-
Ανοίγω το θέμα αυτό για να συζητήσουμε το θέμα της κατανάλωσης σε σχέση με τη μέγιστη ροπή και τις στροφές.
Έχω ακούσει ότι η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται στο 60-80% των στροφών όπου επιτυγχάνεται η μέγιστη ροπή. Ισχύει αυτό;; Η όσο το δυνατόν χαμηλότερες στροφές με μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, τόσο καλύτερα;Για παράδειγμα, το δικό μου αυτοκίνητο επιτυγχάνει μέγιστη ροπή 113Nm στις 4.500 στροφές. Το όριο 60-80% είναι 2.700-3.600 στροφές. Εκεί θα έχω τη χαμηλότερη κατανάλωση; Ή πχ στις 2.000 στροφές (με 5η);
Και επίσης, πότε πρέπει να γίνονται οι αλλαγες ταχυτήτων για οικονομικότερη και αποδοτική οδήγηση; Στις πόσες στροφές; Στην περίπτωση μου ισχύει το: 1) αλλαγή μετά τις 2.000 στροφές (για βενζινοκίνητο) ή 2) περίπου στις 3.600 καθε φορά ώστε η νέα (μεγαλύτερη) ταχύτητα να με βρει στις 2.700 (στο κατώτατο όριο το 60% δηλαδή); -
Ανοίγω το θέμα αυτό για να συζητήσουμε το θέμα της κατανάλωσης σε σχέση με τη μέγιστη ροπή και τις στροφές.
Έχω ακούσει ότι η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται στο 60-80% των στροφών όπου επιτυγχάνεται η μέγιστη ροπή. Ισχύει αυτό;; Η όσο το δυνατόν χαμηλότερες στροφές με μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, τόσο καλύτερα;Για παράδειγμα, το δικό μου αυτοκίνητο επιτυγχάνει μέγιστη ροπή 113Nm στις 4.500 στροφές. Το όριο 60-80% είναι 2.700-3.600 στροφές. Εκεί θα έχω τη χαμηλότερη κατανάλωση; Ή πχ στις 2.000 στροφές (με 5η);
Και επίσης, πότε πρέπει να γίνονται οι αλλαγες ταχυτήτων για οικονομικότερη και αποδοτική οδήγηση; Στις πόσες στροφές; Στην περίπτωση μου ισχύει το: 1) αλλαγή μετά τις 2.000 στροφές (για βενζινοκίνητο) ή 2) περίπου στις 3.600 καθε φορά ώστε η νέα (μεγαλύτερη) ταχύτητα να με βρει στις 2.700 (στο κατώτατο όριο το 60% δηλαδή); -
Ανοίγω το θέμα αυτό για να συζητήσουμε το θέμα της κατανάλωσης σε σχέση με τη μέγιστη ροπή και τις στροφές.
Έχω ακούσει ότι η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται στο 60-80% των στροφών όπου επιτυγχάνεται η μέγιστη ροπή. Ισχύει αυτό;; Η όσο το δυνατόν χαμηλότερες στροφές με μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, τόσο καλύτερα;Για παράδειγμα, το δικό μου αυτοκίνητο επιτυγχάνει μέγιστη ροπή 113Nm στις 4.500 στροφές. Το όριο 60-80% είναι 2.700-3.600 στροφές. Εκεί θα έχω τη χαμηλότερη κατανάλωση; Ή πχ στις 2.000 στροφές (με 5η);
Και επίσης, πότε πρέπει να γίνονται οι αλλαγες ταχυτήτων για οικονομικότερη και αποδοτική οδήγηση; Στις πόσες στροφές; Στην περίπτωση μου ισχύει το: 1) αλλαγή μετά τις 2.000 στροφές (για βενζινοκίνητο) ή 2) περίπου στις 3.600 καθε φορά ώστε η νέα (μεγαλύτερη) ταχύτητα να με βρει στις 2.700 (στο κατώτατο όριο το 60% δηλαδή); -
Στις ευθειες η πρωτη περιπτωση, στις ανηφορες η δευτερη αναλογα την κλιση και το βαρος(επιβατες). Εμπειρικα στο αμαξι σου, οπου χρειαστει, να εισαι πανω κατω στην ροπη του ωστε να μην κρεμασει ο κινητηρας αλλα ουτε και να τον ξεζουμιζεις στα κοκκινα.
