-
Θα μπορούσα να πω και το πιστεύω ότι το παρόν τεύχος και το 0-100-0 είναι από τα πολύ καλά αλλά δεν άνοιξα αυτό το θέμα για να πω τα καλά λόγια, αυτά τα εννοούμε αλλά και έχουμε μάθει να τα απαιτούμε από τους 4Τ. Τα παρακάτω σχόλιά μου δεν θα ήθελα να στεναχωρήσουν τους σχετικούς με την έκδοση, παρόλο που ίσως να το κάνουν, αλλά να τους κάνει πιο προσεχτικούς με σκοπό την βελτίωση του περιοδικού που αγαπάμε και διαβάζουμε πολλά πολλά χρόνια. Σας διαβεβαιώνω ότι αν και ο τρόπος έκφρασής μου είναι κάπως ειρωνικός δεν έχω καμία προσβλητική διάθεση και όλα μου τα σχόλια γίνονται με απόλυτα καλόπιστη διάθεση. Σκοπεύω να ανοίγω νέο θέμα με ό,τι βρίσκω που το θεωρώ λάθος στους 4Τ κάθε μήνα στον Αντίλογο που νομίζω είναι το πιο κατάλληλο μέρος αλλά ξεχωριστά από 'τις προτάσεις των forumάδων' που σαν θέμα έχει διαφορετικό ύφος,. Έτσι θα μπορεί να συμπληρωθεί και από άλλους. Καλό θα ήταν να μην αναλωθούμε σε συζητήσεις μεταξύ μας οι αναγνώστες αλλά να μείνουμε στην αναφορά αυτών που μας φαίνονται λάθος. Από το περιοδικό, που ελπίζω να τα διαβάζουν, δεν θέλουμε δικαιολογίες (εκτός αν κάπου κάνουμε λάθος φυσικά) ούτε υποσχέσεις αλλά έργα, την εξάλειψη δηλαδή τέτοιων λαθών/φαινομένων/ατυχιών/ατοπημάτων στα επόμενα τεύχη.
Η έκφραση «από εκεί και πέρα» χρησιμοποιείται με ενοχλητική συχνότητα τα τελευταία χρόνια και δείχνει απλά την φτώχεια του λεξιλογίου του γράφοντα. Δεν με ενοχλεί τόσο το ότι είναι συχνό αλλά το ότι είναι λάθος επιλογή καθώς έχει νόημα άλλο από αυτό που θέλει να του δώσει. Η σωστή χρήση του θα ήταν για να εκφράσει κάτι πέρα ή πάνω από κάποιο όριο ή κάποια κατάσταση πχ μέχρι τις 4000 στροφές είναι ήπιος αλλά από εκεί και πέρα που αλλάζει ο χρονισμός μπλα μπλα. Εκεί όπου χρησιμοποιείται θα μπορούσε συχνά να αντικατασταθεί με επιτυχία από λέξεις/εκφράσεις όπως: λοιπόν, επίσης, μάλιστα, ένα άλλο σημείο...., ένα ακόμη χαρακτηριστικό.... κλπ ή ακόμα και με τίποτα αν τίποτα δεν χρειάζεται, η γλώσσα μας σίγουρα έχει τη δυνατότητα για κάτι πιο πέρα από το από εκεί και πέρα!
0-100-0 σελ 24 δυναμομέτρηση Altea λέτε «οι διαφορές στις καμπύλες.....δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές αλλά....». Ψηλή ή χαμηλή μπορεί να χαρακτηριστεί η ίδια η τιμή ή η καμπύλη, η διαφορά όμως μεταξύ αυτών δεν είναι ψηλή ή κοντή ή χαμηλή αλλά μικρή ή μεγάλη.
Τα παραπάνω με κάνουν να πιστεύω ότι ο Σαράντος Καργάκος που μάλιστα είχα την χαρά να τον έχω και δάσκαλό μου στο λύκειο γράφει στο περιοδικό μεν αλλά δεν το διαβάζει δε.... Το ίδιο φοβάμαι ότι ισχύει για τους περισσότερους διακεκριμένους φιλοξενούμενους αρθρογράφους.
0-100-0 σελ 34 δυναμομέτρηση Corolla. Κάτι πρέπει να είναι πολύ λάθος γιατί δεν μπορεί να είναι όλα σωστά... απλά δεν μπορώ να το εντοπίσω. Αν πάντως (και όχι από εκεί και πέρα!) έπρεπε να επιλέξω με βάση τις καμπύλες ισχύος υπερισχύει κατά πολύ η πριν κατάσταση καθώς έχει 5 άλογα παραπάνω στις χρήσιμες στροφές και το κέρδος είναι μόνο από τις 5500 και πάνω που μόνο για χρήση σε πίστα θα είχε αξία. Αν όμως διάλεγα με τις ροπές τότε το βελτιωμένο κυριολεκτικά κατατροπώνει το απείραχτο οπουδήποτε από τις 2200 και πάνω. Πιο απλά θα έπρεπε να χιάζονται οι καμπύλες ροπής και ισχύος στο ίδιο σημείο..... τώρα της ροπής χιάζονται στις 2200 ενώ οι ισχύος στις 4800.... !!
