-
Ξεκινώ ένα θέμα που νομίζω ότι έπρεπε να υπάρχει από καιρό και είναι αυτό των οθονών. Είναι πλέον πολύ σπάνιο να συναντήσει κάποιος νέο μοντέλο παραγωγής το οποίο δεν έχει οθόνες αφής.
Πολλά ζητήματα μπορούν να αναπτυχθούν γύρω από τις οθόνες και για θα αναφέρω μερικά εξ αυτών ενδεικτικά:- Είναι οι οθόνες όντως απαραίτητες; Είναι έστω χρήσιμες;
- Έχουν συμβάλλει οι οθόνες στην ασφαλή οδήγηση ή τελικά αποτελούν έναν ακόμα παράγοντα απόσπασης της προσοχής του οδηγού από τον δρόμο;
- Υπάρχει κάποιο όριο στην χρήση τους; Διότι από τις μικρές οθονούλες που είχαν κάποιες πληροφορίες για το ποιο κομμάτι παίζει στο ηχοσύστημα, ή τι θερμοκρασία έχει έξω, φτάσαμε στο σημείο να έχουν αντικαταστήσει τα πάντα στο ταμπλώ του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ολόκληρο το ταμπλώ να αποτελεί ένα πελώριο τάμπλετ.
- Σε ποιες περιπτώσεις η οθόνη αφής αντικαθιστά τα κουμπιά; Και σε ποιες περιπτώσεις τα κουμπιά είναι απολύτως απαραίτητα;
- Τι συντήρηση επιβάλλεται στις οθόνες; Πόσα χρόνια μπορούν να αντέξουν; Σε περίπτωση αναβάθμισης ή κατάργησης του android και του ios όπως τα ξέρουμε, οι σημερινές οθόνες θα έχουν νόημα; Ή απλά θα πιάνουν χώρο στο ταμπλώ;
- Έχει νόημα να βάλεις σε ένα παλιό αυτοκίνητο μια οθόνη; Το ομορφαίνει; Ή δείχνει αταίριαστη με τον υπόλοιπο σχεδιασμό του αυτοκινήτου και κάνει το ταμπλώ να μοιάζει κακόγουστο; Αναβαθμίζει το αυτοκίνητο ή απλά δίνει στον κάτοχο την ψευδαίσθηση ότι έχει ένα σύγχρονο όχημα;
- Ποιο είναι το μέλλον των οθονών; Μπορούμε να βασιστούμε σε αυτές; Αν για παράδειγμα στο μέλλον χρησιμοποιηθούν ειδικές κάμερες που θα βλέπουν στην ομίχλη, μπορείς να οδηγείς με βάση αυτό που θα σου δείχνει η οθόνη ή ο ρόλος τους θα είναι πάντα επικουρικός;
ΈΒαλα μερικά ερωτήματα, νομίζω ότι υπάρχουν πολλά άλλα.
-
Ανοίγεις πολύ μεγάλο θέμα και αν απαντήσω σε όλα αυτά που θέτεις θα γράψω έκθεση.
Καλώς κακώς, είχαμε ήδη κοτσάρει ένα GPS/κινητό σε βάση στο ταμπλό για να βλέπουμε χάρτες. Όσο η οθόνη είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό και προσφέρει χρησιμότητα και ορατότητα I'm all in.
Είναι απαραίτητη? Χμμμ... και ναι και όχι. Αλλά π.χ. αν θες κάμερα οπισθοπορείας, που θα τη βλέπεις?
Για εμένα ποια θα ήταν η ιδανική λύση? Θέση για κινητό/tablet με λίγο πολύ στάνταρ διαστάσεις και κάποιο κοινό πρωτόκολλο επικοινωνίας της συσκευής με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου. Πρέπει τα infotainment να γίνουν πιο modular.
Προσωπικά με τρομάζει η σύνδεση της οθόνης με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και η μεταφορά πολλών ή όλων των παραμετροποιήσεων του αυτοκινήτου σε αυτή. Έχω μπει σε αυτοκίνητο που ο προηγούμενος συνάδελφος μέσα στα νεύρα του, είχε σπάσει την οθόνη... κλιματισμός... ηχοσύστημα off... That was fun.
Έχουμε δει αναφορές για αυτοκίνητα που νέκρωσαν στο δρόμο και δεν άναβε καμία οθόνη και δεν δούλευε κανένα κουμπί.
