-
Αναμφισβήτητα με την εμφάνιση το 1982 του Golf GTI I άνοιξε μια νέα κατηγορία με τρία γράμματα που αργότερα πολλές εταιρίες δανείστηκαν για τα δικά τους μοντέλα. Τα τρία αυτά γράμματα GTI συνδέθηκαν από την πρώτη στιγμή με το Golf και με τις έννοιες ταχύτητα, επιδόσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό ανώτερες, ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστία επίσης υψηλές. Αργότερα με τον 16βάλβιδο κινητήρα των 138ps και 1800cc κάτω από το καπό του Golf II Gti 16v (όπως και το G60 με kompresor και 160ps στα 1800cc) συνέχισε να δείχνει η εταιρία ότι ξέρει να φτιάχνει όμορφα, γρήγορα και πάνω από όλα αξιόπιστα και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής αυτοκίνητα. Την δεκαετία όμως του 90 τα πράγματα στράβωσαν. Το Golf III GTI ανέβηκε στα 2000cc και η υποδύναμη στα 150ps (για να μην αναφερθώ στα 60ps που έδιναν τα 1400cc και τα 80ps των 1600ps) τη στιγμή που ο ανταγωνισμός άρχισε και εκείνος να δείχνει τα δόντια του (ειδικά με το Civic Vtec με 160ps ατμοσφαιρικά στα 1600ps). Το Golf IV 1.8 24V Turbo έβαλε τα πράγματα κάπως στη θέση τους με πάλι 150ps στην αρχή και 180ps μετέπειτα αλλά η ψαλίδα είχε κλείσει. Η άφιξη του Golf V Turbo FSI 2000cc με 200ps έδειξε ότι η VW δεν το βάζει κάτω αλλά κατά τη γνώμη μου η εταιρία στους παλιούς της φίλους δεν είχε κάνει αυτό το κάτι παραπάνω όπως είχε κάνει παλιά. Και αυτό γιατί και η Opel και η Honda και η Toyota αλλά και η Fiat (Punto HGT 1.800cc 130ps) και άλλες ίσως εταιρίες στα 2000cc βγάζανε πλέον ανταγωνιστικά σε επιδόσεις αλλά και ποιότητα κατασκευής αυτοκίνητα. Τελικά η αποζημίωση ήρθε αυτές τις μέρες με το GOLF GT 1.4TS με 1.400cc και…….170ps!!! Σίγουρα ο ανταγωνισμός δεν έχει επιδείξει κάτι παρόμοιο μέχρι σήμερα σε αυτά τα κυβικά αλλά και τεχνολογικά και όχι μόνο από άποψης υποδύναμης η VW πάλι δείχνει το δρόμο. Γιατί; Διότι το μοτέρ των 1.4 λίτρων δεν έχει μόνον μία τουρμπίνα αλλά και ένα κομπρέσορα. Στην ουσία δηλαδή δύο Turbo σε ένα μοτέρ των 1400cc!!. Ο κομπρέσορας για τις χαμηλές και το τούρμπο για τις πιο ψηλές στροφές. Από επιδόσεις και ροπή και εκεί τα πράγματα εντυπωσιακά: 0 - 100 7,9sec και τελική 220χλμ. Η ροπή 240ΝΜ ή σε κιλά 24 κιλά!! Την ίδια στιγμή βέβαια ο ανταγωνισμός έχει το Colt στα 1500cc με 150ps και το Smart ForFour Brabus με 1500cc και 177ps από το γνωστό οίκο βελτιώσεων της Brabus. Παλιότερα η VW ξαναχρησιμοποίησε το GT για το Golf III GT με 1.600cc και 105ps και δεν ήταν λίγοι που και αυτό αλλά και το 1400άρι μοτέρ με τα 60ps το σχολίαζαν αρνητικά σε σχέση με το παρελθόν της εταιρίας. Για αποφυγή παρεξηγήσεων και η Fiat και η Honda και η Toyota, Opel καθώς και άλλες εταιρίες βγάζουν και θα βγάλουν και αυτές ανταγωνιστικά μοντέλα. Ίσως και καλύτερα και ποιο αξιόπιστα. Απλώς καιρός ήταν η VW να 'ξυπνήσει' και να δώσει αυτό το διαφορετικό στους φίλους της που για χρόνια είχε στεναχωρέσει βάζοντας άλλες προτεραιότητες (μέχρι και σε πολιτικά σκάνδαλα μπλέχτηκε, τελευταία διαβάζω παράπονα για προβλήματα στα ηλεκτρικά, για ελλιπή ποιοτικό έλεγχο για να λέμε και τα αρνητικά και όχι μόνο τα θετικά). Τέλος εκείνο που λείπει είναι η τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας που δεν ταιριάζει με το όνομά της. VW σημαίνει αυτοκίνητο του λαού. Οι τιμές όμως πώλησης μόνο για αυτοκίνητο του λαού δεν δείχνουν. Δεν αναφέρομαι στις Seat Skoda γιατί ανήκουν στο ίδιο όμιλο.
