-
Δυο αυτοκίνητα, χαρακτηριστικά της κάθε σχολής. Η ισπανική σχολή φυσικά έχει γερμανικές επιρροές ή σωστότερα, είναι γερμανική σχολή με κάποιες μεσογειακές (βλέπε θερμόαιμες) νότες. Ποντάρει στη σωστή κατασκευή, χωρίς περιττές και επιφανειακές τυμπανοκρουσίες, αλλά με αυτήν την τακτική, έχει καταφέρει να χτίσει ένα όνομα στην αγορά, το οποίο καλώς ή κακώς μετράει στις αντιλήψεις και στις αποφάσεις των καταναλωτών. Η δε ιαπωνική σχολή είναι η γνωστή 'δε σπάει - δε χαλάει' νοοτροπία, με προφανή στόχο να δώσει τεχνολογία στο λαό και όλα αυτά σε ένα πακέτο οικονομικό, βραχυχρόνια και μακροχρόνια. Δεν ποντάρει τόσο στο image ούτε στην αγωνιστική ιστορία, αλλά σε αξίες όπως το kaizen, και το sudoku (για αρχάριους).
Στη μια γωνιά του ring, ο Ισπανός Leon...το νέο αίμα από την Ιβηρική χερσόνησο, με 60.000km στο οδόμετρό του, έχει συμμετάσχει στα περισσότερα ταξίδια τα τελευταία 2 χρόνια και 5 μήνες και δεν απασχολεί τα ΜΜΕ με διάφορες μικροβλάβες και πολλά πάρε-δώσε με την αντιπροσωπεία. LEON!!!
Στην απέναντι γωνιά του ring, ο Ιάπωνας Sunny! Γεννημένος από Ιάπωνες γονείς στον όμορφο Βόλο το 1986, έχει γράψει 172.000km στο οδόμετρο και συνεχίζει. Η αντιπροσωπεία αγνοεί την ύπαρξή του, τα συνεργεία έχουν χρόνια να το αντικρίσουν.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Βλέποντας τις φωτογραφίες, το αμάξωμα του Leon δείχνει σαφώς πιο αρμονικό και μυώδες από το αμάξωμα του Sunny. Παρ’ όλα αυτά, το Sunny, σχεδιασμένο από το Nissan Art Studio στην Ανταρκτική (όπου σχεδιάστηκε και το Primera που κυκλοφορεί, όπως και το Micra, εμπνευσμένα από τους θαλάσσιους ελέφαντες και τους πιγκουΐνους αντίστοιχα), διατηρεί ένα πιο επιθετικό design συνολικά, με την τεράστια γρίλια μπροστά και τις ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Είναι προφανές ότι οι μεν Ισπανοί σχεδιαστές θέλησαν να δημιουργήσουν ένα Q-car, οι δε Ιάπωνες (με επικεφαλής της σχεδιαστικής ομάδας την Tyf Lee) προτίμησαν την πιο κραυγαλέα εκδοχή. Το Leon μοιάζει να θέλει να κρύψει τα άλογά του, παρά τον 0,33 Cd, ενώ το Sunny είναι κράχτης στα διάφορα βραδινά «παιχνίδια» με διάφορους «γρήγορους» και δύσκολα βρίσκει τόσο αεροδυναμικά αμαξώματα με Cd της τάξεως του 0,40.Στα επιμέρους στοιχεία τώρα, το Leon ποντάρει στις πεντάκτινες αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών με τα 225/45 λάστιχα, στην κυψελωτή γρίλια μπροστά, στη διπλή εξάτμιση και στην διακριτική αεροτομή πάνω από το πίσω τζάμι. Η Nissan πάλι, φρόντισε να «προικίσει» το καλύτερο μοντέλο της με 13αρες ζάντες από ειδικό κράμα ατσαλιού, με βάρος ίσο με τις αντίστοιχες ζάντες μολύβδου, αλλά χωρίς τις παρενέργειές του. Οι προφυλακτήρες δείχνουν πολύ επιθετικοί και είναι βαμμένοι στο χρώμα του γκρι πλαστικού, ενώ πάνω τους φιλοξενούνται τα εμπρόσθια φλας (που παραπέμπουν στην Alfa Romeo Arna, όπως μας εκμυστηρεύτηκε η αρχι-σχεδιάστρια) και τα φώτα της πινακίδας.
Η ζάντα του Sunny, με τις 8 ειδικές οπές αερισμού των φρένωνKINHTHΡΑΣ
Στα δύο μοντέλα της δοκιμής μας, υπάρχουν τα δυο άκρα της τεχνολογίας κινητήρων. Ο ένας αρκείται στα πολλά κυβικά και στην υπερτροφοδότηση με υπερσυμπιεστή καυσαερίων, ενώ ο έτερος στα λίγα κυβικά, αλλά στο υψηλό «στροφάρισμα» και στην απλή εκπομπή καυσαερίων.Έχουμε και λέμε: ο γνωστός τετρακύλινδρος 1.8Τ του Group Volkswagen με τις 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο που έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά μοντέλα, εδώ με τη βοήθεια πίεσης 0,7 bar αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 στροφές. Οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν διαμορφώσει μια επίπεδη καμπύλη ροπής, με μέγιστη τιμή τα 24kgm που ξεκινούν από τις 1.950 και φτάνουν ως τις 5.000 σ.α.λ. με τη βοήθεια μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Μόνο το διακριτικό ξεφύσημα της waste gate δηλώνει στον οδηγό ότι υπάρχει turbo, αφού η απόκριση στο γκάζι είναι αρκετά καλή και η αύξηση της ταχύτητας τελείως γραμμική, χωρίς κομπιάσματα.
Το νέο μέλος της οικογένειας κινητήρων «Ε» της Nissan (από το Extreme και όχι από το Economy), ο τετρακύλινδρος Ε13 είναι ένας τεχνολογικά προηγμένος κινητήρας με 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο (για καλύτερη ροπή από χαμηλά), μπλοκ από ειδικό κράμα χυτοσίδηρου και κεφαλή από αλουμίνιο, παραδοσιακή ντίζα γκαζιού (προτιμήθηκε από την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα, για λόγους απόκρισης) και εκκεντροφόρο επικεφαλής. Αποδίδει στα χαρτιά 60 ίππους από 1.270 κ. εκ. στις 5.600 σ.α.λ. και 10kgm ροπής στις 2.800 σ.α.λ. . Το σκαλοπάτι αρνητικής απόδοσης που εμφανίζεται στις 3.000 σ.α.λ. περίπου είναι μέρος του LMBVT (Let Me Breathe Valve Timing) και έχει ως στόχο την οικονομία και τη αποφυγή φθοράς στις υψηλές στροφές. Το σύστημα συμπληρώνεται και από έναν ήχο με εξαιρετικά άσχημη χροιά, που λειτουργεί ως ένδειξη ταλαιπωρίας. Ο κόφτης λάμπει δια της απουσίας του και το σύνολο είναι ικανό να ανέβει τουλάχιστον μέχρι τις 9.000 στροφές, τιμή που δεν βρίσκεται σε άλλα αυτοκίνητα, πέραν των V-Tec.
