-
§
Είχα μία συζήτηση περί τετραδιεύθυνσης σήμερα και είπα μετά να ρίξω και μία ματιά στο forum μήπως έβρισκα καμιά σχετική συζήτηση...
Η αναζήτηση δεν απέδωσε καρπούς οπότε είπα να ανοίξω ένα νέο θέμα για να μου λυθούν και κάποιες απορίες.
Μία σύντομη αναζήτηση στο net απέφερε:
Ο χρήστης [b έγραψε:
ΜΙΚΡΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ - ΛΕΞΙΚΟ ΟΡΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ[/b:1224gkq3]':1224gkq3]**
τετραδιεύθυνση : **Σύστημα διεύθυνσης που επενεργεί και στους τέσσερις τροχούς. Σκοπός του η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της ευελιξίας στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιείται. Eμφανίστηκε την προηγούμενη δεκαετία σε κάποια μοντέλα παραγωγής (κυρίως ιαπωνικά) αλλά και σε κάποιες εκδόσεις για αγώνες ράλλυ (Mitsubishi Galant VR4). Tελευταία, η χρήση τέτοιων, ενεργητικών συστημάτων δείχνει να χάνει έδαφος, κυρίως εξαιτίας της πολυπλοκότητας και του μεγάλου κόστους τους. Aντίθετα, διευρύνεται η χρήση συστημάτων παθητικής τετραδιεύθυνσης, όπου οι γωνίες σύγκλισης των πίσω τροχών μεταβάλλονται προγραμματισμένα από την επενέργεια των δυνάμεων που ασκούνται στους τροχούς, την ώρα που στρίβει το αυτοκίνητο.
**
τετραδιεύθυνση (ενεργητική) : **Σε ελάχιστα αυτοκίνητα έχει τοποθετηθεί σύστημα αξόνων, που επιτρέπει στους πίσω τροχούς να κινηθούν σύμφωνα με τους μπροστινούς, ώστε να βοηθούν -κυρίως- στους επιτόπιους ελιγμούς.**τετραδιεύθυνση (παθητική) : **Η ικανότητα των πίσω τροχών του αυτοκινήτου να μπορούν να πάρουν κλίση ως προς τον διαμήκη άξονά τους, χωρίς να μεσολαβούν κάποιοι άξονες, αλλά η κίνηση αυτή να γίνεται μέσω των ελαστικών παρεμβυσμάτων της ανάρτησης.
Οι απορίες μου είναι:
- Τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται ανεξαρτήτως μετάδοσης;
(πίσω/εμπρός/4Χ4) - Πως ξεχωρίζουν τα συστήματα τετραδιεύθυνσης όπου οι πίσω τροχοί στρίβουν: α) όπως οι μπροστά, β) αντίθετα από τους μπροστά, γ) ανάλογα την περίπτωση;
(θυμάμαι ότι το 405 που οδηγούσε ο Vatanen στο Piles Peak άνηκε στην τρίτη κατηγορία). - Ενεργητική τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται σε κανένα αυτοκίνητο παραγωγής (μαζικής ή περιορισμένης), σήμερα;
- Γνωρίζετε κανένα μοντέλο που να εφαρμόζεται παθητική τετραδιεύθυνση σήμερα;
§
- Τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται ανεξαρτήτως μετάδοσης;
-
§
Είχα μία συζήτηση περί τετραδιεύθυνσης σήμερα και είπα μετά να ρίξω και μία ματιά στο forum μήπως έβρισκα καμιά σχετική συζήτηση...
Η αναζήτηση δεν απέδωσε καρπούς οπότε είπα να ανοίξω ένα νέο θέμα για να μου λυθούν και κάποιες απορίες.
Μία σύντομη αναζήτηση στο net απέφερε:
Ο χρήστης [b έγραψε:
ΜΙΚΡΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ - ΛΕΞΙΚΟ ΟΡΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ[/b:1224gkq3]':1224gkq3]**
τετραδιεύθυνση : **Σύστημα διεύθυνσης που επενεργεί και στους τέσσερις τροχούς. Σκοπός του η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της ευελιξίας στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιείται. Eμφανίστηκε την προηγούμενη δεκαετία σε κάποια μοντέλα παραγωγής (κυρίως ιαπωνικά) αλλά και σε κάποιες εκδόσεις για αγώνες ράλλυ (Mitsubishi Galant VR4). Tελευταία, η χρήση τέτοιων, ενεργητικών συστημάτων δείχνει να χάνει έδαφος, κυρίως εξαιτίας της πολυπλοκότητας και του μεγάλου κόστους τους. Aντίθετα, διευρύνεται η χρήση συστημάτων παθητικής τετραδιεύθυνσης, όπου οι γωνίες σύγκλισης των πίσω τροχών μεταβάλλονται προγραμματισμένα από την επενέργεια των δυνάμεων που ασκούνται στους τροχούς, την ώρα που στρίβει το αυτοκίνητο.