-
Αναμφισβήτητα με την εμφάνιση το 1982 του Golf GTI I άνοιξε μια νέα κατηγορία με τρία γράμματα που αργότερα πολλές εταιρίες δανείστηκαν για τα δικά τους μοντέλα. Τα τρία αυτά γράμματα GTI συνδέθηκαν από την πρώτη στιγμή με το Golf και με τις έννοιες ταχύτητα, επιδόσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό ανώτερες, ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστία επίσης υψηλές. Αργότερα με τον 16βάλβιδο κινητήρα των 138ps και 1800cc κάτω από το καπό του Golf II Gti 16v (όπως και το G60 με kompresor και 160ps στα 1800cc) συνέχισε να δείχνει η εταιρία ότι ξέρει να φτιάχνει όμορφα, γρήγορα και πάνω από όλα αξιόπιστα και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής αυτοκίνητα. Την δεκαετία όμως του 90 τα πράγματα στράβωσαν. Το Golf III GTI ανέβηκε στα 2000cc και η υποδύναμη στα 150ps (για να μην αναφερθώ στα 60ps που έδιναν τα 1400cc και τα 80ps των 1600ps) τη στιγμή που ο ανταγωνισμός άρχισε και εκείνος να δείχνει τα δόντια του (ειδικά με το Civic Vtec με 160ps ατμοσφαιρικά στα 1600ps). Το Golf IV 1.8 24V Turbo έβαλε τα πράγματα κάπως στη θέση τους με πάλι 150ps στην αρχή και 180ps μετέπειτα αλλά η ψαλίδα είχε κλείσει. Η άφιξη του Golf V Turbo FSI 2000cc με 200ps έδειξε ότι η VW δεν το βάζει κάτω αλλά κατά τη γνώμη μου η εταιρία στους παλιούς της φίλους δεν είχε κάνει αυτό το κάτι παραπάνω όπως είχε κάνει παλιά. Και αυτό γιατί και η Opel και η Honda και η Toyota αλλά και η Fiat (Punto HGT 1.800cc 130ps) και άλλες ίσως εταιρίες στα 2000cc βγάζανε πλέον ανταγωνιστικά σε επιδόσεις αλλά και ποιότητα κατασκευής αυτοκίνητα. Τελικά η αποζημίωση ήρθε αυτές τις μέρες με το GOLF GT 1.4TS με 1.400cc και…….170ps!!! Σίγουρα ο ανταγωνισμός δεν έχει επιδείξει κάτι παρόμοιο μέχρι σήμερα σε αυτά τα κυβικά αλλά και τεχνολογικά και όχι μόνο από άποψης υποδύναμης η VW πάλι δείχνει το δρόμο. Γιατί; Διότι το μοτέρ των 1.4 λίτρων δεν έχει μόνον μία τουρμπίνα αλλά και ένα κομπρέσορα. Στην ουσία δηλαδή δύο Turbo σε ένα μοτέρ των 1400cc!!. Ο κομπρέσορας για τις χαμηλές και το τούρμπο για τις πιο ψηλές στροφές. Από επιδόσεις και ροπή και εκεί τα πράγματα εντυπωσιακά: 0 - 100 7,9sec και τελική 220χλμ. Η ροπή 240ΝΜ ή σε κιλά 24 κιλά!! Την ίδια στιγμή βέβαια ο ανταγωνισμός έχει το Colt στα 1500cc με 150ps και το Smart ForFour Brabus με 1500cc και 177ps από το γνωστό οίκο βελτιώσεων της Brabus. Παλιότερα η VW ξαναχρησιμοποίησε το GT για το Golf III GT με 1.600cc και 105ps και δεν ήταν λίγοι που και αυτό αλλά και το 1400άρι μοτέρ με τα 60ps το σχολίαζαν αρνητικά σε σχέση με το παρελθόν της εταιρίας. Για αποφυγή παρεξηγήσεων και η Fiat και η Honda και η Toyota, Opel καθώς και άλλες εταιρίες βγάζουν και θα βγάλουν και αυτές