Έχουμε δει αναφορές για οθόνες που σβήνουν από υπερθέρμανση λόγω ήλιου.Λυπάμαι τον κόσμο που επιλέγει αυτοκίνητο με βάση το μέγεθος της οθόνης. Στο στρατό λέγαμε όσο περισσότερα μπαχαρικά έχει το κοτόπουλο, τόσο ασχημότερα μύριζε πριν μπει στο φούρνο.
Σε 5-10 χρόνια ΚΑΝΕΝΑ σημερινό infotainment δεν θα φαίνεται σύγχρονο και προφανώς δεν περιμένουμε κανένα upgrade από κατασκευαστές.
Τι γίνεται αν θες να προσθέσεις after market οθόνη ? Τι λειτουργίες θα υποστηρίζει?
-
Πλοήγηση και κάμερες , καθώς και τηλέφωνο, είναι αρκετοί λόγοι για την ύπαρξη των οθονών, ώστε να μην ασχοληθεί κανείς με τα υπόλοιπα ερωτήματα.
Να μην μιλήσω για όρια ταχύτητας, σήματα στοπ και μονόδρομου, προειδοποιήσεις για σύγκρουση και άλλα τέτοια. -
Πλοήγηση και κάμερες , καθώς και τηλέφωνο, είναι αρκετοί λόγοι για την ύπαρξη των οθονών, ώστε να μην ασχοληθεί κανείς με τα υπόλοιπα ερωτήματα.
Να μην μιλήσω για όρια ταχύτητας, σήματα στοπ και μονόδρομου, προειδοποιήσεις για σύγκρουση και άλλα τέτοια.Αντίλογος:
-
Η εξέλιξη στον χώρο των ηλεκτρονικών είναι πολύ πιο γρήγορη από την εξέλιξη στον χώρο του αυτοκινήτου. Ένας υπολογιστής του 1990 δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί σήμερα. Ένα αυτοκίνητο, μπορεί.
Έτσι, η σύνθεση αυτοκινήτου και ηλεκτρονικών σε τέτοιο βαθμό μπορεί να καταστήσει τα σημερινά αυτοκίνητα άχρηστα σε 10-15 χρόνια, όχι λόγω κάποιου μηχανολογικού προβλήματος αλλά καθαρά εξαιτίας λογισμικού.
Αυτό που ανέφερε ο @antonakis για μια θήκη που θα μπορεί να παίρνει διάφορα τάμπλετ κλπ, ήταν πολύ καλή ιδέα και θα έλυνε το πρόβλημα μια και καλή. Αλλά θα το κάνουν; -
Το θέμα της αφής. Η οθόνη αφής υστερεί σε δύο βασικά ζητήματα από τα κουμπιά
α) τα κουμπιά μπορείς να τα πατήσεις κοιτώντας τον δρόμο, γιατί τα βρίσκεις με ψηλάφιση, χάρη στο ανάγλυφό τους
β) στα κουμπιά ποτέ δεν τίθεται ζήτημα απόκρισης-λαγκαρίσματος, ενώ στην οθόνη αυτό το φαινόμενο είναι πολύ συχνό. Άλλες φορές λίγο, άλλες πολύ. Συμβαίνει όμως.
Για να μη με παρεξηγήσεις: έχω κι εγώ οθόνη και μου αρέσει πάρα πολύ που με φωνητικές εντολές μπορώ να δίνω οδηγίες. Επιπλέον, όταν είχα αγοράσει το 2019 το δικό μου ήθελα οπωσδήποτε να έχω οθόνη. Όμως αναρρωτιέμαι ώρες ώρες πόσο θα κρατήσει το πάρτυ.
-
-
Oι οθονες καλες ειναι οσον αφορα τη χρηση gps, αντε και το χειρισμο της μουσικης (οχι την ενταση ομως). Απο εκει και περα, για τον κλιματισμο και οποιαδηποτε αλλη λειτουργια θα επρεπε να υπαρχουν φυσικα πληκτρα που να μην αποσπουν τον οδηγο και να κανουν τις λειτουργιες αυτες αμεσες. Το σημερινο χαλι, που σε μεγαλο βαθμο ξεκινησε απ'την τεσλα, που απλα σου κοτσαρουν μια οθονη και κανεις κυριολεκτικα τα παντα απο εκει (αντε εκτος απ'τα φλας) και φυσικα και το αντεγραψαν πολλοι ακομα με πρωτο και καλυτερο το group vag που τα περισσοτερα μοντελα του πλεον εχουν μια οθονη για σχεδον τα παντα. Και φυσικα αυτο γινεται για εξοικονομηση χρηματων μιας και μια οθονη, μετριας κατα κανονα ποιοτητας και αποκρισης, εχει απειρως φτηνοτερο κοστος κατασκευης απο ταμπλο με κουμπια, μικρες οθονες ενδειξεων (πχ για κλιματισμο και ηχοσυστημα) κλπ κλπ. Κι επιπλεον, κατα τη γνωμη μου εχει χαλασει αρκετα και η αισθητικη των εσωτερικων πολλων συγχρονων αυτοκινητων οπως τα vag που ανεφερα, πολλα renault με μια ξεκαρφωτη τεραστια οθονη που δεν κολλαει καν με το σχεδιασμο του ταμπλο, σε πολλες mercedes που ακομα και ο πινακας οργανων ειναι μια τετραγωνη οθονη κλπ. Kαλα για τα τεσλα δεν αναφερομαι καν, ειναι σαν να εχεις παρει το εσωτερικο απο κανα ιαπωνικο του 80 και να του κοτσαρες στο κεντρο ενα μεγαλο ταμπλετ κι αυτο ειναι ολο.
