-
2006 Detroit Auto Show: Acura RDX Prototype
Source: AcuraEditor's Note: We'll post more information as soon as the press conference ends.
•Worldwide prototype debut
•Entry premium SUV
•Features an all-new 2.3-liter i-VTEC four-cylinder turbocharged engine - the first application of forced induction technology in Acura history
•Exclusive i-VTEC Turbo technology generates 240 horsepower with 260 lbs-ft of torque
•First application of Acura's Super Handling All Wheel Drive system (SH-AWD) on a SUV
•Built on an all-new global light truck platform
•Equipped with the Advanced Compatibility Engineering (ACE) body structure
•5-speed Sequential SportShift automatic transmission with steering wheel mounted paddle shifters
•Standard front, side and side curtain airbags plus roll-over sensors
•Exterior features include custom 19' alloy wheels, HID headlights and rear spoiler
•Interior features include Acura Navigation System with Voice Recognition, AcuraLink satellite communication system with real time traffic and HandsFreeLink wireless telephone interface
•Premium Acura/ELS DVD-Audio surround sound system
•Innovative functionality: 60/40 split rear fold flat seats, large lockable center console storage unit
•A production version of the RDX will go on sale in the summer of 2006 and will be assembled at Honda of America Manufacturing in Marysville, Ohio.
Πηγη: i.tnpv.us
-
2006 Detroit Auto Show: Acura RDX Prototype
Source: AcuraEditor's Note: We'll post more information as soon as the press conference ends.
•Worldwide prototype debut
•Entry premium SUV
•Features an all-new 2.3-liter i-VTEC four-cylinder turbocharged engine - the first application of forced induction technology in Acura history
•Exclusive i-VTEC Turbo technology generates 240 horsepower with 260 lbs-ft of torque
•First application of Acura's Super Handling All Wheel Drive system (SH-AWD) on a SUV
•Built on an all-new global light truck platform
•Equipped with the Advanced Compatibility Engineering (ACE) body structure
•5-speed Sequential SportShift automatic transmission with steering wheel mounted paddle shifters
•Standard front, side and side curtain airbags plus roll-over sensors
•Exterior features include custom 19' alloy wheels, HID headlights and rear spoiler
•Interior features include Acura Navigation System with Voice Recognition, AcuraLink satellite communication system with real time traffic and HandsFreeLink wireless telephone interface
•Premium Acura/ELS DVD-Audio surround sound system
•Innovative functionality: 60/40 split rear fold flat seats, large lockable center console storage unit
•A production version of the RDX will go on sale in the summer of 2006 and will be assembled at Honda of America Manufacturing in Marysville, Ohio.
Πηγη: i.tnpv.us
-
2006 Detroit Auto Show: Acura RDX Prototype
Source: AcuraEditor's Note: We'll post more information as soon as the press conference ends.
•Worldwide prototype debut
•Entry premium SUV
•Features an all-new 2.3-liter i-VTEC four-cylinder turbocharged engine - the first application of forced induction technology in Acura history
•Exclusive i-VTEC Turbo technology generates 240 horsepower with 260 lbs-ft of torque
•First application of Acura's Super Handling All Wheel Drive system (SH-AWD) on a SUV
•Built on an all-new global light truck platform
•Equipped with the Advanced Compatibility Engineering (ACE) body structure
•5-speed Sequential SportShift automatic transmission with steering wheel mounted paddle shifters
•Standard front, side and side curtain airbags plus roll-over sensors
•Exterior features include custom 19' alloy wheels, HID headlights and rear spoiler
•Interior features include Acura Navigation System with Voice Recognition, AcuraLink satellite communication system with real time traffic and HandsFreeLink wireless telephone interface
•Premium Acura/ELS DVD-Audio surround sound system
•Innovative functionality: 60/40 split rear fold flat seats, large lockable center console storage unit
•A production version of the RDX will go on sale in the summer of 2006 and will be assembled at Honda of America Manufacturing in Marysville, Ohio.