Το τεχνολογικό διαμάντι Ε13 της NissanΕΡΓΟΝΟΜΙΑ-ΧΩΡΟΙ
Όσον αφορά την εργονομία στο εσωτερικό των δυο μονομάχων, η μάχη είναι αμφίρ-ροπη. Στο Leon, η θέση οδήγησης ρυθμίζεται σε ύψος και η πλάτη έχει πολλές δυνατές επιλογές κλίσης, ενώ τα ημι - bucket καθίσματα είναι σκληρά, αλλά μεγάλα και δύσκολα θα κουράσουν σε πολύωρα ταξίδια. Ο οδηγός έχει όλα τα χειριστήρια στη διάθεσή του, αλλά η κεντρική κονσόλα δείχνει παρωχημένη σχεδιαστικά και το «μπιμπικωτό» υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, είναι μάλλον δύσχρηστο. Η ορατότητα προς τα πίσω είναι πολύ περιορισμένη, αφού ο οδηγός κάθεται αρκετά χαμηλά και το πίσω τζάμι δεν κατεβαίνει αρκετά κάτω. Οι χώροι για τους πίσω είναι περιορισμένοι, λόγω των μεγάλων καθισμάτων και του κεντρικού τούνελ μετάδοσης, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 350 λίτρα είναι αρκετός. Στο Sunny, η κεντρική κονσόλα δείχνει την καταγωγή της από τα rally cars, χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις και με μόλις τα απολύτως απαραίτητα. Λείπει το κουμπί για τον κλιματισμό (όπως και η οθόνη του κλιματισμού), λείπει ο μεγάλος πίνακας πολλαπλών ενδείξεων (με το trip computer), λείπει το ηχοσύστημα, ενώ στα πλαίσια της «σπαρτιάτικης έκδοσης» για την εξοικονόμηση βάρους, λείπουν τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ο πίσω υαλοκαθαριστήρας και ο καθρέφτης δεξιά, ο συναγερμός και οι προβολείς ομίχλης εμπρός/πίσω, ενώ δεν δουλεύει ο μοχλός για το άνοιγμα του χώρου αποσκευών και του ρεζερβουάρ, όπως και η πλύση παρμπρίζ. Μελανό σημείο η θέση του αλάρμ πάνω στην κολώνα του τιμονιού. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις (δηλαδή μπρος-πίσω και κλίση πλάτης), ενώ τα καθίσματα είναι μαλακά σαν πολυθρόνα και παρέχουν μηδαμινή πλευρική στήριξη, γεγονός που τονίζεται λόγω των υψηλών “g” που κρατάει στη στροφή το ιαπωνικό μοντέλο. Τα υλικά είναι χρώματος «γκρι φλούο» και είναι κάπως «φαντεζί» για τα δεδομένα της κατηγορίας. Πλεονέκτημα του οι προβολείς Xenon, που φαίνονται και στη φωτό. Οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο και το τούνελ εξέχει ελάχιστα, χάρη στο εξελιγμένο compact σύστημα τετρακίνησης, που φοράει η ειδική έκδοση GT-R.ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Δεν περιμέναμε ομοιότητα στις αντιδράσεις, αφού μιλάμε για δυο αυτοκίνητα με μεγάλες διαφορές στη φιλοσοφία κατασκευής τους. Το ένα είναι απλά ένα πολύ δυνατός μεταφορέας ανθρώπων με μερικές παραχωρήσεις σε βάρος και στήσιμο, ενώ το άλλο είναι απόλυτο «όπλο», που δεν έκανε συμβιβασμούς. Το ισπανικό μοντέλο με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι αρκετά άνετο, αλλά όταν πιεστεί γίνεται σαφέστατα υποστροφικό, αποτέλεσμα της υπερβάλλουσας ροπής και του βάρους (σ.σ. 1322 κιλά) που ξεπερνούν τον κύκλο πρόσφυσης των Michelin Pilot Sport. Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω είναι επαρκή και το ABS δεν επιτρέπει μπλοκαρίσματα που χάνουν μέτρα και νεκρώνουν το τιμόνι. Στο άφημα του γκαζιού και αφού έχει αρκετή μεταφορά βάρους, δεν θα διστάσει να γυρίσει με απότομο τρόπο την ουρά του. Το υδραυλικό τιμόνι είναι σαφές, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα στην αίσθηση όσο το αυτοκίνητο πιέζεται. Στο παρκάρισμα και στους επιτόπιους ελιγμούς είναι εύκολο, αλλά όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί, επιζητάς την ακρίβεια του τιμονιού του ιαπωνικού μοντέλου.Στο Sunny, το τιμόνι στερείται υποβοήθησης και έχει πολύ μικρό κύκλο στροφής, ενώ τα φρένα (δίσκοι εμπρός με ειδικά ταμπούρα πίσω) δεν έχουν ABS (επιλογές που μετά το Sunny, ασπάστηκε και η Lotus για την Elise) και δίνει αίσθηση ένα προς ένα στον έμπειρο οδηγό. Η διάταξη McPherson μπροστά με υστερούντες βραχίονες και ελικοειδή ελατήρια πίσω δίνει το σωστό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος ενώ το βάρος κρατήθηκε μόλις στα 860 kg. Με το Sunny μπαίνεις άνετα (τόσο που δεν καταλαβαίνουν οι επιβάτες ότι θα καταφέρει να στρίψει) και όταν κοιτάξεις το ταχύμετρο, ανακαλύπτεις ότι είσαι με 20 km/h λιγότερα από ό,τι θα ήσουν με τα υπόλοιπα της κατηγορίας λόγω του εξαιρετικά άκαμπτου (σαν κούτσουρο) πλαισίου, κάτι που συντελεί στην ασφάλεια, αφού δεν επιτρέπει «ταρζανιές» και προστατεύει από κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα. Όταν πιεστεί, κυριαρχούν οι ουδέτερες αντιδράσεις και μόνο όταν προσπαθήσεις να στρίψεις στην πραγματικότητα εμφανίζεται υποστροφή, η οποία σε ελάχιστες μόνο φορές θα μετατραπεί σε απότομη υπερστροφή. Το yaw rate που επιτυγχάνεται συγκρίνεται μόνο με κεντρομήχανα roadster. Οι κλίσεις είναι μεγάλες και οι ταλαντώσεις του πλαισίου είναι ικανές να προκαλέσουν ζαλάδα στον ανυποψίαστο, χάρη στα oozαρισμένα εδώ και χρόνια κίτρινα αμορτισέρ της KYB. Όταν πιεστεί, το λαμπάκι του χειρόφρενου (που εκτελεί χρέη ESP), αναβοσβήνει συνέχεια. Σε ορεινό δρόμο απαιτεί έμπειρα χέρια για να καταφέρουν να το ανεβάσουν και η ευλογία του Θεού για να πάει γρήγορα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εδώ οι επιλογές στον κινητήρα και το κιβώτιο δίνουν το δικό τους στίγμα. Το Leon φοράει 6τάχυτο κιβώτιο με αρκετά μακρές την 5η (36km/h ανά 1.000 σ.