Υ.γ. Απο τοτε που μας 'αναγκασανε' να ψαχνουμε την καταναλωση χασαμε την ουσια της οδηγησης, δύο φορές κοιταμε το δρομο και τεσσερις το trip computer.
-
Ευχαριστώ barimagas. Απλά το θέμα είναι ότι εμένα η μέγιστη ροπή είναι πολύ ψηλά... 4.500 στροφές. Αυτό μου κάνει εντύπωση. Η ερώτηση μου δεν είναι μόνο από θέμα οικονομίας, αλλά και από άποψη αποδοτικότητας του κινητήρα (να μην 'κρεμάει', αλλά ούτε το άλλο άκρο).
-
Ο χρήστης vasil έγραψε:
Ευχαριστώ barimagas. Απλά το θέμα είναι ότι εμένα η μέγιστη ροπή είναι πολύ ψηλά... 4.500 στροφές. Αυτό μου κάνει εντύπωση. Η ερώτηση μου δεν είναι μόνο από θέμα οικονομίας, αλλά και από άποψη αποδοτικότητας του κινητήρα (να μην 'κρεμάει', αλλά ούτε το άλλο άκρο).Ασχετα του αν είναι ψηλα,μπορει και χαμηλα να μην είναι αδειο.Π.Χ. εμενα εχει 17κιλα στις 4200 και 15κιλα στις 2000σαλ.
-
οσο χαμηλοτερες στροφες, τοσο λιγοτερο καιει
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Ευχαριστώ barimagas. Απλά το θέμα είναι ότι εμένα η μέγιστη ροπή είναι πολύ ψηλά... 4.500 στροφές. Αυτό μου κάνει εντύπωση. Η ερώτηση μου δεν είναι μόνο από θέμα οικονομίας, αλλά και από άποψη αποδοτικότητας του κινητήρα (να μην 'κρεμάει', αλλά ούτε το άλλο άκρο).
Ασχετα του αν είναι ψηλα,μπορει και χαμηλα να μην είναι αδειο.Π.Χ. εμενα εχει 17κιλα στις 4200 και 15κιλα στις 2000σαλ.
Α ναι σωστά, κατάλαβα τι λες...
-
Ο χρήστης r200 έγραψε:
οσο χαμηλοτερες στροφες, τοσο λιγοτερο καιειΚι εγώ έτσι νόμιζα, αλλά σίγουρα δεν ισχύει αυτό για τις αρκετά έως πολύ χαμηλές στροφές. Για παράδειγμα 5η και 1500 στροφές (σε βενζινοκίνητο). Το έχω δει και σε διαγράμματα σε έρευνες κατανάλωσης, σε πολύ χαμηλές στροφές καίει παραπάνω. Επειδή δεν έχω trip computer δεν μπορώ να το τσεκάρω όμως.
-
Tα πάντα εξαρτώνται από την κλιμάκωση του κιβωτίου, τον κυβισμό και τους κυλίνδρους. Σαφώς στις 1500 στροφές ένα βενζινοκίνητο ρετάρει πόσο μάλλον με την τελευταία του σχέση. Αλλά άμα έχεις ένα 8κύλινδρο με 5000κε δε θα ζοριστεί και τόσο. Αν δε κάνω λάθος η Corvette C7 στην τελευταία της σχέση μπορεί να πηγαίνει με κάτω από 1700σαλ.
-
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
Tα πάντα εξαρτώνται από την κλιμάκωση του κιβωτίου, τον κυβισμό και τους κυλίνδρους. Σαφώς στις 1500 στροφές ένα βενζινοκίνητο ρετάρει πόσο μάλλον με την τελευταία του σχέση. Αλλά άμα έχεις ένα 8κύλινδρο με 5000κε δε θα ζοριστεί και τόσο. Αν δε κάνω λάθος η Corvette C7 στην τελευταία της σχέση μπορεί να πηγαίνει με κάτω από 1700σαλ.Όμως εκεί στα 1700 rpm παρουσιάζει την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση; Αυτό είναι το θέμα... Αν δηλαδή οι χαμηλότερες στροφές προσφέρουν την χαμηλότερη κατανάλωση πάντα.