Στα σχετικά σχόλια καλωσορίζετε χωρίς καμία αναστολή την άνοδο του κόφτη με το κριτήριο ότι μέχρι εκεί προσφέρει υπηρεσίες ο κινητήρας. Μα είναι αυτονόητο αφού το φτιάξατε να αποδίδει έτσι με εισαγωγή και πρόγραμμα κλπ τι να έκανε...? Τέλος πάντων, αλλού το πάω. Νομίζω ότι έτσι δίνετε τη λάθος ιδέα σε επίδοξους ιδιοκτήτες και τελικά δίνεται η λάθος εντύπωση. Ο κατασκευαστής είχε κάποιο λόγο που αποφάσισε να θέσει έναν κόφτη στις 6200. Το πιθανότερο είναι ότι για να το αποφασίσει υπολόγισε τις ταχύτητες των πιστονιών επιταχύνσεις φορτία κλπ. Οπότε ανάλογης ποιότητας υλικά τοποθετήθηκαν και ανάλογη ζυγοστάθμιση υπέστησαν. Πιθανώς λοιπόν ανεβάζοντας τον κόφτη αυξάνετε τα φορτία πέραν των προδιαγραφών του κατασκευαστή με ανάλογο κίνδυνο για τη ζωή του κινητήρα. Εκτός αν έχετε πληροφορίες εκ των έσω ότι η Toyota για αυτόν τον κινητήρα πλήρωσε για να βάλει κατάλληλα πιστόνια κλπ κλπ και για να τα ζυγοσταθμίσει όλα στις ανάλογες ανοχές ώστε να γυρνάνε αξιόπιστα στις 7200 αλλά μετά αποφάσισε ότι δεν πειράζει, κρίμα τα λεφτά αλλά ας τον βάλουμε να γυρίζει μέχρι τις 6200 μόνο για να μπορούν οι βελτιωτές να το ανεβάζουν και να μην σπάει!!.... οπότε πάω πάσο!0-100-0 σελ.....6, μετά από λίγο ψάξιμο αφού αριθμός σελίδας δεν αναγράφεται ούτε σε αυτήν ούτε στην προηγούμενη ούτε σε καμιά από τις πιο πριν.... «Από τα γρηγορότερα … dragster… από το Σεπτέμβρη στην Ελλάδα...πάνω από 2500 ίππους....6’’.... πάνω από 300χλμ...» και μετά σελ 42 για άλλο όχημα με 1250 ίππους, 7,721’’ και 293,8χλμ «το πλέον γρήγορο αυτοκίνητο επί ελληνικής ευθείας και αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτηση»..... Την δέχεται και την παρα-δέχεται και το αμφισβητήσατε μόνοι σας.... Δεν είναι πολύ elegant.
Αντίστοιχα ατυχή συμπεράσματα δεν είναι σπάνια τα τελευταία χρόνια στους 4Τ. Ίσως μαζευτήκατε πολλοί και δεν ξέρει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά κλπ ή γίνονται πάρα πολλά πράματα και δεν είστε αρκετοί για να τα προλάβετε όλα... Το πιο πιθανό βέβαια είναι ότι είτε κανείς δεν έχει την ευθύνη να ελέγξει το τεύχος ολόκληρο πριν αυτό πάει για εκτύπωση είτε απλά δεν το κάνει ικανοποιητικά.... (οι πιθανοί λόγοι: κρυολόγημα, Alzheimer, έλλειψη αντίληψης, έλλειψη χρόνου, πολλές δουλειές, τον άφησε η γκόμενα κλπ δεν με ενδιαφέρουν, το αποτέλεσμα μετράει και αυτό κρίνω)4Τ σελ 272 Τιμές Audi A4 Avant: ό,τι πάρεις σε δίλιτρο TFSi 60100!! Είτε είναι το απλό είτε το quattro είτε το multitronic είτε όλα μαζί! Πάντως με κάτω από 59000 παίρνω 3,2 FSi quattro tiptronic οπότε κάπου υπάρχει λάθος....
Το παραπάνω είναι ενδεικτικό. (εδώ βάζω τίποτα αντί για από εκεί και πέρα!) Υπάρχουν πολλά λάθη στους πίνακες και όλο το λέμε αλλά.... Πάντως δεν μπορώ να καταλάβω πώς βρίσκουν τρόπο τέτοια λάθη να τρυπώνουν!