α.λ.) και την 6η (40km/h ανά 1.000 σ.α.λ.) και λόγω ροπής πετυχαίνει πολύ καλές ρεπρίζ με ενδεικτική την 80-120 με 6η που κάνει μόνο 9,8”, ενώ από στάση τα πράγματα είναι λίγο δύσκολα λόγω σπιναρίσματος και καταφέρνει μόνο 7,7”. Η εργοστασιακή τελική ταχύτητα είναι στα 230 km/h. Η κατανάλωση παραμένει στα 10-11 λίτρα για μέσο όρο (πόλη και ταξίδι), ενώ ελάχιστες τιμές είδαμε τα 7,5 λίτρα σε επαρχιακό δρόμο και τα 12 στην πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο είναι αρκετά ήσυχο και έχοντας στα 120 km/h τον κινητήρα να γουργουρίζει με 3.000 σ.α.λ., καίει περίπου στα 8 λίτρα ανά 100km. Οι 6 σχέσεις απαιτούν ενασχόληση με τον επιλογέα, που είναι αρκετά εύχρηστος, αλλά δεν θυμίζει ούτε τις κακές ιαπωνικές αντίστοιχες εφαρμογές.Το Sunny χρησιμοποιεί ένα 5τάχυτο κιβώτιο με μακρές σχέσεις μετάδοσης, με όφελος στην οικονομία, στην ελάττωση του θορύβου από τον κινητήρα και στον πιο ομαλό έλεγχο της τεράστιας ιπποδύναμης. Η 4η του (με 34 km/h ανά 1.000 σ.α.λ.) δίνει 90-100 σε μόλις 10” και κάτι λιγότερο για 100-110, ενώ η 5η (με 40 km/h) δίνει περίπου 24” για την επιτάχυνση από 110 στα 130, με 10” για την επιτάχυνση από 110-120. Οι Ιάπωνες ανακοινώνουν 145 για τελική ταχύτητα, ενώ εμείς στα τεστ μας σε ελεγχόμενο χώρο, φτάσαμε τα 140. Αν γεμίσει το ρεζερβουάρ, μπορεί και να κάνει 2 μήνες μέχρι να σου ξαναζητήσει βενζίνη, αφού το αυτοκίνητο παραμένει ολιγαρκές.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Sunny στην ειδική του έκδοση DX, είναι ένα αυτοκίνητο που θα πραγματοποιήσει όλες τις ανησυχίες του οδηγού (Θα στρίψει; Θα φρενάρει; Θα γκαζώσει; ), ενώ απαιτεί από αυτόν ελάχιστα. Κάποιες εκπτώσεις στον εξοπλισμό αντισταθμίζονται από την προσφορά τεχνολογίας. Το Leon είναι καλό αυτοκίνητο, μια τίμια πρόταση που όμως δεν έχει αυτό το «κάτι» που ζητάει ο έμπειρος οδηγός. Η συνέχεια στις αντιπροσωπείες… -
Δυο αυτοκίνητα, χαρακτηριστικά της κάθε σχολής. Η ισπανική σχολή φυσικά έχει γερμανικές επιρροές ή σωστότερα, είναι γερμανική σχολή με κάποιες μεσογειακές (βλέπε θερμόαιμες) νότες. Ποντάρει στη σωστή κατασκευή, χωρίς περιττές και επιφανειακές τυμπανοκρουσίες, αλλά με αυτήν την τακτική, έχει καταφέρει να χτίσει ένα όνομα στην αγορά, το οποίο καλώς ή κακώς μετράει στις αντιλήψεις και στις αποφάσεις των καταναλωτών. Η δε ιαπωνική σχολή είναι η γνωστή 'δε σπάει - δε χαλάει' νοοτροπία, με προφανή στόχο να δώσει τεχνολογία στο λαό και όλα αυτά σε ένα πακέτο οικονομικό, βραχυχρόνια και μακροχρόνια. Δεν ποντάρει τόσο στο image ούτε στην αγωνιστική ιστορία, αλλά σε αξίες όπως το kaizen, και το sudoku (για αρχάριους).
Στη μια γωνιά του ring, ο Ισπανός Leon...το νέο αίμα από την Ιβηρική χερσόνησο, με 60.000km στο οδόμετρό του, έχει συμμετάσχει στα περισσότερα ταξίδια τα τελευταία 2 χρόνια και 5 μήνες και δεν απασχολεί τα ΜΜΕ με διάφορες μικροβλάβες και πολλά πάρε-δώσε με την αντιπροσωπεία. LEON!!!
Στην απέναντι γωνιά του ring, ο Ιάπωνας Sunny! Γεννημένος από Ιάπωνες γονείς στον όμορφο Βόλο το 1986, έχει γράψει 172.000km στο οδόμετρο και συνεχίζει. Η αντιπροσωπεία αγνοεί την ύπαρξή του, τα συνεργεία έχουν χρόνια να το αντικρίσουν.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Βλέποντας τις φωτογραφίες, το αμάξωμα του Leon δείχνει σαφώς πιο αρμονικό και μυώδες από το αμάξωμα του Sunny. Παρ’ όλα αυτά, το Sunny, σχεδιασμένο από το Nissan Art Studio στην Ανταρκτική (όπου σχεδιάστηκε και το Primera που κυκλοφορεί, όπως και το Micra, εμπνευσμένα από τους θαλάσσιους ελέφαντες και τους πιγκουΐνους αντίστοιχα), διατηρεί ένα πιο επιθετικό design συνολικά, με την τεράστια γρίλια μπροστά και τις ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Είναι προφανές ότι οι μεν Ισπανοί σχεδιαστές θέλησαν να δημιουργήσουν ένα Q-car, οι δε Ιάπωνες (με επικεφαλής της σχεδιαστικής ομάδας την Tyf Lee) προτίμησαν την πιο κραυγαλέα εκδοχή. Το Leon μοιάζει να θέλει να κρύψει τα άλογά του, παρά τον 0,33 Cd, ενώ το Sunny είναι κράχτης στα διάφορα βραδινά «παιχνίδια» με διάφορους «γρήγορους» και δύσκολα βρίσκει τόσο αεροδυναμικά αμαξώματα με Cd της τάξεως του 0,40.Στα επιμέρους στοιχεία τώρα, το Leon ποντάρει στις πεντάκτινες αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών με τα 225/45 λάστιχα, στην κυψελωτή γρίλια μπροστά, στη διπλή εξάτμιση και στην διακριτική αεροτομή πάνω από το πίσω τζάμι. Η Nissan πάλι, φρόντισε να «προικίσει» το καλύτερο μοντέλο της με 13αρες ζάντες από ειδικό κράμα ατσαλιού, με βάρος ίσο με τις αντίστοιχες ζάντες μολύβδου, αλλά χωρίς τις παρενέργειές του. Οι προφυλακτήρες δείχνουν πολύ επιθετικοί και είναι βαμμένοι στο χρώμα του γκρι πλαστικού, ενώ πάνω τους φιλοξενούνται τα εμπρόσθια φλας (που παραπέμπουν στην Alfa Romeo Arna, όπως μας εκμυστηρεύτηκε η αρχι-σχεδιάστρια) και τα φώτα της πινακίδας.