Πηγη: i.tnpv.us
-
Συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά Γαβριήλ δε γίνεται να μη βάζεις τα αστεράκια,το Detroit και το που είναι οι πληροφορίες; Κάνεις την αρχική σελίδα των 'Νέων Μοντέλων' δυσανάγνωστη. Άν θέλεις να γράψεις κάποια πληροφορία για το ποιά είναι η έκθεση που παρουσιάστηκε κ.α. κάνε το στο αρχικό πόστ.
-
Η νέα γενιά σχεδίασης (ειδικά στο εσωτερικό) της Χόντα λέει πολλά..
Μπράβο τους! -
Ο χρήστης skye έγραψε:
Η νέα γενιά σχεδίασης (ειδικά στο εσωτερικό) της Χόντα λέει πολλά..
Μπράβο τους!Όντως ,έτσι είναι και φαίνεται πως το τιμόνι και τα όργανα κάνουν τη διαφορά
-
Απο πισω σαν Subaru B9 Tribeca. Μπροστα ειναι καλυτερο και μεσα το ταμπλω ειναι πιο καλο. Διαβασa καλα η Honda το εξοπλιζει με Turbo; Σιγουρα με ενδιαφερει.
Νικος
-
•Features an all-new 2.3-liter i-VTEC four-cylinder turbocharged engine - the first application of forced induction technology in Acura history
•Exclusive i-VTEC Turbo technology generates 240 horsepower with 260 lbs-ft of torque
•First application of Acura's Super Handling All Wheel Drive system (SH-AWD) on a SUVAυτό είναι το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο Honda μετά απο πολύ καιρό (εκτός απο τον 2.2 diesel) και έχει και την κορυφαία τετρακίνηση του Legend.
Πρέπει να είναι απο τα καλύτερα της κατηγορίας του, μόνο το εμπρός μέρος να ήταν ομορφότερο.
-
Ωχ, τώρα το πρόσεξα αυτό (thanks IKE) Turbo Honda. Ε ρε τι άλλο θα ακούσουμε...
(Τα νούμερα δεν με εντυπωσιάζουν για Turbo 2.3 και μάλιστα i-VTEC Honda, ούτε τα 240 άλογα ούτε τα 36 Kgm (260 lb/ft) ροπής)
-
Ξερουμε στα ποσα psi ειναι το τουρμπο;
Δεν νομιζω οτι χρειαζεται πιο πολλα αλογα. Ηδη ειναι μια αναπνοη μακρια απο το Acura MDX, TL κτλ που εχουν 265 με εξακυλινδρο 3.2 λιτρα.Αντε εχει και intercooler αλλα Σουμπαρου. (Και Mazda 6 Speed).
Νικος
-
Και εγώ δε νομίζω πως χρειάζεται περισσότερα. Απλά η Honda μας έχει κακομάθει Και για να βάλει Turbo η Honda θα πρέπει να έχει ΠΟΛΥ καλό λόγο -που θα ήθελα να τον μάθω...
-
Ο χρήστης pavlos23 έγραψε:
Συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά Γαβριήλ δε γίνεται να μη βάζεις τα αστεράκια,το Detroit και το που είναι οι πληροφορίες; Κάνεις την αρχική σελίδα των 'Νέων Μοντέλων' δυσανάγνωστη. Άν θέλεις να γράψεις κάποια πληροφορία για το ποιά είναι η έκθεση που παρουσιάστηκε κ.α. κάνε το στο αρχικό πόστ.Ο λογος που βαζω τα αστερακια ειναι ακριβως επηδει ειναι πιο ευκολη η αναγνωση. Here's why:
Π.χ. οταν βλεπεις:
Επομενη γενια Chevrolet Camaro Επισημες Φωτο (σελ. 2)
[ Μετάβαση στη σελίδα: 1, 2, 3, 4 ]Επηδει υπαρχουν 200 ασχετα ποστ (κυριως απο τους γνωστους) και μη ποστ και εχουμε φτασει στην 4η, και οταν ο μεσο ορο χρηστης δει το θεμα και θελει το ζουμι του θρεντ το οποιο ειναι βασικα οι επισημες φωτο του Καμαρο, ξερει σε πια σελιδα να 'πηδηξει' και να φυγει χωρις να ψαχνει.