Επίσης (και όχι από εκεί και πέρα!) για λόγους ομοιομορφίας και σύγκρισης πρέπει να αποφασίσετε αν για τα 7θέσια ο χώρος αποσκευών θα αναφέρεται στην 5θέσια ή 7θέσια διάταξη....Α, ναι και φυσικά (και όχι από εκεί και πέρα!) το εξώφυλλο συνεχίζει να είναι λάθος.... διπλό αλλά μικρότερο από το περιοδικό οπότε και δεν προστατεύει τις ακάλυπτες γωνιές των σελίδων που γυρίζουν εύκολα και δεν κάνει για σελιδοδείκτης (τα διάφορα ένθετα 0-100-0 και blow out κάνουν αλλά όχι πολύ καλά!). Αν προσπαθείς λοιπόν να διαβάσεις το περιοδικό όχι σε τραπέζι αλλά στο χέρι, δοκιμάστε το σας παρακαλώ στην άνετη πολυθρόνα σας με την αγαπημένη σας μουσική να δείτε πόσο θα βλαστημήσετε, σου γλυστράει από τα χέρια, φεύγει, πέφτει και μετά τσαλακώνεται. Αν πάλι τοποθετείς τα περιοδικά σε βιβλιοθήκη και θέλεις να ανασύρεις ένα παλιότερο τότε το εξώφυλλο κολλάει στο πίσω εξώφυλλο του επόμενου τεύχους και πάλι τσαλακώνεται.... Έτσι τελικά αναγκάζεται κανείς να γυρίσει το εξώφυλλο ανάποδα έτσι ώστε για εξώφυλλο να έχεις την διαφήμιση.... Τουλάχιστον ο διαφημιζόμενος, η Nissan με το Pathfinder στο τεύχος αυτό, δεν πρέπει να έχει παράπονο..... 4Τ Οκτωβρίου, η έξοχη Cayman και το κόκκινο με σκιές υπόβαθρο πάνε περίπατο...εξώφυλλο είναι το Pathfinder και αρκετά εκατομμύρια άστρα..... μόνο που το περιοδικό ξέχασε να γράψει κάποιο άρθρο για αυτό!
-
Θα μπορούσα να πω και το πιστεύω ότι το παρόν τεύχος και το 0-100-0 είναι από τα πολύ καλά αλλά δεν άνοιξα αυτό το θέμα για να πω τα καλά λόγια, αυτά τα εννοούμε αλλά και έχουμε μάθει να τα απαιτούμε από τους 4Τ. Τα παρακάτω σχόλιά μου δεν θα ήθελα να στεναχωρήσουν τους σχετικούς με την έκδοση, παρόλο που ίσως να το κάνουν, αλλά να τους κάνει πιο προσεχτικούς με σκοπό την βελτίωση του περιοδικού που αγαπάμε και διαβάζουμε πολλά πολλά χρόνια. Σας διαβεβαιώνω ότι αν και ο τρόπος έκφρασής μου είναι κάπως ειρωνικός δεν έχω καμία προσβλητική διάθεση και όλα μου τα σχόλια γίνονται με απόλυτα καλόπιστη διάθεση. Σκοπεύω να ανοίγω νέο θέμα με ό,τι βρίσκω που το θεωρώ λάθος στους 4Τ κάθε μήνα στον Αντίλογο που νομίζω είναι το πιο κατάλληλο μέρος αλλά ξεχωριστά από 'τις προτάσεις των forumάδων' που σαν θέμα έχει διαφορετικό ύφος,. Έτσι θα μπορεί να συμπληρωθεί και από άλλους. Καλό θα ήταν να μην αναλωθούμε σε συζητήσεις μεταξύ μας οι αναγνώστες αλλά να μείνουμε στην αναφορά αυτών που μας φαίνονται λάθος. Από το περιοδικό, που ελπίζω να τα διαβάζουν, δεν θέλουμε δικαιολογίες (εκτός αν κάπου κάνουμε λάθος φυσικά) ούτε υποσχέσεις αλλά έργα, την εξάλειψη δηλαδή τέτοιων λαθών/φαινομένων/ατυχιών/ατοπημάτων στα επόμενα τεύχη.
Η έκφραση «από εκεί και πέρα» χρησιμοποιείται με ενοχλητική συχνότητα τα τελευταία χρόνια και δείχνει απλά την φτώχεια του λεξιλογίου του γράφοντα. Δεν με ενοχλεί τόσο το ότι είναι συχνό αλλά το ότι είναι λάθος επιλογή καθώς έχει νόημα άλλο από αυτό που θέλει να του δώσει. Η σωστή χρήση του θα ήταν για να εκφράσει κάτι πέρα ή πάνω από κάποιο όριο ή κάποια κατάσταση πχ μέχρι τις 4000 στροφές είναι ήπιος αλλά από εκεί και πέρα που αλλάζει ο χρονισμός μπλα μπλα. Εκεί όπου χρησιμοποιείται θα μπορούσε συχνά να αντικατασταθεί με επιτυχία από λέξεις/εκφράσεις όπως: λοιπόν, επίσης, μάλιστα, ένα άλλο σημείο...., ένα ακόμη χαρακτηριστικό.... κλπ ή ακόμα και με τίποτα αν τίποτα δεν χρειάζεται, η γλώσσα μας σίγουρα έχει τη δυνατότητα για κάτι πιο πέρα από το από εκεί και πέρα!