**
τετραδιεύθυνση (ενεργητική) : **Σε ελάχιστα αυτοκίνητα έχει τοποθετηθεί σύστημα αξόνων, που επιτρέπει στους πίσω τροχούς να κινηθούν σύμφωνα με τους μπροστινούς, ώστε να βοηθούν -κυρίως- στους επιτόπιους ελιγμούς.**τετραδιεύθυνση (παθητική) : **Η ικανότητα των πίσω τροχών του αυτοκινήτου να μπορούν να πάρουν κλίση ως προς τον διαμήκη άξονά τους, χωρίς να μεσολαβούν κάποιοι άξονες, αλλά η κίνηση αυτή να γίνεται μέσω των ελαστικών παρεμβυσμάτων της ανάρτησης.
Οι απορίες μου είναι:
- Τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται ανεξαρτήτως μετάδοσης;
(πίσω/εμπρός/4Χ4) - Πως ξεχωρίζουν τα συστήματα τετραδιεύθυνσης όπου οι πίσω τροχοί στρίβουν: α) όπως οι μπροστά, β) αντίθετα από τους μπροστά, γ) ανάλογα την περίπτωση;
(θυμάμαι ότι το 405 που οδηγούσε ο Vatanen στο Piles Peak άνηκε στην τρίτη κατηγορία). - Ενεργητική τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται σε κανένα αυτοκίνητο παραγωγής (μαζικής ή περιορισμένης), σήμερα;
- Γνωρίζετε κανένα μοντέλο που να εφαρμόζεται παθητική τετραδιεύθυνση σήμερα;
§
- Τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται ανεξαρτήτως μετάδοσης;
-
§
Είχα μία συζήτηση περί τετραδιεύθυνσης σήμερα και είπα μετά να ρίξω και μία ματιά στο forum μήπως έβρισκα καμιά σχετική συζήτηση...
Η αναζήτηση δεν απέδωσε καρπούς οπότε είπα να ανοίξω ένα νέο θέμα για να μου λυθούν και κάποιες απορίες.
Μία σύντομη αναζήτηση στο net απέφερε:
Ο χρήστης [b έγραψε:
ΜΙΚΡΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ - ΛΕΞΙΚΟ ΟΡΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ[/b:1224gkq3]':1224gkq3]**
τετραδιεύθυνση : **Σύστημα διεύθυνσης που επενεργεί και στους τέσσερις τροχούς. Σκοπός του η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της ευελιξίας στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιείται. Eμφανίστηκε την προηγούμενη δεκαετία σε κάποια μοντέλα παραγωγής (κυρίως ιαπωνικά) αλλά και σε κάποιες εκδόσεις για αγώνες ράλλυ (Mitsubishi Galant VR4). Tελευταία, η χρήση τέτοιων, ενεργητικών συστημάτων δείχνει να χάνει έδαφος, κυρίως εξαιτίας της πολυπλοκότητας και του μεγάλου κόστους τους. Aντίθετα, διευρύνεται η χρήση συστημάτων παθητικής τετραδιεύθυνσης, όπου οι γωνίες σύγκλισης των πίσω τροχών μεταβάλλονται προγραμματισμένα από την επενέργεια των δυνάμεων που ασκούνται στους τροχούς, την ώρα που στρίβει το αυτοκίνητο.
**
τετραδιεύθυνση (ενεργητική) : **Σε ελάχιστα αυτοκίνητα έχει τοποθετηθεί σύστημα αξόνων, που επιτρέπει στους πίσω τροχούς να κινηθούν σύμφωνα με τους μπροστινούς, ώστε να βοηθούν -κυρίως- στους επιτόπιους ελιγμούς.**τετραδιεύθυνση (παθητική) : **Η ικανότητα των πίσω τροχών του αυτοκινήτου να μπορούν να πάρουν κλίση ως προς τον διαμήκη άξονά τους, χωρίς να μεσολαβούν κάποιοι άξονες, αλλά η κίνηση αυτή να γίνεται μέσω των ελαστικών παρεμβυσμάτων της ανάρτησης.