Εν κατακλειδι οι οθονες χρειαζονται αλλα οχι θυσιαζοντας το συνολο των φυσικων πληκτρων γιατι αυτο δημιουργει θεματα τοσο χρηστικοτητας οσο και καλαισθησιας και πιθανοτατα κι αξιοπιστιας αφου αν χαλασει η οθονη δεν θα εχεις σχεδον κανενα ελεγχο του αυτοκινητου σου.
-
Ετσι όπως τα λέτε είναι
σε όλους μας αρέσουν οι οθόνες
και άντε για την αλλαγη σταθμού και φωνης από φυσικά κουμπια στο τιμόνι γίνεται
Αυτό που κάνουν με τον κλιματισμό είναι τελείως βλακεία
Θελουμε φυσικά κουμπια για τον κλιματισμό έλεος ποτε θα το καταλάβουν πια.
Ευτυχώς στο δικό μου τα έχω όλα με φυσικούς διακόπτες.
Προτιμώ να έχει μικρότερη οθόνη και φυσικά κουμπια παρά τεράστια με όλα αφής που δεν βολεύουν
-
Επειδή υπάρχουν δύο βασικά πράγματα που ξεχνάτε, να σας τα θυμίσω.
Πρώτον είναι αδιάφορο για τις εταιρείες το τι θα κάνουν τα αμάξια 10-15 χρόνων. Στην Δύση , είναι ήδη καρφίτσες.
Δεύτερον μπορεί κάποιοι να είμαστε μπαρμπάδες, ή να πλησιάζουν σε αυτό, αλλά οι νέοι οδηγοί, έχουν μεγαλώσει με γκέιμ μπόι, πλέι στέισον και όλα αυτά τους φαίνονται πολύ οικεία. -
χε!χε! Σε όλους αρέσουν οι οθόνες εκτός από μένα φυσικά. Ποτέ δεν έχω ασχοληθεί με οθόνες. Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να έχει καλό ήχο το ηχοσύστημα, να μην τσιρίζουν τα ηχεία, να υπάρχει μία καλή μόνωση στις πόρτες και ένα usb για να μπει το στικάκι. Τα υπόλοιπα όλα με αφήνουν παγερά αδιάφορο και φυσικά τίποτα δεν χρησιμοποιώ.
-
Oι οθονες καλες ειναι οσον αφορα τη χρηση gps, αντε και το χειρισμο της μουσικης (οχι την ενταση ομως). Απο εκει και περα, για τον κλιματισμο και οποιαδηποτε αλλη λειτουργια θα επρεπε να υπαρχουν φυσικα πληκτρα που να μην αποσπουν τον οδηγο και να κανουν τις λειτουργιες αυτες αμεσες. Το σημερινο χαλι, που σε μεγαλο βαθμο ξεκινησε απ'την τεσλα, που απλα σου κοτσαρουν μια οθονη και κανεις κυριολεκτικα τα παντα απο εκει (αντε εκτος απ'τα φλας) και φυσικα και το αντεγραψαν πολλοι ακομα με πρωτο και καλυτερο το group vag που τα περισσοτερα μοντελα του πλεον εχουν μια οθονη για σχεδον τα παντα. Και φυσικα αυτο γινεται για εξοικονομηση χρηματων μιας και μια οθονη, μετριας κατα κανονα ποιοτητας και αποκρισης, εχει απειρως φτηνοτερο κοστος κατασκευης απο ταμπλο με κουμπια, μικρες οθονες ενδειξεων (πχ για κλιματισμο και ηχοσυστημα) κλπ κλπ. Κι επιπλεον, κατα τη γνωμη μου εχει χαλασει αρκετα και η αισθητικη των εσωτερικων πολλων συγχρονων αυτοκινητων οπως τα vag που ανεφερα, πολλα renault με μια ξεκαρφωτη τεραστια οθονη που δεν κολλαει καν με το σχεδιασμο του ταμπλο, σε πολλες mercedes που ακομα και ο πινακας οργανων ειναι μια τετραγωνη οθονη κλπ. Kαλα για τα τεσλα δεν αναφερομαι καν, ειναι σαν να εχεις παρει το εσωτερικο απο κανα ιαπωνικο του 80 και να του κοτσαρες στο κεντρο ενα μεγαλο ταμπλετ κι αυτο ειναι ολο.