Η ζάντα του Sunny, με τις 8 ειδικές οπές αερισμού των φρένωνKINHTHΡΑΣ
Στα δύο μοντέλα της δοκιμής μας, υπάρχουν τα δυο άκρα της τεχνολογίας κινητήρων. Ο ένας αρκείται στα πολλά κυβικά και στην υπερτροφοδότηση με υπερσυμπιεστή καυσαερίων, ενώ ο έτερος στα λίγα κυβικά, αλλά στο υψηλό «στροφάρισμα» και στην απλή εκπομπή καυσαερίων.Έχουμε και λέμε: ο γνωστός τετρακύλινδρος 1.8Τ του Group Volkswagen με τις 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο που έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά μοντέλα, εδώ με τη βοήθεια πίεσης 0,7 bar αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 στροφές. Οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν διαμορφώσει μια επίπεδη καμπύλη ροπής, με μέγιστη τιμή τα 24kgm που ξεκινούν από τις 1.950 και φτάνουν ως τις 5.000 σ.α.λ. με τη βοήθεια μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Μόνο το διακριτικό ξεφύσημα της waste gate δηλώνει στον οδηγό ότι υπάρχει turbo, αφού η απόκριση στο γκάζι είναι αρκετά καλή και η αύξηση της ταχύτητας τελείως γραμμική, χωρίς κομπιάσματα.
Το νέο μέλος της οικογένειας κινητήρων «Ε» της Nissan (από το Extreme και όχι από το Economy), ο τετρακύλινδρος Ε13 είναι ένας τεχνολογικά προηγμένος κινητήρας με 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο (για καλύτερη ροπή από χαμηλά), μπλοκ από ειδικό κράμα χυτοσίδηρου και κεφαλή από αλουμίνιο, παραδοσιακή ντίζα γκαζιού (προτιμήθηκε από την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα, για λόγους απόκρισης) και εκκεντροφόρο επικεφαλής. Αποδίδει στα χαρτιά 60 ίππους από 1.270 κ. εκ. στις 5.600 σ.α.λ. και 10kgm ροπής στις 2.800 σ.α.λ. . Το σκαλοπάτι αρνητικής απόδοσης που εμφανίζεται στις 3.000 σ.α.λ. περίπου είναι μέρος του LMBVT (Let Me Breathe Valve Timing) και έχει ως στόχο την οικονομία και τη αποφυγή φθοράς στις υψηλές στροφές. Το σύστημα συμπληρώνεται και από έναν ήχο με εξαιρετικά άσχημη χροιά, που λειτουργεί ως ένδειξη ταλαιπωρίας. Ο κόφτης λάμπει δια της απουσίας του και το σύνολο είναι ικανό να ανέβει τουλάχιστον μέχρι τις 9.000 στροφές, τιμή που δεν βρίσκεται σε άλλα αυτοκίνητα, πέραν των V-Tec.
Το τεχνολογικό διαμάντι Ε13 της NissanΕΡΓΟΝΟΜΙΑ-ΧΩΡΟΙ
Όσον αφορά την εργονομία στο εσωτερικό των δυο μονομάχων, η μάχη είναι αμφίρ-ροπη. Στο Leon, η θέση οδήγησης ρυθμίζεται σε ύψος και η πλάτη έχει πολλές δυνατές επιλογές κλίσης, ενώ τα ημι - bucket καθίσματα είναι σκληρά, αλλά μεγάλα και δύσκολα θα κουράσουν σε πολύωρα ταξίδια. Ο οδηγός έχει όλα τα χειριστήρια στη διάθεσή του, αλλά η κεντρική κονσόλα δείχνει παρωχημένη σχεδιαστικά και το «μπιμπικωτό» υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, είναι μάλλον δύσχρηστο. Η ορατότητα προς τα πίσω είναι πολύ περιορισμένη, αφού ο οδηγός κάθεται αρκετά χαμηλά και το πίσω τζάμι δεν κατεβαίνει αρκετά κάτω. Οι χώροι για τους πίσω είναι περιορισμένοι, λόγω των μεγάλων καθισμάτων και του κεντρικού τούνελ μετάδοσης, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 350 λίτρα είναι αρκετός. Στο Sunny, η κεντρική κονσόλα δείχνει την καταγωγή της από τα rally cars, χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις και με μόλις τα απολύτως απαραίτητα. Λείπει το κουμπί για τον κλιματισμό (όπως και η οθόνη του κλιματισμού), λείπει ο μεγάλος πίνακας πολλαπλών ενδείξεων (με το trip computer), λείπει το ηχοσύστημα, ενώ στα πλαίσια της «σπαρτιάτικης έκδοσης» για την εξοικονόμηση βάρους, λείπουν τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ο πίσω υαλοκαθαριστήρας και ο καθρέφτης δεξιά, ο συναγερμός και οι προβολείς ομίχλης εμπρός/πίσω, ενώ δεν δουλεύει ο μοχλός για το άνοιγμα του χώρου αποσκευών και του ρεζερβουάρ, όπως και η πλύση παρμπρίζ. Μελανό σημείο η θέση του αλάρμ πάνω στην κολώνα του τιμονιού. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις (δηλαδή μπρος-πίσω και κλίση πλάτης), ενώ τα καθίσματα είναι μαλακά σαν πολυθρόνα και παρέχουν μηδαμινή πλευρική στήριξη, γεγονός που τονίζεται λόγω των υψηλών “g” που κρατάει στη στροφή το ιαπωνικό μοντέλο. Τα υλικά είναι χρώματος «γκρι φλούο» και είναι κάπως «φαντεζί» για τα δεδομένα της κατηγορίας. Πλεονέκτημα του οι προβολείς Xenon, που φαίνονται και στη φωτό. Οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο και το τούνελ εξέχει ελάχιστα, χάρη στο εξελιγμένο compact σύστημα τετρακίνησης, που φοράει η ειδική έκδοση GT-R.ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Δεν περιμέναμε ομοιότητα στις αντιδράσεις, αφού μιλάμε για δυο αυτοκίνητα με μεγάλες διαφορές στη φιλοσοφία κατασκευής τους. Το ένα είναι απλά ένα πολύ δυνατός μεταφορέας ανθρώπων με μερικές παραχωρήσεις σε βάρος και στήσιμο, ενώ το άλλο είναι απόλυτο «όπλο», που δεν έκανε συμβιβασμούς. Το ισπανικό μοντέλο με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι αρκετά άνετο, αλλά όταν πιεστεί γίνεται σαφέστατα υποστροφικό, αποτέλεσμα της υπερβάλλουσας ροπής και του βάρους (σ.σ. 1322 κιλά) που ξεπερνούν τον κύκλο πρόσφυσης των Michelin Pilot Sport. Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω είναι επαρκή και το ABS δεν επιτρέπει μπλοκαρίσματα που χάνουν μέτρα και νεκρώνουν το τιμόνι. Στο άφημα του γκαζιού και αφού έχει αρκετή μεταφορά βάρους, δεν θα διστάσει να γυρίσει με απότομο τρόπο την ουρά του. Το υδραυλικό τιμόνι είναι σαφές, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα στην αίσθηση όσο το αυτοκίνητο πιέζεται. Στο παρκάρισμα και στους επιτόπιους ελιγμούς είναι εύκολο, αλλά όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί, επιζητάς την ακρίβεια του τιμονιού του ιαπωνικού μοντέλου.Στο Sunny, το τιμόνι στερείται υποβοήθησης και έχει πολύ μικρό κύκλο στροφής, ενώ τα φρένα (δίσκοι εμπρός με ειδικά ταμπούρα πίσω) δεν έχουν ABS (επιλογές που μετά το Sunny, ασπάστηκε και η Lotus για την Elise) και δίνει αίσθηση ένα προς ένα στον έμπειρο οδηγό. Η διάταξη McPherson μπροστά με υστερούντες βραχίονες και ελικοειδή ελατήρια πίσω δίνει το σωστό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος ενώ το βάρος κρατήθηκε μόλις στα 860 kg. Με το Sunny μπαίνεις άνετα (τόσο που δεν καταλαβαίνουν οι επιβάτες ότι θα καταφέρει να στρίψει) και όταν κοιτάξεις το ταχύμετρο, ανακαλύπτεις ότι είσαι με 20 km/h λιγότερα από ό,τι θα ήσουν με τα υπόλοιπα της κατηγορίας λόγω του εξαιρετικά άκαμπτου (σαν κούτσουρο) πλαισίου, κάτι που συντελεί στην ασφάλεια, αφού δεν επιτρέπει «ταρζανιές» και προστατεύει από κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα. Όταν πιεστεί, κυριαρχούν οι ουδέτερες αντιδράσεις και μόνο όταν προσπαθήσεις να στρίψεις στην πραγματικότητα εμφανίζεται υποστροφή, η οποία σε ελάχιστες μόνο φορές θα μετατραπεί σε απότομη υπερστροφή. Το yaw rate που επιτυγχάνεται συγκρίνεται μόνο με κεντρομήχανα roadster. Οι κλίσεις είναι μεγάλες και οι ταλαντώσεις του πλαισίου είναι ικανές να προκαλέσουν ζαλάδα στον ανυποψίαστο, χάρη στα oozαρισμένα εδώ και χρόνια κίτρινα αμορτισέρ της KYB. Όταν πιεστεί, το λαμπάκι του χειρόφρενου (που εκτελεί χρέη ESP), αναβοσβήνει συνέχεια. Σε ορεινό δρόμο απαιτεί έμπειρα χέρια για να καταφέρουν να το ανεβάσουν και η ευλογία του Θεού για να πάει γρήγορα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εδώ οι επιλογές στον κινητήρα και το κιβώτιο δίνουν το δικό τους στίγμα. Το Leon φοράει 6τάχυτο κιβώτιο με αρκετά μακρές την 5η (36km/h ανά 1.000 σ.α.λ.) και την 6η (40km/h ανά 1.000 σ.α.λ.) και λόγω ροπής πετυχαίνει πολύ καλές ρεπρίζ με ενδεικτική την 80-120 με 6η που κάνει μόνο 9,8”, ενώ από στάση τα πράγματα είναι λίγο δύσκολα λόγω σπιναρίσματος και καταφέρνει μόνο 7,7”. Η εργοστασιακή τελική ταχύτητα είναι στα 230 km/h. Η κατανάλωση παραμένει στα 10-11 λίτρα για μέσο όρο (πόλη και ταξίδι), ενώ ελάχιστες τιμές είδαμε τα 7,5 λίτρα σε επαρχιακό δρόμο και τα 12 στην πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο είναι αρκετά ήσυχο και έχοντας στα 120 km/h τον κινητήρα να γουργουρίζει με 3.000 σ.α.λ., καίει περίπου στα 8 λίτρα ανά 100km. Οι 6 σχέσεις απαιτούν ενασχόληση με τον επιλογέα, που είναι αρκετά εύχρηστος, αλλά δεν θυμίζει ούτε τις κακές ιαπωνικές αντίστοιχες εφαρμογές.Το Sunny χρησιμοποιεί ένα 5τάχυτο κιβώτιο με μακρές σχέσεις μετάδοσης, με όφελος στην οικονομία, στην ελάττωση του θορύβου από τον κινητήρα και στον πιο ομαλό έλεγχο της τεράστιας ιπποδύναμης. Η 4η του (με 34 km/h ανά 1.000 σ.α.λ.) δίνει 90-100 σε μόλις 10” και κάτι λιγότερο για 100-110, ενώ η 5η (με 40 km/h) δίνει περίπου 24” για την επιτάχυνση από 110 στα 130, με 10” για την επιτάχυνση από 110-120. Οι Ιάπωνες ανακοινώνουν 145 για τελική ταχύτητα, ενώ εμείς στα τεστ μας σε ελεγχόμενο χώρο, φτάσαμε τα 140. Αν γεμίσει το ρεζερβουάρ, μπορεί και να κάνει 2 μήνες μέχρι να σου ξαναζητήσει βενζίνη, αφού το αυτοκίνητο παραμένει ολιγαρκές.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Sunny στην ειδική του έκδοση DX, είναι ένα αυτοκίνητο που θα πραγματοποιήσει όλες τις ανησυχίες του οδηγού (Θα στρίψει; Θα φρενάρει; Θα γκαζώσει; ), ενώ απαιτεί από αυτόν ελάχιστα. Κάποιες εκπτώσεις στον εξοπλισμό αντισταθμίζονται από την προσφορά τεχνολογίας. Το Leon είναι καλό αυτοκίνητο, μια τίμια πρόταση που όμως δεν έχει αυτό το «κάτι» που ζητάει ο έμπειρος οδηγός. Η συνέχεια στις αντιπροσωπείες… -
Δυο αυτοκίνητα, χαρακτηριστικά της κάθε σχολής. Η ισπανική σχολή φυσικά έχει γερμανικές επιρροές ή σωστότερα, είναι γερμανική σχολή με κάποιες μεσογειακές (βλέπε θερμόαιμες) νότες. Ποντάρει στη σωστή κατασκευή, χωρίς περιττές και επιφανειακές τυμπανοκρουσίες, αλλά με αυτήν την τακτική, έχει καταφέρει να χτίσει ένα όνομα στην αγορά, το οποίο καλώς ή κακώς μετράει στις αντιλήψεις και στις αποφάσεις των καταναλωτών. Η δε ιαπωνική σχολή είναι η γνωστή 'δε σπάει - δε χαλάει' νοοτροπία, με προφανή στόχο να δώσει τεχνολογία στο λαό και όλα αυτά σε ένα πακέτο οικονομικό, βραχυχρόνια και μακροχρόνια. Δεν ποντάρει τόσο στο image ούτε στην αγωνιστική ιστορία, αλλά σε αξίες όπως το kaizen, και το sudoku (για αρχάριους).