ανταγωνιστικά μοντέλα. Ίσως και καλύτερα και ποιο αξιόπιστα. Απλώς καιρός ήταν η VW να 'ξυπνήσει' και να δώσει αυτό το διαφορετικό στους φίλους της που για χρόνια είχε στεναχωρέσει βάζοντας άλλες προτεραιότητες (μέχρι και σε πολιτικά σκάνδαλα μπλέχτηκε, τελευταία διαβάζω παράπονα για προβλήματα στα ηλεκτρικά, για ελλιπή ποιοτικό έλεγχο για να λέμε και τα αρνητικά και όχι μόνο τα θετικά). Τέλος εκείνο που λείπει είναι η τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας που δεν ταιριάζει με το όνομά της. VW σημαίνει αυτοκίνητο του λαού. Οι τιμές όμως πώλησης μόνο για αυτοκίνητο του λαού δεν δείχνουν. Δεν αναφέρομαι στις Seat Skoda γιατί ανήκουν στο ίδιο όμιλο.
-
Αναμφισβήτητα με την εμφάνιση το 1982 του Golf GTI I άνοιξε μια νέα κατηγορία με τρία γράμματα που αργότερα πολλές εταιρίες δανείστηκαν για τα δικά τους μοντέλα. Τα τρία αυτά γράμματα GTI συνδέθηκαν από την πρώτη στιγμή με το Golf και με τις έννοιες ταχύτητα, επιδόσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό ανώτερες, ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστία επίσης υψηλές. Αργότερα με τον 16βάλβιδο κινητήρα των 138ps και 1800cc κάτω από το καπό του Golf II Gti 16v (όπως και το G60 με kompresor και 160ps στα 1800cc) συνέχισε να δείχνει η εταιρία ότι ξέρει να φτιάχνει όμορφα, γρήγορα και πάνω από όλα αξιόπιστα και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής αυτοκίνητα. Την δεκαετία όμως του 90 τα πράγματα στράβωσαν. Το Golf III GTI ανέβηκε στα 2000cc και η υποδύναμη στα 150ps (για να μην αναφερθώ στα 60ps που έδιναν τα 1400cc και τα 80ps των 1600ps) τη στιγμή που ο ανταγωνισμός άρχισε και εκείνος να δείχνει τα δόντια του (ειδικά με το Civic Vtec με 160ps ατμοσφαιρικά στα 1600ps). Το Golf IV 1.8 24V Turbo έβαλε τα πράγματα κάπως στη θέση τους με πάλι 150ps στην αρχή και 180ps μετέπειτα αλλά η ψαλίδα είχε κλείσει. Η άφιξη του Golf V Turbo FSI 2000cc με 200ps έδειξε ότι η VW δεν το βάζει κάτω αλλά κατά τη γνώμη μου η εταιρία στους παλιούς της φίλους δεν είχε κάνει αυτό το κάτι παραπάνω όπως είχε κάνει παλιά. Και αυτό γιατί και η Opel και η Honda και η Toyota αλλά και η Fiat (Punto HGT 1.800cc 130ps) και άλλες ίσως εταιρίες στα 2000cc βγάζανε πλέον ανταγωνιστικά σε επιδόσεις αλλά και ποιότητα κατασκευής αυτοκίνητα. Τελικά η αποζημίωση ήρθε αυτές τις μέρες με το GOLF GT 1.4TS με 1.400cc και…….170ps!!! Σίγουρα ο ανταγωνισμός δεν έχει επιδείξει κάτι παρόμοιο μέχρι σήμερα σε αυτά τα κυβικά αλλά και τεχνολογικά και όχι μόνο από άποψης υποδύναμης η VW πάλι δείχνει το δρόμο. Γιατί; Διότι το μοτέρ των 1.4 λίτρων δεν έχει μόνον μία τουρμπίνα αλλά και ένα κομπρέσορα. Στην ουσία δηλαδή δύο Turbo σε ένα μοτέρ των 1400cc!!. Ο κομπρέσορας για τις χαμηλές