Ψάχνοντας λίγο σε ξένες πηγές αλλού βλέπω η κατανάλωση είναι γραμμική (όσο αυξάνονται δηλαδή οι στροφές, αυξάνεται και η κατανάλωση όπως λέει και ο r200) και αλλού την παρουσιάζουν ως καμπύλη όπως η εικόνα που παραθέτω.
-
Εγω εχω καταλήξει πως δν βγάζεις ακρη με την κατανάλωση. Στο w202 φορτωμένο +4 άτομα απο Καλαμπάκα-Κομοτηνή (μεσω Γρεβενών, συνέχεια kickdown) και σταθερα 150-160 η κατανάλωση με βενζίνη παιζει στα 10+.Μια φορά για την απορία του πραγματος ολο το ταξίδι έγινε με νορμαλ ταχυτητες, με το ζόρι να φανεί στην αντλια 1 λιτρο διαφορά. Μιλάμε εν τω μεταξύ για αυτοκίνητο με cd =0,30-0,31.Εφοσον είναι ασφαλής ο δρόμος δν αξίζει να παω ήρεμα.
Στο honda eg4, μεσα στην πολη δν μπορω να ριξω την κατανάλωση για κανένα λόγο. Εκτός πόλης αν το παω ηρεμα σε σχέση με το να το παω 120-130(παραπάνω διακινδυνευω την σωματικη μου ασφάλεια.....) γλυτωνω 2-3λιτρα.
Τελικά το μερκ είναι για ταξίδια. Το ίδιο και στο w203 sc με κομπρεσσορα διαπίστωσα. -
Ο χρήστης vasil έγραψε:
Tα πάντα εξαρτώνται από την κλιμάκωση του κιβωτίου, τον κυβισμό και τους κυλίνδρους. Σαφώς στις 1500 στροφές ένα βενζινοκίνητο ρετάρει πόσο μάλλον με την τελευταία του σχέση. Αλλά άμα έχεις ένα 8κύλινδρο με 5000κε δε θα ζοριστεί και τόσο. Αν δε κάνω λάθος η Corvette C7 στην τελευταία της σχέση μπορεί να πηγαίνει με κάτω από 1700σαλ.
Όμως εκεί στα 1700 rpm παρουσιάζει την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση; Αυτό είναι το θέμα... Αν δηλαδή οι χαμηλότερες στροφές προσφέρουν την χαμηλότερη κατανάλωση πάντα.
Ψάχνοντας λίγο σε ξένες πηγές αλλού βλέπω η κατανάλωση είναι γραμμική (όσο αυξάνονται δηλαδή οι στροφές, αυξάνεται και η κατανάλωση όπως λέει και ο r200) και αλλού την παρουσιάζουν ως καμπύλη όπως η εικόνα που παραθέτω.
Για αρχή, αυτό δεν είναι κατανάλωση, είναι ειδική κατανάλωση και το πιθανότερο είναι να είναι και για την καμπύλη μέγιστης ισχύος.
-
Ο χρήστης vasil έγραψε:
...Ίσα να τραβάει ο κινητήρας –χωρίς κραδασμούς εννοείται- με τη μεγαλύτερη σχέση. Αυτό πετυχαίνεται συνήθως από τα 60 μέχρι 80 χαω. Σε αυτά τα χιλιόμετρα η ισχύς που θέλει το όχημα για να κινηθεί είναι ελάχιστη για αυτό και καταναλώνει λίγο. Τη ροπή που αναφέρεις την έχεις ανάγκη σε κατάσταση φορτίου. Σε μια ανηφόρα για παράδειγμα καλό είναι οι στροφές να πλησιάσουν τη ροπή αλλά εξαρτάται και το βάρος που μεταφέρεις. Πράγματι δεν μπορείς να βασιστείς πάντα στη μέγιστη ροπή. Για παράδειγμα ένα vti της Honda έχει μέγιστη ροπή στις 7,000 σαλ. Αν θες οικονομία δεν μπορείς να το πηγαίνεις εκεί.