Εν κατακλειδι οι οθονες χρειαζονται αλλα οχι θυσιαζοντας το συνολο των φυσικων πληκτρων γιατι αυτο δημιουργει θεματα τοσο χρηστικοτητας οσο και καλαισθησιας και πιθανοτατα κι αξιοπιστιας αφου αν χαλασει η οθονη δεν θα εχεις σχεδον κανενα ελεγχο του αυτοκινητου σου.
Συμφωνώ με όσα λες ειδικά όμως, χαίρομαι που αναφέρεις το αισθητικό θέμα: πάνω στο ταμπλό κρέμονται ένα σωρό τεράστια τάμπλετ τα οποία δε συμβαδίζουν με την υπόλοιπη αισθητική. Και δεν τολμάς να πεις ότι δε σου αρέσει "μα, είναι Τέσλα" σου λένε! Ε, κι επειδή είναι Τέσλα;
-
ά. Ποτέ δεν έχω ασχοληθεί με οθόνες. Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να έχει καλό ήχο το ηχοσύστημα, να μην τσιρίζουν τα ηχεία, να υπάρχει μία καλή μόνωση στις πόρτες και ένα usb για να μπει το στικάκι. Τα υπόλοιπα όλα με αφήνουν παγερά αδιάφορο και φυσικά τίποτα δεν χρησι
είσαι μειοψηφία. ότι κάνει την ζωή πιο εύκολή είναι ευπροσδεκτο και οι οθόνες το κάνουν αυτό
αλλά οι φυσικοι διακόπτες χρειάζονται επίσης, όχι όλα λειτουργία από την οθόνη το βρίσκω λάθος
-
Σε τι σου κάνουν τη ζωή ποιο εύκολη;
-
Το διαζευκτικό ή οθόνη ή φυσικά χειριστήρια, είναι ένα εφεύρημα των εταιριών για εξοικονόμηση κόστους, planned obsolescence και ικανοποίηση των νεωτέρων σε ηλικία καταναλωτών (δεν έχει νόημα να μιλάμε για "οδηγούς" πλέον) για όλους τους λόγους που αναφέρατε πριν.
Δεν υπήρχε τίποτα που να εμποδίζει την συνύπαρξη.
Και οι οθόνες ήταν απαραίτητες για τη χρήση κάμερας και χάρτη, είχε παραγίνει το κακό με τα κρεμαστάρια, που σε κάποιες χώρες πλέον απαγορεύονται.
Αν προσέξετε μια λεπτομέρεια, το Android Auto δεν επιτρέπει την χειροκίνητη εισαγωγή διαδρομής με το όχημα εν κινήσει... αυτό λέει πολλά, γιατί η Google ως αμερικάνικη εταιρεία έχει στην πλάτη της τα lawsuits που θα μπορούσαν να κοστίσουν δισεκατομμύρια.
Δεν νομίζω πως υπάρχει ελπίδα επιστροφής στην εργονομία του πρόσφατου παρελθόντος, όσο και να το θέλουμε.
Τώρα αν υπάρχει ελπίδα να γράφεται καλό σόφτγουερ και να συντηρείται, αντί για τα λίγο ή περισσότερο εκτρώματα με φανταχτερή εμφάνιση που βλέπουμε μέχρι τώρα, μόνο ο θεός της τεχνολογίας (δηλαδή το Χρήμα) το ξέρει.
Για τα τωρινά μας αυτοκίνητα, κακά τα μαντάτα.
Αλλά στο κοντινό μέλλον, πιο σοβαρή αναγνώριση φωνής και ΑΙ. + 5τζι, θα τα κάνουν ολα φωνητικά (εννοείται μια δεκαετία αργότερα για την Ελλάδα). -
-
Ομολογώ ότι εμένα θα μου έκανε τη ζωή ποιο εύκολη αν είχε εφευρεθεί ένας αυτόματος μάγειρας. Να του λέω τι φαϊ θέλω και μετά από μερικά λεπτά να το έχει έτοιμο.