0-100-0 σελ 24 δυναμομέτρηση Altea λέτε «οι διαφορές στις καμπύλες.....δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές αλλά....». Ψηλή ή χαμηλή μπορεί να χαρακτηριστεί η ίδια η τιμή ή η καμπύλη, η διαφορά όμως μεταξύ αυτών δεν είναι ψηλή ή κοντή ή χαμηλή αλλά μικρή ή μεγάλη.
Τα παραπάνω με κάνουν να πιστεύω ότι ο Σαράντος Καργάκος που μάλιστα είχα την χαρά να τον έχω και δάσκαλό μου στο λύκειο γράφει στο περιοδικό μεν αλλά δεν το διαβάζει δε.... Το ίδιο φοβάμαι ότι ισχύει για τους περισσότερους διακεκριμένους φιλοξενούμενους αρθρογράφους.
0-100-0 σελ 34 δυναμομέτρηση Corolla. Κάτι πρέπει να είναι πολύ λάθος γιατί δεν μπορεί να είναι όλα σωστά... απλά δεν μπορώ να το εντοπίσω. Αν πάντως (και όχι από εκεί και πέρα!) έπρεπε να επιλέξω με βάση τις καμπύλες ισχύος υπερισχύει κατά πολύ η πριν κατάσταση καθώς έχει 5 άλογα παραπάνω στις χρήσιμες στροφές και το κέρδος είναι μόνο από τις 5500 και πάνω που μόνο για χρήση σε πίστα θα είχε αξία. Αν όμως διάλεγα με τις ροπές τότε το βελτιωμένο κυριολεκτικά κατατροπώνει το απείραχτο οπουδήποτε από τις 2200 και πάνω. Πιο απλά θα έπρεπε να χιάζονται οι καμπύλες ροπής και ισχύος στο ίδιο σημείο..... τώρα της ροπής χιάζονται στις 2200 ενώ οι ισχύος στις 4800.... !!
Στα σχετικά σχόλια καλωσορίζετε χωρίς καμία αναστολή την άνοδο του κόφτη με το κριτήριο ότι μέχρι εκεί προσφέρει υπηρεσίες ο κινητήρας. Μα είναι αυτονόητο αφού το φτιάξατε να αποδίδει έτσι με εισαγωγή και πρόγραμμα κλπ τι να έκανε...? Τέλος πάντων, αλλού το πάω. Νομίζω ότι έτσι δίνετε τη λάθος ιδέα σε επίδοξους ιδιοκτήτες και τελικά δίνεται η λάθος εντύπωση. Ο κατασκευαστής είχε κάποιο λόγο που αποφάσισε να θέσει έναν κόφτη στις 6200. Το πιθανότερο είναι ότι για να το αποφασίσει υπολόγισε τις ταχύτητες των πιστονιών επιταχύνσεις φορτία κλπ. Οπότε ανάλογης ποιότητας υλικά τοποθετήθηκαν και ανάλογη ζυγοστάθμιση υπέστησαν. Πιθανώς λοιπόν ανεβάζοντας τον κόφτη αυξάνετε τα φορτία πέραν των προδιαγραφών του κατασκευαστή με ανάλογο κίνδυνο για τη ζωή του κινητήρα. Εκτός αν έχετε πληροφορίες εκ των έσω ότι η Toyota για αυτόν τον κινητήρα πλήρωσε για να βάλει κατάλληλα πιστόνια κλπ κλπ και για να τα ζυγοσταθμίσει όλα στις ανάλογες ανοχές ώστε να γυρνάνε αξιόπιστα στις 7200 αλλά μετά αποφάσισε ότι δεν πειράζει, κρίμα τα λεφτά αλλά ας τον βάλουμε να γυρίζει μέχρι τις 6200 μόνο για να μπορούν οι βελτιωτές να το ανεβάζουν και να μην σπάει!!.... οπότε πάω πάσο!0-100-0 σελ.....6, μετά από λίγο ψάξιμο αφού αριθμός σελίδας δεν αναγράφεται ούτε σε αυτήν ούτε στην προηγούμενη ούτε σε καμιά από τις πιο πριν.... «Από τα γρηγορότερα … dragster… από το Σεπτέμβρη στην Ελλάδα...πάνω από 2500 ίππους....6’’.... πάνω από 300χλμ...» και μετά σελ 42 για άλλο όχημα με 1250 ίππους, 7,721’’ και 293,8χλμ «το πλέον γρήγορο αυτοκίνητο επί ελληνικής ευθείας και αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτηση»..... Την δέχεται και την παρα-δέχεται και το αμφισβητήσατε μόνοι σας.... Δεν είναι πολύ elegant.