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Εγω εχω καταλήξει πως δν βγάζεις ακρη με την κατανάλωση. Στο w202 φορτωμένο +4 άτομα απο Καλαμπάκα-Κομοτηνή (μεσω Γρεβενών, συνέχεια kickdown) και σταθερα 150-160 η κατανάλωση με βενζίνη παιζει στα 10+.Μια φορά για την απορία του πραγματος ολο το ταξίδι έγινε με νορμαλ ταχυτητες, με το ζόρι να φανεί στην αντλια 1 λιτρο διαφορά. Μιλάμε εν τω μεταξύ για αυτοκίνητο με cd =0,30-0,31.Εφοσον είναι ασφαλής ο δρόμος δν αξίζει να παω ήρεμα.
Στο honda eg4, μεσα στην πολη δν μπορω να ριξω την κατανάλωση για κανένα λόγο. Εκτός πόλης αν το παω ηρεμα σε σχέση με το να το παω 120-130(παραπάνω διακινδυνευω την σωματικη μου ασφάλεια.....) γλυτωνω 2-3λιτρα.
Τελικά το μερκ είναι για ταξίδια. Το ίδιο και στο w203 sc με κομπρεσσορα διαπίστωσα.Nομίζω αν έχεις σταθερό πόδι στο γκάζι γενικά κάνεις οικονομία σε κάθε περίπτωση (εκτός αν κάνεις ράλλυ). Αλλά μέσα στην πόλη που θα χρειαστεί να αλλάξεις συχνά πυκνά ταχύτητες, εκεί η σωστή και έγκυρη αλλαγή έχει μεγάλο αποτέλεσμα στην κατανάλωση.
-
Ο χρήστης Super@T έγραψε:
Tα πάντα εξαρτώνται από την κλιμάκωση του κιβωτίου, τον κυβισμό και τους κυλίνδρους. Σαφώς στις 1500 στροφές ένα βενζινοκίνητο ρετάρει πόσο μάλλον με την τελευταία του σχέση. Αλλά άμα έχεις ένα 8κύλινδρο με 5000κε δε θα ζοριστεί και τόσο. Αν δε κάνω λάθος η Corvette C7 στην τελευταία της σχέση μπορεί να πηγαίνει με κάτω από 1700σαλ.
Όμως εκεί στα 1700 rpm παρουσιάζει την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση; Αυτό είναι το θέμα... Αν δηλαδή οι χαμηλότερες στροφές προσφέρουν την χαμηλότερη κατανάλωση πάντα.
Ψάχνοντας λίγο σε ξένες πηγές αλλού βλέπω η κατανάλωση είναι γραμμική (όσο αυξάνονται δηλαδή οι στροφές, αυξάνεται και η κατανάλωση όπως λέει και ο r200) και αλλού την παρουσιάζουν ως καμπύλη όπως η εικόνα που παραθέτω.
Για αρχή, αυτό δεν είναι κατανάλωση, είναι ειδική κατανάλωση και το πιθανότερο είναι να είναι και για την καμπύλη μέγιστης ισχύος.
Τι είναι η ειδική κατανάλωση και πως ορίζεται; Ποιος είναι ο τύπος δηλαδή; Πχ η κατανάλωση (σε l/km) ορίζεται ως: Λίτρα καυσίμου / Διανυθέντα χιλιόμετρα. Η ειδική;
-
Ο χρήστης Κώστας-Χανιά έγραψε:
...