Αυτά που προσφέρουν οι οθόνες δεν με συγκινούν καθόλου γιατί ποτέ δεν τα έχω χρησιμοποιήσει. Ούτε καν την δυνατότητα bluetooth για σύνδεση με τηλέφωνο. Μόνο το mp3 player χρησιμοποιώ και πάρα πολύ σπάνια το ραδιόφωνο.
Δεν θα έλεγα όχι όμως σε ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες. Αυτό μάλιστα. Θα μου μείωνε το άγχος αρκετές φορές που προσπαθώ να περάσω ανάμεσα σε κολώνες και αυτοκίνητα.
-
Ομολογώ ότι εμένα θα μου έκανε τη ζωή ποιο εύκολη αν είχε εφευρεθεί ένας αυτόματος μάγειρας. Να του λέω τι φαϊ θέλω και μετά από μερικά λεπτά να το έχει έτοιμο.
Αυτά που προσφέρουν οι οθόνες δεν με συγκινούν καθόλου γιατί ποτέ δεν τα έχω χρησιμοποιήσει. Ούτε καν την δυνατότητα bluetooth για σύνδεση με τηλέφωνο. Μόνο το mp3 player χρησιμοποιώ και πάρα πολύ σπάνια το ραδιόφωνο.
Δεν θα έλεγα όχι όμως σε ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες. Αυτό μάλιστα. Θα μου μείωνε το άγχος αρκετές φορές που προσπαθώ να περάσω ανάμεσα σε κολώνες και αυτοκίνητα.
Ειπα από την αρχή ότι είσαι μειοψηφία.
Στο 99% κάνουν την ζωή πιο εύκολη. Τωρα το 1% δεν το λαμβάνουν οι εταιρείες υπόψιν. Δικαίωμα σου απλά οπως και να το κάνουμε συγνώμη κιολας είσαι ο μοναδικος που ξέρω που τα λέει και πιστεύει αυτά. Και το 1% που λέω υπερβολικά πολύ είναι
-
Εγώ από την άλλη μόνο μέσα στο φόρουμ έχω βρει αγοραστές που γουστάρουν τόσο πολύ τις οθόνες. Δεν ξέρω κανέναν, μα ούτε έναν, που να ασχολείται με τις οθόνες. Και αυτό αφορά όλες τις ηλικίες και φύλα. Γιατί όπως και να το κάνουμε αγοραστές δεν είναι μόνο οι γκατζετάκιδες...
-
Εγώ από την άλλη μόνο μέσα στο φόρουμ έχω βρει αγοραστές που γουστάρουν τόσο πολύ τις οθόνες. Δεν ξέρω κανέναν, μα ούτε έναν, που να ασχολείται με τις οθόνες. Και αυτό αφορά όλες τις ηλικίες και φύλα. Γιατί όπως και να το κάνουμε αγοραστές δεν είναι μόνο οι γκατζετάκιδες...
Κοιτα για να μην φανώ ειρωνικός και σε αμφισβητήσω
Αν δεν ζηταγε η μεγαλη πλειοψηφια των αγοραστών τις οθόνες και δεν ψωνιζαν βασει αυτου οι κατασκευαστές ΔΕΝ θα τις έβαζαν.
Εχεις καθε δικαίωμα να έχεις την άποψη σου. Το να πιστεύεις όμως ότι δεν είσαι η μειοψηφία σε αυτο..... τι να σου πω. Εισαι, ολοι τις θελουν τις οθόνες εκτός από ΠΟΛΥ μεγαλης ηλικιας ανθρώπους που φοβούνται την τεχνολογία.
ΔΕΝ ειναι για γκατζετάκηδες όταν σχεδόν ολοι που κοιτανε ενα αμάξι τις ζητάνε. Συγνώμη κιολας αλλα με ξεπερναει να κάθομαι να εξηγώ τα αυτονόητα.
πρέπει να έχουμε μια κοινη βασική λογική για να συζητήσουμε. Το ότι μονο οι γκατζετάκηδες ζητάνε οθόνες δεν είναι κοινη λογική είναι παραλογισμός
-
Μια και μονο οθονη με την εννοια που ειχαν τα λιγο παλαιοτερα αυτοκινητα, δηλαδη ice, πισω καμερα και gps ειναι αρκετη και μαλιστα σε θεση που δεν κυριαρχει στο ταμπλο.
ολα τα αλλα ειναι αξεσουαρ οιδιποδειων συμπλεγματων.
ολοι εχουμε ομως. -
-
Οθόνες