Αντίστοιχα ατυχή συμπεράσματα δεν είναι σπάνια τα τελευταία χρόνια στους 4Τ. Ίσως μαζευτήκατε πολλοί και δεν ξέρει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά κλπ ή γίνονται πάρα πολλά πράματα και δεν είστε αρκετοί για να τα προλάβετε όλα... Το πιο πιθανό βέβαια είναι ότι είτε κανείς δεν έχει την ευθύνη να ελέγξει το τεύχος ολόκληρο πριν αυτό πάει για εκτύπωση είτε απλά δεν το κάνει ικανοποιητικά.... (οι πιθανοί λόγοι: κρυολόγημα, Alzheimer, έλλειψη αντίληψης, έλλειψη χρόνου, πολλές δουλειές, τον άφησε η γκόμενα κλπ δεν με ενδιαφέρουν, το αποτέλεσμα μετράει και αυτό κρίνω)4Τ σελ 272 Τιμές Audi A4 Avant: ό,τι πάρεις σε δίλιτρο TFSi 60100!! Είτε είναι το απλό είτε το quattro είτε το multitronic είτε όλα μαζί! Πάντως με κάτω από 59000 παίρνω 3,2 FSi quattro tiptronic οπότε κάπου υπάρχει λάθος....
Το παραπάνω είναι ενδεικτικό. (εδώ βάζω τίποτα αντί για από εκεί και πέρα!) Υπάρχουν πολλά λάθη στους πίνακες και όλο το λέμε αλλά.... Πάντως δεν μπορώ να καταλάβω πώς βρίσκουν τρόπο τέτοια λάθη να τρυπώνουν!
Επίσης (και όχι από εκεί και πέρα!) για λόγους ομοιομορφίας και σύγκρισης πρέπει να αποφασίσετε αν για τα 7θέσια ο χώρος αποσκευών θα αναφέρεται στην 5θέσια ή 7θέσια διάταξη....Α, ναι και φυσικά (και όχι από εκεί και πέρα!) το εξώφυλλο συνεχίζει να είναι λάθος.... διπλό αλλά μικρότερο από το περιοδικό οπότε και δεν προστατεύει τις ακάλυπτες γωνιές των σελίδων που γυρίζουν εύκολα και δεν κάνει για σελιδοδείκτης (τα διάφορα ένθετα 0-100-0 και blow out κάνουν αλλά όχι πολύ καλά!). Αν προσπαθείς λοιπόν να διαβάσεις το περιοδικό όχι σε τραπέζι αλλά στο χέρι, δοκιμάστε το σας παρακαλώ στην άνετη πολυθρόνα σας με την αγαπημένη σας μουσική να δείτε πόσο θα βλαστημήσετε, σου γλυστράει από τα χέρια, φεύγει, πέφτει και μετά τσαλακώνεται. Αν πάλι τοποθετείς τα περιοδικά σε βιβλιοθήκη και θέλεις να ανασύρεις ένα παλιότερο τότε το εξώφυλλο κολλάει στο πίσω εξώφυλλο του επόμενου τεύχους και πάλι τσαλακώνεται.... Έτσι τελικά αναγκάζεται κανείς να γυρίσει το εξώφυλλο ανάποδα έτσι ώστε για εξώφυλλο να έχεις την διαφήμιση.... Τουλάχιστον ο διαφημιζόμενος, η Nissan με το Pathfinder στο τεύχος αυτό, δεν πρέπει να έχει παράπονο..... 4Τ Οκτωβρίου, η έξοχη Cayman και το κόκκινο με σκιές υπόβαθρο πάνε περίπατο...εξώφυλλο είναι το Pathfinder και αρκετά εκατομμύρια άστρα..... μόνο που το περιοδικό ξέχασε να γράψει κάποιο άρθρο για αυτό!