Π.χ. http://www.acurazine.com/forums/forumdisplay.php?f=6
Τωρα οταν θα βγουν νεα, νεα για το Καμαρο απο μενα ή καποιον αλλον, τοτε θα αλλαξω τα αστερακια.
Easisest way to balance thread-compression (that is keep one thread per model) AND ease of use (being able to jump right to the news and skipping the rest). Trust me.
Τωρα εαν οι μοντς δεν αρεζοντε και θελουν 'να το κανουν κανονα', δηλαδη οχι αστερακια, etc, etc. τοτε ας τα βγαλουν.
-
Ο χρήστης skye έγραψε:
Η νέα γενιά σχεδίασης (ειδικά στο εσωτερικό) της Χόντα λέει πολλά..
Μπράβο τους!Ποιας Χοντα?
-
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Απο πισω σαν Subaru B9 Tribeca. Μπροστα ειναι καλυτερο και μεσα το ταμπλω ειναι πιο καλο. Διαβασa καλα η Honda το εξοπλιζει με Turbo; Σιγουρα με ενδιαφερει.Νικος
Η φημη για τουρμπο σε αυτο το οχημα υπηρξε απο τις 24 Φεβ 2005.
http://www.acurazine.com/forums/showthr ... ge=1&pp=25
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
•Features an all-new 2.3-liter i-VTEC four-cylinder turbocharged engine - the first application of forced induction technology in Acura history
•Exclusive i-VTEC Turbo technology generates 240 horsepower with 260 lbs-ft of torque
•First application of Acura's Super Handling All Wheel Drive system (SH-AWD) on a SUVAυτό είναι το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο Honda μετά απο πολύ καιρό (εκτός απο τον 2.2 diesel) και έχει και την κορυφαία τετρακίνηση του Legend.
Πρέπει να είναι απο τα καλύτερα της κατηγορίας του, μόνο το εμπρός μέρος να ήταν ομορφότερο.
Οντως το εμπρος μερος δεν μ'αρεσει πολυ και εμου.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Ωχ, τώρα το πρόσεξα αυτό (thanks IKE) Turbo Honda. Ε ρε τι άλλο θα ακούσουμε...Δεν μπορω να καταλαβω γιατι ολοι συνεχιζεται να το αποκαλυτε Χοντα
Θα εχουμε παλι τις ιδιες συζητησεις για το ποσο διαφορετικα ειναι τα Χοντα απο τα Άκιουρα οπως με τα Λεξους/Τογιοτα?
-
Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:
Ποιας Χοντα?
Μας κοροιδευεις gabriel?
τα αποκαλούμε Honda επειδή είναι Honda, στο άλλο τόπικ δεν είδα ακόμα την απάντησή σου για τα εργοιστασια της Lexus
-
Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:
Ο λογος που βαζω τα αστερακια ειναι ακριβως επηδει ειναι πιο ευκολη η αναγνωση.Πίστεψε με μετόσα τόπικ είναι πιο δύσκολο.
Βλέπεις αστεράκια και δε ξεχωρίζεις για ποιό μοντέλο είναι το τόπικ. -
Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:
Ωχ, τώρα το πρόσεξα αυτό (thanks IKE) Turbo Honda. Ε ρε τι άλλο θα ακούσουμε...