**Ίσα να τραβάει ο κινητήρας –χωρίς κραδασμούς εννοείται- με τη μεγαλύτερη σχέση. Αυτό πετυχαίνεται συνήθως από τα 60 μέχρι 80 χαω. **Σε αυτά τα χιλιόμετρα η ισχύς που θέλει το όχημα για να κινηθεί είναι ελάχιστη για αυτό και καταναλώνει λίγο. Τη ροπή που αναφέρεις την έχεις ανάγκη σε κατάσταση φορτίου. Σε μια ανηφόρα για παράδειγμα καλό είναι οι στροφές να πλησιάσουν τη ροπή αλλά εξαρτάται και το βάρος που μεταφέρεις. Πράγματι δεν μπορείς να βασιστείς πάντα στη μέγιστη ροπή. Για παράδειγμα ένα vti της Honda έχει μέγιστη ροπή στις 7,000 σαλ. Αν θες οικονομία δεν μπορείς να το πηγαίνεις εκεί.
Άρα πχ με 5η και 50 πχ καίει παραπάνω. Απ' ότι με 5η και 70. Αυτό εννοώ, ότι η κατανάλωση δεν είναι 100% αναλογική. Επίσης, το 60-80% της μέγιστης ροπής λες να ισχύει δηλαδή για τις ανηφόρες ε; Γιατί προφανώς όπως λες ένα αμάξι που έχει μέγιστη ροπή σε τόσο υψηλές στροφές (πχ. 7.000), ε δεν μπορεί να έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση εκεί.
-
Να αυτό εννοώ... Δείτε για παράδειγμα σε κάποια διαγράμματα από έρευνες, παρουσιάζεται ότι η κατανάλωση είναι ανάλογη (σε γενικές γραμμές) με τις στροφές και αλλού σε άλλες έρευνες, παρουσιάζεται σαν μια καμπύλη που δείχνει ότι σε χαμηλές στροφές έχουμε μεγαλύτερη κατανάλωση. Σας επισυνάπτω τα γραφήματα προς προβληματισμό...
Πηγή: tsijournals.com
Πηγή: slidesharecdn.com -
Ο χρήστης vasil έγραψε:
Άρα πχ με 5η και 50 πχ καίει παραπάνω. Απ' ότι με 5η και 70. Αυτό εννοώ, ότι η κατανάλωση δεν είναι 100% αναλογική. Επίσης, το 60-80% της μέγιστης ροπής λες να ισχύει δηλαδή για τις ανηφόρες ε; Γιατί προφανώς όπως λες ένα αμάξι που έχει μέγιστη ροπή σε τόσο υψηλές στροφές (πχ. 7.000), ε δεν μπορεί να έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση εκεί.
Για να το καταλάβεις πιο απλά πάρε παράδειγμα το ποδήλατο, όταν έχεις κάποια χιλιόμετρα και έχεις βάλει μεγάλη ''σχέση'' (το τελευταίο μικρό γρανάζι στη ζάντα) δίνεις πολλές πηδαλιές ή λίγες; Αν αντίστροφα έχεις λίγα χιλιόμετρα με την τελευταία ''σχέση'' το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να ρολλάρεις, όχι να επιταχύνεις. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στο αυτοκίνητο.
-
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
Άρα πχ με 5η και 50 πχ καίει παραπάνω. Απ' ότι με 5η και 70. Αυτό εννοώ, ότι η κατανάλωση δεν είναι 100% αναλογική. Επίσης, το 60-80% της μέγιστης ροπής λες να ισχύει δηλαδή για τις ανηφόρες ε; Γιατί προφανώς όπως λες ένα αμάξι που έχει μέγιστη ροπή σε τόσο υψηλές στροφές (πχ. 7.000), ε δεν μπορεί να έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση εκεί.
Για να το καταλάβεις πιο απλά πάρε παράδειγμα το ποδήλατο, όταν έχεις κάποια χιλιόμετρα και έχεις βάλει μεγάλη ''σχέση'' (το τελευταίο μικρό γρανάζι στη ζάντα) δίνεις πολλές πηδαλιές ή λίγες; Αν αντίστροφα έχεις λίγα χιλιόμετρα με την τελευταία ''σχέση'' το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να ρολλάρεις, όχι να επιταχύνεις. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στο αυτοκίνητο.
Σωστά, κατάλαβα ναι! Εύστοχο παράδειγμα!
Περί Ροπής, Στροφών και Κατανάλωσης