Οι απορίες μου είναι:
- Τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται ανεξαρτήτως μετάδοσης;
(πίσω/εμπρός/4Χ4) - Πως ξεχωρίζουν τα συστήματα τετραδιεύθυνσης όπου οι πίσω τροχοί στρίβουν: α) όπως οι μπροστά, β) αντίθετα από τους μπροστά, γ) ανάλογα την περίπτωση;
(θυμάμαι ότι το 405 που οδηγούσε ο Vatanen στο Piles Peak άνηκε στην τρίτη κατηγορία). - Ενεργητική τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται σε κανένα αυτοκίνητο παραγωγής (μαζικής ή περιορισμένης), σήμερα;
- Γνωρίζετε κανένα μοντέλο που να εφαρμόζεται παθητική τετραδιεύθυνση σήμερα;
§
- Τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται ανεξαρτήτως μετάδοσης;
-
Πάθητική τετραδιευθυνση έχουν όλα τα όχηματα με Multilink αφού ο πέμπτος σύνδεσμος είναι ακριβώς για αυτό το λόγο.
Peugeot 306 και Alfa GTV (931) ήταν από τα πρώτα οχήματα με εκτεταμένη χρήση παθητικής τετραδιευθηνσης
-
- ναι, δεν έχει σχέση με το που είναι η μετάδοση, υπάρχουν και παραδείγματα εφαρμογής για κάθε είδος.
2)Σε όλες τις εφαρμογές που έχω υπ'όψιν μου ισχύει το γ), δηλαδή κατα περίπτωση. Αν δεν έστριβαν κατα περίπτωση το αυτοκίνητο θα ήταν είτε πολύ επικύνδηνο (σε υψηλές ταχύτητες) είτε πολύ δυσκίνητο (σε χαμηλές) ή και τα δύο (παντού ). Το θέμα του πόσο και πως στρίβουν οι πίσω τροχοί και σε ποιά περίπτωση είναι όλη η ουσία, υπάρχουν πολλά συστήματα ανάλογα την εφαρμογή, άλλα μηχανικά, άλλα ηλεκτρουδραυλικά και απο γωνία λίγων μοιρών έως και σχεδόν όσο και η γωνία των εμπρός τροχών.
- Σήμερα δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο μοντέλο παραγωγής με ενεργητική τετραδιεύθηνση, ίσως να μου διαφευγει. Τα τελευταία θα πρέπει να ήταν τα Skyline R34 και Prelude.
4)Σχεδόν όλα τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν παθητική τετραδιευθηνση.
-
Για μενα την πιο καλη και ψαγμενη τετραδιευθυνση την ειχε η GTV.Ειχαν καταφερει απιστευτα πραγματα.Ηταν μια παθητικη τετραδιευθυνση που δουλευε σαν ενεργητικη...Βεβαια απαιτουσε να υπαρχει καποιος υποτυπωδης συντελεστης τριβης στο οδοστρωμα για να λειτουργησει σωστα,πραγμα που στην Ελλαδα ειναι ειδος υπο εξαφανιση αλλα παρ'ολα αυτα το αμαξι κρατουσε καταπληκτικα.Βαζω και μερικες φωτο για μια ιδεα...Aπλα αναφερω οτι μολις αρχιζε να στριβει το αυτοκινητο και μολις αρχιζε να παιρνει κλιση οι δυναμεις που αναπτυσσονταν απο τους βραχιονες της αναρτησης εστριβαν τους πισω τροχους αντιθετα με τους μπροστινους ,ωστε να αυξηθει η ευελιξια αλλα και η αποκριση του τιμονιου.Στη συνεχεια οι τροχοι εστριβαν προς την ιδια κατευθυνση με τους μπροστα για μεγαλυτερη σταθεροτητα.Και ολα αυτα με απολυτως 'παθητικο' τροπο...To κακο ηταν οτι ηταν λιγο ευαισθητη και συχνα -πυκνα εχρηζε επισκευης.
-
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
3) Ενεργητική τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται σε κανένα αυτοκίνητο παραγωγής (μαζικής ή περιορισμένης), σήμερα;Παλιά Honda Prelude (αυτό που είχε ο Setright). Η τετραδιεύθυνση δεν ήταν πολύ δημοφιλής (έξτρα) και σταμάτησε να προσφέρεται.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
4)Σχεδόν όλα τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν παθητική τετραδιευθηνση.Ανεξαρτήτως τύπου ανάρτησης (λ.χ. πολλαπλών συνδέσμων, ημιάκαμπτος άξονας) πίσω;
-
Ανεξαρτήτως τύπου (σχεδόν έστω) μπορεί να υπάρχει λειτουργία παθητικής τετραδιεύθηνσης. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι άλλωστε αυτό το σκοπό έχουν άλλωστε.