Στη μια γωνιά του ring, ο Ισπανός Leon...το νέο αίμα από την Ιβηρική χερσόνησο, με 60.000km στο οδόμετρό του, έχει συμμετάσχει στα περισσότερα ταξίδια τα τελευταία 2 χρόνια και 5 μήνες και δεν απασχολεί τα ΜΜΕ με διάφορες μικροβλάβες και πολλά πάρε-δώσε με την αντιπροσωπεία. LEON!!!
Στην απέναντι γωνιά του ring, ο Ιάπωνας Sunny! Γεννημένος από Ιάπωνες γονείς στον όμορφο Βόλο το 1986, έχει γράψει 172.000km στο οδόμετρο και συνεχίζει. Η αντιπροσωπεία αγνοεί την ύπαρξή του, τα συνεργεία έχουν χρόνια να το αντικρίσουν.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Βλέποντας τις φωτογραφίες, το αμάξωμα του Leon δείχνει σαφώς πιο αρμονικό και μυώδες από το αμάξωμα του Sunny. Παρ’ όλα αυτά, το Sunny, σχεδιασμένο από το Nissan Art Studio στην Ανταρκτική (όπου σχεδιάστηκε και το Primera που κυκλοφορεί, όπως και το Micra, εμπνευσμένα από τους θαλάσσιους ελέφαντες και τους πιγκουΐνους αντίστοιχα), διατηρεί ένα πιο επιθετικό design συνολικά, με την τεράστια γρίλια μπροστά και τις ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Είναι προφανές ότι οι μεν Ισπανοί σχεδιαστές θέλησαν να δημιουργήσουν ένα Q-car, οι δε Ιάπωνες (με επικεφαλής της σχεδιαστικής ομάδας την Tyf Lee) προτίμησαν την πιο κραυγαλέα εκδοχή. Το Leon μοιάζει να θέλει να κρύψει τα άλογά του, παρά τον 0,33 Cd, ενώ το Sunny είναι κράχτης στα διάφορα βραδινά «παιχνίδια» με διάφορους «γρήγορους» και δύσκολα βρίσκει τόσο αεροδυναμικά αμαξώματα με Cd της τάξεως του 0,40.Στα επιμέρους στοιχεία τώρα, το Leon ποντάρει στις πεντάκτινες αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών με τα 225/45 λάστιχα, στην κυψελωτή γρίλια μπροστά, στη διπλή εξάτμιση και στην διακριτική αεροτομή πάνω από το πίσω τζάμι. Η Nissan πάλι, φρόντισε να «προικίσει» το καλύτερο μοντέλο της με 13αρες ζάντες από ειδικό κράμα ατσαλιού, με βάρος ίσο με τις αντίστοιχες ζάντες μολύβδου, αλλά χωρίς τις παρενέργειές του. Οι προφυλακτήρες δείχνουν πολύ επιθετικοί και είναι βαμμένοι στο χρώμα του γκρι πλαστικού, ενώ πάνω τους φιλοξενούνται τα εμπρόσθια φλας (που παραπέμπουν στην Alfa Romeo Arna, όπως μας εκμυστηρεύτηκε η αρχι-σχεδιάστρια) και τα φώτα της πινακίδας.
Η ζάντα του Sunny, με τις 8 ειδικές οπές αερισμού των φρένωνKINHTHΡΑΣ
Στα δύο μοντέλα της δοκιμής μας, υπάρχουν τα δυο άκρα της τεχνολογίας κινητήρων. Ο ένας αρκείται στα πολλά κυβικά και στην υπερτροφοδότηση με υπερσυμπιεστή καυσαερίων, ενώ ο έτερος στα λίγα κυβικά, αλλά στο υψηλό «στροφάρισμα» και στην απλή εκπομπή καυσαερίων.Έχουμε και λέμε: ο γνωστός τετρακύλινδρος 1.8Τ του Group Volkswagen με τις 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο που έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά μοντέλα, εδώ με τη βοήθεια πίεσης 0,7 bar αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 στροφές. Οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν διαμορφώσει μια επίπεδη καμπύλη ροπής, με μέγιστη τιμή τα 24kgm που ξεκινούν από τις 1.950 και φτάνουν ως τις 5.000 σ.α.λ. με τη βοήθεια μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Μόνο το διακριτικό ξεφύσημα της waste gate δηλώνει στον οδηγό ότι υπάρχει turbo, αφού η απόκριση στο γκάζι είναι αρκετά καλή και η αύξηση της ταχύτητας τελείως γραμμική, χωρίς κομπιάσματα.
Το νέο μέλος της οικογένειας κινητήρων «Ε» της Nissan (από το Extreme και όχι από το Economy), ο τετρακύλινδρος Ε13 είναι ένας τεχνολογικά προηγμένος κινητήρας με 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο (για καλύτερη ροπή από χαμηλά), μπλοκ από ειδικό κράμα χυτοσίδηρου και κεφαλή από αλουμίνιο, παραδοσιακή ντίζα γκαζιού (προτιμήθηκε από την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα, για λόγους απόκρισης) και εκκεντροφόρο επικεφαλής. Αποδίδει στα χαρτιά 60 ίππους από 1.270 κ. εκ. στις 5.600 σ.α.λ. και 10kgm ροπής στις 2.800 σ.α.λ. . Το σκαλοπάτι αρνητικής απόδοσης που εμφανίζεται στις 3.000 σ.α.λ. περίπου είναι μέρος του LMBVT (Let Me Breathe Valve Timing) και έχει ως στόχο την οικονομία και τη αποφυγή φθοράς στις υψηλές στροφές. Το σύστημα συμπληρώνεται και από έναν ήχο με εξαιρετικά άσχημη χροιά, που λειτουργεί ως ένδειξη ταλαιπωρίας. Ο κόφτης λάμπει δια της απουσίας του και το σύνολο είναι ικανό να ανέβει τουλάχιστον μέχρι τις 9.000 στροφές, τιμή που δεν βρίσκεται σε άλλα αυτοκίνητα, πέραν των V-Tec.