-
Θα μπορούσα να πω και το πιστεύω ότι το παρόν τεύχος και το 0-100-0 είναι από τα πολύ καλά αλλά δεν άνοιξα αυτό το θέμα για να πω τα καλά λόγια, αυτά τα εννοούμε αλλά και έχουμε μάθει να τα απαιτούμε από τους 4Τ. Τα παρακάτω σχόλιά μου δεν θα ήθελα να στεναχωρήσουν τους σχετικούς με την έκδοση, παρόλο που ίσως να το κάνουν, αλλά να τους κάνει πιο προσεχτικούς με σκοπό την βελτίωση του περιοδικού που αγαπάμε και διαβάζουμε πολλά πολλά χρόνια. Σας διαβεβαιώνω ότι αν και ο τρόπος έκφρασής μου είναι κάπως ειρωνικός δεν έχω καμία προσβλητική διάθεση και όλα μου τα σχόλια γίνονται με απόλυτα καλόπιστη διάθεση. Σκοπεύω να ανοίγω νέο θέμα με ό,τι βρίσκω που το θεωρώ λάθος στους 4Τ κάθε μήνα στον Αντίλογο που νομίζω είναι το πιο κατάλληλο μέρος αλλά ξεχωριστά από 'τις προτάσεις των forumάδων' που σαν θέμα έχει διαφορετικό ύφος,. Έτσι θα μπορεί να συμπληρωθεί και από άλλους. Καλό θα ήταν να μην αναλωθούμε σε συζητήσεις μεταξύ μας οι αναγνώστες αλλά να μείνουμε στην αναφορά αυτών που μας φαίνονται λάθος. Από το περιοδικό, που ελπίζω να τα διαβάζουν, δεν θέλουμε δικαιολογίες (εκτός αν κάπου κάνουμε λάθος φυσικά) ούτε υποσχέσεις αλλά έργα, την εξάλειψη δηλαδή τέτοιων λαθών/φαινομένων/ατυχιών/ατοπημάτων στα επόμενα τεύχη.
Η έκφραση «από εκεί και πέρα» χρησιμοποιείται με ενοχλητική συχνότητα τα τελευταία χρόνια και δείχνει απλά την φτώχεια του λεξιλογίου του γράφοντα. Δεν με ενοχλεί τόσο το ότι είναι συχνό αλλά το ότι είναι λάθος επιλογή καθώς έχει νόημα άλλο από αυτό που θέλει να του δώσει. Η σωστή χρήση του θα ήταν για να εκφράσει κάτι πέρα ή πάνω από κάποιο όριο ή κάποια κατάσταση πχ μέχρι τις 4000 στροφές είναι ήπιος αλλά από εκεί και πέρα που αλλάζει ο χρονισμός μπλα μπλα. Εκεί όπου χρησιμοποιείται θα μπορούσε συχνά να αντικατασταθεί με επιτυχία από λέξεις/εκφράσεις όπως: λοιπόν, επίσης, μάλιστα, ένα άλλο σημείο...., ένα ακόμη χαρακτηριστικό.... κλπ ή ακόμα και με τίποτα αν τίποτα δεν χρειάζεται, η γλώσσα μας σίγουρα έχει τη δυνατότητα για κάτι πιο πέρα από το από εκεί και πέρα!
0-100-0 σελ 24 δυναμομέτρηση Altea λέτε «οι διαφορές στις καμπύλες.....δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές αλλά....». Ψηλή ή χαμηλή μπορεί να χαρακτηριστεί η ίδια η τιμή ή η καμπύλη, η διαφορά όμως μεταξύ αυτών δεν είναι ψηλή ή κοντή ή χαμηλή αλλά μικρή ή μεγάλη.
Τα παραπάνω με κάνουν να πιστεύω ότι ο Σαράντος Καργάκος που μάλιστα είχα την χαρά να τον έχω και δάσκαλό μου στο λύκειο γράφει στο περιοδικό μεν αλλά δεν το διαβάζει δε.... Το ίδιο φοβάμαι ότι ισχύει για τους περισσότερους διακεκριμένους φιλοξενούμενους αρθρογράφους.
0-100-0 σελ 34 δυναμομέτρηση Corolla. Κάτι πρέπει να είναι πολύ λάθος γιατί δεν μπορεί να είναι όλα σωστά... απλά δεν μπορώ να το εντοπίσω. Αν πάντως (και όχι από εκεί και πέρα!) έπρεπε να επιλέξω με βάση τις καμπύλες ισχύος υπερισχύει κατά πολύ η πριν κατάσταση καθώς έχει 5 άλογα παραπάνω στις χρήσιμες στροφές και το κέρδος είναι μόνο από τις 5500 και πάνω που μόνο για χρήση σε πίστα θα είχε αξία. Αν όμως διάλεγα με τις ροπές τότε το βελτιωμένο κυριολεκτικά κατατροπώνει το απείραχτο οπουδήποτε από τις 2200 και πάνω. Πιο απλά θα έπρεπε να χιάζονται οι καμπύλες ροπής και ισχύος στο ίδιο σημείο..... τώρα της ροπής χιάζονται στις 2200 ενώ οι ισχύος στις 4800.... !!