Σε ημιάκαμπτο άξονα ή υστερούντες βραχίονες οι ελαστικές βάσεις χρησιμοποιούνται για την ελεγχόμενη απόκλιση των τροχών.
πχ το Citroen ZX όταν είχε πρωτοβγεί είχε πολύ έντονη τη λειτουργία αυτή, έτσι ανέφεραν τα τεστ των περιοδικών τουλάχιστον.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
πχ το Citroen ZX όταν είχε πρωτοβγεί είχε πολύ έντονη τη λειτουργία αυτή, έτσι ανέφεραν τα τεστ των περιοδικών τουλάχιστον.'... σε σημείο να νομίζεις ότι το πίσω μέρος έχει ήδη αρχίσει να γλιστράει, ενώ αυτό απλώς διορθώνει την τροχιά του...'
-
Για το ΖΧ είχα ακούσει ότι η παθητική τετραδιεύθυνση κατέστρεφε τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε γρήγορη οδήγηση και η Σιτροέν την κατήργησε.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Για το ΖΧ είχα ακούσει ότι η παθητική τετραδιεύθυνση κατέστρεφε τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε γρήγορη οδήγηση και η Σιτροέν την κατήργησε.Μάλλον λάθος σε πληροφόρησαν....
-
§
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες, ευχαριστώ πάρα πολύ!
Όπως φαίνεται δεν γνώριζα τίποτα για την κατάσταση σήμερα...§
-
Ο χρήστης sp0+ έγραψε:
Για το ΖΧ είχα ακούσει ότι η παθητική τετραδιεύθυνση κατέστρεφε τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε γρήγορη οδήγηση και η Σιτροέν την κατήργησε.
Μάλλον λάθος σε πληροφόρησαν....
Υπάρχουν αγωνιζόμενοι που διατηρούν τα χαρακτηριστικά της παθητικής τετραδιεύθυνσης (ελαστικές βάσεις);
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
- Ενεργητική τετραδιεύθυνση εφαρμόζεται σε κανένα αυτοκίνητο παραγωγής (μαζικής ή περιορισμένης), σήμερα;
Παλιά Honda Prelude (αυτό που είχε ο Setright). Η τετραδιεύθυνση δεν ήταν πολύ δημοφιλής (έξτρα) και σταμάτησε να προσφέρεται.
Επίσης στο 626, στο Mitsubishi 3000GT, στα 300ΖΧ, στα Skyline με HICAS κλπ. κλπ.
Τώρα πλέον δεν υπάρχει όχημα που να έχει ενεργητική τετραδιεύθυνση.
-
-
Και η BMW 850i είχε ενεργητική τετραδιεύθηνση, ίσως να ήταν και το μόνο ευρωπαικό επιβατικό παραγωγής με ανάλογο σύστημα.
-
Όντως τα περισσότερο σημερινά αυτοκίνητα έχουν χαρακτηριστικά παθητικής 4διεύθυνσης!
Ενεργητική 4διεύθυνση έχουν οι μεγάλες μπουλντόζες! Caterpilar κλπ
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Για το ΖΧ είχα ακούσει ότι η παθητική τετραδιεύθυνση κατέστρεφε τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε γρήγορη οδήγηση και η Σιτροέν την κατήργησε.
Μάλλον λάθος σε πληροφόρησαν....
Υπάρχουν αγωνιζόμενοι που διατηρούν τα χαρακτηριστικά της παθητικής τετραδιεύθυνσης (ελαστικές βάσεις);
Βεβαίως!!!! Ειδικά στο Group N ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αντικατάσταση των ελαστικών συνδέσμων με άλλους είτε από τεφλόν είτε από αλουμίνιο....
-
Ο χρήστης ratanplan έγραψε:
Όντως τα περισσότερο σημερινά αυτοκίνητα έχουν χαρακτηριστικά παθητικής 4διεύθυνσης!Ενεργητική 4διεύθυνση έχουν οι μεγάλες μπουλντόζες! Caterpilar κλπ
Ίσως κάποιες μικρές μπουλντόζες γιατί στις μεγάλες δέν στρίβουν καθόλου ούτε οι μπρός ούτε οι πίσω τροχοί. Έχουν δύο έμβολα που περιστρέφουν ολόκληρο το μπροστινό σύστημα (μαζί με το φτυάρι).
Περι τετραδιεύθυνσης...