Το τεχνολογικό διαμάντι Ε13 της NissanΕΡΓΟΝΟΜΙΑ-ΧΩΡΟΙ
Όσον αφορά την εργονομία στο εσωτερικό των δυο μονομάχων, η μάχη είναι αμφίρ-ροπη. Στο Leon, η θέση οδήγησης ρυθμίζεται σε ύψος και η πλάτη έχει πολλές δυνατές επιλογές κλίσης, ενώ τα ημι - bucket καθίσματα είναι σκληρά, αλλά μεγάλα και δύσκολα θα κουράσουν σε πολύωρα ταξίδια. Ο οδηγός έχει όλα τα χειριστήρια στη διάθεσή του, αλλά η κεντρική κονσόλα δείχνει παρωχημένη σχεδιαστικά και το «μπιμπικωτό» υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, είναι μάλλον δύσχρηστο. Η ορατότητα προς τα πίσω είναι πολύ περιορισμένη, αφού ο οδηγός κάθεται αρκετά χαμηλά και το πίσω τζάμι δεν κατεβαίνει αρκετά κάτω. Οι χώροι για τους πίσω είναι περιορισμένοι, λόγω των μεγάλων καθισμάτων και του κεντρικού τούνελ μετάδοσης, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 350 λίτρα είναι αρκετός. Στο Sunny, η κεντρική κονσόλα δείχνει την καταγωγή της από τα rally cars, χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις και με μόλις τα απολύτως απαραίτητα. Λείπει το κουμπί για τον κλιματισμό (όπως και η οθόνη του κλιματισμού), λείπει ο μεγάλος πίνακας πολλαπλών ενδείξεων (με το trip computer), λείπει το ηχοσύστημα, ενώ στα πλαίσια της «σπαρτιάτικης έκδοσης» για την εξοικονόμηση βάρους, λείπουν τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ο πίσω υαλοκαθαριστήρας και ο καθρέφτης δεξιά, ο συναγερμός και οι προβολείς ομίχλης εμπρός/πίσω, ενώ δεν δουλεύει ο μοχλός για το άνοιγμα του χώρου αποσκευών και του ρεζερβουάρ, όπως και η πλύση παρμπρίζ. Μελανό σημείο η θέση του αλάρμ πάνω στην κολώνα του τιμονιού. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις (δηλαδή μπρος-πίσω και κλίση πλάτης), ενώ τα καθίσματα είναι μαλακά σαν πολυθρόνα και παρέχουν μηδαμινή πλευρική στήριξη, γεγονός που τονίζεται λόγω των υψηλών “g” που κρατάει στη στροφή το ιαπωνικό μοντέλο. Τα υλικά είναι χρώματος «γκρι φλούο» και είναι κάπως «φαντεζί» για τα δεδομένα της κατηγορίας. Πλεονέκτημα του οι προβολείς Xenon, που φαίνονται και στη φωτό. Οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο και το τούνελ εξέχει ελάχιστα, χάρη στο εξελιγμένο compact σύστημα τετρακίνησης, που φοράει η ειδική έκδοση GT-R.ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Δεν περιμέναμε ομοιότητα στις αντιδράσεις, αφού μιλάμε για δυο αυτοκίνητα με μεγάλες διαφορές στη φιλοσοφία κατασκευής τους. Το ένα είναι απλά ένα πολύ δυνατός μεταφορέας ανθρώπων με μερικές παραχωρήσεις σε βάρος και στήσιμο, ενώ το άλλο είναι απόλυτο «όπλο», που δεν έκανε συμβιβασμούς. Το ισπανικό μοντέλο με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι αρκετά άνετο, αλλά όταν πιεστεί γίνεται σαφέστατα υποστροφικό, αποτέλεσμα της υπερβάλλουσας ροπής και του βάρους (σ.σ. 1322 κιλά) που ξεπερνούν τον κύκλο πρόσφυσης των Michelin Pilot Sport. Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω είναι επαρκή και το ABS δεν επιτρέπει μπλοκαρίσματα που χάνουν μέτρα και νεκρώνουν το τιμόνι. Στο άφημα του γκαζιού και αφού έχει αρκετή μεταφορά βάρους, δεν θα διστάσει να γυρίσει με απότομο τρόπο την ουρά του. Το υδραυλικό τιμόνι είναι σαφές, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα στην αίσθηση όσο το αυτοκίνητο πιέζεται. Στο παρκάρισμα και στους επιτόπιους ελιγμούς είναι εύκολο, αλλά όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί, επιζητάς την ακρίβεια του τιμονιού του ιαπωνικού μοντέλου.Στο Sunny, το τιμόνι στερείται υποβοήθησης και έχει πολύ μικρό κύκλο στροφής, ενώ τα φρένα (δίσκοι εμπρός με ειδικά ταμπούρα πίσω) δεν έχουν ABS (επιλογές που μετά το Sunny, ασπάστηκε και η Lotus για την Elise) και δίνει αίσθηση ένα προς ένα στον έμπειρο οδηγό. Η διάταξη McPherson μπροστά με υστερούντες βραχίονες και ελικοειδή ελατήρια πίσω δίνει το σωστό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος ενώ το βάρος κρατήθηκε μόλις στα 860 kg. Με το Sunny μπαίνεις άνετα (τόσο που δεν καταλαβαίνουν οι επιβάτες ότι θα καταφέρει να στρίψει) και όταν κοιτάξεις το ταχύμετρο, ανακαλύπτεις ότι είσαι με 20 km/h λιγότερα από ό,τι θα ήσουν με τα υπόλοιπα της κατηγορίας λόγω του εξαιρετικά άκαμπτου (σαν κούτσουρο) πλαισίου, κάτι που συντελεί στην ασφάλεια, αφού δεν επιτρέπει «ταρζανιές» και προστατεύει από κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα. Όταν πιεστεί, κυριαρχούν οι ουδέτερες αντιδράσεις και μόνο όταν προσπαθήσεις να στρίψεις στην πραγματικότητα εμφανίζεται υποστροφή, η οποία σε ελάχιστες μόνο φορές θα μετατραπεί σε απότομη υπερστροφή. Το yaw rate που επιτυγχάνεται συγκρίνεται μόνο με κεντρομήχανα roadster. Οι κλίσεις είναι μεγάλες και οι ταλαντώσεις του πλαισίου είναι ικανές να προκαλέσουν ζαλάδα στον ανυποψίαστο, χάρη στα oozαρισμένα εδώ και χρόνια κίτρινα αμορτισέρ της KYB. Όταν πιεστεί, το λαμπάκι του χειρόφρενου (που εκτελεί χρέη ESP), αναβοσβήνει συνέχεια. Σε ορεινό δρόμο απαιτεί έμπειρα χέρια για να καταφέρουν να το ανεβάσουν και η ευλογία του Θεού για να πάει γρήγορα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εδώ οι επιλογές στον κινητήρα και το κιβώτιο δίνουν το δικό τους στίγμα. Το Leon φοράει 6τάχυτο κιβώτιο με αρκετά μακρές την 5η (36km/h ανά 1.000 σ.α.λ.) και την 6η (40km/h ανά 1.000 σ.α.λ.) και λόγω ροπής πετυχαίνει πολύ καλές ρεπρίζ με ενδεικτική την 80-120 με 6η που κάνει μόνο 9,8”, ενώ από στάση τα πράγματα είναι λίγο δύσκολα λόγω σπιναρίσματος και καταφέρνει μόνο 7,7”. Η εργοστασιακή τελική ταχύτητα είναι στα 230 km/h. Η κατανάλωση παραμένει στα 10-11 λίτρα για μέσο όρο (πόλη και ταξίδι), ενώ ελάχιστες τιμές είδαμε τα 7,5 λίτρα σε επαρχιακό δρόμο και τα 12 στην πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο είναι αρκετά ήσυχο και έχοντας στα 120 km/h τον κινητήρα να γουργουρίζει με 3.000 σ.α.λ., καίει περίπου στα 8 λίτρα ανά 100km. Οι 6 σχέσεις απαιτούν ενασχόληση με τον επιλογέα, που είναι αρκετά εύχρηστος, αλλά δεν θυμίζει ούτε τις κακές ιαπωνικές αντίστοιχες εφαρμογές.Το Sunny χρησιμοποιεί ένα 5τάχυτο κιβώτιο με μακρές σχέσεις μετάδοσης, με όφελος στην οικονομία, στην ελάττωση του θορύβου από τον κινητήρα και στον πιο ομαλό έλεγχο της τεράστιας ιπποδύναμης. Η 4η του (με 34 km/h ανά 1.000 σ.α.λ.) δίνει 90-100 σε μόλις 10” και κάτι λιγότερο για 100-110, ενώ η 5η (με 40 km/h) δίνει περίπου 24” για την επιτάχυνση από 110 στα 130, με 10” για την επιτάχυνση από 110-120. Οι Ιάπωνες ανακοινώνουν 145 για τελική ταχύτητα, ενώ εμείς στα τεστ μας σε ελεγχόμενο χώρο, φτάσαμε τα 140. Αν γεμίσει το ρεζερβουάρ, μπορεί και να κάνει 2 μήνες μέχρι να σου ξαναζητήσει βενζίνη, αφού το αυτοκίνητο παραμένει ολιγαρκές.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Sunny στην ειδική του έκδοση DX, είναι ένα αυτοκίνητο που θα πραγματοποιήσει όλες τις ανησυχίες του οδηγού (Θα στρίψει; Θα φρενάρει; Θα γκαζώσει; ), ενώ απαιτεί από αυτόν ελάχιστα. Κάποιες εκπτώσεις στον εξοπλισμό αντισταθμίζονται από την προσφορά τεχνολογίας. Το Leon είναι καλό αυτοκίνητο, μια τίμια πρόταση που όμως δεν έχει αυτό το «κάτι» που ζητάει ο έμπειρος οδηγός. Η συνέχεια στις αντιπροσωπείες… -
Κι όμως θα πλακωθούμε!!!