Στα σχετικά σχόλια καλωσορίζετε χωρίς καμία αναστολή την άνοδο του κόφτη με το κριτήριο ότι μέχρι εκεί προσφέρει υπηρεσίες ο κινητήρας. Μα είναι αυτονόητο αφού το φτιάξατε να αποδίδει έτσι με εισαγωγή και πρόγραμμα κλπ τι να έκανε...? Τέλος πάντων, αλλού το πάω. Νομίζω ότι έτσι δίνετε τη λάθος ιδέα σε επίδοξους ιδιοκτήτες και τελικά δίνεται η λάθος εντύπωση. Ο κατασκευαστής είχε κάποιο λόγο που αποφάσισε να θέσει έναν κόφτη στις 6200. Το πιθανότερο είναι ότι για να το αποφασίσει υπολόγισε τις ταχύτητες των πιστονιών επιταχύνσεις φορτία κλπ. Οπότε ανάλογης ποιότητας υλικά τοποθετήθηκαν και ανάλογη ζυγοστάθμιση υπέστησαν. Πιθανώς λοιπόν ανεβάζοντας τον κόφτη αυξάνετε τα φορτία πέραν των προδιαγραφών του κατασκευαστή με ανάλογο κίνδυνο για τη ζωή του κινητήρα. Εκτός αν έχετε πληροφορίες εκ των έσω ότι η Toyota για αυτόν τον κινητήρα πλήρωσε για να βάλει κατάλληλα πιστόνια κλπ κλπ και για να τα ζυγοσταθμίσει όλα στις ανάλογες ανοχές ώστε να γυρνάνε αξιόπιστα στις 7200 αλλά μετά αποφάσισε ότι δεν πειράζει, κρίμα τα λεφτά αλλά ας τον βάλουμε να γυρίζει μέχρι τις 6200 μόνο για να μπορούν οι βελτιωτές να το ανεβάζουν και να μην σπάει!!.... οπότε πάω πάσο!0-100-0 σελ.....6, μετά από λίγο ψάξιμο αφού αριθμός σελίδας δεν αναγράφεται ούτε σε αυτήν ούτε στην προηγούμενη ούτε σε καμιά από τις πιο πριν.... «Από τα γρηγορότερα … dragster… από το Σεπτέμβρη στην Ελλάδα...πάνω από 2500 ίππους....6’’.... πάνω από 300χλμ...» και μετά σελ 42 για άλλο όχημα με 1250 ίππους, 7,721’’ και 293,8χλμ «το πλέον γρήγορο αυτοκίνητο επί ελληνικής ευθείας και αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτηση»..... Την δέχεται και την παρα-δέχεται και το αμφισβητήσατε μόνοι σας.... Δεν είναι πολύ elegant.
Αντίστοιχα ατυχή συμπεράσματα δεν είναι σπάνια τα τελευταία χρόνια στους 4Τ. Ίσως μαζευτήκατε πολλοί και δεν ξέρει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά κλπ ή γίνονται πάρα πολλά πράματα και δεν είστε αρκετοί για να τα προλάβετε όλα... Το πιο πιθανό βέβαια είναι ότι είτε κανείς δεν έχει την ευθύνη να ελέγξει το τεύχος ολόκληρο πριν αυτό πάει για εκτύπωση είτε απλά δεν το κάνει ικανοποιητικά.... (οι πιθανοί λόγοι: κρυολόγημα, Alzheimer, έλλειψη αντίληψης, έλλειψη χρόνου, πολλές δουλειές, τον άφησε η γκόμενα κλπ δεν με ενδιαφέρουν, το αποτέλεσμα μετράει και αυτό κρίνω)4Τ σελ 272 Τιμές Audi A4 Avant: ό,τι πάρεις σε δίλιτρο TFSi 60100!! Είτε είναι το απλό είτε το quattro είτε το multitronic είτε όλα μαζί! Πάντως με κάτω από 59000 παίρνω 3,2 FSi quattro tiptronic οπότε κάπου υπάρχει λάθος....
Το παραπάνω είναι ενδεικτικό. (εδώ βάζω τίποτα αντί για από εκεί και πέρα!) Υπάρχουν πολλά λάθη στους πίνακες και όλο το λέμε αλλά.... Πάντως δεν μπορώ να καταλάβω πώς βρίσκουν τρόπο τέτοια λάθη να τρυπώνουν!
