτοκινήτου για να συζήσω με ένα παλιότερης τεχνολογίας. Σαν δεύτερο στο γκαράζ είναι άλλη ιστορία
-
Ναί δεν λέω αν ήταν κανένα Triumph Herald, αλλά αν ήταν κανένα STAG ή TR5-TR6 ή ακόμη και TR7 τότε??????????????
Το Καλύτερο Αυτοκίνητο Που Είχαμε.....