και το τούρμπο για τις πιο ψηλές στροφές. Από επιδόσεις και ροπή και εκεί τα πράγματα εντυπωσιακά: 0 - 100 7,9sec και τελική 220χλμ. Η ροπή 240ΝΜ ή σε κιλά 24 κιλά!! Την ίδια στιγμή βέβαια ο ανταγωνισμός έχει το Colt στα 1500cc με 150ps και το Smart ForFour Brabus με 1500cc και 177ps από το γνωστό οίκο βελτιώσεων της Brabus. Παλιότερα η VW ξαναχρησιμοποίησε το GT για το Golf III GT με 1.600cc και 105ps και δεν ήταν λίγοι που και αυτό αλλά και το 1400άρι μοτέρ με τα 60ps το σχολίαζαν αρνητικά σε σχέση με το παρελθόν της εταιρίας. Για αποφυγή παρεξηγήσεων και η Fiat και η Honda και η Toyota, Opel καθώς και άλλες εταιρίες βγάζουν και θα βγάλουν και αυτές ανταγωνιστικά μοντέλα. Ίσως και καλύτερα και ποιο αξιόπιστα. Απλώς καιρός ήταν η VW να 'ξυπνήσει' και να δώσει αυτό το διαφορετικό στους φίλους της που για χρόνια είχε στεναχωρέσει βάζοντας άλλες προτεραιότητες (μέχρι και σε πολιτικά σκάνδαλα μπλέχτηκε, τελευταία διαβάζω παράπονα για προβλήματα στα ηλεκτρικά, για ελλιπή ποιοτικό έλεγχο για να λέμε και τα αρνητικά και όχι μόνο τα θετικά). Τέλος εκείνο που λείπει είναι η τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας που δεν ταιριάζει με το όνομά της. VW σημαίνει αυτοκίνητο του λαού. Οι τιμές όμως πώλησης μόνο για αυτοκίνητο του λαού δεν δείχνουν. Δεν αναφέρομαι στις Seat Skoda γιατί ανήκουν στο ίδιο όμιλο.
-
Ο χρήστης powergs έγραψε:
...τεχνολογικά και όχι μόνο από άποψης υποδύναμης η VW πάλι δείχνει το δρόμο. Γιατί; Διότι το μοτέρ των 1.4 λίτρων δεν έχει μόνον μία τουρμπίνα αλλά και ένα κομπρέσορα. Στην ουσία δηλαδή δύο Turbo σε ένα μοτέρ των 1400cc!!....
.
'Engineers have combined superchargers and turbochargers in the past, most notably in World War II-era aircraft to avoid engine power losses at higher altitudes. Automotive applications have been limited, but include an Abarth-developed system used on the 1985 Lancia Delta S4 rally car.'
Πηγή: autoweek.com > News > New VW engine packs a One-Two Punch; 2006 Golf gets SuperTurbo system.
20 χρόνια μετά, Group B, για πάντα...
Και:
.(Δεν έχω τπτ εναντίον του VAG, δες και το avatar. Τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη όμως).
.
.
-
Πρώτη φορά, σε ποιό αυτοκίνητο παραγωγής;
-
.
Αναφέρομαι κυρίως στο ότι η τεχνολογία είχε εφαρμοσθεί από την Abarth σε αγωνιστικό (από ό,τι διαβάζω και η Stradale είχε κινητήρα με δύο chargers).
Μπορεί η παραγωγή να μην ήταν ακριβώς ευρεία/μαζική, αλλά υπήρχε. Ήταν ειδικά αυτοκίνητα (ίσως υπεραυτοκίνητα για την εποχή τους).
Επίτηδες τόνισα το κέιμενο του **powergs ** γιατί δε μου φαίνεται να ισχύει αυτό που αναφέρεται...
.
-
Ο χρήστης technik έγραψε:
Πρώτη φορά, σε ποιό αυτοκίνητο παραγωγής;Σε saab
Επιστροφή της VW στα παλιά