Επίσης (και όχι από εκεί και πέρα!) για λόγους ομοιομορφίας και σύγκρισης πρέπει να αποφασίσετε αν για τα 7θέσια ο χώρος αποσκευών θα αναφέρεται στην 5θέσια ή 7θέσια διάταξη....Α, ναι και φυσικά (και όχι από εκεί και πέρα!) το εξώφυλλο συνεχίζει να είναι λάθος.... διπλό αλλά μικρότερο από το περιοδικό οπότε και δεν προστατεύει τις ακάλυπτες γωνιές των σελίδων που γυρίζουν εύκολα και δεν κάνει για σελιδοδείκτης (τα διάφορα ένθετα 0-100-0 και blow out κάνουν αλλά όχι πολύ καλά!). Αν προσπαθείς λοιπόν να διαβάσεις το περιοδικό όχι σε τραπέζι αλλά στο χέρι, δοκιμάστε το σας παρακαλώ στην άνετη πολυθρόνα σας με την αγαπημένη σας μουσική να δείτε πόσο θα βλαστημήσετε, σου γλυστράει από τα χέρια, φεύγει, πέφτει και μετά τσαλακώνεται. Αν πάλι τοποθετείς τα περιοδικά σε βιβλιοθήκη και θέλεις να ανασύρεις ένα παλιότερο τότε το εξώφυλλο κολλάει στο πίσω εξώφυλλο του επόμενου τεύχους και πάλι τσαλακώνεται.... Έτσι τελικά αναγκάζεται κανείς να γυρίσει το εξώφυλλο ανάποδα έτσι ώστε για εξώφυλλο να έχεις την διαφήμιση.... Τουλάχιστον ο διαφημιζόμενος, η Nissan με το Pathfinder στο τεύχος αυτό, δεν πρέπει να έχει παράπονο..... 4Τ Οκτωβρίου, η έξοχη Cayman και το κόκκινο με σκιές υπόβαθρο πάνε περίπατο...εξώφυλλο είναι το Pathfinder και αρκετά εκατομμύρια άστρα..... μόνο που το περιοδικό ξέχασε να γράψει κάποιο άρθρο για αυτό!
-
Μια διόρθωση για το κείμενο του Κ.Κ. στο τεύχος αυτό: Η ταινία που περιγράφει είναι 'Monty Python: Οι ιππότες της ελεεινής τραπέζης' και όχι η 'Life of Brian'. Και οι δυο είναι κορυφαίες πάντως, όσοι δεν τις έχουν δει και τους αρέσει το αγγλικό χιούμορ, τις έχουν νοικιάσει κιόλας για να τις δουν! Άντε, γρήγορα!!!
-
...οι τιμές των TFSI, εκτοξεύθηκαν
-
Στο θέμα του dragster calibra, τα παιδιά έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά, μάλιστα σε ένα χώρο που δεν τους είναι πολύ γνώριμος.
Μερικά λαθάκια που είδα είναι τα εξής:
Το μοτέρ είναι 1250 άλογα στις 7200 στροφές, ατμοσφαιρικά στις μόλις 26 μοίρες αβάνς.
Τα +100 ή +200 ή έως +450 για το 1ο στάδιο νίτρου είναι έξτρα και δεν έχουν χρησιμοποιηθεί 100% στις Ελληνικές συνθήκες, παρόλο που η πίστα στο Ελληνικό βελτιώνεται συνέχεια καθώς επίσης και η πρόσφυση.
Το 2ο στάδιο είναι άλλα +400, το 3ο στάδιο δεν υπάρχει καν.....
Άρα θεωρητικά αλλά και πρακτικά το μοτέρ του calibra μπορεί να αποδώσει σε ένα αγώνα FIA σε καλή ευρωπαική πίστα 2100 + άλογα.....έως ίσως και 2250....
Εδω στην Ελλάδα το αυτοκίνητο σπινιάρει τα τεράστια πίσω ελαστικά 34.5 ιντσων ύψους και 17 ιντσών φάρδους ακόμα και στα 400 μέτρα την ώρα που βγαίνει από το τετρακοσάρι...και όλα αυτά το πολύ με 1500 άλογα!!
Η έξοδος του αυτοκινήτου στο 7,721 ήταν 298,30 και όχι 293,80 όπως από λάθος αναφέρεται.
Κατά τα άλλα νομίζω ότι είναι ένα πολύ καλό και αξιοπρεπέστατο άρθρο.
Το αμάξι για το οποίο έχει γίνει η παρεξήγηση, το οποίο είναι εως και 2500 άλογα είναι αυτο το corvette:
http://www.greekdragster.com/images/Sho ... 05_209.htm
http://www.greekdragster.com/images/Sho ... 05_207.htm
Το αυτοκίνητο είναι σεταρισμένο αυτή τη στιγμή πάρα πολύ ήρεμα στα 2258 άλογα στις 7900 rpm και 1523 lb-ft στις 7100 rpm (ή 212 Kilogram-force meter kgf.m ροπή στις 7100 στροφές) με πολύ χαμηλό boost της τάξεως του μόλις 20%.
Παραθέτω και τη πραγματική δυναμομέτρηση στις 22 Μαρτίου του 2005 στο δυναμόμετρο του Jim Oddy, όπου ο κινητήρας δεν πουσαρίστηκε καθόλου λόγω του ότι αν προσέξετε, κάναμε και break-in & test…..δηλαδή στρωσιματάκι..
4Τ τεύχος 421 και 0-100-0... Σχόλια....