Δεν μπορω να καταλαβω γιατι ολοι συνεχιζεται να το αποκαλυτε Χοντα
Sorry, Acura ήθελα να πω
Επ΄ ευκαιρία άνοιξα το καπό του αυτοκινήτου μου και είδα πως γράφει 'i-VTEC'. Acura θα είναι και αυτός -
DETROIT 01/09/2006 -- The highly anticipated Acura RDX Prototype SUV debuted today at the North American International Auto Show. Combining sport utility with sports sedan handling and performance, RDX features an innovative 2.3-liter four-cylinder turbocharged engine, Acura's exclusive Super Handling All-Wheel Drive(TM) (SH-AWD(TM)), and is designed to redefine the entry premium SUV segment. This near-production prototype provides an advance preview of the all-new RDX that will go on sale this summer.
'The RDX Prototype represents the forward thinking that will be seen in the next generation of Acura light trucks,' said John Mendel, senior vice president, Auto Operations. 'It is loaded with leading edge technology and it exemplifies what we call intelligent performance: a sporty, luxurious and functional SUV that has outstanding performance yet is also fuel efficient.'
RDX features an all-new 2.3-liter i-VTEC(R) four-cylinder turbocharged engine that generates 240 horsepower and 260 lbs-ft of torque. This is the first application of forced induction technology in Acura history. The revolutionary i-VTEC Turbo technology uses a variable flow turbocharger, which is exclusive to the RDX, and provides dramatic performance benefits while maintaining excellent fuel efficiency. To complement the all-aluminum high-performance engine, the RDX utilizes Acura's steering wheel-mounted paddle shifters to manually operate the 5-speed sequential SportShift(TM) automatic transmission.
Acura's Super Handling-AWD system is tuned specifically for the new RDX platform. SH-AWD's sophisticated electronic controls automatically distribute torque fore and aft, as well as splitting the rear torque left to right. The result is dramatically enhanced handling, traction and stability during sporty driving as well as in inclement weather. A sophisticated chassis with fully independent front and rear suspension complement the SH-AWD. Vehicle Stability Assist (VSA(R)) combines with large disc brakes and ABS to enhance control.
The RDX is built on an all-new global light truck platform. Reflecting Acura's commitment to safety through innovation, the RDX is equipped with the Advanced Compatibility Engineering(TM) (ACE(TM)) body structure and additional state-of-the-art safety features. The ACE structure helps to disperse collision forces over a larger frontal area. The system also helps to provide enhanced protection for vehicle occupants while at the same time increasing compatibility with other vehicles in a frontal collision. Front, side and side curtain airbags, in addition to rollover sensors add an extra measure of safety.
The chiseled exterior styling combines with a generous greenhouse to provide excellent visibility for driving in city traffic or on twisty mountain roads. RDX employs a compact upper body with an aggressively raked belt line, sporty wheel flares and a substantial hood that flows down from the windshield to an aggressive Acura signature five-sided grill. Custom 19-inch alloy wheels give the RDX Prototype an aggressive stance. Dual exhaust tips, HID headlights, and a rear spoiler add to the sporty appearance of the vehicle.
Inside, the RDX combines richly appointed materials with a sporty, driver-oriented cockpit. The center console features an innovative storage system, which allows for hidden and lockable storage of a briefcase or laptop computer. The prototype's interior features an assortment of leading-edge technologies, such as the Acura Navigation System with Voice Recognition(TM), AcuraLink(TM) satellite communication system with real time traffic and HandsFreeLink(TM) wireless telephone interface. A premium Acura/ELS(TM) DVD-Audio system is tuned to deliver rich surround sound to the cabin.
The RDX offers seating for five and a versatile rear cargo hatch allows for easy load-in and storage. The second row seats split and fold flat into the floor, providing ample cargo space for an active, on-the-go lifestyle.
The RDX will be assembled at Honda of America Manufacturing in Marysville, Ohio and will go on-sale in the summer of 2006. Pricing has not been determined.
For media inquiries and high-resolution images, please go to http://www.acuranews.com.
Acura RDX