Μη μου θίγεις το 'Ντατσουνάκι'. Σε τέτοιο έμαθα (και μάλιστα στο μοντέλο '84 με 4άρι σασμάν). Το είχα κάνει 'άλογο' (πειραγμένο κινητήρα, αλλαγμένη εξάτμιση και αναρτήσεις) και γενικότερα έκανα πράγματα αδιανόητα για οποιοδήποτε αυτοκίνητο απέκτησα ή οδήγησα στη συνέχεια. Τους ήρωες (ακόμη κι αν είναι κακομούτσουνοι) δεν τους κοροϊδεύουμε.
Ετςςςς;;;;;;;;;;;;; -
funkyreverend na to ekdosis to sigritiko!
Pao sti gonia mou na do tsakomo! -
-
Τι ψυχεδελικό ποστ ήταν αυτό mirage???
-
νικο δεν πας καλα........αυτο ειναι το μονο σιγουρο........
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Τι ψυχεδελικό ποστ ήταν αυτό mirage???Φταίει η υπερβολική έκθεση στην ακτινοβολία της οθόνης
-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
νικο δεν πας καλα........αυτο ειναι το μονο σιγουρο........Είμαι όμως στο κατάλληλο forum!!!
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
νικο δεν πας καλα........αυτο ειναι το μονο σιγουρο........
Είμαι όμως στο κατάλληλο forum!!!
[Off topic on] μιας και είσαι στο κατάλληλο forum πότε θα φάμε????[Off topic off]
-
Εχω πεθάνει στα γέλια!
-
Lol
-
Τρομερο ποστ!!!! Μπραβο . Πλακα πλακα το αρθρο λεει πολλες αληθειες...
-
Αν και αποτυγχάνω να 'πιάσω' το αστείο του νήματος, να συγχαρώ το συγγραφέα για την υπομονή του να κάτσει να γράψει όλα αυτά τα πράγματα. Όπως είπε και κάποιος άλλος, λέει αρκετές αλήθειες μέσα, λέει όμως και ελάχιστες...αναλήθειες...
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Η δε ιαπωνική σχολή (...) δεν ποντάρει τόσο στο image ούτε στην αγωνιστική ιστορία, αλλά σε αξίες όπως το kaizen, και το sudoku (για αρχάριους).Το ότι οι ιάπωνες δεν έχουν αγωνιστική ιστορία στην ευρώπη, δε σημαίνει ότι δεν έχουν γενικώς. Έχουν και παραέχουν και μάλιστα εξαιρετικά αξιόλογη...
-
-
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Αν και αποτυγχάνω να 'πιάσω' το αστείο του νήματος, να συγχαρώ το συγγραφέα για την υπομονή του να κάτσει να γράψει όλα αυτά τα πράγματα. Όπως είπε και κάποιος άλλος, λέει αρκετές αλήθειες μέσα, λέει όμως και ελάχιστες...αναλήθειες...Η δε ιαπωνική σχολή (...) δεν ποντάρει τόσο στο image ούτε στην αγωνιστική ιστορία, αλλά σε αξίες όπως το kaizen, και το sudoku (για αρχάριους).
Το ότι οι ιάπωνες δεν έχουν αγωνιστική ιστορία στην ευρώπη, δε σημαίνει ότι δεν έχουν γενικώς. Έχουν και παραέχουν και μάλιστα εξαιρετικά αξιόλογη...
Φίλε μου opterie, είμαι απλά λίγο παρανοϊκός, μην στεναχωριέσαι που δεν πιάνεις το 'αστείο'! Μου αρέσουν πάρα πολύ τα ιαπωνικά αυτοκίνητα και η ιαπωνική φιλοσοφία γενικότερα στα θέματα επιχειρήσεων, όπως αντίστοιχα και το ιταλικό 'κόλλημα' για θέματα τέχνης και παράδοσης, όπως ακόμα και των αμερικάνικων αυτοκινήτων (μιλάω για τα καλά - Charger, Mustang, Viper, όλα τα παλιά, καλά χειροποίητα muscle car και όχι για το Chrysler Neon). Για την ιστορία των Ιαπώνων δεν θα μιλήσω εγώ, πάντως έχουν και στην Ευρώπη πράγματα να επιδείξουν, ειδικά αν σκεφτείς τη μειονεκτική τους θέση απέναντι στα ευρωπαϊκά, αφού ουσιαστικά έπαιζαν εκτός έδρας. Το θέμα ήταν απλά ένα αρθράκι που έγραψα μια μέρα που είχα κέφια, δεν ήθελα να δηλώσω κάτι μέσω αυτού! By the way, και τα δυο αυτοκίνητα τα λατρεύω (το Leon ειδικά μετά από ένα μικρό collision αντελήφθην ότι το αγαπάω)!
-
Το'πες και το κανες ε; Εισα ωραιος!!!
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Το'πες και το κανες ε; Εισα ωραιος!!!Είναι μην μου κάτσει ιδέα! Έτσι και μου καρφωθεί, τα μαλλιά σας δεν σώζονται με τίποτα!
Ευρώπη VS Ιαπωνία (Όχι, δεν θα πλακωθούμε!)